Wprowadzenie do użytku "Instrukcji o kierowaniu pracami naukowo-badawczymi i studyjnymi w resorcie obrony narodowej".
Dz.Urz.MON.2005.5.39
Akt utracił mocDECYZJA Nr 59/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 9 marca 2005 r.
w sprawie wprowadzenia do użytku "Instrukcji o kierowaniu pracami naukowo-badawczymi i studyjnymi w resorcie obrony narodowej"
Na podstawie § 2 pkt 2 i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) w związku z pkt 1 ppkt 2 lit. d i e decyzji Nr 274/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 października 2003 r. w sprawie wprowadzania modelu systemu realizacji prac naukowo-badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 16, poz. 174 z późn. zm.) w celu ujednolicenia zasad działania komórek organizacyjnych resortu obrony narodowej w procesie realizacji prac naukowo-badawczych i studyjnych podejmowanych na potrzeby resortu, ustala się, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA
INSTRUKCJA
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
składanych do Ministerstwa Nauki i Informatyzacji i realizowanych na rzecz obronności państwa.
Rozdział 2
Planowanie prac naukowo-badawczych i studyjnych
Planowanie prac naukowo-badawczych i studyjnych
- opracowywane w Generalnym Zarządzie Planowania Strategicznego - P5 (GZPS) SG WP.
Rozdział 3
Realizacja prac naukowo-badawczych
Realizacja prac naukowo-badawczych
Rozdział 4
Finansowanie prac naukowo-badawczych
Finansowanie prac naukowo-badawczych
Rozdział 5
Odbiór wyników prac naukowo-badawczych
Odbiór wyników prac naukowo-badawczych
Rozdział 6
Upowszechnianie rezultatów i wdrażanie wyników prac naukowo-badawczych
Upowszechnianie rezultatów i wdrażanie wyników prac naukowo-badawczych
Rozdział 7
Dokumentowanie zrealizowanych prac naukowo-badawczych
Dokumentowanie zrealizowanych prac naukowo-badawczych
Rozdział 8
Realizacja prac studyjnych
Realizacja prac studyjnych
Rozdział 9
Finansowanie prac studyjnych
Finansowanie prac studyjnych
Rozdział 10
Odbiór wyników prac studyjnych
Odbiór wyników prac studyjnych
Rozdział 11
Upowszechnianie rezultatów i wdrażanie wyników prac studyjnych
Upowszechnianie rezultatów i wdrażanie wyników prac studyjnych
Rozdział 12
Dokumentowanie zrealizowanych prac studyjnych
Dokumentowanie zrealizowanych prac studyjnych
Rozdział 13
Kontrola i nadzór nad praktycznym wykorzystaniem rezultatów prac studyjnych
Kontrola i nadzór nad praktycznym wykorzystaniem rezultatów prac studyjnych
Załącznik Nr 1
Uwaga: pola ciemne wypełnia GZPS (P-5) SG WP.
Uwaga: pola ciemne wypełnia GZPS (P-5) SG WP.
o pracę naukowo-badawczą
1. Temat pracy naukowo-badawczej:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. Numer rejestracyjny: | 3. Data przyjęcia wniosku: |
4. Instytucja inicjująca pracę:
...............................................................
(nazwa instytucji)
...............................................................
...............................................................
(adres, tel.)
...............................................................
(REGON, NIP)
5. Czas realizacji pracy ...................
.........................
6. Uzasadnienie podjęcia pracy
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
7. Główny cel badawczy
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
8. Szacunkowe wydatki na realizację pracy ogółem i w rozbiciu
na lata realizacji .........................................
9. Oczekiwane efekty realizacji pracy:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
10. Oczekiwana forma wyników końcowych pracy:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
11. Forma wdrożenia wyników pracy oraz instytucje
odpowiedzialne za wdrożenie
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
..................... ....................................
Miejscowość i data Szef (dowódca) jednostki inicjującej
Opinia dyrektora (szefa) jednostki realizującej (wypełnia się w
przypadku gdy instytucją inicjującą nie jest instytucją
realizującą):
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
................... .........................................
Miejscowość i data Dyrektor (szef) jednostki realizującej
Załącznik Nr 2
Uwaga: pola ciemne wypełnia instytucja realizująca
Uwaga: pola ciemne wypełnia instytucja realizująca
pracy naukowo-badawczej
Temat pracy naukowo-badawczej:
...............................................................
...............................................................
Kryptonim pracy naukowo-badawczej |_________|
I. DANE OGÓLNE
1. Numer rejestracyjny pracy: | 2. Data przyjęcia: |
3. Jednostka wykonująca:
...............................................................
(nazwa instytucji)
...............................................................
(adres, tel.)
...............................................................
(REGON, NIP)
4. Kierownik pracy:
stopień wojskowy, tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko
...............................................................
adres prywatny, tel. ..........................................
PESEL, NIP
miejsce zatrudnienia (instytucja, wydział, instytut, katedra,
adres, tel.)
...............................................................
...............................................................
5. Planowany termin rozpoczęcia: ........ i zakończenia: ......
II. IMIENNY WYKAZ WYKONAWCÓW
1. Oświadczenie:
Przyjmuję warunki oraz zasady realizacji i rozliczeń pracy
naukowo-badawczej określone w "Instrukcji o kierowaniu pracami
naukowo-badawczymi w resorcie obrony narodowej".
2. Wykaz wykonawców
Lp. | Charakter udziału w realizacji pracy, tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko, data urodzenia, miejsce zatrudnienia, stanowisko | Symbol rodzaju zatrudnienia | Podpis |
1 | Kierownik pracy - | ||
2 | Główny wykonawca 1 - | ||
3 | Główny wykonawca 2 - | ||
4 | Wykonawca | ||
Pracownicy pomocniczy - liczba pracowników | Nie dotyczy |
Symbole rodzaju zatrudnienia "Z" - umowa zlecenie, "D" - umowa
o dzieło
3. Łącznie przy realizacji projektu jest planowany udział .....
osób.
III. OPIS PRACY NAUKOWO-BADAWCZEJ ORAZ CHARAKTERYSTYKA SPOSOBU
JEJ ROZWIĄZANIA
1. Stan wiedzy w zakresie tematyki badań:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. Określenie celu badań:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
3. Określenie zadań badawczych:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
4. Metody i techniki badań:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
5. Etapy pracy i wymierne efekty przedstawione do odbioru w
poszczególnych etapach pracy
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
6. Przewidywana forma wyników pracy
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
IV. HARMONOGRAM WYKONANIA PRACY
Lp. | Nazwa zadania | Termin realizacji (m-c, rok) | Przewidywane wydatki (zł) |
1 | 2 | 3 | 4 |
Razem |
V. PRZEWIDYWANY PLAN WYDATKÓW NA REALIZACJĘ PRACY
1. Planowane wydatki
Lp. | Pozycje wydatków | Planowane wydatki w roku budżetowym (oceny bieżące w (zł) | Razem | ||
1 | Honoraria | 2001 | 2002 | .... | |
2 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||||
3 | Zakup materiałów i wyposażenia | ||||
4 | Zakup usług pozostałych | ||||
... | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków zawartą w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2000 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów. | ||||
Razem |
2. Uzasadnienie planowanych wydatków
Lp. | Pozycje wydatków | Planowany sposób wykorzystania w trakcie realizacji pracy | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji pracy |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów i wyposażenia | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
... | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków zawartą w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2000 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów. |
VI. OŚWIADCZENIA I PODPISY
1. Szef (dowódca) jednostki wykonującej:
...............................................................
