Utworzenie Policealnego Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MKiDN.2017.46
Akt obowiązujący Wersja od: 12 lipca 2017 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 12 lipca 2017 r.
w sprawie utworzenia Policealnego Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu
Na podstawie art. 5 ust. 3c i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60 i 949) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Z dniem 1 września 2017 r. tworzy się policealną szkołę artystyczną - Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Juliana Niemcewicza 2, zwaną dalej "Studium".2.
Studium używa nazwy "Policealne Studium Animatorów Kultury SKiBA we Wrocławiu".3.
Studium realizuje dwuletni cykl kształcenia zawodowego i umożliwia uzyskanie, po zdaniu egzaminu dyplomowego, dyplomu ukończenia Studium potwierdzającego uzyskanie odpowiednio tytułu zawodowego:1)
animator czytelnictwa;2)
animator działań arteterapeutycznych;3)
animator działań filmowych;4)
animator działań pantomimicznych;5)
animator działań teatralnych;6)
animator tańca.§ 2.
Studium będzie funkcjonować w oparciu o bazę lokalową oraz środki finansowe przyznane dla Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Juliana Ursyna Niemcewicza 2.§ 3.
1.
W Studium w roku szkolnym 2017/2018 uruchomiony zostanie I rok, w następnym II rok nauczania.§ 4.
Studium nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.ZAŁĄCZNIK
STATUT
Policealnego Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu
STATUT
Policealnego Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
§ 1.
1.
Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu, zwane dalej "Studium", jest publiczną policealną szkołą artystyczną i mieści się we Wrocławiu przy ul. Juliana Ursyna Niemcewicza 2.2.
Studium nosi nazwę: Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu.3.
Organem prowadzącym Studium jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.4.
Nadzór pedagogiczny nad Studium sprawuje Centrum Edukacji Artystycznej - specjalistyczna jednostka nadzoru, utworzona na podstawie art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60 i 949), zwanej dalej "ustawą".5.
Studium realizuje dwuletni cykl kształcenia zawodowego i umożliwia uzyskanie, po zdaniu egzaminu dyplomowego, dyplomu ukończenia Studium potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego:1)
animator czytelnictwa;2)
animator działań arteterapeutycznych;3)
animator działań filmowych;4)
animator działań pantomimicznych;5)
animator działań teatralnych;6)
animator tańca.6.
Studium realizuje eksperyment pedagogiczny, polegający w szczególności na kształceniu w zawodach nieuwzględnionych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa artystycznego, na warunkach określonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.Cele i zadania Studium
Cele i zadania Studium
§ 2.
Studium realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:1)
rozwija zdolności i umiejętności przygotowujące do podejmowania działalności zawodowej w dziedzinie animacji działań teatralnych, filmowych, pantomimicznych, tanecznych, czytelniczych oraz działań arteterapeutycznych;2)
przygotowuje do stymulowania aktywności różnorodnych środowisk i grup społecznych oraz wspierania i wykorzystania tej aktywności dla dobra tych środowisk;3)
wyposaża w wiedzę dotyczącą animacji z uwzględnieniem metod i technik animacji społeczno-kulturalnej;4)
wyposaża w wiedzę o kulturze oraz umiejętności uprzystępniania jej innym ludziom, pozwalające na realizację funkcji konsultanta i instruktora zespołów artystycznych, organizatora i administratora kultury;5)
przygotowuje do prawidłowego i skutecznego planowania i organizowania zespołów zadaniowych;6)
uczy technik komunikacji społecznej i interpersonalnej w celu integrowania środowiska, wyrażania jego potrzeb oraz wspierania kulturalnych działań lokalnych;7)
zapoznaje z podstawowymi przepisami prawnymi oraz zasadami ekonomicznymi regulującymi działalność społeczno-kulturalną;8)
wyposaża w wiedzę o marketingowym zarządzaniu instytucjami kultury;9)
przygotowuje słuchaczy do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym;10)
zapewnia słuchaczom wszechstronny rozwój intelektualny, moralny, fizyczny i estetyczny;11)
stwarza możliwość zmiany dotychczas wykonywanego zawodu bądź uzupełnienia kwalifikacji zawodowych.Organizacja Studium
Organizacja Studium
§ 3.
