Wejście w życie Specjalnego wielostronnego porozumienia RID 5/2011, zawartego na podstawie przepisów Regulaminu międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych, stanowiącego Załącznik C do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) sporządzonej w Bernie dnia 9 maja 1980 r. i zmienionej Protokołem Wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MI.2011.7.39

Akt jednorazowy
Wersja od: 12 lipca 2011 r.

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 1 lipca 2011 r.
w sprawie wejścia w życie Specjalnego wielostronnego porozumienia RID 5/2011, zawartego na podstawie przepisów Regulaminu międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych, stanowiącego Załącznik C do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) sporządzonej w Bernie dnia 9 maja 1980 r. i zmienionej Protokołem Wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r.

Niniejszym podaje się do wiadomości, że na podstawie rozdziału 1.5.1 Regulaminu międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych, stanowiącego Załącznik C do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) sporządzonej w Bernie dnia 9 maja 1980 r. i zmienionej Protokołem Wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. w dniu 1 lipca 2011 r. zostało podpisane i weszło w życie Specjalne wielostronne porozumienie RID 5/2011, dotyczące przewozu oleju opałowego ciężkiego oraz oleju opałowego pozostałościowego.
Tekst Specjalnego wielostronnego porozumienia RID 5/2011 określa załącznik do obwieszczenia.

Jednocześnie podaje się do wiadomości, że następujące państwa podpisały Specjalne wielostronne porozumienie RID 5/2011 w podanych niżej datach:

Republika Federalna Niemiec: 3 czerwca 2011 r.

Królestwo Belgii: 16 czerwca 2011 r.

ZAŁĄCZNIK 

SPECJALNE WIELOSTRONNE POROZUMIENIE RID 5/2011

zawarte na podstawie przepisów rozdziału 1.5.1 RID, dotyczące przewozu oleju opałowego ciężkiego oraz oleju opałowego pozostałościowego

(1) W odstępstwie od wymagań zawartych w kolumnach (12) i (14) Tabeli A w dziale 3.2 RID,

(a) olej opałowy ciężki, klasyfikowany jako:

- UN 3082 MATERIAŁ ZAGRAŻAJĄCY ŚRODOWISKU CIEKŁY, I.N.O, klasa 9, kod klasyfikacyjny M6, grupa pakowania III, lub

- UN 3077 MATERIAŁ ZAGRAŻAJĄCY ŚRODOWISKU STAŁY, I.N.O, klasa 9, kod klasyfikacyjny M7, grupa pakowania III,

oraz

(b) olej opałowy pozostałościowy (CAS 68476-33-5), klasyfikowany jako UN 3082 MATERIAŁ ZAGRAŻAJĄCY ŚRODOWISKU CIEKŁY, I.N.O, klasa 9, kod klasyfikacyjny M6, grupa pakowania III

mogą być przewożone w cysternach bez stosowania przepisów działów 4.3, 6.8 i 7.4 RID.

(2) Nadawca obok innych wymaganych informacji powinien wpisać w dokumencie przewozowym zdanie:

"Przewóz uzgodniony na podstawie przepisów rozdziału 1.5.1 RID (RID 5/2011)".

(3) Niniejsze porozumienie obowiązuje do dnia 31 grudnia 2012 roku dla przewozów wykonywanych na terytorium Państw-Stron RID, które przystąpiły do niniejszego porozumienia. W przypadku wypowiedzenia niniejszego porozumienia przez któregokolwiek z jego sygnatariuszy przed wskazaną wyżej datą pozostaje ono ważne do wymienionej wyżej daty wyłącznie dla przewozów wykonywanych na terytorium tych Państw-Stron RID, które przystąpiły do niniejszego porozumienia i jego nie wypowiedziały.

Warszawa, 1 lipca 2011 r.

Władza właściwa Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie przepisów RID