(imię, nazwisko, adres, telefon, fax, e-mail)
2. Główny księgowy (kwestor) jednostki wykonującej:
...............................................................
(imię, nazwisko, adres, telefon, fax, e-mail)
3. Treść oświadczenia:
1) Oświadczam, że zapoznałem się z koncepcją rozwiązania
pracy naukowo-badawczej;
2) W przypadku realizacji pracy zobowiązuje się do
przestrzegania warunków umowy;
3) Oświadczam, że zgodnie z moją wiedzą koncepcja nie
narusza praw osób trzecich.
PODPISY
Szef (dowódca) jednostki Kierownik pracy
.............................. ....................
.............................
Miejscowość i data
Załącznik Nr 3
UMOWA
UMOWA
zawarta w dniu ............. w Warszawie
pomiędzy
Ministrem Obrony Narodowej
działającym przez
............................................................
zwanym dalej "Zamawiającym",
a
Pełna nazwa (firma) ........................................
z siedzibą w .................... ul. ......................
o nr REGON ...................... i NIP ....................
zarejestrowanym w ............... pod nr ...................
w imieniu którego działają:
1. ....................... - ...............................
2. ....................... - ...............................
zwanym dalej "Wykonawcą",
o następującej treści:
Przedmiot umowy
§ 1
1. Zamawiający powierza wykonanie, a Wykonawca zobowiązuje się
wykonać pracę naukowo-badawczą pt.:
...............................................................
...............................................................
oznaczoną kryptonimem ".................", zwaną dalej "Pracą".
2. Zakres rzeczowy, warunki i wymagane rezultaty Pracy
określone są w:
a) zadaniu naukowym, stanowiących załącznik nr .......... do
umowy;
b) Harmonogramie realizacji Pracy zwanym dalej
"Harmonogramem";
c) niniejszej umowie;
d) a także w następujących dokumentach:
- .........................................................
3. Harmonogram, o którym mowa w ust. 2 stanowi załącznik nr ...
do niniejszej umowy i określa w szczególności podział Pracy
na etapy wraz z terminami ich rozpoczęcia i zakończenia oraz
wynagrodzeniem.
§ 2
Wynikami Pracy będą:
...............................................................
...............................................................
§ 3
Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość Pracy w terminie do ...... i przekazać Zamawiającemu, na zasadach określonych w § 12 umowy.
§ 4
1. Strony ustalają, że wykonanie Pracy odbywa się etapami, zgodnie z Harmonogramem, przy czym każdy etap będzie przedmiotem odrębnego odbioru i rozliczeń.
2. Strony dopuszczają możliwość dokonania odrębnego odbioru i rozliczenia wydzielonego z etapu zadania, w sposób przewidziany dla odbioru etapu Pracy i zgodnie z wynagrodzeniem wynikającym z Harmonogramu Pracy.
§ 5
1. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie całości Pracy objętej
niniejszą umową, ustala się na podstawie wynegocjowanej ceny
umownej na kwotę
Netto: .... zł (słownie: ... zł).
Brutto: ... zł (słownie: ... zł),
w tym VAT ... %: kwota ... zł (słownie ... zł).
przy czym wynagrodzenie to (z uwzględnieniem etapowych
odbiorów) w rozbiciu na poszczególne lata realizacji wynosi:
- rok ......... wysokość wynagrodzenia brutto ..............
- rok ......... wysokość wynagrodzenia brutto ..............
- rok ......... wysokość wynagrodzenia brutto ..............
Wynagrodzenie obejmuje wszystkie należności związane z
wykonaniem umowy, w tym należne cła i podatki.
W przypadku zastosowania obniżonej stawki podatkowej lub
zwolnienia z podatku, niezbędnym jest wskazanie podstawy
prawnej takiego zastosowania.
2. Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji Pracy
w danym roku, będzie pisemne potwierdzenie przez
Zamawiającego, w terminie 30 dni od daty opublikowania
ustawy budżetowej, wielkości środków finansowych
przewidzianych na kontynuowanie umowy w danym roku.
Strony dopuszczają możliwość przesunięcia terminów wykonania
Pracy/etapów określonych w Harmonogramie o okres oczekiwania
na potwierdzenie środków finansowych.
3. W przypadku gdy Zamawiający pisemnie powiadomi Wykonawcę, że
nie posiada środków na finansowanie Pracy w danym roku,
Wykonawca zastrzega sobie negocjowanie zmiany terminów
realizacji Pracy lub strony dokonają rozliczenia Pracy i jej
wyników. Rozliczenie nastąpi według stanu realizacji Pracy
zgodnie z Harmonogramem na dzień podpisania ostatniego
protokółu odbioru etapu (zadania).
§ 6
1. Wszelkie rozliczenia finansowe w imieniu Zamawiającego
będzie dokonywał Departament Budżetowy MON Regon 0006653337,
Al. Niepodległości 218, 00-911 Warszawa, zwany dalej
Płatnikiem. Faktury VAT będą wystawiane na Zamawiającego ze
wskazaniem Płatnika i przesłane pod adres Departamentu
Budżetowego MON. Na fakturze VAT powinien być umieszczony
numer oraz przedmiot umowy/etapu umowy.
2. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć, najpóźniej do 20
grudnia danego roku, pod rygorem odstąpienia od umowy i
skutków wynikających z § 14 ust. 1 umowy, do:
- Departamentu Budżetowego (Oddział Wydatków Centralnych):
oryginał faktury VAT, wystawionej na Zamawiającego i
wskazującej Płatnika;
- Zamawiającego: protokół komisyjnego odbioru Pracy/etapu,
oraz dodatkowo:
............................................................
............................................................
3. Wynagrodzenie należne za Pracę będzie wypłacane po wykonaniu
i odbiorze bez zastrzeżeń poszczególnych etapów i całości
Pracy zgodnie z Harmonogramem. Podstawą do wystawienia
faktury VAT stanowi protokół odbioru etapu/Pracy bez
zastrzeżeń przez Zamawiającego.
§ 7
1. Wypłata wynagrodzenia za wykonanie Pracy/etapu nastąpi nie
później niż w ciągu 14 dni (termin płatności) od daty
otrzymania przez Płatnika dokumentów rozliczeniowych
określonych w § 6, w formie polecenia przelewu na rachunek
Wykonawcy ............ .Termin zapłaty uważa się za
zachowany, jeżeli obciążenie rachunku dłużnika nastąpi
najpóźniej w następnym dniu roboczym po terminie płatności.
2. W przypadku wykonania Pracy/etapu przed terminem określonym
w Harmonogramie i spełnieniu wymogów zawartych w § 6
(warunki płatności) wynagrodzenie może być wypłacone przed
terminem wynikającym z Harmonogramu, ale bez obowiązku
zachowania 14-dniowego terminu płatności.
3. Wymóg 14-dniowego terminu płatności nie obowiązuje w
przypadku realizacji Pracy (etapu) po terminie określonym w
Harmonogramie (termin umowy).
4. Zamawiający oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i
posiada Numer Identyfikacji Podatkowej NIP:
............................................................
5. Wykonawca oświadcza, że jest płatnikiem VAT i posiada numer
identyfikacji podatkowej NIP:
............................................................
6. Z uwagi na naukowo-badawczy charakter Pracy, jest ona
zwolniona z podatku VAT, stosownie do przepisów ustawy z
dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.
Nr 54, poz. 535).
§ 8
Końcowe rozliczenie Pracy nastąpi po komisyjnym odbiorze Pracy, na podstawie protokołu końcowego odbioru Pracy bez zastrzeżeń ze strony Zamawiającego, stanowiącego podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT.
§ 9
Wykonawca zobowiązuje się, do nieprzenoszenia bez pisemnej zgody Zamawiającego przysługujących z niniejszej umowy wierzytelności jak również do nieobciążania zastawem w/w wierzytelności.
§ 10
1. Wykonawca zapewni Zamawiającemu pełny i nieograniczony dostęp do procesu wykonywania Pracy we wszystkich jej fazach. Obowiązek ten odnosi się także do podwykonawców i dostawców Wykonawcy.
2. Zamawiający upoważnia ......... do bieżącej kontroli postępu Pracy, jej terminowej realizacji i zgodności uzyskanych wyników z dokumentami określonymi w § 1 ust. 2 oraz wykonywania obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 wraz z późn. zm.). Zmiana osoby upoważnionej nie stanowi zmiany treści umowy, wymaga jednak pisemnego zawiadomienia Wykonawcy.
§ 11
1. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że Praca prowadzona jest w sposób niezgodny z dokumentami, o jakich mowa w § 1 ust. 2, lub Wykonawca dopuszcza się zwłoki w wykonaniu Pracy, Zamawiający wyznaczy określony termin do zmiany sposobu wykonania Pracy lub odpowiednio dodatkowy termin do wykonania Pracy, jednak nie dłuższy niż 14 dni. Wykonawca zobowiązany jest zastosować się do wskazówek oraz terminu wyznaczonego przez Zamawiającego.
2. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający może od umowy odstąpić lub powierzyć poprawienie bądź dalsze wykonanie Pracy innemu Wykonawcy, z potrąceniem kosztów wykonania zastępczego z wynagrodzenia Wykonawcy. Może również bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania Pracy i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki lub z niewłaściwego wykonania Pracy.
3. Jeżeli Praca podzielona jest na etapy (etap na zadania), a Wykonawca wykonuje etap niezgodnie z umową lub dopuszcza się zwłoki tylko co do danego etapu, uprawnienie Zamawiającego do odstąpienia od umowy ogranicza się według jego wyboru albo do tego etapu, albo do całej reszty niewykonanej Pracy. Zamawiający może także odstąpić od umowy w całości, jeżeli wykonanie częściowe nie miałoby dla niego znaczenia ze względu na właściwość zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez Zamawiającego cel umowy, wiadomy Wykonawcy.
4. W przypadku częściowego odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy, strony dokonują rozliczenia zrealizowanej części Pracy na zasadach określonych w § 4. Nie narusza to prawa Zamawiającego do żądania naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania na zasadach ogólnych.
5. Jeżeli wykonanie Pracy objętej umową zostanie przerwane przez Zamawiającego lub z innych przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, strony dokonują rozliczenia zrealizowanej części Pracy na zasadach określonych w § 4.
6. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku strony dokonują rozliczenia zrealizowanej części Pracy na zasadach określonych w § 4.
7. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku strony dokonują rozliczenia zrealizowanej części Pracy na zasadach określonych w § 4.
§ 12
1. Wykonawca jest zobowiązany zawiadomić Zamawiającego o wykonaniu poszczególnych etapów i całości Pracy, nie później niż w terminie zakończenia Pracy/etapu określonym w Harmonogramie.
2. Odbiór Pracy oraz poszczególnych jej etapów zostanie dokonany komisyjnie, przy zachowaniu formy pisemnej protokołu odbioru. W skład komisji oprócz Zamawiającego wchodzą przedstawiciele właściwego Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego oraz przedstawiciele Gestora sprzętu.
3. Strony ustalają, że odbiór Pracy/etapu dokonywany będzie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, w terminie uzgodnionym przez strony, ale nie później niż w ciągu 10 dni roboczych licząc od daty zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1.
§ 13
1. Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 15% określonego w § 5 wynagrodzenia brutto za całość Pracy, gdy Zamawiający odstąpi w całości od umowy z przyczyn, za które odpowiada Wykonawca. Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 15% wynagrodzenia brutto niezrealizowanej części umowy, w razie odstąpienia przez Zamawiającego od części umowy, z przyczyn za które odpowiada Wykonawca.
2. Suma kar umownych nie może przekraczać 15% wynagrodzenia brutto umowy, co nie ogranicza dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przez Zamawiającego na zasadach ogólnych.
3. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy karę umowną w wysokości 15% wartości niezrealizowanej części umowy w razie odstąpienia przez Wykonawcę od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Zamawiający z wyjątkiem § 5 ust. 3 (dotyczy umów wieloletnich) oraz § 11 ust. 7.
§ 14
1. Prawo dysponowania wynikami Pracy w postaci dokumentacji, modeli, prototypów, wzorów użytkowych i przemysłowych, oprogramowania użytkowego wraz z kodem źródłowym oraz pozostałych wyników pracy przysługuje wyłącznie Zamawiającemu i stanowią jego własność. Oznacza to prawo do wyłącznego korzystania i rozporządzania, w granicach obowiązującego prawa: dokumentacją, modelami, wzorami użytkowymi i przemysłowymi, oprogramowaniem użytkowym wraz z kodem źródłowym oraz pozostałymi wynikami pracy.
2. Wyniki pracy, w tym szczególności oprogramowanie wykonane przez Wykonawcę na potrzeby niniejszej pracy, powinny być wolne od wszelkich zobowiązań licencyjnych Wykonawcy.
3. Zamawiający zastrzega sobie wyłączność na ujawnienie i rozpowszechnianie informacji o przedmiocie Pracy. Zastrzeżenie to nie obejmuje praw autorskich wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i o prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 904 wraz z późn. zm.). Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że wyłączność ww. uprawnień Zamawiającego stanowi nieodłączony warunek realizacji umowy.
4. Każdorazowe odstępstwo od warunku z ust. 3 jest dopuszczalne po wydaniu pisemnej zgody przez Zamawiającego.
§ 15
1. Wykonawca jako wyłącznie uprawniony z tytułu autorskich praw majątkowych do określonych w § 2 wyników Pracy, w zakresie wskazanym w art. 50 i 74 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2000 r., Nr 80, poz. 904 wraz z późn. zm.), przenosi na rzecz Zamawiającego w ramach wynagrodzenia brutto za całość Pracy określonego w § 5 niniejszej umowy, wyłączne autorskie prawa majątkowe do nieograniczonego w czasie, w kraju i zagranicą, rozporządzania i korzystania na wszelkich polach eksploatacji znanych w dniu zawarcia umowy, a w szczególności:
- w części dotyczącej programu komputerowego:
1) trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu komputerowego w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która tych zmian dokonała;
3) rozpowszechniania, w tym użyczenia lub najmu, programu komputerowego lub jego kopii;
- w pozostałej części:
4) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania Pracy - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy Pracy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, techniką cyfrową, a w szczególności utrwalanie Pracy na jakichkolwiek nośnikach video, dyskach komputerowych oraz zwielokrotnianie jakąkolwiek techniką;
5) w zakresie obrotu oryginałem lub egzemplarzami, na których Pracę utrwalono - w szczególności wprowadzenie do obrotu w kraju lub zagranicą, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy pracy;
6) w zakresie rozpowszechniania pracy - odtwarzanie, sporządzanie wersji obcojęzycznej, wprowadzanie do pamięci komputerowej, wprowadzanie do obrotu przy użyciu internetu i innych technik przekazu.
2. Razem z przejściem autorskich praw majątkowych, na Zamawiającego przechodzi wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie autorskiego prawa zależnego.
