Ustalenie trybu pracy komisji egzaminacyjnej do spraw przeprowadzenia egzaminu konsularnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2002.5.57

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 listopada 2002 r.

DECYZJA Nr 5
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 27 listopada 2002 r.
w sprawie ustalenia trybu pracy komisji egzaminacyjnej do spraw przeprowadzenia egzaminu konsularnego.

Na podstawie § 5 ust. 4 rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie zakresu egzaminu konsularnego oraz sposobu jego przeprowadzania (Dz. U. Nr 136, poz. 1149) postanawia się, co następuje:
§  1.
Ustala się:
1)
tryb pracy komisji egzaminacyjnej do spraw przeprowadzenia egzaminu konsularnego, stanowiący załącznik Nr 1 do decyzji,
2)
wzór protokołu z części pisemnej egzaminu konsularnego, stanowiący załącznik Nr 2 do decyzji,
3)
wzór protokołu z części ustnej egzaminu konsularnego, stanowiący załącznik Nr 3 do decyzji,
4)
wzór karty obiegowej kandydata, stanowiący załącznik Nr 4 do decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Tryb pracy komisji egzaminacyjnej do spraw przeprowadzenia egzaminu konsularnego.

1. Do zadań komisji egzaminacyjnej do spraw przeprowadzenia egzaminu konsularnego, zwanej dalej "komisją" należy:

1) ustalenie listy kandydatów, którzy mają przystąpić do egzaminu konsularnego, oraz sprawdzenie potwierdzonych podpisami zaliczeń w karcie obiegowej, którą kandydaci otrzymują w Departamencie Konsularnym i Polonii w dniu rozpoczęcia praktyki,

2) opracowanie testu wyboru,

3) przeprowadzenie egzaminu konsularnego,

4) ustalenie wyników egzaminu konsularnego.

2. Pracami komisji kieruje przewodniczący, do którego zadań należy:

1) wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,

2) wyznaczanie terminów egzaminu konsularnego,

3) podział zadań pomiędzy poszczególnych członków komisji w zakresie opracowania testu wyboru,

4) wyznaczanie członków komisji do udziału w części pisemnej egzaminu konsularnego (przynajmniej dwóch członków) i w części ustnej egzaminu konsularnego (przynajmniej czterech członków).

3. Z części pisemnej i ustnej egzaminu sporządzane są protokoły, w których dokumentuje się podstawowe czynności pracy komisji. Protokoły podpisują: przewodniczący, sekretarz, wszyscy członkowie komisji, którzy brali udział w jej pracach, oraz osoby, o których mowa w pkt 4.

4. W części ustnej egzaminu konsularnego biorą udział wyznaczeni przez dyrektora generalnego służby zagranicznej przedstawiciele Biura Kadr i Szkolenia oraz komórki organizacyjnej Ministerstwa Spraw Zagranicznych właściwej w sprawach państwa przyjmującego.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

(Wzór protokołu z części pisemnej egzaminu konsularnego)

Protokół z części pisemnej egzaminu konsularnego

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Zagranicznych z dnia

22 lipca 2002 r. w sprawie zakresu egzaminu konsularnego oraz

sposobu jego przeprowadzania, w dniu ........................

przeprowadzono część pisemną egzaminu konsularnego. Każdy z

kandydatów otrzymał przygotowany przez komisję test wyboru

składający się z 50 pytań.

Do części pisemnej egzaminu konsularnego przystąpili

następujący kandydaci:

...............................................................

imię nazwisko kandydat do pracy w Ambasadzie RP/Konsulacie RP

Egzamin rozpoczął się o godzinie ............ . Trwał 50 minut.

Egzamin przeprowadzono z zachowaniem zasady anonimowości.

Komisja zebrała prace oraz zaklejone koperty z nazwiskami osób

zdających. Po sprawdzeniu i dokonaniu oceny testów nastąpiło

otwarcie kopert.

Decyzją komisji egzaminacyjnej następujący kandydaci uzyskali co najmniej 42 punkty, zaliczając część pisemną egzaminu:

...............................................................

imię nazwisko kandydat do pracy w Ambasadzie RP/Konsulacie

RP ilość uzyskanych punktów

Następujący kandydaci decyzją komisji egzaminacyjnej nie

zaliczyli części pisemnej egzaminu, uzyskując poniżej

wymaganych 42 punktów:

...............................................................

imię nazwisko kandydat do pracy w Ambasadzie RP/Konsulacie

RP ilość uzyskanych punktów

...........................

(podpisy przewodniczącego,

sekretarza i członków

komisji egzaminacyjnej)

ZAŁĄCZNIK Nr 3

(Wzór protokołu z części ustnej egzaminu konsularnego)

Protokół z części ustnej egzaminu konsularnego

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Zagranicznych z dnia

22 lipca 2002 r. w sprawie zakresu egzaminu konsularnego oraz

sposobu jego przeprowadzania, w dniu ............... odbyła się

część ustna egzaminu konsularnego.

