Wprowadzenie Instrukcji likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego oraz wartości niematerialnych i prawnych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2015.19

Akt utracił moc
Wersja od: 11 czerwca 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 18
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 11 czerwca 2015 r.
w sprawie wprowadzenia Instrukcji likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego oraz wartości niematerialnych i prawnych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2015 r. poz. 704) zarządza się, co następuje:
§  1.
Wprowadza się "Instrukcję likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego oraz wartości niematerialnych i prawnych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego", zwaną dalej "Instrukcją", stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Za prawidłowe wykonywanie postanowień Instrukcji odpowiedzialni są:
1)
w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwanej dalej "Kasą" - Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji;
2)
w oddziałach regionalnych Kasy - dyrektor oddziału regionalnego Kasy.
§  3.
1.
Traci moc zarządzenie Nr 13 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 23 stycznia 1997 r. wprowadzające instrukcję w sprawie likwidacji środków trwałych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zmienione zarządzeniem Nr 15 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 30 lipca 1998 r., zarządzeniem Nr 44 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 29 grudnia 2000 r., zarządzeniem Nr 5 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 23 stycznia 2004 r.
2.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Instrukcja likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego oraz wartości niematerialnych i prawnych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

§  1.
Użyte w Instrukcji likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego oraz wartości niematerialnych i prawnych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwaną dalej "Instrukcją", określenia oznaczają:
1)
jednostka organizacyjna - Centralę Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz oddziały regionalne Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
2)
komórka organizacyjna - biura/zespoły Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, placówki terenowe Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, wydziały, referaty lub stanowiska pracy;
3)
składnik rzeczowy majątku ruchomego - środek trwały/pozostały środek trwały/ewidencja ilościowa;
4)
prawa majątkowe - wartości niematerialne i prawne, pozostałe wartości niematerialne i prawne;
5)
wartość jednostkowa - wartość składnika rzeczowego majątku ruchomego ustalona z należytą starannością, na podstawie przeciętnych cen, stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia oraz popytu na nie;
6)
złomowanie - fizyczne zniszczenie, utylizacja, przekazanie na surowce wtórne;
7)
fizyczne zniszczenie-wyrzucenie do śmieci nieszkodliwych odpadów surowcowych.

