Wprowadzenie "Instrukcji przeprowadzenia inwentaryzacji w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej".
Dz.Urz.KGPSP.2009.3.30
Akt utracił mocDECYZJA Nr 42
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
z dnia 28 września 2009 r.
w sprawie wprowadzenia "Instrukcji przeprowadzania inwentaryzacji w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej"
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej w przypisie ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324 i Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546, Nr 213, poz. 2155, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539 i Nr 267, poz. 2252, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 i Nr 208, poz. 1540, z 2008 r. Nr 63, poz. 393, Nr 144, poz. 900, Nr 171, poz. 1056 i Nr 214, poz. 1343 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 341, Nr 77, poz. 649 i Nr 91, poz. 742.
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984, z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317, Nr 216, poz. 1370, Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 62, poz. 504, Nr 72, poz. 619 i Nr 79, poz. 666.
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA PRZEPROWADZANIA INWENTARYZACJI
INSTRUKCJA PRZEPROWADZANIA INWENTARYZACJI
BIURO FINANSÓW
KOMENDA GŁÓWNA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
Warszawa, 28 września 2009 r.
SPIS TREŚCI
I. Zasady ogólne.
II. Kompetencje osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie inwentaryzacji.
III. Terminy i formy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów.
IV. Dokumentacja inwentaryzacyjna.
V. Postanowienia końcowe.
Załączniki
Nr 1. Wzór decyzji Komendanta Głównego PSP w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w ........ roku.
Nr 2. Wzór wykazu powołanych członków Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej.
Nr 3. Wzór wykazu powołanych członków zespołów spisowych.
Nr 4. Wzór oświadczenia wstępnego.
Nr 5. Wzór oświadczenia osoby odpowiedzialnej za magazyn.
Nr 6. Wzór oświadczenia końcowego.
Nr 7. Zasady przeprowadzania inwentaryzacji (spisu z natury) metodą elektroniczną.
Nr 8. Wzór sprawozdania opisowego z przebiegu spisu z natury.
Nr 9. Wzór protokołu z inwentaryzacji przeprowadzonej w kasie KG PSP.
Nr 10. Wzór protokołu Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej sporządzony na zakończenie inwentaryzacji składników majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej.
Nr 11. Wzór protokołu inwentaryzacji środków pieniężnych na rachunkach bankowych na dzień 31 grudnia .... roku.
Nr 12. Wzór protokołu inwentaryzacji dokonanej drogą potwierdzenia salda na dzień 31 grudnia .... roku.
Nr 13. Wzór protokołu weryfikacji pozostałych aktywów i pasywów na dzień 31 grudnia .... roku.
I.
ZASADY OGÓLNE
ZASADY OGÓLNE
II.
KOMPETENCJE OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA PRZEPROWADZENIE INWENTARYZACJI
KOMPETENCJE OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA PRZEPROWADZENIE INWENTARYZACJI
III.
TERMINY I FORMY INWENTARYZACJI
TERMINY I FORMY INWENTARYZACJI
IV.
DOKUMENTACJA INWENTARYZACYJNA
DOKUMENTACJA INWENTARYZACYJNA
V.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Załącznik Nr 1
DECYZJA Nr KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
z dnia ............ r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w ..... roku
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.1)) postanawiam, co następuje:
______
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej w przypisie ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324 i Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546, Nr 213, poz. 2155 oraz z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539 i Nr 267, poz. 2252, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 i Nr 208, poz. 1540, z 2008 r. Nr 63, poz. 393, Nr 144, poz. 900, Nr 171, poz. 1056 i Nr 214, poz. 1343 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 341, Nr 77, poz. 649 i Nr 91, poz. 742.
