Utworzenie państwowej jednostki budżetowej "Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRiF.2017.52

Akt obowiązujący
Wersja od: 17 marca 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 42
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 1 października 2010 r.
w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej "Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów"

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Tworzy się państwową jednostkę budżetową "Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów", zwaną dalej "Centrum".
2. 
Centrum jest jednostką budżetową, podległą Ministrowi Finansów.
3. 
Siedzibą Centrum jest miasto Radom.
§  2. 
Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów przekaże nieodpłatnie Centrum składniki majątkowe, w tym sprzęt, wyposażenie oraz wartości niematerialne i prawne zakupione lub pozyskane w ramach projektu "Konsolidacja i centralizacja systemów celnych i podatkowych".
§  3. 
Centrum nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  4. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów

I. 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§  1. 
1. 
Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów, zwane dalej "Centrum", jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Finansów.
2. 
Siedzibą Centrum jest miasto Radom. Centrum prowadzi działalność w Radomiu i Warszawie.
3. 
Centrum zapewnia usługi centralnej infrastruktury teleinformatycznej dla resortu finansów.
4. 
Centrum może, za zgodą Ministra Finansów, świadczyć usługi, o których mowa w ust. 3, także dla innych jednostek sektora finansów publicznych oraz innych państwowych jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem § 5 ust. 2 i 5.
§  2. 
Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Minister Finansów.
§  3. 
Dyrektora Centrum powołuje i odwołuje Minister Finansów.
§  4. 
1. 
Pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy jest Centrum.
2. 
Funkcję pracodawcy w stosunku do pracowników Centrum wykonuje Dyrektor Centrum.

II. 

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

§  5. 
1. 
Do podstawowej działalności Centrum należy:
1)
administrowanie i rozwijanie centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów;
2)
zarządzaniem katalogiem usług infrastruktury teleinformatycznej Centrum;
3)
dostarczanie i utrzymywanie usług centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów, na uzgodnionym z Ministerstwem Finansów poziomie;
4)
zarządzanie dostępnością, ciągłością i pojemnością usług infrastruktury teleinformatycznej Centrum;
5)
zarządzanie bezpieczeństwem centralnej infrastruktury teleinformatycznej we współpracy z komórką organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą w sprawach bezpieczeństwa i ochrony informacji;
6)
monitorowanie centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów, w tym zarządzanie incydentami i problemami;
7)
realizacja zamówień publicznych dotyczących utrzymania i rozwoju elementów centralnej infrastruktury teleinformatycznej dla resortu finansów.
2. 
Centrum jest zobowiązane do przestrzegania wymagań dotyczących produktów przekazanych Centrum do eksploatacji, związanych z otrzymanym przez Ministra Finansów dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej.
3. 
(uchylony)
4. 
Zasady, poziom i szczegółowy zakres świadczenia poszczególnych usług przez Centrum będą uzgadniane z Dyrektorem komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów właściwej w zakresie dostarczania usług informatycznych.
4a. 
Zasady, poziom i szczegółowy zakres bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w systemach informatycznych eksploatowanych przy wykorzystaniu infrastruktury teleinformatycznej Centrum będą uzgadniane z Dyrektorem komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów właściwej w sprawach bezpieczeństwa i ochrony informacji.
5. 
Zasady i zakres świadczenia usług jednostkom, o których mowa w § 1 ust. 4, określi każdorazowo porozumienie albo umowa zawarta pomiędzy Dyrektorem Centrum i kierownikiem jednostki wnioskującej.

III. 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§  6. 
1. 
Działalnością Centrum kieruje Dyrektor Centrum, który reprezentuje Centrum na zewnątrz.
2. 
Dyrektor Centrum realizuje zadania przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych.
3. 
W czasie nieobecności Dyrektora Centrum jego zadania realizuje upoważniony Zastępca Dyrektora lub inna osoba upoważniona przez Dyrektora Centrum.
4. 
Szczegółową strukturę organizacyjną Centrum, tryb pracy i zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.
5. 
Regulamin organizacyjny, o którym mowa w ust. 4, zatwierdza Minister Finansów.
6. 
Kierownicy komórek organizacyjnych wykonują zadania w ramach przyznanych im kompetencji określonych w regulaminie organizacyjnym.
§  7. 
1. 
W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Dział Infrastruktury Teleinformatycznej;
2)
Dział Usług Teleinformatycznych;
3)
(uchylony)
3a)
Biuro Zamówień Publicznych i Logistyki;
4)
Biuro Finansów i Kadr;
5)
(uchylony)
6)
(uchylony)
7)
Inspektor Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
8)
Inspektor Ochrony Przeciwpożarowej;
9)
Audytor Wewnętrzny.