Rozdział  1

Likwidacja środka trwałego, pozostałego środka trwałego

§  2.
W odniesieniu do środka trwałego, zwanego dalej "ŚT" i pozostałego środka trwałego, zwanego dalej "PŚT", likwidacją nazywa się proces wycofywania z eksploatacji składników rzeczowych majątku ruchomego od zakwalifikowania ich do likwidacji do faktycznego ich złomowania lub sprzedaży.
§  3.
Dyrektor/kierownik komórki organizacyjnej odpowiada za bieżące analizowanie stanu majątku ruchomego, z uwzględnieniem jego stanu technicznego oraz przydatności do dalszego użytkowania.
§  4.
Proces likwidacji poprzedza stwierdzenie przez komisję oceny przydatności składników majątku, zwaną dalej "komisją oceny", czy dany składnik rzeczowy majątku ruchomego jest:
1)
zbędny - należy przez to rozumieć składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
a)
nie są potrzebne w realizacji zadań związanych z działalnością jednostki organizacyjnej,
b)
nie nadają się do współpracy ze sprzętem używanym w jednostce organizacyjnej, a ich przystosowanie byłoby technicznie i ekonomicznie nieuzasadnione;
2)
zużyty - należy przez to rozumieć składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
a)
posiadają wady lub uszkodzenia, a ich naprawa byłaby nieopłacalna,
b)
zagrażają bezpieczeństwu użytkowników lub najbliższego otoczenia,
c)
całkowicie utraciły wartość użytkową,
d)
technicznie przestarzałe, a ich naprawa lub remont byłyby ekonomicznie nieuzasadnione;
3)
zniszczony w wyniku zdarzeń losowych;
4)
skradziony.
§  5.
1.
Zgłoszenia do likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego mogą dokonać pracownicy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwanej dalej "Kasą", nadruku "Zgłoszenie pracownika", którego wzór określa załącznik nr 1 do Instrukcji, którzy:
1)
są użytkownikami;
2)
pracują na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT.
2.
Zgłoszenie pracownika, o którym mowa w ust. 1, podpisane przez bezpośredniego przełożonego, zostaje złożone do Biura Administracji i Inwestycji, zwanego dalej "BAI" w Centrali Kasy lub do kierownika komórki organizacyjnej ds. ogólnych/administracyjno- gospodarczych w oddziale regionalnym Kasy.
3.
W przypadku zgłoszenia składników rzeczowych majątku ruchomego, o których mowa w § 4, w celu dokonania oceny przydatności ich do dalszego użytkowania, pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT sporządza wykaz składników rzeczowych majątku ruchomego zawierający: nazwę, ilość, numer fabryczny, numer inwentarzowy, rok produkcji, cenę ewidencyjną składnika rzeczowego majątku ruchomego i przekazuje go do komisji oceny.
§  6.
1.
W Centrali Kasy komisje oceny powołuje i odwołuje na pisemny wniosek Dyrektora BAI Drugi Zastępca Prezesa Kasy.
2.
W oddziale regionalnym Kasy, komisje oceny powołuje i odwołuje dyrektor oddziału regionalnego Kasy.
§  7.
W skład komisji oceny wchodzą:
1)
Przewodniczący;
2)
Zastępca Przewodniczącego;
3)
Członkowie.
§  8.
1.
Skład komisji oceny powinien być co najmniej pięcioosobowy.
2.
Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego każdorazowo pisemnie wyznacza co najmniej trzyosobowy skład komisji oceny.
3.
Komisja oceny podejmuje ustalenia większością głosów.
4.
W przypadku równowagi głosów decyduje głos Przewodniczącego lub w przypadku nieobecności Przewodniczącego jego Zastępcy.
§  9.
Do obowiązków komisji oceny należy:
1)
dokonywanie oględzin składników rzeczowych majątku ruchomego, z uwzględnieniem praw użytkowania przez Kasę wartości niematerialnych i prawnych, zwanych dalej "WNiP" oraz pozostałych wartości niematerialnych i prawnych, zwanych dalej "PWNiP", przypisanych do danego rzeczowego składnika majątku ruchomego;
2)
przedstawianie propozycji dotyczącej dalszego użytkowania albo zakwalifikowania składników rzeczowych majątku ruchomego do likwidacji;
3)
ustalanie wartości jednostkowej składników rzeczowych majątku ruchomego w przypadku zakwalifikowania ich do sprzedaży;
4)
składanie wniosku o dokonanie ekspertyz technicznych przez rzeczoznawcę lub przez zakłady serwisowe do Dyrektora BAI w Centrali Kasy, w oddziale regionalnym Kasy do dyrektora oddziału regionalnego Kasy w przypadku, gdy komisja oceny uzna, że nie może wydać obiektywnej opinii o danym składniku rzeczowym majątku ruchomego, wskazując jednocześnie zakres ekspertyzy;
5)
sporządzenie w dwóch egz. protokołu, którego wzór określa załącznik nr 2 do Instrukcji;
6)
przekazanie protokołu pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT.
§  10.
Protokół, o którym mowa w § 9 pkt 5 komisja oceny przekazuje do zatwierdzenia w Centrali Kasy w przypadku ŚT Drugiemu Zastępcy Prezesa Kasy, w przypadku PŚT Dyrektorowi BAI, natomiast w oddziale regionalnym Kasy w przypadku ŚT i PŚT dyrektorowi oddziału regionalnego Kasy.
§  11.
1.
Likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego dokonuje się w formie:
1)
sprzedaży;
2)
złomowania;
3)
zdjęcia z ewidencji w przypadku kradzieży, zniszczenia, inwestycji w obcych środkach trwałych.
2.
Dokumentację potrzebną do likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego gromadzi, sprawdza pod względem prawidłowości, kompletuje i przekazuje komisji likwidacyjnej pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT.
§  12.
1.
Postępowanie likwidacyjne przeprowadza komisja likwidacyjna powołana w Centrali Kasy na pisemny wniosek Dyrektora BAI przez Drugiego Zastępcę Prezesa Kasy, a w oddziale regionalnym Kasy przez dyrektora oddziału regionalnego Kasy.
2.
W skład komisji likwidacyjnej wchodzą:
1)
Przewodniczący;
2)
Zastępca Przewodniczącego;
3)
Członkowie.
3.
Skład komisji liwidacyjnej powinien być co najmniej pięcioosobowy.
4.
Przewodniczący, a w przypadku nieobecności Przewodniczącego, Zastępca Przewodniczącego pisemnie wyznacza co najmniej trzyosobowy skład komisji likwidacyjnej.
§  13.
1.
Komisja likwidacyjna przeprowadza postępowanie likwidacyjne na wniosek o likwidację składnika majątku rzeczowego, którego wzór określa załącznik nr 3 do Instrukcji:
1)
Dyrektora BAI - w Centrali Kasy w zakresie ŚT;
2)
pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT - w Centrali Kasy w zakresie PŚT;
3)
kierownika komórki organizacyjnej ds. ogólnych/administracyjno-gospodarczych w oddziale regionalnym Kasy w zakresie ŚT i PŚT.
2.
Załącznikami do wniosku o likwidację ŚT i PŚT są odpowiednio:
1)
zgłoszenie pracownika;
2)
ekspertyzy techniczne, oceny, opinie;
3)
protokół Policji - w przypadku kradzieży;
4)
protokół komisji oceny.
3.
Komisja likwidacyjna sporządza protokół z posiedzenia komisji likwidacyjnej, w czterech egzemplarzach, którego wzór określa załącznik nr 4 do Instrukcji.
4.
Protokół, o którym mowa w ust. 3, komisja likwidacyjna przekazuje do zatwierdzenia w Centrali Kasy w przypadku ŚT Drugiemu Zastępcy Prezesa Kasy, w przypadku PŚT Dyrektorowi BAI, natomiast w oddziale regionalnym Kasy w przypadku ŚT i PŚT dyrektorowi oddziału regionalnego Kasy, rekomendując formę likwidacji składnika rzeczowego majątku ruchomego, z uwzględnieniem opinii komisji oceny.
§  14.
1.
Na podstawie zatwierdzonego protokołu komisji likwidacyjnej, pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT wystawia w systemie komputerowym, służącym do ewidencji majątku, w czterech egzemplarzach dokument likwidacji rzeczowego składnika majątku ruchomego, zwany dalej "dokumentem LT".
2.
Dokument LT zawiera:
1)
numer kolejny dokumentu LT wg rejestru;
2)
nazwę składnika rzeczowego majątku ruchomego i części składowych wraz z numerami fabrycznymi;
3)
numer inwentarzowy;
4)
cenę ewidencyjną składnika rzeczowego majątku ruchomego oraz kwotę umorzenia;
5)
rok produkcji;
6)
rekomendację komisji likwidacyjnej, dotyczącą formy likwidacji;
7)
podpisy osób wchodzących w skład komisji likwidacyjnej;
8)
w Centrali Kasy w przypadku ŚT podpis Drugiego Zastępcy Prezesa Kasy;
9)
w Centrali Kasy w przypadku PŚT podpis Dyrektora BAI;
10)
w oddziale regionalnym Kasy w przypadku ŚT oraz PŚT podpis dyrektora oddziału regionalnego Kasy.
3.
Załącznikiem do dokumentu LT jest zatwierdzony protokół komisji likwidacyjnej.
§  15.
Do obowiązków komisji likwidacyjnej należy:
1)
analizowanie prawidłowości i kompletności dokumentacji otrzymanej z wnioskami o likwidację odpowiednio ŚT i PŚT;
2)
zidentyfikowanie zgodności składników rzeczowych majątku ruchomego przeznaczonych do likwidacji z dokumentacją, biorąc pod uwagę nazwę, numer inwentarzowy oraz numer fabryczny;
3)
sporządzenie protokołu z posiedzenia komisji likwidacyjnej;
4)
złożenie podpisów na protokole z posiedzenia komisji likwidacyjnej i na dokumentach LT;
5)
przekazanie do zatwierdzenia dokumentów, o których mowa pkt 4:
a)
Drugiemu Zastępcy Prezesa Kasy - w zakresie ŚT w Centrali Kasy,
b)
Dyrektorowi BAI - w zakresie PŚT w Centrali Kasy,
c)
dyrektorowi oddziału regionalnego Kasy - w zakresie ŚT i PŚT w oddziale regionalnym Kasy;
6)
przekazanie podpisanych i zatwierdzonych dokumentów, o których mowa w pkt 4, do:
a)
pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT (1 egz. protokołu i 1 egz. dokumentu LT),
b)
komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych (1 egz. protokołu oraz 1 egz. dokumentu LT),
c)
użytkownika, w przypadku zgubienia rzeczowego składnika majątku ruchomego, będącego na jego stanie osobowym (1 egz. dokumentu LT),
d)
komisji ds. sprzedaży/przetargowej w przypadku sprzedaży rzeczowego składnika majątku ruchomego (1 egz. protokołu);
7)
zachowanie 1 egz. protokołu komisji likwidacyjnej oraz dokumentu LT a/a;
8)
w przypadku gdy do rzeczowych składników majątku ruchomego przypisane są prawa majątkowe, spowodowanie zgodnego z prawem rozporządzania tymi prawami.
§  16.
Postępowanie mające na celu złomowanie zlikwidowanych składników rzeczowych majątku ruchomego przeprowadza komisja ds. złomowania, powołana w Centrali Kasy na pisemny wniosek Dyrektora BAI przez Drugiego Zastępcę Prezesa Kasy, a w oddziale regionalnym Kasy przez dyrektora oddziału regionalnego Kasy.
§  17.
1.
W skład komisji ds. złomowania wchodzą:
1)
Przewodniczący;
2)
Zastępca Przewodniczącego;
3)
Członkowie.
2.
Skład komisji ds. złomowania powinien być co najmniej pięcioosobowy.
3.
Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności, Zastępca Przewodniczącego pisemnie wyznacza co najmniej trzyosobowy skład komisji ds. złomowania.
§  18.
Podstawą do złomowania jest Wykaz składników rzeczowych majątku ruchomego zdjętych z ewidencji dokumentem LT zakwalifikowanych do złomowania, sporządzony przez pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 5 do Instrukcji.
§  19.
Do zadań komisji ds. złomowania należy:
1)
usunięcie numerów inwentarzowych;
2)
przed złomowaniem sprzętu komputerowego wyposażonego w dyski twarde lub inne nośniki informacji dokonanie trwałego usunięcia danych zawartych na tych nośnikach;
3)
w przypadku sprzedaży sprzętu komputerowego dokonanie trwałego usunięcia danych z dysku lub innych nośników informacji w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie;
4)
dokonanie złomowania nieszkodliwych odpadów surowcowych;
5)
przekazanie odpadów surowcowych do wyspecjalizowanej firmy prowadzącej działalność w zakresie unieszkodliwienia odpadów;
6)
sporządzenie w trzech egz. protokołu w zakresie złomowania składników rzeczowego majątku ruchomego, którego wzór określa załącznik nr 6 do Instrukcji;
7)
potwierdzenie własnoręcznymi podpisami na protokole prawidłowości przeprowadzonego złomowania;
8)
przekazanie dokumentacji związanej ze złomowaniem do:
a)
komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych, celem wyksięgowania z ewidencji księgowej;
b)
pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT, w celu postawienia pieczęci "zdjęto z ewidencji";
9)
zachowanie 1 egz. dokumentacji związanej ze złomowaniem a/a.