Załącznik Nr 1
Plan, zakres i formy inwentaryzacji okresowej
Plan, zakres i formy inwentaryzacji okresowej
Lp. | Rodzaj składników | Forma inwentaryzacji | Termin (dzień bilansowy) | Data spisu, uzgodnień, weryfikacji | Rozpoczęcie | Zakończenie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | Środki trwałe | Spis z natury | ||||
2 | Pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową | Spis z natury | ||||
3 | Pozostałe materiały objęte ewidencją ilościowo-wartościową (magazyn) | Spis z natury | ||||
4 | Wartości niematerialne i prawne (Biuro Logistyki) | Weryfikacja danych ewidencyjnych | ||||
5 | Składniki aktywów będące własnością innych jednostek powierzone do przechowywania lub użytkowania (znajdujące się na terenie KG PSP) | Spis z natury | ||||
6 | Środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony | Weryfikacja danych ewidencyjnych | ||||
7 | Własne rzeczowe składniki majątku powierzone innym jednostkom do przechowywania lub użytkowania | Spis z natury/ weryfikacja danych ewidencyjnych | ||||
8 | Środki pieniężne, czeki, weksle oraz inne druki ścisłego zarachowania (m.in. gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe) | Spis z natury | ||||
9 | Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych (Biuro Finansów Wydział Księgowości i Sprawozdawczości) | Pisemne potwierdzenie salda | ||||
10 | Rozrachunki podlegające uzgodnieniu (Biuro Finansów Wydział Księgowości i Sprawozdawczości) | Pisemne potwierdzenie salda | ||||
11 | Rozrachunki publiczno-prawne, rozrachunki z tytułu wynagrodzeń, roszczenia sporne, roszczenia z tytułu niedoborów i szkód, materiały w drodze i dostawy niefakturowane. Inne rozrachunki zwolnione od uzgodnień, fundusze oraz pozostałe składniki aktywów i pasywów (Biuro Finansów Wydział Księgowości i Sprawozdawczości) | Weryfikacja danych ewidencyjnych |
Wnioskuję zatwierdzenie planu Zatwierdzam
.......... ................................ ............. .....................................
data Główny Księgowy data Komendant Główny
Załącznik Nr 2
Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na ...... rok
Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na ...... rok
Lp. | Czynność | Etap inwentaryzacji | Terminy | Osoba odpowiedzialna |
1 | Powołanie i przeszkolenie zespołów spisowych | Przygotowawczy | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
2 | Przygotowanie dokumentów inwentaryzacyjnych, narzędzi pomiaru | Przygotowawczy | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
3 | Przygotowanie pola spisowego | Przygotowawczy | Osoba materialnie odpowiedzialna | |
4 | Spis z natury | Właściwy | Członkowie zespołów spisowych, kontrolerzy | |
5 | Wycena spisanych składników | Właściwy | Pracownik księgowości analitycznej - BT | |
6 | Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald | Właściwy | Pracownik księgowości - BF | |
7 | Inwentaryzacja w drodze porównania z dokumentacją księgową | Właściwy | Pracownik księgowości - BF | |
8 | Protokół różnic inwentaryzacyjnych | Opracowanie wyników | Członkowie Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
9 | Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych | Opracowanie wyników | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
10 | Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych | Sformułowanie wniosków | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
11 | Przedstawienie wniosków Głównemu Księgowemu | Sformułowanie wniosków | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
12 | Podjęcie decyzji w sprawie rozliczenia różnic | Zatwierdzenie wniosków | Kierownik jednostki | |
13 | Ujęcie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie w księgach rachunkowych | Realizacja wniosków | Pracownik księgowości - BF |
..................................
..................................
Główny Księgowy
Załącznik Nr 2
Wykaz powołanych członków Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej
na okres od dnia .......... do dnia ............
Niniejszym powołuję na członków Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej następujące osoby:
Lp. | Imię i nazwisko | Stanowisko | Funkcja w komisji |
przewodniczący | |||
z-ca przewodniczącego | |||
sekretarz | |||
członek | |||
członek | |||
członek |
Wnioskuje skład GKI
..................... ..............................................
data Główny Księgowy
Zatwierdzam skład GKI
.................. ..............................................
data Komendant Główny
Załącznik Nr 3
.............................................
pieczęć jednostki
Wykaz powołanych członków zespołów spisowych
na okres od dnia ......... do dnia .......
Niniejszym powołuję na członków komisji spisowej (inwentaryzacyjnej) następujące osoby:
Lp. | Nazwa pola spisowego | Spis na dzień | Termin od-do | Skład zespołu spisowego | |
Przewodniczący ....................... | |||||
Członek .............................. | |||||
Członek .............................. | |||||
Przewodniczący ....................... | |||||
Członek .............................. | |||||
Członek .............................. | |||||
Przewodniczący ....................... | |||||
Członek .............................. | |||||
Członek .............................. | |||||
Przewodniczący ....................... | |||||
Członek .............................. | |||||
Członek .............................. |
Wnioskuję skład zespołów spisowych
........................ ...........................................
data Przewodniczący GKI
Zatwierdzam
.................. .....................................
data Komendant Główny
Załącznik Nr 4
.............................., dnia ..............................................
Oświadczenie wstępne
Niniejszym oświadczam, że:
1. Przychody i rozchody składników majątkowych ujętych w ewidencji ilościowej/ilościowo-wartościowej* zostały udokumentowane odpowiednimi dowodami.
2. Wszystkie dowody przychodu i rozchodu zostały przekazane do odpowiednich komórek organizacyjnych - zgodnie z obiegiem dokumentów wewnętrznych.
3. Obroty ewidencji szczegółowej (ilościowej) oraz stany na dzień ............. r. zostały uzgodnione z ewidencją ilościową/ilościowo-wartościową/użytkownikami*).
4. Urządzenia ewidencji szczegółowej (ilościowej) inwentaryzowanych składników zostały zabezpieczone w sposób uniemożliwiający korzystanie z nich w czasie spisu poprzez ................
5. Zabezpieczone urządzenia mogą być w czasie spisu udostępnione na polecenie Przewodniczącego GKI.
6. Rzeczowe składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej/ilościowo-wartościowej*) są przygotowane do spisu z natury, właściwie posegregowane, ułożone oraz odpowiednio oznakowane.
.......................................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby prowadzącej ewidencję
składników majątku)
......................................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby przyjmującej oświadczenie)
______
*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik Nr 5
............................., dnia ...........................
Oświadczenie
Oświadczam niniejszym, jako osoba odpowiedzialna za mienie w magazynie
................................................................................................., że:
(imię i nazwisko)
1. Wszystkie dowody przychodu i rozchodu składników majątku objętych spisem z natury, trzymane i wystawione do czasu rozpoczęcia spisu, zostały ujęte w prowadzonej przez mnie ewidencji i przekazane do księgowości:
- ostatni dowód przychodu nr ......... z dnia .................................
- ostatni dowód rozchodu nr ......... z dnia ...................................
2. Prowadzona przez mnie ewidencja została uzgodniona w księgowości według stanu na dzień .................................. a występujące niezgodności zostały wyjaśnione i usunięte.
3. Nie zgłaszam innych okoliczności mogących mieć wpływ na wynik wyliczenia.
4. Zgłaszam, że do wyliczenia należy dodatkowo uwzględnić:
................................................................................................................................................
Oświadczenie niniejsze zostało złożone w dwóch egzemplarzach, z których jeden pobrała komisja, drugi pozostał w aktach magazynu.
........................................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby odpowiedzialnej)
.......................................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby przyjmującej oświadczenie)
Załącznik Nr 6
..............................., dnia ..............................
Oświadczenie końcowe
Oświadczam, że materiały, towary, środki trwałe, gotówka, .......................................*) zostały
(inne)
w mojej obecności prawidłowo przeliczone i ujęte prawidłowo do spisu.
Nie wnoszę żadnych zastrzeżeń co do prawidłowości przeprowadzenia spisu z natury oraz pracy i składu zespołu.
...........................................................
(nazwisko, imię i podpis
osoby materialnie odpowiedzialnej)
..........................................................
(nazwisko, imię i podpis
osoby przyjmującej oświadczenie)
______
*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik Nr 7
Zasady przeprowadzania inwentaryzacji (spisu z natury) metodą elektroniczną
Zasady przeprowadzania inwentaryzacji (spisu z natury) metodą elektroniczną
I.
