Wprowadzenie do użytku "Instrukcji o realizacji badań naukowych i prac studyjnych w resorcie obrony narodowej".
Dz.Urz.MON.2005.13.104
Akt utracił mocDECYZJA Nr 199/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 12 lipca 2005 r.
w sprawie wprowadzenia do użytku "Instrukcji o realizacji badań naukowych i prac studyjnych w resorcie obrony narodowej"
Na podstawie § 2 pkt 2 i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z pkt 1 ppkt 2 lit. d i e decyzji Nr 274/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 października 2003 r. w sprawie wprowadzania modelu systemu realizacji badań naukowych oraz prac rozwojowych, wdrożeniowych i studyjnych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 16, poz. 174 oraz z 2004 r. Nr 8, poz. 90), w celu ujednolicenia zasad działania komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej w procesie realizacji badań naukowych i prac studyjnych podejmowanych na potrzeby resortu, ustala się, co następuje:
"34. Dla wsparcia procesu definiowania wymagań operacyjnych dla UiSW wykorzystuje się badania naukowe i prace studyjne realizowane w resorcie obrony narodowej zgodnie z "Instrukcją o realizacji badań naukowych i prac studyjnych w resorcie obrony narodowej ", wprowadzoną do użytku odrębną decyzją Ministra Obrony Narodowej.".
"24. Zasady i tryb realizacji badań naukowych i prac studyjnych w resorcie obrony narodowej określa odrębna instrukcja, wprowadzona decyzją Ministra Obrony Narodowej.".
"n) Dowódca Dowództwa Operacyjnego;";
"2a. Minister Obrony Narodowej może powołać nowego członka Rady lub odwołać członka Rady na wniosek Przewodniczącego Rady.";
"2a. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Przewodniczącego Rady, członek Rady może delegować osobę zastępującą go na posiedzeniu Rady. Osoba zastępująca członka Rady na posiedzeniu Rady musi posiadać pisemne pełnomocnictwo wskazujące termin posiedzenia Rady.".
"3.11. Badania naukowe:
a) badania podstawowe, obejmujące działalność badawczą-eksperymentalną lub teoretyczną, podejmowaną w celu zdobycia nowej wiedzy o zjawiskach i faktach, nieukierunkowaną na bezpośrednie zastosowanie w praktyce,
b) badania stosowane, obejmujące działalność badawczą podejmowaną w celu zdobycia nowej wiedzy, ukierunkowaną na zastosowanie w praktyce.",
ZAŁĄCZNIK 2
INSTRUKCJA
INSTRUKCJA
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
prace rozwojowe nie obejmują rutynowych i okresowych zmian wprowadzanych do produktów, linii produkcyjnych, procesów wytwórczych, istniejących usług oraz innych operacji w toku, nawet jeżeli takie zmiany mają charakter ulepszeń;",
Rozdział 2
Planowanie badań naukowych i prac studyjnych
Planowanie badań naukowych i prac studyjnych
- opracowywane przez Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego w porozumieniu z pozostałymi koordynatorami.
Rozdział 3
Wyłanianie wykonawcy badań naukowych i pracy studyjnej
Wyłanianie wykonawcy badań naukowych i pracy studyjnej
Rozdział 4
Finansowanie badań naukowych
Finansowanie badań naukowych
Rozdział 5
Realizacja badań naukowych i odbiór ich wyników
Realizacja badań naukowych i odbiór ich wyników
Rozdział 6
Upowszechnianie i wykorzystanie wyników badań naukowych
Upowszechnianie i wykorzystanie wyników badań naukowych
Rozdział 7
Dokumentowanie zrealizowanych badań naukowych
Dokumentowanie zrealizowanych badań naukowych
Rozdział 8
Realizacja prac studyjnych
Realizacja prac studyjnych
Rozdział 9
Finansowanie prac studyjnych
Finansowanie prac studyjnych
Rozdział 10
Odbiór prac studyjnych
Odbiór prac studyjnych
Rozdział 11
Upowszechnianie rezultatów i wykorzystanie wyników prac studyjnych
Upowszechnianie rezultatów i wykorzystanie wyników prac studyjnych
Rozdział 12
Dokumentowanie zrealizowanych prac studyjnych
Dokumentowanie zrealizowanych prac studyjnych
Rozdział 13
Kontrola i nadzór nad praktycznym wykorzystaniem rezultatów prac studyjnych
Kontrola i nadzór nad praktycznym wykorzystaniem rezultatów prac studyjnych
Załącznik Nr 1
WNIOSEK
o badania naukowe 1
1. Temat badań naukowych:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
2. Numer rejestracyjny: | 3. Data przyjęcia wniosku: |
4. Jednostka inicjująca badania naukowe:
...........................................................
(nazwa instytucji)
...........................................................
(adres, tel.)
5. Czas realizacji badań naukowych: ..........................
6. Szacunkowe wydatki na realizację badań naukowych ogółem i w
rozbiciu na lata realizacji: ..............................
7. Oczekiwane efekty realizacji badań naukowych (w tym w
pracach o charakterze technicznym - poziomy gotowości
technologii):
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
8. Oczekiwana forma wyników badań naukowych:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
9. Sposób wykorzystania wyników badań naukowych:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
Załącznik - zadanie naukowe.
...................... ......................................
Miejscowość i data Szef (dowódca) jednostki inicjującej
Opinia koordynatora (wypełnia się w przypadku, gdy wniosek
został złożony przez jednostkę inicjującą inną niż koordynator)
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
....................... ...................
Miejscowość i data Koordynator
_________
1 Pola ciemne wypełnia Departament Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
Załącznik Nr 2
"ZATWIERDZAM"
.................................
(kierownik jednostki inicjującej)
ZADANIE NAUKOWE
Temat: ........................................................
...............................................................
Jednostka inicjująca: .........................................
...............................................................
...............................................................
OPIS ZADANIA NAUKOWEGO
1. Ogólny opis problematyki badawczej:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. Potrzeby wojskowe (obronne):
...............................................................
...............................................................
...............................................................
3. Zadanie główne i zadania cząstkowe:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
4. Zakres do realizacji:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
5. Oczekiwane wyniki wraz z podaniem ich formy:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
6. Czas trwania:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
7. Kalkulacja kosztów:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
8. Harmonogram realizacji projektu:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
........................ .................................
Miejscowość i data Sporządzający zadanie naukowe
Załącznik Nr 3
KONCEPCJA
badań naukowych
1. Temat badań naukowych:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
2. Wykonawca:
...........................................................
(nazwa instytucji)
...........................................................
(adres, tel.)
...........................................................
(REGON, NIP)
3. Kierownik badań naukowych:
...........................................................
4. Planowany termin rozpoczęcia: ........ i zakończenia: .....
5. Planowany całkowity koszt realizacji badań naukowych: .....
I. OPIS BADAŃ NAUKOWYCH
1. Stan wiedzy w zakresie tematyki badań naukowych:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
2. Cel badań naukowych (w tym charakter badań - podstawowe lub
przemysłowe)
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
3. Problemy badawczy, temat badawczy i zadania badawcze:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
4. Metody i techniki badawcze:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
5. Etapy badań naukowych i wymierne efekty przedstawione do
odbioru w poszczególnych etapach badań:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
6. Przewidywana forma pracy badawczej:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
II. HARMONOGRAM WYKONANIA BADAŃ
Lp. | Nazwa zadania | Termin realizacji (m-c, rok) | Przewidywane wydatki [zł] |
1 | 2 | 3 | 4 |
Razem |
III. PRZEWIDYWANY PLAN WYDATKÓW NA REALIZACJĘ BADAŃ
1. Planowane wydatki
Lp. | Pozycje wydatków | Planowane wydatki w roku budżetowym (ceny bieżące w zł) | Razem | ||
Rok 20... | Rok 20... | Rok 20... | |||
1 | Honoraria | ||||
2 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||||
3 | Zakup usług pozostałych | ||||
... | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków zawartą w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2000 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów. | ||||
Razem |
2. Uzasadnienie planowanych wydatków
Lp. | Pozycje wydatków | Planowany sposób wykorzystania w trakcie realizacji badań | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji badań naukowych |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
... | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków zawartą w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2000 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów. |
IV. OŚWIADCZENIA I PODPISY
Treść oświadczenia:
Oświadczam, że zgodnie z moją wiedzą koncepcja badań naukowych
nie narusza praw osób trzecich.
Kierownik badań naukowych
................................
Wykonawca:
1. ............................................................
(imię, nazwisko, adres, telefon, fax., e-mail)
2. ............................................................
(imię, nazwisko, adres, telefon, fax., e-mail)
3. Główny księgowy (kwestor) wykonawcy:
...............................................................
(imię, nazwisko, adres, telefon, fax., e-mail)
Treść oświadczenia:
1. Oświadczam, że zapoznałem się z koncepcją badań naukowych.
2. Przyjmuję warunki oraz zasady realizacji i rozliczeń badań
naukowych określone w "Instrukcji o realizacji badań
naukowych i prac studyjnych w resorcie obrony narodowej",
stanowiącej załącznik do decyzji Nr .../MON Ministra
Obrony Narodowej z dnia ........ ..... r. (Dz. Urz. MON
Nr..., poz. ...).
3. W przypadku realizacji badań naukowych zobowiązuję się do
przestrzegania warunków umowy.
PODPISY
Wykonawca:
1. ............................................................
2. ............................................................
3. Główny księgowy (kwestor) wykonawcy ........................
...........................
Miejscowość i data
Załącznik Nr 4
UMOWA
o wykonanie badań naukowych Nr ......
zawarta w dniu .................. w Warszawie
pomiędzy
Ministrem Obrony Narodowej
działającym przez
..............................................................
zwanym dalej "Zamawiającym"
a,
..............................................................
pełna nazwa (firma)
z siedzibą w ................ ul. ............................
o numerze REGON ............. i NIP ..........................
zarejestrowanym w ........... pod Nr .........................
w imieniu którego działają:
1. .......................... - ..............................