Rozdział  2

Likwidacja uszkodzonych, wymienionych części składników rzeczowych majątku ruchomego

§  20.
1.
Likwidacja uszkodzonych, wymienianych części składników rzeczowych majątku ruchomego rozpoczyna się w momencie ich wymontowania. Podstawą do likwidacji jest kserokopia faktury potwierdzająca wykonanie wymiany uszkodzonej części.
2.
Pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT, gromadzi wymienione części, następnie przekazuje je do komisji ds. złomowania raz na kwartał.
3.
W przypadku napraw lub przeglądów składników rzeczowych majątku ruchomego, uszkodzone lub zużyte części mogą być przekazane do firmy serwisowej dokonującej naprawy lub przeglądu z wymianami, po uprzedniej decyzji w Centrali Kasy Dyrektora BAI, w oddziale regionalnym Kasy kierownika komórki organizacyjnej ds. ogólnych/administracyjno-gospodarczych.
§  21.
Do zadań komisji ds. złomowania w zakresie uszkodzonych, wymienionych części składników rzeczowego majątku ruchomego należy:
1)
dokonanie trwałego usunięcia zapisów z nośników danych przed bezpośrednim przekazaniem do firmy serwisowej. Przekazanie następuje na podstawie Wykazu uszkodzonych, wymienionych części składników rzeczowych majątku ruchomego zakwalifikowanych do złomowania na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 7 do Instrukcji;
2)
dokonanie fizycznego złomowania uszkodzonych, wymienionych części składników rzeczowych majątku ruchomego;
3)
przekazanie odpadów do wyspecjalizowanej firmy prowadzącej działalność w zakresie unieszkodliwienia odpadów.

