Wprowadzenie do użytku Regulaminu Ogólnego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Dz.Urz.MON.2013.398
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 445/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 30 grudnia 2013 r.
w sprawie wprowadzenia do użytku Regulaminu Ogólnego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Na podstawie art. 63 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 461, 1101, 1407 i 1445 oraz z 2013 r. poz. 852) oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustala się co następuje:
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN OGÓLNY
REGULAMIN OGÓLNY
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ | |
SZTAB GENERALNY WOJSKA POLSKIEGO |
SIŁ ZBROJNYCH
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
WARSZAWA | |
2014 |
"Naród winien jest sobie samemu obronę
od napaści i dla przestrzegania całości
swojej, wszyscy przeto obywatele są
obrońcami całości i swobód narodowych.
Wojsko nic innego nie jest, tylko wyciągnięta
siła obronna i porządna z ogólnej siły narodu.
Naród winien Wojsku swemu nagrodę i
poważanie za to, iż się poświęca jedynie dla
jego obrony. Wojsko winno narodowi strzeżenie
granic i spokojności powszechnej; słowem winno
być jego najsilniejszą tarczą"
Konstytucja 3 maja 1791 r.
(Art. XI)
pusta strona
SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
WSTĘP
DZIAŁ I PODSTAWOWE UWARUNKOWANIA SŁUŻBY WOJSKOWEJ
Rozdział I ZASADY ZALEŻNOŚCI ŻOŁNIERZY
Przełożony i podwładny, starszy i młodszy
Wydawanie i wykonywanie rozkazów
Rozdział II ZASADY ŻOŁNIERSKIEGO ZACHOWANIA
Postanowienia ogólne
Oddawanie honorów przez żołnierzy
Oddawanie honorów przez oddziały (pododdziały)
Wzajemne zwracanie się żołnierzy
Składanie meldunku i służbowe przedstawianie się
Zachowanie się żołnierzy w różnych sytuacjach
Stosunek żołnierzy do munduru, wygląd zewnętrzny
Opuszczanie koszar i garnizonu
Rozdział III POSTĘPOWANIE SŁUŻBOWE
Droga służbowa
Raport służbowy
Terminy postępowania służbowego
DZIAŁ II ORGANIZACJA ŻYCIA ŻOŁNIERSKIEGO W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
Rozdział IV CODZIENNY TOK SŁUŻBY
Rozdział V ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE
Organizacja żywienia
Obsługiwanie uzbrojenia i sprzętu wojskowego
Przewozy wojsk i ładunków
Użytkowanie infrastruktury wojskowej, zakwaterowanie
Rozdział VI OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Rozdział VII OCHRONA ZDROWIA
Higiena osobista
Badania, szczepienia ochronne, przeglądy lekarskie i sanitarne
Rozdział VIII SŁUŻBA WEWNĘTRZNA
Postanowienia ogólne
Skład służby
Oficer dyżurny jednostki
Pomocnik oficera dyżurnego jednostki
Dyżurny parku sprzętu technicznego
Pomocnik dyżurnego parku sprzętu technicznego oraz dyżurny punktu
Kontroli technicznej
Dyżurny biura przepustek
Dyżurny izby chorych
Pododdział alarmowy jednostki (garnizonu)
Dowódca pogotowia przeciwpożarowego
Podoficer dyżurny kompanii, batalionu (równorzędnych)
Dyżurny kompanii, batalionu (równorzędnych)
Pełnienie służby wewnętrznej
DZIAŁ III DZIAŁALNOŚĆ SŁUŻBOWA W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ I GARNIZONIE
Rozdział IX ORGANIZACJA SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
Postanowienia ogólne
Skład warty
Uzbrojenie i sprzęt wojskowy, wyposażenie i ubiór warty
Urządzenie wartowni i posterunków
Znaki rozpoznawcze
Organizacja służby wartowniczej w warunkach szczególnych
Rozdział X PEŁNIENIE SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
Odprawa wart
Zmiana wart
Zmiana wartowników
Przebieg służby wartowniczej
Rozdział XI PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB PEŁNIĄCYCH SŁUŻBĘ WARTOWNICZĄ
Dowódca warty
Pomocnik dowódcy warty
Rozprowadzający
Wartownik
Przewodnik psa służbowego
Rozdział XII SŁUŻBA PATROLOWA, KONWOJOWA
Służba patrolowa
Odprawa patroli
Tok służby patrolowej
Służba konwojowa
Rozdział XIII KONTROLA SŁUŻBY WEWNĘTRZNEJ I GARNIZONOWEJ
Rozdział XIV WŁADZA I SŁUŻBA GARNIZONOWA
Postanowienia ogólne
Dowódca garnizonu
Komendant garnizonu
Służba garnizonowa
Oficer inspekcyjny garnizonu
Pomocnik oficera inspekcyjnego garnizonu
Komendant i profos izby zatrzymań
Rozdział XV OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH
Rozdział XVI ALARMOWANIE
Rozdział XVII ZDAWANIE I OBEJMOWANIE OBOWIĄZKÓW NA STANOWISKACH SŁUŻBOWYCH
DZIAŁ IV ZESTAWIENIE WZORÓW DOKUMENTÓW
Rozdział XVIII WYKAZ DOKUMENTACJI I WYPOSAŻENIA POMIESZCZEŃ SŁUŻB DYŻURNYCH I WART W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
Rozdział XIX WZORY DOKUMENTÓW SŁUŻB DYŻURNYCH I WART W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
INDEKS POJĘĆ WYSTĘPUJĄCYCH W REGULAMINIE
WSTĘP
WSTĘP
Z tego względu unormowania regulaminowe, odnoszące się do podstawowych dziedzin życia wojskowego, pozostają w organicznym związku z aktami normatywnymi wyższego rzędu, zwłaszcza Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej, ustawami oraz aktami wykonawczymi. Nakłada to na dowódców (szefów, komendantów, przełożonych) jednostek (instytucji) wojskowych, a także na żołnierzy zawodowych, kandydatów na żołnierzy zawodowych, żołnierzy niezawodowych, szczególne obowiązki w zakresie znajomości i przestrzegania tych przepisów.
"Regulamin ..." reguluje funkcjonowanie stanów osobowych Sił Zbrojnych RP czynnej służby wojskowej.
pusta strona
DZIAŁ I
PODSTAWOWE UWARUNKOWANIA SŁUŻBY WOJSKOWEJ
PODSTAWOWE UWARUNKOWANIA SŁUŻBY WOJSKOWEJ
Rozdział I
ZASADY ZALEŻNOŚCI ŻOŁNIERZY
ZASADY ZALEŻNOŚCI ŻOŁNIERZY
PRZEŁOŻONY I PODWŁADNY,
STARSZY I MŁODSZY
PRZEŁOŻONY I PODWŁADNY,
STARSZY I MŁODSZY
WYDAWANIE I WYKONYWANIE ROZKAZÓW
WYDAWANIE I WYKONYWANIE ROZKAZÓW
Rozdział II
ZASADY ŻOŁNIERSKIEGO ZACHOWANIA
ZASADY ŻOŁNIERSKIEGO ZACHOWANIA
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1) wnosić, posiadać alkoholu lub środków odurzających, substancji psychotropowych i środków zastępczych lub innych podobnie działających środków i substancji, o których mowa w odrębnych przepisach;
2) spożywać alkoholu, używać środków odurzających, substancji psychotropowych i środków zastępczych lub innych podobnie działających środków i substancji, o których mowa w odrębnych przepisach;
3) pozostawać w stanie po użyciu alkoholu albo nietrzeźwości lub odurzenia. Dotyczy to również żołnierza przybywającego do miejsca pełnienia służby lub zakwaterowania po powrocie z urlopu, przepustki, podróży służbowej, leczenia, itp.
4) używać wyrobów tytoniowych i e-papierosów, z wyjątkiem miejsc do tego wyznaczonych (palarni) zgodnie z odrębnymi przepisami.
