Wprowadzenie Instrukcji inwentaryzacyjnej dysponenta części budżetu państwa - jednostki budżetowej Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Dz.Urz.MSZ.2015.25
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 23
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH 1
z dnia 29 lipca 2015 r.
w sprawie wprowadzenia Instrukcji inwentaryzacyjnej dysponenta części budżetu państwa - jednostki budżetowej Ministerstwo Spraw Zagranicznych
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA INWENTARYZACYJNA RESORTU SZ
INSTRUKCJA INWENTARYZACYJNA RESORTU SZ
Rozdział 1
Postanowienia Ogólne
Postanowienia Ogólne
Rozdział 2
Etapy prac inwentaryzacyjnych
Etapy prac inwentaryzacyjnych
Rozdział 3
Zasady inwentaryzacji w formie spisu z natury
Zasady inwentaryzacji w formie spisu z natury
Rozdział 4
Inwentaryzacja drogą uzgodnienia stanu przez jego potwierdzenie oraz porównania stanu zapisów z dokumentami
Inwentaryzacja drogą uzgodnienia stanu przez jego potwierdzenie oraz porównania stanu zapisów z dokumentami
Rozdział 5
Powołanie i tryb pracy Komisji Inwentaryzacyjnej
Powołanie i tryb pracy Komisji Inwentaryzacyjnej
Rozdział 6
Powołanie i tryb pracy zespołów spisowych
Powołanie i tryb pracy zespołów spisowych
Rozdział 7
Obowiązki Głównego Księgowego Resortu
Obowiązki Głównego Księgowego Resortu
Rozdział 8
Obowiązki DGSZ i Dyrektora BF
Obowiązki DGSZ i Dyrektora BF
Rozdział 9
Ustalenie, weryfikacja oraz rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
Ustalenie, weryfikacja oraz rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
Rozdział 10
Przechowywanie dokumentów
Przechowywanie dokumentów
Załącznik nr 1 - Harmonogram inwentaryzacji
Załącznik nr 2 - Zestawienie różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik nr 3 - Protokół kontroli wyrywkowej spisu z natury
Załącznik nr 4 - Sprawozdanie zespołu spisowego z dokonanego spisu z natury
Załącznik nr 5 - Protokół weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych
Załącznik nr 6 - Protokół weryfikacji sald nr ...
Załącznik Nr 1
HARMONOGRAM INWENTARYZACJI
HARMONOGRAM INWENTARYZACJI
dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach inwentaryzacji
.......................................................................................................................................................
(metoda inwentaryzacji, rodzaj inwentaryzowanych składników i termin inwentaryzacji)
I | Czynności przygotowawcze | |||
Nazwa czynności | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | ||
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
II. | Czynności przeprowadzania spisu z natury | |||
Numery i adres rejonów spisowych | Numery pól spisowych | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | |
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
III. | Inne czynności dokonywane w trakcie spisu z natury | |||
Nazwa czynności | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | ||
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
IV. | Czynności pospisowe (rozliczanie) | |||
Nazwa czynności | Termin wykonania | Osoby/komórki odpowiedzialne | ||
1. | ||||
2. | ||||
3. |
Załącznik Nr 2
ZESTAWIENIE RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
ZESTAWIENIE RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
Lp. | Nr dok. spisu z natury | Nr indeksu | Nazwa składnika | J.m. | Stan faktyczny w dniu spisu | Stan ewidencji w dniu spisu | Rozchód | Przychód | Różnice ilościowo-wartościowe pomiędzy stanami | Różnice wartości | Uwagi | |||||||||||
ilość | cena | wartość | ilość | cena | wartość | ilość | wartość | ilość | wartość | niedobory | nadwyżki | niedobory | nadwyżki | |||||||||
ark. | poz. | ilość | wartość | ilość | wartość | |||||||||||||||||
Łącznie: |
Załącznik Nr 3
PROTOKÓŁ Z KONTROLI WYRYWKOWEJ SPISU Z NATURY
PROTOKÓŁ Z KONTROLI WYRYWKOWEJ SPISU Z NATURY
Kontrolę przeprowadził/a: .................... w terminie .......................... .