Rozdział  3

Likwidacja praw majątkowych

§  22.
W odniesieniu do WNiP oraz PWNiP likwidacją nazywa się proces uznania za zbędne w wyniku zaprzestania ich użytkowania, a także po wygaśnięciu licencji do celów realizacji zadań Kasy praw majątkowych, które stanowią WNiP oraz PWNiP od momentu postawienia ich w stan likwidacji, do momentu wyksięgowania z kartoteki inwentarzowej i ewidencji księgowej.
§  23.
Jednostka organizacyjna jest obowiązana na bieżąco analizować stan nabytych praw majątkowych. Na podstawie wykazu WNiP oraz PWNiP, który stanowi wydruk komputerowy z programu ewidencji środków trwałych, komórki organizacyjne przedstawiają pisemną opinię o zasadności likwidacji wymienionych w nim pozycji i przekazują do pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT.
§  24.
1.
Dokumentację potrzebną do likwidacji WNiP oraz PWNiP gromadzi, sprawdza pod względem prawidłowości, kompletuje i przekazuje komisji likwidacyjnej pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT.
2.
Likwidacji WNiP i PWNiP dokonuje się poprzez zdjęcie z ewidencji.
§  25.
1.
Postępowanie likwidacyjne przeprowadza komisja likwidacyjna, na wniosek, którego wzór określa załącznik nr 3 do Instrukcji:
1)
Dyrektora BAI - w Centrali Kasy w zakresie WNiP;
2)
pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT - w Centrali Kasy w zakresie PWNiP;
3)
kierownika komórki organizacyjnej ds. ogólnych/administracyjno-gospodarczych w oddziale regionalnym Kasy w zakresie WNiP i PWNiP.
2.
Załącznikiem do wniosku o likwidację praw majątkowych składnika majątku jest opinia, o której mowa w § 23, dotycząca praw majątkowych.
3.
Komisja likwidacyjna sporządza w czterech egzemplarzach, protokół, z posiedzenia komisji likwidacyjnej, którego wzór określa załącznik nr 4 do Instrukcji.
4.
Protokół, o którym mowa w ust. 3 komisja likwidacyjna w Centrali Kasy przekazuje do zatwierdzenia w przypadku WNiP Drugiemu Zastępcy Prezesa Kasy, w przypadku PWNiP Dyrektorowi BAI, natomiast w oddziale regionalnym Kasy w przypadku WNiP i PWNiP dyrektorowi oddziału regionalnego Kasy.
§  26.
1.
Na podstawie zatwierdzonego protokołu komisji likwidacyjnej, pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT sporządza w systemie komputerowym służącym do ewidencji majątku dokument LT, w czterech egzemplarzach.
2.
Dokument LT zawiera:
1)
numer kolejny wg rejestru;
2)
nazwę WNiP i PWNiP;
3)
numer inwentarzowy;
4)
wartość początkową WNiP i PWNiP wg ewidencji księgowej oraz kwotę umorzenia;
5)
rekomendację komisji likwidacyjnej dotyczącą formy likwidacji;
6)
podpisy osób wchodzących w skład komisji likwidacyjnej;
7)
w Centrali Kasy w przypadku WNiP podpis Drugiego Zastępcy Prezesa Kasy;
8)
w Cetrali Kasy w przypadku PWNiP podpis Dyrektora BAI;
9)
w oddziale regionalnym Kasy w przypadku WNiP oraz PWNiP podpis dyrektora oddziału regionalnego Kasy.
3.
Załącznikiem do dokumentu LT jest protokół komisji likwidacyjnej;
§  27.
Do obowiązków komisji likwidacyjnej należy:
1)
sprawdzanie prawidłowości i kompletności dokumentacji otrzymanej z wnioskiem o likwidację praw majątkowych;
2)
sporządzenie protokołu z posiedzenia komisji likwidacyjnej;
3)
złożenie podpisów na protokole z posiedzenia komisji likwidacyjnej i na dokumentcie LT;
4)
przekazanie do zatwierdzenia dokumentów, o których mowa w pkt 3, odpowiednio:
a)
Drugiemu Zastępcy Prezesa Kasy w zakresie WNiP w Centrali Kasy,
b)
Dyrektorowi BAI w zakresie PWNiP w Centrali Kasy,
c)
dyrektorowi oddziału regionalnego Kasy w zakresie WNiP oraz PWNiP w oddziale regionalnym Kasy;
5)
przekazanie podpisanych i zatwierdzonych dokumentów, o których mowa w pkt 3, do:
a)
pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT (1 egz. protokołu i 1 egz. dokumentu LT),
b)
komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych (1 egz. protokołu oraz 1 egz. dokumentu LT),
c)
użytkownika (1 egz. dokumentu LT);
6)
zachowanie 1 egz. protokołu komisji likwidacyjnej i 1 egz. dokumentu LT a/a.

Rozdział  4

Sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego zbędnego lub zużytego

§  28.
Postępowanie mające na celu sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego przeprowadza komisja ds. sprzedaży/przetargowa powołana w Centrali Kasy na pisemny wniosek Dyrektora BAI przez Drugiego Zastępcę Prezesa Kasy, a w oddziale regionalnym Kasy przez dyrektora oddziału regionalnego Kasy.
§  29.
1.
W skład komisji ds. sprzedaży/przetargowej wchodzą:
1)
Przewodniczący;
2)
Zastępca Przewodniczącego;
3)
Członkowie.
2.
Skład komisji ds. sprzedaży/przetargowej powinien być co najmniej pięcioosobowy.
3.
Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego pisemnie wyznacza co najmniej trzyosobowy skład komisji ds. sprzedaży/przetargowej.
4.
Podstawą do sprzedaży jest zatwierdzony protokół komisji likwidacyjnej.
§  30.
1.
Sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego zbędnego lub zużytego prowadzi komisja ds. sprzedaży/przetargowa.
2.
Nabywcami zbędnych lub zużytych składników rzeczowego majątku ruchomego mogą być:
1)
pracownicy Kasy w trybie przetargu ograniczonego;
2)
inne podmioty w trybie przetargu publicznego.
3.
Przetarg ograniczony i publiczny organizuje komisja ds. sprzedaży/przetargowa.
4.
Nabywcami zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego nie mogą być członkowie komisji ds. sprzedaży/przetargowej, ich małżonkowie oraz zstępni.
5.
Wyceny składników rzeczowych majątku ruchomego przeznaczonych do sprzedaży dokonuje komisja oceny na podstawie cen rynkowych, uwzględniając stopień ich zużycia.
6.
Wycena może być poprzedzona opinią rzeczoznawcy lub zakładów serwisowych.
7.
W uzasadnionych przypadkach wyceny składników rzeczowych majątku ruchomego przeznaczonych do sprzedaży dokonuje organizator przetargu, o którym mowa w ust. 3, przy uwzględnieniu aktualnych cen rynkowych. Wycena ta może być poprzedzona opinią rzeczoznawcy lub zakładów serwisowych.
8.
Sprzedaż nie może nastąpić za cenę niższą od ceny wywoławczej.
9.
Cena wywoławcza nie może być niższa niż 75% ceny oszacowania.
10.
Jeżeli sprzedaż w drodze przetargu ograniczonego lub publicznego składników rzeczowych majątku ruchomego nie dojdzie do skutku z powodu braku nabywców, organizator przetargu, o którym mowa w ust. 3, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty pierwszego przetargu, zarządza drugi przetarg, na którym pierwotną cenę wywoławczą może obniżyć do 50%.

Rozdział  5

Sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego w trybie przetargu ograniczonego

