Wprowadzenie Instrukcji inwentaryzacyjnej dysponenta trzeciego stopnia - Centrali MSZ - jednostki budżetowej Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Dz.Urz.MSZ.2015.28
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 26
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH 1
z dnia 26 sierpnia 2015 r.
w sprawie wprowadzenia Instrukcji inwentaryzacyjnej dysponenta trzeciego stopnia - Centrali MSZ - jednostki budżetowej Ministerstwo Spraw Zagranicznych
ZAŁĄCZNIK
Instrukcja inwentaryzacyjna
dysponenta III stopnia - Centrali MSZ
Instrukcja inwentaryzacyjna
dysponenta III stopnia - Centrali MSZ
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
ROZDZIAŁ II
ETAPY PRAC INWENTARYZACYJNYCH
ETAPY PRAC INWENTARYZACYJNYCH
ROZDZIAŁ III
ZASADY INWENTARYZACJI W FORMIE SPISU Z NATURY
ZASADY INWENTARYZACJI W FORMIE SPISU Z NATURY
ROZDZIAŁ IV
INWENTARYZACJA DROGĄ UZGODNIENIA STANU PRZEZ JEGO POTWIERDZENIE ORAZ PORÓWNANIA STANU ZAPISÓW Z DOKUMENTAMI
INWENTARYZACJA DROGĄ UZGODNIENIA STANU PRZEZ JEGO POTWIERDZENIE ORAZ PORÓWNANIA STANU ZAPISÓW Z DOKUMENTAMI
ROZDZIAŁ V
POWOŁANIE I TRYB PRACY KOMISJI INWENTARYZACYJNEJ
POWOŁANIE I TRYB PRACY KOMISJI INWENTARYZACYJNEJ
ROZDZIAŁ VI
POWOŁANIE I TRYB PRACY ZESPOŁÓW SPISOWYCH
POWOŁANIE I TRYB PRACY ZESPOŁÓW SPISOWYCH
ROZDZIAŁ VII
INWENTARYZACJA ZBIORÓW BIBLIOTECZNYCH
INWENTARYZACJA ZBIORÓW BIBLIOTECZNYCH
ROZDZIAŁ VIII
INWENTARYZACJA KASY
INWENTARYZACJA KASY
ROZDZIAŁ IX
OBOWIĄZKI GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
OBOWIĄZKI GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
ROZDZIAŁ X
OBOWIĄZKI OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH MATERIALNIE
OBOWIĄZKI OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH MATERIALNIE
ROZDZIAŁ XI
OBOWIĄZKI DGSZ I DYREKTORA BA
OBOWIĄZKI DGSZ I DYREKTORA BA
ROZDZIAŁ XII
USTALENIE, WERYFIKACJA ORAZ ROZLICZENIE RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
USTALENIE, WERYFIKACJA ORAZ ROZLICZENIE RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
ROZDZIAŁ XIII
PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW
PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW
Załącznik nr 1 - Harmonogram inwentaryzacji
Załącznik nr 2 - Oświadczenie wstępne kasjera
Załącznik nr 3 - Oświadczenie wstępne osoby odpowiedzialnej materialnie
Załącznik nr 4 - Oświadczenie końcowe (po spisie) osób odpowiedzialnych materialnie
Załącznik nr 5 - Oświadczenie końcowe (po spisie) osoby obecnej przy spisie z natury/użytkownika
Załącznik nr 6 - Zestawienie różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik nr 7 - Protokół kontroli wyrywkowej spisu z natury
Załącznik nr 8 - Sprawozdanie zespołu spisowego z dokonanego spisu z natury
Załącznik nr 9 - Protokół weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik nr 10 - Oświadczenie o niedoborach/nadwyżkach stwierdzonych podczas spisu z natury
Załącznik nr 11 - Protokół weryfikacji sald nr...
Załącznik nr 12 - Protokół inwentaryzacji kasy w Ministerstwie Spraw Zagranicznych
Zatwierdzam
.............................................
