Utworzenie Policealnego Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiDN.2017.46

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 lipca 2017 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 12 lipca 2017 r.
w sprawie utworzenia Policealnego Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu

Na podstawie art. 5 ust. 3c i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60 i 949) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Z dniem 1 września 2017 r. tworzy się policealną szkołę artystyczną - Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Juliana Niemcewicza 2, zwaną dalej "Studium".
2. 
Studium używa nazwy "Policealne Studium Animatorów Kultury SKiBA we Wrocławiu".
3. 
Studium realizuje dwuletni cykl kształcenia zawodowego i umożliwia uzyskanie, po zdaniu egzaminu dyplomowego, dyplomu ukończenia Studium potwierdzającego uzyskanie odpowiednio tytułu zawodowego:
1)
animator czytelnictwa;
2)
animator działań arteterapeutycznych;
3)
animator działań filmowych;
4)
animator działań pantomimicznych;
5)
animator działań teatralnych;
6)
animator tańca.
§  2. 
Studium będzie funkcjonować w oparciu o bazę lokalową oraz środki finansowe przyznane dla Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Juliana Ursyna Niemcewicza 2.
§  3. 
1. 
W Studium w roku szkolnym 2017/2018 uruchomiony zostanie I rok, w następnym II rok nauczania.
§  4. 
Studium nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  5. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

Policealnego Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu

Postanowienia ogólne

§  1. 
1. 
Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu, zwane dalej "Studium", jest publiczną policealną szkołą artystyczną i mieści się we Wrocławiu przy ul. Juliana Ursyna Niemcewicza 2.
2. 
Studium nosi nazwę: Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu.
3. 
Organem prowadzącym Studium jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
4. 
Nadzór pedagogiczny nad Studium sprawuje Centrum Edukacji Artystycznej - specjalistyczna jednostka nadzoru, utworzona na podstawie art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60 i 949), zwanej dalej "ustawą".
5. 
Studium realizuje dwuletni cykl kształcenia zawodowego i umożliwia uzyskanie, po zdaniu egzaminu dyplomowego, dyplomu ukończenia Studium potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego:
1)
animator czytelnictwa;
2)
animator działań arteterapeutycznych;
3)
animator działań filmowych;
4)
animator działań pantomimicznych;
5)
animator działań teatralnych;
6)
animator tańca.
6. 
Studium realizuje eksperyment pedagogiczny, polegający w szczególności na kształceniu w zawodach nieuwzględnionych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa artystycznego, na warunkach określonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Cele i zadania Studium

§  2. 
Studium realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:
1)
rozwija zdolności i umiejętności przygotowujące do podejmowania działalności zawodowej w dziedzinie animacji działań teatralnych, filmowych, pantomimicznych, tanecznych, czytelniczych oraz działań arteterapeutycznych;
2)
przygotowuje do stymulowania aktywności różnorodnych środowisk i grup społecznych oraz wspierania i wykorzystania tej aktywności dla dobra tych środowisk;
3)
wyposaża w wiedzę dotyczącą animacji z uwzględnieniem metod i technik animacji społeczno-kulturalnej;
4)
wyposaża w wiedzę o kulturze oraz umiejętności uprzystępniania jej innym ludziom, pozwalające na realizację funkcji konsultanta i instruktora zespołów artystycznych, organizatora i administratora kultury;
5)
przygotowuje do prawidłowego i skutecznego planowania i organizowania zespołów zadaniowych;
6)
uczy technik komunikacji społecznej i interpersonalnej w celu integrowania środowiska, wyrażania jego potrzeb oraz wspierania kulturalnych działań lokalnych;
7)
zapoznaje z podstawowymi przepisami prawnymi oraz zasadami ekonomicznymi regulującymi działalność społeczno-kulturalną;
8)
wyposaża w wiedzę o marketingowym zarządzaniu instytucjami kultury;
9)
przygotowuje słuchaczy do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym;
10)
zapewnia słuchaczom wszechstronny rozwój intelektualny, moralny, fizyczny i estetyczny;
11)
stwarza możliwość zmiany dotychczas wykonywanego zawodu bądź uzupełnienia kwalifikacji zawodowych.

