Utworzenie Zespołu Szkół Plastycznych w Zakopanem.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MKul.2002.1.13
Akt utracił mocWersja od: 29 marca 2002 r.
ZARZĄDZENIE Nr 13
MINISTRA KULTURY
z dnia 28 lutego 2002 r.
w sprawie utworzenia Zespołu Szkół Plastycznych w Zakopanem.
Na podstawie art. 62 ust. 1 w związku z art. 5 ust. 3c ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320 oraz z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Tworzy się zespół szkół plastycznych mający siedzibę w Zakopanem.2.
W skład zespołu wchodzą: 1)
Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych im. Antoniego Kenara w Zakopanem, 2)
Liceum Plastyczne w Zakopanem.3.
Zespół używa nazwy: "Zespół Szkół Plastycznych w Zakopanem".§ 2.
1.
Majątek ruchomy Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych w Zakopanem oraz Liceum Plastycznego w Zakopanem staje się majątkiem Zespołu Szkół Plastycznych w Zakopanem.2.
Nauczyciele oraz pracownicy administracyjni i obsługi szkół wymienionych w § 1 ust. 2 stają się nauczycielami i pracownikami Zespołu Szkół Plastycznych w Zakopanem.§ 3.
Zespołowi Szkół Plastycznych w Zakopanem nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2002 roku.ZAŁĄCZNIK
STATUT
STATUT
Zespołu Szkół Plastycznych w Zakopanem
§ 1.
Zespół Szkół Plastycznych w Zakopanem, zwany dalej Zespołem, tworzą: 1)
Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych im. Antoniego Kenara w Zakopanem, 2)
Liceum Plastyczne w Zakopanem.§ 2.
Siedziba Zespołu znajduje się przy ul. Kościeliskiej 35 w Zakopanem.§ 3.
Organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny nad Zespołem jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.§ 4.
W Zespole prowadzone są: 1)
nauka w zakresie przedmiotów ogólnoplastycznych, 2)
przygotowanie zawodowe w specjalizacji, 3)
nauka w zakresie przedmiotów ogólnokształcących, 4)
pracownie specjalistyczne, 5)
biblioteka, 6)
archiwum prac uczniowskich, 7)
pracownia fotograficzna.§ 5.
Zespół realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320 oraz z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615), a w szczególności: 1)
rozbudza podstawowe zdolności plastyczne rozwijając je w stopniu pozwalającym na czynną działalność zawodową w określonej dziedzinie, 2)
przygotowuje wrażliwych i świadomych odbiorców sztuki, 3)
przygotowuje do aktywnej działalności na rzecz kultury w środowisku lokalnym, 4)
oddziaływuje na otoczenie w sferze kultury, 5)
dba o rozwój osobowości każdego ucznia, 6)
przygotowuje do zawodu plastyka.§ 6.
Cele, o których mowa w § 5, realizowane są poprzez: 1)
prowadzenie zajęć praktycznych i teoretycznych w zakresie przedmiotów objętych planem nauczania, 2)
uczestniczenie w konkursach, wystawach, plenerach o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym, 3)
prezentacje w formie wystaw i przeglądów osiągnięć wszystkich uczniów, 4)
współpracę z placówkami kulturalnymi i artystycznymi na terenie całego kraju i poza jego granicami, 5)
współdziałanie z samorządem lokalnym, 6)
prowadzenie praktyk zawodowych, 7)
organizowanie plenerów malarskich.§ 7.
1.
Organami Zespołu są: 1)
dyrektor, 2)
rada pedagogiczna, 3)
rada rodziców, 4)
samorząd uczniowski.2.
Zastępcami dyrektora są wicedyrektorzy, których szczegółowe zakresy zadań i kompetencji określa dyrektor.3.
Dyrektor może powołać kierowników sekcji grupujących nauczycieli określonej specjalności lub tych samych przedmiotów lub pracowni.4.
Szczegółowy zakres zadań i kompetencji kierowników sekcji wymienionych w ust. 3, określa dyrektor Zespołu.5.
Rada pedagogiczna, rada rodziców i samorząd uczniowski uchwalają regulaminy swojej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami.§ 8.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Zespołu opracowany przez dyrektora i zatwierdzony przez Centrum Edukacji Artystycznej - specjalistyczną jednostkę nadzoru.§ 9.
Godzina lekcyjna trwa 45 minut.§ 10.
W celu właściwego wykonania działań opiekuńczych Zespołu organizuje się je w sposób następujący: 1)
opiekę nad uczniami przebywającymi w Zespole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych pełni nauczyciel prowadzący zajęcia, 2)
opiekę nad uczniami w czasie przerw sprawują dyżurujący nauczyciele zgodnie z grafikiem dyżurów, 3)
opiekę nad uczniami w trakcie wycieczek organizowanych przez Zespół sprawuje nauczyciel Zespołu lub opiekun roku, 4)
za właściwą organizację i przebieg wycieczki odpowiada opiekun roku lub inny nauczyciel organizujący wycieczkę, 5)
zasady korzystania z pomieszczeń Zespołu oraz sprzętu określają regulaminy zatwierdzone przez dyrektora.§ 11.
Szkoła przyjmuje na praktyki pedagogiczne słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli - na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy dyrektorem Zespołu (lub za jego zgodą), poszczególnymi nauczycielami, a zakładem kształcenia lub szkołą wyższą.§ 12.
W Zespole zatrudnia się nauczycieli, pracowników administracji i obsługi.§ 13.
Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą i jest odpowiedzialny za jakość tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.§ 14.
Do zadań i obowiązków nauczyciela należy w szczególności: 1)
odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego, 2)
dbanie o pomoce dydaktyczno-wychowawcze i inny sprzęt szkolny, 3)
wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań, 4)
bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów, 5)
udzielanie pomocy uczniom w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozeznanie potrzeb uczniów, 6)
doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej, 7)
określenie każdego roku wymagań edukacyjnych.§ 15.
1.
Uczniowie są podzieleni na klasy.2.
Klasą opiekuje się wychowawca, do którego obowiązków należy sprawowanie opieki wychowawczej nad uczniami, a w szczególności: 1)
otaczanie indywidualną opieką każdego wychowanka, 2)
planowanie i organizowanie wspólnie z uczniami i ich rodzicami różnych form życia zespołowego rozwijających jednostki i integrujących zespół uczniowski, 3)
ustalanie treści i formy zajęć tematycznych na godzinach do dyspozycji wychowawcy, 4)
współdziałanie z nauczycielami uczącymi w jego klasie, 5)
współdziałanie z rodzicami.§ 16.
1.
Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo do: 1)
znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w danej klasie i całym Zespole, 2)
rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce, 3)
uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania dziecka i dalszego kształcenia, 4)
wyrażania i przekazywania organowi nadzorującemu Zespół opinii na temat pracy Zespołu.2.
Dyrektor określa częstotliwość stałych spotkań nauczycieli z rodzicami, stwarzając możliwość wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.§ 17.
1.
Zespół posiada pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół wchodzących w jego skład.2.
Tablice i stemple szkół wchodzących w skład Zespołu mają u góry nazwę Zespołu, a u dołu nazwę szkoły.3.
W świadectwach szkolnych i innych dokumentach wydawanych przez szkoły wchodzące w skład Zespołu podaje się nazwę szkoły, świadectwa opatruje się pieczęcią urzędową Zespołu.§ 18.
Zespół prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.§ 19.
Zasady prowadzenia przez Zespół gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.§ 20.
W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie Zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół.