Utworzenie zespołu Szkół Muzycznych I i II stopnia w Szamotułach.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKul.2004.4.17

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 2003 r.

ZARZĄDZENIE Nr 13
MINISTRA KULTURY
z dnia 26 kwietnia 2004 r.
w sprawie utworzenia zespołu Szkół Muzycznych I i II stopnia w Szamotułach.

Na podstawie art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683, oraz z 2003 r. Nr 6, poz. 65, Nr 128, poz. 1176 i Nr 137, poz. 1304) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Tworzy się z dniem 1 września 2003 r. zespół szkół muzycznych mający siedzibę przy ul. 3 Maja 8 w Szamotułach.
2.
W skład zespołu wchodzą:
1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Wacława z Szamotuł w Szamotułach,
2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Szamotułach.
3.
Zespół używa nazwy: "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Wacława z Szamotuł w Szamotułach".
§  2.
1.
Majątek ruchomy Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Szamotułach oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Szamotułach staje się majątkiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Szamotułach.
2.
Nauczyciele oraz pracownicy administracyjni i obsługi szkół wymienionych w § 1 ust. 2, stają się nauczycielami i pracownikami Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Szamotułach.
§  3.
Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Wacława z Szamotuł w Szamotułach nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2003 roku.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Wacława z Szamotuł w Szamotułach
§  1.
Zespół szkół o nazwie "Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Wacława z Szamotuł w Szamotułach", zwaną dalej "Szkołą", tworzą:
1)
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Wacława z Szamotuł w Szamotułach;
2)
Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Szamotułach.
§  2.
Siedzibą Szkoły jest budynek przy ul. 3 Maja 8 w Szamotułach.
§  3.
Organem prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny nad Szkołą jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
§  4.
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683, oraz z 2003 r. Nr 6, poz. 65, Nr 128, poz. 1176 i Nr 137, poz. 1304), a w szczególności:
1)
rozbudza podstawowe zdolności muzyczne rozwijając je w stopniu pozwalającym na czynną działalność zawodową w określonej dziedzinie;
2)
przygotowuje wrażliwych i świadomych odbiorców sztuki;
3)
przygotowuje do aktywnej działalności na rzecz kultury w środowisku lokalnym;
4)
oddziaływuje aktywnie na otoczenie w sferze kultury;
5)
dba o pełny rozwój osobowości każdego ucznia.
§  5.
Cele, o których mowa w § 4, realizowane są poprzez:
1)
prowadzenie zajęć praktycznych i teoretycznych w zakresie przedmiotów objętych planem nauczania;
2)
uczestniczenie w konkursach, przesłuchaniach i festiwalach o zasięgu regionalnym i ogólnopolskim;
3)
prezentacje w formie koncertów, przeglądów, popisów osiągnięć wszystkich uczniów;
4)
współpracę z placówkami kulturalnymi i artystycznymi na terenie całego kraju i poza jego granicami;
5)
współdziałanie z samorządem lokalnym.
§  6.
1.
Organami Szkoły są:
1)
Dyrektor,
2)
Rada pedagogiczna,
3)
Rada rodziców,
4)
Samorząd uczniowski.
2.
Rada pedagogiczna, rada rodziców i samorząd uczniowski uchwalają regulaminy swojej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§  7.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Szkoły.
§  8.
Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
§  9.
W celu właściwego wykonywania zadań opiekuńczych Szkoły organizuje się je w sposób następujący:
1)
opiekę nad uczniami przebywającymi w Szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych pełni nauczyciel prowadzący zajęcia;
2)
opiekę nad uczniami w trakcie wycieczek organizowanych przez Szkołę sprawuje nauczyciel Szkoły z pomocą rodziców;
3)
za właściwą organizację i przebieg wycieczki odpowiada nauczyciel organizujący wycieczkę;
4)
zasady korzystania z pomieszczeń Szkoły oraz sprzętu określają regulaminy zatwierdzone przez dyrektora.
§  10.
W Szkole zatrudnia się nauczycieli, pracowników administracji i obsługi.
§  11.
Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą i jest odpowiedzialny za jakość tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.
§  12.
Do zadań i obowiązków nauczyciela należy w szczególności:
1)
odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego;
2)
dbanie o pomoce dydaktyczno-wychowawcze i inny sprzęt szkolny;
3)
wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań;
4)
bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów;
5)
udzielanie pomocy uczniom w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozeznanie potrzeb uczniów;
6)
doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.
§  13.
1.
Rodzice (prawni opiekunowie ucznia) mają prawo do:
1)
znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych;
2)
rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce;
3)
uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania dziecka i dalszego kształcenia;
4)
wyrażania i przekazywania organowi nadzorującemu Szkołę opinii na temat pracy Szkoły.
2.
Dyrektor określa formę i częstotliwość spotkań nauczycieli z rodzicami, stwarzając możliwość wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.
§  14.
1.
Szkoła posiada pieczęć urzędową wspólną dla wszystkich szkół wchodzących w jej skład.
2.
Tablice i stemple szkół wchodzących w skład mają nazwę Szkoły.
3.
W świadectwach szkolnych i innych dokumentach wydawanych przez szkoły wchodzące w jej skład podaje się nazwę Szkoły, świadectwa opatruje się pieczęcią urzędową Szkoły.
§  15.
Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
§  16.
Zasady prowadzenia przez Szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.