Wprowadzenie do użytku służbowego "Wytycznych w sprawie podziału właściwości organów infrastruktury i użytkowników w zakresie finansowania i realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości obiektów i utrzymaniem terenów zieleni zlokalizowanych na terenie kompleksów nieruchomości wojskowych oraz chodników zewnętrznych, położonych bezpośrednio przy granicy tych kompleksów".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2017.59

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 września 2020 r.

DECYZJA Nr 62/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 23 marca 2017 r.
w sprawie wprowadzenia do użytku służbowego "Wytycznych w sprawie podziału właściwości organów infrastruktury i użytkowników w zakresie finansowania i realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości obiektów i utrzymaniem terenów zieleni zlokalizowanych na terenie kompleksów nieruchomości wojskowych oraz chodników zewnętrznych, położonych bezpośrednio przy granicy tych kompleksów"

Departament Infrastruktury

Na podstawie art. 2 pkt 1, 16 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 189 i 852, z 2014 r. poz. 932 oraz z 2016 r. poz. 2138) oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933), w celu podziału właściwości organów infrastruktury i użytkowników w zakresie finansowania i realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości obiektów i utrzymaniem terenów zieleni zlokalizowanych na terenie kompleksów nieruchomości wojskowych oraz chodników zewnętrznych, położonych bezpośrednio przy granicy tych kompleksów, ustala się, co następuje:

§  1. 
Wprowadza się do użytku służbowego w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej "Wytyczne w sprawie podziału właściwości organów infrastruktury i użytkowników w zakresie finansowania i realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości obiektów i utrzymaniem terenów zieleni zlokalizowanych na terenie kompleksów nieruchomości wojskowych oraz chodników zewnętrznych, położonych bezpośrednio przy granicy tych kompleksów", stanowiące załącznik do niniejszej decyzji.
§  2. 
Traci moc decyzja Nr 32/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 lutego 2011 r. w sprawie wprowadzenia do użytku służbowego "Wytycznych w sprawie podziału właściwości organów infrastruktury i użytkowników w zakresie finansowania i realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości obiektów i utrzymaniem terenów zieleni zlokalizowanych na terenie kompleksów wojskowych oraz chodników zewnętrznych, położonych bezpośrednio przy granicy tych kompleksów" (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 36).
§  3. 
Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WYTYCZNE

w sprawie podziału właściwości organów infrastruktury i użytkowników w zakresie finansowania i realizacji zadań związanych z utrzymaniem czystości obiektów i utrzymaniem terenów zieleni zlokalizowanych na terenie kompleksów nieruchomości wojskowych oraz chodników zewnętrznych, położonych bezpośrednio przy granicy tych kompleksów

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1. 
Utrzymanie czystości pomieszczeń, dróg, chodników, płaszczyzn utwardzonych,

terenów zieleni - zlokalizowanych na terenie kompleksu nieruchomości wojskowych oraz chodników zewnętrznych położonych bezpośrednio przy granicy kompleksu obejmuje:

