Wprowadzenie do użytku w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej "Instrukcji organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej".
Dz.Urz.MON.2012.24
Akt utracił mocDECYZJA Nr 19/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 2 lutego 2012 r.
w sprawie wprowadzenia do użytku w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej "Instrukcji organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej"
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustala się, co następuje:
2. Traci moc decyzja Nr 184/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia do użytku w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej "Instrukcji organizacji lotów statków powietrznych o statusie HEAD" (Dz. Urz. MON Nr 12, poz. 129).
3. Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA
INSTRUKCJA
WLOP ..../2012
ORGANIZACJI LOTÓW OZNACZONYCH STATUSEM HEAD W LOTNICTWIE SIŁ ZBROJNYCH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
WARSZAWA
___________________________________________________________________________
2012
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów i definicji
1. Skróty
2. Definicje
Rozdział I Zasady współpracy Dysponentów limitu nalotu z Dowództwem Sił Powietrznych w zakresie zamawiania specjalnego transportu lotniczego
§ 1.
Rozdział II Planowanie lotu oznaczonego statusem HEAD
§ 2. Zasady planowania lotu
§ 3. Zapotrzebowanie na catering
Rozdział III Zakres obowiązków stanowisk dowodzenia i służb oraz osób funkcyjnych w procesie organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD
§ 4. Obowiązki osób funkcyjnych stanowisk dowodzenia COP i ODN
§ 5. Zadania służby ruchu lotniczego i obowiązki osób funkcyjnych
§ 6. Zabezpieczenie łączności i UL
§ 7. Zabezpieczenie meteorologiczne
Rozdział IV Zakres obowiązków personelu latającego, organizującego lot oraz dysponenta statku powietrznego
§ 8. Zasady ogólne
§ 9. Prawa i obowiązki dowódcy statku powietrznego
§ 10. Obowiązki personelu pokładowego
§ 11. Obowiązki organizującego lot i dysponenta statku powietrznego
Rozdział V Wymagania i przygotowanie statków powietrznych do wykonywania lotów o statusie HEAD
§ 12.
Rozdział VI Przewóz bagażu, ładunku oraz broni na pokładzie statku powietrznego wykonującego lot oznaczony statusem HEAD
§ 13. Przewóz bagażu podręcznego i ładunku
§ 14. Zasady wnoszenia broni i materiałów niebezpiecznych na pokład statku powietrznego przeznaczonego do wykonania lotu oznaczonego statusem HEAD
Rozdział VII Ochrona statku powietrznego przeznaczonego do wykonania lotu oznaczonego statusem HEAD
§ 15.
Rozdział VIII Szczególne wymogi lotów oznaczonych statusem HEAD
§ 16. Zasady ogólne
§ 17. Zasady wyboru lądowisk oraz innych miejsc startów i lądowań statków powietrznych
Załączniki
Załącznik 1 - Wzór informacji o locie
Załącznik 2 - Wzór zapotrzebowania na lot
Załącznik 3 - Terminy składania wniosków o zgody dyplomatyczne na lądowanie statków powietrznych lotnictwa Sił Zbrojnych RP obowiązujące w poszczególnych państwach w 2011 roku
Załącznik 4 - Ogólny schemat procesu organizowania lotu oznaczonego statusem HEAD
Załącznik 5 - Schemat obiegu informacji przy zabezpieczeniu lotu oznaczonego statusem HEAD
Załącznik 5a - Wykaz telefonów kontaktowych
Załącznik 6a - Protokół weryfikacji (wariant dla samolotu)
Załącznik 6b - Protokół weryfikacji (wariant dla śmigłowca)
Załącznik 7a - Protokół lotu komisyjnego z wyznaczoną komisją (wariant dla samolotu)
Załącznik 7b - Protokół lotu komisyjnego z wyznaczoną komisją (wariant dla śmigłowca)
Załącznik 8 - Wzór listy pasażerów
Załącznik 9 - Kompetencje i obowiązki komisji oblotów
Rejestr zmian
Wykaz obowiązujących stron
WYKAZ SKRÓTÓW I DEFINICJI
1.
Skróty
Skróty
2) AFTN (Aeronautical Fixed Telecommunication Network) - stała lotnicza
sieć telekomunikacyjna
3) AMC Polska (Airspace Management Cell) - Ośrodek Zarządzania
Przestrzenią Powietrzną
4) APP Organ kontroli zbliżania
5) ATM (Air Traffic Management) - zarządzanie ruchem lotniczym
6) BOR Biuro Ochrony Rządu
7) BOZ Biuro Odpraw Załóg
8) CAOC (Combined Air Operation Centre) - Wielonarodowe Centrum
Operacji Powietrznych
9) CBPL IMGW Centralne Biuro Prognoz Lotniczych Instytutu Meteorologii
i Gospodarki Wodnej
10) COM Centrum Operacji Morskich
11) COP Centrum Operacji Powietrznych
12) CRM (Crew Resource Management) - zarządzanie zasobami załogi
13) CZK MON Centrum Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Obrony Narodowej
14) DML dyżurny meteorolog lotniska
15) DO ODN dyżurny operacyjny Ośrodka Dowodzenia i Naprowadzania
16) DOP - SzZ ODN dyżurny obrony powietrznej - szef zmiany ODN
17) DO ZR ODN dyżurny operacyjny zespołu rozpoznania ODN
18) DSO COP dyżurna służba operacyjna Centrum Operacji Powietrznych
19) FIR (Flight Information Region) - rejon informacji powietrznej
20) FIS (Flight Information Service) - służba informacji powietrznej
21) FL (Flight Level) - poziom lotu
22) FPL (Flight plan) - plan lotu
23) GAT (General Air Traffic) - ogólny ruch lotniczy
24) GIWL Główny Inżynier Wojsk Lotniczych
25) HF (High Frequency) - fale krótkie
26) ICAO (International Civil Aviation Organization) - Organizacja
Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego
27) IFR (Instrument Flight Rules) - przepisy wykonywania lotów według
wskazań przyrządów
