Wprowadzenie instrukcji obiegu i kontroli umów zawieranych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2007.1.4

Akt utracił moc
Wersja od: 24 lutego 2010 r.

ZARZĄDZENIE Nr 5/06
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 25 września 2006 r.
w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu i kontroli umów zawieranych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

.................................................
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Zmiany nin. zarządzenia, wprowadzone przez § 1 zarządzenia nr 8/08 z dnia 21 sierpnia 2008 r. (Dz.Urz.CBA.08.3.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 sierpnia 2008 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. zarządzenie.

Zmiany nin. zarządzenia, wprowadzone przez § 1 zarządzenia nr 8/10 z dnia 24 lutego 2010 r. (Dz.Urz.CBA.10.1.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 24 lutego 2010 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. zarządzenie.

.................................................

Na podstawie § 1 statutu Centralnego Biura Antykorupcyjnego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 111 Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 lipca 2006 r. w sprawie nadania statutu Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu (M. P. Nr 49, poz. 527), zarządza się, co następuje:

§  1.
Ustala się instrukcję obiegu i kontroli umów zawieranych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK 

Instrukcja

obiegu i kontroli umów zawieranych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Rozdział I

Przepisy ogólne

§  1.
Instrukcja ustala obowiązujące zasady obiegu i kontroli umów zawieranych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA".

Rozdział  II

Obieg i kontrola zawieranych umów poprzedzonych postępowaniem o udzielenie zamówienia

§  2.
Obieg i kontrola umów zawieranych w wyniku postępowania przetargowego, przeprowadzonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.), zwaną dalej "ustawą", odbywa się w CBA według następującego schematu:

1. Jednostka organizacyjna, której dotyczy zamówienie, występuje do Departamentu Logistyki CBA z wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do Departamentu Logistyki CBA. Wniosek podpisują pracownik i kierownik jednostki organizacyjnej, której dotyczy zamówienie, pracownik Departamentu Finansów CBA (z podaniem numeru klasyfikacji budżetowej, numeru rejestru elektronicznego i daty - na dowód blokady środków na dany wydatek), Dyrektor Departamentu Finansów CBA oraz Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona (pieczątki imienne).

2. Jednostka organizacyjna, której dotyczy zamówienie, opracowuje specyfikację istotnych warunków zamówienia, do której załącznikiem jest projekt umowy parafowany przez Dyrektora Departamentu Finansów CBA i Dyrektora Samodzielnego Wydziału Prawnego CBA (pieczątki imienne). Specyfikację podpisują członkowie powołanej komisji przetargowej, Dyrektor Departamentu Logistyki CBA oraz Szef CBA albo osoba przez niego upoważniona.

3. Dyrektor Departamentu Logistyki CBA kieruje wniosek o zatwierdzenie:

1) trybu postępowania przetargowego do Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej;

2) specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektu umowy i ogłoszenia do Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej.

4. Po wyborze najkorzystniejszej oferty w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, następuje na wniosek komisji przetargowej zatwierdzenie wyniku przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną, ogłoszenie wyniku i zawiadomienie uczestników postępowania.

5. Umowę sporządza Departament Logistyki CBA albo jednostka organizacyjna, której dotyczy zamówienie, według projektu parafowanego jak w przypadku zlecenia udzielenia zamówienia publicznego, w minimum 4 egzemplarzach. W umowie należy podać numer wpisu do rejestru sądowego wybranej firmy oraz adres jej siedziby. W umowie należy określić w szczególności skutki finansowe, w podaniem kwot netto, VAT i brutto, terminy rozpoczęcia i zakończenia robót/usług oraz formy płatności.

6. Do umowy, w zależności od charakteru przedmiotu zamówienia, dołącza się opis przedmiotu zamówienia, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, formularz cenowy, kosztorys ofertowy, ofertę wykonawcy itp.

7. Departament Logistyki CBA nadaje umowie numer w Centralnym Rejestrze (nr kolejny/numer postępowania/symbol departamentu/rok).

