Utworzenie państwowej jednostki budżetowej "Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2015.51 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 lipca 2016 r.

ZARZĄDZENIE Nr 42
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 1 października 2010 r.
w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej "Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów"

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Tworzy się państwową jednostkę budżetową "Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów", zwaną dalej "Centrum".
2.
Centrum jest jednostką budżetową, podległą Ministrowi Finansów.
3.
Siedzibą Centrum jest miasto Radom.
§  2.
Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów przekaże nieodpłatnie Centrum składniki majątkowe, w tym sprzęt, wyposażenie oraz wartości niematerialne i prawne zakupione lub pozyskane w ramach projektu "Konsolidacja i centralizacja systemów celnych i podatkowych".
§  3.
Centrum nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów

I.

 POSTANOWIENIA OGÓLNE

§  1.
1.
Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów, zwane dalej "Centrum", jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Finansów.
2.
Siedzibą Centrum jest miasto Radom. Centrum prowadzi działalność w Radomiu i Warszawie.
3. 1
Centrum zapewnia usługi centralnej infrastruktury teleinformatycznej dla resortu finansów.
4.
Centrum może, za zgodą Ministra Finansów, świadczyć usługi, o których mowa w ust. 3, także dla innych jednostek sektora finansów publicznych oraz innych państwowych jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem § 5 ust. 2 i 5.
§  2.
Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Minister Finansów.
§  3.
Dyrektora Centrum powołuje i odwołuje Minister Finansów.
§  4.
1.
Pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy jest Centrum.
2.
Funkcję pracodawcy w stosunku do pracowników Centrum wykonuje Dyrektor Centrum.

II.

 PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

§  5.
1. 2
Do podstawowej działalności Centrum należy:
1)
administrowanie i rozwijanie centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów;
2)
zarządzanie katalogiem usług infrastruktury teleinformatycznej Centrum;
3)
dostarczanie i utrzymywanie usług centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów, na uzgodnionym z Ministerstwem Finansów poziomie;
4)
zarządzanie dostępnością, ciągłością i pojemnością usług infrastruktury teleinformatycznej Centrum;
5)
zarządzanie bezpieczeństwem centralnej infrastruktury teleinformatycznej we współpracy z komórką organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą w sprawach bezpieczeństwa i ochrony informacji;
6)
monitorowanie centralnej infrastruktury teleinformatycznej resortu finansów, w tym zarządzanie incydentami i problemami;
7)
realizacja zamówień publicznych dotyczących utrzymania i rozwoju elementów centralnej infrastruktury teleinformatycznej dla resortu finansów.
2.
Centrum jest zobowiązane do przestrzegania wymagań dotyczących produktów przekazanych Centrum do eksploatacji, związanych z otrzymanym przez Ministra Finansów dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej.
3.
(uchylony).
4.
Zasady, poziom i szczegółowy zakres świadczenia poszczególnych usług przez Centrum będą uzgadniane z Dyrektorem komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów właściwej w zakresie dostarczania usług informatycznych.
4a. 3
Zasady, poziom i szczegółowy zakres bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w systemach informatycznych eksploatowanych przy wykorzystaniu infrastruktury teleinformatycznej Centrum będą uzgadniane z Dyrektorem komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów właściwej w sprawach bezpieczeństwa i ochrony informacji.
5.
Zasady i zakres świadczenia usług jednostkom, o których mowa w § 1 ust. 4, określi każdorazowo porozumienie albo umowa zawarta pomiędzy Dyrektorem Centrum i kierownikiem jednostki wnioskującej.

III.

 STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§  6.
1.
Działalnością Centrum kieruje Dyrektor Centrum, który reprezentuje Centrum na zewnątrz.
2.
Dyrektor Centrum realizuje zadania przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych.
3.
W czasie nieobecności Dyrektora Centrum jego zadania realizuje upoważniony Zastępca Dyrektora lub inna osoba upoważniona przez Dyrektora Centrum.
4.
Szczegółową strukturę organizacyjną Centrum, tryb pracy i zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.
5.
Regulamin organizacyjny, o którym mowa w ust. 4, zatwierdza Minister Finansów.
6.
Kierownicy komórek organizacyjnych wykonują zadania w ramach przyznanych im kompetencji określonych w regulaminie organizacyjnym.
§  7. 4
W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Dział Infrastruktury Teleinformatycznej;
2) 5
Dział Usług Teleinformatycznych;
3) 6
(uchylony);
3a) 7
Biuro Zamówień Publicznych i Logistyki;
4) 8
Biuro Finansów i Kadr;
5) 9
(uchylony);
6) 10
(uchylony);
7)
Inspektor Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
8)
Inspektor Ochrony Przeciwpożarowej;
9)
Audytor Wewnętrzny.
1 Załącznik § 1 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
2 Załącznik § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
3 Załącznik § 5 ust. 4a zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
4 Załącznik § 7 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 73 z dnia 29 października 2015 r. (Dz.Urz.MF.2015.71) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2016 r.
5 Załącznik·§ 7 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
6 Załącznik·§ 7 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
7 Załącznik § 7 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. c zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
8 Załącznik·§ 7 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. d zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
9 Załącznik § 7 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. e zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.
10 Załącznik § 7 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. e zarządzenia nr 47 z dnia 25 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MF.2016.57) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lipca 2016 r.