Dyrektor BA
Załącznik Nr 1
HARMONOGRAM INWENTARYZACJI
HARMONOGRAM INWENTARYZACJI
(metoda inwentaryzacji, rodzaj inwentaryzowanych składników i termin inwentaryzacji)
I | Czynności przygotowawcze | |||||
Nazwa czynności | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | ||||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
II. | Czynności przeprowadzania spisu z natury | |||||
Numery i adres rejonów spisowych | Numery pól spisowych | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | |||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
III. | Inne czynności dokonywane w trakcie spisu z natury | |||||
Nazwa czynności | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | ||||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
IV. | Czynności pospisowe (rozliczanie) | |||||
Nazwa czynności | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | ||||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. |
Główny Księgowy Przewodniczący Komisji
.................................................. ...........................................
podpis podpis
Załącznik Nr 2
OŚWIADCZENIE WSTĘPNE
osoby odpowiedzialnej materialnie za środki pieniężne znajdujące się w kasie (kasjer)
OŚWIADCZENIE WSTĘPNE
osoby odpowiedzialnej materialnie za środki pieniężne znajdujące się w kasie (kasjer)
w ................................ przy ul. ..................................., oświadczam, że:
1. wszystkie dowody przychodowe i rozchodowe wyżej wymienionych składników majątkowych zostały ujęte w ewidencji i przekazane księgowości;
2. pole spisowe zostało przygotowane do spisu z natury zgodnie z postanowieniami Instrukcji Inwentaryzacyjnej;
3. nie zgłaszam zastrzeżeń co do zabezpieczenia powierzonego mi mienia oraz do składu komisji inwentaryzacyjnej.
Data Podpis kasjera
......................................... .........................................
Załącznik Nr 3
OŚWIADCZENIE WSTĘPNE
osoby/osób materialnie odpowiedzialnej/ych za zapasy materiałów znajdujących się w magazynach (magazynier)
OŚWIADCZENIE WSTĘPNE
osoby/osób materialnie odpowiedzialnej/ych za zapasy materiałów znajdujących się w magazynach (magazynier)
1. zestawienia z obrotów magazynowych zostały przekazane do Pionu Głównego Księgowego oraz Pionu Głównego Księgowego Resortu;
2. stan prowadzonej przeze mnie ewidencji został uzgodniony ze stanem ewidencji prowadzonej w księgowości na dzień ..................................;
3. pole spisowe zostało przygotowane do spisu z natury zgodnie z postanowieniami Instrukcji Inwentaryzacyjnej;
4. nie zgłaszam zastrzeżeń co do zabezpieczenia powierzonego mi mienia oraz do składu zespołu spisowego.
Data Podpis(y) osoby (osób) odpowiedzialnej(ych) materialnie
........................ .............................................................................................
.............................................................................................
Załącznik Nr 4
OŚWIADCZENIE KOŃCOWE (PO SPISIE)
osób odpowiedzialnych materialnie
OŚWIADCZENIE KOŃCOWE (PO SPISIE)
osób odpowiedzialnych materialnie
Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ................... przy ul. ............................ (pole spisowe nr ..............), został dokonany w mojej obecności i nie wnoszę/wnoszę* zastrzeżeń, co do kompletności spisu i pracy zespołów spisowych/komisji inwentaryzacyjnej* w zakresie ilości zinwentaryzowanych składników.
Data Podpis(y) osoby (osób) odpowiedzialnej(ych) materialnie
........................ .............................................................................................
.............................................................................................
* niewłaściwe skreślić
Załącznik Nr 5
OŚWIADCZENIE KOŃCOWE (PO SPISIE)
osoby obecnej przy spisie z natury/użytkownika*
OŚWIADCZENIE KOŃCOWE (PO SPISIE)
osoby obecnej przy spisie z natury/użytkownika*
Data Podpis osoby obecnej przy spisie/użytkownika*
........................ ...............................................................................
* niewłaściwe skreślić
Załącznik Nr 6
ZESTAWIENIE RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
ZESTAWIENIE RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
Lp. | Nr dok. spisu z natury | Nr indeksu | Nazwa składnika | J.m. | Stan faktyczny w dniu spisu | Stan ewidencji w dniu spisu | Rozchód | Przychód | Różnice ilościowo-wartościowe pomiędzy stanami | Różnice wartości | Uwagi | |||||||||||
ilość | cena | wartość | ilość | cena | wartość | ilość | wartość | ilość | wartość | niedobory | nadwyżki | niedobory | nadwyżki | |||||||||
ark. | poz. | ilość | wartość | ilość | wartość | |||||||||||||||||
Łącznie: |
Załącznik Nr 7
PROTOKÓŁ Z KONTROLI WYRYWKOWEJ SPISU Z NATURY
PROTOKÓŁ Z KONTROLI WYRYWKOWEJ SPISU Z NATURY
Kontrolę przeprowadził/a: ........................ w terminie ...................., w obecności osoby odpowiedzialnej materialnie/użytkownika* .........................................................