8. Dyrektor Departamentu Logistyki CBA opisuje na umowie, w jakim trybie zostało udzielone zamówienie publiczne, podpisując się (pieczątka imienna) pod klauzulą:

"Postępowanie przeprowadzone zgodnie z ....................

ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień

publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, z późn.

zm.) - w trybie ...........................................

........... ..............

data podpis"

9. Umowę parafuje radca prawny (pieczątka imienna).

10. Umowa jest kierowana do jednostki organizacyjnej, której dotyczy zamówienie. Jej kierownik podpisuje się (pieczątka imienna), ze wskazaniem, z jakiego zadania umowa będzie realizowana - pod pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 1 do niniejszej instrukcji.

11. Umowa jest przekazywana do Departamentu Finansów CBA.

12. Upoważniony pracownik Departamentu Finansów CBA rejestruje umowę w rejestrze komputerowym i podpisuje się (pieczątka imienna) pod pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 2 do niniejszej instrukcji.

13. Umowę podpisuje Dyrektor Departamentu Finansów CBA (pieczątka imienna).

14. Umowę jako zamawiający podpisuje Szef CBA albo osoba przez niego upoważniona (pieczątka imienna). Szef CBA albo osoba przez niego upoważniona parafuje każdą stronę umowy.

15. Wszystkie egzemplarze podpisanej umowy rejestruje się w Departamencie Finansów CBA. Umowę opatruje się pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 3 do niniejszej instrukcji.

16. W Departamencie Finansów CBA pozostaje 1 egzemplarz umowy z kompletem podpisów. Pozostałe egzemplarze zostają zwrócone do jednostki organizacyjnej odpowiedzialnej merytorycznie za realizację umowy.

Rozdział  III

Obieg i kontrola zawieranych umów nie poprzedzonych postępowaniem o udzielenie zamówienia

§  3.
Obieg i kontrola zawieranych umów nie poprzedzonych postępowaniem przetargowym zgodnie z ustawą odbywa się według następującego schematu:

1. Merytoryczna jednostka organizacyjna sporządza umowę w minimum 4 egzemplarzach, którą na 1 egzemplarzu podpisuje osoba redagująca jej treść oraz dyrektor (pieczątki imienne) - ze wskazaniem, z jakiego zadania umowa będzie realizowana - pod pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 1 do niniejszej instrukcji.

2. Umowy zlecenia i o dzieło zawiera się z osobami fizycznymi wskazując (nazwisko, imię, adres, nr rejestru działalności gospodarczej, NIP, oznaczenie firmy, pod którą osoba prowadzi działalność, jej siedziby).

3. W umowie należy w szczególności:

1) określić skutki finansowe z podaniem kwot netto, VAT i brutto, terminy rozpoczęcia i zakończenia robót/usług, formy płatności i umieścić informację o potrąceniu zaliczki na podatek dochodowy oraz obowiązkowych składek na ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenie społeczne;

2) podać numer wpisu do rejestru sądowego lub odpowiednio numer wpisu do ewidencji i adres siedziby podmiotu.

4. Osoba fizyczna wskazana w umowie:

1) zlecenia jako zleceniobiorca wypełnia druk "Oświadczenie dla celów podatkowych" według wzoru określonego w załączniku nr 4 do niniejszej instrukcji oraz druk "Oświadczenie dla celów ZUS" według wzoru określonego w załączniku nr 5 do niniejszej instrukcji;

2) o dzieło jako wykonawca wypełnia druk "Oświadczenie podatkowe" według wzoru określonego w załączniku nr 6 do niniejszej instrukcji.

5. Umowę wraz z wypełnionymi oświadczeniami, o których mowa w ust. 4, przekazuje się do Departamentu Finansów CBA. Upoważniony pracownik Departamentu Finansów CBA rejestruje umowę w rejestrze komputerowym i podpisuje się (pieczątka imienna) pod pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 2 do niniejszej instrukcji.