ODDAWANIE HONORÓW
PRZEZ ŻOŁNIERZY
ODDAWANIE HONORÓW
PRZEZ ŻOŁNIERZY
ODDAWANIE HONORÓW
PRZEZ ODDZIAŁY (PODODDZIAŁY)
ODDAWANIE HONORÓW
PRZEZ ODDZIAŁY (PODODDZIAŁY)
WZAJEMNE ZWRACANIE SIĘ ŻOŁNIERZY
WZAJEMNE ZWRACANIE SIĘ ŻOŁNIERZY
SKŁADANIE MELDUNKU
I SŁUŻBOWE PRZEDSTAWIANIE SIĘ
SKŁADANIE MELDUNKU
I SŁUŻBOWE PRZEDSTAWIANIE SIĘ
ZACHOWANIE SIĘ ŻOŁNIERZY
W RÓŻNYCH SYTUACJACH
ZACHOWANIE SIĘ ŻOŁNIERZY
W RÓŻNYCH SYTUACJACH
STOSUNEK ŻOŁNIERZY DO MUNDURU,
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
STOSUNEK ŻOŁNIERZY DO MUNDURU,
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
OPUSZCZANIE KOSZAR I GARNIZONU
OPUSZCZANIE KOSZAR I GARNIZONU
- w dni powszednie - w czasie wolnym od zajęć do 30 min. przed pobudką dnia następnego;
- w dni przedświąteczne i świąteczne - do 30 min. przed pobudką następnego dnia po dniu świątecznym.
Rozdział III
POSTĘPOWANIE SŁUŻBOWE
POSTĘPOWANIE SŁUŻBOWE
DROGA SŁUŻBOWA
DROGA SŁUŻBOWA
RAPORT SŁUŻBOWY
RAPORT SŁUŻBOWY
TERMINY POSTĘPOWANIA SŁUŻBOWEGO
TERMINY POSTĘPOWANIA SŁUŻBOWEGO
DZIAŁ II
ORGANIZACJA ŻYCIA ŻOŁNIERSKIEGO
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
ORGANIZACJA ŻYCIA ŻOŁNIERSKIEGO
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
Rozdział IV
CODZIENNY TOK SŁUŻBY
CODZIENNY TOK SŁUŻBY
Rozdział V
ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE
ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE
ORGANIZACJA ŻYWIENIA
ORGANIZACJA ŻYWIENIA
4 godzin. Po upływie tego czasu posiłek wydaje się po powtórnej obróbce termicznej;
podoficer dyżurny pododdziału;
OBSŁUGIWANIE UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO
OBSŁUGIWANIE UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO
PRZEWOZY WOJSK I ŁADUNKÓW
PRZEWOZY WOJSK I ŁADUNKÓW
UŻYTKOWANIE INFRASTRUKTURY WOJSKOWEJ, ZAKWATEROWANIE
UŻYTKOWANIE INFRASTRUKTURY WOJSKOWEJ, ZAKWATEROWANIE
Rozdział VI
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Rozdział VII
OCHRONA ZDROWIA
OCHRONA ZDROWIA
HIGIENA OSOBISTA
HIGIENA OSOBISTA
BADANIA, SZCZEPIENIA OCHRONNE, PRZEGLĄDY LEKARSKIE I SANITARNE
BADANIA, SZCZEPIENIA OCHRONNE, PRZEGLĄDY LEKARSKIE I SANITARNE
Rozdział VIII
SŁUŻBA WEWNĘTRZNA
SŁUŻBA WEWNĘTRZNA
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
SKŁAD SŁUŻBY
SKŁAD SŁUŻBY
* Wchodzą w skład wojskowych organów porządkowych, z wyjątkiem żołnierzy Żandarmerii Wojskowej - zgodnie z odrębnymi przepisami.
OFICER DYŻURNY JEDNOSTKI
OFICER DYŻURNY JEDNOSTKI
W instytucjach wojskowych w których nie obowiązuje porządek dnia, oficer dyżurny składa meldunek dowódcy (szefowi, dyrektorowi, kierownikowi, komendantowi oraz jego przełożonym) np. "PANIE PUŁKOWNIKU (PANI PUŁKOWNIK), oficer dyżurny major Kowalski (major Kowalska) melduje (podaje nazwę instytucji, kompleksu, obiektu) podczas pracy (przygotowania do pracy - jeśli przełożony przybywa przed rozpoczęciem godzin służbowych). W czasie pełnienia służby nic ważnego nie wydarzyło się" (albo melduje, co się wydarzyło). Zastępcy dowódcy (szefa, itd.) przedstawia się.
POMOCNIK OFICERA
DYŻURNEGO JEDNOSTKI
POMOCNIK OFICERA
DYŻURNEGO JEDNOSTKI
DYŻURNY PARKU
SPRZĘTU TECHNICZNEGO
DYŻURNY PARKU
SPRZĘTU TECHNICZNEGO
POMOCNIK DYŻURNEGO PARKU SPRZĘTU TECHNICZNEGO ORAZ DYŻURNY PUNKTU KONTROLI TECHNICZNEJ
POMOCNIK DYŻURNEGO PARKU SPRZĘTU TECHNICZNEGO ORAZ DYŻURNY PUNKTU KONTROLI TECHNICZNEJ
DYŻURNY BIURA PRZEPUSTEK
DYŻURNY BIURA PRZEPUSTEK
DYŻURNY IZBY CHORYCH
DYŻURNY IZBY CHORYCH
PODODDZIAŁ ALARMOWY JEDNOSTKI (GARNIZONU)
PODODDZIAŁ ALARMOWY JEDNOSTKI (GARNIZONU)
DOWÓDCA POGOTOWIA PRZECIWPOŻAROWEGO
DOWÓDCA POGOTOWIA PRZECIWPOŻAROWEGO
PODOFICER DYŻURNY KOMPANII,
BATALIONU (RÓWNORZĘDNYCH)
PODOFICER DYŻURNY KOMPANII,
BATALIONU (RÓWNORZĘDNYCH)
DYŻURNY KOMPANII, BATALIONU (RÓWNORZĘDNYCH)
DYŻURNY KOMPANII, BATALIONU (RÓWNORZĘDNYCH)
DYŻURNY LOKALNEGO CENTRUM NADZORU
DYŻURNY LOKALNEGO CENTRUM NADZORU
ODPRAWA SŁUŻB
ODPRAWA SŁUŻB
PEŁNIENIE SŁUŻBY WEWNĘTRZNEJ
PEŁNIENIE SŁUŻBY WEWNĘTRZNEJ
DZIAŁ III
DZIAŁALNOŚĆ SŁUŻBOWA W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ I GARNIZONIE
DZIAŁALNOŚĆ SŁUŻBOWA W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ I GARNIZONIE
Rozdział IX
ORGANIZACJA SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
ORGANIZACJA SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
SKŁAD WARTY
SKŁAD WARTY
UZBROJENIE I SPRZĘT WOJSKOWY, WYPOSAŻENIE
I UBIÓR WARTY
UZBROJENIE I SPRZĘT WOJSKOWY, WYPOSAŻENIE
I UBIÓR WARTY
URZĄDZENIE WARTOWNI
I POSTERUNKÓW
URZĄDZENIE WARTOWNI
I POSTERUNKÓW
ZNAKI ROZPOZNAWCZE
ZNAKI ROZPOZNAWCZE
ORGANIZACJA SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
W WARUNKACH SZCZEGÓLNYCH
ORGANIZACJA SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
W WARUNKACH SZCZEGÓLNYCH
Rozdział X
PEŁNIENIE SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
PEŁNIENIE SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
ODPRAWA WART
ODPRAWA WART
W | W | W | W | W | W | |||||
Ż | POD | D | R | W | W | W | R | W | W | PP |
W | W | W | W | |||||
Ż | POD | D | PDW | W W | W W | W | W | PP |
P-1 | P-2 | P-3 | P-4 |
Ż - inni żołnierze
POD - pomocnik oficera dyżurnego
D - dowódca warty
PDW - pomocnik dowódcy warty
R - rozprowadzający
W - wartownik
PP - przewodnik psów służbowych
P-1 - posterunek nr 1
ZMIANA WART
ZMIANA WART
Ustawienie wart do zmiany:
W | W | W | W | W | W | W | warta obejmująca | ||||
D | PDW | R | W | R | W | R | W | R | W | PP |
PP | W | R | W | R | W | R | W | R | PDW | D | warta zdająca | |
W | W | W | W | W | W | W |
D - dowódca warty
PDW - pomocnik dowódcy warty
R - rozprowadzający
W - wartownik
PP - przewodnik psów służbowych
ZMIANA WARTOWNIKÓW
ZMIANA WARTOWNIKÓW
Szyk marszowy pierwszej zmiany wartowników:
PDW | (R) | W | W | W | PP | ||
PDW | (R) | PP |
PDW - pomocnik dowódcy warty
(R) - rozprowadzający (jeśli występuje)
W - wartownik
PP - przewodnik psów służbowych.