§  31.
1.
Sprzedaż w trybie przetargu ograniczonego składników rzeczowych majątku ruchomego organizowany jest dla pracowników Kasy.
2.
Decyzję o sprzedaży składników rzeczowych majątku ruchomego dla pracowników Kasy bez organizowania przetargu ograniczonego podejmuje:
1)
w Centrali Kasy - Drugi Zastępca Prezesa Kasy w przypadku sprzedaży ŚT;
2)
w Centrali Kasy - Dyrektor BAI w przypadku sprzedaży PŚT;
3)
w oddziale regionalnym Kasy - dyrektor oddziału regionalnego Kasy w przypadku sprzedaży ŚT, PŚT.
§  32.
1.
Ogłoszenie o przetargu ograniczonym zamieszcza się na tablicy ogłoszeń w siedzibie jednostki organizacyjnej oraz na stronie internetowej Kasy.
2.
Za rozpowszechnienie ogłoszenia i zbieranie ofert odpowiedzialna jest komisja ds. sprzedaży/przetargowa.
3.
Ogłoszenie o przetargu ograniczonym podaje się do wiadomości na 14 dni przed jego rozpoczęciem.
4.
Ogłoszenie powinno zawierać w szczególności:
1)
nazwę i siedzibę jednostki organizacyjnej;
2)
miejsce i termin przeprowadzenia przetargu ograniczonego;
3)
miejsce i termin, w którym można obejrzeć sprzedawane składniki rzeczowego majątku ruchomego;
4)
rodzaj i ilość sprzedawanych składników rzeczowego majątku ruchomego;
5)
cenę wywoławczą;
6)
termin i tryb złożenia oferty oraz okres, w którym oferta jest wiążąca;
7)
zastrzeżenie, że organizatorowi przetargu ograniczonego przysługuje prawo do zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert;
8)
informację o braku możliwości zwrotu nabytego składnika rzeczowego majątku ruchomego.
5.
Złożenie jednej ważnej oferty wystarczy do przeprowadzenia przetargu ograniczonego.
6.
Oferta powinna zawierać:
1)
imię i nazwisko;
2)
nazwę jednostki organizacyjnej Kasy;
3)
oferowaną cenę;
4)
oświadczenie oferenta o zapoznaniu się ze stanem technicznym przedmiotu przetargu ograniczonego;
5)
inne dane wymagane przez organizatora przetargu ograniczonego, określone w ogłoszeniu o przetargu ograniczonym.
7.
Ofertę składa się w zaklejonej kopercie w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu przetargu ograniczonym lub elektronicznie w terminie i na adres mailowy określony w ogłoszeniu przetargu ograniczonym.
8.
Komisja ds. sprzedaży/przetargowa może odrzucić ofertę jeżeli:
1)
została złożona po wyznaczanym terminie lub w niewłaściwym miejscu;
2)
nie zawiera informacji wymaganych przez organizatora przetargu ograniczonego.
9.
Komisja ds. sprzedaży/przetargowa niezwłocznie zawiadamia oferenta o odrzuceniu jego oferty.
10.
Jeżeli co najmniej dwie osoby będą zainteresowane nabyciem tego samego składnika rzeczowego majątku ruchomego, o wyborze oferenta decyduje wysokość oferowanej ceny, a w przypadku złożenia dwóch lub więcej ofert z jednakową ceną, decyduje kolejność ich nadesłania biorąc pod uwagę również godzinę, o której wpłynęła poszczególna oferta.
11.
Po zakończonym przetargu ograniczonym nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia w okresie do 7 dni po otrzymaniu faktury wystawionej przez pracownika komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych.
12.
W przypadku niezapłacenia ceny nabycia, prawo zakupu przechodzi na uczestnika przetargu ograniczonego, który zaproponował drugą, co do wysokości cenę nabycia.
13.
Nabywca, który zapłacił cenę nabycia, powinien odebrać nabyty składnik majątku w ciągu 7 dni od dnia uiszczenia ceny nabycia.
14.
Odbiór składnika rzeczowego majątku ruchomego następuje na koszt nabywcy, któremu sprzedano składnik rzeczowego majątku ruchomego.
15.
Odbiór składnika rzeczowego majątku ruchomego odbywa się poprzez sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego z pisemnym potwierdzeniem wpłaty przez pracownika komórki organizacyjnej ds. finansowo - księgowych.
16.
Nabyty składnik rzeczowego majątku ruchomego nie podlega zwrotowi.
17.
W przypadku braku zainteresowania kupnem składnika rzeczowego majątku ruchomego, którego wartość nie przekracza 3 500 zł, dokonuje się złomowania składnika rzeczowego majątku ruchomego będącego przedmiotem przetargu ograniczonego.
18.
Składnik rzeczowy majątku ruchomego, o którym mowa w ust. 17, komisja ds. sprzedaży/przetagowa przekazuje pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT wraz z decyzją o jego złomowaniu.
19.
Pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT przekazuje składnik rzeczowego majątku ruchomego komisji ds. złomowania.
§  33.
1.
Komisja ds. sprzedaży/przetargowa sporządza protokół z przebiegu przetargu ograniczonego, którego wzór określa załącznik nr 8 do Instrukcji.
2.
Protokół, o którym mowa w ust. 1, komisja ds. sprzedaży/przetargowa przekazuje do komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych, w celu wystawienia faktury za sprzedany składnik rzeczowy majątku ruchomego.
3.
W protokole z przebiegu przetargu ograniczonego pracownik komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych odnotowuje fakt zapłaty ceny nabycia składnika rzeczowego majątku ruchomego albo nie uiszczenia ceny nabycia w terminie.

Rozdział  6

Sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego w trybie przetargu publicznego

