Wprowadzenie do użytku "Zasad utrzymania i ewidencji obiektów specjalnych".
Dz.Urz.MON.2013.216
Akt utracił mocDECYZJA Nr 240/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 30 sierpnia 2013 r.
w sprawie wprowadzenia do użytku "Zasad utrzymania i ewidencji obiektów specjalnych"
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) ustala się, co następuje:
2. Traci moc decyzja Nr 142/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie wprowadzenia do użytku "Zasad utrzymania i ewidencji obiektów specjalnych" (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. Nr 6, poz. 81).
3. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK
ZASADY UTRZYMANIA I EWIDENCJI OBIEKTÓW SPECJALNYCH
ZASADY UTRZYMANIA I EWIDENCJI OBIEKTÓW SPECJALNYCH
BIURO INFRASTRUKTURY SPECJALNEJ
WARSZAWA
_________________________________________________________________
2013
SPIS TREŚCI
Str.
Rozdział I - Postanowienia ogólne
Rozdział II - Zasady utrzymania obiektów specjalnych
Rozdział III - Organizacja utrzymania obiektów specjalnych
Rozdział IV - Ewidencja nieruchomości i obiektów specjalnych
Rozdział V - Postanowienia końcowe
Załączniki:
1. Dane dotyczące kompleksu nieruchomości wojskowych, na którym usytuowane są obiekty specjalne
2. Ewidencja obiektów specjalnych
3. Ewidencja urządzeń technicznych zamontowanych w obiekcie specjalnym
4. Ewidencja urządzeń i instalacji podlegających dozorowi technicznemu
5. Ewidencja kosztów utrzymania obiektów specjalnych
6. Terminy wykonywania sprawozdań
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
I okres - zwany okresem wentylacji czystej, gdy na zewnątrz obiektu nie występuje zagrożenie użycia współczesnych środków rażenia,
II okres - zwany okresem filtrowentylacji, gdy na zewnątrz obiektu występuje zagrożenie użycia współczesnych środków rażenia,
III okres - zwany okresem izolacji, gdy na zewnątrz obiektu występuje bezpośrednie zagrożenie użycia współczesnych środków rażenia oraz po ich użyciu, do czasu sprawdzenia i potwierdzenia braku ich niepożądanego stopnia oddziaływania na ludzi i urządzenia wewnętrzne i zewnętrzne technologicznie związane z obiektem. W okresie III wyróżnia się dwa następujące podokresy, a mianowicie:
Rozdział II
ZASADY UTRZYMANIA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
ZASADY UTRZYMANIA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
Rozdział III
ORGANIZACJA UTRZYMANIA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
ORGANIZACJA UTRZYMANIA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
1) w § 4 ust. 4 - w II i III okresie pracy obiektu specjalnego,
2) w § 4 ust. 5 - w I, II i III okresie pracy obiektu specjalnego.
Rozdział IV
EWIDENCJA NIERUCHOMOŚCI I OBIEKTÓW SPECJALNYCH
EWIDENCJA NIERUCHOMOŚCI I OBIEKTÓW SPECJALNYCH
Rozdział V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
______
*) - nie dotyczy budynków
Załącznik Nr 1
DANE DOTYCZĄCE KOMPLEKSU NIERUCHOMOŚCI WOJSKOWYCH, NA KTÓRYM USYTUOWANE SĄ OBIEKTY SPECJALNE
DANE DOTYCZĄCE KOMPLEKSU NIERUCHOMOŚCI WOJSKOWYCH, NA KTÓRYM USYTUOWANE SĄ OBIEKTY SPECJALNE
Lp. | Garnizon | Kategoria garnizonu | Nr kompleksu wojskowego | Obręb i nr geodezyjny działki | Adres kompleksu wojskowego | Użytkownik (RSZ lub JW) | Powierzchnia kompleksu w ha | Liczba budynków na terenie kompleksu | Zbiorcza kubatura budynków w kompleksie w m3 | Powierzchnia budynków: | Możliwość utworzenia miejsc noclegowych w kompleksie przy wskaźniku 5 m2/osobę | Możliwość utworzenia stanowisk pracy biurowo- sztabowej przy wskaźniku 7 m2/osobę | Możliwości utworzenia miejsc żywienia w kompleksie | Ilość stanowisk garażowych | Uwagi | |||
całkowita w m2 | użytkowa w m2 | biurowa w m2 | magazynowa w m2 | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Legenda:
kol. 3 - wpisać zgodnie z "Programem rozwoju Sił Zbrojnych RP na lata 2013 - 2022":
a) perspektywiczny,
b) przewidywany do przekazania.