Organizacja Studium

§  3. 
1. 
Organizację Studium w danym roku szkolnym określa Dyrektor Studium w arkuszu organizacyjnym Studium na podstawie ramowego planu nauczania i planu pracy Studium, który zawiera liczbę pracowników Studium łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych obowiązkowych i nadobowiązkowych, finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący Studium.
2. 
Arkusz organizacyjny Studium zatwierdza Centrum Edukacji Artystycznej.
3. 
Tygodniowy rozkład obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych, praktyk i innych zajęć wynikających z organizacji Studium ustala Dyrektor Studium, po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną podaje do wiadomości słuchaczy.
4. 
Studium prowadzi kształcenie w systemie stacjonarnym i zaocznym.
§  4. 
1. 
Terminy rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, świąt, dni wolnych od zajęć oraz ferii zimowych i letnich w Studium określają odrębne przepisy dotyczące organizacji roku szkolnego w szkołach artystycznych.
2. 
Nauka w Studium może odbywać się przez 7 dni w tygodniu.
3. 
Zajęcia w Studium odbywają się w godz. 8:00 do 20:00.
4. 
Czas trwania godziny lekcyjnej wynosi 45 minut. Dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w innym czasie, nie krótszym jednak niż 15 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.
§  5. 
1. 
W Studium może być utworzone stanowisko Wicedyrektora.
2. 
Wicedyrektora powołuje Dyrektor Studium, po zaopiniowaniu kandydatury przez Radę Pedagogiczną oraz organ prowadzący Studium.
3. 
Szczegółowy zakres czynności, odpowiedzialności i uprawnień Wicedyrektora określa Dyrektor Studium odrębnym zarządzeniem.
4. 
Nauczyciele danego przedmiotu lub nauczyciele prowadzący zajęcia pokrewne mogą tworzyć zespoły przedmiotowe lub problemowo-zadaniowe.
5. 
Prace zespołu koordynuje kierownik zespołu powoływany przez Dyrektora Studium na wniosek członków zespołu.
6. 
Do zadań zespołu należy:
1)
opiniowanie programów nauczania;
2)
opracowywanie propozycji szczegółowych zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania;
3)
organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz doradztwa metodycznego.
7. 
W Studium mogą być utworzone inne stanowiska kierownicze.
§  6. 
1. 
Studium prowadzi bibliotekę.
2. 
Podstawę pracy biblioteki oraz zadania nauczycieli bibliotekarzy określa Statut i Regulamin Biblioteki.

Organy Studium

§  7. 
Organami Studium są:
1)
Dyrektor Studium;
2)
Rada Pedagogiczna;
3)
Samorząd Słuchaczy.
§  8. 
1. 
Do obowiązków i kompetencji Dyrektora Studium należy w szczególności:
1)
kierowanie działalnością Studium i reprezentowanie na zewnątrz;
2)
sprawowanie bieżącego nadzoru pedagogicznego;
3)
sprawowanie opieki nad słuchaczami oraz właściwą realizacją cyklu kształcenia;
4)
dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Studium i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie;
5)
dbanie o właściwe wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne;
6)
administracyjna, finansowa i gospodarcza obsługa Studium;
7)
opracowywanie arkusza organizacyjnego roku;
8)
realizacja uchwał Rady Pedagogicznej;
9)
ustalanie okresowej oceny pracy i ocen okresowego dorobku nauczycieli.
2. 
Dyrektor Studium jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Studium nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.
3. 
Dyrektor Studium decyduje w sprawach:
1)
zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Studium;
2)
przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Studium;
3)
występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników Studium.
4. 
Dyrektor Studium w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną i Samorządem Słuchaczy.
§  9. 
1. 
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Studium, w jej skład wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Studium.
2. 
Przewodniczącym Rady jest Dyrektor Studium.
3. 
Rada poprzez uchwały zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, opiekuńczo-wychowawczą i organizacyjną Studium.
4. 
Rada Pedagogiczna działa w oparciu o przepisy ustawy oraz Regulamin działalności Rady Pedagogicznej.
§  10. 
1. 
Samorząd Słuchaczy tworzą słuchacze Studium.
2. 
Organami Samorządu Słuchaczy są Przewodniczący oraz Zastępca Przewodniczącego.
3. 
Przewodniczącego oraz Zastępcę Przewodniczącego wybiera Samorząd Słuchaczy spośród swego grona w trybie określonym w regulaminie, o którym mowa w ust. 6.
4. 
Samorząd Słuchaczy może przedstawiać Dyrektorowi Studium i Radzie Pedagogicznej wnioski i opinie w sprawach dotyczących słuchaczy Studium, a w szczególności w zakresie:
1)
zapoznawania się z programem nauczania;
2)
przedstawiania propozycji do planu dydaktycznego Studium wynikających z potrzeb i zainteresowań słuchaczy;
3)
informacji dotyczącej oceny postępów w nauce;
4)
zgłaszania kandydatów słuchaczy Studium do wyróżnień i nagród.
5. 
Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego mogą brać udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
6. 
Szczegółowy zakres działalności Samorządu Słuchaczy oraz tryb wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego określa uchwalony przez Samorząd Słuchaczy Regulamin jego działalności.