Ogólne założenia przeprowadzania inwentaryzacji metodą elektroniczną
Ogólne założenia przeprowadzania inwentaryzacji metodą elektroniczną
2. Inwentaryzacja elektroniczna umożliwia wprowadzanie importowanych danych zgodnych z instrukcją przeprowadzenia inwentaryzacji, tj.:
1) sporządzanie poszczególnych arkuszy spisowych ze wszystkich pól:
2) wycenę arkuszy;
3) sporządzanie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych, itp.
3. Wszystkie druki muszą spełniać wymogi zapisów § 10 Instrukcji.
4. Czytniki posiadają oprogramowanie napisane dla potrzeb zespołów spisowych oraz aktualną bazę z numerami inwentarzowymi i nazwami rzeczowych składników majątku znajdujących się w ewidencji ilościowowa ilościowej.
5. W komputerze, wydzielonym dla Głównej Komisji Inwentarzowej (na okres spisu z natury) instalowana jest część bazy ewidencyjnej Biura Logistyki, obejmująca nazwy przedmiotów i numery inwentarzowe.
II.
Charakterystyka aplikacji komputerowej
Charakterystyka aplikacji komputerowej
7. Oprogramowanie składa się z dwóch modułów wewnętrznych i jednego niezależnego modułu dostarczonego wraz z czytnikiem kodu kreskowego.
8. Moduł zewnętrzny wykorzystany jest do zaprogramowania czytników w sposób pozwalający scharakteryzować dane pole spisowe, sposób czytania danych z kodu kreskowego oraz programowanie "lookup file" wygenerowane z istniejącej bazy danych środków podlegających ewidencji ilościowo-wartościowej w KG PSP.
9. Moduły wewnętrzne służą do:
1) pierwszy moduł - do transmisji danych z czytnika do bazy wejściowej,
2) drugi moduł - do wpisania danych niezbędnych dla arkusza spisowego tj. jednostki inwentaryzowanej, rodzaju i formy spisu, sposobu jego przeprowadzenia itp., a także opcje administracyjno-zabezpieczające oraz rejestrację i autoryzację zmian i poprawek błędnie wprowadzonych danych.
10. Aplikacja umożliwia:
1) poprawę podwójnego odczytanego kodu,
2) rejestrację poprawek i zmian z określeniem osoby wprowadzającej zmiany,
3) określenie nadwyżek i niedoborów.
III.
Algorytm postępowania zespołu spisowego GKI oraz księgowości materiałowej BT
Algorytm postępowania zespołu spisowego GKI oraz księgowości materiałowej BT
12. Przed przystąpieniem do czynności spisowych (skanowania) zespoły spisowe muszą wprowadzić do czytnika dane identyfikujące konkretne pole spisowe tj. skrót nazwy biura, numer pokoju, budynku oraz numer zespołu spisowego.
13. Po dokonaniu wpisu tzw. danych wejściowych można przystępować do odczytu kodów kreskowych.
14. Zespół spisowy w każdym pomieszczeniu przy pomocy ręcznego skanera odczytuje numery inwentarzowe z naklejek umieszczonych na rzeczowych składnikach majątku; wydruk w postaci arkusza spisowego z odczytanych danych odbywa się z komputera GKI.
15. W przypadku napotkania przez komputer przekreślonego wiersza wycena nie będzie dokonana, pole pozostanie puste; w przypadku wielokrotnego pojawienia się tego samego numeru inwentarzowego wyceniony zostanie tylko pierwszy z listy, przy następnych naniesiona zostanie uwaga, że został on wyceniony na arkuszu o konkretnym numerze i w konkretnej pozycji.
16. Po zeskanowaniu znajdujący się w ewidencji rzeczowy składnik majątku jest identyfikowany i pojawia się jego nazwa; należy wówczas dokonać zatwierdzenia powyższych danych i przystąpić do dalszego odczytu.
17. GKI oraz członkowie zespołów spisowych korzystają z jednego wydzielonego komputera, niepracującego w sieci (ze względu na wykluczenie możliwości dokonywania, przez nieuprawnionych użytkowników sieci zmian w bazie danych):
1) wszyscy członkowie GKI i zespołów spisowych otrzymują indywidualne hasła do logowania się, co umożliwi identyfikacje osoby pracującej na poszczególnych plikach i ewentualnie wprowadzającej poprawki,
2) wszystkie bazy danych będą przechowywane na płytach CD,
3) możliwy jest przegląd wprowadzonych arkuszy.
18. W przypadku błędnie wprowadzonych danych przez osobę wprowadzająca dane do bazy istnieje możliwość elektronicznego skreślenia wiersza lub całego arkusza spisowego; pola te zostaną opatrzone klauzulą anulowano (druk nr 2); na wydrukach osoba wprowadzająca dane zobowiązana jest do złożenia parafy.
19. W przypadku pojawienia się w polu spisowym przedmiotów podlegających inwentaryzacji nie posiadających naklejki z kodem paskowym (np. nadwyżki, zatarty kod paskowy, odklejona nalepka) winny być one spisane ręcznie, a następnie wprowadzone do bazy oraz wydrukowane bez dokonania automatycznej wyceny.
20. Po zakończeniu spisu w danym polu spisowym i potwierdzeniu przyciskiem ESC na ekranie menu pojawia się możliwość otwarcia następnego pola spisowego i dalszego wpisywania danych identyfikacyjnych nowego pola spisowego, bądź powrót do wcześniejszego pola spisowego lub wyjście - zakończenie skanowania.
21. Przegrywanie z czytników do komputera GKI danych z dokonanego spisu odbywa się automatycznie za pomocą specjalnej przystawki i może być dokonywane w dowolnym momencie przeprowadzania spisu.
22. Po wprowadzeniu danych z czytnika zespołu spisowego nastąpi wydruk arkusza spisowego bez wyceny środków, który będzie podpisany przez zespół spisowy i użytkownika.
23. Pliki arkuszy spisowych będą przekazywane do księgowości materiałowej BT w celu dokonania wyceny poszczególnych arkuszy spisowych gdzie sporządzony zostanie wydruk w formie załącznika do arkusza spisowego zawierający wycenę, zgodnie z drukiem nr 3; wydruk będzie posiadał numer kolejny oraz numer arkusza, którego dotyczy.
24. Wydruk załącznika do arkusza spisowego z wyceną zostanie podpisany przez osobę prowadzącą ewidencję ilościowo-wartościową oraz zaparafowany przez naczelnika Wydziału Administracyjnego.
25. Po zakończeniu inwentaryzacji arkusze spisowe sporządzane ręcznie zostaną wpisane do jednego arkusza spisowego (ostatniego) w programie komputerowym (komputerze GKI); przy poszczególnych pozycjach arkusza w polu "uwagi" zostanie odnotowany numer arkusza spisanego ręcznie; arkusz ten zostanie następnie wyceniony i dołączony do arkuszy generowanych z programu.
26. Na końcowy dokument arkusza spisowego składać się będzie komplet podpisanych wydruków - zespołu spisowego z komputera GKI, zgodnie z drukiem nr 1 wraz z podpisanym wydrukiem załącznika do arkusza spisu z natury zawierającym wycenę dokonaną prze księgowość materiałową BT, zgodnie z drukiem nr 3.
27. Ze stwierdzonych różnic inwentaryzacyjnych drukowane będzie zestawienie; jest ono podpisane przez osobę wykonującą zestawienie oraz parafowane przez naczelnika Wydziału Administracyjnego, zgodnie z drukiem nr 4.
28. Do dokumentacji sporządzonej przez BT zostanie dołączony wydruk zestawienia wartości ogółem wszystkich arkuszy spisowych, podpisany przez osobę wykonującą zestawienie oraz parafowane przez dyrektora BT lub jego zastępcę.
Druk nr 1
ARKUSZ SPISU Z NATURY
DRUK ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA NR .........
(uniwersalny)
Druk nr 2
ARKUSZ SPISU Z NATURY
DRUK ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA NR .........
(uniwersalny)
Druk nr 3
ZAŁĄCZNIK DO ARKUSZA SPISU Z NATURY NR
DRUK ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA NR .........