2. .......................... - ..............................
zwanym dalej "Wykonawcą",
o następującej treści:
§ 1.1. Zamawiający powierza wykonanie, a Wykonawca
zobowiązuje się wykonać badania naukowe na temat:
...........................................................
...........................................................
oznaczone kryptonimem "..........", zwane dalej "Badaniami".
2. Zakres rzeczowy, warunki i oczekiwane rezultaty Badań
określone są w:
1) koncepcji Badań, stanowiącej załącznik Nr .... do umowy;
2) Harmonogramie kosztowo-rzeczowym Badań, zwanym dalej
"Harmonogramem";
3) niniejszej umowie;
4) a także w następujących dokumentach:
a) ....................
3. Harmonogram stanowi załącznik Nr ... do niniejszej umowy
i określa w szczególności podział Badań na etapy wraz z
terminami ich rozpoczęcia i zakończenia oraz wynagrodzeniem.
§ 2. Wynikami Badań będą:
............................................................
............................................................
§ 3. Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość Badań w
terminie do ....................... i przekazać Zamawiającemu,
na zasadach określonych w § 12.
§ 4. 1. Strony ustalają, że wykonanie Badań odbywa się etapami, zgodnie z Harmonogramem, przy czym każdy etap i rok realizacji Badań - w przypadku finansowania, o którym mowa w § 7a - będzie przedmiotem odrębnego odbioru i rozliczeń.
2. Strony dopuszczają możliwość dokonania odrębnego odbioru i rozliczenia wydzielonego z etapu zadania, w sposób przewidziany dla odbioru etapu Badań i zgodnie z wynagrodzeniem wynikającym z Harmonogramu.
§ 5. 1. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie całości Badań objętych niniejszą umową, ustala się na podstawie wynegocjowanej ceny umownej na kwotę:
Netto: ... zł (słownie: ... zł).
Brutto: ... zł (słownie: ... zł),
w tym VAT ... %: kwota ... zł (słownie ... zł),
przy czym wynagrodzenie to (z uwzględnieniem etapowych odbiorów) w rozbiciu na poszczególne lata realizacji wynosi:
- rok ..... wysokość wynagrodzenia brutto .........,
- rok ..... wysokość wynagrodzenia brutto .........,
- rok ..... wysokość wynagrodzenia brutto .........
Wynagrodzenie obejmuje wszystkie należności związane z wykonaniem umowy, w tym należne cła i podatki.
(W przypadku zastosowania obniżonej stawki podatkowej lub zwolnienia z podatku, niezbędne jest wskazanie podstawy prawnej takiego zastosowania.)
2. Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do wykonania Badań w danym roku, będzie pisemne potwierdzenie przez Zamawiającego, w terminie 30 dni od daty opublikowania ustawy budżetowej, wielkości środków finansowych przewidzianych na kontynuowanie umowy w danym roku.
3. Strony dopuszczają możliwość przesunięcia terminów wykonania Badań/etapów określonych w Harmonogramie o okres oczekiwania na potwierdzenie środków finansowych.
4. W przypadku, gdy Zamawiający pisemnie powiadomi Wykonawcę, że nie posiada środków na finansowanie Badań w danym roku, Wykonawca zastrzega sobie negocjowanie zmiany terminów wykonania Badań lub Strony dokonają rozliczenia Badań i ich wyników. Rozliczenie nastąpi według stanu wykonania Badań zgodnie z Harmonogramem na dzień zatwierdzenia ostatniego protokółu odbioru etapu (zadania).
§ 6. 1. Obsługę finansową w imieniu Zamawiającego będzie wykonywał Departament Budżetowy Ministerstwa Obrony Narodowej, REGON ......., zwany dalej "Płatnikiem". Faktury VAT będą wystawiane na Zamawiającego ze wskazaniem Płatnika i przesłane na adres Departamentu Budżetowego Ministerstwa Obrony Narodowej. Na fakturze VAT powinien być umieszczony numer oraz przedmiot umowy/etapu umowy.
2. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć, najpóźniej do dnia 20 grudnia danego roku, pod rygorem odstąpienia od umowy i skutków wynikających z § 14 ust. 1, do:
..........................................
3. W przypadku końcowego rozliczenia Badań, Wykonawca przesyła do Odbiorcy kserokopię faktury, o której mowa w ust. 1.
4. Wynagrodzenie należne za Badania będzie wypłacane po wykonaniu oraz odbiorze poszczególnych etapów/lat i całości Badań zgodnie z Harmonogramem, a także dokonaniu rozliczenia finansowego. Podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT stanowi protokół odbioru etapu/roku Badań lub protokół końcowego odbioru Badań, zatwierdzony przez Zamawiającego.
§ 7. 1. Wypłata wynagrodzenia za wykonanie etapu/Badań nastąpi nie później niż w ciągu 14 dni (termin płatności) od daty otrzymania przez Płatnika dokumentów rozliczeniowych określonych w § 6 ust. 2 pkt 1, w formie polecenia przelewu na rachunek Wykonawcy ...... Termin zapłaty uważa się za zachowany, jeżeli obciążenie rachunku Płatnika nastąpi najpóźniej w następnym dniu roboczym po terminie płatności.
2. W przypadku wykonania etapu/Badań przed terminem określonym w Harmonogramie i spełnieniu wymogów zawartych w § 6 (warunki płatności) wynagrodzenie może być wypłacone przed terminem wynikającym z Harmonogramu, ale bez obowiązku zachowania 14-dniowego terminu płatności.
3. Wymóg 14-dniowego terminu płatności nie obowiązuje w przypadku wykonania etapu/Badań po terminie określonym w Harmonogramie (termin umowy).
§ 7a. (Wariant przy udzieleniu przedpłaty - wymaga uzupełnienia o ustalenia dokonane z Departamentem Budżetowym Ministerstwa Obrony Narodowej)
1. Strony ustalają, że Zamawiający udzieli Wykonawcy przedpłaty w wysokości......% nakładów przewidzianych na dany rok. Przedpłata zostanie dokonana na podstawie faktury proforma przekazanej do Departamentu Budżetowego Ministerstwa Obrony Narodowej. Wykonawca jest zobowiązany do wystawienia faktury VAT i dostarczenia jej do Płatnika w ciągu 10 dni od daty otrzymania przedpłaty.
2. Warunkiem udzielenia przedpłaty jest złożenie u Płatnika gwarancji zwrotu przedpłaty na wypadek niewykonania umowy, w formie ......... na kwotę odpowiadającą wysokości udzielonej przedpłaty.
(zabezpieczenie może zostać złożone w formie weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową, poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, itp.)
3. Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu raport roczny z realizacji Badań, wg. wzoru stosowanego przez Zamawiającego, nie później niż 14 dni od daty zawiadomienia, o którym mowa w § 12 ust. 1.
4. Do odbioru rocznego Badań przepisy § 12 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
5. Rozliczenie przedpłaty nastąpi zgodnie z Harmonogramem poprzez potrącenie kwoty przedpłaty z faktury wystawionej przez Wykonawcę, określającej numer i wartość faktury na podstawie której udzielono przedpłaty, po spełnieniu warunków określonych w § 6.
6. Bez względu na stan realizacji umowy Wykonawca zobowiązany jest rozliczyć przedpłatę do dnia 20 grudnia roku, w którym została ona udzielona.
7. Zwrot zabezpieczenia przedpłaty złożonego przez Wykonawcę nastąpi niezwłocznie po rozliczeniu przedpłaty.
§ 8. 1. Końcowe rozliczenie Badań nastąpi po komisyjnym odbiorze Badań na podstawie protokołu końcowego odbioru Badań bez zastrzeżeń ze strony Zamawiającego. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia będzie przekazanie przez Wykonawcę faktury VAT i dokumentu PZ (przyjęcie na ewidencję ilościowo-wartościową), wystawionego przez Odbiorcę.
2. W przypadku, gdy dokument PZ nie zostanie przekazany w terminie umożliwiającym dotrzymanie terminu płatności wynagrodzenia Wykonawcy, opłacenia faktury końcowej dokonuje się na podstawie protokołu przyjęcia-przekazania.
§ 9. Wykonawca zobowiązuje się do nie przenoszenia bez pisemnej zgody Zamawiającego przysługujących z niniejszej umowy wierzytelności, jak również do nie obciążania zastawem ww. wierzytelności.
§ 10. 1. Wykonawca zapewni Zamawiającemu pełny i nieograniczony dostęp do procesu realizacji Badań we wszystkich fazach. Obowiązek ten odnosi się także do podwykonawców i dostawców Wykonawcy.
2. Zamawiający upoważnia ......... do bieżącej kontroli postępu Badań, ich terminowego wykonania i zgodności uzyskanych wyników z dokumentami określonymi w § 1 ust. 2 oraz wykonywania obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 wraz z późn. zm.). Zmiana osoby upoważnionej nie stanowi zmiany treści umowy, wymaga jednak pisemnego zawiadomienia Wykonawcy.
§ 11. 1. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że Badania prowadzone są w sposób niezgodny z dokumentami, o jakich mowa w § 1 ust. 2, lub Wykonawca dopuszcza się zwłoki w wykonaniu Badań, Zamawiający wyznaczy określony termin do zmiany sposobu wykonania Badań lub odpowiednio dodatkowy termin do ich wykonania, jednak nie dłuższy niż 30 dni. Wykonawca zobowiązany jest zastosować się do wskazówek oraz terminu wyznaczonego przez Zamawiającego.
2. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający może od umowy odstąpić lub powierzyć poprawienie bądź dalsze wykonanie Badań innemu Wykonawcy, z potrąceniem kosztów wykonania zastępczego z wynagrodzenia Wykonawcy, z zastrzeżeniem sankcji przewidzianych w § 14 ust. 1, z potrąceniem kosztów wykonania zastępczego z wynagrodzenia Wykonawcy. Może również bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania Badań i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki lub z niewłaściwego wykonania Badań.
3. Wyznaczenie terminu, o którym mowa w ust. 1, nie narusza uprawnień Zamawiającego do przysługującego mu od Wykonawcy opustu cenowego określonego w § 15.
4. Jeżeli Badania podzielone są na etapy (etap na zadania), a Wykonawca wykonuje etap niezgodnie z umową lub dopuszcza się zwłoki tylko co do danego etapu, uprawnienie Zamawiającego do odstąpienia od umowy ogranicza się według jego wyboru albo do tego etapu, albo do całej reszty nie wykonanych Badań. Zamawiający może także odstąpić od umowy w całości, jeżeli wykonanie częściowe nie miałoby dla niego znaczenia ze względu na właściwość zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez Zamawiającego cel umowy, wiadomy Wykonawcy.
5. W przypadku częściowego odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy, strony dokonują rozliczenia zrealizowanej części Badań na zasadach określonych w § 4. Nie narusza to prawa Zamawiającego do żądania naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania na zasadach ogólnych.
6. Jeżeli wykonanie Badań objętych umową zostanie przerwane przez Zamawiającego lub z innych przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, strony dokonują rozliczenia zrealizowanej części Badań na zasadach określonych w § 4.
7. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie Sił Zbrojnych RP, Zamawiający może odstąpić od umowy. W takim przypadku strony dokonują rozliczenia zrealizowanej części Badań na zasadach określonych w § 4.
§ 12. 1. Wykonawca jest zobowiązany zawiadomić Zamawiającego o wykonaniu poszczególnych etapów i całości Badań, a w przypadku finansowania, o którym mowa w § 7a - roku Badań, nie później niż w terminie ich zakończenia określonym w Harmonogramie.
2. Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu raport z realizacji etapu/Badań, wg. wzoru stosowanego przez Zamawiającego, nie później niż 14 dni od daty zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1.
3. Wykonawca składa Zamawiającemu trzy egzemplarze oprawionej pracy badawczej wraz z jej zapisem w wersji elektronicznej.
4. Odbiór etapu lub całości Badań poprzedzony jest sporządzeniem opinii przez dwóch opiniodawców, a w razie rozbieżności stanowisk, przez trzeciego opiniodawcę.
5. Odbiór etapu/Badań zostanie dokonany komisyjnie z uwzględnieniem opinii, o których mowa w ust. 4, przy zachowaniu formy pisemnej protokołu odbioru. W skład komisji oprócz przedstawicieli Zamawiającego i jednostki inicjującej mogą wchodzić przedstawiciele dziedzin, których dotyczą Badania.
§ 13. (W przypadku, gdy wynikiem Badań będzie oprogramowanie proponuje się zamieszczenie w umowie postanowień dotyczących rękojmi i gwarancji.)
1. Wykonawca gwarantuje, że wyniki Badań są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że odpowiadają wymaganiom funkcjonalnym, zakresowi rzeczowemu i innym warunkom określonym w § 7 ust. 2. Wykonawca gwarantuje, że wdrożone oprogramowanie spełni wymogi bezkonfliktowej pracy w środowisku sieciowym na bazie komputerowej ustalonej z Zamawiającym i zapewniać będzie bezpieczeństwo danych.
2. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji w okresie .... miesięcy od daty podpisania Protokołu przyjęcia-przekazania, oraz zobowiązuje się do sprawowania nadzoru nad prawidłową eksploatacją systemu. Wykonawca zobowiązany jest również do przekazania Odbiorcy, wraz z wynikami Badań, karty gwarancyjnej zawierającej określone niniejszą umową warunki odpowiedzialności gwarancyjnej.
3. Wykonawca zobowiązuje się usunąć błąd krytyczny (wadę) w działaniu systemu (błąd uniemożliwiający prawidłowe korzystanie z systemu) w ciągu 48 godzin od powiadomienia go przez Odbiorcę.
4. Wykonawca zobowiązuje się usunąć błąd niekrytyczny (wadę) w działaniu systemu (błąd powodujący niedogodności w korzystaniu z systemu) w ciągu 5 dni od powiadomienia go przez Odbiorcę.
5. Wykonawca zobowiązuje się usunąć inne niż wskazane w ust. 4 i 5 błędy oraz wady w wynikach Badań określonych w § 2 w ciągu 14 dni od powiadomienia go przez Odbiorcę.
6. W przypadku nie usunięcia przez Wykonawcę błędów i wad w terminach, o których mowa w ust. 3-5, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną w wysokości 0,01% wartości wynagrodzenia brutto za całość Badań za każdy dzień zwłoki.
7. W przypadku zwłoki w usunięciu przez Wykonawcę błędów i wad, o których mowa w ust. 3 i 5, trwającej dłużej niż 30 dni Zamawiającemu przysługuje poza prawem do kary umownej - prawo do ich usunięcia na koszt Wykonawcy.
8. Udzielona gwarancja przedłuża się o czas przeprowadzenia naprawy, przy czym za czas naprawy przyjmuje się okres od dnia zgłoszenia błędu (wady) do dnia jego usunięcia.
9. Wszelkie koszty związane ze świadczeniem gwarancji obciążają Wykonawcę.
10. W ramach sprawowanego w okresie gwarancji nadzoru, o którym mowa w ust. 2, Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego udzielania merytoryczno-technicznej pomocy w zakresie eksploatacji, w wymiarze 6 godzin miesięcznie, w formie bezpośredniej bądź za pośrednictwem faksu lub telefonu.
11. Roszczenia z tytułu gwarancji i rękojmi będą zgłaszane przez podmiot upoważniony przez Zamawiającego bezpośrednio do Wykonawcy, z powiadomieniem Zamawiającego.
12. Strony ustalają okres wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi na ... miesiące. Za datę rozpoczęcia okresu obowiązywania rękojmi przyjmuje się datę podpisania Protokołu przyjęcia-przekazania.
§ 14. 1. Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 10% określonego w § 5 wynagrodzenia brutto za całość Badań, gdy Zamawiający odstąpi w całości od umowy z przyczyn, za które odpowiada Wykonawca. Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto niezrealizowanej części umowy, w razie odstąpienia przez Zamawiającego od części umowy, z przyczyn za które odpowiada Wykonawca.
2. Suma kar umownych nie może przekraczać 10% wynagrodzenia brutto umowy, co nie ogranicza dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przez Zamawiającego na zasadach ogólnych.
§ 15. 1. Zamawiającemu przysługuje opust cenowy w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki w wykonaniu etapu Badań, którego dotyczy, nie więcej jednak niż 10% wynagrodzenia brutto etapu.
2. W przypadku, gdy Badania nie są podzielone na etapy opust cenowy wynosi 0,2% wynagrodzenia brutto za całość umowy, za każdy dzień zwłoki w wykonaniu Badań.
3. Wyliczony opust pomniejsza wartość brutto wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 i 2, i powinien być uwzględniony przez Wykonawcę w fakturze wystawionej za wykonanie danego etapu lub odpowiednio całości umowy.
4. Naliczenie opustu cenowego jest niezależne od wyznaczenia dodatkowego terminu, o którym mowa w § 11 ust. 1.
§ 16. 1. Prawo dysponowania wynikami Badań w postaci dokumentacji, modeli, prototypów, wzorów użytkowych i przemysłowych, oprogramowania użytkowego wraz z kodem źródłowym, metod diagnostycznych, leczniczych, profilaktycznych i orzeczniczych, instrukcji użytkowych ukierunkowanych na zastosowanie w praktyce oraz pozostałych wyników Badań przysługuje wyłącznie Zamawiającemu i stanowi jego własność. Oznacza to prawo do wyłącznego korzystania i rozporządzania, w granicach obowiązującego prawa: dokumentacją, modelami, prototypami, wzorami użytkowymi i przemysłowymi, oprogramowaniem użytkowym wraz z kodem źródłowym, metodami diagnostycznymi, leczniczymi, profilaktycznymi i orzeczniczymi, instrukcjami użytkowymi ukierunkowanymi na zastosowanie w praktyce oraz pozostałymi wynikami Badań.
2. Wyniki Badań w tym szczególności oprogramowanie wykonane przez Wykonawcę na potrzeby niniejszych Badań powinny być wolne od wszelkich zobowiązań licencyjnych Wykonawcy.
3. W ramach wynagrodzenia za całość Badań, za zgodą Zamawiającego, Wykonawca może włączyć do Badań komercyjne oprogramowanie własne lub uzyskane od osób trzecich z zachowaniem ich praw autorskich. Warunkiem włączenia ww. oprogramowania jest przekazanie licencji bezterminowej, bez prawa wypowiedzenia, z prawem wykorzystania oprogramowania w kraju i za granicą, na wszelkich polach eksploatacji określonych w art. 74 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 904 wraz z późn. zm.), i w takim zakresie jaki wynika z podstaw merytorycznych Badań. Wykonawca zezwala Zamawiającemu na udzielenie w ramach przyznanego mu prawa dalszych licencji. Przekazanie licencji na rzecz Zamawiającego następuje z datą sporządzenia Protokołu zdawczo-odbiorczego. Postanowienia § 17 ust. 4-6 stosuje się odpowiednio.
(W związku z treścią § 16 ust. 3 Zamawiający zobowiązany jest w uzgodnieniu z Gestorem w podstawach merytorycznych Badań określić przedmiot licencji, jej zakres, rodzaj, czas trwania i inne niezbędne elementy.)