3. Nabycie przez Zamawiającego autorskich praw majątkowych do wyników Pracy jak również prawa własności egzemplarzy dokumentacji i przedmiotów wytworzonych w czasie trwania Pracy następuje z chwilą odbioru pracy i sporządzenia przez strony protokołu końcowego odbioru Pracy.
4. Wykonawca gwarantuje, że wyniki Pracy nie są obciążone wadami prawnymi.
5. W przypadku wystąpienia wad prawnych Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz żądania kary umownej przewidzianej w § 14 ust. 1, co nie narusza prawa dochodzenia naprawienia poniesionej szkody na zasadach ogólnych.
6. W przypadku wytoczenia przeciwko Zamawiającemu powództwa z powodu wad prawnych Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu na swój koszt ochronę sądową oraz do pełnego zaspokojenia roszczeń z tytułu zapadłego wyroku sądowego.
§ 16
1. Zamawiający nie przewiduje zakupu ani wytworzenie przez Wykonawcę ze środków przewidzianych na realizację Pracy aparatury specjalnej służącej do wykonania Pracy.
2. Pod pojęciem aparatury specjalnej należy rozumieć sprzęt, oprogramowanie i prawa na dobrach niematerialnych niestanowiące wyników Pracy.
3. Zakupy lub wytworzenie przedmiotów o których mowa w ust. 2, mogą nastąpić w wyjątkowych przypadkach, wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego, po zasięgnięcia opinii dysponenta środków na Pracę.
4. Aparatura specjalna zakupiona lub wytworzona ze środków Zamawiającego stanowi jego własność. W protokóle odbioru końcowego Pracy zawiera się postanowienie o przekazaniu aparatury specjalnej dysponentowi środków na Pracę.
5. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia wykazu aparatury specjalnej, według określonego wzoru, stanowiącego załącznik do protokołu odbioru końcowego pracy. Sporządzony wykaz musi być podpisany przez osobę (-y) upoważnioną (-e) do reprezentowania Wykonawcy oraz głównego księgowego Wykonawcy (lub osobę pełniącą tę funkcję).
§ 17
1. Do wykonania Pracy, Wykonawca ma prawo włączyć krajowe i zagraniczne instytucje naukowe i przedsiębiorców pod warunkiem spełnienia wymogów określonych przepisami ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.). Odpowiedzialność za wykonanie Pracy ponosi wyłącznie Wykonawca.
2. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przedstawienia listy podmiotów o jakich mowa w ust. 1 oraz wyrazić w tej sprawie opinię.
3. Wykonawca oraz jego podwykonawcy i dostawcy nie mogą zatrudniać żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej, którzy są związani stosunkiem służbowym (praca) z Zamawiającym bądź inną instytucją biorącą udział w procesie planowania, finansowania, nadzoru, odbioru i kontroli Pracy.
§ 18
1. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogów określonych ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 wraz z późn. zm.).
2. Praca ma charakter ......... w myśl przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1.
3. Wykonawca jest zobowiązany przechowywać niniejszą umowę oraz korespondencję dotyczącą tej umowy jako dokumenty ......... w myśl obowiązujących przepisów oraz nie rozpowszechniać informacji o niniejszej Pracy ani treści niniejszej umowy, bez pisemnej zgody Zamawiającego.
4. We wszelkiej korespondencji jawnej oraz w jawnych notatkach służbowych Wykonawca zobowiązuje się posługiwać kryptonimem Pracy podanym w § 1, ust. 1.
§ 19
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty jest dopuszczalna o ile wynika ona z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego.
2. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 20
W przypadku zaistnienia konieczności zmiany wymagań w wykonanej Pracy, Zamawiający dostarczy Wykonawcy niezbędną do tego celu podstawę merytoryczną i pokryje koszty powstałe na skutek wprowadzonych zmian oraz uwzględni ewentualną korektę terminów realizacji Prac objętych umową. Wykonawca zobowiązuje się realizować zmiany na pisemne żądanie Zamawiającego.
§ 21
Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dodatkowej pozabilansowej ewidencji księgowej realizacji Pracy umożliwiającej szczegółowe rozliczenie kosztów poniesionych w czasie realizacji Pracy.
§ 22
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 23
1. Integralną część niniejszej umowy stanowią następujące załączniki:
1) Zał. Nr ... - podstawy merytoryczne Pracy (zadanie naukowe)
2) Zał. Nr ... - Harmonogram Pracy
3) Zał. Nr ... - Koncepcja pracy
2. Umowę sporządzono w ...... jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem: ...... egzemplarzy dla Wykonawcy, ...... egzemplarzy dla Zamawiającego, 1 egzemplarz dla Płatnika.
Podpisy i pieczęcie
WYKONAWCY ZAMAWIAJĄCEGO
....................... .....................
Załącznik Nr 4
"ZATWIERDZAM"
"ZATWIERDZAM"
PROTOKÓŁ
odbioru pracy (etapu pracy) naukowo-badawczej
Temat pracy naukowo-badawczej:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Kryptonim pracy naukowo-badawczej: ............
Nazwa etapu pracy:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Komisja w składzie:
1. Przewodniczący .............................................
2. Członkowie: .............................................
.............................................
.............................................
powołana decyzją ..............................................
Nr ..... z dnia ........ w celu dokonania odbioru pracy (etapu
pracy) naukowo-badawczej, stwierdza co następuje:
I. DO ODBIORU PRZEDSTAWIONO:
...............................................................
...............................................................
II. OCENA KOMISJI
1. Ocena zgodności zakresu wykonanej pracy z koncepcją
i umową:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. Ocena prawidłowości oraz zgodności z przeznaczenie i
obowiązującymi przepisami, wykorzystania środków
finansowych na wykonanie pracy:
............................................................
............................................................
............................................................
III. SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA ZAKUPIONYCH LUB (I) WYTWORZONYCH
POMOCY NAUKOWYCH I DYDAKTYCZNYCH
Komisja ustala, że zakupione lub wytworzone pomoce naukowe i
dydaktyczne zagospodarowane zostaną w następujący sposób:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
IV. UWAGI I ZALECENIA KOMISJI
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
V. WNIOSEK KOMISJI
Uwzględniając oceny sformułowane w punkcie I, komisja
wnioskuje o1:
1) przyjęcie i rozliczenie pracy (etapu pracy) zgodnie z
umową i harmonogramem;
2) nie przyjmowanie pracy (etapu pracy), a przedstawione
opracowanie skierować ponownie do jednostki wykonującej w
celu uzupełnienia zgodnie z umową;
3) zobowiązać jednostkę wykonującą do wykonania zaleceń
komisji do dnia .......... i przedstawienia ww. pracy do
ponownego odbioru;
4) zastosowanie wobec jednostki wykonującej lub kierownika
pracy postanowień umowy dotyczących niewłaściwego
wykonania zobowiązań.
PODPISY CZŁONKÓW KOMISJI
1. Przewodniczący: ...........................
2. Członkowie: ...........................
...........................
...........................
...........................
.....................
(Miejscowość i data)
_________
1 Proszę podkreślić właściwy wniosek.
Załącznik Nr 5
z realizacji pracy naukowo-badawczej
Temat pracy naukowo-badawczej:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Kryptonim pracy naukowo-badawczej .............................
I. DANE OGÓLNE
1. Nr rejestracyjny: ..........................................
2. Okres realizacji pracy: ........ miesięcy.
3. Termin rozpoczęcia: ........ i zakończenia pracy: ..........
4. Jednostka wykonująca:
...............................................................
(nazwa instytucji)
...............................................................
