Wejście w życie Umowy wielostronnej M 174 zawartej na podstawie Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MI.2005.10.67

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 września 2005 r.

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 7 września 2005 r.
w sprawie wejścia w życie Umowy wielostronnej M 174 zawartej na podstawie Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r.

Niniejszym podaje się do wiadomości, że na podstawie rozdziału 1.5.1 Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 194, poz. 1629 oraz z 2003 r. Nr 207, poz. 2013 i 2014) w dniu 7 września 2005 r. została podpisana i weszła w życie Umowa wielostronna M 174.
Tekst Umowy wielostronnej M 174 określa załącznik do obwieszczenia.

Jednocześnie podaje się do wiadomości, że następujące państwa podpisały Umowę wielostronną M 174 w podanych niżej datach:

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii 29 lipca 2005 r.

Republika Federalna Niemiec 17 sierpnia 2005 r.

Umowa wielostronna M 174 zawarta na podstawie przepisów rozdziału 1.5.1

umowy ADR, dotycząca przewozu towarów niebezpiecznych na podstawie umów wielostronnych

1. W odstępstwie od przepisu podrozdziału 8.1.2.1(c), kopia głównego tekstu umowy specjalnej może nie być przewożona w jednostce transportowej, o ile wymaganie takie nie jest zawarte w treści tej umowy.

2. Poza innymi wymaganymi informacjami, nadawca powinien wpisać do dokumentu przewozowego następujące wyrazy: "Przewóz uzgodniony na warunkach rozdziału 1.5.1 ADR (M 174 i M YYY)", gdzie M YYY jest numerem zastosowanej umowy specjalnej.

3. Niniejsza umowa jest ważna do dnia 1 lipca 2007 r. w odniesieniu do przewozu wykonywanego na terytoriach Umawiających się Stron umowy ADR, będących sygnatariuszami tej umowy. W przypadku wcześniejszego wypowiedzenia umowy przez jednego z sygnatariuszy, pozostaje ona ważna do wskazanej wyżej daty wyłącznie w odniesieniu do przewozu wykonywanego na terytoriach tych Umawiających się Stron umowy ADR, które są sygnatariuszami niniejszej umowy, i które jej nie wypowiedziały.

4. Niniejsza umowa nie ma zastosowania do przewozu przez tunel pod Kanałem La Manche.

Warszawa, dnia 7 września 2005 r.