Wyrywkową kontrolą objęto poniższe składniki majątkowe znajdujące się w polu (rejonie) spisowym nr ................................, ........................ przy ul. .......................... w .........................:
Lp. | Nazwa składnika | Oznaczenie składnika majątku | J.m. | Numer i pozycja arkusza spisowego spisu z natury | Ilość podana w arkuszu spisowym spisu z natury | Stan faktyczny w dniu kontroli | Stwierdzone rozbieżności pomiędzy ilością w arkuszu spisu z natury a stanem faktycznym |
W toku kontroli stwierdzono, co następuje:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Inne uwagi: .................................................................
* niewłaściwe skreślić
Podpisy kontrolującego/kontrolujących: Podpisy osób obecnych przy kontroli
1. ............................................................ 1. .............................................................
2. ............................................................ 2. .............................................................
Załącznik Nr 8
SPRAWOZDANIE ZESPOŁU SPISOWEGO Z DOKONANEGO SPISU Z NATURY
SPRAWOZDANIE ZESPOŁU SPISOWEGO Z DOKONANEGO SPISU Z NATURY
.......................................................................................................................................................
............................................ dokonanego w okresie od .......................................................... do
.......................................................................................................................................................
Skład zespołu spisowego (imiona i nazwiska członków):
............................................................
.............................................................
Osoba(y) materialnie odpowiedzialna(e) / użytkownik(cy)/komórka organizacyjna MSZ*
............................................................
.............................................................
1. Rozliczenie pobranych arkuszy spisu z natury:**
1. pobrano w dniu .............................. arkuszy szt. ........................ o numerach:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
2. wykorzystano arkuszy szt. ......................................... o numerach
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. zwrócono arkuszy czystych szt. ...................................... o numerach
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
4. zwrócono arkuszy anulowanych i zniszczonych szt. .............................. o numerach
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
2. Uwagi do przygotowania inwentaryzacji (pola spisowego):
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
w tym, zabezpieczenie pomieszczeń i inwentaryzowanych składników:
a) okna ...............................................................................................................................
b) drzwi ..............................................................................................................................
c) klucze .............................................................................................................................
d) ppoż ...............................................................................................................................
3. Uwagi do przebiegu inwentaryzacji
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
4. Składniki majątkowe zniszczone, uszkodzone, nieprzydatne:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
5. Inne uwagi:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
6. Wnioski i spostrzeżenia:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Data Podpisy członków zespołu spisowego
........................ .................................................................
.................................................................
Data
* zakreślić właściwe
** nie dotyczy sytuacji, gdy arkusze są generowane elektronicznie
Załącznik Nr 9
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
Przewodniczący - ...........................................................
Zastępca Przewodniczącego - ........................................
Sekretarz - ......................................................................
Członek - ........................................................................
Członek - ........................................................................
powołana ......................................................................................................................................
ustaliła co następuje:
1. Wyniki spisu z natury zostały ujęte na arkuszach spisowych o numerach:
................................................................................................................................................
2. Wyszczególnienie nadwyżek i niedoborów pozornych wraz z wyjaśnieniami:
a) ........................................................................................................................................
b) ........................................................................................................................................
c) ........................................................................................................................................
3. Komisja Inwentaryzacyjna po szczegółowej analizie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych, wyjaśnień otrzymanych od ......., a także wyeliminowaniu nadwyżek i niedoborów pozornych, ustaliła następujące niedobory oraz nadwyżki rzeczywiste:
a) ........................................................................................................................................
b) ........................................................................................................................................
c) ........................................................................................................................................
4. Uwagi:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Podpisy Członków Komisji Inwentaryzacyjnej:
....................................................
....................................................
....................................................
....................................................
....................................................
Załącznik Nr 10
OŚWIADCZENIE
OŚWIADCZENIE
..........................................................