(adres, tel.)
...............................................................
(REGON, NIP)
5. Kierownik pracy:
stopień wojskowy, tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko
...............................................................
adres prywatny, tel. ..........................................
PESEL ....................., NIP .............................,
miejsce zatrudnienia (instytucja, w przypadku uczelni: wydział,
instytut, katedra,) adres, tel.
...............................................................
...............................................................
...............................................................
6. Opis wykonanych zadań badawczych i ich zgodność z
harmonogramem:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
7. Opis uzyskanych wyników pracy:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
II. ROZLICZENIE REALIZACJI PRACY ZGODNIE Z HARMONOGRAMEM
Lp. | Nazwa zadania badawczego | Termin zakończenia | Przyznane środki (zł) |
realizacji | Wydane środki (zł) | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | |||
Razem |
III. ROZLICZENIE WYDATKÓW PONIESIONYCH NA REALIZACJĘ PRACY
IV. UZASADNIENIE PONIESIONYCH WYDATKÓW
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji pracy |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów i wyposażenia | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
4 | Inne wydatki |
PODPISY
Kierownik pracy Główny księgowy (kwestor) Szef (dowódca)
jednostki
................. ......................... ...............
..........................
Miejscowość i data
Raport roczny sporządzono w .................. w dniu .......
(miejscowość)
Załącznik Nr 6
KARTA OCENY
KARTA OCENY
Temat pracy naukowo-badawczej:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Kryptonim pracy naukowo-badawczej .............................
Termin zakończenia pracy: .....................................
I. DANE OGÓLNE
1. Nr rejestracyjny ...........................................
2. Jednostka wykonująca:
...............................................................
(nazwa instytucji)
...............................................................
(adres, tel.)
...............................................................
(REGON, NIP)
3. Kierownik pracy:
stopień wojskowy, tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko
...............................................................
adres prywatny, tel. ..........................................
PESEL, NIP ....................................................
miejsce zatrudnienia (instytucja, w przypadku szkoły wyższej
również wydział, instytut, katedra, adres, tel.)
...............................................................
II. OCENA WYNIKÓW PRACY:
1. OCENA ZGODNOŚCI ZAKRESU WYKONANEJ PRACY Z KONCEPCJĄ I UMOWĄ
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. OCENA POZIOMU METODOLOGICZNEGO I MERYTORYCZNEGO PRACY
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
3. OCENA ADEKWATNOŚCI I POPRAWNOŚCI UŻYCIA ZASTOSOWANYCH METOD
I TECHNIK BADAWCZYCH
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
4. OCENA MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA I WDROŻENIA WYNIKÓW PRACY
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
5. OCENA PRAWIDŁOWOŚCI ORAZ ZGODNOŚCI Z PRZEZNACZENIEM I
OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH
NA WYKONANIE PRACY
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
III. OCENA KOŃCOWA PRACY
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Komisja Podpisy
Przewodniczący: ................ .................
Członkowie: ................ .................
................ .................
................ .................
................ .................
................ .................
Miejscowość i data .........................
Załącznik Nr 7
RAPORT KOŃCOWY
RAPORT KOŃCOWY
Temat pracy naukowo-badawczej:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Kryptonim pracy naukowo-badawczej .............................
I. DANE OGÓLNE
1. Nr rejestracyjny ...........................................
2. Okres realizacji pracy ............. miesięcy.
3. Termin rozpoczęcia ............ i zakończenia ............ .
4. Jednostka wykonująca:
...............................................................
(nazwa instytucji)
...............................................................
(adres, tel.)
...............................................................
(REGON, NIP)
5. Kierownik pracy:
stopień wojskowy, tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko
...............................................................
adres prywatny, tel. ..........................................
PESEL, NIP ....................................................
miejsce zatrudnienia (instytucja, wydział,
instytut, katedra,) adres, tel.
...............................................................
...............................................................
6. Opis wykonanych zadań badawczych:
Rok ...................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Rok ...................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Rok ...................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
7. Opis uzyskanych wyników pracy
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
II. ROZLICZENIE REALIZACJI PRACY ZGODNIE Z HARMONOGRAMEM
Lp. | Nazwa zadania badawczego | Termin zakończenia | Przyznane środki (zł) |
realizacji | Wydane środki (zł) | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | |||
2 | |||
3 | |||
Razem |
III. ROZLICZENIE WYDATKÓW PONIESIONYCH NA REALIZACJĘ PRACY
1. Poszczególne pozycje wydatków w cenach bieżących (zł)
Lp. | Pozycje wydatków | Przyznane środki (zł) | |||
Wydane środki (zł) | |||||
Rok ... | Rok ... | Rok ... | Razem | ||
1 | Honoraria | ||||
2 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||||
3 | Zakup materiałów i wyposażenia. Zakup usług pozostałych | ||||
4 | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków | ||||
Razem | |||||
Ogółem we wszystkich latach |
2. Uzasadnienie poniesionych wydatków w poszczególnych
latach:
Rok ............
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji pracy |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów i wyposażenia | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
4 | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków |
Rok ............
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji pracy |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów i wyposażenia | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
4 | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków |
Rok ............
Lp. | Pozycje wydatków | Sposób wykorzystania w roku sprawozdawczym | Proponowany sposób zagospodarowania po zakończeniu realizacji pracy |
1 | Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek | ||
2 | Zakup materiałów i wyposażenia | ||
3 | Zakup usług pozostałych | ||
4 | Inne wydatki zgodnie z klasyfikacją wydatków |
PODPISY
Kierownik pracy Główny księgowy (kwestor) Szef (dowódca)
jednostki
................. ......................... ..............
.........................
Miejscowość i data
Raport roczny sporządzono w ................ w dniu ...........
(miejscowość)
Załącznik Nr 8
ZATWIERDZAM
ZATWIERDZAM
KLAUZULA
...............
ZGŁOSZENIE
pracy studyjnej
Temat pracy studyjnej:
..............................................................
..............................................................
I. DANE OGÓLNE1
1. Kryptonim: | 2. Data przyjęcia wniosku: |
3. Jednostka inicjująca pracę studyjną do realizacji:
...............................................................
(nazwa instytucji)
...............................................................
(adres, nr telefonu)
...............................................................
(REGON, NIP)
4. Planowany termin rozpoczęcia pracy .........................
Planowany termin zakończenia pracy .........................
II. IMIENNY WYKAZ ZESPOŁU AUTORSKIEGO
1. Oświadczenie:
Przyjmuję warunki oraz zasady realizacji i rozliczenia pracy
studyjnej określone w "Umowie" o pracę studyjną.
2. Wykaz zespołu autorskiego
Lp. | Charakter udziału w realizacji pracy | Stopień wojskowy i naukowy | Imię i nazwisko | Proponowana wysokość wynagrodzenia | Podpis |
1 | Kierownik pracy | ||||
2 | Członek zespołu autorskiego | ||||
3 | Członek zespołu autorskiego | ||||
... | .............. |
3. Łącznie przy realizacji projektu jest planowany udział
......... osób.
III. OPIS PRACY STUDYJNEJ ORAZ CHARAKTERYSTYKA SPOSOBU JEJ
ROZWIĄZANIA
1. Główny cel badań i uzasadnienie potrzeby podjęcia pracy: ...
...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. Stan wiedzy w zakresie tematu pracy studyjnej.
Co wniesie rozwiązanie problemu do dorobku nauk wojskowych,
czy jest to problem nowy czy kontynuowany?
Kto dotychczas zajmował się tym problemem i jakie osiągnął
rezultaty?