4. Obowiązek dostarczenia kodów źródłowych wykonanego oprogramowania nie dotyczy kodów źródłowych systemowego oprogramowania komercyjnego, np. bazy danych, systemów operacyjnych, oprogramowania bazowego systemu itp., pod warunkiem dostarczenia oryginalnych, firmowych nośników i plików z kodami dokonanej parametryzacji.
5. Prawo do uzyskania patentów na wynalazki i świadectw ochronnych na wzory użytkowe, uzyskane w związku z wykonaniem Badań objętych niniejszą umową, przysługuje Wykonawcy, przy czym w odniesieniu do wynalazków i wzorów użytkowych dotyczących obronności lub bezpieczeństwa Państwa - Skarbowi Państwa reprezentowanemu przez Zamawiającego, bez dodatkowego odszkodowania dla Wykonawcy.
6. Wykonawca zobowiązuje się udzielić nieodpłatnie licencji bezterminowej, bez prawa wypowiedzenia, na produkcję na rzecz Ministerstwa Obrony Narodowej produktów objętych uzyskanymi patentami i świadectwami ochronnymi, o jakich mowa w ust. 5.
7. Zamawiający zastrzega sobie wyłączność na ujawnienie i rozpowszechnianie jakichkolwiek informacji o przedmiocie Badań i wyrobie, a także wszystkie prawa dotyczące produkcji, sprzedaży oraz innego wykorzystania elementów Badań i wyrobu. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że wyłączność ww. uprawnień Zamawiającego stanowi nieodłączony warunek realizacji umowy.
8. Każdorazowe odstępstwo od warunku z ust. 7 jest dopuszczalne po wydaniu pisemnej zgody przez Zamawiającego.
§ 17. 1. Wykonawca jako wyłącznie uprawniony z tytułu autorskich praw majątkowych do określonych w § 2 wyników Badań, w zakresie wskazanym w art. 50 i 74 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych przenosi na rzecz Zamawiającego w ramach wynagrodzenia brutto za całość Badań określonego w § 5, wyłączne autorskie prawa majątkowe do nieograniczonego w czasie, w kraju i za granicą, rozporządzania i korzystania na wszelkich polach eksploatacji znanych w dniu zawarcia umowy, a w szczególności:
2. Razem z przejściem autorskich praw majątkowych na Zamawiającego przechodzi wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie autorskiego prawa zależnego.
3. Nabycie przez Zamawiającego autorskich praw majątkowych do wyników Badań, jak również prawa własności egzemplarzy dokumentacji i przedmiotów wytworzonych w czasie trwania Badań następuje z chwilą odbioru Badań i sporządzenia przez strony Protokołu zdawczo-odbiorczego.
4. Wykonawca gwarantuje, że wyniki Badań nie są obciążone wadami prawnymi.
5. W przypadku wystąpienia wad prawnych Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz żądania kary umownej przewidzianej w § 14 ust. 1, co nie narusza prawa dochodzenia naprawienia poniesionej szkody na zasadach ogólnych.
6. W przypadku wytoczenia przeciwko Zamawiającemu powództwa z powodu wad prawnych, Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia Zamawiającemu na swój koszt ochrony sądowej oraz do pełnego zaspokojenia roszczeń z tytułu zapadłego wyroku sądowego.
§ 18. 1. Zamawiający może, na warunkach określonych odrębną umową, udzielić nieodpłatnie Wykonawcy praw do wykorzystania wyników Badań, o których mowa w § 2, do produkcji wyrobów wytwarzanych na rzecz Ministerstwa Obrony Narodowej.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na wykorzystanie przez Wykonawcę wyników Badań, o których mowa w § 2, do produkcji wyrobów wytwarzanych na rzecz innych podmiotów niż Ministerstwo Obrony Narodowej.
3. Strony ustalają, że Wykonawca po otrzymaniu zgody, o której mowa w ust. 2, będzie dokonywał na rzecz Zamawiającego odpisu w wysokości 3% wartości brutto sprzedaży wyrobów wytworzonych na rzecz innych podmiotów niż Ministerstwo Obrony Narodowej.
4. Forma i sposób odpisu zostanie ustalona przez Zamawiającego w odrębnym trybie.
5. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenia kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę postanowień zawartych w ust. 3 i 4 w ciągu 10 lat od przyjęcia wyników Badań.
§ 19. 1. W celu pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania postanowień umowy Wykonawca składa zabezpieczenie w formie ........
(w pieniądzu, poręczeniach bankowych, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej)
w wysokości ........ (od .... do .....%), określonego w § 5 ust. 1 wynagrodzenia brutto za całość Badań w kwocie ........ zł. słownie (.........).
2. Zabezpieczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zostać złożone najpóźniej w dniu podpisania umowy.
3. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Płatnika. Zabezpieczenie wniesione w innej formie Wykonawca składa w depozycie u Płatnika.
4. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu przechowuje się na oprocentowanym rachunku bankowym.
§ 20. 1. Zwrot zabezpieczenia nastąpi niezwłocznie po podpisaniu przez strony bez zastrzeżeń Protokołu zdawczo-odbiorczego, o ile nie zaistnieją przesłanki wynikające z § 11 i 14. W takim przypadku Zamawiający zwróci zabezpieczenie po uiszczeniu przez Wykonawcę należności lub potrąci należności z zabezpieczenia.
2. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
3. W przypadku przedłużenia terminu wykonania Badań, Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego przedłużenia okresu na jaki ustanowiono zabezpieczenie, przy czym okres ten nie może być krótszy niż 15 dni od daty planowanego terminu zakończenia Badań.
§ 21. 1. Wykonawca jest zobowiązany sporządzić szczegółowy wykaz wyników Badań, tj. dokumentacji oraz przedmiotów wytworzonych w czasie trwania Badań. Wykaz stanowi załącznik do Protokołu końcowego odbioru Badań. Wzór wykazu stanowią załączniki do umowy.
2. Dokumentacja oraz przedmioty wytworzone w zakresie objętym niniejszą umową stanowią własność Zamawiającego.
3. W Protokole końcowego odbioru Badań Zamawiający określa: Odbiorcę, sposób zagospodarowania i miejsce przeznaczenia dokumentacji i przedmiotów wytworzonych w czasie wykonywania Badań.
4. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 7 dni roboczych od daty powiadomienia przez Zamawiającego o zatwierdzenia protokołu końcowego odbioru Badań, z uwzględnieniem terminu wynikającego z § 6 ust. 2, przekazać dokumentację i przedmioty wytworzone w czasie wykonywania Badań oraz stosowne karty gwarancyjne do Odbiorcy wskazanego w ww. protokole. Ryzyko i koszty transportu ponosi Wykonawca.
5. Przekazanie nastąpi na podstawie protokołu przyjęcia-przekazania podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy i Odbiorcę. W protokole wyodrębnia się wartość dokumentacji i innych przedmiotów wytworzonych w czasie trwania Badań. Kserokopię protokołu Wykonawca niezwłocznie przekazuje Zamawiającemu.
§ 22. 1. Zamawiający nie przewiduje zakupu ani wytworzenia przez Wykonawcę ze środków przewidzianych na wykonanie Badań aparatury specjalnej służącej do wykonania Badań.
2. Pod pojęciem aparatury specjalnej należy rozumieć sprzęt, oprogramowanie i prawa na dobrach niematerialnych, nie stanowiące wyników Badań.
§ 23. 1. Do wykonania Badań, Wykonawca ma prawo włączyć krajowe i zagraniczne instytucje naukowe i przedsiębiorców pod warunkiem spełnienia wymogów określonych przepisami ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych. Odpowiedzialność za wykonanie Badań ponosi wyłącznie Wykonawca.
2. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przedstawienia listy podmiotów, o których mowa w ust. 1, oraz wyrazić w tej sprawie opinię.
3. Wykonawca oraz jego podwykonawcy i dostawcy nie mogą zatrudniać żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej, którzy są związani stosunkiem służbowym (pracy) z Zamawiającym, bądź inną instytucją biorącą udział w procesie planowania, finansowania, nadzoru, odbioru i kontroli Badań.
§ 24. 1. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogów określonych ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych.
2. Praca ma charakter ........ w myśl przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1.
3. Wykonawca jest zobowiązany przechowywać niniejszą umowę oraz korespondencję dotyczącą tej umowy jako dokumenty ........ w myśl obowiązujących przepisów oraz nie rozpowszechniać informacji o niniejszych Badaniach, ani treści niniejszej umowy, bez pisemnej zgody Zamawiającego.
4. We wszelkiej korespondencji jawnej oraz w jawnych notatkach służbowych Wykonawca zobowiązuje się posługiwać kryptonimem Badań określonym w § 1 ust. 1.
5. W przypadku, gdy wykonanie umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę państwową, Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
6. Wykonawca wyraża zgodę na udostępnienie zawartych w Badaniach informacji niejawnych innym jednostkom organizacyjnym resortu.
§ 25. W przypadku, gdy w wykonaniu umowy uczestniczy dostawca zagraniczny w rozumieniu ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 80, poz. 903 wraz z późn. zm.), Zamawiający nakłada na niego obowiązek zawarcia takiej umowy na zasadach określonych w powyższej ustawie.
§ 26. 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty jest dopuszczalna, o ile wynika ona z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.*
2. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 27. W przypadku zaistnienia konieczności zmiany wymagań w wykonywanych Badaniach, Zamawiający dostarczy Wykonawcy niezbędną do tego celu podstawę merytoryczną i pokryje koszty powstałe na skutek wprowadzonych zmian oraz uwzględni ewentualną korektę terminów realizacji Badań objętych umową. Wykonawca zobowiązuje się realizować zmiany na pisemne żądanie Zamawiającego.
§ 28. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dodatkowej pozabilansowej ewidencji księgowej wykonywanych Badań, umożliwiającej szczegółowe rozliczenie kosztów poniesionych w czasie wykonywania Badań.