PRZEBIEG SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
PRZEBIEG SŁUŻBY WARTOWNICZEJ
Wyjątek od powyższej reguły stanowi sytuacja, gdy wartownikami są żołnierze zawodowi.
Rozdział XI
PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB PEŁNIĄCYCH SŁUŻBĘ WARTOWNICZĄ
PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB PEŁNIĄCYCH SŁUŻBĘ WARTOWNICZĄ
DOWÓDCA WARTY
DOWÓDCA WARTY
POMOCNIK DOWÓDCY WARTY
POMOCNIK DOWÓDCY WARTY
ROZPROWADZAJĄCY
ROZPROWADZAJĄCY
WARTOWNIK
WARTOWNIK
PRZEWODNIK PSA SŁUŻBOWEGO
PRZEWODNIK PSA SŁUŻBOWEGO
Rozdział XII
SŁUŻBA PATROLOWA, KONWOJOWA
SŁUŻBA PATROLOWA, KONWOJOWA
SŁUŻBA PATROLOWA
SŁUŻBA PATROLOWA
ODPRAWA PATROLI
ODPRAWA PATROLI
i wraca na swoje miejsce w szyku. Jeżeli do odprawy występuje tylko jeden patrol, przeprowadzający odprawę podchodzi od razu do jego dowódcy w celu przyjęcia meldunku.
TOK SŁUŻBY PATROLOWEJ
TOK SŁUŻBY PATROLOWEJ
SŁUŻBA KONWOJOWA
SŁUŻBA KONWOJOWA
dyżurnego jednostki, z której wyznaczono konwój oraz oficera dyżurnego (wyznaczonego żołnierza) najbliższej jednostki (placówki) Żandarmerii Wojskowej.
jednakże:
Rozdział XIII
KONTROLA SŁUŻBY WEWNĘTRZNEJ I GARNIZONOWEJ
KONTROLA SŁUŻBY WEWNĘTRZNEJ I GARNIZONOWEJ
Rozdział XIV
WŁADZA I SŁUŻBA GARNIZONOWA
WŁADZA I SŁUŻBA GARNIZONOWA
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
DOWÓDCA GARNIZONU
DOWÓDCA GARNIZONU
KOMENDANT GARNIZONU
KOMENDANT GARNIZONU
Służbą Kontrwywiadu Wojskowego i dowódcami jednostek w zakresie przestrzegania prawa, dyscypliny wojskowej i porządku publicznego przez żołnierzy na terenie garnizonu;
SŁUŻBA GARNIZONOWA
SŁUŻBA GARNIZONOWA
a) oficer inspekcyjny garnizonu,
b) pomocnik oficera inspekcyjnego garnizonu,
c) dowódca i żołnierze warty garnizonowej,
d) dowódca i żołnierze pododdziału alarmowego garnizonu.
OFICER INSPEKCYJNY GARNIZONU
OFICER INSPEKCYJNY GARNIZONU
POMOCNIK OFICERA INSPEKCYJNEGO GARNIZONU
POMOCNIK OFICERA INSPEKCYJNEGO GARNIZONU
KOMENDANT I PROFOS IZBY ZATRZYMAŃ
KOMENDANT I PROFOS IZBY ZATRZYMAŃ
Rozdział XV
OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH
OCHRONA INFORMACJI NIEJAWNYCH
Rozdział XVI
ALARMOWANIE
ALARMOWANIE
Rozdział XVII
ZDAWANIE I OBEJMOWANIE OBOWIĄZKÓW NA STANOWISKACH SŁUŻBOWYCH
ZDAWANIE I OBEJMOWANIE OBOWIĄZKÓW NA STANOWISKACH SŁUŻBOWYCH
i obejmujący. Protokół przedstawia się do zatwierdzenia temu przełożonemu, który powołał komisję.
DZIAŁ IV
ZESTAWIENIE WZORÓW DOKUMENTÓW
ZESTAWIENIE WZORÓW DOKUMENTÓW
Rozdział XVIII
WYKAZ DOKUMENTACJI I WYPOSAŻENIA POMIESZCZEŃ SŁUŻB DYŻURNYCH I WART W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
WYKAZ DOKUMENTACJI I WYPOSAŻENIA POMIESZCZEŃ SŁUŻB DYŻURNYCH I WART W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
I. DOKUMENTACJA
1. Instrukcja służby dyżurnej:
1) zadania w zakresie utrzymania stałej gotowości bojowej i w ramach osiągania gotowości do podjęcia działań zgodnie z instrukcjami specjalistycznymi normującymi przedmiotową problematykę;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku służby i życia w jednostce wojskowej;
3) zasady użycia i wykorzystania środków przymusu bezpośredniego i broni palnej;
4) inne obowiązki wynikające z przeznaczenia jednostki wojskowej;
5) harmonogram przebiegu służby oficera dyżurnego jednostki.
2. Wyciąg z planu ochrony jednostki (kompleksu, obiektu).
3. Dokumenty łączności (wyciąg ze spisu abonentów CT).
4. Książka meldunków żołnierzy pełniących służbę.
5. Wzory dokumentów uprawniających do wejścia (wyjścia) lub wjazdu (wyjazdu) na (z) teren (u) chronionych obiektów wojskowych.
6. Mapa rejonów odpowiedzialności w akcjach ratowniczych (w kopercie).
7. Mapa dyslokacji jednostek wojskowych, poligonów i przykoszarowych placów ćwiczeń (obejmująca obszar garnizonu).
8. Plan porannego rozruchu fizycznego (stosownie do potrzeb).
9. Porządek dnia jednostki.
10. Tabela służb jednostki.
11. Instrukcja dowódcy warty (Instrukcja ochrony JW .... 1 )
12. Instrukcja dowódcy pododdziału alarmowego.
13. Plan podziału rejonu zakwaterowania między pododdziały.
14. Plan ochrony przeciwpożarowej i działań ratowniczych.
15. Książka ewidencji kluczy (w zależności od potrzeb).
16. Wykaz osób upoważnionych do pobierania kluczy (w zależności od potrzeb).
17. Książka ewidencji mienia służby uzbrojenia i elektroniki wydawanego z pododdziału i przekazanego do naprawy.
18. Książka ewidencji zdeponowanych przedmiotów (w zależności od potrzeb).
19. Książka telegramów (telefonogramów, faksów).
20. Mapa - plan miasta (w zależności od potrzeb).
21. Komplet regulaminów SZ RP oraz zbiór wojskowych przepisów dyscyplinarnych i dotyczących wojskowych organów porządkowych.
22. Brudnopis.
23. Rejestr przeprowadzonych badań trzeźwości (w przypadku wyposażenia w urządzenie do badania trzeźwości).
24. Plan działania na wypadek przerw w dostawie mediów (energii elektrycznej, wody, gazu, itp.).
25. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru.
26. Zakres informacji o wybranych wypadkach i naruszeniach dyscypliny wojskowej podlegających meldowaniu.
27. Dokumenty dotyczące realizacji zadań gotowości bojowej i mobilizacyjnej -określone w instrukcjach specjalistycznych, normujących przedmiotową problematykę.
28. Instrukcja udzielania pierwszej pomocy oraz postępowania w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Urządzenia łączności (aparaty telefoniczne, radiotelefony, radiostacje, fax, itp. - zależnie od potrzeb).
3. Biurko (pulpit).
4. Krzesło (fotel obrotowy).
5. Sejfy (według potrzeb).
6. Szafa do przechowywania kluczy (według potrzeb).
7. Oświetlenie zastępcze.
8. Termometry (zewnętrzny i wewnętrzny).
9. Zegar.
10. Centralny wyłącznik światła.
11. Odbiornik telewizyjny.
12. Radioodbiornik.
13. Przyrząd do badania trzeźwości (według potrzeb).
14. Urządzenia grzewcze.
15. Latarka elektryczna akumulatorowa i urządzenie do ładowania akumulatorów.
16. Gaśnica ppoż.
17. Żaluzje (zasłony) w oknach.
18. Kosz na śmieci.
19. Spis wyposażenia.
20. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru.
WYPOSAŻENIE
I. DOKUMENTACJA
1. Instrukcja służby dyżurnej:
1) zadania w zakresie utrzymania stałej gotowości bojowej i osiągania gotowości do podjęcia działań;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku służby i życia w parku sprzętu technicznego;
3) inne obowiązki i zadania.
