Utworzenie Zespołu projektowego oraz grup specjalistycznych do spraw realizacji projektu "Wzmocnienie potencjału Inspekcji Transportu Drogowego".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2019.53 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 lipca 2022 r.

ZARZĄDZENIE NR 12/2018
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 17 kwietnia 2018 r.
w sprawie utworzenia Zespołu projektowego oraz grup specjalistycznych do spraw realizacji projektu "Wzmocnienie potencjału Inspekcji Transportu Drogowego"

Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 54 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Tworzy się Zespół projektowy do spraw realizacji projektu "Wzmocnienie potencjału Inspekcji Transportu Drogowego", zwanego dalej: "projektem", zaplanowanego do dofinansowania ze środków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, III Osi priorytetowej Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działania 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T, zwany dalej: "Zespołem".
§  2.  1
 W skład Zespołu wchodzą:
1)
Marzanna Paprocka - Przewodniczący Zespołu;
2)
Hubert Jednorowski - Zastępca Przewodniczącego Zespołu;
3)
Kamil Rudzki - Członek Zespołu;
4)
Bartosz Szkiłądź - Członek Zespołu;
5)
Artur Roszkowski - Członek Zespołu;
6)
Łukasz Boceński - Sekretarz;
7)
Grażyna Łuka-Karcz - Pracownik do spraw obsługi finansowo-płacowej;
8)
Justyna Ławniczak - Pracownik do spraw obsługi finansowo-płacowej.
§  3. 
Do zadań Zespołu należy realizacja projektu zgodnie z założeniami projektu,

w określonych ramach czasowych i finansowych (harmonogramem rzeczowo-finansowym

i budżetem projektu), w tym w szczególności:

1)
przeprowadzenie czynności związanych z zakupem środków trwałych w ramach projektu;
2)
przygotowywanie lub aktualizacja dokumentacji projektowej, w tym sporządzanie zestawień, sprawozdań oraz innych dokumentów związanych z realizacją projektu, wymaganych procedurami obowiązującymi dla projektów objętych dofinansowaniem ze środków unijnych;
3)
bieżąca współpraca z Biurem Finansowym, w tym przekazywanie do Biura Finansowego informacji w zakresie planowania i wykonania budżetu projektu;
4)
współpraca z Wydziałem Zamówień Publicznych w Biurze Dyrektora Generalnego oraz Zespołem Radców Prawnych w Gabinecie Głównego Inspektora w zakresie przygotowania dokumentacji do wszczęcia postępowań przetargowych prowadzonych w ramach projektu;
5)
aktywne uczestnictwo w pracach komisji przetargowych w ramach projektu, w tym przygotowywanie odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców dotyczących zamówienia publicznego, modyfikacje treści zamówienia, o ile zaistnieje taka konieczność;
6)
monitorowanie realizacji umów zawartych w ramach projektu;
7)
bieżąca współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, zwanego dalej "GITD", w zakresie realizacji umowy, odbioru przedmiotu zamówienia i rozliczeń w ramach projektu;
8)
monitorowanie realizacji Porozumienia o współpracy w zakresie realizacji projektu pt. Wzmocnienie Potencjału Inspekcji Transportu Drogowego zawartego w dniu 6 grudnia 2017 r. pomiędzy GITD a wojewódzkimi inspektoratami transportu drogowego, zwanymi dalej: "WITD", w szczególności wywiązanie się z obowiązków i uprawnień GITD zawartych w § 9 tego Porozumienia;
9)
monitorowanie utrzymania efektów projektu w okresie trwałości projektu, w tym wskaźników produktu i rezultatu.
§  4. 
1. 
Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu.
2. 
Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1)
podejmowanie decyzji w sprawach będących przedmiotem prac Zespołu;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu lub kierowanie pracami w trybie obiegowym;
3)
wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Zespołu w miejsce dotychczasowych;
4) 2
 informowanie Komitetu Sterującego o stanie realizacji prac Zespołu;
5)
koordynacja i nadzór grup specjalistycznych, o których mowa w § 7.
§  5. 
1.  3
 Przewodniczącego Zespołu w przypadku jego nieobecności zastępuje Zastępca Przewodniczącego Zespołu.
2. 
Szczegółowy zakres obowiązków członków Zespołu oraz koordynatorów grup, o których mowa w § 7, został określony w załączniku do zarządzenia.
§  6. 
Przewodniczący Zespołu, w uzasadnionych przypadkach, zaprasza do udziału w pracach Zespołu innych pracowników GITD lub przedstawicieli WITD, jak również przedstawicieli konsultantów zewnętrznych, mających wiedzę i doświadczenie w zakresie prac Zespołu.
§  7. 
W ramach projektu tworzy się:
1)
grupę specjalistyczną do przeprowadzenia czynności związanych z zamówieniem publicznym na zakup samochodów typu "furgon" przeznaczonych do wykonywania czynności kontrolnych na drodze, w skład której wchodzą:
a)
Kamil Rudzki - koordynator grupy,
b) 4
 (uchylona),
c)
Zbigniew Kapciak - członek grupy,
d)
Marek Kendra - członek grupy,
e)
Rafał Fałowski - członek grupy,
f)
Marcin Mitak - członek grupy,
g)
Tomasz Wyszkowski - członek grupy;
2) 5
 grupę specjalistyczną do przeprowadzenia czynności związanych z zamówieniem publicznym na zakup mobilnych stacji diagnostycznych oraz realizacji czynności na rzecz umowy, której przedmiotem jest zakup mobilnych jednostek diagnostycznych (tj. weryfikacji dokumentacji technicznej powstałej w ramach umowy, udział w testowaniu pierwszego egzemplarza mobilnej jednostki diagnostycznej oraz udział w odbiorach 16 mobilnych jednostek diagnostycznych), w skład której wchodzą:
a) 6
 Artur Roszkowski - koordynator grupy,
b) 7
 (uchylona),
c)
Tomasz Kopytowski - członek grupy,
d)
Tadeusz Sterniuk - członek grupy,
e)
Przemysław Gradomski - członek grupy,
f) 8
 Leszek Kobylarz - członek grupy,
g) 9
 (uchylona),
h)
Rafał Kasprzyk - członek grupy;
3)
grupę specjalistyczną do przeprowadzenia czynności związanych z zamówieniem publicznym na zakup zestawów kontrolnych, w skład której wchodzą:
a)
Bartosz Szkiłądź - koordynator grupy,
b)
Dariusz Filipow - członek grupy,
c)
(uchylona)
d)
Przemysław Smyk - członek grupy,
e)
Marcin Wróbel - członek grupy,
f)
Rafał Brzęk - członek grupy.
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie następnego dnia po ogłoszeniu.