...............................................................
...............................................................
3. Zadania studyjne:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
4. Metodyka badań - proponowane sposoby rozwiązania problemu,
na czym będzie polegała analiza i opracowanie wyników, jakie
narzędzia badawcze będą wykorzystane:
...............................................................
...............................................................
5. Proponowany całkowity koszt realizacji pracy studyjnej:
.................... PLN
(słownie złotych: .........................................)
6. Przydatność pracy, forma i termin praktycznego wdrożenia jej
efektów w Siłach Zbrojnych RP:
...............................................................
...............................................................
IV. HARMONOGRAM WYKONANIA PRACY
Lp. | Nazwa zadania | Termin realizacji (miesiąc) |
1 | ||
2 | ||
3 | ||
... |
KIEROWNIK PRACY
Miejscowość, data ......................
......................
_________
1 Pola ciemne wypełnia Generalny Zarząd Operacyjny - P3 SG WP
Załącznik Nr 9
"ZATWIERDZAM"
"ZATWIERDZAM"
......................................
(stopień, imię i nazwisko)
Warszawa, dn. ............... r.
PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI
wykonania pracy studyjnej
Nr ........
W dniu ................ r. komisja w składzie:
przewodniczący: ................
członkowie: ................
................
................
powołana przez: ............. na podstawie rozkazu wewnętrznego
................... Nr .... r. z dnia ............. rozpatrzyła
możliwość wykonania pracy związanej z opracowaniem problemu
studyjnego.
1. Temat pracy studyjnej: .....................................
2. Podstawa wykonania pracy: ..................................
(nazwa dokumentu planistycznego)
kryptonim ...............
3. Stwierdzenie przyczyn uzasadniających powierzenie pracy
wykonawcom za dodatkowym wynagrodzeniem:
Komisja stwierdza, że praca określona w punkcie 1 ..........
...........................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
4. Górna granica wynagrodzenia za pracę wykonaną poza godzinami
służbowymi wynosi:
a) wynagrodzenie autorskie dla wykonawców pracy studyjnej:
- .......................... ...........
(stopień, imię i nazwisko) (kwota)
- .......................... ...........
- .......................... ...........
-----------------------
Ogółem ...........
Ogółem słownie złotych: ..............................
5.Termin zakończenia prac .....................................
6. Warunki dodatkowe: (dodatkowe efekty pracy)
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
7. Komisja stawia wniosek, aby pracę określoną w punkcie 1
wykonać poza godzinami służbowymi, na podstawie umowy o
dzieło.
8. Komisja proponuje powierzyć wykonanie pracy studyjnej
zespołowi pod kierownictwem ................................
...............................................................
zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 z dnia 9 lutego 2004 r., poz. 177, art. 4 ust. 8).
9. Protokół sporządzono w 3 egz. w ............................
...............................................................
(nazwa jednostki inicjującej wykonanie pracy studyjnej)
Podpisy komisji:
przewodniczący .................
członek .................
członek .................
członek ................
Załącznik Nr 10
UMOWA
UMOWA
(o pracę studyjną zawierana z kierownikiem
pracy studyjnej)
Zawarta w dniu ........... w ............ pomiędzy Ministrem
Obrony Narodowej, z siedzibą w Warszawie, zwanym dalej
ZAMAWIAJĄCYM, w imieniu którego działają:
- kierownik jednostki inicjującej:
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Dyrektor Departamentu Administracyjnego MON:
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Główny Księgowy
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
a kierownikiem pracy studyjnej
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia)
zwanym dalej WYKONAWCĄ, o następującej treści:
§ 1
ZAMAWIAJĄCY powierza do wykonania, a WYKONAWCA zobowiązuje się rozwiązać problem studyjny pt.: ......... ujęty w "Planie prac nauko-badawczych i studyjnych na lata ......... " pod kryptonimem ......... .
§ 2
WYKONAWCA zobowiązuje się wykonać pracę wymienioną w § 1 w terminie do ........., przekazując ZAMAWIAJĄCEMU opracowanie merytoryczne zrealizowanej pracy w zwartej formie - w trzech egzemplarzach oraz w formie elektronicznej.
§ 3
1. Wynagrodzenie, za wykonanie pracy określonej w § 1,
ustala się na podstawie wynegocjowanej ceny umownej w wysokości
................... PLN, słownie: .............................
............................................................. .
2. Wynagrodzenie należne za pracę będzie wypłacone WYKONAWCY
po zrealizowaniu pracy określonej w § 1 i dokonaniu jej odbioru
merytorycznego przez ZAMAWIAJĄCEGO oraz po zatwierdzeniu
"Protokołu odbioru dokumentacji pracy studyjnej".
3. Szef Generalnego Zarządu Operacyjnego dokonuje
komisyjnego odbioru dokumentacji pracy studyjnej w terminie 14
dni od dostarczenia przez ZAMAWIAJĄCEGO "Informacji o
zakończeniu realizacji pracy studyjnej".
4. Rozliczenie finansowe pracy nastąpi na podstawie
"Rachunku dla Departamentu Administracyjnego" wystawionego
przez WYKONAWCĘ.
§ 4
WYKONAWCA zobowiązany jest przekazać ZAMAWIAJĄCEMU całość pracy, o której mowa w § 1, zgodnie ze "Zgłoszeniem pracy studyjnej", nie później niż w ostatnim dniu uzgodnionego terminu zakończenia pracy.
§ 5
§ 6
WYKONAWCA ma prawo zlecać wykonywanie części pracy członkom zespołu autorskiego w ramach środków finansowych ustalonych na realizację pracy. Odpowiedzialność za wykonanie tych prac ponosi wyłącznie WYKONAWCA.
§ 7
Zawarta umowa ma charakter jawny, natomiast opracowania wynikowe oznacza się zgodnie ze stosowaną dla danej pracy klauzulą tajności, w zależności od rodzaju zawartych informacji. Za właściwe przydzielenie klauzuli tajności odpowiedzialność ponosi WYKONAWCA, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. W korespondencji jawnej zarówno ZAMAWIAJĄCY jak i WYKONAWCA powinni posługiwać się kryptonimem pracy, wskazanym w § 1.
§ 8
§ 9
§ 10
"Protokół konieczności" i "Zgłoszenie pracy studyjnej" stanowią załączniki do niniejszej umowy.
§ 11
Umowa niniejsza została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach; dwa dla ZAMAWIAJĄCEGO i jeden dla WYKONAWCY.
PODPISY:
WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY
........................ ...............................
Kierownik pracy kierownik jednostki inicjującej
...............................
Dyrektor DA MON
...............................
Główny Księgowy
DANE OSOBOWE WYKONAWCY
Nazwisko i imię ...............................................
Imię ojca .................... Imię matki ..................
Data urodzenia ............... Miejsce urodzenia ...........
PESEL ........................ NIP: ........................
Rodzaj dok: .................. Seria/numer .................
Ulica ....... numer domu: ... numer lokalu: ... nr telefonu: ..
Kod pocztowy: ....... miejscowość .............................
Gmina: .............. województwo .............................
Adres URZĘDU SKARBOWEGO PODATNIKA .............................
...............................................................
Nazwa płatnika Wykonawcy i numer konta płatnika lub konto
osobiste ......................................................
...............................................................
...............................................................
RACHUNEK
DLA DEPARTAMENTU ADMINISTRACYJNEGO
za: wykonanie pracy studyjnej pt.: ...........................,
pod kryptonimem ............, zrealizowanej zgodnie z "Planem
prac nauko-badawczych i studyjnych na lata ..................".
