Ustanowienie i zadań Pełnomocnika Ministra Administracji i Cyfryzacji do spraw polityki właścicielskiej w stosunku do Poczty Polskiej S.A.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MAiC.2015.26

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 kwietnia 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 20
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
z dnia 23 kwietnia 2015 r.
w sprawie ustanowienia i zadań Pełnomocnika Ministra Administracji i Cyfryzacji do spraw polityki właścicielskiej w stosunku do Poczty Polskiej S.A.

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) w związku z § 7 ust. 1 regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 3 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 14 sierpnia 2014 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji (Dz. Urz. Min. Ad. i Cyf. poz. 15), zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Ustanawia się Pełnomocnika Ministra Administracji i Cyfryzacji do spraw polityki właścicielskiej w stosunku do Poczty Polskiej S.A., zwanego dalej "Pełnomocnikiem".
2.
Pełnomocnika wyznacza i odwołuje, w drodze decyzji, Minister Administracji i Cyfryzacji.
§  2.
1.
Pełnomocnik wykonuje zadania określone przez Ministra Administracji i Cyfryzacji w zakresie polityki właścicielskiej w stosunku do Poczty Polskiej S.A.
2.
Do zadań Pełnomocnika należy w szczególności proponowanie rozwiązań związanych z planowanym procesem upublicznienia:
1)
Poczty Polskiej S.A.;
2)
spółki zależnej Poczty Polskiej S.A. - Banku Pocztowego S.A.
3.
Przy wypełnianiu powierzonych zadań Pełnomocnik może współpracować z innymi podmiotami w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1 i 2, w tym w szczególności z Ministerstwem Skarbu Państwa oraz Pocztą Polską S.A.
§  3.
1.
W zakresie wykonywanych zadań Pełnomocnik podlega bezpośrednio Ministrowi Administracji i Cyfryzacji.
2.
Pełnomocnik przedstawia Ministrowi Administracji i Cyfryzacji sprawozdanie dotyczące realizowanych zadań, o których mowa w § 2, w terminie do 5 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy sprawozdanie.
§  4.
1.
Obsługę merytoryczną Pełnomocnika zapewniają Departament Poczty i inne komórki organizacyjne Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
2.
Obsługę kancelaryjną oraz organizacyjno-techniczną Pełnomocnika zapewnia Departament Poczty.
§  5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.