§  34.
1.
Sprzedaż w trybie przetargu publicznego składników rzeczowego majątku ruchomego organizuje się w przypadku, gdy w przetargu w trybie ograniczonym, nie złożono żadnej oferty oraz wartość szacunkowa składnika rzeczowego majątku ruchomego przekracza kwotę 3500 zł.
2.
Organizator przetargu, o którym mowa w § 30 ust. 3, wyznacza termin przetargu publicznego, o którym informuje w ogłoszeniu o przetargu publicznym.
3.
Termin przetargu publicznego powinien być wyznaczony po upływie co najmniej 14 dni od jego ogłoszenia.
§  35.
W ogłoszeniu o przetargu publicznym podaje się:
1)
nazwę i siedzibę jednostki organizacyjnej organizującej przetarg publiczny;
2)
miejsce i termin przeprowadzenia przetargu publicznego;
3)
miejsce i termin, w którym można obejrzeć przeznaczony do zbycia składnik rzeczowego majątku ruchomego;
4)
rodzaj i ilość sprzedawanego składnika rzeczowego majątku ruchomego;
5)
wysokość ceny wywoławczej i wysokość wadium;
6)
sposób, miejsce, termin oraz numer rachunku bankowego, na który należy wpłacić wadium;
7)
zastrzeżenie, że wadium przepada na rzecz zbywcy, jeżeli żaden z uczestników licytacji nie zaoferuje ceny nabycia równej co najmniej cenie wywoławczej;
8)
zastrzeżenie prawa unieważnienia przetargu publicznego w części lub w całości bez podania przyczyny.
§  36.
1.
Ogłoszenie o przetargu publicznym zamieszcza się w prasie codziennej regionalnej lub ogólnopolskiej, w zależności od wartości sprzedawanego składnika rzeczowego majątku ruchomego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie jednostki organizacyjnej Kasy organizującej przetarg publiczny oraz na stronie internetowej Kasy.
2.
Warunkiem przystąpienia do przetargu publicznego jest wniesienie wadium.
3.
Wadium wnosi się w formie pieniężnej przelewem na rachunek podany w ogłoszeniu o przetargu publicznym.
4.
Przetarg publiczny odbywa się w formie ustnej licytacji.
5.
Przetarg publiczny prowadzi przewodniczący lub członek komisji ds. sprzedaży/przetargowej.
§  37.
1.
Rozpoczynając ustną licytację prowadzący podaje do wiadomości:
1)
przedmiot ustnej licytacji (markę, typ i inne cechy identyfikujące składnik rzeczowego majątku ruchomego);
2)
cenę wywoławczą;
3)
wysokość wadium;
4)
termin uiszczenia ceny nabycia;
5)
dane o zmianach w stanie prawnym, a także w stanie technicznym składnika rzeczowego majątku ruchomego, jeżeli takie zaszły po ogłoszeniu o przetargu publicznym oraz związane z tym zmiany warunków przetargu publicznego;
6)
nazwy (firmy) lub imiona i nazwiska licytantów, którzy wpłacili wadium i zostali dopuszczeni do ustnej licytacji.
2.
Przystąpienie jednego licytanta wystarcza do przeprowadzenia ustnej licytacji
3.
Ustna licytacja rozpoczyna się od podania ceny wywoławczej składnika rzeczowego majątku ruchomego przeznaczonego do sprzedaży.
4.
Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 procent ceny wywoławczej i więcej niż wysokość wadium, z zaokrągleniem wzwyż do pełnych dziesiątek złotych.
5.
Zaoferowana cena przestaje wiązać licytanta, gdy inny licytant zaoferował cenę wyższą.
6.
Po ustaniu postąpień prowadzący ustną licytację, uprzedzając licytantów, po trzecim ogłoszeniu zamyka ustną licytację i udziela przybicia licytantowi, który zaoferował najwyższą cenę.
7.
W przypadku, gdy w ustnej licytacji uczestniczy jeden licytant, zamknięcie ustnej licytacji i udzielenie przybicia licytantowi następuje po zaoferowaniu ceny wywoławczej.
8.
Z chwilą przybicia następuje zbycie składnika rzeczowego majątku ruchomego na rzecz nabywcy.
9.
Nabywca zobowiązany jest zapłacić cenę nabycia za wylicytowany przedmiot w terminie do 7 dni od otrzymania faktury.
10.
W przypadku, gdy nabywca zrezygnuje z wylicytowanego przedmiotu, ogłaszający przetarg publiczny zatrzymuje wadium.
11.
Nabywca, który w terminie, o których mowa w ust. 9 nie uiści ceny nabycia, traci prawa wynikające z przybicia oraz wpłacone wadium.
12.
Nabywca, który zapłacił cenę nabycia, powinien niezwłocznie odebrać nabyty składnik rzeczowego majątku ruchomego.
13.
Odbiór składnika rzeczowego majątku ruchomego odbywa się poprzez sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego z pisemnym potwierdzeniem wpłaty ceny nabycia przez pracownika komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych.
14.
Na wniosek nabywcy wadium zalicza się na poczet ceny nabycia.
15.
Wadium złożone przez innych uczestników przetargu publicznego należy niezwłocznie zwrócić.
§  38.
1.
Komisja ds. sprzedaży/przetargowa sporządza protokół, z przebiegu przetargu publicznego, którego wzór określa załącznik nr 9 do Instrukcji.
2.
W protokole, o którym mowa w ust. 1, pracownik komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych odnotowuje fakt wpłacenia ceny nabycia składnika rzeczowego majątku ruchomego albo nie uiszczenia ceny nabycia w terminie, o którym mowa w §37 ust. 9.
3.
Do protokołu z przebiegu przetargu publicznego dołącza się ogłoszenie o przetargu publicznym.
§  39.
1.
W przypadku, gdy po ogłoszeniu przetargu publicznego nie złożono żadnej oferty, Drugi Zastępca Prezesa Kasy może wyrazić zgodę na sprzedaż składnika rzeczowego majątku ruchomego za cenę niższą niż podaną w ogłoszeniu, indywidualnie negocjowaną z komisją ds. sprzedaży/przetargową. Ogłoszenie o zastosowaniu takiego trybu umieszcza się na tablicy ogłoszeń w siedzibie jednostki organizacyjnej Kasy organizującej przetarg publiczny co najmniej na 3 dni przed przystąpieniem do negocjacji.
2.
Przebieg negocjacji odbywa się poprzez:
1)
podanie ceny przez osobę przystępującą do negocjacji, za jaką chce nabyć dany składnik rzeczowego majątku ruchomego;
2)
przyjęcie lub zaproponowanie innej ceny przez komisję ds. sprzedaży/przetargową.
§  40.
1.
W przypadku, gdy nie złożono żadnej oferty zakupu lub sprzedaż nie doszła do skutku, dokonuje się złomowania składnika rzeczowego majątku ruchomego będącego przedmiotem przetargu publicznego.
2.
Składnik rzeczowego majątku ruchomego, o których mowa w ust. 1, komisja ds. sprzedaży/przetargowa przekazuje pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT wraz z decyzją o jego złomowaniu.
3.
Pracownik zatrudniony na stanowisku ds. ewidencji ŚT i PŚT przekazuje składnik rzeczowego majątku ruchomego komisji ds. złomowania.

Załącznik Nr  1

ZGŁOSZENIE PRACOWNIKA

...............................................

...............................................

Imię i nazwisko

...............................................

Komórka organizacyjna

...............................................

Numer pokoju

DYREKTOR

Biura Administracji i Inwestycji

Centrali Kasy /

Kierownik

Komórki organizacyjnej ds.

ogólnych/administracyjno-gospodarczych

Zgłaszam, że składnik rzeczowego majątku ruchomego (nazwa, nr inwentarzowy, nr fabryczny) jest zbędny, zniszczony, skradziony, zużyty*:

.......................................................................................................................................................

....................................................................................Składnik rzeczowego majątku ruchomego

był w użytkowaniu w pokoju nr .............., na ewidencji osobowej .............................................

(imię i nazwisko)

Opis okoliczności zaistniałego zdarzenia

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.....................

* niepotrzebne skreślić

Podpis i pieczątka imienna Podpis i pieczątka imienna

pracownika bezpośredniego przełożonego

Załącznik Nr  2

Protokół

.............................................

komisji oceny przydatności składników majątku

w ........................... z dnia ...................................

(nazwa jednostki organizacyjnej)

Komisja w składzie:

1. Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego .............................