§ 29. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 wraz z późn. zm.)*.
§ 30. Spory wynikłe z niniejszej umowy rozpatrywane będą przez sąd powszechny, właściwy ze względu na siedzibę Zamawiającego.
§ 31. Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 32. 1. Integralną część niniejszej umowy stanowią następujące załączniki:
1) zał. Nr ....... - podstawy merytoryczne Badań (Koncepcja badań, itp.);
2) zał. Nr ....... - Harmonogram;
3) .........
2. Umowę sporządzono w ..... jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem: ..... egzemplarzy dla Wykonawcy, ..... egzemplarzy dla Zamawiającego, 1 egzemplarz dla Płatnika.
Podpisy i pieczęcie:
WYKONAWCY ZAMAWIAJĄCEGO
..................... ......................
_________
* Zapis stosowany, jeżeli postępowanie mające na celu zawarcie umowy o wykonanie badań naukowych prowadzone jest na zasadach i w trybie określonym w ustawie - Prawo zamówień publicznych.
Załącznik Nr 5
RAPORT ETAPOWY/ROCZNY
z badań naukowych
Temat badań naukowych:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Kryptonim badań naukowych: ....................................
I. DANE OGÓLNE
1. Nr rejestracyjny: ..........................................
2. Okres realizacji badań naukowych: ......... miesięcy.
3. Termin rozpoczęcia: .......................... i zakończenia
badań naukowych: ...........................................
4. Wykonawca:
...............................................................
(nazwa instytucji)
...............................................................
(adres, tel.)
...............................................................
(REGON, NIP)
5. Kierownik badań naukowych:
...............................................................
(stopień wojskowy, tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko)
6. Opis wykonanych zadań badawczych i ich zgodność z
harmonogramem kosztowo-rzeczowym:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
7. Opis uzyskanych wyników badań naukowych:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
II. ROZLICZENIE REALIZACJI BADAŃ NAUKOWYCH ZGODNIE Z
HARMONOGRAMEM KOSZTOWO-RZECZOWYM
Lp. | Nazwa zadania badawczego (tematu badawczego) | Termin zakończenia realizacji | Przyznane środki (zł) |
Wydane środki (zł) | |||
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | |||
Razem |
III. ROZLICZENIE WYDATKÓW PONIESIONYCH NA REALIZACJĘ BADAŃ
NAUKOWYCH
IV. UZASADNIENIE PONIESIONYCH WYDATKÓW
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w etapie/roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji badań |
1. | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2. | Zakup materiałów | ||
3. | Zakup usług pozostałych | ||
... | Inne wydatki |
PODPISY
................. ................. ...................
Kierownik badań Główny księgowy Kierownik wykonawcy
naukowych (kwestor) wykonawcy
Raport etapowy/roczny sporządzono w ............. w dniu ......
(miejscowość)
Załącznik Nr 6
RAPORT KOŃCOWY
z badań naukowych
Temat badań naukowych:
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
Kryptonim badań naukowych: ...................................
I. DANE OGÓLNE
1. Nr rejestracyjny: .........................................
2. Okres realizacji badań naukowych ............ miesięcy.
3. Termin rozpoczęcia ..... i zakończenia badań naukowych ....
4. Wykonawca:
..............................................................
(nazwa instytucji)
..............................................................
(adres, tel.)
..............................................................
(REGON, NIP)
5. Kierownik badań naukowych: ................................
(stopień wojskowy, tytuł, stopień
naukowy, imię i nazwisko)
6. Sprawozdanie merytoryczne zawierające informacje o
rozwiązaniu problemu badawczego lub zrealizowaniu tematu i
zadań badawczych:
Rok ...........
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
Rok ..........
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
Rok .........
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
7. Opis uzyskanych wyników badań naukowych
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
II. ROZLICZENIE WYKONANIA BADAŃ NAUKOWYCH ZGODNIE Z
HARMONOGRAMEM KOSZTOWO-RZECZOWYM
Lp. | Nazwa zadania badawczego | Termin zakończenia | Przyznane środki (zł) |
realizacji | Wydane środki (zł) | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | |||
2 | |||
3 | |||
Razem |
III. ROZLICZENIE WYDATKÓW PONIESIONYCH NA REALIZACJĘ BADAŃ
NAUKOWYCH
Poszczególne pozycje wydatków w cenach bieżących (zł)
Lp. | Pozycje wydatków | Przyznane środki (zł) | |||
Wydane środki (zł) | |||||
Rok ... | Rok ... | Rok ... | Razem | ||
1 | Honoraria | ||||
2 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||||
3 | Zakup materiałów | ||||
4 | Zakup usług pozostałych | ||||
... | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków | ||||
Razem | |||||
Ogółem we wszystkich latach |
IV. UZASADNIENIE PONIESIONYCH WYDATKÓW W POSZCZEGÓLNYCH LATACH:
Rok ..........
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji badań naukowych |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
4 | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków |
Rok .........
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji badań naukowych |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
4 | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków |
Rok ........
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji badań naukowych |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
4 | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków |
PODPISY
................. ................. ...................
Kierownik badań Główny księgowy Kierownik wykonawcy
naukowych (kwestor) wykonawcy
Raport końcowy sporządzono w ............... w dniu ..........
(miejscowość)
Załącznik Nr 7
UMOWA
o sporządzenie opinii pracy badawczej (etapu pracy badawczej)
zawarta w dniu ......... w Warszawie
pomiędzy
Ministrem Obrony Narodowej, z siedzibą w Warszawie
reprezentowanym przez:
1. ...........................................................
2. ...........................................................
zwanym dalej "Zamawiającym",
a, ...........................................................
zwanym dalej "Opiniującym", o następującej treści:
§ 1. 1. Zamawiający powierza wykonanie, a Opiniodawca
zobowiązuje się sporządzić opinię dotyczącą pracy badawczej pt.
...............................................................
realizowanej przez Wykonawcę ..................................
2. Zamawiający wraz z niniejszą umową przekazuje pracę badawczą, a Opiniodawca stwierdza, że otrzymał załączony materiał.
3. Opinia dotycząca pracy badawczej powinna w szczególności zawierać ocenę:
4. Zamawiający ma prawo w ciągu 3 dni od daty odbioru opinii wnosić o jej uzupełnienie. Niezgłoszenie uwag w w/w terminie uznaje się za przyjęcie opinii bez zastrzeżeń.
§ 2. Opiniodawca przekazuje Zamawiającemu majątkowe prawa autorskie do korzystania z opinii, rozporządzania nią, rozpowszechniania bez ograniczeń, zarówno na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak i za granicą, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
§ 3. Zamawiający zobowiązuje się zabezpieczyć opinię przed wszelkim działaniem godzącym w autorskie prawa osobiste Opiniodawcy.
§ 4. Opinia powinna być przedłożona w formie wydruku komputerowego (wraz z postacią wyjściową na nośniku magnetycznym) w jednym egzemplarzu.
§ 5. Termin wykonania opinii Strony ustaliły na dzień .....................
§ 6. Opiniodawca dostarczy opinię do siedziby .............................
§ 7. 1. Wysokość wynagrodzenia Strony ustalą na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 238, poz. 2390 z późn. zm.), z tym, że nie może ona przekraczać maksymalnej miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego, przewidzianego dla stanowiska profesora zwyczajnego, zatrudnionego w państwowej szkole wyższej.
2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Opiniodawcy wynagrodzenie w kwocie ......... zł brutto.
3. Wynagrodzenie zostanie przelane na konto Opiniodawcy ......... w ciągu 30 dni od odbioru opinii.
§ 8. 1. W razie niewykonania opinii Opiniodawca zobowiązany jest zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 15% wartości umownej opinii.
2. W razie zwłoki w wykonaniu opinii Opiniodawca zobowiązany jest zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,2 % wartości umownej opinii za każdy dzień zwłoki.
3. W przypadkach określonych w ust. 1 i 2 Zamawiający może dochodzić na zasadach ogólnych odszkodowania przewyższającego karę umowną.
§ 9. W razie zwłoki Opiniodawcy w wykonaniu opinii, Zamawiający może odstąpić od umowy bez potrzeby wyznaczania terminu dodatkowego.
§ 10. Opiniodawca nie może powierzyć wykonania opinii osobom trzecim, bez pisemnej zgody Zamawiającego.
§ 11. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 12. W sprawach nie unormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 13. Spory, mogące wyniknąć ze stosunku objętego umową, Strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu właściwego ze względu na siedzibę Zamawiającego.
§ 14. Umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego i jeden dla Opiniodawcy.
WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY
.......................... .....................
Załącznik Nr 8
"ZATWIERDZAM"
............................
............................
(Miejscowość i data)
PROTOKÓŁ
odbioru etapu/rocznego/końcowego odbioru badań naukowych*
Temat badań naukowych:
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
Kryptonim badań naukowych: .....................
Nazwa etapu badań naukowych:
..............................................................
..............................................................
..............................................................
Komisja w składzie:
1) Przewodniczący: ........................................
2) członkowie:
........................................................
........................................................
powołana decyzją: .........................................
Nr ... z dnia .......... w celu dokonania odbioru pracy
badawczej (etapu realizacji umowy), stwierdza co następuje:
I. DO ODBIORU PRZEDSTAWIONO:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
II. OCENA KOMISJI:
1. Ocena zgodności zakresu wykonanych badań naukowych z ich
koncepcją i umową:
........................................................
........................................................
........................................................
2. Ocena prawidłowości oraz zgodności z przeznaczeniem i
obowiązującymi przepisami, wykorzystania środków
finansowych na wykonanie badań naukowych:
........................................................
........................................................
........................................................
III. SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA ZAKUPIONYCH LUB (I) WYTWORZONYCH
POMOCY NAUKOWYCH I DYDAKTYCZNYCH
Komisja ustala, że zakupione lub wytworzone pomoce naukowe
i dydaktyczne zagospodarowane zostaną w następujący
sposób:
.........................................................