kol. 5 - wpisać obręb i numery geodezyjne działek wchodzących w skład kompleksu, w którym zlokalizowane są obiekty specjalne.
Załącznik Nr 2
EWIDENCJA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
ZARZĄDCA:
EWIDENCJA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
ZARZĄDCA:
(po wypełnieniu)
Lp. | Nr kompleksu wojskowego | Nr ewidencyjny obiektu specjalnego | Klauzula tajności obiektu specjalnego | Nr geodezyjny działki | Rodzaj obiektu wg przeznaczenia | Użytkownik | Kubatura obiektu w m3 | Powierzchnia obiektu: | Ilość stanowisk operacyjno- sztabowych | Ilość stanowisk do pracy administracyjnej | Ilość miejsc żywienia w obiekcie /kuchnia, messa/ | Ilość miejsc do wypoczynku w obiekcie | Ilość miejsc sypialnych | Rok budowy obiektu | Rok ostatniego remontu | Zużycie obiektu w % | Nakłady inwestycyjno-remontowe dla prawidłowego funkcjonowania obiektu w tys. zł. | Zaplanowane środki inwestycyjno- remontowe na 20... rok w tys. zł. | Data ostatniej okresowej kontroli 5-letniej obiektu | Uwagi | |||
całkowita w m2 | użytkowa w m2 | biurowa w m2 | magazynowa w m2 | ||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
Legenda:
kol. 4 - wpisać klauzulę tajności informacji o obiekcie określoną w § 16 Decyzji 181/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 czerwca 2012 r. w sprawie trybu postępowania przy ustalaniu terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej oraz ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
kol. 5 - wpisać nr geodezyjny działki na której usytuowany jest obiekt specjalny;
kol. 6 - wpisać rodzaj obiektu wg przeznaczenia na podstawie Zał. nr 3 (Grupa XIII - Obiekty obronne) - "Instrukcji o zasadach utrzymania nieruchomości wojska" - sygn. Kwat. Bud. 118/98;
kol. 7 - wpisać aktualnego użytkownika obiektu (RSZ lub JW jemu podporządkowaną) lub inną jednostkę organizacyjną władającą nieruchomością;
kol. 13 - wpisać liczbę stanowisk w obiekcie przy zachowaniu normy 10 m2/stanowisko;
kol. 14 - wpisać liczbę stanowisk w obiekcie przy zachowaniu normy 3,5 m2/stanowisko;
kol. 15 - wpisać liczbę miejsc żywienia w obiekcie przy zachowaniu normy 1,6 m2 na osobę;
kol. 16 - wpisać liczbę miejsc wypoczynku w obiekcie przy zachowaniu normy 1,6 m2 na osobę;
kol. 17 - wpisać liczbę miejsc sypialnych w obiekcie przy zachowaniu normy 3 m2 na osobę;
kol. 20 - wpisać procentowe zużycie obiektu określonego w trakcie prowadzenia ostatniego okresowego przeglądu 5-letniego;
kol. 21 - wpisać wielkość niezbędnych środków finansowych dostosowujących obiekt do współczesnych standardów;
kol. 22 - wpisać wielkość środków inwestycyjno-remontowych planowanych na kolejny rok po okresie sprawozdawczym.
Załącznik Nr 3
EWIDENCJA URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH ZAMONTOWANYCH W OBIEKCIE SPECJALNYM
EWIDENCJA URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH ZAMONTOWANYCH W OBIEKCIE SPECJALNYM
Nr kompleksu | Nr ewidencyjny obiektu | Użytkownik | |||||||||||||||||||||||
J | W |
L.p. | Nazwa urządzenia (sprzętu) Nr indeksu systemu informatycznego (SI) | Oznaczenie wg projektu (schematu) | Typ urządzenia | Nr fabryczny | Rok produkcji | Nazwa producenta | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 BRANŻA BUDOWLANA | |||||||
1. | Drzwi hermetyczne (*) 52229420 (*) | D - 1 (*) | Meteor I (*) | 123456 (*) | 1998 (*) | "ALMET" (*) Elbląg | |
2. | |||||||
2 BRANŻA SANITARNA | |||||||
1. | Urządzenie filtrowentylacyjne (*) 8432670 (*) | W - 6 (*) | UFW - 600SM (*) | 451461 (*) | 1965 (*) | "FASER" (*) Tarnowskie Góry | |
2. | |||||||
3 BRANŻA ELEKTRYCZNA | |||||||
1. | Agregat prądotwórczy - 100 kVA (*) 1273826 (*) | AG - 1 (*) | 4ZPP - 125/R (*) | 284 - 63789 - 19 (*) | 1974 (*) | "ZAKŁADY WOLA" (*) Warszawa | Po dwóch naprawach (*) |
2. | |||||||
4 INNE BRANŻE1 | |||||||
1. | |||||||
(*) - przykładowe dane.
______
1 UWAGA: Nie należy ujmować wyposażenia operacyjnego, np.: łączności i informatyki, uzbrojenia i sprzętu wojskowego i innego służącego celom operacyjnym.
Załącznik Nr 4
EWIDENCJA URZĄDZEŃ I INSTALACJI PODLEGAJĄCYCH DOZOROWI TECHNICZNEMU
EWIDENCJA URZĄDZEŃ I INSTALACJI PODLEGAJĄCYCH DOZOROWI TECHNICZNEMU
Nr kompleksu | Nr ewidencyjny obiektu | Użytkownik | |||||||||||||||||||||||
J | W |
L.p. | Nr indeksu materiałowego | Nr fabryczny urządzenia | Nazwa urządzenia | Data produkcji | Data ostatniego badania | Data następnego badania | Delegatura Wojskowego Dozoru Technicznego, której podlega urządzenie | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Załącznik Nr 5
EWIDENCJA KOSZTÓW UTRZYMANIA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
EWIDENCJA KOSZTÓW UTRZYMANIA OBIEKTÓW SPECJALNYCH
ZA ROK .........
L.p. | Nr kompleksu | Nr ewidencyjny obiektu | Zarządca | Użytkownik | Wydatki komunalne | Koszty bieżącej konserwacji | Koszty remontów | Koszty inwestycji | Pozostałe koszty (administracyjne i obsługi obiektu) | RAZEM |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
OGÓŁEM |
Legenda:
kol. 6-10 - poniesione wydatki i koszty podać w tys. zł.
Załącznik Nr 6
TERMINY WYKONYWANIA SPRAWOZDAŃ
TERMINY WYKONYWANIA SPRAWOZDAŃ
Nr załącznika | Nazwa dokumentu | Przygotowanie sprawozdania za okres | Termin przesyłania sprawozdań | Uwagi |
1 | Dane dotyczące kompleksów wojskowych z usytuowanymi obiektami specjalnymi | Za rok | do 31 stycznia wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego | |
2 | Ewidencja obiektów specjalnych | Za rok | do 31 stycznia wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego | |
3 | Ewidencja urządzeń technicznych zamontowanych w obiekcie specjalnym | Za rok | do 31 stycznia wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego | |
4 | Ewidencja urządzeń i instalacji podlegających dozorowi technicznemu | Za rok | do 31 stycznia wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego | |
5 | Ewidencja kosztów utrzymania obiektów specjalnych | Za rok | do 31 marca wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego |