Wprowadzenie do stosowania w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej procedury dostępu do usług teleinformatycznych.
Dz.Urz.KGPSP.2016.2
Akt utracił mocDECYZJA Nr 8
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
z dnia 2 lutego 2016 r.
w sprawie wprowadzenia do stosowania w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej procedury dostępu do usług teleinformatycznych
- które posiadają uzasadnioną potrzebę korzystania z usług.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Instrukcja sporządzania i obiegu "Wniosku o dostęp do usług TI" w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej
Instrukcja sporządzania i obiegu "Wniosku o dostęp do usług TI" w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej
I.
Wstęp
Wstęp
II.
Rodzaje usług teleinformatycznych w KG PSP
Rodzaje usług teleinformatycznych w KG PSP
1) usługi podstawowe;
2) usługi dodatkowe;
3) usługi specjalne.
Usługi podstawowe TI to systemy i sieci teleinformatyczne niezbędne do wykonywania przez użytkowników podstawowych czynności związanych z zakresem zadań. Do usług podstawowych TI należą:
1) domena sieciowa;
2) poczta elektroniczna;
3) Internet;
4) system obiegu dokumentów;
5) system wydruku;
6) numer telefonu stacjonarnego;
7) skonfigurowany profil w komputerze osobistym;
8) książka telefoniczna i system serwisowy BIŁ KG PSP.
Usługi dodatkowe TI to systemy i sieci teleinformatyczne niezbędne do wykonywania przez użytkowników dodatkowych, wykraczających poza obszar podstawowy czynności, związanych z zakresem zadań. Do usług dodatkowych TI należą:
1) Intranet - wewnętrzny portal (www),
2) VPN - zdalny dostęp,
3) system wideokomunikacyjny,
4) serwer wymiany plików: ftp.kgpsp.gov.pl (FTP), ftp2.kgpsp.gov.l (FTP2), ftp3.kgpsp.lan (FTP3),
5) serwis internetowy www.straz.gov.pl (STRAŻ) i www.ock.gov.pl (OCK).
UWAGA.
Przyznawanie dostępu do usług telefonii komórkowej KG PSP odbywa się na podstawie Procedury wyposażenia teleinformatycznego "P-24".
Usługi specjalne TI to systemy i sieci teleinformatyczne niezbędne do wykonywania przez użytkowników dodatkowych, wykraczających poza obszar podstawowy czynności, wymagających przetwarzania danych osobowych. Do usług specjalnych TI należą:
1) System Wspomagania Decyzji (SWD PSP);
2) system kadrowy (FT-Kadry);
3) system płacowy (FT-Płace);
4) system finansowo-księgowy (FT-FK);
5) system kasowy (FT-Kasa);
6) system magazynowy (FT-GM);
7) system obsługi środków trwałych (FT-ST);
8) system obsługi pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej (FT-PKZP).
III.
Zasady przyznawania dostępu do usług teleinformatycznych w KG PSP
Zasady przyznawania dostępu do usług teleinformatycznych w KG PSP
IV.
Wypełnianie "Wniosków o dostęp do usług TI"
Wypełnianie "Wniosków o dostęp do usług TI"
Szablon wniosku zorganizowany jest na dwóch stronach kartki formatu A4 i zawiera następujące pola oraz sekcje.
1.
Nagłówek
Nagłówek
grafika | Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej "Wniosek o dostęp do usług TI" | Wniosek nr | ||||
............... / ............... | ||||||
Pieczęć komórki org. Wnioskodawcy | Data wniosku | Przekazanie do realizacji | ||||
................................................ | ...................................... | Dyrektor BIŁ /ZATWIERDZAM Warszawa, dn. ............................. |
1) numer wniosku na podstawie systemu obiegu dokumentów (wypełnia BIŁ),
2) pieczęć komórki organizacyjnej Wnioskodawcy (wypełnia Wnioskodawca),
3) datę wniosku (wypełnia Wnioskodawca),
4) pieczątkę, podpis i datę przekazania wniosku do realizacji (wypełnia dyrektor BIŁ).
Wnioskodawca - osoba wnioskująca: dyrektor (zastępca dyrektora) biura albo kierownik (zastępca kierownika) komórki równorzędnej KG PSP w zależności od tego kto ma być Użytkownikiem.
Użytkownik - osoba, której dotyczy wniosek: pracownik (funkcjonariusz) KG PSP albo innej jednostki PSP, stażysta (praktykant) KG PSP albo osoba niebędąca pracownikiem (funkcjonariuszem) PSP.
UWAGA.
1) Użytkownik jest jednocześnie Wnioskodawcą w przypadku, jeśli wniosek dotyczy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, Zastępcy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej albo dyrektora biura (kierownika komórki równorzędnej).
2) W przypadku, kiedy Użytkownikiem jest pracownik/funkcjonariusz lub stażysta/praktykant KG PSP, Wnioskodawcą jest dyrektor/zastępca dyrektora biura lub kierownik/zastępca kierownika komórki równorzędnej Użytkownika.
3) W przypadku, kiedy Użytkownikiem jest pracownik (funkcjonariusz) innej niż KG PSP jednostki PSP, Wnioskodawcą jest dyrektor (zastępca dyrektora) biura lub kierownik (zastępca kierownika komórki równorzędnej), z którą Użytkownik współpracuje.
4) W przypadku, kiedy Użytkownikiem nie jest pracownik (funkcjonariusz) PSP, Wnioskodawcą jest dyrektor (zastępca dyrektora) biura albo kierownik (zastępca kierownika) komórki równorzędnej KG PSP, z którą Użytkownik współpracuje.
2.
Usługi podstawowe
Usługi podstawowe
USŁUGI PODSTAWOWE: |
□ Konto domenowe (dostęp do sieci komputerowej KGPSP oraz sieci Internet) |
□ Konto e-mail (poczta elektroniczna) |
□ Konto w Systemie Obiegu Dokumentów (Docman) |
□ Konto w Systemie Wydruku |
□ Profil w systemie operacyjnym komputera (konfiguracja) |
□ Numer telefonu stacjonarnego |
□ Wpis do książki telefonicznej/Systemu serwisowego BiŁ |
3.
Usługi dodatkowe
Usługi dodatkowe
USŁUGI DODATKOWE: | ↓ Zakres uprawnień * |
□ Konto w systemie Intranet (www) | ........................................................................... |
□ Konto zdalnego dostępu (VPN) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie wideokomunikacyjnym | ........................................................................... |
□ Konto na serwerze wymiany plików FTP, FTP2 FTP3 | ........................................................................... |
□ Konto w serwisie internetowym (STRAZ, OCK) | ........................................................................... |
4.
Usługi specjalne
Usługi specjalne
USŁUGI SPECJALNE: | ↓ Zakres uprawnień * |
□ Konto w Systemie Wspomagania Decyzji (SWD PSP) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie kadrowym (FT-Kadry) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie płacowym (FT-Płace) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie finansowo-księgowym (FT-FK) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie kasowym (FT-Kasa) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie magazynowym (FT-GM) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie obsługi środków trwałych (FT-ST) | ........................................................................... |
□ Konto w systemie obsługi pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej (FT-PKZP) | ........................................................................... |
* zaznaczenie znakiem "x" pól obok nazw usług specjalnych, do których wnioskowany jest dostęp oraz wpisanie zakresu uprawnień w postaci kodów (Rozdz. V. Kody uprawnień do usług TI) dla tych usług (wypełnia Wnioskodawca).
5.
Na okres
Na okres
NA OKRES: | |
□ bezterminowo | |
□ do dnia: | .................................. |
UWAGA.
W przypadku wyboru opcji "do dnia" należy wpisać datę wg wzoru: dd.mm.rrrr (wypełnia Wnioskodawca).
6.
Użytkownik
Użytkownik
DLA: | |
Status | |
□ pracownik / funkcjonariusz | KG PSP |
□ stażysta / praktykant | KG PSP |
□ pracownik / funkcjonariusz | PSP z poza KG PSP |
□ inny | |
Imię i nazwisko | ................................................................................................................................. |
Stanowisko | ................................................................................................................................. |
Jednostka org. PSP | ................................................................................................................................. |
Biuro | ................................................................................................................................. |
Wydział | ................................................................................................................................. |
Uwagi | ................................................................................................................................. |
................................................................................................................................. |
UWAGA.
1) W przypadku jeśli Użytkownik jest osobą niebędącą pracownikiem (funkcjonariuszem) PSP, należy zaznaczyć status "inny".
2) W przypadku jeśli Użytkownik jest pracownikiem (funkcjonariuszem) innej niż KG PSP jednostki PSP nie wypełnia się pola "Biuro", "Wydział".
3) W przypadku jeśli Użytkownik nie jest pracownikiem (funkcjonariuszem) PSP nie wypełnia się pola "Jednostka org. PSP", "Biuro", "Wydział", natomiast w polu "Uwagi" należy wpisać pełną nazwę i adres instytucji Użytkownika.
7.
Podpis Wnioskodawcy i Użytkownika
Podpis Wnioskodawcy i Użytkownika
Podpis i pieczęć Wnioskodawcy | .............................................................. | Podpis Użytkownika: | |
(kierownika komórki organizacyjnej) | ............................................................................ |
1) podpis i pieczęć Wnioskodawcy (Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, Zastępca Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, dyrektor (zastępca dyrektora) biura albo kierownik (zastępca kierownika) komórki równorzędnej KG PSP w zależności od tego kto jest Użytkownikiem),
2) podpis Użytkownika, czyli osoby, której dotyczy wniosek.
UWAGA.
W przypadku, kiedy wniosek dotyczy odebrania uprawnień, podpis Użytkownika nie jest wymagany.
8.
Wymagane akceptacje
Wymagane akceptacje
WYMAGANE AKCEPTACJE: | ||||||
Podpis i pieczęć Komendanta-Gł. | ||||||
........................................................ | ||||||
Podpis i pieczęć ABI | Podpis i pieczęć Dyrektora BIŁ | Podpis i pieczęć Dyrektora CKR | Podpis i pieczęć Dyrektora GK | |||
........................................................ | ................................................ | ............................................... | .............................................. | |||
Podpis i pieczęć Dyrektora BF | Podpis i pieczęć Dyrektora BK | Podpis i pieczęć Dyrektora BT | Podpis i pieczęć Dyrektora BL | |||
........................................................ | ................................................ | ............................................... | .............................................. |
1) kiedy wniosek dotyczy dostępu do usług dodatkowych - wymagana akceptacja dyrektora biura lub kierownika komórki równorzędnej odpowiedzialnego za daną usługę TI,
2) kiedy wniosek dotyczy dostępu do usług specjalnych (przetwarzanie danych osobowych) - wymagana akceptacja Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz dyrektora biura lub kierownika komórki równorzędnej odpowiedzialnego za daną usługę TI,
3) kiedy wniosek dotyczy Użytkownika, który nie jest pracownikiem/funkcjonariuszem PSP - wymagana akceptacja Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej lub Zastępcy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.
UWAGA.
* W przypadku kiedy wniosek dotyczy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej lub Zastępcy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, dyrektor biura lub kierownik komórki równorzędnej odpowiedzialny za daną usługę TI potwierdza przekazanie wniosku do realizacji;
* W przypadku kiedy wniosek dotyczy usług podstawowych, akceptacje nie są potrzebne;
* Za zebranie ww. podpisów odpowiedzialny jest Wnioskodawca.