Zasady rekrutacji uczniów

§  11. 
Szczegółowe zasady rekrutacji słuchaczy określa regulamin rekrutacji.

Prawa i obowiązki słuchaczy

§  12. 
Słuchacz ma prawo do:
1)
właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej;
2)
sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce;
3)
rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;
4)
pomocy w przypadku trudności w nauce;
5)
bezpiecznych warunków nauki zgodnych z obowiązującymi przepisami BHP;
6)
ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej, ochrony poszanowania godności osobistej;
7)
życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno- wychowawczym;
8)
swobody wyrażania myśli i przekonań;
9)
korzystania z pomieszczeń szkolnych przeznaczonych do ćwiczeń poza rozkładem planu zajęć dydaktycznych, w trybie ustalonym przez Dyrektora Studium.
§  13. 
Słuchacz ma obowiązek:
1)
przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Studium;
2)
systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych i w życiu artystycznym i animacyjnym Studium;
3)
przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do nauczycieli, słuchaczy oraz pracowników Studium;
4)
dbania o wspólne dobro Studium oraz mienie, ład i porządek w Studium.

Zadania i obowiązki nauczycieli

§  14. 
1. 
Nauczyciel jest obowiązany:
1)
rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami Studium: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą;
2)
czuwać nad prawidłowym przebiegiem procesu dydaktycznego;
3)
wspierać postawą i działaniami pedagogicznymi rozwój psychofizyczny słuchaczy, ich zdolności i zainteresowań;
4)
dążyć do własnego rozwoju zawodowego;
5)
dbać o kształtowanie u słuchaczy postaw moralnych i obywatelskich.
2. 
Do szczegółowych obowiązków nauczyciela należy:
1)
organizowanie zajęć w sposób zapewniający zdrowie i bezpieczeństwo słuchaczy;
2)
wspieranie rozwoju psychofizycznego słuchaczy, ich zdolności i zainteresowań;
3)
bezstronne, obiektywne i sprawiedliwe ocenianie oraz traktowanie wszystkich słuchaczy;
4)
udzielanie pomocy słuchaczom w eliminowaniu niepowodzeń w oparciu o rozeznanie potrzeb słuchaczy;
5)
dbanie o mienie Studium;
6)
stałe doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie wiedzy merytorycznej.

Wewnątrzszkolny system oceniania

§  15. 
1. 
Wewnątrzszkolny system oceniania ma na celu:
1)
sprawdzanie i analizę: bieżących postępów w nauce, uzupełnianie braków w wiadomościach i umiejętnościach słuchaczy, korygowanie organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela, organizacji samodzielnej pracy słuchaczy;
2)
pobudzanie, uzdolnień i zainteresowań słuchaczy;
3)
pobudzanie słuchaczy do systematycznej pracy, samokontroli i samooceny;
4)
okresowe podsumowanie wiadomości i umiejętności oraz określenie stopnia opanowania przez słuchacza materiału przewidzianego na dany semestr.
2. 
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1)
formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania, poszczególnych semestralnych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych;
2)
przeprowadzanie egzaminów promocyjnych, klasyfikacyjnych i poprawkowych;
3)
ustalanie semestralnych ocen klasyfikacyjnych;
4)
ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane semestralnych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, z wyjątkiem oceny ustalonej w trybie egzaminu promocyjnego.