.........................................................
.........................................................
.........................................................
IV. UWAGI I ZALECENIA KOMISJI
...........................................................
...........................................................
...........................................................
V. WNIOSEK KOMISJI
Uwzględniając oceny sformułowane w punkcie II, komisja
wnioskuje o*:
1) przyjęcie i rozliczenie badań naukowych (etapu badań
naukowych) zgodnie z umową i harmonogramem;
2) nieprzyjęcie badań naukowych (etapu badań naukowych), a
przedstawione opracowanie skierować ponownie do wykonawcy
w celu uzupełnienia zgodnie z umową;
3) zobowiązać wykonawcę do wykonania zaleceń komisji do dnia
........ i przedstawienia ww. badań do ponownego odbioru;
4) zastosowanie wobec wykonawcy lub kierownika badań
naukowych postanowień umowy dotyczących niewłaściwego
wykonania zobowiązań.
PODPISY CZŁONKÓW KOMISJI
1. Przewodniczący: ...................
2. Członkowie: ...................
...................
...................
.................................
(Miejscowość i data)
_________
* Podkreślić właściwe.
Załącznik Nr 9
"ZATWIERDZAM" KLAUZULA
.............................. .........
(stopień, imię i nazwisko)
Warszawa, dn. ........ r.
ZGŁOSZENIE
pracy studyjnej
Temat pracy studyjnej:
...............................................................
...............................................................
I. DANE OGÓLNE1
1. Kryptonim | 2. Data przyjęcia zgłoszenia |
3. Jednostka inicjująca pracę studyjną do realizacji:
............................................................
(nazwa instytucji)
............................................................
(adres, nr telefonu)
............................................................
(REGON, NIP)
4. Planowany termin rozpoczęcia pracy: ................
5. Planowany termin zakończenia pracy: ................
...............................
II. IMIENNY SKŁAD ZESPOŁU AUTORSKIEGO
1. Oświadczenie:
Przyjmuję warunki oraz zasady realizacji i rozliczenia pracy
studyjnej określone w umowie o pracę studyjną.
2. Skład zespołu autorskiego:
Lp. | Charakter udziału w realizacji pracy | Stopień wojskowy i naukowy | Imię i nazwisko | Proponowana wysokość wynagrodzenia | Podpis |
1 | Kierownik pracy | ||||
2 | Członek zespołu autorskiego | ||||
3 | Członek zespołu autorskiego | ||||
... | ................. |
3. Łącznie przy realizacji pracy studyjnej jest planowany
udział .......... osób.
III. OPIS PRACY STUDYJNEJ ORAZ CHARAKTERYSTYKA SPOSOBU JEJ
ROZWIĄZANIA
1. Główny cel pracy i uzasadnienie potrzeby jej podjęcia:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. Stan wiedzy w zakresie tematu pracy studyjnej.
Co wniesie rozwiązanie problemu do dorobku nauk wojskowych, czy
jest to problem nowy czy kontynuowany?
Kto dotychczas zajmował się tym problemem i jakie osiągnął
rezultaty?
...............................................................
...............................................................
...............................................................
3. Zadania studyjne:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
4. Metodyka badań - proponowane sposoby rozwiązania problemu,
na czym będzie polegała analiza i opracowanie wyników, jakie
narzędzia badawcze będą wykorzystane:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
5. Proponowany całkowity koszt realizacji pracy studyjnej: ....
.......... zł.
(słownie złotych: ...........................................).
6. Przydatność pracy, forma i termin praktycznego wykorzystania
jej efektów w Siłach Zbrojnych RP:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
IV. HARMONOGRAM WYKONANIA PRACY
Lp. | Nazwa zadania | Termin realizacji (miesiąc) |
1 | ||
2 | ||
3 | ||
... |
...........................
Miejscowość, data
KIEROWNIK PRACY
.........................
_________
1 Pola ciemne wypełnia Departament Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
Załącznik Nr 10
"ZATWIERDZAM"
.................................
(stopień, imię i nazwisko)
Warszawa, dn. ................ r.
PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI
wykonania pracy studyjnej
Nr .....
W dniu .......... r. komisja w składzie:
Przewodniczący: ..............................................
członkowie: ..............................................
..............................................
..............................................
powołana przez: ......................... na podstawie rozkazu
wewnętrznego ........... Nr ....... z dnia ....... rozpatrzyła
możliwość wykonania pracy związanej z opracowaniem problemu
studyjnego.
1.Temat pracy studyjnej: .....................................
2. Podstawa wykonania pracy: .................................
(nazwa dokumentu planistycznego)
kryptonim: ......................
3. Stwierdzenie przyczyn uzasadniających powierzenie pracy
wykonawcom za umownym wynagrodzeniem:
...........................................................
...........................................................
Komisja stwierdza, że praca określona w pkt 1: ............
..............................................................
..............................................................
..............................................................
4. Górna granica wynagrodzenia za pracę wykonaną poza godzinami
służbowymi wynosi:
1) wynagrodzenie autorskie dla wykonawców pracy studyjnej:
- ............................. ............
(stopień, imię i nazwisko) (kwota)
- ............................. ............
- ............................. ............
-------------------------
ogółem ............
2) ogółem słownie złotych: .................................
5. Termin zakończenia pracy ..................
6. Warunki dodatkowe (dodatkowe efekty) pracy: ................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
7. Komisja stawia wniosek, aby pracę określoną w pkt 1 wykonać
poza godzinami służbowymi, na podstawie umowy o dzieło.
8. Komisja proponuje powierzyć wykonanie pracy studyjnej
zespołowi pod kierownictwem ....................- zgodnie z
postanowieniami art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004
r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z
późn. zm.).*
9. Protokół sporządzono w 3 egz. w ............................
(nazwa jednostki inicjującej
wykonanie pracy studyjnej)
Podpisy komisji:
Przewodniczący ..................
członek ..................
członek ..................
członek ..................
_________
* W przypadku, gdy wynagrodzenie umowne ogółem nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty euro, określonej w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
Załącznik Nr 11
Warszawa, dnia .................
Warszawa, dnia .................
Dyrektor Departamentu Administracyjnego
.......................................
DYREKTOR
DEPARTAMENTU ADMINISTRACYJNEGO
WNIOSEK
o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
1. Wnioskodawca:
............................................................
(komórka organizacyjna ministerstwa/komórka wewnętrzna)
2. Rodzaj zamówienia:
dostawa
usługa
robota budowlana
3. Opis przedmiotu zamówienia publicznego (zgodnie z art. 29
Pzp*):
...........................................................
...........................................................
...........................................................
Klasyfikacja według Wspólnego Słownika Zamówień
CPV: ......................................................
(dostępny na stronie www.uzp.gov.pl)
Dodatkowe wymagania:
(np.: montaż, instalacja, szkolenie, gwarancja, serwis,
miejsce dostawy itp.)
...........................................................
...........................................................
...........................................................
4. Uzasadnienie celowości udzielenia zamówienia:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
5. Wartość zamówienia:
(wartością zamówienia jest ustalone z należytą starannością
całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy zamówienia bez
podatku od towarów i usług VAT, dokonane dla dostaw i usług
nie wcześniej niż 3 miesiące a dla robót budowlanych nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed wszczęciem postępowania)
Wartość netto: ............... zł
Stawka podatku VAT .............%
Wartość zamówienia została określona w następujący sposób:
............................................................
............................................................
w dniu: ...................
osoba odpowiedzialna: .........................................
6. Termin lub okres realizacji zamówienia od dnia zawarcia
umowy:
(wymagany, pożądany; określony w dniach, tygodniach,
miesiącach)
............................................................
7. Informacje dodatkowe:
a) specyficzne (szczególne) wymagania dotyczące wykonawcy
zamówienia:
(poświadczenie bezpieczeństwa osobowego i przemysłowego,
koncesja, licencja, uprawnienia itp.)
............................................................
............................................................
b) posiadane przez wnioskodawcę dokumenty konieczne do
przygotowania ofert i realizacji zamówienia:
(opisy, plany, mapy, rzuty, specyfikacje, stosowne
pozwolenia, kopie umów autorskich itp.)
.........................................................
.........................................................
c) uzasadnienie konieczności użycia w opisie przedmiotu
zamówienia znaku towarowego, wytwórcy, patentu (jeżeli
dotyczy):
............................................................
............................................................
8. Propozycja trybu udzielenia zamówienia publicznego (jeżeli
inny niż przetarg nieograniczony):
............................................................
Podstawa prawna:
............................................................
Uzasadnienie wyboru trybu:
............................................................
............................................................
9. Proponowany wykonawca /wykonawcy w przypadku zamówienia
publicznego udzielanego w trybie "z wolnej ręki" /negocjacji
bez ogłoszenia /zapytania o cenę:
............................................................
............................................................
Uzasadnienie:
............................................................
............................................................
10.Propozycje kryteriów oceny ofert wraz z opisem i ich znaczeniem (zgodnie z art. 91 Pzp*, sformułowane tak, aby ocena
ofert sprowadzała się do zależności matematycznej):
cena ....... %
......... ........ %
11. Propozycja podziału zamówienia na części:
(dopuszczenie możliwości składania ofert na wybrane części
zamówienia)
...........................................................
...........................................................
12. Osoba/-y wyznaczona/-e do kontaktów z wykonawcami:
...........................................................
(imię i nazwisko, telefon)
13. Osoba/-y proponowana/-e do składu komisji przetargowej:
...........................................................
(imię i nazwisko, telefon)
14. Źródło finansowania:
...........................................................
.............................