1.
Organizację Studium w danym roku szkolnym określa Dyrektor Studium w arkuszu organizacyjnym Studium na podstawie ramowego planu nauczania i planu pracy Studium, który zawiera liczbę pracowników Studium łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych obowiązkowych i nadobowiązkowych, finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący Studium.2.
Arkusz organizacyjny Studium zatwierdza Centrum Edukacji Artystycznej.3.
Tygodniowy rozkład obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych, praktyk i innych zajęć wynikających z organizacji Studium ustala Dyrektor Studium, po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną podaje do wiadomości słuchaczy.4.
Studium prowadzi kształcenie w systemie stacjonarnym i zaocznym.§ 4.
1.
Terminy rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, świąt, dni wolnych od zajęć oraz ferii zimowych i letnich w Studium określają odrębne przepisy dotyczące organizacji roku szkolnego w szkołach artystycznych.2.
Nauka w Studium może odbywać się przez 7 dni w tygodniu.3.
Zajęcia w Studium odbywają się w godz. 8:00 do 20:00.4.
Czas trwania godziny lekcyjnej wynosi 45 minut. Dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w innym czasie, nie krótszym jednak niż 15 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.§ 5.
1.
W Studium może być utworzone stanowisko Wicedyrektora.2.
Wicedyrektora powołuje Dyrektor Studium, po zaopiniowaniu kandydatury przez Radę Pedagogiczną oraz organ prowadzący Studium.3.
Szczegółowy zakres czynności, odpowiedzialności i uprawnień Wicedyrektora określa Dyrektor Studium odrębnym zarządzeniem.4.
Nauczyciele danego przedmiotu lub nauczyciele prowadzący zajęcia pokrewne mogą tworzyć zespoły przedmiotowe lub problemowo-zadaniowe.5.
Prace zespołu koordynuje kierownik zespołu powoływany przez Dyrektora Studium na wniosek członków zespołu.6.
Do zadań zespołu należy:1)
opiniowanie programów nauczania;2)
opracowywanie propozycji szczegółowych zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania;3)
organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz doradztwa metodycznego.7.
W Studium mogą być utworzone inne stanowiska kierownicze.§ 6.
1.
Studium prowadzi bibliotekę.2.
Podstawę pracy biblioteki oraz zadania nauczycieli bibliotekarzy określa Statut i Regulamin Biblioteki.Organy Studium
Organy Studium
§ 7.
Organami Studium są:1)
Dyrektor Studium;2)
Rada Pedagogiczna;3)
Samorząd Słuchaczy.§ 8.
1.
Do obowiązków i kompetencji Dyrektora Studium należy w szczególności:1)
kierowanie działalnością Studium i reprezentowanie na zewnątrz;2)
sprawowanie bieżącego nadzoru pedagogicznego;3)
sprawowanie opieki nad słuchaczami oraz właściwą realizacją cyklu kształcenia;4)
dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Studium i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie;5)
dbanie o właściwe wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne;6)
administracyjna, finansowa i gospodarcza obsługa Studium;7)
opracowywanie arkusza organizacyjnego roku;8)
realizacja uchwał Rady Pedagogicznej;9)
ustalanie okresowej oceny pracy i ocen okresowego dorobku nauczycieli.2.
Dyrektor Studium jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Studium nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.3.
Dyrektor Studium decyduje w sprawach:1)
zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Studium;2)
przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Studium;3)
występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników Studium.4.
Dyrektor Studium w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną i Samorządem Słuchaczy.§ 9.
1.
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Studium, w jej skład wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Studium.2.
Przewodniczącym Rady jest Dyrektor Studium.3.
Rada poprzez uchwały zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, opiekuńczo-wychowawczą i organizacyjną Studium.4.
Rada Pedagogiczna działa w oparciu o przepisy ustawy oraz Regulamin działalności Rady Pedagogicznej.§ 10.
1.
Samorząd Słuchaczy tworzą słuchacze Studium.2.
Organami Samorządu Słuchaczy są Przewodniczący oraz Zastępca Przewodniczącego.3.
Przewodniczącego oraz Zastępcę Przewodniczącego wybiera Samorząd Słuchaczy spośród swego grona w trybie określonym w regulaminie, o którym mowa w ust. 6.4.