WYCENA
Druk nr 4
Zestawienie różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik Nr 8
Sprawozdanie opisowe z przebiegu spisu z natury
Zespól spisowy działający na podstawie decyzji Komendanta Głównego PSP nr ..................... z dnia ................ w następującym składzie osobowym:
wykonał w dniu ................... opisane w niniejszym sprawozdaniu czynności przy sporządzaniu spisu z natury w:
a) nazwa obiektu i oznaczenie inwentaryzowanych pomieszczeń
................................................................................................................................................
b) rodzaj inwentaryzowanych składników majątkowych
................................................................................................................................................
c) osoba materialnie odpowiedzialna
................................................................................................................................................
1. Rozliczenie pobranych arkuszy spisowych:
2. W wyniku szczegółowego sprawdzenia pomieszczeń stwierdzono, że wszystkie składniki majątkowe podlegające inwentaryzacji zostały ujęte w arkuszach spisów z natury, a stan pomieszczeń jest następujący:
..........................................................................................................................................,
...........................................................................................................................................
3. Stwierdzono w czasie dokonania spisu z natury następujące usterki i nieprawidłowości w zakresie zabezpieczenia przechowywanego mienia oraz w zakresie magazynowania, konserwacji (wymienić) ........................................................................................................
................................................................................................................................................
4. W celu pełnego zabezpieczenia przechowywania mienia oraz w zakresie magazynowania konserwacji należy
................................................................................................................................................
5. Jakie trudności napotkał zespół spisowy w czasie dokonywania spisu z natury:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
6. Inne uwagi osób uczestniczących przy czynnościach sporządzenia spisu z natury: .............
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
..............................dnia ..........................
Podpis osoby materialnie odpowiedzialnej Podpisy członków zespołu spisowego
............................................................... ..........................................................
..........................................................
..........................................................
Załącznik Nr 9
Protokół nr ...........
z inwentaryzacji gotówki w kasie przeprowadzonej w dniu ............... 200... r. od godz. ........ do godz. ........ przez zespół spisowy powołany decyzją Komendanta Głównego PSP nr ........ z dnia ...................... w składzie:
Inwentaryzację przeprowadzono w obecności osoby materialnie odpowiedzialnej
.......................................................................................................................................................
W toku inwentaryzacji stwierdzono:
1. Stwierdzony stan gotówki w kasie
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
2. Ostatni numer czeków gotówkowych ...................................................................................
ostatni numer czeków rozliczeniowych ................................................................................
ostatni numer dowodu KW ...................................................................................................
ostatni numer dowodu KP .....................................................................................................
3. Inne wartości pieniężne .........................................................................................................
4. Stwierdzone różnice pomiędzy stanem faktycznym a stanem ewidencyjnym w odniesieniu do wartości pieniężnych wymienionych w pkt 2 i 3 niniejszego protokółu
................................................................................................................................................
5. Stan depozytów przechowywanych w kasie oraz ich zgodność (bądź niezgodność z ewidencją) .............................................................................................................................
................................................................................................................................................
6. Uwagi dotyczące stanu zabezpieczenia kasy oraz pomieszczenia, w którym znajduje się kasa:
................................................................................................................................................
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w kasie. W związku z ustaleniami zawartymi w niniejszym protokóle osoba materialnie odpowiedzialna nie wniosła zastrzeżeń/wniosła następujące zastrzeżenia*).
Zespół spisowy:
1. ...................................
2. ...................................
3. ...................................
...........................................................
osoba materialnie odpowiedzialna
______
*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik Nr 10
Protokół
Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej sporządzony na zakończenie inwentaryzacji składników majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej przeprowadzonej na podstawie decyzji nr Komendanta Głównego PSP z dnia ........................
Główna Komisja Inwentaryzacyjna w składzie:
na posiedzeniu w dniu ................................................ w sprawie weryfikacji rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych stwierdzonych w czasie inwentaryzacji w dniach ...................................... składników majątku jednostki ................................ spisanych na arkuszach od nr ............. do nr ........................., po rozpatrzeniu wyjaśnień osób materialnie odpowiedzialnych oraz innych okoliczności mogących mieć wpływ na zaistniałe różnice, ustaliła co następuje:
1. Zestawienie różnic inwentaryzacyjnych zawiera załączone zestawienie.
2. Ogółem stwierdzono w magazynie:
- niedobory w kwocie zł ....................
- nadwyżki w kwocie zł .......................