2. członek ...............................................................................................

3 członek ...............................................................................................

4. członek ...............................................................................................

5. członek ...............................................................................................

Zgodnie z otrzymanym w dniu ............... wykazem, o którym mowa w § 5 ust. 3

Instrukcji, komisja oceny przydatności składników majątku dokonała analizy i oględzin składników rzeczowych majątku ruchomego

Lp.Nazwa składnika rzeczowego majątku ruchomegoIlośćRok produkcji/ nabycie prawNumer inwentarzowyNumer fabrycznySzacunkowe zużycie w %Wartość jednostkowaOpinia - zgodna z podsumowaniem
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

PODSUMOWANIE

1. poz. nr ................................... zagospodarowanie w ramach Kasy - przekazanie do oddziału regionalnego Kasy ze wskazaniem konkretnych jednostek organizacyjnych

2. poz. nr ................................... pozostawienie na stanie

3. poz. nr ................................... dokonanie ekspertyz

4. poz. nr ................................... sprzedaż po ustalonych cenach z podaniem parametrów technicznych składnika rzeczowego majątku ruchomego

5. poz. nr ................................... złomowanie

6. poz. nr ................................... zdjęcie z ewidencji (kradzież, zniszczenie),

7. poz. nr ................................... zdjęcie z ewidencji (WNiP i PWNiP),

8. poz. nr ................................... zdjęcie z ewidencji (inwestycje w obcych środkach trwałych).

* (niepotrzebne skreślić).

Podpisy:

1. Przewodniczący/Zastępca Przewodniczącego .................

2. członek .............................................................................

3. członek .............................................................................

4. członek .............................................................................

5. członek .............................................................................

Załącznik Nr  3

Wniosek nr ........../ .........

komórki organizacyjnej

z dnia ...........

o likwidację składnika/składników rzeczowego majątku ruchomego

Lp.Nazwa składnika rzeczowego majątku ruchomegoNr inwentarzowyIlość sztukNr fabrycznyWartość likwidowanego składnika rzeczowego majątku ruchomego /części składnika rzeczowego majątku ruchomegoRok produkcji /nabycia prawOkres użytkowaniaAktualny użytkownikIlość napraw i charakterystyka uszkodzeń lub wadOcena stanu technicznego /opinia
1.
2.
3.
4.
5.
Razem wartość :

W związku z powyższym wnioskuje się o:

1) sprzedaż;

2) złomowanie;

3) zdjęcie z ewidencji (kradzież, zniszczenie);

4) zdjęcie z ewidencji (WNiP i PWNiP);

5) zdjęcie z ewidencji (inwestycje w obcych środkach trwałych).

Załączniki:

1. zgłoszenie pracownika

2. ekspertyzy techniczne, oceny, opinie*

3. protokół Policji w przypadku kradzieży

4. protokół komisji oceny przydatności składników majątku

Podpis i pieczątka imienna

osoby upoważnionej

* niepotrzebne skreślić

Załącznik Nr  4

Protokół Nr .......

..........................................

z posiedzenia komisji likwidacyjnej

z dnia ................

Komisja w składzie:

1. Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego .................

2. członek ...................................................................................

3. członek ...................................................................................

4. członek ...................................................................................

5. członek ...................................................................................

po przeanalizowaniu prawidłowości i kompletności dokumentacji otrzymanej wraz z wnioskami o likwidację rekomenduje formę likwidacji następujących składników rzeczowych majątku ruchomego:

Lp.Nazwa składnika rzeczowego majątku

ruchomego

Nr inwentarzowyNr fabrycznyRok produkcjiIlośćWartość likwidowanego składnika rzeczowego majątku ruchomego/części składnika rzeczowego majątku ruchomegoUwagi
1.
2.
3.
4.
5.

Likwidacja składnika majątku poprzez:

1. poz. nr ........................................... sprzedaż po cenach ...................

2. poz. nr ........................................... złomowanie

3. poz. nr ........................................... zdjęcie z ewidencji (kradzież, zniszczenie)

4. poz. nr ........................................... zdjęcie z ewidencji (WNiP i PWNiP)

5. poz. nr ........................................... zdjęcie z ewidencji (inwestycje w obcych środkach trwałych).

Podpisy komisji:

1.Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego ............................

2.członek ..............................................................................................

3.członek ..............................................................................................

4.członek ..............................................................................................

5.członek ..............................................................................................

Załącznik Nr  5

Wykaz składników rzeczowych majątku ruchomego zdjętych z ewidencji dokumentem LT zakwalifikowanych do złomowania

komórki organizacyjnej
Lp.Nazwa składnika rzeczowego majątku ruchomegoNumer inwentarzowyNumer

fabryczny

IlośćNr LT
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Razem ilość sztuk-

Przekazujący Przyjmujący

(osoba zatrudniona na stanowisku ds. komisja ds. złomowania

ewidencji ŚT i PŚT) w składzie:

Przewodniczący lub Zastępca

Przewodniczącego..................

.....

Członkowie

................................................

................................................

................................................

................................................

................................................

ZATWIERDZAM:

Załącznik Nr  6

Protokół nr .................. z dnia .....................

komisji ds. złomowania w zakresie złomowania składników rzeczowego majątku ruchomego

Komisja w składzie:

1. Przewodniczący lub Zastępca .........................

2. członek............................................................

3. członek............................................................

4. członek............................................................

5. członek............................................................

Dokonała złomowania następujących składników rzeczowych majątku ruchomego, zakwalifikowanych do złomowania protokołami komisji likwidacyjnej nr ....... oraz dokumentami LT

Lp.Nazwa składnika rzeczowego majątku ruchomegoNumer

inwentarzowy

Numer

fabryczny

IlośćWartość likwidowanego składnika rzeczowego majątku ruchomego /części składnika rzeczowego majątku ruchomegoNr LT
1.
2.
3.
4.
5.

1. Ze złomowania wyżej wymienionego sprzętu uzyskano ..................................................

2. Złom sprzedano (data i numer dokumentu) .....................................................................

3. Złom przekazano do utylizacji (data i numer dokumentu) ..............................................

4. Inny sposób .........................................................................................................................

Załączniki:

1. ...................................

2. ...................................

3. ...................................

4. ...................................

Podpisy komisji

1. Przewodniczący lub Zastępca

Przewodniczącego..................

2. członek....................................

3. członek....................................

4. członek ..................................

5. członek ..................................