2. Wyciąg z planu ochrony jednostki (kompleksu, obiektu).
3. Zbiorcze rozliczenie bojowe sprzętu jednostki.
4. Alarmowe rozkazy wyjazdu dla sprzętu bojowego (w kopercie).
5. Sygnały powszechnego ostrzegania i alarmowania.
6. Plan podziału parku pomiędzy pododdziały.
7. Wyciąg z planu ochrony przeciwpożarowej jednostki.
8. Porządek dnia jednostki i pracy w parku.
9. Wyciąg ze spisu abonentów CT.
10. Książka meldunków żołnierzy pełniących służbę.
11. Książka ewidencji kluczy (w zależności od potrzeb).
12. Książka ewidencji wyjazdów i powrotów pojazdów mechanicznych.
13. Mapa - plan miasta (w zależności od potrzeb).
14. Mapa samochodowa Polski.
15. Komplet regulaminów SZ RP oraz zbiór wojskowych przepisów dyscyplinarnych i dotyczących wojskowych organów porządkowych.
16. Brudnopis.
17. Rejestr przeprowadzonych badań trzeźwości.
18. Wzory dokumentów uprawniających do wejścia (wyjścia) lub wjazdu (wyjazdu) na (z) teren (u) chronionych obiektów wojskowych.
19. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru.
20. Instrukcja udzielania pierwszej pomocy oraz postępowania w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Środki łączności.
3. Biurko (pulpit).
4. Krzesło (fotel obrotowy).
5. Odbiornik telewizyjny.
6. Radioodbiornik.
7. Zegar.
8. Sejfy (według potrzeb).
9. Urządzenia grzewcze.
10. Szafa do przechowywania kluczy (według potrzeb).
11. Oświetlenie zastępcze.
12. Latarka elektryczna akumulatorowa i urządzenie do ładowania akumulatorów.
13. Przyrząd do badania trzeźwości.
14. Termometry (zewnętrzny i wewnętrzny).
15. Gaśnica.
16. Żaluzje (zasłony) w oknach.
17. Kosz na śmieci.
18. Spis wyposażenia.
WYPOSAŻENIE
I. DOKUMENTACJA
1. Instrukcja służby dyżurnej:
1) zadania w zakresie utrzymania stałej gotowości bojowej i osiągania gotowości do podjęcia działań;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku służby i życia w jednostce wojskowej;
3) inne obowiązki i zadania.
2. Porządek dnia jednostki.
3. Wzory dokumentów uprawniających do wejścia (wyjścia) lub wjazdu (wyjazdu) na (z) teren (u) chronionych obiektów wojskowych.
4. Wyciąg ze spisu abonentów CT.
5. Wykaz osób upoważnionych do wydawania zezwoleń na wejście na teren jednostki wojskowej oraz przepustek materiałowych.
6. Książka meldunków żołnierzy pełniących służbę.
7. Książka ewidencji kluczy (w zależności od potrzeb).
8. Książka wydanych przepustek jednorazowych.
9. Sygnały powszechnego ostrzegania i alarmowania.
10. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru.
11. Komplet regulaminów SZ RP.
12. Brudnopis.
13. Instrukcja udzielania pierwszej pomocy oraz postępowania w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Środki łączności.
3. Biurko (pulpit).
4. Krzesło (fotel obrotowy).
5. Oświetlenie zastępcze.
6. Apteczka /zawartość wg potrzeb/.
7. Zegar.
8. Sejf (skrzynia metalowa).
9. Radioodbiornik.
10. Latarka elektryczna akumulatorowa i urządzenie do ładowania akumulatorów.
11. Urządzenia grzewcze.
12. Żaluzje (zasłony) w oknach.
13. Wieszak.
14. Kosz na śmieci.
15. Spis wyposażenia.
WYPOSAŻENIE
I. DOKUMENTACJA
1. Instrukcja służby dyżurnej:
1) zadania w zakresie utrzymania stałej gotowości bojowej i osiągania gotowości do podjęcia działań;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku służby i życia w jednostce wojskowej;
3) zadania w zakresie ochrony obiektu (kompleksu) oraz współdziałania z innymi służbami dyżurnymi i siłami ochronnymi.
2. Wyciąg z planu ochrony jednostki (obiektu, kompleksu).
3. Dokumenty do przekazywania sygnałów (sygnały wewnętrznego alarmowania, powszechnego ostrzegania i alarmowania).
4. Spis abonentów jednostki (obiektu, kompleksu).
5. Książka meldunków żołnierzy pełniących służbę.
6. Wzory dokumentów uprawniających do wejścia (wyjścia) lub wjazdu (wyjazdu) na (z) teren(u) chronionych obiektów wojskowych.
7. Instrukcje urządzeń alarmowych zainstalowanych na terenie jednostki (obiektu, kompleksu).
8. Rejestr zdarzeń alarmowych.
9. Rejestr napraw, przeglądów technicznych oraz konserwacji systemów i urządzeń alarmowych.
10. Książka ewidencji urządzeń wchodzących w skład systemu technicznej ochrony jednostki wojskowej.
11. Komplet regulaminów SZ RP (nie dotyczy obsług LCN tworzonych przez pracowników OWC lub SUFO).
12. Brudnopis.
13. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru i bhp do pracy przy urządzeniach znajdujących się pod napięciem.
14. Instrukcja udzielania pierwszej pomocy oraz postępowania w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Środki łączności.
3. Biurko, pulpit na urządzenia sterujące (stacje robocze, multipleksery itp.).
4. Krzesło (fotel obrotowy).
5. Sejf.
6. Oświetlenie zastępcze.
7. Latarki elektryczne akumulatorowe i urządzenia do ładowania akumulatorów.
8. Gaśnica ppoż. (do urządzeń elektrycznych).
9. Żaluzje w oknach (zasłony).
10. Radioodbiornik.
11. Kosz na śmieci.
12. Zegar.
13. Spis wyposażenia.
WYPOSAŻENIE
I. DOKUMENTACJA
1. Instrukcja służby dyżurnej:
1) zadania w zakresie utrzymania stałej gotowości bojowej i osiągania gotowości do podjęcia działań;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku służby i życia w jednostce wojskowej;
3) inne obowiązki i zadania.
2. Porządek dnia jednostki i izby chorych.
3. Sygnały powszechnego ostrzegania i alarmowania.
4. Wyciąg ze spisu abonentów CT.
5. Książka meldunków żołnierzy pełniących służbę.
6. Książka ewidencji kluczy (w zależności od potrzeb).
7. Zestawienie stanu chorych.
8. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru.
9. Komplet regulaminów SZ RP.
10. Brudnopis.
11. Instrukcja udzielania pierwszej pomocy oraz postępowania w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Środki łączności.
3. Biurko.
4. Krzesło.
5. Łóżko (wersalka) z pościelą.
6. Szafa ubraniowa.
7. Oświetlenie zastępcze.
8. Apteczka /zawartość wg potrzeb/.
9. Zegar.
10. Skrzynia metalowa.
11. Radioodbiornik.
12. Termometr wewnętrzny.
13. Żaluzje (zasłony) w oknach.
14. Kosz na śmieci.
15. Spis wyposażenia.
I. DOKUMENTACJA
1. Instrukcja służby dyżurnej:
1) zadania w zakresie utrzymania stałej gotowości bojowej i osiągania gotowości do podjęcia działań;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku służby i życia w jednostce wojskowej;
3) inne obowiązki i zadania.
2. Porządek dnia jednostki.
3. Tygodniowy plan szkolenia.
4. Sygnały powszechnego ostrzegania i alarmowania.
5. Wyciąg ze spisu abonentów CT.
6. Książka meldunków żołnierzy pełniących służbę.
7. Książka ewidencji kluczy (w zależności od potrzeb).
8. Książka opuszczających miejsce przebywania.
9. Imienne rozliczenie bojowe.
10. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru.
11. Schemat rejonów wyznaczonych kompanii do sprzątania.
12. Plan porannego rozruchu fizycznego.
13. Książka chorych pododdziału. 3
14. Komplet regulaminów SZ RP oraz zbiór wojskowych przepisów dyscyplinarnych i dotyczących wojskowych organów porządkowych.
15. Brudnopis.
16. Instrukcja udzielania pierwszej pomocy oraz postępowania w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Biurko.
3. Środki łączności.
