Wprowadzenie do stosowania "Raportu konwersji krajowych kwalifikacji dla statków powietrznych o MTOM poniżej 5.700 kg".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2007.5.16

Akt utracił moc
Wersja od: 10 lipca 2007 r.

ZARZĄDZENIE Nr 10
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 10 lipca 2007 r.
w sprawie wprowadzenia do stosowania "Raportu konwersji krajowych kwalifikacji dla statków powietrznych o MTOM poniżej 5.700 kg"

Na podstawie art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217, Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 oraz Nr 82, poz. 558) zarządza się, co następuje:
§  1.
Wprowadza się do stosowania Raport Konwersji krajowych kwalifikacji dla statków powietrznych o MTOM poniżej 5.700 kg stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK 

RAPORT KONWERSJI

KRAJOWYCH KWALIFIKACJI DLA STATKÓW POWIETRZNYCH

o MTOM poniżej 5.700 kg

(CONVERSION REPORT OF NATIONAL QUALIFICATIONS FOR AIRCRAFT

below 5.700 kg of MTOM)

(zgodnie z pkt 66.A.70, 66.B.300 i 66.B.305 Załącznika III ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (WE) NR 2042/2003 z dnia 20 listopada 2003 r.)

grafika

Podstawy prawne uzyskania krajowej licencji ICAO:

* Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz. U. Nr 165 poz. 1603 z późn. zm) w szczególności Załącznik Nr 1 do rozporządzenia licencjonowanie personelu lotniczego;

* Załącznik 1 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701).

Wymagane kwalifikacje do uzyskania licencji ICAO, wspólne dla wszystkich kategorii licencji:

* Wiek: 18 lat;

* Wykształcenie: - szkoła zawodowa (od 2003 r. - wykształcenie średnie);

* Wiadomości (zgodnie z punktem 5.2.3.3 ww. Załącznika) potwierdzone na egzaminie państwowym, obejmujące:

* prawo lotnicze,

* nauki przyrodnicze i ogólna wiedza o statku powietrznym,

* technika lotnicza,

* obsługa techniczna statku powietrznego,

* człowiek: możliwości i ograniczenia,

* zasady lotu odpowiednie do kategorii statku powietrznego,

* bezpieczeństwo obsługi statku powietrznego;

* Umiejętności (zgodnie z punktem 5.2.3.4 ww. Załącznika), obejmujące:

* wykorzystywanie instrukcji obsługowych,

* identyfikacja, umiejscowienie, demontaż i montaż podzespołów,

* posługiwanie się narzędziami i AKP,

* skuteczne utrzymywanie właściwego poziomu porządku na stanowisku pracy,

* zachowanie odpowiednich środków ostrożności

* zachowywanie zasad BHP i bezpieczeństwa p-poż,

* dbałość o zdatność statku powietrznego i bezpieczeństwo lotów,

* wykonanie przeglądu po zakończeniu obsługi

* dokumentowanie poszczególnych czynności obsługowych;

* Praktyka (zgodnie z punktem 5.2.3.5 ww. Załącznika):

* a/ do licencji kategorii AV(A) i AV(H) przy obsłudze podzespołów statków powietrznych do 5.700 kg:

* 1 rok - gdy obsługa ma być wykonywana osobiście,

* 2 lata - gdy obsługa będzie wykonywana przez inne osoby pod nadzorem wnioskującego,

* b/ statku powietrznego jako całości:

* 4 lata jako mechanik poświadczenia obsługi całego statku powietrznego,

* 2 lata - po wcześniejszym ukończeniu szkolenia teoretycznego i praktycznego w tym zakresie.