Utworzenie Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, działającego w formie organizacyjno-prawnej innej jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 32, ust. 2, pkt 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach.
B.I.LP.2006.12.57
Akt utracił mocDECYZJA Nr 73
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 31 października 2006 r.
w sprawie utworzenia Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, działającego w formie organizacyjno-prawnej innej jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 32, ust. 2, pkt 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach1
Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe2, w wykonaniu uprawnienia dyrektora generalnego Lasów Państwowych, określonego w art. 33, ust. 3, pkt 2 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach3, a także w wykonaniu zapowiedzi, ujętych w zarządzeniu nr 40 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 31 sierpnia 2006 r. w sprawie ustalenia obszaru zadaniowego, organizacji i kompetencji oraz działań zmierzających do utworzenia Ogólnokrajowej Jednostki Akwizycyjno-Wdrożeniowej działającej w formie organizacyjno-prawnej innej jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 32, ust. 2, pkt 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (znak: OR-13-2/06) postanawiam, co następuje.
Struktura organizacyjna
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Zadania do realizacji przez centrum
Komórka organizacyjna centrum | Opis prowadzonej działalności | Komentarze, uwagi i rozwinięcia | |
Rada centrum | sprawowanie nadzoru nad dyrektorem centrum; wykonywanie zadań opiniodawczo-doradczych na rzecz dyrektora centrum oraz poszczególnych jego struktur wewnętrznych | rada centrum wykonuje (z uwzględnieniem umocowania zawartego w § 5) wszystkie czynności nadzorczo-kontrolne, przypadające - w stosunku do innych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych o zasięgu krajowym z mocy ustawy o lasach - dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych; katalog uprawnień przywiązanych do rady centrum podano w § 5; na wniosek dyrektora centrum rada wydaje opinie oraz udziela porad o charakterze merytorycznym; | |
Dyrektor centrum | kierowanie centrum; reprezentowanie centrum na zewnątrz (w tym składanie oświadczeń woli i wiedzy w imieniu centrum) | umocowanie dyrektora centrum do reprezentowania centrum zostało zawarte w dalszej części decyzji; katalog uprawnień majątkowych i niemajątkowych, przypadających dyrektorowi centrum, podano w dalszej części decyzji; | |
Pion funkcjonalny | stanowisko ds. księgowości | działalność pomocnicza na rzecz centrum w zakresie jego rachunkowości | stanowisko prowadzi urządzenia księgowe centrum; sporządza sprawozdania wymagane ustawą o rachunkowości; zasila dział planowania i analiz w potrzebne dane; prowadzi rozliczenia skarbowe i inne rozliczenia o charakterze publicznoprawnym, a także sprawy kadrowo-płacowe; |
dział planowania i analiz | działalność pomocnicza na rzecz centrum w zakresie sporządzania oraz realizacji jego planu finansowo-gospodarczego; sporządzanie wszelkiej dokumentacji, wnioskującej o uruchomienie płatności na rachunek centrum (w tym wystawianie faktur); sporządzanie wszelkich analiz ekonomicznych (w tym o charakterze prognostycznym); sporządzanie sprawozdań wewnętrznych i zewnętrznych; sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej oraz wszelkich wymaganych raportów; | w wykonywaniu swoich zadań dział prowadzi ścisłą współpracę z komórkami organizacyjnymi pionu merytorycznego, a także innymi komórkami pionu funkcjonalnego; | |
dział ds. logistyki | działalność pomocnicza na rzecz centrum, polegająca na: a) prowadzeniu sekretariatu rady centrum oraz dyrektora centrum, b) rejestrowaniu wpływów i rozchodów korespondencyjnych, c) prowadzeniu stron internetowych, d) zamawianiu usług mających na celu utrzymanie centrum w technicznej i merytorycznej sprawności do działania, e) prowadzeniu ewidencji rzeczowych aktywów trwałych, f) prowadzeniu ewidencji wartości niematerialnych i prawnych, g) prowadzeniu zaopatrzenia materiałowego (gospodarki magazynowej) centrum; | zakres zadaniowy stanowiska ds. logistyki obejmuje w szczególności zarządzanie czasem rady centrum oraz dyrektora centrum, protokołowanie spotkań, utrzymywanie kontaktu z mediami, sporządzanie projektów niektórych pism, prowadzenie księgi wpływów i rozchodów korespondencji centrum, zamawianie wszelkich usług zewnętrznych, utrzymujących centrum w technicznej i merytorycznej zdolności do działania (zamawianie usług: cateringowych, konserwatorskich, ekspertyz prawnych, obsługi prawnej, socjalnych oraz wszelkich innych niezbędnych usług o charakterze outsourcingowym) | |
stanowisko ds. audytu | działalność pomocnicza na rzecz centrum polegająca na kontroli wewnętrznej oraz wykonywaniu badań i ocen dokumentacji rozliczeniowej, sporządzanej przez centrum | stanowisko ds. audytu jest w szczególności obowiązane do sporządzania wszelkich dokumentacji ocennych, wymaganych warunkami korzystania ze środków zasilania zewnętrznego | |
Pion merytoryczny | sekcja zamówień publicznych | działalność na rzecz dyrektora generalnego Lasów Państwowych, polegająca na prowadzeniu procesu zamówieniowego w Lasach Państwowych - w każdym przypadku, w którym faktyczne czynności, mające na celu wybór dostawcy, wykonawcy lub usługodawcy, przypadają osobiście dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych | szczegółowy sposób wykonywania zadań ustala zarządzenie dyrektora generalnego Lasów Państwowych w sprawie ustalenia sposobu wykonywania w Lasach Państwowych niektórych przepisów "Prawa zamówień publicznych"4 oraz postępowania przy wyborze wykonawców w stanach faktycznych, w których prawa zamówień publicznych się nie stosuje |
sekcja wdrażania Priorytetu V | wykonywanie wszelkich czynności prawnych i faktycznych, zleconych Lasom Państwowym do wykonywania w ramach pomocy udzielanej ministrowi środowiska jako jednostce pośredniczącej w odniesieniu do Sektorowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Priorytet V) | enumeratywny katalog zadań oraz szczegółowy sposób realizowania oraz rozliczania zadań, przypadających centrum, jest corocznie utrwalany w porozumieniu (umowie), zawieranej na mocy art. 130 ustawy o finansach publicznych, między ministrem środowiska i dyrektorem generalnym Lasów Państwowych | |
sekcja zarządzania Life+ | promowanie programu Life+ przed procesem naboru wniosków; przygotowywanie rocznych projektów krajowych programów prac; prowadzenie naboru wniosków od przyszłych beneficjentów; ocena i wybór wniosków; podpisywanie umów z beneficjentami; monitorowanie realizacji projektów; merytoryczne, formalne i techniczne rozliczanie zakończonych projektów; prowadzenie rozliczeń finansowych z Komisją Europejską; płatności na rzecz beneficjentów; sprawozdawczość wobec Komisji Europejskiej oraz wynikająca z prawa krajowego; prowadzenie baz danych projektów; prowadzenie strony internetowej; pośredniczenie, działanie w imieniu potencjalnych beneficjentów oraz inna pomocniczość w zakresie zapewnienia wkładu środków krajowych; | szczegółowy katalog zadań oraz sposób ich realizacji jest ustalany w drodze umowy między dyrektorem centrum i Komisją Europejską; przedmiotem odrębnego uzgodnienia jest umowa o dofinansowanie kosztów osobowych centrum - w części odnoszącej się do zarządzania instrumentem Life+ | |
sekcja budżetów zewnętrznych | Identyfikowanie możliwości korzystania przez Lasy Państwowe z różnych środków zewnętrznego zasilania budżetu LP (innych niż środki publiczne pochodzące z budżetu Unii Europejskiej). Promowanie możliwości, o których mowa w zdaniu poprzedzającym. Katalogowanie zapotrzebowania jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych na inne ww. środki zewnętrzne krajowe i zagraniczne. Pomoc na rzecz różnych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych w przygotowywaniu programów i wniosków o przyznanie środków na realizację zadań oraz prowadzeniu rozliczeń. Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem środków funduszu leśnego do udzielania pomocy publicznej. | ||
sekcja akumulacji węgla | wykonywanie czynności prawnych i faktycznych, przypadających dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych w związku z Protokołem z Kioto, obrotem uprawnieniami do emisji oraz zarządzaniem jednostkami pochłaniania, związanymi z zalesianiem i wylesianiem gruntów oraz realizacją programu gospodarki leśnej, nastawionego na zwiększenie pochłaniania dwutlenku węgla przez lasy | obszar zadaniowy sekcji akumulacji węgla został przybliżony w dalszej części niniejszej decyzji | |