28) IOL Instrukcja Organizacji Lotów w Lotnictwie Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej
29) IWsp. SZ Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych
30) krl PAR kontroler precyzyjnego podejścia
31) krl TWR kontroler lotniska
32) krt kompania radiotechniczna
33) KZ ATM kierownik zmiany ATM
34) KZ OZ i NPP kierownik zmiany ośrodka zobrazowania i nadzoru przestrzeni
powietrznej
35) LBM lotniskowe biuro meteorologiczne
36) LOSRL Lotniskowe Organy Służb Ruchu Lotniczego
37) LSM lotniskowa stacja meteorologiczna
38) LSPP lotnictwo służb porządku publicznego
39) MATZ (Military Aerodrome Traffic Zone) - strefa ruchu lotniskowego lotniska wojskowego
40) MCTR (Military Control Zone) - strefa kontrolowana lotniska wojskowego
41) MJDOP Mobilna Jednostka Dowodzenia Operacjami Powietrznymi
42) MRT (Military Route) - stała trasa lotnictwa wojskowego
43) MSD miejsce stałej dyslokacji
44) NATO (North Atlantic Treaty Organization) - Organizacja Paktu
Północnoatlantyckiego
45) NOTAM (Notice To AirMan) - zawiadomienie, zawierające informacje o
ustanowieniu, stanie lub zmianie urządzeń lotniczych, służb, procedur
lub też istnienia niebezpieczeństwa dla żeglugi powietrznej, których
podanie na czas personelowi zainteresowanemu operacjami
lotniczymi jest istotne
46) NZP niebezpieczne zjawiska pogody
47) OAT (Operational Air Traffic) - operacyjny ruch lotniczy
48) ODN Ośrodek Dowodzenia i Naprowadzania
49) OKP i RL Ośrodek Koordynacji Poszukiwań i Ratownictwa Lotniczego
50) ORM MW Ośrodek Ratownictwa Morskiego Marynarki Wojennej
51) OZ i NPP Ośrodek Zobrazowania i Nadzoru Przestrzeni Powietrznej
52) OZH COM Ośrodek Zabezpieczenia Hydrometeorologicznego COM
53) PAŻP Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
54) PM posterunek meteorologiczny
55) PN punkt naprowadzania
56) RL Regulamin Lotów Lotnictwa Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
57) RP Rzeczypospolita Polska
58) SAR (Search and Rescue) - poszukiwanie i ratownictwo
59) SD stanowisko dowodzenia
60) SKL ODN specjalista kierowania lotnictwem ODN
61) SRL służba ruchu lotniczego
62) SSH SZ RP Szefostwo Służby Hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej
63) STS/EMER status lotu statku powietrznego w niebezpieczeństwie
64) STS/HEAD status lotu statku powietrznego, na pokładzie którego znajduje się
jedna z wymienionych osób: Prezydent RP, Marszałek Sejmu RP,
Marszałek Senatu RP, Prezes Rady Ministrów, ich odpowiednicy
zagraniczni
65) STS/SAR status lotu statku powietrznego wykonującego lot w akcji
poszukiwawczo-ratowniczej
66) St. DO COP starszy dyżurny operacyjny Centrum Operacji Powietrznych
67) St. ZD SSH SZ starszy zmiany dyżurnej Szefostwo Służby RP
Hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych
68) SzZ-OO Szef Zmiany - Oficer Operacyjny
69) TAF (Terminal Aerodrome Forecast) - prognoza pogody dla lotniska
70) TFR (TSA or TRA Feeding Route) - korytarz umożliwiający lot do TSA
lub TRA oraz przelot między TSA lub TRA
71) TRA (Temporary Reserved Area) - strefa czasowo rezerwowana
72) TRA(D) (Temporary Reserved Area) - strefa czasowo rezerwowana i wyznaczona w formie strefy niebezpiecznej (D)
73) TSA (Temporary Segregated Area) - strefa czasowo wydzielona
74) TSA(D) (Temporary Segregated Area) - strefa czasowo wydzielona
i wyznaczona w formie strefy niebezpiecznej (D)
75) TWR Organ kontroli lotniska
76) UL ubezpieczenie lotów
77) ULC Urząd Lotnictwa Cywilnego
78) UHF (Ultra High Frequency) - ultra wysoka częstotliwość
79) WA warunki atmosferyczne
80) WLOSRL Wojskowe Lotniskowe Organy Służb Ruchu Lotniczego
81) VFR (Visual Flight Rules) - przepisy wykonywania lotów z
widocznością
82) VHF (Very High Frequency) - bardzo wysoka częstotliwość
Definicje
1) AIR POLICING - określenie działań sił dyżurnych obrony powietrznej w ramach Zintegrowanego Systemu Obrony Powietrznej Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego realizowanych w czasie pokoju, w celu zapewnienia nienaruszalności granicy państwowej w przestrzeni powietrznej RP (NATO), ochrony ludności i Sił Zbrojnych przed atakiem z powietrza oraz udzielenia pomocy załogom statków powietrznych znajdujących się w niebezpieczeństwie.
2) ALFA SCRAMBLE - misja bojowa sił dyżurnych obrony powietrznej.
3) CLARIS - oficjalny dokument dotyczący zgody na wykonanie lotu statku powietrznego w przestrzeni powietrznej innego kraju.
4) Dysponent limitu nalotu - osoba uprawniona do używania (wykorzystywania) wojskowych statków powietrznych w ramach przydzielonych limitów dysponowania wojskowym specjalnym transportem lotniczym: Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Szef Kancelarii Sejmu, Szef Kancelarii Senatu i Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
5) Dowódcy wojskowi - Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych.
6) Dysponent statku powietrznego - wyznaczona przez dysponenta limitu nalotu osoba, której oddano w dyspozycję wojskowy statek powietrzny i załogę.
7) Inne miejsce startów i lądowań - obszar inny niż lotnisko wpisane do rejestru lotnisk i opublikowane w AIP oraz lądowisko wpisane do ewidencji lądowisk (prowadzonej przez ULC), na którym mogą być wykonywane starty i lądowania statków powietrznych.
8) Koordynator ds. lotniczych - żołnierz zawodowy ze składu personelu latającego, wyznaczony do realizacji zadań w innym miejscu startów i lądowań.