Samorząd Słuchaczy może przedstawiać Dyrektorowi Studium i Radzie Pedagogicznej wnioski i opinie w sprawach dotyczących słuchaczy Studium, a w szczególności w zakresie:1)
zapoznawania się z programem nauczania;2)
przedstawiania propozycji do planu dydaktycznego Studium wynikających z potrzeb i zainteresowań słuchaczy;3)
informacji dotyczącej oceny postępów w nauce;4)
zgłaszania kandydatów słuchaczy Studium do wyróżnień i nagród.5.
Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego mogą brać udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej6.
Szczegółowy zakres działalności Samorządu Słuchaczy oraz tryb wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego określa uchwalony przez Samorząd Słuchaczy Regulamin jego działalności.Zasady rekrutacji uczniów
Zasady rekrutacji uczniów
§ 11.
Szczegółowe zasady rekrutacji słuchaczy określa regulamin rekrutacji.Prawa i obowiązki słuchaczy
Prawa i obowiązki słuchaczy
§ 12.
Słuchacz ma prawo do:1)
właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej;2)
sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce;3)
rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;4)
pomocy w przypadku trudności w nauce;5)
bezpiecznych warunków nauki zgodnych z obowiązującymi przepisami BHP;6)
ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej, ochrony poszanowania godności osobistej;7)
życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno- wychowawczym;8)
swobody wyrażania myśli i przekonań;9)
korzystania z pomieszczeń szkolnych przeznaczonych do ćwiczeń poza rozkładem planu zajęć dydaktycznych, w trybie ustalonym przez Dyrektora Studium.§ 13.
Słuchacz ma obowiązek:1)
przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Studium;2)
systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych i w życiu artystycznym i animacyjnym Studium;3)
przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do nauczycieli, słuchaczy oraz pracowników Studium;4)
dbania o wspólne dobro Studium oraz mienie, ład i porządek w Studium.Zadania i obowiązki nauczycieli
Zadania i obowiązki nauczycieli
§ 14.
1.
Nauczyciel jest obowiązany:1)
rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami Studium: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą;2)
czuwać nad prawidłowym przebiegiem procesu dydaktycznego;3)
wspierać postawą i działaniami pedagogicznymi rozwój psychofizyczny słuchaczy, ich zdolności i zainteresowań;4)
dążyć do własnego rozwoju zawodowego;5)
dbać o kształtowanie u słuchaczy postaw moralnych i obywatelskich.2.
Do szczegółowych obowiązków nauczyciela należy:1)
organizowanie zajęć w sposób zapewniający zdrowie i bezpieczeństwo słuchaczy;2)
wspieranie rozwoju psychofizycznego słuchaczy, ich zdolności i zainteresowań;3)
bezstronne, obiektywne i sprawiedliwe ocenianie oraz traktowanie wszystkich słuchaczy;4)
udzielanie pomocy słuchaczom w eliminowaniu niepowodzeń w oparciu o rozeznanie potrzeb słuchaczy;5)
dbanie o mienie Studium;6)
stałe doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie wiedzy merytorycznej.Wewnątrzszkolny system oceniania
Wewnątrzszkolny system oceniania
§ 15.
1.
Wewnątrzszkolny system oceniania ma na celu:1)
sprawdzanie i analizę: bieżących postępów w nauce, uzupełnianie braków w wiadomościach i umiejętnościach słuchaczy, korygowanie organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela, organizacji samodzielnej pracy słuchaczy;2)
pobudzanie, uzdolnień i zainteresowań słuchaczy;3)
pobudzanie słuchaczy do systematycznej pracy, samokontroli i samooceny;4)
okresowe podsumowanie wiadomości i umiejętności oraz określenie stopnia opanowania przez słuchacza materiału przewidzianego na dany semestr.2.
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:1)
formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania, poszczególnych semestralnych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych;2)
przeprowadzanie egzaminów promocyjnych, klasyfikacyjnych i poprawkowych;3)
ustalanie semestralnych ocen klasyfikacyjnych;4)
ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane semestralnych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, z wyjątkiem oceny ustalonej w trybie egzaminu promocyjnego.Klasyfikacja słuchaczy
Klasyfikacja słuchaczy
§ 16.