1)
sprzątanie pomieszczeń w budynkach:
a)
czyszczenie, odkurzanie, zmywanie oraz konserwację podłóg i posadzek wszystkich pomieszczeń budynku, ciągów komunikacyjnych, klatek schodowych oraz piwnic i poddaszy,
b)
odkurzanie i czyszczenie dywanów, mebli tapicerowanych, wykładzin dywanowych oraz chodników,
c)
odkurzanie ścian i sufitów, mycie ścian zmywalnych, czyszczenie kratek wentylacyjnych i innych miejsc zabrudzonych,
d)
pranie firan i zasłon, czyszczenie rolet, żaluzji i verticali,
e)
mycie stolarki okiennej i drzwiowej, naświetli i parapetów,
f)
odkurzanie, czyszczenie mebli i wyposażenia pomieszczeń, w tym luster,
g)
czyszczenie urządzeń i armatury sanitarnej w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych,
h)
mycie i konserwację okładzin ściennych oraz posadzek w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych,
i)
dostarczanie środków sanitarnohigienicznych do węzłów sanitarnych,
j)
opróżnianie koszy, z wynoszeniem śmieci do pojemników na zewnątrz budynków,
k)
pielęgnacja roślin dekoracyjnych (sztucznych i naturalnych doniczkowych);
2)
utrzymanie czystości dróg, chodników, innych ciągów komunikacyjnych i powierzchni utwardzonych w kompleksach nieruchomości wojskowych:
a)
sprzątanie tych powierzchni - ręczne lub mechaniczne usuwanie wszelkich nieczystości stałych, w tym liści,
b)
odśnieżanie - uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń, a w przypadku gołoledzi lub oblodzenia, utrzymywanie w stanie umożliwiającym bezpieczne użytkowanie,
c) 1
 chemiczne usuwanie roślinności;
3)
utrzymanie terenów zieleni:
a)
koszenie trawy,
b)
pielęgnację terenów zieleni (w szczególności: trawników, rabat kwiatowych),
c)
dosiewanie trawy, nasadzenia roślin,
d)
usuwanie z trawników wszelkich nieczystości stałych, w tym liści i skoszonej trawy,
e)
pielęgnację i przycinkę drzew i krzewów;
4) 2
 (uchylony);
5) 3
 (uchylony);
6) 4
 utrzymanie i mineralizację pasów przeciwpożarowych, zwanych dalej "pasami ppoż." oraz obwodnic wokół magazynów i kompleksów magazynowych, z usuwaniem pozostałości roślin, suchych gałęzi i innych materiałów łatwopalnych;
7)
utrzymanie czystości wojskowych bocznic kolejowych:
a)
chemiczne usuwanie roślinności z torowisk, ławy torowiska i rozjazdów z zachowaniem przepisów o ochronie środowiska,
b)
odśnieżanie używanych torów i rozjazdów.
§  2. 
Finansowanie zadań, o których mowa w § 1, obejmuje planowanie i wydatki związane ze świadczeniem usług:
1)
realizowanych w systemie zleconym;
2)
realizowanych siłami organów infrastruktury i etatowymi obsługami użytkowników w zakresie:
a)
zakupu materiałów do utrzymania czystości,
b) 5
 zakupu sprzętu gospodarczego i sprzętu technicznego,
c) 6
 naprawy i konserwacji sprzętu gospodarczego i sprzętu technicznego,
d)
zakupu profesjonalnego sprzętu do utrzymania czystości dróg, chodników, płaszczyzn utwardzonych i zieleni.
§  3. 
Stosownie do przepisów w zakresie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej, właściwymi organami do planowania i realizacji wydatków, o których mowa w § 2, są rejonowe (Stołeczny, Wojskowy) zarządy infrastruktury oraz wojskowe oddziały gospodarcze.
§  4. 
Potrzeby sprzętu, którego koszt zakupu przekracza minimalną wartość określoną dla środka trwałego, rejonowe (Stołeczny, Wojskowy) zarządy infrastruktury oraz wojskowe oddziały gospodarcze zgłaszają celem ujęcia w Planie Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych, w terminach określonych w decyzji Nr 202/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 112).