Odpowiedzialność za usługi TI:
1) Dyrektor Biura Informatyki i Łączności KG PSP:
a) usługi podstawowe (wszystkie),
b) usługi dodatkowe: system Intranet (www), system zdalnego dostępu (VPN), system wideokomunikacyjny, serwery wymiany plików FTP, FTP2, FTP3;
2) Dyrektor Krajowego Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności KG PSP:
a) System Wspomagania Decyzji (SWD PSP)
3) Dyrektor Biura Kadr i Organizacji KG PSP:
a) system kadrowy (FT-Kadry);
4) Dyrektor Biura Finansów KG PSP:
a) system płacowy (FT-Płace),
b) system finansowo-księgowym (FT-FK),
c) system kasowy (FT-Kasa),
d) system obsługi pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej (FT-PKZP);
5) Dyrektor Biura Logistyki KG PSP:
a) system magazynowy (FT-GM),
b) system obsługi środków trwałych (FT-ST);
6) Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego KG PSP:
a) usługi dodatkowe: serwis internetowy www.straz.gov.pl;
7) Dyrektor Biura ds. Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej KG PSP:
a) usługi dodatkowe: serwis internetowy www.ock.gov.pl.
W tym miejscu kończy się część wniosku dotycząca Wnioskodawcy i Użytkownika. Pozostała część wniosku dotyczy jego realizacji.
9.
Realizacja wniosku
Realizacja wniosku
USŁUGI TI PODSTAWOWE: | Realizacja (data i podpis administratora) | Usunięcie (data i podpis administratora) | |
□ | Konto domenowe | ||
□ | Konto e-mail | ||
□ | Konto w Systemie Obiegu Dokumentów | ||
□ | Konto w Systemie Wydruku | ||
□ | Profil w systemie operacyjnym komputera | ||
□ | Numer telefonu stacjonarnego | ||
□ | Wpis do książki telefonicznej/systemu serwisowego BIŁ |
USŁUGI TI DODATKOWE: | Realizacja (data i podpis administratora) | Usunięcie (data i podpis administratora) | |
□ | Konto w systemie Intranet | ||
□ | Konto zdalnego dostępu (VPN) | ||
□ | Konto w systemie wideokomunikacyjnym | ||
□ | Konto na serwerze wymiany plików FTP, FTP2, FTP3 | ||
□ | Konto w serwisie internetowym (STRAŻ, OCK) |
USŁUGI TI SPECJALNE: | Realizacja (data i podpis administratora) | Usunięcie (data i podpis administratora) | |
□ | Konto w Systemie Wspomagania Decyzji (SWD PSP) | ||
□ | Konto w systemie kadrowym (FT-Kadry) | ||
□ | Konto w systemie płacowym (FT-Płace) | ||
□ | Konto w systemie finansowo-księgowym (FT-FK) | ||
□ | Konto w systemie kasowym (FT-Kasa) | ||
□ | Konto w systemie magazynowym (FT-GM) | ||
□ | Konto w systemie obsługi środków trwałych (FT-ST) | ||
□ | Konto w systemie obsługi pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej (FT-PKZP) |
W tej części wniosku znajduje się miejsce na wpisanie daty oraz złożenie podpisu przez właściwego dla danej usługi TI administratora potwierdzającego realizację dostępu do danej usługi TI lub jego usunięcie.
Imienny wykaz administratorów usług TI znajduje się w BIŁ. Aktualizacja wykazu następuje na podstawie pisemnej informacji przekazanej przez dyrektora komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za daną usługę TI.
10.
Odebranie wszystkich uprawnień
Odebranie wszystkich uprawnień
Odebranie dostępu | |
Na podstawie informacji z Biura Kadr KG PSP zawartej w piśmie: | Dyrektor BIŁ / ZATWIERDZAM |
Nr ........................................... z dnia .......................... | |
zostaje odebrany dostęp do wszystkich usług TI KG PSP. | Warszawa.. dn................................. |
1) adnotację dot. numeru i daty pisma z Biura Kadr informującego o statusie kadrowym danego pracownika (funkcjonariusza) KG PSP, uprawniającego do odebrania dostępu do wszystkich usług TI w KG PSP (wypełnia sekretariat BIŁ);
2) datę, podpis i pieczęć dyrektora BIŁ zatwierdzającą odebranie dostępu (wypełnia dyrektor BIŁ).
