Utworzenie zespołu szkół muzycznych w Wadowicach.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiDN.2008.2.16

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 kwietnia 2008 r.

ZARZĄDZENIE Nr 14
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)
z dnia 14 kwietnia 2008 r.
w sprawie utworzenia zespołu szkół muzycznych w Wadowicach

Na podstawie art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Z dniem 1 września 2008 r. tworzy się zespół szkół muzycznych, mający siedzibę w Wadowicach, przy ul. Legionów 11.
2.
W skład zespołu szkół muzycznych wchodzą:
1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Papieża Jana Pawła II w Wadowicach;
2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Wadowicach.
3.
Zespół szkół muzycznych używa nazwy: "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Wadowicach".
§  2.
1.
Majątek ruchomy szkół wymienionych w § 1 ust. 2, staje się majątkiem zespołu szkół muzycznych.
2.
Nauczyciele oraz pracownicy administracyjni i obsługi szkół wymienionych w § 1 ust. 2, stają się nauczycielami i pracownikami zespołu szkół muzycznych.
§  3.
Zespołowi szkół muzycznych nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 216, poz. 1595).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT

zespołu szkół muzycznych w Wadowicach
§ 1.
1.
Zespół szkół muzycznych w Wadowicach, zwany dalej "zespołem", tworzą:
1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Wadowicach im. Papieża Jana Pawła II;
2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Wadowicach.
2.
Zespół używa nazwy "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Wadowicach".
§  2.
Siedziba zespołu znajduje się przy ul. Legionów 11 w Wadowicach.
§  3.
Organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny nad zespołem jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
§  4.
Zespół realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), a w szczególności:
1)
rozbudza podstawowe zdolności muzyczne rozwijając je w stopniu pozwalającym na czynną działalność zawodową w określonej dziedzinie;
2)
przygotowuje wrażliwych i świadomych odbiorców sztuki;
3)
przygotowuje do aktywnej działalności na rzecz kultury w środowisku lokalnym;
4)
oddziałuje aktywnie na otoczenie w sferze kultury;
5)
dba o pełny rozwój osobowości każdego ucznia.
§  5.
Cele, o których mowa w § 4, realizowane są poprzez:
1)
prowadzenie zajęć praktycznych i teoretycznych w zakresie przedmiotów objętych planem nauczania;
2)
uczestniczenie w konkursach, przesłuchaniach i festiwalach o zasięgu regionalnym i ogólnopolskim;
3)
prezentacje w formie koncertów, przeglądów, popisów osiągnięć wszystkich uczniów;
4)
współpracę z placówkami kulturalnymi i artystycznymi na terenie całego kraju i poza jego granicami;
5)
współdziałanie z samorządem lokalnym.
§  6.
1.
Organami zespołu są:
1)
dyrektor;
2)
rada pedagogiczna;
3)
rada rodziców;
4)
samorząd uczniowski.
2.
Rada pedagogiczna, rada rodziców i samorząd uczniowski uchwalają regulaminy swojej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§  7.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określają arkusze organizacji szkół, o których mowa w § 1.
§  8.
Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
§  9.
W celu właściwej realizacji zadań opiekuńczych zespołu:
1)
opiekę nad uczniami przebywającymi w zespole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych pełni nauczyciel prowadzący zajęcia;
2)
opiekę nad uczniami w trakcie wycieczek organizowanych przez zespół sprawuje nauczyciel zespołu z pomocą rodziców;
3)
za właściwą organizację i przebieg wycieczki odpowiada nauczyciel organizujący wycieczkę;
4)
zasady korzystania z pomieszczeń zespołu oraz sprzętu określają regulaminy zatwierdzone przez dyrektora.
§  10.
W zespole zatrudnia się nauczycieli, pracowników administracji i obsługi.
§  11.
Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą i jest odpowiedzialny za jakość tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.
§  12.
Do zadań i obowiązków nauczyciela należy w szczególności:
1)
odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego;
2)
dbanie o pomoce dydaktyczno-wychowawcze i inny sprzęt szkolny;
3)
wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań;
4)
bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów;
5)
udzielanie pomocy uczniom w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozeznanie potrzeb uczniów;
6)
doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.
§  13.
1.
Rodzice (prawni opiekunowie ucznia) mają prawo do:
1)
poznania zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych;
2)
rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce;
3)
uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania dziecka i dalszego kształcenia;
4)
wyrażania i przekazywania organowi nadzorującemu zespół opinii na temat pracy zespołu.
2.
Dyrektor określa formę i częstotliwość spotkań nauczycieli z rodzicami, stwarzając możliwość wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.
§  14.
1.
Zespół posiada pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół wchodzących w jego skład.
2.
Tablice i stemple szkół wchodzących w skład zespołu mają nazwę zespołu.
3.
W świadectwach szkolnych i innych dokumentach wydawanych przez szkoły wchodzące w skład zespołu podaje się nazwę zespołu, świadectwa opatruje się pieczęcią urzędową zespołu.
§  15.
Zespół prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
§  16.
Zasady prowadzenia przez zespół gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.