Rozdział  2

Podział właściwości przy realizacji zadań

§  5. 
Obszar odpowiedzialności organów infrastruktury oraz użytkowników obiektów w kompleksie nieruchomości wojskowych reguluje "Plan utrzymania porządku w kompleksie nieruchomości wojskowych", zwany dalej "Planem".
§  6. 
Plan - indywidualnie dla każdego administrowanego kompleksu wojskowego - opracowuje administrator nieruchomości wojskowej 7 , w formie graficznego planu sytuacyjnego wraz z załączonym opisem obszarów odpowiedzialności i kartą uzgodnień - dokument ten, po uzgodnieniu z dowódcą/kierownikiem jednostki organizacyjnej, zatwierdza właściwy szef rejonowego (Stołecznego, Wojskowego) zarządu infrastruktury.
§  7. 
Plan jest przechowywany w siedzibie administratora nieruchomości wojskowej, a przekazany właściwej jednostce organizacyjnej wyciąg z Planu, przechowuje dowódca/kierownik jednostki organizacyjnej.
§  8. 
Szefowie rejonowego (Stołecznego, Wojskowego) zarządu infrastruktury mogą wydać wytyczne dla administratorów nieruchomości wojskowych, w sprawie szczegółowych zasad opracowania i uzgadniania Planu.
§  9. 
Plan zawiera podział zadań przyporządkowanych administratorowi nieruchomości wojskowej i użytkownikom obiektów, z uwzględnieniem specyfiki takiego kompleksu wojskowego i poniższych zasad:
1)
obiekty kubaturowe:
a)
budynki koszarowe przeznaczone do zakwaterowania pododdziałów oraz do zakwaterowania zbiorowego we wspólnych kwaterach stałych żołnierzy: odbywających zawodową służbę wojskową, odbywających ćwiczenia i przeszkolenia wojskowe, służby kandydackiej, służby przygotowawczej, będących słuchaczami szkół albo uczestniczących w innych formach szkolenia w Siłach Zbrojnych lub pełniących służbę wojskową w czasie stanu nadzwyczajnego, po ogłoszeniu mobilizacji lub w czasie wojny - za utrzymanie czystości w izbach mieszkalnych oraz w magazynach pododdziałowych, pomieszczeniach czyszczenia broni odpowiada użytkownik (środki i sprzęt do utrzymania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej) - za wyjątkiem internatów Centrum Szkolenia Żandarmerii Wojskowej, gdzie za utrzymanie czystości w izbach mieszkalnych odpowiada administrator nieruchomości wojskowej. Za utrzymanie czystości pomieszczeń służbowych osób funkcyjnych, biura przepustek, pomieszczeń oficera dyżurnego, pomieszczeń sanitarnych, świetlic, szatni, suszarni, korytarzy, klatek schodowych i pozostałych pomieszczeń odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
b)
budynki biurowo-sztabowe, szkoleniowe - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
c)
wartownie:
za utrzymanie czystości pomieszczeń, do których dostęp wynika z obowiązku posiadania uprawnień wymaganych odrębnymi przepisami - odpowiada użytkownik obiektu; środki i sprzęt do utrzymania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej,
za utrzymanie czystości pozostałych pomieszczeń - odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
d)
budynki gospodarcze (w szczególności: kuchnie-stołówki, magazyny, łaźnie):
za utrzymanie czystości pomieszczeń, do których dostęp ograniczony jest odpowiedzialnością materialną lub ograniczenie dostępu wynika z obowiązku posiadania uprawnień wymaganych odrębnymi przepisami (kuchnia właściwa, magazyny żywnościowe) odpowiada użytkownik w oparciu o etatowe obsługi tych obiektów, środki i sprzęt do utrzymywania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej,
za utrzymanie czystości jadalni w stołówkach, pomieszczeń sanitarnych, szatni, klatek schodowych, pomieszczeń kancelaryjnych odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
e) 8
 budynki magazynowe, garażowe, warsztatowe, stacje obsługi sprzętu, stacje materiałów pędnych i smarów:,
f)
budynki lotniskowe:
9
 za utrzymanie czystości pomieszczeń sanitarnych, socjalnych, szatni, klatek schodowych i schodów zewnętrznych, ramp samochodowych i kolejowych oraz mycie okien na wysokości i naświetleń odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
za utrzymanie czystości pomieszczeń w budynkach portu lotniczego, domku technika, domku pilota, w tym utrzymanie czystości pomieszczeń ogólnego przeznaczenia (sanitarnych, socjalnych, świetlic, szatni, klatek schodowych) odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
g)
budynki portowe:
za utrzymanie czystości pomieszczeń w budynkach specjalistycznych, bezpośrednio związanych z przeznaczeniem obiektu (w szczególności: warsztaty przygotowania torped, min) odpowiada użytkownik obiektu (środki i sprzęt do utrzymania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej),
za utrzymanie czystości pomieszczeń ogólnego przeznaczenia (sanitarnych, socjalnych, świetlic, szatni, klatek schodowych) odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
h)
wydzielone obiekty specjalne i obronne (fortyfikacyjne) - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
i)
budynki i pomieszczenia zaliczone do strefy ochronnej I, II i III w rozumieniu przepisów o ochronie informacji niejawnych - budynki i pomieszczenia można objąć obsługą zleconą, pod warunkiem uprzedniego uzgodnienia warunków z dowódcą/kierownikiem jednostki organizacyjnej będącej użytkownikiem i realizacji tych usług zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych, przy czym:
na czas sprzątania użytkownicy pomieszczeń objętych strefą ochronną mają obowiązek zabezpieczenia materiałów niejawnych w sposób uniemożliwiający przypadkowe ujawnienie ich treści osobom trzecim; sprzątanie w pomieszczeniach zaliczonych do strefy ochronnej może odbywać się jedynie w obecności użytkowników tych pomieszczeń,
w przypadku, gdy wykonywanie usługi sprzątania wiąże się z dostępem do informacji niejawnych, personel sprzątający powinien posiadać poświadczenie bezpieczeństwa odpowiednie do klauzuli tych informacji; jeżeli prace porządkowe będą wiązać się z dostępem do informacji o klauzuli "poufne" lub wyższej, a wykonuje je podmiot zewnętrzny, powinien on posiadać stosowne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego,
j)
budynki techniczno-eksploatacyjne (kotłownie, hydrofornie, stacje uzdatniania wody, trafostacje z rozdzielniami, oczyszczalnie ścieków i inne) - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
k)
pomieszczenia bezpośrednio związane z przeznaczeniem obiektu tj. w budynkach obsługi technicznej użytkowanych przez infrastrukturę portową Komend Portów Wojennych oraz w budynkach techniczno-eksploatacyjnych użytkowanych przez infrastrukturę lotniskową - za utrzymanie czystości odpowiada użytkownik obiektu (środki i sprzęt do utrzymania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej). Za utrzymanie czystości pomieszczeń ogólnego przeznaczenia (sanitarnych, socjalnych, szatni, klatek schodowych) odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
l)
obiekty kultu religijnego (kościoły, kancelarie parafialne):
parafie wojskowe - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
parafie wojskowo-cywilne - za utrzymanie czystości obiektów będących w ewidencji i w użytkowaniu resortu obrony narodowej odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
parafie cywilno-wojskowe - za utrzymanie czystości odpowiada właściwa parafia,
m)
pozostałe obiekty kubaturowe (w szczególności: kultury i sztuki, ochrony zdrowia, sportu, wypoczynku, służbowe pokoje noclegowe), użytkowane przez jednostki wojskowe - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
n)
budynki mieszkalne na terenie zamkniętym przeznaczone do zabezpieczenia wojskowych delegacji zagranicznych i innych - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej;
2)
terenowe obiekty utwardzone:
a) 10
 drogi, chodniki, place utwardzone, pasy ppoż. w kompleksach nieruchomości wojskowych, lotniskowych z wyłączeniem lit. g, na terenach parku sprzętu technicznego, portu wojennego z nabrzeżami portowymi włącznie z pirsami oraz chodniki zewnętrzne przyległe do granic tych kompleksów - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
b)
drogi, chodniki, płaszczyzny utwardzone, pasy ppoż. w obiektach specjalnych, w tym chodniki zewnętrzne przyległe do granic tych kompleksów - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
c)
drogi, chodniki, place utwardzone, pasy ppoż. w poligonowych obiektach szkoleniowych (w szczególności: place treningów ogniowych, strzelnice, ośrodki szkolenia taktycznego-ogniowego, ośrodki sprawności fizycznej, ośrodki szkolenia chemicznego, pasy ćwiczeń taktycznych) - za utrzymanie czystości odpowiada użytkownik z tym, że środki i sprzęt do utrzymania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej,
d)
drogi, chodniki, place utwardzone, pasy ppoż. w garnizonowych obiektach szkoleniowych (w szczególności: place treningów ogniowych, strzelnice, ośrodki szkolenia taktycznego-ogniowego, ośrodki sprawności fizycznej, ośrodki szkolenia chemicznego, pasy ćwiczeń taktycznych) - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
e)
drogi, chodniki, place utwardzone, pasy ppoż. w kompleksach magazynowych i składach materiałowych - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
f)
bocznice kolejowe - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
g)
sztuczne nawierzchnie lotniskowe (drogi startowe i kołowania, płaszczyzny prób silników, postoju samolotów - przedhangarowe i przedschronowe) - utrzymanie czystości należy do obowiązków użytkownika, w tym wyposażenie w etatowy sprzęt specjalistyczny i materiały,
h)
opróżnianie śmietników i wywóz nieczystości stałych z terenu kompleksów nieruchomości wojskowych należy do obowiązków administratora nieruchomości wojskowej,
i)
