Utworzenie Centrum Zarządzania Kryzysowego Ministra Klimatu i Środowiska.
Dz.Urz.MKiŚ.2021.10
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE
MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA 1
z dnia 3 lutego 2021 r.
w sprawie utworzenia Centrum Zarządzania Kryzysowego Ministra Klimatu i Środowiska
ZAŁĄCZNIK
TRYB PRZEKAZYWANIA INFORMACJI DO CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA
TRYB PRZEKAZYWANIA INFORMACJI DO CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA
I.
Punkty kontaktowe
Punkty kontaktowe
Punkt kontaktowy w jednostce organizacyjnej oraz organie podległym lub nadzorowanym funkcjonuje w dwóch trybach:
Monitoring zagrożeń realizowany jest w oparciu o dwa podstawowe rodzaje raportowania:
Głównymi kanałami łączności wewnątrz resortu oraz z podmiotami zewnętrznymi są poczta elektroniczna oraz kontakt telefoniczny. Informacje przekazywane tymi kanałami opracowywane są zgodnie ze wzorem meldunku dziennego i przekazywane zgodnie z pkt 11. W przypadku braku dostępności ww. środków łączności uruchamiany jest rezerwowy system łączności satelitarnej. W czasie obowiązywania stopnia alarmowego i/lub stopnia alarmowego CRP ogólne zasady raportowania pozostają niezmienne, przekształceniu może ulec wykaz jednostek organizacyjnych i organów podległych lub nadzorowanych zobowiązanych do składania meldunków dziennych oraz meldunków doraźnych do CZK MKiŚ.
II.
System raportowania
System raportowania
Celem wprowadzonego rozwiązania dotyczącego systemu meldunkowego jest dopasowanie stosowanego w resorcie systemu komunikacji kryzysowej do systemów podmiotów współpracujących, w tym RCB. System opiera się na dwustronnej wymianie informacji pomiędzy jednostkami organizacyjnymi, organami podległymi lub nadzorowanymi (poprzez punkty kontaktowe) a CZK MKiŚ.
W ramach systemu, jednostki organizacyjne i organy podległe lub nadzorowane są zobowiązane do przesyłania do CZK MKiŚ, meldunku dziennego raz na dobę, do godziny 11.00, obejmującego ostatnie 24 godziny oraz ewentualną prognozę wystąpienia zdarzeń potencjalnie kryzysowych na dzień wysyłania meldunku. Jest to element zwyczajnej wymiany informacji, a więc w godzinach i dniach pracy ustalonych dla danej jednostki organizacyjnej lub organu podległego lub nadzorowanego (np. od poniedziałku do piątku).
W ramach dwustronnej wymiany informacji CZK MKiŚ będzie przesyłało wszelkie informacje o możliwych zagrożeniach otrzymane od podmiotów współpracujących w zakresie zarządzania kryzysowego, w szczególności ostrzeżenia meteorologiczne, informacje o niebezpiecznych zjawiskach, informacje o wprowadzeniu, zmianie lub odwołaniu stopni alarmowych lub stopni alarmowych CRP, o których mowa w art. 15 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 796).
Raportowanie doraźne
Meldunek doraźny kierownik jednostki organizacyjnej lub organu podległego lub nadzorowanego przekazuje do CZK MKiŚ w przypadku wystąpienia zdarzenia kryzysowego, niebezpiecznego lub mającego wpływ na funkcjonowanie jednostki organizacyjnej lub organu podległego lub nadzorowanego, w przypadku gdy zdarzenie nastąpiło po przesłaniu meldunku zbiorczego lub w przypadku gdy kierownik jednostki organizacyjnej lub organu podległego lub nadzorowanego otrzymał informacje o takim zdarzeniu.
Uwaga: meldunki doraźne przekazuje się stosownie do potrzeb.
Ponadto CZK MKiŚ może zarządzić konieczność przesyłania raportów sytuacyjnych, do czasu zakończenia działań w związku z zaistniałą sytuacją kryzysową. Powinny one zawierać wyłącznie informacje dot. rozwoju sytuacji, odnotowywanych skutków, podejmowanych kolejno działaniach oraz zażegnaniu sytuacji kryzysowej. Meldunek doraźny należy sporządzić na wzorze meldunku dziennego lub, w przypadku braku dostępu do wzoru meldunku dziennego, w formie notatki (wiadomość email) zawierającej następujące dane:
Informacje zawarte w meldunku doraźnym należy uwzględnić w następnym meldunku dziennym.
.................................................................................................................................
Nazwa podmiotu przekazującego informację
MELDUNEK DZIENNY/DORAŹNY* NR .../20...
wg stanu na dzień ......... r. godz. ..........
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Wpływ na ciągłość funkcjonowania (TAK/NIE)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Nazwa podmiotu | Pracownicy wyłączeni z pracy ZARAŻENI | Pracownicy wyłączeni z pracy KWARANTANNA | Wpływ na ciągłość funkcjonowania (TAK1/NIE) |
RAZEM |
1 - w przypadku odpowiedzi "TAK" wskazać sposób utrzymania ciągłości działania
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
sporządził: .............................................
*niepotrzebne skreślić