Do części ustnej egzaminu konsularnego przystąpili następujący

kandydaci, którzy z wynikiem pozytywnym zaliczyli część pisemną

egzaminu:

...............................................................

imię nazwisko kandydat do pracy w Ambasadzie RP/Konsulacie RP

Decyzją komisji egzaminacyjnej następujący kandydaci zaliczyli

część ustną egzaminu konsularnego:

...............................................................

imię nazwisko kandydat do pracy w Ambasadzie RP/Konsulacie RP

Decyzją komisji egzaminacyjnej następujący kandydaci nie

zaliczyli części ustnej egzaminu konsularnego:

...............................................................

imię nazwisko kandydat do pracy w Ambasadzie RP/Konsulacie RP

W wyniku przeprowadzonego egzaminu konsularnego następujący

kandydaci uzyskali pozytywny wynik z części pisemnej egzaminu

konsularnego oraz zaliczyli część ustną egzaminu konsularnego i

tym samym zdali egzamin konsularny:

...............................................................

imię nazwisko kandydat do pracy w Ambasadzie RP/Konsulacie RP

Komisja rozstrzygnęła o wyniku egzaminu konsularnego

jednomyślnie/w drodze głosowania1

...........................

(podpisy przewodniczącego,

sekretarza i członków

komisji egzaminacyjnej)

_____________________

1 Niepotrzebne skreślić. W przypadku gdy rozstrzygnięcie

Komisji zostało podjęte w drodze głosowania, w protokole

należy podać wynik głosowania.

ZAŁĄCZNIK Nr 4

MINISTERSTWO SPRAW ZAGRANICZNYCH

DEPARTAMENT KONSULARNY I POLONII

Nr .......

KARTA OBIEGOWA PRAKTYKI PRZEDWYJAZDOWEJ

dla kandydata na urzędnika konsularnego

1. Nazwisko .......................... Imię ...................

2. Kandydat do pracy w ........................................

(nazwa placówki)

na stanowisko do spraw .....................................

............................................................

(stanowisko lub stopień służbowy) (przewidywany zakres

zadań)

3. Data rozpoczęcia praktyki ..................................

4. Kandydat ubiega się o następujące uprawnienia do wykonywania

czynności konsularnych:

PRAWNE * PASZPORTOWE * WIZOWE

(niepotrzebne skreślić)

5. Konsultacje w Departamencie Konsularnym i Polonii

Komórka organizacyjna i dział problemowyNazwisko konsultującego i dataPotwierdzenie naczelnika wydziału
I.Wydział Programowania i Organizacji - K I
- sprawozdania roczne i plany pracy

placówki - kancelaria;

p. 298
- budżet oraz rejestry i opłaty

konsularne;

p. 283
- organizacja i wyposażenie techniczne

placówki; wzory podpisów, pieczęcie.

p. 287, p. 288a
II.Wydział Opieki Konsularnej - K IIp. 281
III.Wydział Integracji Europejskiej - K IIIp. 294, p. 293
- problematyka Schengen i UE;
- dwustronny ruch osobowy.
IV.Zespół Ruchu Osobowego - K IV
- sprawy wizowe;p. 293, p. 295
- problematyka paszportowa.p. 292
V.Wydział ds. Polonii - K Vp. 14
- ogólne problemy współpracy z Polonią w

kraju urzędowania;

- rekrutacja na studia w Polsce oraz

kursy i kolonie;

- opieka nad miejscami pamięci narodowej.
VI.Zespół Prawno-Konsularny - K VIp. 286, p. 280
- problematyka obywatelstwa i

repatriacji.

VI.Zespół Spadków - K VIIul. Tyniecka 15/17
- realizacja spadków zagranicznych na

rzecz obywateli polskich

VIII.Problematyka konsulów honorowychp. 290

6. Konsultacje w instytucjach poza MSZ

Instytucja i adresData konsultacjiPotwierdzenie
I.Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
- Departament Rozwoju Informatyki i

Systemu Rejestrów Państwowych

Warszawa, ul. Pawińskiego 17/21

Wydział XI (paszportowy),

tel. 825 37 99

Urząd ds. Repatriacji i Cudzoziemców
- Departament Legalizacji Pobytu

Cudzoziemców

Warszawa, ul. Koszykowa 16,

tel. 601 43 64

II.Komenda Główna Straży Granicznej

Zarząd Graniczny

- Wydział ds. Migracji

tel. 60 29 157 (484)

Warszawa, al. Niepodległości 100

III.Ministerstwo Sprawiedliwości

Warszawa, al. Ujazdowskie 1

- Wydział Obrotu Prawnego z Zagranicą
- Wydział Prawa Międzynarodowego

tel. 521 28 88

IV.Biuro Rent Zagranicznych ZUS

Warszawa, ul. Senatorska 10, tel. 826 05 53

V.Biuro Rozliczeń Międzynarodowych

Warszawa, ul. Chałubińskiego 8,

tel. 830 04 20

VI.Ministerstwo Edukacji i Sportu

Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej, Warszawa, ul. Smolna 40, III piętro

tel. 826 40 45, 826 74 34, 826 60 59

7. Szkolenie komputerowe

Nazwa kursuTerminPotwierdzenie ukończenia
1.Obsługa "Systemu informatycznego KONSUL"
2.Obsługa systemu wydruku paszportów
3.Obsługa wydruku wiz oraz wykazu "330"
4.Obsługa komputera

Uwaga: osoby, które posiadają umiejętność posługiwania się

komputerem (pkt 4), powinny przedłożyć zaświadczenie ukończenia

kursu albo uzyskać potwierdzenie tego faktu przez Wydział

Szkolenia BKiS lub Wydział Informatyki Biura Informatyki i

Łączności MSZ.

8. Znajomość języków obcych

Język obcy (BKiS)Potwierdzenie
1.

Kandydat zdał w dniu ....................... egzamin konsularny

i uzyskał uprawnienia do wykonywania czynności konsularnych:

PRAWNYCH * PASZPORTOWYCH * WIZOWYCH

...................................

(podpis przewodniczącego komisji)