V.
Kody uprawnień do usług TI
Kody uprawnień do usług TI
Kod uprawnienia składa się z litery oznaczającej cel (dodanie lub usunięcie uprawnień) oddzielonej myślnikiem od numeru danego uprawnienia dla danej usługi.
Konstrukcja kodu uprawnień w przypadku wnioskowania o dodanie uprawnień:
"D - numer uprawnienia"
Konstrukcja kodu uprawnień w przypadku wnioskowania o usuniecie uprawnień:
"U - numer uprawnienia"
Nazwy i odpowiadające im numery uprawnień są określone dla każdej usługi z osobna, a ich wykaz znajduje się poniżej.
1. Nazwy i numery uprawnień dla usług TI dodatkowych
System Intranet (www)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
REDAKTOR (1) | Uprawnienia do publikowania artykułów |
SERWISANT (2) | Uprawnienia do obsługi bazy sprzętowej i bazy zgłoszeń BIŁ |
USER (3) | Uprawnienia podstawowe |
Przykładowy kod uprawnień: "D-2" (dodanie uprawnień serwisanta), "U-1" (usunięcie uprawnień redaktora).
Zdalny dostęp (VPN)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia do dostępu administracyjnego |
POCZTA (2) | Uprawnienia do komunikacji z serwerem poczty elektronicznej |
DOCMAN (3) | Uprawnienia do komunikacji z serwerem systemu obiegu dokumentów i poczty |
SWD (4) | Uprawnienia do komunikacji z serwerem systemu wspomagania decyzji SWD PSP, systemu obiegu dokumentów Docman i poczty elektronicznej |
Przykładowy kod uprawnień: "D-2" (dodanie uprawnień do komunikacji z serwerem poczty), "U-4" (usunięcie uprawnień do komunikacji z serwerem SWD PSP).
System wideokomunikacyjny
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
TMS (1) | Uprawnienia dostępu do wideokomunikacji poprzez sieć Internet |
VCS (2) | Uprawnienia dostępu do wideokomunikacji poprzez sieć OST112 |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień dostępu do systemu wideokomunikacji przez Internet), "U-2" (usunięcie uprawnień dostępu do systemu wideokomunikacji przez OST112).
Serwer wymiany plików FTP, FTP2, FTP3
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
FTP (1) | Uprawnienia dostępu do zewnętrznego serwera FTP (FTP.KGPSP.GOV.PL, FTP.STRAZ.GOV.PL. FTP.OCK.GOV.PL. FTP.ZGASRVZVKO.PL) |
FTP2 (2) | Uprawnienia dostępu do wewnętrznego serwera FTP (ftp2.kgpsp.gov.pl) |
FTP3 (3) | Uprawnienia dostępu do wewnętrznego serwera FTP w sieci OST (ftp3.kgpsp.pl) |
Przykładowy kod uprawnień: "D- 3" (dodanie uprawnień dostępu do serwera FTP (ftp3.kgpsp.pl), "U-2" (usunięcie uprawnień dostępu do serwera FTP (ftp2.kspsp.gov.pl).
Serwis internetowy (STRAZ, OCK)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
STRAZADMIN (1) | Uprawnienia administratora serwisu internetowego WWW.STRAZ.GOV.PL |
OCKADMIN (2) | Uprawnienia administratora serwisu internetowego WWW.OCK.GOV.PL |
OCKMODERATOR (3) | Uprawnienia moderatora (zamieszczanie i zatwierdzanie publikacji) w serwisie internetowego WWW.OCK.GOV.PL |
OCKREDAKTOR (4) | Uprawnienia redaktora (zamieszczanie bez możliwości zatwierdzania publikacji) w serwisie internetowvm WWW.OCK.GOV.PL |
Przykładowy kod uprawnień: "D- 1" (dodanie uprawnień administratora serwisu internetowego www.straz.gov.pl), "U-4" (usunięcie uprawnień redaktora w serwisie internetowym www.ock.gov.pl).