stanowisko pomocy partnerskiej | podejmowanie wszelkich działań pomocowych przy tworzeniu programów rozwojowych przez kontraktorów Lasów Państwowych (zakłady usług leśnych) oraz nabywców efektów działalności leśnej (w szczególności przez nabywców drewna) | stanowisko ma przede wszystkim charakter konsultacyjny, jednak w miarę potrzeb centrum na zamówienie zakładów usług leśnych oraz np. nabywców drewna przygotowuje za odpłatnością projekty konkretnych programów pomocowych, a także realizuje inne zadania |
– aukcji na uprawnienia do emisji8,
– zbywania jednostek pochłaniania9
(zadanie Sekcji Akumulacji Węgla oraz Sekcji Budżetów Zewnętrznych);
– prowadzenia aukcji na uprawnienie do emisji;
– systemu zarządzania jednostkami pochłaniania,
z zastrzeżeniem ust. 3,
Umocowanie do działania i reguły działania rady centrum i dyrektora centrum
Plan finansowy dochodzenia centrum do osiągnięcia zdolności do działania
Plan kosztów bieżących i nakładów inwestycyjnych centrum do końca roku 2006:
System finansowy centrum
Wyszczególnienie aktywu | Rozstrzygnięcie co do uprawnienia do władania majątkiem | |||
Aktywa trwałe (aktywa jednostki, które nie są zaliczane do aktywów obrotowych) | ||||
środki trwałe (rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby centrum) | ||||
nieruchomości | ||||
grunty | centrum ma uprawnienie | |||
budynki | do władania wymienionymi obok nieruchomościami, w takim zakresie, w jakim są one niezbędne jako siedziba i inna infrastruktura budowlana centrum (potrzebna do realizacji zadań centrum) | |||
budowle | brak uprawnienia | |||
prawo użytkowania wieczystego gruntów | brak uprawnienia | |||
lokale będące odrębną własnością | centrum ma uprawnienie do władania wymienionymi obok lokalami w takim zakresie, w jakim są one potrzebne jako siedziba centrum lub jego inna infrastruktura biurowa | |||
spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego | brak uprawnienia | |||
spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu użytkowego | brak uprawnienia | |||
maszyny, urządzenia, środki transportu | centrum ma uprawnienie do władania maszynami, urządzeniami i środkami transportu - wyłącznie w takim zakresie, w jakim podyktowane to jest potrzebami, wynikającymi z realizacji zadań centrum | |||
inne rzeczy nie będące obrotowymi aktywami rzeczowymi | centrum ma uprawnienie do władania innymi rzeczami, będącymi aktywami trwałymi - wyłącznie w takim zakresie, w jakim podyktowane to jest potrzebami, wynikającymi z realizacji zadań centrum | |||
ulepszenia w obcych środkach trwałych | centrum ma uprawnienie do władania nakładami w obcych środkach trwałych, jeśli podyktowane to jest potrzebami kształtowania infrastruktury biurowej centrum | |||
inwentarz żywy | brak uprawnienia | |||
środki trwałe w budowie (środki trwałe w okresie ich budowy, montażu lub ulepszenia już istniejącego środka trwałego) | centrum ma uprawnienie do władania środkami trwałymi w budowie, jeśli ich wytwarzanie jest podyktowane uzasadnionymi potrzebami centrum | |||
wartości niematerialne i prawne (nabyte przez centrum prawa majątkowe, nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby centrum) | ||||
autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, licencje, koncesje | centrum ma uprawnienie do władania wymienionymi obok wartościami | |||
prawa do wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych oraz zdobniczych | niematerialnymi i prawnymi, jeśli są one potrzebne do realizacji zadań centrum | |||
know-how | ||||
koszty zakończonych prac rozwojowych | ||||
inne wartości niematerialne i prawne | ||||
nabyta wartość firmy | brak uprawnienia | |||
długoterminowe aktywa finansowe (aktywa finansowe, płatne i wymagalne lub przeznaczone do zbycia w ciągu okresu przekraczającego 12 miesięcy od dnia bilansowego lub od daty ich założenia, wystawienia lub nabycia) | ||||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
należności długoterminowe | brak uprawnień | |||
rozliczenia międzyokresowe trwające dłużej niż 12 miesięcy od dnia bilansowego | wyłącznie dla celów odroczonego podatku dochodowego od osób prawnych oraz rozliczania wyposażenia mającego charakter środków trwałych | |||
inwestycje długoterminowe (aktywa trwałe, nabyte przez centrum nie w celu ich użytkowania, lecz osiągnięcia korzyści ekonomicznych, wynikających z przyrostu wartości tych aktywów, uzyskania z nich przychodów w formie odsetek, dywidend (udziałów w zyskach) lub innych pożytków, w tym również z transakcji handlowej) | ||||
aktywa finansowe jako inwestycje długoterminowe | ||||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
nieruchomości jako inwestycje długoterminowe | brak uprawnień | |||
wartości niematerialne i prawne jako inwestycje długoterminowe | brak uprawnień | |||
lokaty zakładów ubezpieczeń | brak uprawnień | |||
inne inwestycje długoterminowe | brak uprawnień | |||
Aktywa obrotowe | ||||
obrotowe aktywa rzeczowe (aktywa rzeczowe przeznaczone do zbycia lub zużycia w ciągu 12 miesięcy od dnia bilansowego lub w ciągu normalnego cyklu operacyjnego właściwego dla danej działalności, jeżeli trwa on dłużej niż 12 miesięcy) | ||||
materiały nabyte w celu zużycia na własne potrzeby | centrum ma uprawnienie do władania materiałami potrzebnymi do realizacji jego zadań | |||
wytworzone lub przetworzone przez centrum produkty gotowe (wyroby i usługi) zdatne do sprzedaży | centrum ma uprawnienia do władania produktami w postaci usług, o których mowa w § 3, ust. 2 i 3 niniejszej decyzji | |||
wytworzone lub przetworzone przez centrum produkty gotowe (wyroby i usługi) w toku produkcji | brak uprawnień | |||
półprodukty | brak uprawnień | |||
towary nabyte w celu odprzedaży w stanie nieprzetworzonym | brak uprawnień | |||
obrotowe aktywa finansowe (aktywa pieniężne albo inne aktywa finansowe, płatne i wymagalne lub przeznaczone do zbycia w ciągu 12 miesięcy od dnia bilansowego, albo daty ich założenia, wystawienia lub nabycia) | ||||
aktywa pieniężne | ||||
krajowe środki płatnicze | centrum ma uprawnienie do władania krajowymi | |||
środkami płatniczymi, jakie na rachunku centrum - zgodnie z planem kont centrum - pojawiają się w toku realizacji jego zadań | ||||
waluty obce i dewizy | jeśli wymagać tego będzie wypełnienie zadań centrum | |||
inne aktywa finansowe (w szczególności odsetki od aktywów finansowych); uwaga: jeżeli aktywa te są płatne lub wymagalne w ciągu 3 miesięcy od dnia ich otrzymania, wystawienia, nabycia lub założenia (lokaty), to na potrzeby rachunku przepływów pieniężnych zalicza się je do środków pieniężnych, chyba że ujmuje się je w przepływach z działalności inwestycyjnej (lokacyjnej) | centrum ma uprawnienie do władania odsetkami od aktywów pieniężnych (łącznie z odsetkami od lokat bankowych przejściowo wolnych środków pieniężnych) | |||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
należności krótkoterminowe (ogół należności z tytułu dostaw i usług oraz całość lub część należności z innych tytułów niezaliczonych do aktywów finansowych, a które stają się wymagalne w ciągu 12 miesięcy od dnia bilansowego) | centrum ma uprawnienie do władania należnościami krótkoterminowymi, powstającymi w toku normalnej działalności centrum | |||
rozliczenia międzyokresowe, trwające nie dłużej niż 12 miesięcy od dnia bilansowego | centrum ma uprawnienie do stosowania rozliczeń międzyokresowych - jednak na warunkach wynikających ściśle z planu kont centrum | |||
inwestycje krótkoterminowe | ||||
aktywa finansowe jako inwestycje krótkoterminowe | ||||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | ||||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
nieruchomości jako inwestycje krótkoterminowe | brak uprawnień | |||
wartości niematerialne i prawne jako inwestycje krótkoterminowe | brak uprawnień | |||
inne inwestycje krótkoterminowe | brak uprawnień |
– ciężar kosztów funkcjonowania Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych (ust. 1, pkt 1),
– ciężar funduszu leśnego (ust. 1, pkt 2),
– środki, uzyskiwane przez Lasy Państwowe na podstawie art. 54 ustawy z 28 września o lasach, na prowadzenie zadań zlecanych Lasom Państwowym przez administrację rządową (ust. 1, pkt 3 oraz ust. 1, pkt 5).
System zabezpieczenia dobrego wykorzystania środków pomocowych przepływających przez centrum
Regulacje końcowe
- niniejsza decyzja bez zbędnej zwłoki zostanie objęta niezbędnymi zmianami.
1 Art. 32, ust. 2, pkt. 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. 05.45.435; Dz. U. 05.157.1315; Dz. U. 05.167.1399; Dz. U. 05.175.1460; Dz. U. 05.175. 1462) stanowi, że w "skład Lasów Państwowych wchodzą (...) inne jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej".
2 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. § 6 Statutu Lasów Państwowych stanowi, ze w wykonaniu zadań określonych przez ustawę (o lasach) oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych, dyrektor generalny LP wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych.
3 Art. 33, ust. 3, pkt 2 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach stanowi, że "Dyrektor generalny (...) tworzy, łączy, dzieli i likwiduje jednostki organizacyjne o zasięgu krajowym, o których mowa w art. 32, ust. 2, pkt 4." ustawy o lasach.
4 Ustawa z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Dz. U. z 2004 r. nr 19, poz. 177, nr 96, poz. 959, nr 116, poz. 1207, nr 145, poz. 1537, nr 273, poz. 2703, z 2005 r. nr 163, poz. 1362, nr 184, poz. 1539, z 2006 r. nr 79, poz. 551).
5 Mowa o zarządzeniu dyrektora generalnego Lasów Państwowych w sprawie ustalenia szczegółowej klasyfikacji działalności Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
6 Art. 33, ust. 3 ustawy o lasach stanowi m.in., że dyrektor generalny Lasów Państwowych "inicjuje, organizuje oraz koordynuje przedsięwzięcia na rzecz ochrony lasów, racjonalnej gospodarki leśnej i rozwoju leśnictwa" (pkt 3) oraz "organizuje wspólne przedsięwzięcia jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych" (pkt 8).
7 Zadania Lasów Państwowych jako prowadzącego gospodarstwo leśne obejmują w szczególności: a) przygotowanie i doprowadzanie do wprowadzenia w życie programu zwiększenia pochłaniania dwutlenku węgla przez lasy zarządzane przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, b) sporządzanie okresowej prognozy udziału Lasów Państwowych w pochłanianiu dwutlenku węgla, c) dokumentowanie rzeczywistego udziału Lasów Państwowych w pochłanianiu dwutlenku węgla, d) prowadzenie informatycznej bazy danych o cechach, składających się na charakterystykę taksacyjną lasu i charakterystykę gruntów wylesionych, pozwalającej na sporządzanie na nośnikach numerycznych i przesyłanie określonych danych do krajowego administratora, f) prowadzenie stałych obiektów prognostycznych.
8 Część przychodów ze sprzedaży na aukcji przez Lasy Państwowe uprawnień do emisji będzie mogła przypadać jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych jako beneficjentom; środki te - zgodnie z Protokołem z Kioto - muszą być przeznaczane na określone cele, w tym na cele związane z gospodarką leśną; zarządzanie przez dyrektora generalnego Lasów Państwowych środkami funduszu leśnego stanowi przejaw gospodarki leśnej.
9 Część przychodów ze sprzedaży jednostek pochłaniania będzie przypadać jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych jako beneficjentom.
10 W § 28, ust. 3 Statutu Lasów Państwowych określono, że "Kierownik zakładu w zakresie swojego działania odpowiada przed organem, któremu został podporządkowany".
11 Powołany przepis stanowi, że w "planie finansowo-gospodarczym Lasów Państwowych zapewnia się środki na tworzenie, łączenie, dzielenie i likwidację nadleśnictw oraz zakładów".
12 Chodzi o zarządzenie nr 85 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 26 października 1999 r. w sprawie szczegółowego postępowania przy przekazywaniu pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Lasów Państwowych mienia i przedmiotów mienia, znajdującego się w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego (znak: G-2111-05 p. 342).
ZAŁĄCZNIK Nr 1
REGULAMIN RADY CENTRUM KOORDYNACJI PROJEKTÓW ŚRODOWISKOWYCH
REGULAMIN RADY CENTRUM KOORDYNACJI PROJEKTÓW ŚRODOWISKOWYCH
- datę posiedzenia,
- porządek obrad,
- dokładne brzmienie podjętych uchwał wraz z ewentualnym ich uzasadnieniem,
- wyniki głosowania lub wzmiankę, że uchwałę przyjęto w drodze consensusu,
- treść zgłoszonych zastrzeżeń lub zdań odrębnych poszczególnych członków rady.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 i 3 decyzji nr 9 z dnia 2 marca 2007 r. (B.I.LP.07.4.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem 2 marca 2007 r.
- zmieniony przez § 3 pkt 1 decyzji nr 95 z dnia 4 października 2007 r. w sprawie zmiany i uzupełnienia decyzji w sprawie sposobu wykorzystania środków funduszu leśnego na prace związane z naprawą uszkodzeń powstałych w wyniku klęski suszy w uprawach leśnych założonych w okresie wiosny 2006 r. w ramach działania 5. Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) - stosownie do art. 58, ust. 3 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach (B.I.LP.07.11.83) z dniem 4 października 2007 r.