drogi, chodniki, place utwardzone, pasy ppoż. przy pozostałych obiektach (w szczególności kultury i sztuki, ochrony zdrowia, sportu, wypoczynku) użytkowane przez jednostki organizacyjne - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
j) 11
 trybuny - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
k) 12
 pomniki, obeliski, tablice okolicznościowe i pamiątkowe - za utrzymanie czystości odpowiada administrator nieruchomości wojskowej;
3)
tereny zieleni:
a)
kompleksy koszarowe, magazynowe oraz parki sprzętu technicznego, bocznice kolejowe i tereny portów wojennych z nabrzeżami portowymi - za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni, z koszeniem trawy włącznie, odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
b)
obiekty specjalne i obronne (fortyfikacyjne) - za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni, z koszeniem trawy włącznie, odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
c)
poligonowe obiekty szkoleniowe (w szczególności: place treningów ogniowych, strzelnice, ośrodki sprawności fizycznej, ośrodki szkolenia chemicznego, pasy ćwiczeń taktycznych) - za utrzymanie czystości, z koszeniem trawy włącznie, odpowiada użytkownik z tym, że środki i sprzęt do utrzymania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej,
d)
garnizonowe obiekty szkoleniowe (w szczególności: place treningów ogniowych, strzelnice, ośrodki sprawności fizycznej, ośrodki szkolenia chemicznego, pasy ćwiczeń taktycznych) - za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni, z koszeniem trawy włącznie, odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
e) 13
 nawierzchnie naturalne lotniska w szczególności: w polu naziemnego ruchu lotniczego, gruntowe płaszczyzny hamujące, robocze pasy startowe oraz w strefach rozśrodkowania samolotów - za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni odpowiada użytkownik siłami pododdziału obsługi lotniska. W uzasadnionych przypadkach (np. brak specjalistycznego sprzętu do utrzymania terenów zielonych lub niewystarczająca ilości personelu) dopuszcza się realizację tego zadania przez administratora nieruchomości wojskowej. Za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni z koszeniem trawy włącznie w otoczeniu domku startowego, domku pilota, budynku portu lotniczego odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
f)
utrzymanie i mineralizacja pasów ppoż. oraz obwodnic wokół magazynów i kompleksów magazynowych - za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni, z koszeniem trawy włącznie, odpowiada administrator nieruchomości wojskowej,
g)
w otoczeniu pozostałych obiektów (w szczególności: kultury i sztuki, ochrony zdrowia, sportu, wypoczynku) - za utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni odpowiada administrator nieruchomości wojskowej;
4)
czynności realizowane w okresie jesieni i zimy:
a)
usuwanie liści, odśnieżanie - uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg, chodników, placów utwardzonych w kompleksach nieruchomości wojskowych w tym chodników zewnętrznych przyległych do granic tych kompleksów, oraz posypywanie piaskiem lub środkami umożliwiającymi bezpieczne użytkowanie, należy do zakresu działania administratora nieruchomości wojskowej,
b)
wykonywanie czynności wymienionych w lit. a, w obiektach specjalnych i obronnych (fortyfikacyjnych), należy do zakresu działania administratora nieruchomości wojskowej,
c)
wykonywanie czynności wymienionych w lit. a, w poligonowych obiektach szkoleniowych (w szczególności: place treningów ogniowych, strzelnice, ośrodki szkolenia taktycznego-ogniowego, ośrodki sprawności fizycznej, ośrodki szkolenia chemicznego, pasy ćwiczeń taktycznych) należy do użytkownika z tym, że środki i sprzęt do utrzymania czystości zabezpiecza administrator nieruchomości wojskowej,
d)
wykonywanie czynności wymienionych w lit. a, w garnizonowych obiektach szkoleniowych (w szczególności: place treningów ogniowych, strzelnice, ośrodki szkolenia taktycznego-ogniowego, ośrodki sprawności fizycznej, ośrodki szkolenia chemicznego, pasy ćwiczeń taktycznych) należy do administratora nieruchomości wojskowej,
e)
odśnieżanie sztucznych nawierzchni lotniskowych (drogi startowe i kołowania, płaszczyzny prób silników, postoju samolotów - przedhangarowe i przedschronowe), należy do obowiązków użytkownika, w tym wyposażenie w etatowy sprzęt specjalistyczny i materiały,
f)
odśnieżanie bocznic kolejowych należy do obowiązków administratora nieruchomości wojskowej,
g) 14
 (uchylona).
§  10. 
Za utrzymanie czystości pomieszczeń i obiektów udostępnianych podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi na rzecz jednostek organizacyjnych, odpowiada podmiot świadczący te usługi.
§  10a.  15
 Rozbieżności interpretacyjne w zakresie obszaru odpowiedzialności administratora nieruchomości i użytkownika obiektu rozstrzyga szef właściwego rejonowego (Stołecznego, Wojskowego) zarządu infrastruktury.