2. Nazwy uprawnień dla usług TI specjalnych
System Wspomagania Decyzji (SWD PSP)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMINKISK (1) | Uprawnienia Administratora katalogów i słowników kadrowych |
ADMINKISKIT (2) | Uprawnienia Administratora katalogów i słowników kwatermistrz. i techniki |
ADMINKISO (3) | Uprawnienia Administratora katalogów i słowników operacyjnych |
ADMINS (4) | Uprawnienia Administratora systemu |
ANALIZAIS (5) | Uprawnienia roli Analizy i statystyki |
DYZURNYON (6) | Uprawnienia roli Dyżurny operacyjny - niski |
DYZURNYOS (7) | Uprawnienia roli Dyżurny operacyjny - średni |
DYZURNYOW (8) | Uprawnienia roli Dyżurny operacyjny - wysoki |
KADRY (9) | Uprawnienia roli Kadry |
KONTROLNOR (10) | Uprawnienia roli Kontrolno-rozpoznawczy |
LOGISTYKA (11) | Uprawnienia roli Logistyka |
OPERACYJNY (12) | Uprawnienia roli Operacyjny |
TWORZENIEEG (13) | Uprawnienia roli Tworzenie/edycja grafików |
ZARZADZANIEDT (14) | Uprawnienia roli Zarządzanie danymi teleadresowymi |
ADMINBD (15) | Uprawnienia Administratora bazy danych |
ADMINM (16) | Uprawnienia Administratora mapy |
Przykładowy kod uprawnień: "D-16" (dodanie uprawnień Administratora map), "U- 9" (usunięcie uprawnień roli Kadry).
System kadrowy (FT-Kadry)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia administratora |
OPERATOR (2) | Uprawnienia operatora* |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień administratora), "U-2" (usunięcie uprawnień operatora).
System płacowy (FT-Płace)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia administratora |
OPERATOR (2) | Uprawnienia operatora* |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień administratora), "U-2" (usunięcie uprawnień operatora).
System finansowo-księgowy (FT-FK)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia administratora |
OPERATOR (2) | Uprawnienia operatora* |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień administratora), "U-2" (usunięcie uprawnień operatora).
System kasowy (FT-Kasa)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia administratora |
OPERATOR (2) | Uprawnienia operatora* |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień administratora), "U-2" (usunięcie uprawnień operatora).
System magazynowy (FT-GM)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia administratora |
OPERATOR (2) | Uprawnienia operatora* |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień administratora), "U-2" (usunięcie uprawnień operatora).
System obsługi środków trwałych (FT-ST)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia administratora |
OPERATOR (2) | Uprawnienia operatora* |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień administratora), "U-2" (usunięcie uprawnień operatora).
System obsługi pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej (FT-PKZP)
Nazwa uprawnienia (numer) | Opis |
ADMIN (1) | Uprawnienia administratora |
OPERATOR (2) | Uprawnienia operatora* |
Przykładowy kod uprawnień: "D-1" (dodanie uprawnień administratora), "U-2" (usunięcie uprawnień operatora).
Uwaga.
Po nadaniu Użytkownikowi uprawnień OPERATORA systemu, bezpośredni przełożony tej osoby podczas spotkania z właściwym administratorem usługi TI, określa szczegółowy zakres uprawnień dla roli OPERATOR. Administrator nanosi uzgodniony zakres uprawnień w danym systemie.
VI.
Obieg "Wniosków o dostęp do usług TI"
Obieg "Wniosków o dostęp do usług TI"
2) Wypełnienie wniosku przez Wnioskodawcę wielkimi literami zgodnie z instrukcją wraz z niezbędnymi podpisami, pieczęciami i akceptacjami:
a) w przypadku wnioskowania o dostęp do usług podstawowych potrzebny jest podpis i pieczęć: Wnioskodawcy;
b) w przypadku wnioskowania o dostęp do usług dodatkowych potrzebny jest podpis i pieczęć: Wnioskodawcy, akceptacja dyrektora biura lub kierownika komórki równorzędnej odpowiedzialnego za daną usługę TI oraz akceptacja Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej lub Zastępcy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej w przypadku, jeżeli wniosek dotyczy Użytkownika niebędącego pracownikiem (funkcjonariuszem) PSP;
c) w przypadku wnioskowania o dostęp do usług specjalnych (przetwarzanie danych osobowych) potrzebny jest podpis i pieczęć: Wnioskodawcy, akceptacja Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI), dyrektora biura lub kierownika komórki równorzędnej odpowiedzialnego za daną usługę TI oraz Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej lub Zastępcy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej w przypadku, jeżeli wniosek dotyczy Użytkownika niebędącego pracownikiem (funkcjonariuszem) PSP;
d) podpis Użytkownika.
UWAGA.
1) W przypadku jeśli Użytkownikiem jest Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, Zastępca Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej albo dyrektor biura (kierownik komórki równorzędnej), wówczas jest on jednocześnie Wnioskodawcą (składa podpis i pieczęć w miejscu przeznaczonym dla Wnioskodawcy i Użytkownika).
2) W przypadku, kiedy Użytkownik nie jest pracownikiem (funkcjonariuszem) albo stażystą (praktykantem) KG PSP, nie jest wymagany jego podpis.
3) Przekazanie kompletnego wniosku do sekretariatu BIŁ:
a) w systemie obiegu dokumentów (DOCMAN),
b) w formie papierowej.
4) Sekretariat BIŁ prowadzi obsługę i ewidencję wniosków po jego złożeniu przez Wnioskodawcę.
a) sprawdzenie kompletności wniosku (w przypadku błędów lub braków we wniosku zostaje on zwrócony do Wnioskodawcy celem poprawienia);
b) przekazanie zweryfikowanego wniosku dyrektorowi BIŁ celem przekazania do realizacji (pieczęć i podpis w nagłówku wniosku);
c) zadekretowanie wniosku przez dyrektora BIŁ:
* w systemie obsługi dokumentów do właściwych administratorów usług TI w KG PSP z zakładanym czasem realizacji (usługi podstawowe 2 dni robocze, usługi dodatkowe i specjalne 4 dni robocze),
* na formie papierowej wniosku (wyłącznie w ewidencji sekretariatu BIŁ);
a) monitorowanie terminowej realizacji wniosków przez właściwych administratorów;
b) dołączenie wersji zrealizowanego w całym zakresie wniosku do danej sprawy w systemie obiegu dokumentów jako potwierdzenie.
5) Realizacja wniosku wg właściwości przez poszczególnych administratorów i potwierdzenie wykonania czynności podpisem każdego administratora dla danej usługi TI na wersji papierowej wniosku, przechowywanej w sekretariacie BIŁ.
6) BIŁ przekazuje Wnioskodawcy informację o realizacji wniosku oraz przekazuje Użytkownikowi dane dostępowe za wyjątkiem sytuacji kiedy Użytkownik nie jest pracownikiem (funkcjonariuszem) albo stażystą (praktykantem) KG PSP, w tym przypadku Wnioskodawca zobowiązany jest przekazać takiemu Użytkownikowi informacje o przyznaniu uprawnień wraz z danymi dostępowymi.
7) BK przesyła do BIŁ pismo informujące o zmianie komórki organizacyjnej lub zakończeniu pracy (służby) przez danego użytkownika usług TI w KG PSP w terminie 3 dni od dnia zmiany komórki organizacyjnej lub zakończenia pracy (służby). Po otrzymaniu przez BIŁ z BK ww. informacji, sekretariat BIŁ dokonuje adnotacji na wniosku dot. tego użytkownika w dziale "Odebranie wszystkich uprawnień" i przedkłada uzupełniony wniosek dyrektorowi BIŁ do zatwierdzenia. Dalszy tok jak wyżej.
VII.
Inne
Inne