Klasyfikacja słuchaczy

§  16. 
1. 
Na początku każdego semestru nauczyciele informują słuchaczy o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego programu nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych słuchaczy.
2. 
Nauczyciele na bieżąco oceniają pracę i postępy w nauce słuchaczy.
3. 
Ustala się 2 semestry (I semestr i II semestr) w ciągu roku szkolnego, każdy z nich zakończony jest klasyfikowaniem słuchaczy.
4. 
Wszystkie oceny są jawne i wystawiane według następującej skali: celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, dopuszczający i niedostateczny:
1)
stopień celujący oznacza, że osiągnięcia słuchacza wyraźnie wykraczają poza wymagania edukacyjne określone w ust. 1;
2)
stopień bardzo dobry oznacza, że słuchacz całkowicie spełnia wymagania edukacyjne;
3)
stopień dobry oznacza, że spełnienie wymagań edukacyjnych przez słuchacza nie jest pełne, ale nie przewiduje się problemów w dalszym jego kształceniu;
4)
stopień dostateczny oznacza, że słuchacz spełnił jedynie podstawowe wymagania edukacyjne, co może oznaczać trudności w toku dalszego jego kształcenia;
5)
stopień dopuszczający oznacza, że spełnienie wymagań edukacyjnych przez słuchacza jest minimalne i poważnie utrudni, a nawet może uniemożliwić dalsze jego kształcenie;
6)
stopień niedostateczny oznacza, że słuchacz wyraźnie nie spełnia wymagań edukacyjnych, co uniemożliwia mu kontynuację kształcenia.
5. 
Wszystkie oceny powinny być uwidocznione w dzienniku lekcyjnym.
6. 
Na prośbę słuchacza nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.
§  17. 
1. 
Na miesiąc przed semestralnym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej poszczególni nauczyciele są obowiązani poinformować słuchacza o przewidywanych dla niego ocenach klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
2. 
Ocenę klasyfikacyjną ustala nauczyciel prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne.
3. 
Ocenę klasyfikacyjną semestralną ustala nauczyciel prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne z wyjątkiem ocen ustalanych w wyniku egzaminu promocyjnego.
4. 
Ocenę klasyfikacyjną semestralną z zajęć nieobowiązkowych ustala nauczyciel prowadzący zajęcia.
5. 
Ustalona przez nauczyciela ocena klasyfikacyjna semestralna niedostateczna, może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego.
6. 
W uzasadnionych przypadkach słuchacz może być zwolniony na czas określony z części zajęć edukacyjnych. Decyzję o tym podejmuje Dyrektor Studium na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach, wystawionej przez lekarza poradni psychologiczno-pedagogicznej lub przez inną poradnię specjalistyczną.
7. 
W przypadku zwolnienia słuchacza z części zajęć edukacyjnych, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniony".

Promowanie słuchaczy

§  18. 
1. 
Promowanie polega na zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną wyników semestralnej klasyfikacji i obejmuje podjęcie uchwał o:
1)
promowaniu słuchaczy na semestr programowo wyższy lub ukończeniu Studium;
2)
wyróżnieniu i odznaczeniu słuchaczy.
2. 
Słuchacz otrzymuje promocję na semestr programowo wyższy, jeżeli otrzymał oceny klasyfikacyjne wyższe od stopnia niedostatecznego.
3. 
Słuchacz, który w wyniku klasyfikacji semestralnej uzyskał średnią ocen 4,75 otrzymuje promocję z wyróżnieniem na następny semestr.
4. 
Słuchacz realizujący indywidualny tok nauki klasyfikowany jest ze wszystkich przedmiotów objętych indywidualnym tokiem nauki na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Egzamin taki może odbyć się w każdym momencie danego semestru, na pisemny wniosek słuchacza.