4. Krzesło (fotel obrotowy).
5. Oświetlenie zastępcze.
6. Latarka elektryczna akumulatorowa i urządzenie do ładowania akumulatorów.
7. Zegar.
8. Apteczka /zawartość wg potrzeb/.
9. Kosz na śmieci.
10. Spis wyposażenia.
WYPOSAŻENIE
I. DOKUMENTACJA
1. Instrukcja dowódcy warty:
1) zadania w zakresie utrzymania stałej gotowości bojowej i osiągania gotowości do podjęcia działań;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku służby i życia w jednostce wojskowej;
3) zasady użycia broni palnej przez żołnierzy wojskowych organów porządkowych;
4) inne obowiązki i zadania.
2. Tabela posterunków warty.
3. Wyciąg z planu ochrony jednostki (kompleksu, obiektu).
4. Wykaz osób upoważnionych do otwierania pomieszczeń podlegających ochronie.
5. Wzory dokumentów uprawniających do wejścia (wyjścia) lub wjazdu (wyjazdu) na (z) teren (u) chronionych obiektów wojskowych.
6. Porządek dnia jednostki i warty.
7. Wyciąg ze spisu abonentów CT.
8. Dziennik warty.
9. Instrukcja postępowania w przypadku pożaru (na wartowni i w rejonie posterunków).
10. Książka ewidencji kluczy.
11. Sygnały powszechnego ostrzegania i alarmowania.
12. Regulamin ogólny SZ RP oraz zbiór wojskowych przepisów dyscyplinarnych i dotyczących wojskowych organów porządkowych. 5
13. Brudnopis.
14. Instrukcja udzielania pierwszej pomocy oraz postępowania w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Środki łączności (według potrzeb).
3. Łóżko (wersalka) z pościelą.
4. Biurko.
5. Krzesło (fotel obrotowy).
6. Szafa ubraniowa.
7. Wieszak.
8. Oświetlenie zastępcze.
9. Latarka elektryczna akumulatorowa i urządzenie do ładowania akumulatorów.
10. Latarki dla rozprowadzających.
11. Sejfy (skrzynie metalowe).
12. Apteczka /zawartość wg potrzeb/.
13. Zegar.
14. Odbiornik telewizyjny.
15. Radioodbiornik.
16. Tablica synoptyczna (przy zainstalowanym systemie alarmowym).
17. Termometr zewnętrzny.
18. Żaluzje (zasłony) w oknach.
19. Kosz na śmieci.
20. Spis wyposażenia.
I. DOKUMENTACJA
1. Tabela posterunków warty (tablica).
2. Zasady użycia broni palnej przez żołnierzy wojskowych organów porządkowych oraz stosowania środków przymusu bezpośredniego (tablica).
3. Wzory przepustek, plomb i odcisków pieczęci (tablica).
4. Sygnały powszechnego ostrzegania i alarmowania (tablica).
5. Instrukcja postępowania na wypadek pożaru.
II. WYPOSAŻENIE
1. Godło.
2. Stojaki na broń (jeśli nie ma oddzielnego magazynu broni).
3. Stoły.
4. Krzesła (ławy).
5. Wieszaki.
6. Zegar.
7. Oświetlenie zastępcze.
8. Odbiornik telewizyjny.
9. Radioodbiornik.
10. Termometry (zewnętrzny i wewnętrzny).
11. Żaluzje (zasłony) w oknach.
12. Kosz na śmieci.
13. Spis wyposażenia.
WYPOSAŻENIE
WYPOSAŻENIE
WYPOSAŻENIE
WYPOSAŻENIE
I. DOKUMENTACJA
Książeczka zdrowia psa.
II. WYPOSAŻENIE
1. Wybieg z budą dla psa.
2. Pomieszczenie na karmę oraz wyposażenie psa.
3. Miski na karmę i wodę.
4. Legowisko z desek.
5. Szczotka wykonana ze słomy ryżowej lub materiału zastępczego.
6. Szpadel.
7. Grabie.
8. Miotła.
9. Kubeł (wiadro).
Rozdział XIX
WZORY DOKUMENTÓW SŁUŻB
DYŻURNYCH I WART W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
WZORY DOKUMENTÓW SŁUŻB
DYŻURNYCH I WART W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA ......................................................... Egz.nr ....................
(nr jednostki lub jej nazwa)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia .......................................................................
INSTRUKCJA 6
Oficera dyżurnego ........................................................................................................................
(nr jednostki lub jej nazwa)
CZĘŚĆ I - ZADANIA REALIZOWANE W STAŁEJ GOTOWOŚCI BOJOWEJ I W RAMACH OSIAGANIA GOTOWOŚCI DO PODJĘCIA DZIAŁAŃ PRZEZ JEDNOSTKĘ WOJSKOWĄ.
(zgodnie z instrukcjami specjalistycznymi normującymi przedmiotową problematykę)
CZĘŚĆ II - ZADANIA W ZAKRESIE PRZESTRZEGANIA REGULAMINOWEGO TOKU SŁUŻBY I ŻYCIA W JEDNOSTCE
1) żołnierzy pełniących służbę;
2) pozostałych żołnierzy, w tym zwłaszcza naruszających dyscyplinę i porządek wojskowy.
1) przestrzegania porządku dnia oraz zasad normujących tok służby i życia w jednostce;
2) nadzoru nad żołnierzami pełniącymi służby;
3) ochrony i obrony obiektów i mienia wojskowego;
4) ochrony przeciwpożarowej;
5) utrzymania właściwego stanu sanitarnohigienicznego oraz przestrzegania zasad bhp;
6) przyjmowania, przechowywania i wydawania broni (jeżeli takie obowiązki wykonuje);
7) ochrony informacji niejawnych.
Załączniki (zgodnie z instrukcjami specjalistycznymi normującymi przedmiotową problematykę, stosownie do rodzaju służby).
SZEF SZTABU* *
....................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Lp. | Rodzaj alarmu | Sposób ogłoszenia alarmów | ||
Akustyczny system alarmowy | Środki masowego przekazu | Wizualny sygnał alarmowy | ||
1. | Ogłoszenie alarmu | Sygnał akustyczny - modulowany dźwięk syreny w okresie trzech minut. | Powtarzana trzykrotnie zapowiedź słowna: Uwaga! Uwaga! Uwaga! Ogłaszam alarm (podać przyczynę, rodzaj alarmu itp.) ...................................... dla ................................................ | Znak żółty w kształcie trójkąta lub w uzasadnionych przypadkach innej figury geometrycznej |
2. | Odwołanie alarmu | Sygnał akustyczny - ciągły dźwięk syreny w okresie trzech minut | Powtarzana trzykrotnie zapowiedź słowna: Uwaga! Uwaga! Uwaga! Odwołuję alarm (podać przyczynę, rodzaj alarmu itp.) ......................... dla ................................................. |
Lp. | Rodzaj komunikatu | Sposób ogłoszenia komunikatu | Sposób odwołania komunikatu | ||
Akustyczny system alarmowy | Środki masowego przekazu | Akustyczny system alarmowy | Środki masowego przekazu | ||
1. | Uprzedzenie o zagrożeniu skażeniami | Powtarzana trzykrotnie zapowiedź słowna: Uwaga! Uwaga! Osoby znajdujące się na terenie ................................ około godz. ......... min. ......... może nastąpić skażenie ................................................ (podać rodzaj skażenia) w kierunku ............................. (podać kierunek) | Powtarzana trzykrotnie zapowiedź słowna: Uwaga! Uwaga! Odwołuję uprzedzenie o zagrożeniu ............................................... (podać rodzaj skażenia) dla ............................................... | ||
2. | Uprzedzenie o zagrożeniu zakażeniami | Formę i treść komunikatu uprzedzenia o zagrożeniu zakażeniami ustalają organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej. | Powtarzana trzykrotnie zapowiedź słowna: Uwaga! Uwaga! Odwołuję uprzedzenie o zagrożeniu ............................................. (podać rodzaj zakażenia) dla .................................... | ||
3. | Uprzedzenie o klęskach żywiołowych i zagrożeniu środowiska | Powtarzana trzykrotnie zapowiedź słowna: Informacja o zagrożeniu i sposobie postępowania mieszkańców .................................................. (podać rodzaj zagrożenia, spodziewany czas wystąpienia i wytyczne dla mieszkańców) | Powtarzana trzykrotnie zapowiedź słowna: Uwaga! Uwaga! Odwołuję uprzedzenie o zagrożeniu ............................................... (podać rodzaj klęski) dla ............................................... |
...................................................... ............................. dnia .............. 20 .... r.
(numer jednostki - pododdziału - (miejscowość)
lub jej nazwa)
ROZKAZ DZIENNY Nr ...........
z dnia .........................................