ZAŁĄCZNIK

Zakres obowiązków członków Zespołu projektowego oraz koordynatorów grup specjalistycznych do spraw realizacji projektu "Wzmocnienie potencjału Inspekcji Transportu Drogowego"

1.
Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1)
koordynacja prac grup specjalistycznych w zakresie przeprowadzenia czynności przetargowych oraz w zakresie projektowania założeń technicznych i dokumentacji technicznej na zakup mobilnych stacji diagnostycznych, samochodów typ "furgon" przeznaczonych do wykonywania czynności kontrolnych na drodze oraz specjalistycznych zestawów kontrolnych i nadzór nad ich pracą;
2)
koordynacja i nadzór nad realizacją harmonogramu rzeczowo-finansowego projektu;
3)
nadzór nad sporządzaniem dokumentacji projektowej, w tym technicznej na potrzeby zamówień publicznych realizowanych w ramach projektu;
4)
koordynacja i nadzór nad realizacją zadań w ramach poszczególnych etapów projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, w tym w szczególności postępowań przetargowych oraz nadzór nad nimi;
5)
uczestniczenie w odbiorze poszczególnych etapów produkcji;
6)
nadzór nad realizacją umów zawartych w ramach projektu;
7)
identyfikacja ryzyk projektowych i prowadzenie rejestru ryzyk oraz przedkładanie Komitetowi Sterującemu informacji w tym zakresie;
8)
nadzór nad prawidłowym wykorzystywaniem przez komórki organizacyjne GITD i WITD pojazdów i urządzeń zakupionych w ramach projektu;
9)
nadzór nad utrzymaniem efektów projektu w okresie trwałości;
10)
nadzór nad osiąganiem założonych na etapie wniosku o dofinansowanie wartości wskaźników produktu i rezultatu.
2. 10
 Do zadań Zastępcy Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1)
nadzór nad grupami specjalistycznymi na poszczególnych etapach realizowanego projektu;
2)
współudział w szacowaniu wartości zamówienia na zakup pojazdów i urządzeń w ramach projektu;
3)
uczestniczenie w odbiorze poszczególnych etapów produkcji;
4) 11
 udział w identyfikacji ryzyk projektowych i prowadzeniu rejestru ryzyk oraz przedkładanie Przewodniczącemu Zespołu informacji w tym zakresie;
5)
udział w sporządzaniu dokumentacji projektowej w tym dokumentacji technicznej, na potrzeby zamówień publicznych realizowanych w ramach projektu;
6)
udział w realizacji zadań w ramach poszczególnych etapów projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, w tym w szczególności postępowań przetargowych oraz nadzór nad nimi;
7)
monitorowanie utrzymania efektów projektu w okresie trwałości;
8)
monitorowanie osiągania założonych na etapie wniosku o dofinansowanie wartości wskaźników produktu i rezultatu;
9)
nadzór nad realizacją działań informacyjno-promocyjnych w ramach projektu we współpracy z Biurem Informacji i Promocji;
10)
nadzór nad prawidłowym wykorzystywaniem przez komórki organizacyjne GITD i WITD pojazdów i urządzeń zakupionych w ramach projektu.
3.
Do zadań Sekretarza Zespołu należy w szczególności:
1)
utrzymanie standardów procedur zarządzania projektem w zakresie wymagań dla projektów dofinansowanych ze środków unijnych;
2)
udział w uzgadnianiu procedur projektowych w zakresie wymagań dla projektów dofinansowywanych ze środków unijnych;
3)
wsparcie w opracowaniu materiałów ze spotkań Zespołów i dokumentów projektowych, w zakresie procedur unijnych;
4)
prowadzenie działań sprawozdawczych w zakresie wymagań unijnych na podstawie wkładu otrzymanego od członków Zespołu.
3a.
Do zadań Pracowników do spraw obsługi finansowo-płacowej należy w szczególności:
1)
rozliczanie i przygotowywanie danych finansowych niezbędnych do zapotrzebowania środków na wypłaty wynagrodzeń pracownikom realizującym zadania projektowe;
2)