9) Lądowisko - wydzielony, ujęty w ewidencji lądowisk obszar na lądzie, wodzie lub innej powierzchni w całości lub części przeznaczony do wykonywania startów, lądowań i ruchu statków powietrznych na tych obszarach.
10) Lot komisyjny - lot wykonywany przed dopuszczeniem statku powietrznego do wykonywania lotów oznaczonych statusem HEAD.
11) Lot weryfikacyjny - lot wykonywany w celu określenia przydatności statku powietrznego do wykonywania lotów oznaczonych statusem HEAD.
12) Lotnisko - wydzielony obszar na lądzie, wodzie lub innej powierzchni w całości lub części przeznaczony do wykonywania startów, lądowań i naziemnego lub nawodnego ruchu statków powietrznych wraz ze znajdującymi się w jego granicach obiektami i urządzeniami budowlanymi o charakterze trwałym. Lotnisko wpisane jest do rejestru lotnisk i opublikowane w AIP.
13) Najważniejsze osoby w państwie - Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz Prezes Rady Ministrów lub ich zagraniczni odpowiednicy.
14) Ochrona statku powietrznego organizowana przez BOR - organizacja zapobiegania dostępowi przez osoby nieuprawnione do statku powietrznego, na pokładzie którego mogą się znajdować najważniejsze osoby w państwie.
15) Organizujący lot - szefowie: Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zainteresowanych zorganizowaniem lotu statkiem powietrznym lub osoby upoważnione do organizacji lotu.
16) Przewodniczący komisji oblotów - żołnierz zawodowy wyznaczony do realizacji zadań związanych z lotami komisyjnymi i weryfikacyjnymi, statków powietrznych wydzielonych do wykonywania lotów oznaczonych statusem HEAD.
17) Realizator lotu - podmiot realizujący lot, dowódca pododdziału (oddziału) lotniczego, dowódca komponentu lotniczego (grupy działań lotniczych) lub osoba wyznaczona przez zarządzającego loty odpowiedzialna za wszystkie fazy organizacji lotów.
18) Status "HEAD" - status lotu statku powietrznego, wojskowego specjalnego transportu lotniczego lub innego wojskowego statku powietrznego z najważniejszą osobą w państwie na pokładzie, w misji oficjalnej.
19) Wojskowy specjalny transport lotniczy - wojskowe statki powietrzne będące na wyposażeniu jednostki lotniczej wskazanej przez Ministra Obrony Narodowej.
20) Zarządzający loty - dowódca jednostki wojskowej, przełożony realizatora lotu (lotów).
Rozdział I
ZASADY WSPÓŁPRACY DYSPONENTÓW LIMITU NALOTU Z DOWÓDZTWEM SIŁ POWIETRZNYCH W ZAKRESIE ZAMAWIANIA SPECJALNEGO TRANSPORTU LOTNICZEGO
ZASADY WSPÓŁPRACY DYSPONENTÓW LIMITU NALOTU Z DOWÓDZTWEM SIŁ POWIETRZNYCH W ZAKRESIE ZAMAWIANIA SPECJALNEGO TRANSPORTU LOTNICZEGO
Rozdział II
PLANOWANIE LOTU
OZNACZONEGO STATUSEM HEAD
PLANOWANIE LOTU
OZNACZONEGO STATUSEM HEAD
Rozdział III
ZAKRES OBOWIĄZKÓW STANOWISK DOWODZENIA I SŁUŻB ORAZ OSÓB FUNKCYJNYCH W PROCESIE ORGANIZACJI LOTÓW OZNACZONYCH STATUSEM HEAD
ZAKRES OBOWIĄZKÓW STANOWISK DOWODZENIA I SŁUŻB ORAZ OSÓB FUNKCYJNYCH W PROCESIE ORGANIZACJI LOTÓW OZNACZONYCH STATUSEM HEAD
Rozdział IV
ZAKRES OBOWIĄZKÓW PERSONELU LATAJĄCEGO, ORGANIZUJĄCEGO LOT I DYSPONENTA STATKU POWIETRZNEGO
ZAKRES OBOWIĄZKÓW PERSONELU LATAJĄCEGO, ORGANIZUJĄCEGO LOT I DYSPONENTA STATKU POWIETRZNEGO
Rozdział V
WYMAGANIA I PRZYGOTOWANIE STATKÓW POWIETRZNYCH DO WYKONYWANIA LOTÓW O STATUSIE HEAD
WYMAGANIA I PRZYGOTOWANIE STATKÓW POWIETRZNYCH DO WYKONYWANIA LOTÓW O STATUSIE HEAD
Czynności te winny być odnotowane w "Karcie obsługi statku powietrznego" oraz w "Protokole lotu komisyjnego".
Rozdział VI
PRZEWÓZ BAGAŻU, ŁADUNKU ORAZ BRONI NA POKŁADZIE STATKU POWIETRZNEGO WYKONUJĄCEGO LOT OZNACZONY STATUSEM HEAD
PRZEWÓZ BAGAŻU, ŁADUNKU ORAZ BRONI NA POKŁADZIE STATKU POWIETRZNEGO WYKONUJĄCEGO LOT OZNACZONY STATUSEM HEAD
Rozdział VII
OCHRONA STATKU POWIETRZNEGO PRZEZNACZONEGO DO WYKONANIA LOTU OZNACZONEGO STATUSEM HEAD
OCHRONA STATKU POWIETRZNEGO PRZEZNACZONEGO DO WYKONANIA LOTU OZNACZONEGO STATUSEM HEAD
Rozdział VIII
SZCZEGÓLNE WYMOGI LOTÓW OZNACZONYCH STATUSEM HEAD
SZCZEGÓLNE WYMOGI LOTÓW OZNACZONYCH STATUSEM HEAD
______
1 Jeśli określone środki łączności występują na wyposażeniu (znajdują się na pokładzie) statku powietrznego.
2 Jest to traktowane jako usługa odpłatna.
3 Wymaga to zawarcia umowy z zarządzającym lotniska, agentem obsługi naziemnej lub innym podmiotem odpowiedzialnym za obsługę naziemną na lotnisku.
