Utworzenie Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Panamy.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2016.52

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 czerwca 2017 r.

DECYZJA Nr 166
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH
z dnia 21 grudnia 2016 r.
w sprawie utworzenia Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Panamy

Na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) w związku z art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870) postanawia się, co następuje:
§  1. 
1. 
Tworzy się Ambasadę Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Panamy, zwaną dalej "ambasadą".
2. 
Siedzibą ambasady jest Panama.
§  2. 
1. 
Ambasada wykonuje funkcje konsularne na terytorium Republiki Panamy.
2. 
Konsul Rzeczypospolitej Polskiej w Panamie wykonuje funkcje konsularne na terytorium Belize, Republiki Gwatemali, Republiki Hondurasu, Republiki Nikaragui i Republiki Salwadoru oraz Republiki Haiti i Republiki Dominikańskiej.
§  3. 
Statut ambasady stanowi załącznik nr 1 do decyzji.
§  4. 
Wykaz mienia przekazanego w zarząd ambasadzie określa załącznik nr 2 do decyzji.
§  5.  1
 Do dnia 31 października 2017 r. na terytorium państw, o których mowa w § 2, funkcje konsularne i zadania konsula określone przepisami prawa międzynarodowego oraz ustawami są wykonywane przez:
1)
Konsula Rzeczypospolitej Polskiej w Meksyku - w stosunku do terytorium Belize, Republiki Gwatemali, Republiki Hondurasu, Republiki Nikaragui i Republiki Salwadoru;
2)
Konsula Rzeczypospolitej Polskiej w Bogocie - w stosunku do terytorium Republiki Panamy, Republiki Haiti i Republiki Dominikańskiej.
§  6. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem 2 stycznia 2017 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Statut Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Panamy

§  1. 
1. 
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Panamy, zwana dalej "ambasadą", jest placówką zagraniczną w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o służbie zagranicznej (Dz. U. poz. 1403, z późn. zm.).
2. 
Siedzibą ambasady jest Panama.
§  2. 
1. 
Ambasada używa nazwy "Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Panamy".
2. 
Ambasada może używać nazwy wymienionej w ust. 1 w tłumaczeniu na język urzędowy państwa przyjmującego, a także na inne języki powszechnie używane w stosunkach zagranicznych.
§  3. 
1. 
Ambasada prowadzi działalność w zakresie administracji publicznej, związanej ze sprawowaniem funkcji zewnętrznych państwa w sferze spraw zagranicznych - sekcja O, dział 84, grupa 84.2, klasa 84.21, podklasa 84.21.Z, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. z 2007 r. poz. 1885 oraz z 2009 r. poz. 489).
2. 
Działalność podstawowa ambasady obejmuje wykonywanie zadań misji dyplomatycznej.
§  4. 
Szczegółowy zakres zadań ambasady określają przepisy wewnętrznego regulaminu organizacyjnego, zatwierdzonego przez Dyrektora Generalnego Służby Zagranicznej.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wykaz mienia przekazanego w zarząd Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Panamy

Środki pieniężne przeznaczone na:

1) Zakup wyposażenia urzędu oraz mieszkań: 45 000, - USD

2) Zakup samochodów służbowych: 80 000, - USD

3) Zakup sprzętu bezpieczeństwa: 32 000, - USD

4) Zakup sprzętu informatycznego: 68 000, - USD

5) Przystosowanie pomieszczeń dla potrzeb ambasady oraz

instalacja okablowania strukturalnego i systemów zabezpieczenia

technicznego: 725 000, - USD

Razem: 950 000, - USD

1 § 5:

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 2 z dnia 13 stycznia 2017 r. (Dz.Urz.MSZ.2017.2) zmieniającej nin. decyzję z dniem 13 stycznia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 decyzji nr 72 z dnia 22 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.MSZ.2017.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem 24 czerwca 2017 r.