Utworzenie zespołu szkół muzycznych w Stargardzie Szczecińskim.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKul.2005.4.43

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 sierpnia 2005 r.

ZARZĄDZENIE NR 28
MINISTRA KULTURY1
z dnia 24 sierpnia 2005 r.
w sprawie utworzenia zespołu szkół muzycznych w Stargardzie Szczecińskim

Na podstawie art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.2) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Tworzy się zespół szkół muzycznych mający siedzibę w Stargardzie Szczecińskim przy ul. Kazimierza Wielkiego 13.
2.
W skład zespołu szkół muzycznych wchodzą:
1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Stargardzie Szczecińskim;
2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.
3.
Zespół szkół muzycznych używa nazwy: "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim".
§  2.
1.
Majątek ruchomy Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Stargardzie Szczecińskim oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Stargardzie Szczecińskim staje się majątkiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.
2.
Nauczyciele szkół wymienionych w § 1 ust. 2 stają się nauczycielami Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.
3.
Pracownicy administracji i obsługi szkoły wymienionej w § 1 ust. 2 pkt 1 stają się pracownikami Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.
§  3.
Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2005 r.

_________

1 Minister Kultury kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury (Dz. U. Nr 134, poz. 1430).

2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020 i Nr 131, poz. 1091.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim
§  1.
Zespół szkół muzycznych pod nazwą: "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Stargardzie Szczecińskim" zwany dalej Szkołą, tworzą:
1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Stargardzie Szczecińskim;
2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Stargardzie Szczecińskim.
§  2.
Siedziba Szkoły znajduje się przy ul. Kazimierza Wielkiego 13 w Stargardzie Szczecińskim.
§  3.
Organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny nad Szkołą jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
§  4.
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.1) zwanej dalej ustawą, a w szczególności:
1)
rozbudza podstawowe zdolności muzyczne rozwijając je w stopniu pozwalającym na czynną działalność zawodową w określonej dziedzinie;
2)
przygotowuje wrażliwych i świadomych odbiorców sztuki;
3)
przygotowuje do aktywnej działalności na rzecz kultury, w środowisku lokalnym;
4)
oddziałuje aktywnie na otoczenie w sferze kultury;
5)
dba o pełny rozwój osobowości każdego ucznia;
6)
przygotowuje do zawodu muzyka.
§  5.
Cele, o których mowa w § 4, realizowane są poprzez:
1)
prowadzenie zajęć praktycznych i teoretycznych w zakresie przedmiotów objętych planem nauczania;
2)
uczestniczenie w konkursach, przesłuchaniach i festiwalach o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym;
3)
prezentacje w formie koncertów, przeglądów, popisów osiągnięć wszystkich uczniów;
4)
współpracę z placówkami kulturalnymi i artystycznymi na terenie całego kraju i poza jego granicami;
5)
współdziałanie z samorządem lokalnym;
6)
prowadzenie praktyk zawodowych.
§  6.
1.
Organami Szkoły są:
1)
dyrektor;
2)
rada pedagogiczna;
3)
rada rodziców;
4)
samorząd uczniowski.
2.
W szkole może być utworzone stanowisko wicedyrektora lub inne stanowiska kierownicze zgodnie z przepisami w sprawie ramowych statutów publicznych szkół i placówek artystycznych.
3.
Szczegółowy zakres zadań i kompetencji dla stanowisk, o których mowa w ust. 2, określa dyrektor Szkoły.
4.
Rada pedagogiczna, rada rodziców i samorząd uczniowski uchwalają regulaminy swojej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§  7.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Szkoły opracowany przez dyrektora i zatwierdzony przez Centrum Edukacji Artystycznej - specjalistyczną jednostkę nadzoru.
§  8.
Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
§  9.
W celu właściwego wykonywania zadań opiekuńczych Szkoły organizuje się je w sposób następujący:
1)
opiekę nad uczniami przebywającymi w Szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych pełni nauczyciel prowadzący zajęcia;
2)
opiekę nad uczniami w czasie przerw sprawują dyżurujący nauczyciele zgodnie z grafikiem dyżurów;
3)
opiekę nad uczniami w trakcie wycieczek organizowanych przez Szkołę sprawuje nauczyciel Szkoły z pomocą rodziców;
4)
za właściwą organizację i przebieg wycieczki odpowiada nauczyciel organizujący wycieczkę;
5)
zasady korzystania z pomieszczeń Szkoły oraz sprzętu określają regulaminy zatwierdzone przez dyrektora.
§  10.
W Szkole zatrudnia się nauczycieli, pracowników administracji i obsługi.
§  11.
Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą i jest odpowiedzialny za jakość tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.
§  12.
Do zadań i obowiązków nauczyciela należy w szczególności:
1)
odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego;
2)
dbanie o pomoce dydaktyczno-wychowawcze i inny sprzęt szkolny;
3)
wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań;
4)
bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów;
5)
udzielanie pomocy uczniom w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozeznanie potrzeb uczniów;
6)
doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.
§  13.
1.
Rodzice (prawni opiekunowie ucznia) mają prawo do:
1)
znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych;
2)
rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce;
3)
uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania dziecka i dalszego kształcenia;
4)
wyrażania i przekazywania organowi nadzorującemu Szkołę opinii na temat pracy Szkoły.
2.
Dyrektor określa częstotliwość stałych spotkań nauczycieli z rodzicami, stwarzając możliwość wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.
§  14.
1.
Szkoła posiada pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół wchodzących w jej skład.
2.
Tablice i pieczęcie urzędowe szkół wchodzących w skład zespołu zawierają nazwę Szkoły.
3.
Na świadectwach szkolnych i innych dokumentach wydawanych przez szkoły wchodzące w skład zespołu umieszcza się nazwę Szkoły.
§  15.
Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
§  16.
Zasady prowadzenia przez Szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.

_________

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020 i Nr 131, poz. 1091.