Egzaminy klasyfikacyjne

§  19. 
1. 
Słuchacz może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli nauczyciel nie miał podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności słuchacza na zajęciach edukacyjnych przekraczających połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia.
2. 
Słuchacz nieklasyfikowany, w przypadku, gdy jego nieobecność na zajęciach edukacyjnych była usprawiedliwiona, może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
3. 
Na prośbę słuchacza nieklasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionych Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
4. 
Termin egzaminu klasyfikacyjnego wyznacza Dyrektor Studium, nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
5. 
Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający skład komisji, program /tematy/ egzaminu, datę oraz ocenę ustaloną przez komisję.

Egzaminy poprawkowe

§  20. 
1. 
Słuchacz, który w wyniku klasyfikacji semestralnej otrzymał nie więcej niż jedną ocenę niedostateczną może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch przedmiotów.
2. 
Egzaminu poprawkowego nie mogą zdawać słuchacze semestrów najwyższych.
3. 
Egzamin poprawkowy musi się odbyć przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej inaugurującej nowy rok szkolny, z zastrzeżeniem ust. 6.
4. 
Do przeprowadzenia egzaminu poprawkowego Dyrektor Studium powołuje komisję w składzie:
1)
Dyrektor Studium albo inny nauczyciel pełniący w Studium funkcję kierowniczą - jako przewodniczący komisji;
2)
nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne;
3)
nauczyciel tych samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych.
5. 
Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający skład komisji, termin, program /tematy/ egzaminu oraz ocenę ustaloną przez komisję.
6. 
Słuchacz, który z udokumentowanych przyczyn losowych nie mógł przystąpić do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może do niego przystąpić w innym terminie określonym przez Dyrektora Studium, jednak nie później niż do dnia 15 września nowego roku szkolnego.

Powtarzanie klasy, przypadki skreślenia z listy słuchaczy

§  21. 
1. 
Słuchacz, który nie uzyskał promocji na następny semestr, może za zgodą Rady Pedagogicznej powtarzać dany semestr, jednak jest to możliwe tylko jeden raz.
2. 
Słuchacz może zostać skreślony z listy słuchaczy w następujących przypadkach:
1)
jeśli nie uzyskał promocji na następny semestr lub nie zdał egzaminu poprawkowego;
2)
w przypadku nieusprawiedliwionej absencji przekraczającej 50 % zajęć w semestrze jeżeli Rada Pedagogiczna nie udzieli zgody na przystąpienie do egzaminu klasyfikacyjnego;
3)
na wniosek słuchacza;
4)
w przypadku rażąco złego zachowania;
5)
w przypadku nie zgłoszenia się na zajęcia bez powiadomienia do dnia 14 września.
3. 
Decyzję o skreśleniu słuchacza podejmuje Dyrektor Studium na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej po zasięgnięciu opinii Samorządu Słuchaczy.

Egzamin dyplomowy

§  22. 
Egzamin dyplomowy przeprowadza się w zakresie:
1)
części praktycznej, która polega na realizacji prezentacji pracy dyplomowej, której zakres umożliwia ocenę poziomu przygotowania zawodowego; dopuszcza się udział publiczności podczas prezentacji pracy dyplomowej;
2)
w części teoretycznej obejmuje wiedzę w zakresie określonym w efektach kształcenia dla danego zawodu.

Ukończenie Studium

§  23. 
1. 
Słuchacz kończy Studium, jeżeli zdał egzamin dyplomowy, a z pozostałych przedmiotów uzyskał ocenę co najmniej dopuszczającą.
2. 
Słuchacz, który zdał egzamin dyplomowy i uzyskał ocenę co najmniej bardzo dobrą oraz w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w semestrze programowo najwyższym oraz semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w semestrze programowo niższym uzyskał średnią 4,75 kończy Studium z wyróżnieniem.

Postanowienia końcowe

§  24. 
1. 
Studium używa urzędowej okrągłej pieczęci z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz nazwą Studium w otoku: Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu.
2. 
Studium może posiadać własny sztandar, godło oraz ceremoniał Studium.
3. 
Studium prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
4. 
Na świadectwach szkolnych, dyplomach i innych dokumentach wydawanych przez Studium podaje się nazwę Studium i opatruje pieczęcią urzędową.
5. 
Studium wydaje słuchaczom indeksy.
6. 
W Studium obowiązuje Kodeks etyczny.
1 Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 1894).