Zgodnie z umową nr ........... z dnia ......... należność za
wykonanie powierzonej pracy wynosi ....................... PLN,
słownie: ......................................................
......................................
(data i podpis wystawcy rachunku)
Praca studyjna została wykonana i zarejestrowana w
kancelarii tajnej Nr .......................................
(nr BOIN-u jednostki zgłaszającej)
pod numerem .......
..........................................
(data i podpis osoby rejestrującej pracę)
Zatwierdzam do wypłaty sumę ............, słownie: .........
...............................................................
(kwota wynagrodzenia)
Wypłacić z pozycji .........................................
.............................
(Dyrektor DA MON)
_______________________________________________________________
OBLICZENIE PODATKU
1. Kwota rachunku brutto .............
2. Koszt uzyskania przychodu .............
3. Kwota do opodatkowania .............
4. Należny podatek .............
5. Do wypłaty netto .............
Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym w dniu .....
.............................
(Główny Księgowy)
Załącznik Nr 11
UMOWA
UMOWA
(o dzieło zawierana z wykonawcą pracy studyjnej)
Zawarta w dniu ...... w ................ pomiędzy Ministrem
Obrony Narodowej, z siedzibą w Warszawie, zwanym dalej
ZAMAWIAJĄCYM, w imieniu którego działają:
- Kierownik jednostki inicjującej:
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Dyrektor Departamentu Administracyjnego MON:
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Główny Księgowy
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
a ............................................................,
(stopień, imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia)
.................................... zwanym dalej WYKONAWCĄ, o
następującej treści:
§ 1
ZAMAWIAJĄCY powierza do wykonania, a WYKONAWCA zobowiązuje
się rozwiązać problem studyjny pt.: ..................... ujęty
w "Planie prac nauko-badawczych i studyjnych na lata ........."
pod kryptonimem .....................................
§ 2
WYKONAWCA zobowiązuje się wykonać pracę wymienioną w § 1 w terminie do ........., przekazując ZAMAWIAJĄCEMU opracowanie merytoryczne zrealizowanej pracy w zwartej formie.
§ 3
§ 4
WYKONAWCA zobowiązany jest przekazać ZAMAWIAJĄCEMU opracowanie zgodnie ze "Zgłoszeniem pracy studyjnej", nie później niż w ostatnim dniu uzgodnionego terminu zakończenia pracy.
§ 5
§ 6
Zawarta umowa ma charakter jawny, natomiast opracowania wynikowe oznacza się zgodnie ze stosowaną dla danej pracy klauzulą tajności, w zależności od rodzaju wiadomości. Za właściwe przydzielenie klauzuli tajności odpowiedzialność ponosi WYKONAWCA, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. W korespondencji jawnej zarówno ZAMAWIAJĄCY jak i WYKONAWCA powinni posługiwać się kryptonimem pracy, określonym w § 1.
§ 7
§ 8
§ 9
"Protokół konieczności" i "Zgłoszenie pracy studyjnej" stanowią załączniki do niniejszej umowy.
§ 10
Niniejsza umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach; dwa dla ZAMAWIAJĄCEGO i jeden dla WYKONAWCY.
PODPISY:
WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY
...................... ................................
kierownik jednostki inicjującej
................................
Dyrektor DA MON
................................
Główny Księgowy
DANE OSOBOWE WYKONAWCY
Nazwisko i imię ...............................................
Imię ojca .................... Imię matki ..................
Data urodzenia ............... Miejsce urodzenia ...........
PESEL ........................ NIP: ........................
Rodzaj dok: .................. Seria/numer .................
Ulica ....... numer domu: ... numer lokalu: ... nr telefonu: ..
Kod pocztowy: ....... miejscowość .............................
Gmina: .............. województwo .............................
Adres URZĘDU SKARBOWEGO PODATNIKA .............................
...............................................................
Nazwa płatnika Wykonawcy i numer konta płatnika lub konto
osobiste ......................................................
...............................................................
...............................................................
RACHUNEK
DLA DEPARTAMENTU ADMINISTRACYJNEGO
za: wykonanie pracy studyjnej pt.: ...........................,
pod kryptonimem ............., zrealizowanej zgodnie z "Planem
prac nauko-badawczych i studyjnych na lata ..................".
Zgodnie z umową nr ........... z dnia ......... należność za
wykonanie powierzonej pracy wynosi ....................... PLN,
słownie: ......................................................
......................................
(data i podpis wystawcy rachunku)
Praca studyjna została wykonana i zarejestrowana w
kancelarii tajnej Nr .......................................
(nr BOIN-u jednostki zgłaszającej)
pod numerem .......
..........................................
(data i podpis osoby rejestrującej pracę)
Zatwierdzam do wypłaty sumę ............, słownie: .........
...............................................................
(kwota wynagrodzenia)
Wypłacić z pozycji .........................................
.............................
(Dyrektor DA MON)
_______________________________________________________________
OBLICZENIE PODATKU
1. Kwota rachunku brutto .............
2. Koszt uzyskania przychodu .............
3. Kwota do opodatkowania .............
4. Należny podatek .............
5. Do wypłaty netto .............
Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym w dniu .....
.............................
(Główny Księgowy)
Załącznik Nr 12
UMOWA O DZIEŁO
UMOWA O DZIEŁO
Zawarta w dniu .......... w ..................... pomiędzy
Ministrem Obrony Narodowej, z siedzibą w Warszawie, zwanym
dalej ZAMAWIAJĄCYM, w imieniu którego działają:
- Kierownik jednostki inicjującej:
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Dyrektor Departamentu Administracyjnego MON:
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
- Główny Księgowy
..............................................................,
(stopień, imię i nazwisko)
a ............................................................,
(stopień, imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia)
................................... zwanym dalej OPINIUJĄCYM, o
następującej treści:
§ 1
1. ZAMAWIAJĄCY powierza do wykonania, a OPINIUJĄCY
zobowiązuje się wykonać dzieło polegające na opracowaniu opinii
pracy pt.: ....................................................
..............................................................,
pod kryptonimem ....................... realizowanej zgodnie
z "Planem prac naukowo-badawczych i studyjnych na lata ......".
2. OPINIUJĄCY przekazuje ZAMAWIAJĄCEMU majątkowe prawa
autorskie do korzystania, rozporządzania, rozpowszechniania
dzieła w Siłach Zbrojnych RP, jak również za granicą, bez prawa
do dodatkowego wynagrodzenia.
3. Opinia powinna być wykonana w dwóch egzemplarzach w
formie pisemnej i elektronicznej.
§ 2
Termin wykonania opinii Strony ustaliły na ................
(data)
§ 3
Odbiór opinii nastąpi w siedzibie ZAMAWIAJĄCEGO przez ........
.........................................
(stopień, imię i nazwisko)
§ 4
1. Tytułem wynagrodzenia za wykonanie dzieła ZAMAWIAJĄCY zobowiązuje się zapłacić OPINIUJĄCEMU ........................
(kwota wynagrodzenia)
PLN, słownie: ................................................
2. Wynagrodzenie zostanie wypłacone w kasie ZAMAWIAJĄCEGO lub
przekazane na konto bankowe, wskazane przez OPINIUJĄCEGO, w
terminie 30 dni od dnia odbioru dzieła.
§ 5
W razie niedotrzymania postanowień niniejszej umowy z przyczyn zawinionych przez OPINIUJĄCEGO, ZAMAWIAJĄCY może odstąpić od umowy bez potrzeby wyznaczania dodatkowego terminu.