(podpis Wnioskodawcy)
===============================================================
15. Opinia Głównego Księgowego:
(w zakresie zabezpieczenia w budżecie odpowiednich środków
finansowych na realizację zamówienia oraz możliwości wypłaty
tych środków zgodnie z harmonogramem wydatków budżetowych w
przewidywanym terminie /okresie realizacji zamówienia)
............................................................
............................................................
.................................
(podpis Głównego Księgowego)
===============================================================
16. Opinia Oddziału Zamówień Publicznych dotycząca poprawności
formalnej wniosku oraz zgodności proponowanego trybu
udzielenia zamówienia z ustawą - Prawo zamówień
publicznych.
...........................................................
...........................................................
...........................................................
17. Data wpływu wniosku i numer sprawy:
...........................................................
..............................................
(podpis szefa Oddziału Zamówień Publicznych)
===============================================================
_________
* Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
Załącznik Nr 12
Warszawa, dnia .......... r.
"ZATWIERDZAM"
Dyrektor Departamentu Administracyjnego
.......................................
NOTATKA
z przeprowadzonych negocjacji w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie art. ......... ustawy - Prawo zamówień publicznych
Podstawa prawna:
1) art. .......... ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.);
2) art. 72 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z
późn. zm.).
1. Przedmiot zamówienia:
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
2. Miejsce i data przeprowadzonych negocjacji:
Negocjacje zostały przeprowadzone w ........................
przy ul. ................. w dniu ................. 20... r.
3. Nazwa /firma/ i adres Wykonawcy:
............................................................
............................................................
............................................................
4. Przedstawiciele Zamawiającego biorący udział w negocjacjach:
............................................................
............................................................
5. Przedstawiciele Wykonawcy biorący udział w negocjacjach:
............................................................
............................................................
6. Istotne ustalenia poruszane w trakcie przeprowadzonych
negocjacji:
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
PRZEDSTAWICIELE WYKONAWCY PRZEDSTAWICIELE ZAMAWIAJĄCEGO
Załącznik Nr 13
UMOWA
Nr ....................
(o pracę studyjną)
Zawarta w dniu ....... w ......... pomiędzy Ministrem Obrony
Narodowej, z siedzibą w Warszawie, zwanym dalej "Zamawiającym",
w imieniu którego działają:
- kierownik jednostki inicjującej:
............................................................
(stopień, imię i nazwisko)
- Dyrektor Departamentu Administracyjnego Ministerstwa
Obrony Narodowej:
............................................................
(stopień, imię i nazwisko)
- Główny Księgowy Urzędu Ministra Obrony Narodowej:
............................................................
(stopień, imię i nazwisko)
a kierownikiem pracy studyjnej:
............................................................
(stopień, imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia)
zwanym dalej "Wykonawcą", o następującej treści:
§ 1. Zamawiający powierza do wykonania, a Wykonawca zobowiązuje się rozwiązać problem studyjny pt.: .............., ujęty w "Planie badań naukowych, prać rozwojowych i studyjnych na lata ...........", pod kryptonimem ...........
§ 2. Wykonawca zobowiązuje się wykonać pracę wymienioną w § 1 w terminie do ................., przekazując Zamawiającemu opracowanie merytoryczne zrealizowanej pracy w zwartej formie, w okładzinie kartonowej klejonej - w trzech egzemplarzach oraz w formie elektronicznej.
§ 3. 1. Wynagrodzenie za wykonanie pracy określonej w § 1 ustala się na podstawie wynegocjowanej ceny umownej w wysokości ................. zł, słownie: ......................
2. Wynagrodzenie należne za pracę będzie wypłacone Wykonawcy po zrealizowaniu pracy określonej w § 1 i dokonaniu jej odbioru merytorycznego przez Zamawiającego oraz po zatwierdzeniu "Protokołu odbioru dokumentacji pracy studyjnej".
3. Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego dokonuje komisyjnego odbioru dokumentacji pracy studyjnej w terminie 14 dni od dostarczenia przez Zamawiającego "Informacji o zakończeniu realizacji pracy studyjnej.
4. Rozliczenie finansowe pracy nastąpi na podstawie "Rachunku dla Departamentu Administracyjnego" wystawionego przez Wykonawcę.
§ 4. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu całość pracy, o której mowa w § 1, zgodnie ze "Zgłoszeniem pracy studyjnej" ("Wnioskiem o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego")*, nie później niż w ostatnim dniu uzgodnionego terminu zakończenia pracy.
§ 5. 1. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu majątkowe prawa autorskie do pracy wymienionej w § 1.
2. Majątkowe prawa autorskie, o których mowa w ust. 1, dotyczą prawa do korzystania, rozporządzania, rozpowszechniania dzieła na wszystkich polach eksploatacji w kraju, jak również za granicą.
3. Przeniesienie majątkowych praw autorskich następuje z chwilą uregulowania należności wynikających z niniejszej umowy, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
§ 6. Wykonawca ma prawo zlecać wykonywanie części pracy członkom zespołu autorskiego w ramach środków finansowych ustalonych na realizację pracy. Odpowiedzialność za wykonanie tych prac ponosi wyłącznie Wykonawca.
§ 7. Zawarta umowa ma charakter jawny, natomiast opracowania wynikowe oznacza się zgodnie ze stosowaną dla danej pracy klauzulą tajności, w zależności od rodzaju zawartych informacji. Za właściwe nadanie klauzuli tajności odpowiedzialność ponosi Wykonawca, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. W korespondencji jawnej zarówno Zamawiający jak i Wykonawca powinni posługiwać się kryptonimem pracy wskazanym w § 1.
§ 8. 1. W przypadku niedotrzymania terminu ustalonego w § 2 Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i powierzyć poprawienie lub wykonanie pracy Wykonawcy Zastępczemu z potrąceniem kosztów wykonania zastępczego z wynagrodzenia Wykonawcy, z którym zawarta była umowa. W tym przypadku rozliczenie pracy nastąpi na drodze negocjacji między Zamawiającym a Wykonawcą.
2. Jeżeli wykonywanie pracy objętej umową zostanie przerwane przez Zamawiającego lub z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, Zamawiający obowiązany jest pokryć należność z tego tytułu w wysokości odpowiadającej nakładom faktycznego zaawansowania pracy i poniesionych kosztów wynikających z kalkulacji wynikowej.
§ 9. 1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają pisemnej zgody obu Stron w formie aneksu.
§ 10. "Protokół konieczności" i "Zgłoszenie pracy studyjnej" ("Wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego" i "Notatka z przeprowadzonych negocjacji w sprawie udzielenia zamówienia publicznego")* stanowią załączniki do niniejszej umowy.
§ 11. Umowa niniejsza została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy.
PODPISY:
WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY
.................... .......................................
Kierownik pracy Kierownik jednostki inicjującej
.......................................
Dyrektor Departamentu Administracyjnego
.......................................
Główny Księgowy Urzędu MON
_________
* Wymienić jeżeli postępowanie mające na celu zawarcie umowy o prace studyjną prowadzone jest na zasadach i w trybie określonym w ustawie - Prawo zamówień publicznych.
DANE OSOBOWE WYKONAWCY
Nazwisko i imię ...............................................
Imię ojca ............................ imię matki .............
Data urodzenia ............, miejsce urodzenia ................
PESEL ..............., NIP ....................................
Rodzaj dokumentu ..................., seria/numer .............
........................................
Ulica .................., numer domu ......., numer lokalu ...,
nr telefonu ..............
Kod pocztowy ..........., miejscowość .........................
Gmina ........................ województwo ....................
Adres urzędu skarbowego Podatnika .............................
...............................................................
Nazwa Płatnika Wykonawcy i numer konta Płatnika lub konto
osobiste ......................................................
...............................................................
...............................................................
RACHUNEK
DLA DEPARTAMENTU ADMINISTRACYJNEGO
za: wykonanie pracy studyjnej pt.: ......................., pod
kryptonimem..................., zrealizowanej zgodnie z "Planem
badań naukowych, prac rozwojowych i studyjnych na lata ......".
Zgodnie z umową Nr .............. z dnia ......................
należność za wykonanie powierzonej pracy wynosi ........... zł,
słownie: ......................................................
......................................
(data i podpis wystawcy rachunku)
===============================================================
Praca studyjna została wykonana i zarejestrowana w kancelarii
tajnej Nr ....................................................
(Nr BOIN-u jednostki inicjującej)
pod numerem ................................
..........................................
(data i podpis osoby rejestrującej pracę)
Zatwierdzam do wypłaty sumę .................................,
(kwota wynagrodzenia)
słownie: .....................................................
Wypłacić z pozycji ...........................................
.............................................
(Dyrektor Departamentu Administracyjnego)
OBLICZENIE PODATKU
1. Kwota rachunku brutto ...................
2. Koszt uzyskania przychodu ...................
3. Kwota do opodatkowania ...................
4. Należny podatek ...................
5. Do wypłaty netto ...................
Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym
w dniu ..................................
(Główny Księgowy Urzędu MON)
Załącznik Nr 14
UMOWA O DZIEŁO
Nr .........
Zawarta w dniu ............... w ................ pomiędzy
Ministrem Obrony Narodowej, z siedzibą w Warszawie, zwanym
dalej "Zamawiającym", w imieniu którego działają:
- kierownik jednostki inicjującej:
...........................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Dyrektor Departamentu Administracyjnego Ministerstwa
Obrony Narodowej:
...........................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Główny Księgowy Urzędu Ministra Obrony Narodowej:
...........................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
a ............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
zamieszkałym w ...............................................,
zwanym dalej "Opiniującym", o następującej treści:
§ 1. 1. Zamawiający powierza do wykonania, a Opiniujący
zobowiązuje się wykonać dzieło polegające na opracowaniu opinii
pracy studyjnej pt.: ........................., pod kryptonimem
.............., realizowanej zgodnie z "Planem badań naukowych,
prac rozwojowych i studyjnych na lata .......................".