1) przybycia ewidencyjne;
2) ubycia ewidencyjne;
3) przeniesienia wewnątrz jednostki;
4) skierowania do różnego rodzaju szkół, ośrodków szkolenia, na kursy itp.;
5) skierowania do zakładów leczniczych;
6) skierowania do izby zatrzymań (aresztu);
7) inne ubycia czasowe;
8) powroty z czasowego ubycia;
9) przybycia czasowo przydzielonych;
10) ubycia czasowo przydzielonych;
11) wyznaczenia na stanowiska;
12) przybycia i zwolnienia z pracy pracowników wojska;
13) inne zmiany mające znaczenie dla przebiegu służby żołnierza.
DOWÓDCA
....................................................
(stopień, imię, nazwisko)
MON - ZAOP - żywn/3
(strona tytułowa)
KSIĄŻKA
pracy kierownika stołówki żołnierskiej
.................................................................................................................
(nazwa jednostki wojskowej)
Data założenia
..................................................
Data zakończenia
..................................................
SPRAWOZDANIE
Z PRACY KIEROWNIKA STOŁÓWKI
z dnia ....................................................... 20..... r.
1. Obsługa i służba w kuchni:
- obsługa kuchni
.......................................................................................................................................................
- starszy kucharz
.......................................................................................................................................................
- kucharz I zmiany
.......................................................................................................................................................
- kucharz II zmiany
.......................................................................................................................................................
2. Produkty spożywcze pobrał
.......................................................................................................................................................
wg asygnat Nr .......................................................................................................................
3. Nazwy potraw przygotowanych posiłków:
- pierwsze śniadanie
.......................................................................................................................................................
- drugie śniadanie
.......................................................................................................................................................
- obiad - pierwsze danie
.......................................................................................................................................................
- drugie danie
.......................................................................................................................................................
- kolacja
.......................................................................................................................................................
- posiłek profilaktyczny
.......................................................................................................................................................
- dodatek ogólny
.......................................................................................................................................................
- dodatek napojów
.......................................................................................................................................................
4. Kontrola posiłków:
Posiłek | Waga porcji produktów mięsnych (ryb) w gramach | Opinia lekarza o jakości posiłków | Zezwolenie oficera dyżurnego na wydanie posiłku | |
Śniadanie | pierwsze | |||
drugie | ||||
Obiad | pierwsze danie | |||
drugie danie | ||||
deser | ||||
Kolacja | ||||
Posiłek profilaktyczny | ||||
Dodatek ogólny |
5. Uwagi personelu medycznego i oficera dyżurnego:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
6. Pozostałość produktów spożywczych na dzień następny:
..........................................................
Lp. | Nazwa produktu | Ilość w gramach | Lp. | Nazwa produktu | Ilość w gramach |
7. Uwagi organów kontrolnych:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Kierownik kuchni i stołówki
................................................
Ze sprawozdaniem zapoznałem się:
Szef Służby Żywnościowej (równorzędny)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(strona tytułowa)
KSIĄŻKA MELDUNKÓW
ŻOŁNIERZY PEŁNIĄCYCH SŁUŻBĘ
...................................................................................................
(nazwa służby)
...............................................................................................................................
(nr jednostki lub jej nazwa - nazwa pododdziału)
Rozpoczęto dnia ...........................20..... r.
Zakończono dnia ..........................20..... r.
(Wzór meldunku)
MELDUNEK
Podpisy:
................................................... | .................................... | ................................................... |
obejmującego służbę | data | zdającego służbę |
Objaśnienia do sporządzania meldunku
1. W pkt. 1 dokonywać zapisów zgodnie z jego treścią, np. 1. kpt. Jan NOWAK
2. W pkt. 2 wpisywać należy chronologicznie (od momentu złożenia meldunku o objęciu służby do zdania) wszystkie pozytywne i negatywne uwagi wynikające z toku pełnienia służby, bez powtarzania zadań i czynności przewidzianych regulaminami, instrukcjami i harmonogramami, np.:
9.30 - podoficer dyż. 1 bp zameldował, że z urlopu nie powrócił w ustalonym terminie szer. (zaw., rez.) Jan GAŁĄZKA z 1kp.
9.50 - dyżurny parku sprzętu technicznego zameldował, że stwierdził nieprzestrzeganie przepisów ppoż. przez szer. (zaw., rez.) Jana KRUKA (ksap.), który palił papierosy poza miejscem do tego wyznaczonym.
23.00 - przybył do jednostki z 23 - godzinnym spóźnieniem z urlopu szer. Jan KOŚNIK z krem.
Następnie pełniący służbę winien przedstawić ewentualne wnioski nasuwające się z toku jej pełnienia, np.
Wnioski:
- za wzorowe i sumienne pełnienie służby podoficera dyżurnego 2 kcz proponuję wyróżnić st. szer.(zaw., rez.) Zenona WRONĘ.
3. W pkt. 3 wpisać stan przekazanej broni i amunicji oraz potwierdzić przekazanie dokumentacji i wyposażenia zgodnie z obowiązującymi wykazami. W przypadku, gdy obejmujący służbę stwierdzi braki lub usterki w wyposażeniu pomieszczeń służby lub innym sprzęcie (materiałach) oddanych pod opiekę służby pod treścią meldunku wpisuje swoje uwagi, np.:
Brak lampy gabinetowej. Pęknięta obudowa odbiornika radiowego.
4. Pod sporządzonym meldunkiem wraz z ewentualnymi uwagami obejmującego służbę, podpisują się zdający i obejmujący oraz zamieszczają datę.
5. Przełożony służby podczas przyjmowania meldunku o zdaniu i objęciu służby lub w innym ustalonym czasie, dokonuje dekretacji przedstawionego meldunku.
MON-SZKOL-og/19
(strona tytułowa)
KSIĄŻKA OPUSZCZAJĄCYCH
MIEJSCE PRZEBYWANIA
..............................................................................................................
(nr jednostki lub jej nazwa - nazwa pododdziału)
Rozpoczęto dnia ............................. 20 ....... r.
Zakończono dnia ............................ 20 ....... r.
Lp. | Stopień | Imię i nazwisko | Cel wyjścia (przepustka, urlop, podróż służbowa itp.) | Wyszedł | Otrzymał zezwolenie na wyjście do: | Adres pobytu (kontakt -telefon) | Powrócił | Uwagi | |||
dnia | godz. | dnia | godz. | dnia | godz. | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Żand.-prew./1
(pieczęć nagłówkowa)
NAKAZ KONWOJOWANIA NR ........./.......
1. Rozkazuję
................................................................................................................................................
(stopień, nazwisko i imię dowódcy konwoju)
................................................................................................................................................
(stopień, nazwisko i imię z-cy d-cy konwoju, konwojentów i kierowcy)
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
W dniu ............................... dokonać konwojowania ............................................................
................................................................................................................................................
(stopień, nazwisko, imię i imię ojca konwojowanego)
................................................................................................................................................
z .............................................................................................................................................
do ...........................................................................................................................................
............................................................................. i z powrotem.*
Podstawa
................................................................................................................................................
Władze cywilne i wojskowe uprasza się o udzielenie pomocy w wykonywaniu czynności przez konwój (Ustawa o Żandarmerii Wojskowej i wojskowych organach porządkowych Dz.U. Nr 123 z 2001 poz. 1353, kpk).
KOMENDANT/DOWÓDCA JW.*
.............................................................
(stopień, imię i nazwisko)
* Niepotrzebne skreślić.
2. Zadania dla dowódcy konwoju:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................. ..................................................................
(podpis dowódcy konwoju) (podpis osoby udzielającej instruktażu)
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
........................................................................................
(podpis oficera dyżurnego jednostki ŻW/wojskowej)
3. Pokwitowanie i adnotacje o odebraniu konwojowanego, przedmiotów, depozytu, pakietów data i godzina przyjęcia, podpis oraz pieczęć.
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
4. Uwagi z przebiegu konwojowania:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
(podpis dowódcy konwoju)
Uwagi kontrolującego konwój:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
(podpis osoby kontrolującej)
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA ......................................................... Egz. Nr ....................
(Nr JW. lub jej nazwa)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia .......................................................................
PLAN PODZIAŁU REJONU ZAKWATEROWANIA ............
MIĘDZY PODODDZIAŁY
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA ......................................................... Egz. Nr ....................
(nazwa pododdziału)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia .......................................................................
SCHEMAT REJONÓW WYZNACZONYCH KOMPANII DO SPRZĄTANIA
A. REJONÓW ZEWNĘTRZNYCH
a) w rejonie koszar b) w parku sprzętu technicznego
B. REJONU ZAKWATEROWANIA KOMPANII
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA ......................................................... Egz. nr ....................
(nr JW. lub jej nazwa)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia .......................................................................
TABELA SŁUŻB DYŻURNYCH JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (GARNIZONU)
Lp. | NAZWA SŁUŻBY | SKŁAD SŁUŻB W DNI | UWAGI | |||||||
powszednie | przedświąteczne, świąteczne i wolne | |||||||||
Służby w MSD | Służby poza MSD | Służby w MSD | Służby poza MSD | |||||||
ilość | korpus | ilość | korpus | ilość | korpus | ilość | korpus | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
1. | Oficer dyżurny jednostki (inspekcyjny garnizonu) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | |
2. | Pomocnik oficera dyżurnego jednostki (inspekcyjnego garnizonu) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | |
3. | Oficer dyżurny okrętu | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | 1 | oficer (podoficer) | |
4. | Dyżurny uszczelnienia | 1 | szeregowy zawodowy (marynarz) | 1 | szeregowy zawodowy (marynarz) | |||||
5. | Dyżurny PST | 1 | szeregowy zawodowy (marynarz) | 1 | szeregowy zawodowy (marynarz) | 1 | szeregowy zawodowy (marynarz) | 1 | szeregowy zawodowy (marynarz) | |
6. | Dowódca pododdziału alarmowego | 1 | szeregowy (marynarz) | 1 | szeregowy (marynarz) | 1 | szeregowy (marynarz) | 1 | szeregowy (marynarz) | |
7. | Podoficer dyżurny pododdziału | 3 | podoficer | 2 | szeregowy | 1 | podoficer | 2 | szeregowy (marynarz) | |
8. | Dyżurny pododdziału | 8 | szeregowy (marynarz) | 5 | szeregowy | 3 | szeregowy | 6 | szeregowy (marynarz) |
* Szef Sztabu lub żołnierz wyznaczony przez dowódcę jednostki wojskowej (równorzędnego).
SZEF SZTABU*
...........................................
(stopień, imię i nazwisko)
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA ......................................................... Egz. Nr ....................
(nr JW. lub jej nazwa)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia .......................................................................
PLAN SŁUŻB JEDNOSTKI
na .......................................................
(miesiąc i rok)
Służby pełnione przez żołnierzy
Dzień przyjęcia służby | Nazwa pełnionej służby, stopień, imię i nazwisko | |||||||
Oficer dyżurny jednostki | Pomocnik oficera dyżurnego jednostki | Dyżurny PST | Dowódca warty wewnętrznej nr 1 | Dowódca pododdziału alarmowego | Oficer inspekcyjny garnizonu | Pomocnik oficera inspekcyjnego garnizonu | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
1 | por. Adam KOSA | plut. Anna MIKA | plut. Jerzy JAWORSKI | chór. Jan KOWALSKI | por. Adam NOWAK | kpt. Paweł SODOWSKI | - | |
Dzień przyjęcia służby | Nazwa pełnionej służby (nazwa pododdziału) | |||||||
Pomocnik dyżurnego PST | Dyżurny punktu kontroli technicznej | Dyżurny biura przepustek | ................... | Pododdział do prac gospodarczych | Warta wewnętrzna nr 1 | Pododdział alarmowy | ||
1 | 1 kcz | krem | 3 kp | 2 kp | ksap | 3 kp | kzaop |
SZEF SZTABU*
...........................................
(stopień, imię i nazwisko)
* Szef Sztabu lub żołnierz wyznaczony przez dowódcę jednostki wojskowej (równorzędnego).
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA ......................................................... Egz. Nr ....................
(nr JW. lub jej nazwa)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia .......................................................................
TABELA POSTERUNKÓW WARTY NR 1
Skład warty:
- dowódca warty - oficer młodszy (podoficer);
- pomocnik dowódcy warty - podoficer;
- rozprowadzający - 2 podoficerów lub szeregowych zawodowych;
- wartownicy - 30 szeregowych;
- liczba posterunków: 8 - trzyzmiennych i 3 - dwuzmienne.
Numer i nazwa posterunku oraz urządzenia i sprzęt podlegający sprawdzeniu i przekazaniu | Obowiązki wartownika | Sygnały alarmowe | Nr rozprowadzającego |
1 | 2 | 3 | 4 |
Posterunek nr 1 - Ochronny, trzyzmienny, zewnętrzny Magazyn (skład, budynek). Sprawdzeniu i przekazaniu podlegają: plomba na drzwiach wejściowych inne istotne wyposażenie. Ochronie podlegają: magazyn .................. (budynek nr ......) | Strzec i bronić powierzony pod ochronę magazyn. Obchodzić rejon magazynu po oznaczonej trasie. Nie dopuszczać na odległość mniejszą niż 50 m żadnych osób z wyjątkiem dowódcy warty (pomocnika), swego rozprowadzającego i osób im towarzyszących .......................... | Telefonicznie lub jeden strzał w górę | 1 |
SZEF SZTABU*
...........................................
(stopień, imię i nazwisko)
* Szef Sztabu lub żołnierz wyznaczony przez dowódcę jednostki wojskowej (równorzędnego).
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA .........................................................
(nr JW. lub jej nazwa)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia .......................................................................
PORZĄDEK DNIA
.............................................................................
(nr jednostki lub jej nazwa)
Czas wykonywania poszczególnych przedsięwzięć | Dni tygodnia | |||||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | Sobota | Niedziela i dni świąteczne | ||
Przedsięwzięcia | ||||||||
CZAS SŁUŻBOWY OD ............... DO .............. | ||||||||
Pobudka | wstawanie porządkowane rejonów toaleta osobista | |||||||
Przygotowanie do porannego rozruchu fizycznego | ||||||||
Podniesienie flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej. | ||||||||
Poranny rozruch fizyczny* | ||||||||
Porządkowanie rejonów wewnętrznych, toaleta osobista | ||||||||
Śniadanie | ||||||||
Przygotowanie do zajęć i apel poranny | Treningi, zajęcia instruktorsko-metodyczne, prace porządkowe | Czas wolny do dyspozycji żołnierzy, udział w organizowanych przedsięwzięciach kulturalno-wychowawczych i rekreacyjno-sportowych według osobistych zainteresowań | ||||||
Szkolenie programowe (godziny lekcyjne) | ||||||||
Drugie śniadanie | ||||||||
Szkolenie programowe (godziny lekcyjne) | Treningi obsługa sprzętu, prace porządkowe, itp. | |||||||
Czas apelu południowego dla pododdziałów i przerwa obiadowa stosowanie do przepustowości stołówki | Przerwa obiadowa i czas wolny do dyspozycji żołnierzy | |||||||
Czas na obsługę uzbrojenia i sprzętu wojskowego, pracę kulturalno-wychowawczą, treningi i inne | ||||||||
CZAS WOLNY OD .......... DO .......... | ||||||||
Dobrowolny udział w przedsięwzięciach rekreacyjno wypoczynkowych, oglądanie programu telewizyjnego, wyjście na przepustki, odwiedziny, doskonalenie żołnierzy odstających itp. | ||||||||
Kolacja | ||||||||
Sprawdzanie obecności i porządkowanie rejonów, toaleta osobista. | ||||||||
Opuszczenie flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej. | ||||||||
Capstrzyk |
instruktaż dla służb i wart | godzina | od ... | do ... | |
odprawa wart i służb oraz ich zmiana | -"- | -"- | soboty i dni świąteczne | |
przyjęcia ambulatoryjne | -"- | -"- | -"- | |
otwarcie magazynów | -"- | -"- | -"- | |
otwarcie kantyn i bufetów | -"- | -"- | -"- | |
otwarcie biblioteki, czytelni, klubu żołnierskiego | -"- | -"- | -"- |
SZEF SZTABU*
...........................................
(stopień, imię i nazwisko)
* Poranny rozruch fizyczny jest obowiązkowym elementem kształcenia kandydatów na żołnierzy zawodowych w placówkach szkolnictwa wojskowego oraz szkolenia żołnierzy zasadniczej służby wojskowej (rezerwy) w jednostkach wojskowych.
** Szef Sztabu lub żołnierz wyznaczony przez dowódcę jednostki wojskowej (równorzędnego).
WZÓR REJESTRU PRZEPROWADZONYCH BADAŃ TRZEŹWOŚCI
(strona tytułowa)
REJESTR
PRZEPROWADZONYCH BADAŃ TRZEŹWOŚCI
.........................................................................................................................
