Utworzenie "Rady Informatyzacji".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2018.41

Akt utracił moc
Wersja od: 13 lipca 2018 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 15 maja 2018 r.
w sprawie utworzenia "Rady Informatyzacji"

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Powołuje się "Radę Informatyzacji", zwaną dalej "Radą".
2. 
Rada jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia, zwanego dalej "Ministrem".
§  2. 
Do zadań Rady należy:
1)
opiniowanie planowanych lub realizowanych projektów informatycznych, w sektorze ochrony zdrowia, przez jednostki podległe i nadzorowane przez Ministra na podstawie opisu założeń projektu;
2)
monitorowanie postępów w realizacji projektów, o których mowa w pkt 1, na podstawie raportu z postępu rzeczowo-finansowego projektu lub raportu końcowego z realizacji projektu;
3)
opracowanie wzorów dokumentów, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
opracowanie koncepcji rozwoju służb informatycznych Ministerstwa Zdrowia i jednostek wskazanych w pkt 1;
5)
opracowanie koncepcji powiązań służb informatycznych Ministerstwa Zdrowia i jednostek wskazanych w pkt 1;
6)
zapewnienie wsparcia eksperckiego w procesie zakupów rozwiązań informatycznych na potrzeby Ministerstwa Zdrowia i jednostek, o których mowa w pkt 1.
§  3. 
1. 
W skład Rady wchodzą:
1) 2
 Przewodniczący - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, nadzorujący wykonywanie zadań przez Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
2) 3
 Dyrektor Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia;
3) 4
 Zastępca Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia;
4)
Pan Piotr Alicki;
5)
Pan Maciej Wyszoczarski;
6)
Pan Robert Trętowski;
7)
Pan Adam Marciniak;
8)
Pan Krzysztof Golubiewski;
9)
Pan Dariusz Śliwowski;
10)
Pan Przemysław Koch;
11) 5
 (uchylony);
12)
3 przedstawicieli wyznaczonych przez Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
13)
Sekretarz wyznaczony przez Przewodniczącego.
2. 
W pracach Rady, w zależności od potrzeb, mogą uczestniczyć również inne osoby niebędące jej członkami, bez prawa głosu, zaproszone przez Przewodniczącego.
3.  6
 Członkowie Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 4-10, składają Przewodniczącemu pisemną zgodę na udział w pracach Rady, oświadczenie o zachowaniu poufności informacji, z którymi zapoznają się jako członkowie Rady oraz oświadczenie o braku konfliktu interesów. W przypadku zaistnienia co najmniej potencjalnego konfliktu interesów, członek Rady jest obowiązany zawiadomić o tym na piśmie Przewodniczącego jeszcze przed przystąpieniem do oceny projektu informatycznego. Przepis stosuje się odpowiednio do osób, o których mowa w ust. 2.
4. 
Przewodniczący może zlecić opracowanie ekspertyz, opinii lub analiz na potrzeby prac Rady, przy czym decyzja ta może być podjęta pod warunkiem dostępności środków w planie Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
5. 
Przewodniczący może powoływać zespoły robocze, w tym wskazywać ich liderów.
§  4. 
1. 
Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1)
zwoływanie z własnej inicjatywy i prowadzenie posiedzeń Rady;
2)
planowanie i organizowanie pracy Rady;
3)
ustalanie porządku dziennego posiedzenia Rady;
4)
reprezentowanie Rady na zewnątrz;
5)
zapraszanie do prac Rady osób, o których mowa w § 3 ust. 2;
6)
zlecenie opracowania ekspertyz, opinii i analiz, o których mowa w § 3 ust. 4;
7)
określanie sposobu i terminów pracy Rady;
8)
powoływanie grup roboczych.
2. 
Podczas nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady.
§  5. 
1. 
Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia lub innym miejscu wskazanym przez Przewodniczącego.
2. 
Z posiedzenia Rady Sekretarz sporządza protokół. Protokół w postaci elektronicznej podpisuje Przewodniczący oraz Sekretarz.
3. 
Posiedzenia Rady są jawne.
§  6. 
1. 
Rada działa kolegialnie.
2. 
Ustalenia, wnioski i opinie Rady oraz zespołów roboczych są przyjmowane w drodze konsensusu. W przypadku braku konsensusu, decydujący głos ma Przewodniczący.
3. 
Ustalenia, wnioski i opinie, o których mowa w ust. 2, mogą być przyjmowane w trybie obiegowym, poza posiedzeniami Rady, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§  7. 
Z tytułu wykonywania zadań Rady jej członkom oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie.
§  8. 
1. 
Dokumenty do rozpatrzenia przez Radę wnosi się za pośrednictwem Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
2. 
Opis założeń projektu wnosi się:
1)
w przypadku projektu wymagającego zaopiniowania przez Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji - w terminie co najmniej 30 dni przed planowanym terminem przekazania projektu do tego Komitetu;
2)
w pozostałych przypadkach - co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem finansowania projektu lub planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie, jeśli planowane jest ubieganie się o dofinansowanie ze środków europejskich lub innych zewnętrznych środków zagranicznych i krajowych lub przed planowanym wprowadzeniem zmian w tym projekcie.
3. 
Raport z postępu rzeczowo-finansowego projektu wnosi się w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, którego dotyczy raport.
4. 
Raport końcowy wnosi się w terminie do 30 dni od zakończenia realizacji projektu.
5. 
Przewodniczący może wyrazić zgodę na rozpatrzenie dokumentu pomimo wniesienia go w terminie innym niż wskazany w ust. 2-4.
6. 
Przewodniczący może podjąć decyzję, iż dyskusja i podjęcie rozstrzygnięcia przez Radę wymaga uprzedniej prezentacji przedstawiciela jednostki wnioskującej na temat opisu założeń projektu lub raportu, o których mowa w ust. 3 i 4.
7. 
W odniesieniu do opisu założeń projektu Rada:
1)
opiniuje go pozytywnie;
2)
opiniuje go pozytywnie, z zaleceniem wprowadzenia w nim określonych zmian;
3)
wydaje opinię, w której wskazuje na konieczność jego ponownego zaopiniowania, po spełnieniu określonych wymagań lub w określonym terminie;
4)
opiniuje opis założeń projektu negatywnie i informuje o tym Ministra.
8. 
W odniesieniu do raportu, o którym mowa w ust. 3 i 4, Rada:
1)
opiniuje go pozytywnie;
2)
opiniuje go negatywnie;
3)
może wydać rekomendację w zakresie dokonania w projekcie informatycznym niezbędnych zmian i uzupełnień.
§  9. 
1. 
Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Sekretarz lub Departament Funduszy Europejskich i e- Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
2. 
Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z części 46 - Zdrowie, działu 851 - Ochrona zdrowia, rozdziału 85195 - Pozostała działalność, ze środków pozostających w dyspozycji Departamentu Funduszy Europejskich i e - Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
§  10. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).
2 § 3 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia z dnia 12 lipca 2018 r. (Dz.Urz.MZ.2018.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 lipca 2018 r.
3 § 3 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia z dnia 12 lipca 2018 r. (Dz.Urz.MZ.2018.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 lipca 2018 r.
4 § 3 ust. 1 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia z dnia 12 lipca 2018 r. (Dz.Urz.MZ.2018.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 lipca 2018 r.
5 § 3 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia z dnia 12 lipca 2018 r. (Dz.Urz.MZ.2018.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 lipca 2018 r.
6 § 3 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 12 lipca 2018 r. (Dz.Urz.MZ.2018.56) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 lipca 2018 r.