Utworzenie zespołu szkół muzycznych w Stargardzie Szczecińskim.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MKul.2005.4.43
Akt obowiązujący Wersja od: 31 sierpnia 2005 r.
ZARZĄDZENIE NR 28
MINISTRA KULTURY1
z dnia 24 sierpnia 2005 r.
w sprawie utworzenia zespołu szkół muzycznych w Stargardzie Szczecińskim
Na podstawie art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.2) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Tworzy się zespół szkół muzycznych mający siedzibę w Stargardzie Szczecińskim przy ul. Kazimierza Wielkiego 13.2.
W skład zespołu szkół muzycznych wchodzą: 1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Stargardzie Szczecińskim; 2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.3.
Zespół szkół muzycznych używa nazwy: "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim".§ 2.
1.
Majątek ruchomy Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Stargardzie Szczecińskim oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Stargardzie Szczecińskim staje się majątkiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.2.
Nauczyciele szkół wymienionych w § 1 ust. 2 stają się nauczycielami Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.3.
Pracownicy administracji i obsługi szkoły wymienionej w § 1 ust. 2 pkt 1 stają się pracownikami Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.§ 3.
Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2005 r._________
1 Minister Kultury kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury (Dz. U. Nr 134, poz. 1430).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020 i Nr 131, poz. 1091.
ZAŁĄCZNIK
STATUT
STATUT
Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim
§ 1.
Zespół szkół muzycznych pod nazwą: "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim" zwany dalej Szkołą, tworzą: 1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Stargardzie Szczecińskim; 2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.§ 2.
Siedziba Szkoły znajduje się przy ul. Kazimierza Wielkiego 13 w Stargardzie Szczecińskim.§ 3.
Organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny nad Szkołą jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.§ 4.
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.1) zwanej dalej ustawą, a w szczególności: 1)
rozbudza podstawowe zdolności muzyczne rozwijając je w stopniu pozwalającym na czynną działalność zawodową w określonej dziedzinie; 2)
przygotowuje wrażliwych i świadomych odbiorców sztuki; 3)
przygotowuje do aktywnej działalności na rzecz kultury, w środowisku lokalnym; 4)
oddziałuje aktywnie na otoczenie w sferze kultury; 5)
dba o pełny rozwój osobowości każdego ucznia; 6)
przygotowuje do zawodu muzyka.§ 5.
Cele, o których mowa w § 4, realizowane są poprzez: 1)
prowadzenie zajęć praktycznych i teoretycznych w zakresie przedmiotów objętych planem nauczania; 2)
uczestniczenie w konkursach, przesłuchaniach i festiwalach o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym; 3)
prezentacje w formie koncertów, przeglądów, popisów osiągnięć wszystkich uczniów; 4)
współpracę z placówkami kulturalnymi i artystycznymi na terenie całego kraju i poza jego granicami; 5)
współdziałanie z samorządem lokalnym; 6)
prowadzenie praktyk zawodowych.§ 6.
1.
Organami Szkoły są: 1)
dyrektor; 2)
rada pedagogiczna; 3)
rada rodziców; 4)
samorząd uczniowski.2.
W szkole może być utworzone stanowisko wicedyrektora lub inne stanowiska kierownicze zgodnie z przepisami w sprawie ramowych statutów publicznych szkół i placówek artystycznych.3.
Szczegółowy zakres zadań i kompetencji dla stanowisk, o których mowa w ust. 2, określa dyrektor Szkoły.4.
Rada pedagogiczna, rada rodziców i samorząd uczniowski uchwalają regulaminy swojej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami.§ 7.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Szkoły opracowany przez dyrektora i zatwierdzony przez Centrum Edukacji Artystycznej - specjalistyczną jednostkę nadzoru.§ 8.
Godzina lekcyjna trwa 45 minut.§ 9.
W celu właściwego wykonywania zadań opiekuńczych Szkoły organizuje się je w sposób następujący: 1)
opiekę nad uczniami przebywającymi w Szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych pełni nauczyciel prowadzący zajęcia; 2)
opiekę nad uczniami w czasie przerw sprawują dyżurujący nauczyciele zgodnie z grafikiem dyżurów; 3)
opiekę nad uczniami w trakcie wycieczek organizowanych przez Szkołę sprawuje nauczyciel Szkoły z pomocą rodziców; 4)
za właściwą organizację i przebieg wycieczki odpowiada nauczyciel organizujący wycieczkę; 5)
zasady korzystania z pomieszczeń Szkoły oraz sprzętu określają regulaminy zatwierdzone przez dyrektora.§ 10.
W Szkole zatrudnia się nauczycieli, pracowników administracji i obsługi.§ 11.
Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą i jest odpowiedzialny za jakość tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.§ 12.
Do zadań i obowiązków nauczyciela należy w szczególności: 1)
odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego; 2)
dbanie o pomoce dydaktyczno-wychowawcze i inny sprzęt szkolny; 3)
wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań; 4)
bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów; 5)
udzielanie pomocy uczniom w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozeznanie potrzeb uczniów; 6)
doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.§ 13.
1.
Rodzice (prawni opiekunowie ucznia) mają prawo do: 1)
znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych; 2)
rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce; 3)
uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania dziecka i dalszego kształcenia; 4)
wyrażania i przekazywania organowi nadzorującemu Szkołę opinii na temat pracy Szkoły.2.
Dyrektor określa częstotliwość stałych spotkań nauczycieli z rodzicami, stwarzając możliwość wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.§ 14.
1.
Szkoła posiada pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół wchodzących w jej skład.2.
Tablice i pieczęcie urzędowe szkół wchodzących w skład zespołu zawierają nazwę Szkoły.3.
Na świadectwach szkolnych i innych dokumentach wydawanych przez szkoły wchodzące w skład zespołu umieszcza się nazwę Szkoły.§ 15.
Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.§ 16.
Zasady prowadzenia przez Szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy._________
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020 i Nr 131, poz. 1091.