1.
Na początku każdego semestru nauczyciele informują słuchaczy o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego programu nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych słuchaczy.2.
Nauczyciele na bieżąco oceniają pracę i postępy w nauce słuchaczy.3.
Ustala się 2 semestry (I semestr i II semestr) w ciągu roku szkolnego, każdy z nich zakończony jest klasyfikowaniem słuchaczy.4.
Wszystkie oceny są jawne i wystawiane według następującej skali: celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, dopuszczający i niedostateczny:1)
stopień celujący oznacza, że osiągnięcia słuchacza wyraźnie wykraczają poza wymagania edukacyjne określone w ust. 1;2)
stopień bardzo dobry oznacza, że słuchacz całkowicie spełnia wymagania edukacyjne;3)
stopień dobry oznacza, że spełnienie wymagań edukacyjnych przez słuchacza nie jest pełne, ale nie przewiduje się problemów w dalszym jego kształceniu;4)
stopień dostateczny oznacza, że słuchacz spełnił jedynie podstawowe wymagania edukacyjne, co może oznaczać trudności w toku dalszego jego kształcenia;5)
stopień dopuszczający oznacza, że spełnienie wymagań edukacyjnych przez słuchacza jest minimalne i poważnie utrudni, a nawet może uniemożliwić dalsze jego kształcenie;6)
stopień niedostateczny oznacza, że słuchacz wyraźnie nie spełnia wymagań edukacyjnych, co uniemożliwia mu kontynuację kształcenia.5.
Wszystkie oceny powinny być uwidocznione w dzienniku lekcyjnym.6.
Na prośbę słuchacza nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.§ 17.
1.
Na miesiąc przed semestralnym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej poszczególni nauczyciele są obowiązani poinformować słuchacza o przewidywanych dla niego ocenach klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych.2.
Ocenę klasyfikacyjną ustala nauczyciel prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne.3.
Ocenę klasyfikacyjną semestralną ustala nauczyciel prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne z wyjątkiem ocen ustalanych w wyniku egzaminu promocyjnego.4.
Ocenę klasyfikacyjną semestralną z zajęć nieobowiązkowych ustala nauczyciel prowadzący zajęcia.5.
Ustalona przez nauczyciela ocena klasyfikacyjna semestralna niedostateczna, może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego.6.
W uzasadnionych przypadkach słuchacz może być zwolniony na czas określony z części zajęć edukacyjnych. Decyzję o tym podejmuje Dyrektor Studium na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach, wystawionej przez lekarza poradni psychologiczno-pedagogicznej lub przez inną poradnię specjalistyczną.7.
W przypadku zwolnienia słuchacza z części zajęć edukacyjnych, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniony".Promowanie słuchaczy
Promowanie słuchaczy
§ 18.
1.
Promowanie polega na zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną wyników semestralnej klasyfikacji i obejmuje podjęcie uchwał o:1)
promowaniu słuchaczy na semestr programowo wyższy lub ukończeniu Studium;2)
wyróżnieniu i odznaczeniu słuchaczy.2.
Słuchacz otrzymuje promocję na semestr programowo wyższy, jeżeli otrzymał oceny klasyfikacyjne wyższe od stopnia niedostatecznego.3.
Słuchacz, który w wyniku klasyfikacji semestralnej uzyskał średnią ocen 4,75 otrzymuje promocję z wyróżnieniem na następny semestr.4.
Słuchacz realizujący indywidualny tok nauki klasyfikowany jest ze wszystkich przedmiotów objętych indywidualnym tokiem nauki na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Egzamin taki może odbyć się w każdym momencie danego semestru, na pisemny wniosek słuchacza.Egzaminy klasyfikacyjne
Egzaminy klasyfikacyjne
§ 19.
1.
Słuchacz może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli nauczyciel nie miał podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności słuchacza na zajęciach edukacyjnych przekraczających połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia.2.
Słuchacz nieklasyfikowany, w przypadku, gdy jego nieobecność na zajęciach edukacyjnych była usprawiedliwiona, może zdawać egzamin klasyfikacyjny.3.