§ 6
OPINIUJĄCY nie może powierzyć wykonania dzieła innym osobom bez zgody ZAMAWIAJĄCEGO wyrażonej na piśmie.
§ 7
Zmiany umowy wymagają formy pisemnej.
§ 8
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 9
Umowa niniejsza została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach; dwa dla ZAMAWIAJĄCEGO i jeden dla OPINIUJĄCEGO.
PODPISY:
WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY
......................... ..........................
kierownik jednostki inicjującej
...............................
Dyrektor DA MON
...............................
Główny Księgowy
DANE OSOBOWE WYKONAWCY
Nazwisko i imię ...............................................
Imię ojca .................... Imię matki ..................
Data urodzenia ............... Miejsce urodzenia ...........
PESEL ........................ NIP: ........................
Rodzaj dok: .................. Seria/numer .................
Ulica ....... numer domu: ... numer lokalu: ... nr telefonu: ..
Kod pocztowy: ....... miejscowość .............................
Gmina: .............. województwo .............................
Adres URZĘDU SKARBOWEGO PODATNIKA .............................
...............................................................
Nazwa płatnika Wykonawcy i numer konta płatnika lub konto
osobiste ......................................................
...............................................................
...............................................................
RACHUNEK
DLA DEPARTAMENTU ADMINISTRACYJNEGO
za: wykonanie pracy studyjnej pt.: ...........................,
pod kryptonimem .............., zrealizowanej zgodnie z "Planem
prac nauko-badawczych i studyjnych na lata ..................".
Zgodnie z umową nr ........... z dnia ......... należność za
wykonanie powierzonej pracy wynosi ....................... PLN,
słownie: ......................................................
......................................
(data i podpis wystawcy rachunku)
Praca studyjna została wykonana i zarejestrowana w
kancelarii tajnej Nr .......................................
(nr BOIN-u jednostki zgłaszającej)
pod numerem .......
..........................................
(data i podpis osoby rejestrującej pracę)
Zatwierdzam do wypłaty sumę ............, słownie: .........
...............................................................
(kwota wynagrodzenia)
Wypłacić z pozycji .........................................
.............................
(Dyrektor DA MON)
_______________________________________________________________
OBLICZENIE PODATKU
1. Kwota rachunku brutto .............
2. Koszt uzyskania przychodu .............
3. Kwota do opodatkowania .............
4. Należny podatek .............
5. Do wypłaty netto .............
Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym w dniu .....
.............................
(Główny Księgowy)
Załącznik Nr 13
MAKIETA OPINII
MAKIETA OPINII
1. Uwagi ogólne.
2. Ocena metodologiczna.
3. Ocena merytoryczna.
4. Wnioski końcowe.
WYMAGANIA ODNOŚNIE TREŚCI I FORMY
I. Elementy składowe
- ukazanie okoliczności, w jakich powstało opracowanie,
- zwrócenie uwagi na intencje autorów opracowania,
- podkreślenie zasadniczych treści ułatwiających czytelnikowi zrozumienie zawartych w opracowaniu problemów;
- ścisłe zreferowanie najważniejszych faktów,
- istota treści;
- wydanie sądu o wartości ocenianego opracowania,
- szacunkowe określenie w jakiej części (zakresie) praca jest efektem autorskich przemyśleń, a na ile odzwierciedla treści zawarte w dostępnych publikacjach,
- podkreślenie stron dodatnich,
- wysunięcie wątpliwości, zastrzeżeń lub zarzutów.
II. Wnioski wynikające z całości ocenianego materiału:
1) opinia nie może być streszczeniem materiału, lecz powinna zawierać omówienie jego problematyki;
2) w opinii uwzględnia się uwagi na temat kompozycji, języka i stylu opracowania pracy;
3) opinia pracy musi wyrażać jakie nowe myśli i poglądy wnosi opracowanie w stosunku do dotychczasowego stanu badań w zakresie danej problematyki, a także określić, czy poglądy autora (autorów) są dostatecznie przekonywujące i należycie uzasadnione;
4) w opinii wskazuje się wszystkie ewentualne słabe strony opracowania, określa na czym one polegają i jak je wyeliminować;
5) opinia musi być zakończona propozycją przyjęcia (lub nie) pracy w działalności służbowej.
Załącznik Nr 14
SZEF
SZEF
SZTABU GENERALNEGO WP
00-904 Warszawa
INFORMACJA
O ZAKOŃCZENIU REALIZACJI PRACY STUDYJNEJ
1. Zespół autorski pod kierunkiem ..........................
zakończył realizację pracy studyjnej pt.: .....................
2. Praca studyjna została wykonana zgodnie z postanowieniami
ujętymi w "Zgłoszeniu pracy studyjnej" i "Umowie" o pracę
studyjną.
3. Krótki opis pracy z przedstawieniem aktualnego stanu
wiedzy z zakresu jej tematyki .................................
............................................................
............................................................
............................................................
Załącznik: dokumentacja pracy studyjnej określona w pkt 79
"Instrukcji ...".
KIEROWNIK
jednostki inicjującej
...............................
Załącznik Nr 15
Warszawa, .............
Warszawa, .............
SZEF GENERALNEGO ZARZĄDU OPERACYJNEGO
.....................................
(stopień, imię i nazwisko)
PROTOKÓŁ
ODBIORU DOKUMENTACJI PRACY STUDYJNEJ
Nr ..../....... r.
Komisja powołana rozkazem dziennym szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego nr ........ z dnia ................... w składzie:
Przewodniczący -.......................;
Członkowie: -.......................;
Sekretarz -.......................
stwierdza:
1. Przedmiotem odbioru jest dokumentacja pracy studyjnej:
1) temat pracy - ...........................";
2) jednostka inicjująca - ............................;
3) kierownik zespołu - .............................
2. Dokumentacja pracy studyjnej jest zgodna z wykazem
zamieszczonym w "Instrukcji o kierowaniu pracami naukowo-
badawczymi i studyjnymi w resorcie obrony narodowej".
3. Komisja wnosi o wypłacenie / niewypłacenie *
wynagrodzenia Wykonawcom pracy studyjnej, zgodnie z warunkami
umowy oraz przedstawionym rozliczeniem.
4. Inne postanowienia, uwagi i wnioski komisji: ............
5. Niniejszy protokół został sporządzony w 3 egzemplarzach:
Podpisy:
Przewodniczący ...........
Członkowie ...........
Sekretarz ...........
_________
* niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 16
Warszawa, ..................
Warszawa, ..................
z działalności studyjnej prowadzonej w
.................................................
(nazwa jednostki inicjującej)
w ............. roku.
I. INFORMACJA O PRACACH STUDYJNYCH
- w formie tabelarycznej dotycząca:
- realizacji prac studyjnych:
Lp. | Kryptonim pracy | Tytuł pracy studyjnej | Kierownik pracy studyjnej | Uwagi o realizacji |
- w formie opisowej dotycząca:
- wyjaśnienia okoliczności lub przyczyn niewywiązania się z
zobowiązań przyjętych umową,
- wykorzystania (wdrożenia) rezultatów prac studyjnych w
okresie ostatnich dwóch lat,
- przewidywanych efektów ekonomicznych, szkoleniowych lub
innych w wyniku wprowadzenia do działalności służbowej
wyników prac studyjnych zrealizowanych w ubiegłym roku.
II. WNIOSKI LUB PROPOZYCJE
Propozycje w zakresie doskonalenia metodologii, organizacji lub
finansowania działalności studyjnej.
KIEROWNIK
jednostki inicjującej
...........................