Nazwa komórki organizacyjnej
o niedoborach/nadwyżkach* stwierdzonych podczas spisu z natury
W związku z niedoborami i/lub nadwyżkami, stwierdzonymi w czasie spisu z natury mienia znajdującego się w moim użytkowaniu/ za które ponoszę odpowiedzialność materialną * a wykazanymi w zestawieniu różnic inwentaryzacyjnych dotyczącymi::
- nr ......................................... poz. ..........................................;
- nr ......................................... poz. ..........................................;
- nr ......................................... poz. ..........................................;
oświadczam:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
* niewłaściwe skreślić
Warszawa, dn. .................20......... r. .........................................................
Podpis użytkownika/
osoby odpowiedzialnej materialnie
Załącznik Nr 11
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI SALD NR ...............
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI SALD NR ...............
na dzień ................................ r.
Symbol i nazwa konta: .................................................................................................................
1. Saldo konta ...................................................... wynika z załączonego wydruku zestawienia obrotów i sald kont analitycznych i wynosi:
- saldo Wn - ......................................... zł
- saldo Ma - ......................................... zł
2. Przebieg inwentaryzacji
Zespół weryfikacyjny w składzie: 1. ................................................................................
2. ................................................................................
2.1. Dokonał weryfikacji salda konta .......................................................................................
2.2. W wyniku porównania danych z ksiąg z odpowiednimi dokumentami ustalono, że saldo konta ............................................. jest prawidłowe/nieprawidłowe* na dzień ....................
i wynosi:
- saldo Wn - ......................................... zł
- saldo Ma - ......................................... zł
3. Uwagi:
Data i podpisy członków zespołu weryfikacyjnego:
1. .....................................................
2. .....................................................
Podpis Głównego Księgowego
........................................................
* niewłaściwe skreślić
Załącznik Nr 12
PROTOKÓŁ
z przeprowadzonej inwentaryzacji kasy w Ministerstwie Spraw Zagranicznych
PROTOKÓŁ
z przeprowadzonej inwentaryzacji kasy w Ministerstwie Spraw Zagranicznych
Komisja inwentaryzacyjna działająca na podstawie ...................................... r. w składzie:
Przewodniczący: ..........................................................................................................................
Członek: .......................................................................................................................................
Członek: .......................................................................................................................................
w obecności osoby materialnie odpowiedzialnej - .................................................., dokonał w dniu .................. r. komisyjnego przeliczenia znajdujących się w kasie środków pieniężnych, druków ścisłego zarachowania dotyczących gospodarki kasowej to znaczy czeków gotówkowych, rozrachunkowych dowodów kasa przyjmie - "KP", kasa wypłaci - "KW" oraz innych wartości pieniężnych.
Stwierdzony stan gotówki w kasie:
a) banknoty .................................... szt. .................. wartość zł ............................................
banknoty .................................... szt. .................. wartość zł ............................................
banknoty .................................... szt. .................. wartość zł ............................................
banknoty .................................... szt. .................. wartość zł ............................................
banknoty .................................... szt. .................. wartość zł ............................................
b) bilon wartość zł ................................................
c) wartość razem (a + b) zł ................................................
CENTRALA MSZ RESORT SZ
1. Ostatni Raport kasowy wypłat bieżących nr ................................ ........................
2. Ostatni Raport kasowy wypłat wynagrodzeń nr............................ ........................
3. Ostatni Raport wypłat ZFŚS nr................................ ........................
4. Ostatni nr czeku gotówkowego (rachunek bieżący) ..................... ........................
5. Ostatni nr czeku gotówkowego ZFŚS .......................................... ........................
6. Ostatni nr dowodu KP .................................................................. ........................
7. Ostatni nr dowodu KW ................................................................ ........................
Stan gotówki w kasie jest zgodny z saldem raportów kasowych.
Stwierdzono depozyty w kasie w postaci gwarancji bankowych oraz papierów wartościowych (wykaz wg załącznika).
W związku z ustaleniami zawartymi w tym protokole, osoba materialnie odpowiedzialna nie wnosi zastrzeżeń, co do treści merytorycznej protokołu, członków komisji inwetaryzacyjnej oraz sposobu przeprowadzenia przez nich spisu.
Protokół niniejszy sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostawiano w kasie.
Uwagi: ..........................................................................................................................................
Podpis osoby Podpisy członków komisji inwentaryzacyjnej
materialnie odpowiedzialnej
...................................................... .......................................................................
...................................................... .......................................................................
...................................................... .......................................................................
Podpis Głównego Księgowego
..............................................................