Na prośbę słuchacza nieklasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionych Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.4.
Termin egzaminu klasyfikacyjnego wyznacza Dyrektor Studium, nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.5.
Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający skład komisji, program /tematy/ egzaminu, datę oraz ocenę ustaloną przez komisję.Egzaminy poprawkowe
Egzaminy poprawkowe
§ 20.
1.
Słuchacz, który w wyniku klasyfikacji semestralnej otrzymał nie więcej niż jedną ocenę niedostateczną może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch przedmiotów.2.
Egzaminu poprawkowego nie mogą zdawać słuchacze semestrów najwyższych.3.
Egzamin poprawkowy musi się odbyć przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej inaugurującej nowy rok szkolny, z zastrzeżeniem ust. 6.4.
Do przeprowadzenia egzaminu poprawkowego Dyrektor Studium powołuje komisję w składzie:1)
Dyrektor Studium albo inny nauczyciel pełniący w Studium funkcję kierowniczą - jako przewodniczący komisji;2)
nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne;3)
nauczyciel tych samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych.5.
Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający skład komisji, termin, program /tematy/ egzaminu oraz ocenę ustaloną przez komisję.6.
Słuchacz, który z udokumentowanych przyczyn losowych nie mógł przystąpić do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może do niego przystąpić w innym terminie określonym przez Dyrektora Studium, jednak nie później niż do dnia 15 września nowego roku szkolnego.Powtarzanie klasy, przypadki skreślenia z listy słuchaczy
Powtarzanie klasy, przypadki skreślenia z listy słuchaczy
§ 21.
1.
Słuchacz, który nie uzyskał promocji na następny semestr, może za zgodą Rady Pedagogicznej powtarzać dany semestr, jednak jest to możliwe tylko jeden raz.2.
Słuchacz może zostać skreślony z listy słuchaczy w następujących przypadkach:1)
jeśli nie uzyskał promocji na następny semestr lub nie zdał egzaminu poprawkowego;2)
w przypadku nieusprawiedliwionej absencji przekraczającej 50 % zajęć w semestrze jeżeli Rada Pedagogiczna nie udzieli zgody na przystąpienie do egzaminu klasyfikacyjnego;3)
na wniosek słuchacza;4)
w przypadku rażąco złego zachowania;5)
w przypadku nie zgłoszenia się na zajęcia bez powiadomienia do dnia 14 września.3.
Decyzję o skreśleniu słuchacza podejmuje Dyrektor Studium na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej po zasięgnięciu opinii Samorządu Słuchaczy.Egzamin dyplomowy
Egzamin dyplomowy
§ 22.
Egzamin dyplomowy przeprowadza się w zakresie:1)
części praktycznej, która polega na realizacji prezentacji pracy dyplomowej, której zakres umożliwia ocenę poziomu przygotowania zawodowego; dopuszcza się udział publiczności podczas prezentacji pracy dyplomowej;2)
w części teoretycznej obejmuje wiedzę w zakresie określonym w efektach kształcenia dla danego zawodu.Ukończenie Studium
Ukończenie Studium
§ 23.
1.
Słuchacz kończy Studium, jeżeli zdał egzamin dyplomowy, a z pozostałych przedmiotów uzyskał ocenę co najmniej dopuszczającą.2.
Słuchacz, który zdał egzamin dyplomowy i uzyskał ocenę co najmniej bardzo dobrą oraz w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w semestrze programowo najwyższym oraz semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w semestrze programowo niższym uzyskał średnią 4,75 kończy Studium z wyróżnieniem.Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
§ 24.
1.
Studium używa urzędowej okrągłej pieczęci z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz nazwą Studium w otoku: Policealne Studium Animatorów Kultury "SKiBA" we Wrocławiu.2.
Studium może posiadać własny sztandar, godło oraz ceremoniał Studium.3.
Studium prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.4.
Na świadectwach szkolnych, dyplomach i innych dokumentach wydawanych przez Studium podaje się nazwę Studium i opatruje pieczęcią urzędową.5.
Studium wydaje słuchaczom indeksy.6.
W Studium obowiązuje Kodeks etyczny.1 Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 1894).