Pieczęć nagłówkowa

komórki organizacyjnej

Załącznik Nr  7

Wykaz uszkodzonych, wymienionych części składników rzeczowych majątku ruchomego zakwalifikowanych do złomowania

Lp.Nazwa uszkodzonej, wymienionej częściNazwa i numer inwentarzowy sprzętu, z którego została wymontowana częśćIlość
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Razem ilość sztuk
Przekazujący Przyjmujący

(osoba zatrudniona na stanowisku ds. komisja ds. złomowania

ewidencji ŚT i PŚT) w składzie:

Przewodniczący lub Zastępca

Przewodniczącego...................

Członkowie

.................................................

.................................................

.................................................

.................................................

Załącznik Nr  8

Protokół nr ...................

z dnia .................................

Komisji ds. sprzedaży/przetargowej

z przebiegu przetargu ograniczonego

Skład Komisji:

1. Przewodniczący lub Zastępca.............................

2. Członek.......................

3. Członek.......................

4. Członek.......................

5. Członek.......................

W dniu ............. w .............. odbyło się posiedzenie Komisji ds. sprzedaży/przetargowej mające na celu wyłonienie najlepszych spośród złożonych podczas zorganizowanego w dniach................w...............przetargu ofert na sprzedaż niżej wymienionych składników rzeczowego majątku ruchomego Kasy:

1...................... - ilość złożonych ofert.................. szt., cena wywoławcza.............................., najwyższa zaoferowana cena......................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania oferenta

oferującego najwyższą cenę.............................,

2...................... - ilość złożonych ofert.................. szt., cena wywoławcza.............................., najwyższa zaoferowana cena......................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania oferenta

oferującego najwyższą cenę .............................,

3...................... - ilość złożonych ofert.................. szt., cena wywoławcza.............................., najwyższa zaoferowana cena......................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania oferenta

oferującego najwyższą cenę.............................,

4...................... - ilość złożonych ofert.................. szt., cena wywoławcza.............................., najwyższa zaoferowana cena......................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania oferenta

oferującego najwyższą cenę.............................,

5...................... - ilość złożonych ofert .................. szt., cena wywoławcza.............................., najwyższa zaoferowana cena......................, imię nazwisko i miejsce zamieszkania oferenta

oferującego najwyższą cenę.............................,

Po przeanalizowaniu nadesłanych ofert komisja ds. sprzedaży/przetargowa zadecydowała o sprzedaży rzeczowych składników majątku ruchomego Kasy niżej wymienionym osobom:

1. Składnik rzeczowego majątku ruchomego ......................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy.............., wysokość ceny sprzedaży,

2. Składnik rzeczowego majątku ruchomego............................, imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy........................., wysokość ceny sprzedaży,

3. Składnik rzeczowego majątku ruchomego.................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy........................, wysokość ceny sprzedaży,

4. Składnik rzeczowego majątku ruchomego..................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy..................., wysokość ceny sprzedaży,

5. Składnik rzeczowego majątku ruchomego......................, imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy........................., wysokość ceny sprzedaży.

Protokół odczytano i podpisano w dniu...................

Przewodniczący lub Zastępca............................

Członek............................

Członek............................

Członek............................

Członek............................

Wpłat dokonano w dniach:

1. ................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego .................. ,

2. ................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego .................. ,

3. ................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego .................. ,

4. ................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego .................. .

Podpis pracownika komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych..............................

Załącznik Nr  9

Protokół nr .......................

z dnia ..........................

Komisji ds. sprzedaży/przetargowa

z przebiegu przetargu publicznego

Skład Komisji:

6. Przewodniczący lub Zastępca...................

7. Członek.....................

8. Członek.....................

9. Członek.....................

10. Członek.....................

W dniu ............... w .................. odbył się przetarg w formie ustnej licytacji na sprzedaż niżej

wymienionych składników rzeczowego majątku ruchomego Kasy:

1......................... - cena wywoławcza....................., najwyższa zaoferowana cena..................,

imię nazwisko i miejsce zamieszkania licytanta oferującego najwyższą cenę....................,

2......................... - cena wywoławcza....................., najwyższa zaoferowana cena..................,

imię nazwisko i miejsce zamieszkania licytanta oferującego najwyższą cenę....................,

3......................... - cena wywoławcza....................., najwyższa zaoferowana cena..................,

imię nazwisko i miejsce zamieszkania licytanta oferującego najwyższą cenę....................,

4......................... - cena wywoławcza....................., najwyższa zaoferowana cena..................,

imię nazwisko i miejsce zamieszkania licytanta oferującego najwyższą cenę....................,

5......................... - cena wywoławcza....................., najwyższa zaoferowana cena..................,

imię nazwisko i miejsce zamieszkania licytanta oferującego najwyższą cenę....................,

Po przeprowadzonej aukcji komisja ds. sprzedaży przetargowa, biorąc pod uwagę najwyższą zaoferowaną cenę podjęła decyzję o sprzedaży nw. składników rzeczowego majątku ruchomego:

6. Składnik rzeczowego majątku ruchomego.............................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy................., wysokość ceny sprzedaży................, suma, jaką nabywca uiścił na poczet ceny składnika rzeczowego majątku ruchomego.....................,

7. Składnik rzeczowego majątku ruchomego.............................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy................., wysokość ceny sprzedaży................, suma, jaką nabywca uiścił na poczet ceny składnika rzeczowego majątku ruchomego.....................,

8. Składnik rzeczowego majątku ruchomego.............................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy................., wysokość ceny sprzedaży................, suma, jaką nabywca uiścił na poczet ceny składnika rzeczowego majątku ruchomego.....................,

9. Składnik rzeczowego majątku ruchomego.............................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy................., wysokość ceny sprzedaży................, suma, jaką nabywca uiścił na poczet ceny składnika rzeczowego majątku ruchomego.....................,

10. Składnik rzeczowego majątku ruchomego.............................., imię nazwisko i miejsce zamieszkania nabywcy................., wysokość ceny sprzedaży................, suma, jaką nabywca uiścił na poczet ceny składnika rzeczowego majątku ruchomego.....................,

Protokół odczytano i podpisano w dniu........................

Przewodniczący lub Zastępca...................... Nabywcy:

Członek ..................... ................................

Członek ..................... ................................

Członek ..................... ................................

Członek ..................... ................................

Wpłat dokonano w dniach:

1. ...................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego...........................,

2. ...................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego...........................,

3. ...................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego............................,

4. ...................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego...........................,

5. ...................................... za składnik rzeczowego majątku ruchomego...........................,

Podpis pracownika komórki organizacyjnej ds. finansowo-księgowych....................................