6. Umowę parafuje radca prawny.

7. Departament Logistyki CBA rejestruje umowę i nadaje jej numer (kolejny numer z rejestru/symbol departamentu/rok).

8. Dyrektor Departamentu Logistyki CBA podpisuje się (pieczątka imienna) na umowie pod klauzulą:

"Zamówienie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz.

1163, z późn. zm.) ........................................

...........................................................

........... ..............

data podpis"

9. Umowy zlecenia i o dzieło zawierane z osobami fizycznymi są ewidencjonowane w Departamencie Finansów CBA.

10. Umowę podpisuje Dyrektor Departamentu Finansów CBA (pieczątka imienna) i Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona (pieczątka imienna).

11. Umowa podpisana przez zleceniobiorcę (wykonawcę) rejestruje się (wszystkie egzemplarze) w Departamencie Finansów CBA i opatruje pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 3 do niniejszej instrukcji.

12. W Departamencie Finansów CBA pozostaje 1 egzemplarz umowy z kompletem podpisów. Pozostałe egzemplarze zostają zwrócone do jednostki organizacyjnej odpowiedzialnej merytorycznie za realizację umowy.

§  4.
1.
Datę zawarcia umowy wpisuje się po zabezpieczeniu środków finansowych przez Departament Finansów CBA i po złożeniu podpisu przez Dyrektora Departamentu Finansów CBA oraz Szefa CBA albo osoby przez niego upoważnionej, w dniu podpisania umowy przez zleceniobiorcę lub wykonawcę umowy.
2.
W wyjątkowych przypadkach, gdy umowa nie została jeszcze sporządzona, dopuszcza się zabezpieczenie środków przez Departament Finansów CBA na podstawie pisma przewodniego sporządzonego przez jednostkę organizacyjną odpowiedzialną merytorycznie za jej ewentualną realizację.
3.
Pismo przewodnie powinno zawierać:
1)
nazwę kontrahenta, z którym zostanie podpisana umowa;
2)
określenie przedmiotu umowy;
3)
określenie kwoty brutto;
4)
określenie działu, rozdziału, paragrafu i zadania, z którego umowa będzie realizowana;
5)
podpis i pieczątkę osoby merytorycznie odpowiedzialnej.
4.
Upoważniony pracownik Departamentu Finansów CBA rejestruje pismo w rejestrze komputerowym i podpisuje się (pieczątka imienna) pod pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 2 do niniejszej instrukcji.
5.
Pismo parafuje Dyrektor Departamentu Finansów CBA.
6.
Zawarta umowa przekazana do Departamentu Finansów CBA, wraz z pismem przewodnim, jest rejestrowana pod tą samą datą i numerem rejestru co pismo przewodnie.
7.
Dalszy obieg umowy odbywa się zgodnie z § 3 niniejszej instrukcji.

Załącznik  Nr 1

"Zatwierdzam pod względem merytorycznym

Wydatek jest uzasadniony pod względem celowości,

gospodarności, legalności

Kwota .............. mieści się w planie finansowym dział 754

rozdział 75420 § .........

Data ............ podpis ..........."

Załącznik  Nr 2

"Środki w kwocie ........ zabezpieczone w dziale .............

rozdziale ......... § ...... nr rejestru .....................

dnia ............ podpis ..........."

Załącznik  Nr 3

ZJEDNOSTKADZIAŁNR REJESTRUDATA WPŁYWU DO DF
ROZDZIAŁ

Załącznik  Nr 4

WZÓR

OŚWIADCZENIE DLA CELÓW PODATKOWYCH

Imię i nazwisko zleceniobiorcy ...............................

Drugie imię ............. Nazwisko rodowe ....................

Data urodzenia ............. NIP .............. PESEL ........

Nr dowodu osobistego ............... Obywatelstwo ............

Telefon .....................

Dokładny adres zameldowania na miejsce pobytu stałego:

Województwo .............. Powiat ........... Gmina ..........

Miejscowość .............. Kod ............ Ulica ............

Nr domu ........ Nr lokalu .........

Dokładny adres zamieszkania (podać, jeśli jest inny niż

miejsce pobytu stałego)

..............................................................

Urząd skarbowy podatnika .....................................

Zostałem/am poinformowany/a o treści art. 233 § 1 kodeksu

karnego. Powyższe dane składam będąc świadomym/a

odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Art. 233 § 1 kodeksu karnego: "Kto, składając zeznanie mające

służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym

postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje

nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia

wolności do lat 3".

O wszelkich zmianach dotyczących treści oświadczenia uprzedzę

Zleceniodawcę na piśmie.

..............................

data i czytelny podpis

Załącznik  Nr 5

WZÓR

OŚWIADCZENIE DLA CELÓW ZUS

Oświadczam, jako zleceniobiorca, że:

1. jestem zatrudniony na podstawie umowy o pracę lub

równoważnej [] w ..........................................

.........................................................,

2. otrzymuję ze stosunku pracy w kwocie brutto:

[] co najmniej minimalne wynagrodzenie, to jest 889,10

złote,

[] mniej niż minimalne wynagrodzenie,

3. jestem już ubezpieczony [] jako osoba wykonująca umowę

zlecenia [] lub agencyjną [], zawartą z (nazwa i adres) ....

.........................................................,

4. jestem już ubezpieczony z innych tytułów niż wymienione w

pkt 1 i 3 []: (określić tytuł ubezpieczenia, nazwę i adres

firmy, rodzaj działalności itp.) ........................,

5. jestem emerytem [] lub rencistą [] (podać nr świadczenia i

kto je wypłaca) ..........................................

..........................................................

6. jestem uczniem szkoły ponadpodstawowej lub studentem i nie

ukończyłem 26 lat [] (podać nazwę i adres szkoły/uczelni

wyższej, wydziału) .......................................

.........................................................,

7. nie pozostaję w rejestrze bezrobotnych [],

8. podać nazwę Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu

Zdrowia ..................................................

.........................................................,

9. mam wykształcenie .......................................,

10. wnoszę [], nie wnoszę [] o dodatkowe ubezpieczenie społeczne

z tytułu wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia.

Zostałem/am poinformowany/a o treści art. 233 § 1 kodeksu

karnego. Powyższe dane składam będąc świadomym/a

odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Art. 233 § 1 kodeksu karnego: "Kto, składając zeznanie mające

służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym

postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje

nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia

wolności do lat 3".

O wszelkich zmianach dotyczących treści oświadczenia uprzedzę

Zleceniodawcę na piśmie.

..............................

data i czytelny podpis

Załącznik  Nr 6

WZÓR

OŚWIADCZENIE PODATKOWE

(dotyczy umowy o dzieło)

Imię i nazwisko ..............................................

Data urodzenia ............. NIP ............ PESEL ..........

Nr dowodu osobistego ..................... Telefon ...........

Województwo ............. Powiat .............. Gmina ........

Miejscowość ............. Kod ......... Poczta ...............

Ulica ......................... Nr domu ...... Nr lokalu .....

Urząd Skarbowy ...............................................

Zostałem/am poinformowany/a o treści art. 233 § 1 kodeksu

karnego. Powyższe dane składam będąc świadomym/a

odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Art. 233 § 1 kodeksu karnego: "Kto, składając zeznanie mające

służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym

postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje

nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia

wolności do lat 3".

O wszelkich zmianach dotyczących treści oświadczenia uprzedzę

Zleceniodawcę na piśmie.

Proszę o potrącenie 50%/20%* kosztów uzyskania przychodów,

zgodnie z treścią umowy nr ............ z dnia ...............

..............................

data i czytelny podpis

______

* Niepotrzebne skreślić.