Niedobory dotyczą następującego asortymentu: ........................................
Nadwyżki dotyczą następującego asortymentu: .........................................
3. W wyniku spisu z natury środków trwałych i pozostałych środków trwałych stwierdzono:
- niedobory w kwocie zł ........ i dotyczą ..............*)
- nadwyżki w kwocie zł ......... i dotyczą ..............*)
4. W wyniku spisu z natury w kasie KG PSP stwierdzono:
- niedobory w kwocie zł .................
- nadwyżki w kwocie zł .................
5. W wyniku spisu z natury ............*) stwierdzono:
- niedobory w kwocie zł ................
- nadwyżki w kwocie zł .................
6. Różnice inwentaryzacyjne stwierdzone w magazynie ................................... postanowiono rozliczyć następująco:
7. Różnice inwentaryzacyjne w .........*) postanowiono rozliczyć: ...........
8. Różnice inwentaryzacyjne w .........*) postanowiono rozliczyć: ...........
9. Zgodnie z postępowaniem wyjaśniającym, przyczyny powyższych różnic były następujące:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(opis przyczyn powstawania różnic, wyjaśnienia osób, inne informacje)
10. Ocena przygotowania i przebiegu inwentaryzacji:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(spostrzeżenia, uwagi odnośnie przygotowania i przeprowadzania inwentaryzacji)
11. Wnioski w zakresie zabezpieczenia składników majątkowych:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
12. Inne uwagi i wnioski:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Podpisy członków GKI
1. ..............................
2. ..............................
3. ..............................
Opinia Głównego Księgowego:
....................................................
....................................................
....................................................
Opinia Radcy Prawnego:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Zatwierdzam
data Komendant Główny
______
*) Wymienić.
Załącznik Nr 11
PROTOKÓŁ
inwentaryzacji środków pieniężnych na rachunkach bankowych
na dzień 31 grudnia ....... roku
Lp. | Nr rachunku | Nazwa banku | Nazwa konta | Saldo według stanu na dzień 31.12....roku według ksiąg rachunkowych | Saldo według stanu na dzień 31.12 roku ustalone przez potwierdzenie | Uwagi |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 | ||||||
6 | ||||||
7 | ||||||
8 | ||||||
9 | ||||||
10 |
Imię i nazwisko oraz podpis członków zespołu weryfikacyjnego:
1. Przewodniczący - ....................................
2. Członek zespołu - ....................................
3. Członek zespołu - ....................................
Data ........................................ ......................................... ...........................................
Główny Księgowy Komendant Główny
Załącznik Nr 12
PROTOKÓŁ
inwentaryzacji dokonanej drogą potwierdzenia salda
na dzień 31 grudnia ......... roku
Lp. | Nr konta-syntetyka | Nr konta-analitycznie | Nazwa konta | Saldo według stanu na dzień 31.10..... według ksiąg rachunkowych | Saldo według stanu na dzień 31.10..... ustalone przez potwierdzenie | Saldo według stanu na dzień 31.10..... ustalone drogą weryfikacji | Zweryfikowane obroty WN w okresie 01.11...-31.12... | Zweryfikowane obroty MA w okresie 01.11...-31.12... | Saldo zweryfikowane na dzień 31.12....r. | Księgowanie | Uwagi |
Imię i nazwisko oraz podpis członków zespołu weryfikacyjnego:
1. Przewodniczący - ....................................
2. Członek zespołu - ....................................
3. Członek zespołu - ....................................
Data ........................................ ......................................... ...........................................
Główny Księgowy Komendant Główny
Załącznik Nr 13
PROTOKÓŁ
weryfikacji aktywów i pasywów
na dzień 31 grudnia ........ roku
Lp. | Nr konta syntetycznego | Nr konta analitycznego | Nazwa konta | Saldo zweryfikowane na dzień 31.12....r. | Księgowanie | Uwagi |
Imię i nazwisko oraz podpis członków zespołu weryfikacyjnego:
1. Przewodniczący - ....................................
2. Członek zespołu - ....................................
3. Członek zespołu - ....................................
Data ........................................ ......................................... ...........................................
Główny Księgowy Komendant Główny