2. Opiniujący przekazuje Zamawiającemu majątkowe prawa
autorskie do korzystania, rozporządzania, rozpowszechniania
dzieła w Siłach Zbrojnych RP, jak również za granicą, bez prawa
do dodatkowego wynagrodzenia.
3. Opinia powinna być wykonana w dwóch egzemplarzach w
formie pisemnej i elektronicznej.
§ 2.Termin wykonania opinii Strony ustaliły na .............
(data)
§ 3. Odbiór opinii nastąpi w siedzibie kierownika jednostki
inicjującej przez .............................................
...............................................................
(stopień, imię i nazwisko)
§ 4.1.Tytułem wynagrodzenia za wykonanie dzieła Zamawiający
zobowiązuje się zapłacić Opiniującemu ..................... zł,
słownie: ......................................................
(kwota wynagrodzenia)
2. Wynagrodzenie zostanie wypłacone w kasie Departamentu
Administracyjnego lub przekazane na konto bankowe, wskazane
przez Opiniującego, w terminie 30 dni od dnia odbioru dzieła.
§ 5. W razie nie dotrzymania postanowień niniejszej umowy z
przyczyn zawinionych przez Opiniującego, Zamawiający może
odstąpić od umowy bez potrzeby wyznaczania dodatkowego terminu.
§ 6. Opiniujący nie może powierzyć wykonania dzieła innym
osobom bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie.
§ 7. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej.
§ 8. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają
zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 9. Umowa niniejsza została sporządzona w trzech
jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego i jeden
dla Opiniującego.
PODPISY:
OPINIUJĄCY ZAMAWIAJĄCY
.......................... ................................
(stopień, imię i nazwisko) Kierownik jednostki inicjującej
.................................
Dyrektor Departamentu
Administracyjnego
................................
Główny Księgowy Urzędu MON
DANE OSOBOWE OPINIUJĄCEGO
Nazwisko i imię ...............................................
Imię ojca ....................... imię matki ..................
Data urodzenia ............, miejsce urodzenia ................
PESEL ................, NIP ...................................
Rodzaj dokumentu ..........., seria/numer .....................
Ulica ..............................., numer domu ............,
numer lokalu ............, nr telefonu ........................
Kod pocztowy ............, miejscowość ........................
Gmina ....................., województwo ......................
Adres urzędu skarbowego Podatnika .............................
...............................................................
Nazwa Płatnika Wykonawcy i numer konta Płatnika lub konto
osobiste ......................................................
...............................................................
RACHUNEK
DLA DEPARTAMENTU ADMINISTRACYJNEGO
za: wykonanie pracy studyjnej pt.: ...........................,
pod kryptonimem ........................, zrealizowanej zgodnie
z "Planem badań naukowych, prac rozwojowych i studyjnych na
lata ....................".
Zgodnie z umową Nr .............. z dnia ......................
należność za wykonanie powierzonej pracy wynosi ........... zł,
słownie: ......................................................
....................................
(data i podpis wystawcy rachunku)
===============================================================
Praca studyjna została wykonana i zarejestrowana w kancelarii
tajnej Nr ..............................................
(Nr BOIN-u jednostki inicjującej)
pod numerem ..........................
...........................................
(data i podpis osoby rejestrującej pracę)
Zatwierdzam do wypłaty sumę ..................................,
(kwota wynagrodzenia)
słownie: ......................................................
Wypłacić z pozycji ............................................
............................................
(Dyrektor Departamentu Administracyjnego)
OBLICZENIE PODATKU
1. Kwota rachunku brutto ............
2. Koszt uzyskania przychodu ............
3. Kwota do opodatkowania ............
4. Należny podatek ............
5. Do wypłaty netto ............
Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym
w dniu .............................................
(Główny Księgowy Urzędu MON)
Załącznik Nr 15
MAKIETA OPINII PRACY STUDYJNEJ
MAKIETA OPINII PRACY STUDYJNEJ
1. Uwagi ogólne.
2. Ocena metodologiczna.
3. Ocena merytoryczna.
4. Wnioski końcowe.
WYMAGANIA ODNOŚNIE TREŚCI I FORMY
I. Elementy składowe:
1) wyjaśniający:
- ukazanie okoliczności, w jakich powstało opracowanie,
- zwrócenie uwagi na intencje autorów opracowania,
- podkreślenie zasadniczych treści ułatwiających czytelnikowi zrozumienie zawartych w opracowaniu problemów;
2) sprawozdawczy (zdanie sprawy):
- ścisłe zreferowanie najważniejszych faktów,
- istota treści;
3) oceniający:
- wydanie sądu o wartości ocenianego opracowania,
- szacunkowe określenie w jakiej części (zakresie) praca jest efektem autorskich przemyśleń, a na ile odzwierciedla treści zawarte w dostępnych publikacjach,
- podkreślenie stron dodatnich,
- wysunięcie wątpliwości, zastrzeżeń lub zarzutów.
II. Wnioski wynikające z całości ocenianego materiału:
1) opinia nie może być streszczeniem materiału, lecz powinna zawierać omówienie jego problematyki;
2) w opinii uwzględnia się uwagi na temat kompozycji, języka i stylu opracowania pracy;
3) opinia pracy musi wyrażać jakie nowe myśli i poglądy wnosi opracowanie w stosunku do dotychczasowego stanu badań w zakresie danej problematyki, a także określić, czy poglądy autora (autorów) są dostatecznie przekonywujące i należycie uzasadnione;
4) w opinii wskazuje się wszystkie ewentualne słabe strony opracowania, określa na czym one polegają i jak je wyeliminować;
5) opinia musi być zakończona propozycją przyjęcia (lub nie) pracy w działalności służbowej.
Załącznik Nr 16
Dyrektor
Departamentu Nauki i Szkolnictwa
Wojskowego
00-911 Warszawa
INFORMACJA
O ZAKOŃCZENIU REALIZACJI PRACY STUDYJNEJ
1. Zespół autorski pod kierunkiem ................ zakończył
realizację pracy studyjnej pt.: ...............................
2. Praca studyjna została wykonana zgodnie z postanowieniami
ujętymi w "Zgłoszeniu pracy studyjnej" ("Wniosku o wszczęcie
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego")* i "Umowie o
pracę studyjną".
Załączniki:
1) trzy egzemplarze pracy studyjnej wraz z jej zapisem w
formie elektronicznej;
2) sprawozdanie wykonawcy pracy studyjnej,
3) rachunki za wykonanie pracy studyjnej,
4) dokument obrotu materiałowego, wystawiony przez wykonawcę
pracy studyjnej, stanowiący podstawę do ujęcia wartości
pracy we właściwej ewidencji ilościowo-wartościowej
resortu.
KIEROWNIK
jednostki inicjującej
................................
_________
* Wymienić jeżeli postępowanie mające na celu zawarcie umowy o pracę studyjną prowadzone jest na zasadach i w trybie określonym w ustawie - Prawo zamówień publicznych.
Załącznik Nr 17
"ZATWIERDZAM" Warszawa, ...........
Dyrektor
Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego
.....................................
(stopień, imię i nazwisko)
PROTOKÓŁ
ODBIORU DOKUMENTACJI PRACY STUDYJNEJ
Nr ..../........ r.
Komisja powołana rozkazem dziennym Dyrektora/Szefa (podać
nazwę jednostki inicjującej daną pracę studyjną) Nr ...... z
dnia ..............., w składzie:
Przewodniczący - ........................................;
Członkowie: - ........................................;
- ........................................;
Sekretarz - ....................................... .
stwierdza:
1. Przedmiotem odbioru jest dokumentacja pracy studyjnej:
1) temat pracy - "............................";
2} jednostka inicjująca - ..............................;
3) kierownik zespołu - ............................. .
2. Komisja wnosi o uznanie umowy o pracę studyjną za
wykonaną/ za niewykonaną* i zastosowanie odpowiednich
postanowień umowy oraz o wypłacenie/ niewypłacenie*
wynagrodzenia Wykonawcom pracy studyjnej, zgodnie z warunkami
umowy oraz przedstawionym rozliczeniem.
3. Dokumentacja pracy studyjnej jest zgodna z wykazem
określonym w pkt 81 "Instrukcji o realizacji badań naukowych i
prac studyjnych w resorcie obrony narodowej", stanowiącej
załącznik do decyzji Nr ....../MON Ministra Obrony Narodowej z
dnia ................. (Dz. Urz. MON Nr ...... poz. .....).
4. Inne postanowienia, uwagi i wnioski komisji: ............
5. Niniejszy protokół został sporządzony w 3 egzemplarzach.
Podpisy:
Przewodniczący -.................
Członkowie -.................
Sekretarz -.................
_________
* Niepotrzebne skreślić.
Załącznik Nr 18
Warszawa, ..............
SPRAWOZDANIE
z działalności studyjnej prowadzonej w ........................
(nazwa jednostki inicjującej)
w ................... r.
I. INFORMACJA O PRACACH STUDYJNYCH
- w formie tabelarycznej dotycząca realizacji prac studyjnych:
L.p. | Kryptonim pracy | Tytuł pracy studyjnej | Kierownik pracy studyjnej | Uwagi o realizacji |
- w formie opisowej dotycząca:
- wyjaśnienia okoliczności lub przyczyn nie wywiązania się z
zobowiązań przyjętych umową,
- wykorzystania rezultatów prac studyjnych w okresie
ostatnich dwóch lat,
- przewidywanych efektów ekonomicznych, szkoleniowych lub
innych w wyniku wprowadzenia do działalności służbowej
wyników prac studyjnych zrealizowanych w ubiegłym roku.
II. WNIOSKI LUB PROPOZYCJE
Propozycje w zakresie doskonalenia metodologii, organizacji lub
finansowania działalności studyjnej.
KIEROWNIK
jednostki inicjującej
..............................