Utworzenie Rady Ekspertów do spraw działań mających na celu optymalizację procesu realizacji inwestycji drogowych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MIiB.2016.38

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 maja 2016 r.

ZARZĄDZENIE Nr 25
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA 1
z dnia 30 maja 2016 r.
w sprawie utworzenia Rady Ekspertów do spraw działań mających na celu optymalizację procesu realizacji inwestycji drogowych

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Tworzy się Radę Ekspertów do spraw działań mających na celu optymalizację procesu realizacji inwestycji drogowych, zwaną dalej "Radą".
2.
Rada jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw transportu.
3.
Rada jest właściwa w sprawach dotyczących działań mających na celu optymalizację procesu realizacji inwestycji drogowych.
§  2.
Do zadań Rady należy w szczególności wypracowanie:
1)
wzoru umowy na realizację zamówienia publicznego w zakresie dróg publicznych;
2)
wytycznych dotyczących sporządzania opisów przedmiotu zamówienia publicznego w zakresie dróg publicznych;
3)
wytycznych dotyczących prowadzenia postępowań przetargowych w zakresie dróg publicznych;
4)
docelowej formuły działań Narodowego Forum Kontraktowego jako następcy Rady Ekspertów.
§  3.
1.
W skład Rady wchodzą:
1)
Współprzewodniczący Rady:
a)
przedstawiciel zarządców dróg publicznych,
b)
przedstawiciel organizacji branży drogowej;
2)
członkowie Rady:
a)
po 3 przedstawicieli:
Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa,
Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa,
b)
po 2 przedstawicieli:
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad,
Związku Województw Rzeczypospolitej Polskiej,
Związku Powiatów Polskich,
Unii Metropolii Polskich,
Związku Miast Polskich,
Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej,
Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego "Solidarność",
Związku Zawodowego Pracowników Drogownictwa RP,
Polskiego Kongresu Drogowego,
Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców,
c)
po 1 przedstawicielu:
Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych,
Stowarzyszenia Producentów Cementu.
2.
Członkowie Rady są powoływani przez ministra właściwego do spraw transportu na wniosek podmiotów, o których mowa w ust. 1, spośród przedstawicieli tych podmiotów, wskazanych we wniosku.
3.
Współprzewodniczący Rady są wybierani przez członków Rady, spośród jej członków, na pierwszym posiedzeniu.
§  4.
1.
Prace Rady odbywają się na posiedzeniach.
2.
Pracami Rady kierują Współprzewodniczący Rady, którzy zwołują i przewodniczą jej posiedzeniom.
3.
Osoby, o których mowa w § 3 ust. 1, wykonują swoje funkcje osobiście, a w przypadku zaistnienia przeszkód uniemożliwiających ich bezpośredni udział w posiedzeniu Rady, wskazują osoby upoważnione do udziału w pracach Rady za zgodą Współprzewodniczącego Rady.
4.
W pracach Rady mogą brać udział, z głosem doradczym, inne osoby niebędące członkami Rady, zaproszone przez Współprzewodniczących Rady.
§  5.
1.
W celu realizacji zadań Rady Współprzewodniczący Rady mogą powołać komisje tematyczne, w których mogą brać udział osoby niewchodzące w skład Rady, zaproszone przez Współprzewodniczących Rady.
2.
Komisje tematyczne analizują działania realizowane w ramach obszaru tematycznego oraz przedstawiają Radzie swoje uwagi i rekomendacje w tym zakresie.
3.
Współprzewodniczący Rady określają skład osobowy komisji tematycznej, o której mowa w ust. 1, i wskazują, spośród członków Rady, koordynatora prac komisji tematycznej oraz zakres zadań realizowanych przez tę komisję.
4.
Koordynator komisji tematycznej odpowiada za koordynowanie prac komisji tematycznej zgodnie z wytycznymi Współprzewodniczących.
§  6.
1.
Rada działa kolegialnie.
2.
Sposób i tryb działania Rady, w tym komisji tematycznych, określa regulamin przyjęty na posiedzeniu Rady.
§  7.
1.
W terminie jednego miesiąca od powołania Rada przyjmuje harmonogram pracy Rady i przekazuje go ministrowi właściwemu do spraw transportu w terminie 7 dni od dnia przyjęcia tego harmonogramu.
2.
Rada przekazuje ministrowi właściwemu do spraw transportu, nie rzadziej niż raz na 2 miesiące, raporty z przebiegu prac Rady.
3.
Rada przedstawia ministrowi właściwemu do spraw transportu, do akceptacji, wypracowane przez siebie propozycje działań w celu optymalizacji procesu realizacji inwestycji drogowych.
§  8.
Członkom Rady nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach Rady.
§  9.
Obsługę administracyjno-organizacyjną Rady zapewnia Departament Dróg Publicznych Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
§  10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu.
1 Minister Infrastruktury i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Budownictwa (Dz. U. poz. 1907 i 2094).