4 W skład wyposażenia wchodzą: telefon komórkowy, przenośna radiostacja lotnicza, pistolet sygnałowy, przenośny wskaźnik kierunku wiatru, laptop z modemem internetowym, inne w zależności od potrzeb zgłoszonych po rekonesansie miejsca lądowania/startu.
Załącznik 1
INFORMACJA O LOCIE
INFORMACJA O LOCIE
DOWÓDCA SIŁ POWIETRZNYCH
fax: (022) 682 54 80
SZEF
BIURA OCHRONY RZĄDU
fax: (022) 606 51 07
SZEF KANCELARII
PREZESA RADY MINISTRÓW
fax: (022) 841 39 81
DOWÓDCA
1. BAZY LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO
fax: (022) 682 14 70
z wykorzystaniem wojskowego specjalnego transportu lotniczego
Informuję, że ................................................ zamierza udać się z ...................... do ............ z wykorzystaniem wojskowego specjalnego statku powietrznego, wstępne informacje dotyczące planu podróży przedstawiam poniżej.
1. | Data wylotu | |
2. | Data przylotu | |
3. | Status lotu | HEAD |
4. | Pora doby/godzina startu | |
5. | Miejsce docelowe wizyty | |
6. | Liczba pasażerów | |
7. | Osoba wyznaczona do kontaktów | |
8. | Inne informacje |
Załącznik 2
Zapotrzebowanie na lot - wzór
Zapotrzebowanie na lot - wzór
DOWÓDCA SIŁ POWIETRZNYCH
fax: (022) 682 54 80
SZEF
BIURA OCHRONY RZĄDU
fax: (022) 606 51 07
SZEF KANCELARII
PREZESA RADY MINISTRÓW
fax: (022) 841 39 81
DOWÓDCA
1. BAZY LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO
fax: (022) 682 14 70
ZAPOTRZEBOWANIE NA LOT
z wykorzystaniem wojskowego specjalnego transportu lotniczego
Informuję, że ........................................... zamierza udać się z ......................... do .............. z wykorzystaniem wojskowego specjalnego statku powietrznego, szczegółowe informacje dotyczące planu podróży przedstawiam poniżej.
Dysponent: | Liczba pasażerów: | Limit nalotu: | Typ statku powietrznego: |
Lotnisko (lądowisko) startu: | Lotnisko (lądowisko) lądowania: | ||
Data wylotu: | Data przylotu: | ||
Godzina startu: | Godzina lądowania: | Godzina startu: | Godzina lądowania: |
Trasa lotu: | |||
Inne informacje: |
Załącznik 3
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW O ZGODY DYPLOMATYCZNE NA LĄDOWANIE STATKÓW POWIETRZNYCH LOTNICTWA SZ RP OBOWIĄZUJĄCE W POSZCZEGÓLNYCH PAŃSTWACH w 2012 roku*
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW O ZGODY DYPLOMATYCZNE NA LĄDOWANIE STATKÓW POWIETRZNYCH LOTNICTWA SZ RP OBOWIĄZUJĄCE W POSZCZEGÓLNYCH PAŃSTWACH w 2012 roku*
Lp. | Nazwa państwa | Terminy składania wniosków o zgody dyplomatyczne obowiązujące w poszczególnych państwach | |
Lot zwykły | Lot z ładunkiem niebezpiecznym | ||
1. | ALBANIA | 15 dni roboczych przed planowanym lotem | |
2. | ALGIERIA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 15 dni roboczych przed planowanym lotem |
ARABIA SAUDYJSKA i OMAN | 14 dni przed planowanym lotem | ||
4. | AUSTRIA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | |
5. | ARMENIA | Stałe zezwolenie na rok kalendarzowy /plan lotu/ | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
6. | AZERBEJDŻAN | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | 14 dni roboczych przed planowanym lotem |
7. | BIAŁORUŚ | 5 dni roboczych przed planowanym lotem | 14 dni roboczych przed planowanym lotem |
8. | BELGIA | Stałe zezwolenie na rok kalendarzowy /plan lotu/ | 5 dni roboczych przed planowanym lotem |
9. | BUŁGARIA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 5 dni roboczych przed planowanym lotem |
10. | BOŚNIA i HERCEGOWINA | 21 dni roboczych przed planowanym lotem | |
11. | CHINY | 14 dni roboczych przed planowanym lotem | |
12. | CHORWACJA | 7 dni roboczych przed planowanym lotem /na każdy lot/ | |
13. | CYPR | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | 14 dni roboczych przed planowanym lotem |
14. | CZECHY | 4 dni robocze przed planowanym lotem | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
15. | DANIA | Stałe zezwolenie na rok kalendarzowy /plan lotu/ | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
16. | EGIPT | 5 dni roboczych przed planowanym lotem 10 dni roboczych w przypadku lądowania na lotnisku wojskowym | 15 dni roboczych przed planowanym lotem |
17. | ESTONIA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 30 dni roboczych przed planowanym lotem |
18. | FINLANDIA | 6 dni roboczych przed planowanym lotem | |
19. | FRANCJA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 10 dni roboczych przed planowanym lotem |
20. | GRECJA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 10 dni roboczych przed planowanym lotem |
21. | GRUZJA | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | 14 dni roboczych przed planowanym lotem |
22. | HISZPANIA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
23. | HOLANDIA | Stałe zezwolenie na rok kalendarzowy /plan lotu/ | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
24. | INDIE | 15 dni roboczych przed planowanym lotem | 30 dni roboczych przed planowanym lotem |
25. | IRAN i TURKMENISTAN | 10 dni roboczych przed planowanym lotem | 20 dni roboczych przed planowanym lotem |
26. | IRLANDIA | 10 dni roboczych przed planowanym lotem | 21 dni roboczych przed planowanym lotem |
27. | IZRAEL | 10 dni roboczych przed planowanym lotem | 21 dni roboczych przed planowanym lotem |
28. | JORDANIA | 4 dni robocze przed planowanym lotem | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
29. | KANADA | 4 dni robocze przed planowanym lotem | 10 dni roboczych przed planowanym lotem |
30. | KATAR | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | 14 dni roboczych przed planowanym lotem |
31. | KAZACHSTAN i KIRGISTAN | 5 dni roboczych przed planowanym lotem | 10 dni roboczych przed planowanym lotem |
32. | REPUBLIKA POŁUDNIOWEJ AFRYKI | 12 dni roboczych przed planowanym lotem | |
33. | KUWEJT i BAHRAJN | 14 dni roboczych przed planowanym lotem | |
34. | LIBIA, CZAD, NIGER | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | |
35. | LIBAN | 14 dni roboczych przed planowanym lotem | 21 dni roboczych przed planowanym lotem |
36. | LITWA | 3 dni roboczych przed planowanym lotem | 6 dni roboczych przed planowanym lotem |
37. | LUKSEMBURG | stała zgoda na rok kalendarzowy /Plan lotu/ | |
38. | ŁOTWA | 3 dni roboczych przed planowanym lotem | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
39. | MACEDONIA | 5 dni roboczych przed planowanym lotem | |
40. | MAROKO i MAURETANIA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | |
41. | MOŁDAWIA | 7 dni przed planowanym lotem | 14 dni przed planowanym lotem |
42. | MONGOLIA | termin nieokreślony /im wcześniej złożony wniosek, tym szybciej uzyskana zgoda/ | |
43. | NIGERIA i KAMERUN | 14 dni roboczych przed planowanym lotem | 21 dni roboczych przed planowanym lotem |
44. | NIGER | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | |
45. | NIEMCY | 5 dni roboczych przed planowanym lotem | 15 dni roboczych przed planowanym lotem |
46. | NORWEGIA | 3 dni roboczych przed planowanym lotem | 5 dni roboczych przed planowanym lotem |
47. | PORTUGALIA | 3 dni roboczych przed planowanym lotem | 10 dni roboczych przed planowanym lotem |
48. | PAKISTAN | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | |
49. | ROSJA | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | 28 dni roboczych przed planowanym lotem |
50. | RUMUNIA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 10 dni roboczych przed planowanym lotem |
51. | SERBIA | 10 dni przed planowanym lotem | |
52. | SŁOWACJA | 2 dni robocze przed planowanym lotem | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
53. | SZWAJCARIA i KSIĘSTWO LIECHTENSTEIN | 7 dni roboczych przed planowanym lotem | |
54. | SZWECJA | Stałe zezwolenie na rok kalendarzowy /Plan Lotu/ | 21 dni roboczych przed planowanym lotem |
55. | SŁOWENIA | 2 dni robocze przed planowanym lotem | 5 dni roboczych przed planowanym lotem |
56. | SYRIA | 4 dni robocze przed planowanym lotem | |
57. | TADŻYKISTAN | 5 dni roboczych przed planowanym lotem | 14 dni roboczych przed planowanym lotem |
58. | TURCJA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 10 dni roboczych przed planowanym lotem |
59. | UKRAINA | 10 dni roboczych przed planowanym lotem | |
60. | USA | 3 dni robocze przed planowanym lotem | |
61. | UZBEKISTAN | 5 dni dla VIP, 10 dni roboczych przed planowanym lotem | 30 dni roboczych przed planowanym lotem |
62. | WLK. BRYTANIA i IRLANDIA PŁN. | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 7 dni roboczych przed planowanym lotem |
63. | WĘGRY | Stałe zezwolenie na rok kalendarzowy /Plan Lotu/ | |
64. | WŁOCHY | 3 dni robocze przed planowanym lotem | 5 dni roboczych przed planowanym lotem |
65. | MALTA | 5 dni roboczych przed planowanym lotem |
* Zmiany dotyczące terminów składania wniosków o zgody dyplomatyczne na lądowanie polskich wojskowych statków powietrznych w poszczególnych państwach, są aktualizowane przez Szefostwo Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP. Aktualizacja danych odbywa się w cyklu sześciomiesięcznym.
UWAGA: Za bieżącą aktualizację powyższych danych odpowiada Szef Oddziału Zarządzania Przestrzenią Powietrzną Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP. Aktualizacja danych odbywa się w cyklu sześciomiesięcznym.
Załącznik 5a
Wykaz telefonów kontaktowych
Wykaz telefonów kontaktowych
Lp. | Instytucja | telefon | Fax |
1. | Dowódca Sił Powietrznych | (022) 682 57 50 | (022) 682 54 80 |
2. | Zastępca Dowódcy Sił Powietrznych - Szef Szkolenia | (022) 682 50 10 | (022) 682 60 10 |
3. | Szef Wojsk Lotniczych - Zastępca Szefa Szkolenia Sił Powietrznych | (022) 682 57 80 (022) 682 54 23 | (022) 682 56 26 |
4. | Szef Oddziału Lotnictwa Transportowego Szefostwa Wojsk Lotniczych DSP | (022) 682 57 93 | (022) 682 57 45 |
5. | Centrum Kierowania Biura Ochrony Rządu | (022) 606 51 16 (022) 606 51 17 | (022) 606 51 07 |
6. | Starszy Dyżurny Operacyjny Centrum Operacji Powietrznych | (022) 682 83 71 | (022) 682 84 67 |
7. | Starszy Zmiany Dyżurnej Szefostwa Służby Hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych RP | (022) 682 82 30 | (022) 682 84 74 |
8. | Centralne Biuro Prognoz Lotniczych Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej | (022) 650 44 85 (022) 846 06 82 | (022) 846 38 18 |
9. | Szef Zmiany Dyżurnej Służby Operacyjnej Sił Zbrojnych | (022) 687 02 73 (022) 687 12 70 | (022) 687 16 94 |
10. | Szefostwo Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP | (022) 682 17 79 (022) 682 17 80 | (022) 682 17 78 (022) 682 17 81 |
11. | Dowódca 1 Bazy Lotnictwa Transportowego | (022) 682 10 60 | (022) 682 14 70 (022) 682 13 60 |
12. | Oficer Dyżurny 1 Bazy Lotnictwa Transportowego | (022) 682 83 04 | (022) 682 80 75 |
Załącznik 6a
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI /wariant dla samolotu/
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI /wariant dla samolotu/
Główny Inżynier WL
dnia ..........................
Typ.......nr fabryczny......nr ogonowy.......z JW..........
Zgodnie z przepisami zawartymi w "Instrukcji organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej" komisja wyznaczona rozkazem Dowódcy Sił Powietrznych nr............z dnia.............w składzie:
1. Przewodniczący - ...............................................
(stopień, imię i nazwisko)
Członkowie:
2. - ...............................................
3. - ...............................................
4. - ...............................................
5. Dowódca statku powietrznego - ...............................................
wykonała weryfikację samolotu typu.................nr fabryczny.............., nr ogonowy...............
i ustaliła co następuje:
1. Płatowiec:
1) typ, nr fabryczny -............................., producent -.........;
2) data produkcji -................................., resurs techniczny -......... godz.;
3) nalot całkowity -................................. godz. .......min, liczba lądowań -.............;
4) przeprowadzone remonty/inspekcje -... RG wykonany w ........, ukończony dnia ...................................,
5) ustalony resurs po ostatnim remoncie -................ godz. / ............ lat;
6) nalot po ostatnim remoncie - .....godz. .... min, liczba lądowań - .............;
7) przeprowadzona ostatnia obsługa okresowa lub specjalna - obsługa .................., wykonana przez ..........................., ukończona dnia - .....................................,
nalot po obsłudze - ...... godz. ......... min, liczba lądowań - ...........
2. Zespół napędowy:
1) silnik (pozycja zabudowy):
a) typ, nr fabryczny - ........., producent - ........., data produkcji - ........., resurs techniczny - ....... godz.;
b) całkowity czas pracy silnika - ...... godz. ...... min,
liczba uruchomień silnika -........................;
c) przeprowadzone remonty/inspekcje - ......, wykonany w ......................,
ukończony dnia - .................................,
ustalony resurs po ostatnim remoncie - ................ godz./.................... lat,
czas pracy silnika po ostatnim remoncie - ............ godz. .................... min,
liczba uruchomień silnika - ............................;
d) przeprowadzona ostatnia obsługa okresowa lub specjalna - ..............................,
wykonana przez ............................, ukończona dnia - ..........................................,
czas pracy silnika po obsłudze - ............. godz. ..................... min,
liczba uruchomień silnika - ..........................;
e) parametry pracy silnika z ostatniego oblotu - zgodne z WT;
3. Dodatkowe informacje o statku powietrznym:
................................................................................................................................................
4. Przyczyna weryfikacji:
................................................................................................................................................
5. Czynności przeprowadzone w trakcie weryfikacji przez komisję:
................................................................................................................................................
6. Wyniki weryfikacji.
................................................................................................................................................
Na podstawie powyższego komisja proponuje samolot ..................................................,
nr fabryczny ................., nr ogonowy ............... dopuścić do wykonywania lotów oznaczonych statusem HEAD.
Przewodniczący: ..........................................
Członkowie: ..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
Dowódca statku powietrznego: ..........................................
Załącznik 6b
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI /wariant dla śmigłowca/
PROTOKÓŁ WERYFIKACJI /wariant dla śmigłowca/
Główny Inżynier WL
dnia ...........................
Typ ....nr fabryczny....nr ogonowy.... z JW.......
Zgodnie z przepisami zawartymi w "Instrukcji organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD w lotnictwie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej" komisja wyznaczona rozkazem Dowódcy Sił Powietrznych nr............z dnia...............w składzie:
1. Przewodniczący - ...............................................
(stopień, imię i nazwisko)
Członkowie:
2. - ...............................................
3. - ...............................................
4. - ...............................................
5. Dowódca statku powietrznego - ...............................................
wykonała weryfikację śmigłowca typu.........., nr fabryczny........., nr ogonowy.......................
i ustaliła co następuje:
1. Płatowiec:
1) typ, nr fabryczny - ............, producent - ...........................;
2) data produkcji - ..............., resurs techniczny - .................... godz.;
3) nalot całkowity - ........ godz. ..... min, liczba lądowań - .........................................;
4) przeprowadzone remonty/inspekcje - ..... RG wykonany w ..........., ukończony
dnia .......................,
5) ustalony resurs po ostatnim remoncie - ......... godz. / .......... lat;
6) nalot po ostatnim remoncie -......... godz. ..... min, liczba lądowań - ..........;
7) przeprowadzona ostatnia obsługa okresowa lub specjalna - obsługa ..................,
wykonana przez ......................, ukończona dnia - ...................................,
nalot po obsłudze -............ godz. .............. min, liczba lądowań - ....................
2. Silniki lotnicze:
1) silnik (pozycja zabudowy):
a) typ, nr fabryczny - ........................, producent - ............................, data produkcji -
......................., resurs techniczny - ............ godz.;
b) całkowity czas pracy silnika - .............. godz. .................. min,
liczba uruchomień silnika - ......................;
c) przeprowadzone remonty/inspekcje - ...................., wykonany w ...........................,
ukończony dnia - ...................................,
ustalony resurs po ostatnim remoncie - .................. godz./ .................. lat,
czas pracy silnika po ostatnim remoncie -............... godz. ................... min,
liczba uruchomień silnika - ......................;
d) przeprowadzona ostatnia obsługa okresowa lub specjalna - ....................................,
wykonana przez ....................................., ukończona dnia - ....................................,
czas pracy silnika po obsłudze - ................. godz. ........... min,
liczba uruchomień silnika -...........................;
e) parametry pracy silnika z ostatniego oblotu - zgodne z WT;
3. Przekładnia główna:
1) typ, nr fabryczny -...................................., producent -......................., data produkcji -
...................., resurs techniczny - ........................... godz.;
2) całkowity czas pracy przekładni - ................... godz. .......... min;
3) przeprowadzone remonty - .................., wykonany w ....................., ukończony dnia -
......................... ustalony resurs po ostatnim remoncie - .................. godz.
............... /lat, czas pracy przekładni po ostatnim remoncie -................ godz. ... min;
4) przeprowadzona ostatnia obsługa okresowa lub specjalna - ..........................................
wykonana przez .........................., ukończona dnia - ....................,
czas pracy przekładni po obsłudze - ....... godz. ....... min;
4. Dodatkowe informacje o śmigłowcu:
................................................................................................................................................
5. Przyczyna weryfikacji śmigłowca:
................................................................................................................................................
6. Wykaz czynności przeprowadzonych w trakcie weryfikacji przez komisję:
................................................................................................................................................
7. Wyniki weryfikacji:
................................................................................................................................................
Na podstawie powyższego komisja proponuje śmigłowiec ..............................................,
nr fabryczny....., nr ogonowy .... dopuścić do wykonywania lotów oznaczonych statusem HEAD.
Przewodniczący: ..........................................
Członkowie: ..........................................
..........................................
..........................................
Dowódca statku powietrznego: ..........................................
Załącznik 7a
PROTOKÓŁ LOTU KOMISYJNEGO /wariant dla samolotu/
PROTOKÓŁ LOTU KOMISYJNEGO /wariant dla samolotu/
1. Przewodniczący - ...............................................
(stopień, imię i nazwisko)
Członkowie:
2. - ...............................................
3. - ...............................................
4. - ...............................................
5. Dowódca statku powietrznego - ...............................................
wykonała oblot komisyjny samolotu typu ................................. nr fabryczny ............................
przed lotem o statusie HEAD.
Ostatni przegląd okresowy .......................... (lub specjalny ...............) po ................... godz. na
płatowcu i silnikach został wykonany dnia ...........................
Nalot samolotu od początku eksploatacji: ............ godz., .......... min.
Nalot samolotu po ostatnim remoncie głównym: ............ godz., .......... min.
Silniki od początku eksploatacji wypracowały resurs:
1. Nr ......................... ............ godz., .......... min.
2. Nr ......................... ............ godz., .......... min.
3. Nr ......................... ............ godz., .......... min.
Po ostatnim remoncie (naprawie) silniki wypracowały resurs:
1. Nr ......................... ............ godz., .......... min.
2. Nr ......................... ............ godz., .......... min.
3. Nr ......................... ............ godz., .......... min.
Samolot zatankowano paliwem marki ...................... w ilości .......... ............ .kg, (.................l).
Orzeczenie laboratoryjne nr ...............
Oblot komisyjny samolotu według programu ........... ........... trwał ............... godz., .......... min
Wnioski i uwagi komisji:
Samolot jest przygotowany do wykonania lotu oznaczonego statusem HEAD.
UWAGI:
.......................................................................................................................................................
Przewodniczący: ..........................................
Członkowie: ..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
Dowódca statku powietrznego: ..........................................
Załącznik 7b
PROTOKÓŁ LOTU KOMISYJNEGO /wariant dla śmigłowca/
PROTOKÓŁ LOTU KOMISYJNEGO /wariant dla śmigłowca/
1. Przewodniczący - ...............................................
(stopień, imię i nazwisko)
Członkowie:
2. - ...............................................
3. - ...............................................
4. - ...............................................
5. Dowódca statku powietrznego - ...............................................
wykonała oblot komisyjny śmigłowca typu .......... nr fabryczny ........ przed lotem
o statusie HEAD.
Ostatni przegląd okresowy ............................ (lub specjalny .................) po ............... godz. na
płatowcu i silnikach został wykonany dnia ...............................
Nalot śmigłowca od początku eksploatacji: ....... godz., ....... min.
Nalot śmigłowca po ostatniej naprawie (remoncie) ....... godz., ....... min.
Silniki i przekładnia główna od początku eksploatacji wypracowały resurs:
1. Nr ......................... ....... godz., ....... min.
2. Nr ......................... ....... godz., ....... min.
przekładnia główna nr ......................... ....... godz., ....... min.
Po ostatniej naprawie (remoncie) silniki i przekładnia główna wypracowały resurs:
1. Nr ......................... ...... godz., ....... min.
2. Nr ......................... ...... godz., ....... min.
przekładnia główna nr ......................... ...... godz., ........ min.
Śmigłowiec zatankowano paliwem marki ............................ w ilości ..............kg, (...............l).
Orzeczenie laboratoryjne nr .........................................................................................................
Oblot komisyjny śmigłowca trwał ............... godz., ........... min.
Wnioski i uwagi komisji:
Śmigłowiec jest przygotowany do wykonania lotu oznaczonego statusem HEAD.
UWAGI:
.............................................................................................................................................
Przewodniczący: ..........................................
Członkowie: ..........................................
..........................................
..........................................
..........................................
Dowódca statku powietrznego: ..........................................
Załącznik 8
Warszawa, dn. ..................
Warszawa, dn. ..................
fax 22-606 51 07
1. Baza Lotnictwa Transportowego
fax 22-682 10 60
Dyżurna Służba Operacyjna COP
fax 22-682 82 23
Lista pasażerów
Typ statku powietrznego: ..........................
Data: .......................
Trasa lotu: ....................................................................................................................................
Przedstawiciel organizującego lot: .............................................. tel. ..........................................
L.p. | Nazwisko, imię | Stanowisko, funkcja | Nr dokumentu podróży* | Nr rejestracyjny pojazdu |
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. | ||||
5. | ||||
6. | ||||
7. | ||||
8. | ||||
9. | ||||
10. |
* w lotach poza granice RP
Osoby witające/żegnające delegację
L.p. | Imię, nazwisko | Stanowisko, funkcja | Nr rejestracyjny pojazdu |
1. | |||
2. | |||
3. | |||
4. | |||
5. | |||
6. | |||
7. |
.......................................
(pieczątka i podpis)
Załącznik 9
KOMPETENCJE I OBOWIĄZKI KOMISJI OBLOTÓW
KOMPETENCJE I OBOWIĄZKI KOMISJI OBLOTÓW
I.
Zakres wymagań kwalifikacyjnych:
Zakres wymagań kwalifikacyjnych:
a) jest przeszkolony na dany typ statku powietrznego zgodnie z "Instrukcją Zasady szkolenia oraz dopuszczania do pracy na sprzęcie lotniczym specjalistów służby inżynieryjno-lotniczej lotnictwa Sił Zbrojnych RP",
b) posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie w eksploatacji statków powietrznych,
c) ukończył z wynikiem pozytywnym szkolenie dla członków komisji oblotów, przeprowadzone przez przewodniczącego komisji.
II.
Zakres obowiązków:
Zakres obowiązków:
2. Przewodniczący komisji wspólnie z pilotem doświadczalnym opracowuje programy lotów weryfikacyjnych oddzielnie dla każdego typu statku powietrznego wyznaczonego do przewozu najważniejszych osób w państwie i przedstawia GIWL.
3. Komisja oblotów przed lotem weryfikacyjnym i komisyjnym zapoznaje się z czynnościami weryfikacyjnymi oraz programem lotu weryfikacyjnego danego typu statku powietrznego.
4. Przewodniczący komisji po wykonaniu nakazanych czynności weryfikacyjnych przedstawia do zatwierdzenia "Protokół weryfikacji statku powietrznego" GIWL.
5. Po zatwierdzeniu "Protokołu weryfikacji statku powietrznego" przewodniczący komisji oblotów melduje Szefowi Wojsk Lotniczych - Zastępcy Szefa Szkolenia Sił Powietrznych o gotowości statku powietrznego do wykonywania zadań o statusie HEAD.
6. Ramowy program lotów komisyjnych opracowuje przewodniczący komisji właściwej dla tych lotów na podstawie dokumentacji danego typu statku powietrznego, które zatwierdza GIWL.
7. Po otrzymaniu zadania na wykonanie lotu oznaczonego statusem HEAD przewodniczący komisji lub wyznaczony członek komisji nadzoruje przygotowanie głównego i zapasowego statku powietrznego, na których wykonano pozytywnie czynności weryfikacyjne.
8. Przewodniczący komisji jest odpowiedzialny za wyszkolenie członków komisji oblotów.
9. Przewodniczący komisji oblotów jest zobowiązany corocznie do zdania egzaminu przed GIWL z organizacji i znajomości lotów weryfikacyjnych i komisyjnych oraz przepisów zawartych w "Instrukcji organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD w lotnictwie Sił Zbrojnych RP".
10. Przewodniczący komisji oblotów corocznie przyjmuje egzamin od członków komisji ze znajomości lotów weryfikacyjnych i komisyjnych oraz przepisów zawartych w "Instrukcji organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD w lotnictwie Sił Zbrojnych RP".
11. Członkowie komisji wykonują czynności weryfikacyjne na statkach powietrznych przeznaczonych do wykonywania lotów oznaczonych statusem HEAD.
12. Szczegółowy zakres czynności do wykonania przez komisję oblotów zawarty jest w SOP jednostki wojskowej.
13. W przypadku braku warunków atmosferycznych do wykonania lotu komisyjnego lub w przypadku zaistnienia sytuacji szczególnej, związanej np. z nadzwyczajną potrzebą (pilną koniecznością) komisja wykonuje naziemny przegląd i sprawdzenie statku powietrznego.
14. Wyznaczony przedstawiciel komisji, po wykonanych czynnościach w ramach lotu (przeglądu) komisyjnego nadzoruje plombowanie i zdawanie pod ochronę statku powietrznego w MSD.
15. Członkowie komisji są zobowiązani do uczestnictwa w procesie szkolenia naziemnego i treningu ciągłego na podstawie "Indywidualnego rocznego planu szkolenia i treningu".
REJESTR ZMIAN
Numer kolejny zmiany | Sygnatura i data decyzji zatwierdzenia zmiany | Strona i numer punktu podlegającego zmianie | Potwierdzenie wprowadzenia zmiany (imię, nazwisko, data i podpis dokonującego zmiany) |
1 | 2 | 3 | 4 |
WYKAZ OBOWIĄZUJĄCYCH STRON
Strona | Data | Strona | Data | Strona | Data |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
3 | 2012-02-02 | 32 | 2012-02-02 | 61 | 2012-02-02 |
4 | 2012-02-02 | 33 | 2012-02-02 | 62 | 2012-02-02 |
5 | 2012-02-02 | 34 | 2012-02-02 | 63 | 2012-02-02 |
6 | 2012-02-02 | 35 | 2012-02-02 | 64 | 2012-02-02 |
7 | 2012-02-02 | 36 | 2012-02-02 | 65 | 2012-02-02 |
8 | 2012-02-02 | 37 | 2012-02-02 | 66 | 2012-02-02 |
9 | 2012-02-02 | 38 | 2012-02-02 | 67 | 2012-02-02 |
10 | 2012-02-02 | 39 | 2012-02-02 | 68 | 2012-02-02 |
11 | 2012-02-02 | 40 | 2012-02-02 | 69 | 2012-02-02 |
12 | 2012-02-02 | 41 | 2012-02-02 | ||
13 | 2012-02-02 | 42 | 2012-02-02 | ||
14 | 2012-02-02 | 43 | 2012-02-02 | ||
15 | 2012-02-02 | 44 | 2012-02-02 | ||
16 | 2012-02-02 | 45 | 2012-02-02 | ||
17 | 2012-02-02 | 46 | 2012-02-02 | ||
18 | 2012-02-02 | 47 | 2012-02-02 | ||
19 | 2012-02-02 | 48 | 2012-02-02 | ||
20 | 2012-02-02 | 49 | 2012-02-02 | ||
21 | 2012-02-02 | 50 | 2012-02-02 | ||
22 | 2012-02-02 | 51 | 2012-02-02 | ||
23 | 2012-02-02 | 52 | 2012-02-02 | ||
24 | 2012-02-02 | 53 | 2012-02-02 | ||
25 | 2012-02-02 | 54 | 2012-02-02 | ||
26 | 2012-02-02 | 55 | 2012-02-02 | ||
27 | 2012-02-02 | 56 | 2012-02-02 | ||
28 | 2012-02-02 | 57 | 2012-02-02 | ||
29 | 2012-02-02 | 58 | 2012-02-02 | ||
30 | 2012-02-02 | 59 | 2012-02-02 | ||
31 | 2012-02-02 | 60 | 2012-02-02 |