Rozdział  3

Postanowienia końcowe

§  11. 
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi wytycznymi stosuje się przepisy:
1)
ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250, 1020, 1250 i 1920);
2)
rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 grudnia 2013 r. w sprawie szczegółowych zadań pełnomocników ochrony w zakresie ochrony informacji niejawnych w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych (Dz. U. poz. 1720);
3)
decyzji Ministra Obrony Narodowej 0-15/MON z dnia 4 grudnia 2013 r. w sprawie wykazu obiektów specjalnych w resorcie obrony narodowej (niepublikowane);
4)
zarządzenie Nr 43/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie sposobu tworzenia i gospodarowania służbowymi pokojami noclegowymi (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 237);
5)
Instrukcji o gospodarowaniu wojskowymi bocznicami kolejowymi DU-4.4.1.1. (Szef. Kom. 185/2014), wprowadzonej decyzją Nr 87/Log./P4 Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wprowadzenia do użytku w resorcie obrony narodowej "Instrukcji o gospodarowaniu wojskowymi bocznicami kolejowymi" DU-4.4.1.1 (niepublikowane).
1 Załącznik § 1 pkt 2 lit. c dodana przez § 1 pkt 1 lit. a decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
2 Załącznik § 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
3 Załącznik § 1 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
4 Załącznik § 1 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. c decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
5 Załącznik § 2 pkt 2 lit. b zmieniona przez § 1 pkt 2 decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
6 Załącznik § 2 pkt 2 lit. c zmieniona przez § 1 pkt 2 decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
7 administrator nieruchomości wojskowej - właściwy terytorialnie wojskowy oddział gospodarczy (WOG), jak również jednostka pełniąca funkcję WOG.
8 Załącznik § 9 pkt 1 lit. e zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. a tiret pierwsze decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
9 Załącznik § 9 pkt 1 lit. f tiret pierwsze zmienione przez § 1 pkt 3 lit. a tiret drugie decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
10 Załącznik § 9 pkt 2 lit. a zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. b tiret pierwsze decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
11 Załącznik § 9 pkt 2 lit. j dodana przez § 1 pkt 3 lit. b tiret drugie decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
12 Załącznik § 9 pkt 2 lit. k dodana przez § 1 pkt 3 lit. b tiret drugie decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
13 Załącznik § 9 pkt 3 lit. e zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. c decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
14 Załącznik § 9 pkt 4 lit. g uchylona przez § 1 pkt 3 lit. d decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.
15 Załącznik § 10a dodany przez § 1 pkt 4 decyzji nr 121/MON z dnia 28 sierpnia 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.142) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 września 2020 r.