rozliczanie oraz przygotowywanie dokumentacji potwierdzającej poniesienie kosztów wynagrodzeń finansowanych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 do wniosków o płatność.
4.
Do zadań pozostałych członków Zespołu należy w szczególności:
1)
współudział w prowadzeniu czynności związanych z postępowaniami przetargowymi na zakup pojazdów i urządzeń w ramach projektu;
2)
nadzór nad należytą realizacją projektu na poszczególnych etapach produkcji pojazdów oraz urządzeń zakupionych w ramach postępowań przetargowych;
3)
współudział w szacowaniu wartości zamówienia na zakup pojazdów i urządzeń w ramach projektu;
4)
uczestniczenie w odbiorze poszczególnych etapów produkcji;
5) 12
 (uchylony);
6)
nadzór nad realizacją uzgodnionego harmonogramu projektu.
5.
Do zadań koordynatorów grup specjalistycznych należy w szczególności:
1)
nadzór nad pracami poszczególnych grup specjalistycznych na poszczególnych etapach produkcji;
2)
współudział w szacowaniu wartości zamówienia na zakup pojazdów i urządzeń w ramach projektu;
3)
uczestniczenie w odbiorze poszczególnych etapów produkcji;
4)
nadzór nad prawidłowym wykorzystywaniem przez komórki organizacyjne GITD i WITD pojazdów i urządzeń zakupionych w ramach projektu.
1 § 2 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 14/2022 z dnia 20 lipca 2022 r. (Dz.Urz.GITD.2022.15) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 20 lipca 2022 r.
2 § 4 ust. 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 53/2020 z dnia 21 grudnia 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.53) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 grudnia 2020 r.
3 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 44/2020 z dnia 23 września 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.44) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 września 2020 r.
4 § 7 pkt 1 lit. b uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 60/2019 z dnia 4 grudnia 2019 r. (Dz.Urz.GITD.2019.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 grudnia 2019 r.
5 § 7 pkt 2 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 53/2020 z dnia 21 grudnia 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.53) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 grudnia 2020 r.
6 § 7 pkt 2 lit. a zmieniona przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 8/2021 z dnia 23 marca 2021 r. (Dz.Urz.GITD.2021.8) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 2021 r.
7 § 7 pkt 2 lit. b uchylona przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 44/2020 z dnia 23 września 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.44) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 września 2020 r.
8 § 7 pkt 2 lit. f zmieniona przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 60/2019 z dnia 4 grudnia 2019 r. (Dz.Urz.GITD.2019.63) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 grudnia 2019 r.
9 § 7 pkt 2 lit. g uchylona przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 8/2021 z dnia 23 marca 2021 r. (Dz.Urz.GITD.2021.8) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 2021 r.
10  Załącznik pkt 2 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 44/2020 z dnia 23 września 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.44) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 września 2020 r.
11  Załącznik pkt 2 ppkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 53/2020 z dnia 21 grudnia 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.53) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 grudnia 2020 r.
12  Załącznik pkt 4 ppkt 5 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 53/2020 z dnia 21 grudnia 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.53) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 grudnia 2020 r.