(nr jednostki lub jej nazwa - nazwa pododdziału)
Rozpoczęto dnia ............................. 20 .......r.
Zakończono dnia ............................ 20 .......r.
Lp. | Data badania | Rodzaj, typ i numer urządzenia | Stopień, imię, nazwisko, imię ojca osoby badanej | Powód badania | BADANIE | Żądanie pobrania krwi TAK/NIE | Stopień, nazwisko prowadzącego badanie | Stopień, nazwisko i podpis zlecającego badanie | Uwagi | |||||
godzina | wynik | godzina | wynik | godzina | wynik | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
MON-SZKOL-og/1
PRZEPUSTKA STAŁA
.......................................................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko)
z
.......................................................................................................................................................
(nr jednostki lub jej nazwa)
ma prawo przebywać poza terenem jednostki
w dni powszednie od godz. .........................................
do godz. .......................................... dnia następnego
w dni przedświąteczne od godz. ..........................................
do godz. .......................................... dnia następnego po dniu
świątecznym
Przepustka ważna z książeczką wojskową żołnierza
mp.
..........................................
(podpis dowódcy)
MON-SZKOL-og/1
PRZEPUSTKA JEDNORAZOWA
.......................................................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko)
z
.......................................................................................................................................................
(nr jednostki lub jej nazwa)
ma prawo przebywać poza terenem jednostki
od godz. ............................... dnia ........................................ 20 .......... r.
do godz. ............................... dnia ........................................ 20 ......... r.
Przepustka ważna z książeczką wojskową żołnierza
mp.
..........................................
(podpis dowódcy)
ZATWIERDZAM
DOWÓDCA .........................................................
(nr jednostki lub jej nazwa)
..........................................................
(stopień, imię i nazwisko)
Dnia ........................................................ 20.........r.
PROTOKÓŁ
z komisyjnego*) zdania i objęcia obowiązków
na stanowisku służbowym
...............................................................................................................................
(nazwa stanowiska)
1. Zdający ..................................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko)
2. Obejmujący ...........................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko)
3. Podstawa zdania i objęcia obowiązków na stanowisku służbowym .....................................
................................................................................................................................................
4. *) W celu przekazywania obowiązków na stanowisku służbowym została powołana rozkazem ............. nr ...... z dnia ............... 20 ...... r. komisja w składzie:
- przewodniczący - ...................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko)
- członkowie: - ...................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko)
-....................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko)
5. Dokumenty (nazwa, numer rejestru lub oświadczenia osób odpowiedzialnych za działy gospodarcze i jednostki organizacyjne) stanowiące podstawę do przekazania sprzętu i materiałów
................................................................................................................................................
6. *) Wyniki Komisyjnego sprawdzenia
................................................................................................................................................
7. *) Wnioski komisji
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
8. Przekazane dokumenty (nazwa, nr rejestru) .........................................................................
9. Przekazanie obowiązków na stanowisku służbowym ...........................................................
dokonano w dniu ...................................20.......... r.
10. *) Podpisy komisji - przewodniczący .................................................................
- członkowie: .......................................................................
.........................................................................
11. Uwagi zdającego i obejmującego obowiązki na stanowisku służbowym.
................................................................................................................................................
ZDAJĄCY OBEJMUJĄCY
.............................................. .........................................
(podpis) (podpis)
*) Dotyczy tylko komisyjnego przekazania i przyjęcia stanowiska
- Opaska dziana 4 m x 10 cm (4 szt.)
- Opaska dziana 4 m x 4 cm (4 szt.)
- Zestaw plastrów z opatrunkiem (1 opak.)
- Kompres gazowy jałowy 5 x 5 x 3 (1 opak.)
- Kompres gazowy jałowy 9 x 9 x 3 (1 opak.)
- Kompres gazowy jałowy 7 x 7 (1 opak.)
- Gaza opatrunkowa 0,25 m (1 szt.)
- Nożyczki z tępymi końcówkami (1 szt.)
- Opaska elastyczna 10 cm x 4 m (2 szt.)
- Opaska elastyczna 8 cm x 4 m (2 szt.)
- Bandaż dziany szer. 10 cm (2 szt.)
- Bandaż dziany szer. 4 cm (2 szt.)
- Plaster z opatrunkiem /odcinany/ (1 szt.)
- Maseczka do sztucznego oddychania (1 szt.)
- Rękawice lateksowe (4 pary)
- Agrafka (4 szt.)
- Chusta trójkątna (1 szt.)
- Koc ratunkowy (1 szt.)
UWAGI:
Wyposażenie apteczki powinno być ustalone w porozumieniu z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami (żołnierzami) z uwzględnieniem rodzajów i nasilenia występujących zagrożeń. Okresowe sprawdzenie zawartości apteczki powinno być przeprowadzane pod kątem dat ważności wyposażenia i kompletności wyposażenia zgodnie z odpowiednim wykazem ukompletowania apteczki.
INDEKS POJĘĆ WYSTĘPUJĄCYCH W REGULAMINIE
1. Batalion - znaczy również dywizjon, eskadra, zespół (Sił Specjalnych).
2. Doprowadzenie - czynność polegająca na zatrzymaniu i dostarczeniu (pieszo lub środkiem transportu) żołnierza lub innej osoby do określonego organu wojskowego lub cywilnego.
3. Interwencja - czynność służbowa podjęta przez żołnierza Żandarmerii Wojskowej, żołnierza wojskowego organu porządkowego polegająca m.in. na zwróceniu uwagi, wylegitymowaniu, doprowadzeniu żołnierza naruszającego dyscyplinę lub porządek publiczny (osoby cywilnej naruszającej porządek publiczny).
4. Kompania - znaczy również bateria, szwadron.
5. Konwój - jest to zorganizowana, odpowiednio przygotowana i uzbrojona grupa żołnierzy (pracowników OWC lub SUFO), której zadaniem jest doprowadzenie osób lub dostarczenie ochranianego mienia, środków pieniężnych lub dokumentów do miejsca przeznaczenia.
6. Pododdział - wyodrębniona w strukturze organizacyjnej (etacie) część składowa oddziału, tj. batalion (dywizjon), zespół (Sił Specjalnych), eskadra, a także poszczególne ich elementy organizacyjne - kompania, grupa (Sił Specjalnych), pluton, sekcja (Sił Specjalnych), drużyna (równorzędne).
7. Interwencja - czynność służbowa podjęta przez żołnierza Żandarmerii Wojskowej, żołnierza wojskowego organu porządkowego polegająca m.in. na zwróceniu uwagi, wylegitymowaniu, doprowadzeniu żołnierza naruszającego dyscyplinę lub porządek publiczny (osoby cywilnej naruszającej porządek publiczny).
8. Legitymowanie - ustalenie tożsamości żołnierza (osoby) na podstawie dokumentów (legitymacji, książeczki wojskowej, dowodu osobistego, itp.).
9. Patrol - żołnierze (żołnierz) wyznaczeni rozkazem do ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego, mający prawo interweniowania w stosunku do żołnierzy lub innych osób.
10. Posterunek - obiekt lub miejsce albo rejon powierzony wartownikowi do ochrony i obrony.
11. Warta - uzbrojony (w całości lub częściowo i wyposażony w środki przymusu bezpośredniego) pododdział wojskowy wyznaczony do pełnienia służby wartowniczej, zaprzysiężony przez oficera inspekcyjnego garnizonu (oficera dyżurnego jednostki). Pododdział ten nazywany jest wartą z chwilą zaprzysiężenia.
12. Warta OWC lub ochrona SUFO - uzbrojona (w całości lub częściowo i wyposażona w środki przymusu bezpośredniego) grupa pracowników ochrony sprawująca ochronę jednostki wojskowej (kompleksu, obiektu), która nie jest zaprzysięgana przez oficera dyżurnego jednostki wojskowej (kompleksu, obiektu).
13. Wartownia - pomieszczenie, w którym przebywa warta.
14. Wartownik - żołnierz wchodzący w skład warty wojskowej lub pracownik ochrony wchodzący w skład warty z OWC, pełniący służbę wartowniczą na posterunku albo pozostający w wartowni.
15. Zmiana - określona liczba wartowników wyznaczonych do pełnienia służby na posterunkach w tym samym czasie.
16. Zatrzymanie - pozbawienie żołnierza lub innej osoby wolności na pewien określony prawnie czas do wyjaśnienia sprawy.