Wyrywkową kontrolą objęto poniższe składniki majątkowe znajdujące się w polu (rejonie) spisowym nr .............., ...............przy ul. ....................... w .........................:
Lp. | Nazwa składnika | Oznaczenie składnika majątku | J.m. | Numer i pozycja arkusza spisowego spisu z natury | Ilość podana w arkuszu spisowym spisu z natury | Stan faktyczny w dniu kontroli | Stwierdzone rozbieżności pomiędzy ilością w arkuszu spisu z natury a stanem faktycznym |
W toku kontroli stwierdzono, co następuje:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Inne uwagi: .......................................
Podpis kontrolującego Podpisy osób obecnych przy kontroli
................................................ 1. ....................................................
2. ....................................................
Załącznik Nr 4
SPRAWOZDANIE ZESPOŁU SPISOWEGO Z DOKONANEGO SPISU Z NATURY
SPRAWOZDANIE ZESPOŁU SPISOWEGO Z DOKONANEGO SPISU Z NATURY
z natury w polach spisowych:
.......................................................................................................................................................
..................................................................................dokonanego w okresie od ...........................
do...................................................................................................................................................
Skład zespołu spisowego (imiona i nazwiska członków):
...................................
...................................
Osoba(y) materialnie odpowiedzialna(e) / użytkownik(cy)/komórka organizacyjna MSZ*
...................................
...................................
1. Rozliczenie pobranych arkuszy spisu z natury:**
1. pobrano w dniu ............. arkuszy szt. ................ o numerach:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
2. wykorzystano arkuszy szt. ................ o numerach
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. zwrócono arkuszy czystych szt. ............. o numerach
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
4. zwrócono arkuszy anulowanych i zniszczonych szt. ............ o numerach
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
2. Uwagi do przygotowania inwentaryzacji (pola spisowego):
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
w tym, zabezpieczenie pomieszczeń i inwentaryzowanych składników:
a) okna ...........................................................................................................
b) drzwi ...........................................................................................................
c) klucze ...........................................................................................................
d) ppoż ...........................................................................................................
3. Uwagi do przebiegu inwentaryzacji
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
4. Składniki majątkowe zniszczone, uszkodzone, nieprzydatne: ..............................................
................................................................................................................................................
5. Inne uwagi:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
6. Wnioski i spostrzeżenia:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Data Podpisy członków zespołu spisowego
............... ............................................................
............................................................
* zakreślić właściwe
** nie dotyczy sytuacji, gdy arkusze są generowane elektronicznie
Załącznik Nr 5
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI RÓŻNIC INWENTARYZACYJNYCH
Przewodniczący - ....................
Zastępca Przewodniczącego- .........................
Sekretarz - ..............................
Członek - ...............................
Członek - ...............................
powołana .............................................................................................................................
ustaliła co następuje:
1. Wyniki spisu z natury zostały ujęte na arkuszach spisowych o numerach:
......................................................................................................................................
2. Wyszczególnienie nadwyżek i niedoborów pozornych wraz z wyjaśnieniami:
a) ..........................................................................................................................
b) ..........................................................................................................................
c) ..........................................................................................................................
3. Komisja Inwentaryzacyjna po szczegółowej analizie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych, wyjaśnień otrzymanych od ....................., a także wyeliminowaniu nadwyżek i niedoborów pozornych, ustaliła następujące niedobory oraz nadwyżki rzeczywiste:
a) ..........................................................................................................................
b) ..........................................................................................................................
c) ..........................................................................................................................
4. Uwagi:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Podpisy Członków Komisji Inwentaryzacyjnej:
.............................
.............................
.............................
.............................
.............................
Załącznik Nr 6
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI SALD NR .........
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI SALD NR .........
na dzień ............... r.
Symbol i nazwa konta: ..................................................................................................
1. Saldo konta ......................................................................... wynika z załączonego
wydruku zestawienia obrotów i sald kont analitycznych i wynosi:
- saldo Wn - .............. zł
- saldo Ma - .............. zł
2. Przebieg inwentaryzacji
Zespół weryfikacyjny w składzie: 1. .............................
2. .............................
2.1. Dokonał weryfikacji salda konta .............................................................
2.2. W wyniku porównania danych z ksiąg z odpowiednimi dokumentami ustalono, że saldo konta ........................ jest prawidłowe/nieprawidłowe* na dzień ............... i wynosi:
- saldo Wn - ................. zł
- saldo Ma - ................. zł
3. Uwagi: ............................................................................................
Data i podpisy członków zespołu weryfikacyjnego:
1. .................................
2. .................................
Podpis
Głównego Księgowego Resortu