Ustalenie Regulaminu pracy Wyższego Urzędu Górniczego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.WUG.2004.3.18

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2007 r.

DECYZJA Nr 1
DYREKTORA GENERALNEGO WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
z dnia 14 maja 2004 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu pracy Wyższego Urzędu Górniczego *

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001 i Nr 120, poz. 1252) oraz art. 20 ust. 2 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 483, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2001 r. Nr 102, poz. 1116, Nr 111, poz. 1194, Nr 128, poz. 1403 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 150, poz. 1237, Nr 153, poz. 1271, Nr 238, poz. 2025 i Nr 240, poz. 2052, z 2003 r. Nr 228, poz. 2256 i 2257 oraz z 2004 r. Nr 33, poz. 287) postanawia się, co następuje:
§  1.
Ustala się Regulamin pracy Wyższego Urzędu Górniczego, zwany dalej "Regulaminem pracy", stanowiący załącznik do decyzji.
§  2.
Regulamin pracy wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2004 r.
§  3.
1.
Zobowiązuje się dyrektorów komórek organizacyjnych do odebrania od pracowników imiennych oświadczeń o zapoznaniu się z treścią Regulaminu pracy; oświadczenie, zaopatrzone w datę i podpis pracownika, należy przekazać do Biura Kadr i Szkolenia.
2.
Zobowiązuje się osoby zajmujące stanowiska, których prace nadzorują bezpośrednio osoby kierownictwa Wyższego Urzędu Górniczego, do sporządzenia imiennych oświadczeń o zapoznaniu się z treścią Regulaminu pracy; oświadczenie, zaopatrzone w datę i podpis, należy przekazać do Biura Kadr i Szkolenia.
§  4.
Traci moc decyzja nr 23 Dyrektora Generalnego Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 8 lipca 2002 r. w sprawie ustalenia Regulaminu pracy Wyższego Urzędu Górniczego (Dz. Urz. WUG Nr 2, poz. 4 oraz z 2003 r. Nr 6, poz. 19).
§  5.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN PRACY WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1.
Regulamin pracy Wyższego Urzędu Górniczego, zwany dalej "Regulaminem pracy", ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.
§  2.
Ilekroć w Regulaminie pracy jest mowa o:
1)
"pracowniku" - należy przez to rozumieć członka korpusu służby cywilnej zatrudnionego w urzędzie:
a) 1
pracownika służby cywilnej zatrudnionego na podstawie umowy o pracę lub mianowania dokonanego w trybie ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o pracownikach urzędów państwowych", oraz
b)
urzędnika służby cywilnej zatrudnionego na postawie mianowania

– bez względu na zajmowane stanowisko;

2)
"pracodawcy" - należy przez to rozumieć Wyższy Urząd Górniczy;
3)
"przełożonym" - należy przez to rozumieć osobę uprawnioną zgodnie z przepisami prawa do wydawania poleceń służbowych pracownikom: dyrektora komórki organizacyjnej lub osobę kierownictwa urzędu, określoną w Regulaminie organizacyjnym Wyższego Urzędu Górniczego, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 1 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 8 lipca 2002 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego (Dz. Urz. WUG Nr 1, poz. 2 oraz z 2003 r. Nr 4, poz. 15);
4)
"bezpośrednim przełożonym" - należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej, jego zastępcę lub osobę kierownictwa urzędu, określoną w regulaminie wymienionym w pkt 3;
5)
"przepisach prawa" - należy przez to rozumieć przepisy:
a)
ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej, zwanej dalej "ustawą o służbie cywilnej",
b) 2
ustawy o pracownikach urzędów państwowych,
c)
ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, zwanej dalej "Kodeksem pracy",
d) 3
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o ochronie danych osobowych",
e) 4
ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o ochronie informacji niejawnych",

oraz innych ustaw i aktów wykonawczych, określające prawa i obowiązki pracowników i pracodawców;

6)
"urzędzie" - należy przez to rozumieć Wyższy Urząd Górniczy.

Rozdział  2

Obowiązki pracodawcy

§  3.
Przed dopuszczeniem pracownika do wykonywania pracy pracodawca jest obowiązany:
1)
skierować pracownika na wstępne badania lekarskie;
2)
przeprowadzić szkolenie wstępne ogólne i stanowiskowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
3)
zobowiązać pracownika do zapoznania się z:
a)
ustawą o służbie cywilnej,
b)
ustawą o pracownikach urzędów państwowych,
c)
Kodeksem pracy,
d) 5
ustawą o ochronie danych osobowych,
e) 6
ustawą o ochronie informacji niejawnych;
4)
zapoznać pracownika z Regulaminem pracy, a oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z jego treścią, zaopatrzone w podpis pracownika i datę, dołączyć do akt osobowych pracownika.
§  4.
1.
Pracodawca lub osoba przez niego upoważniona są obowiązani w szczególności:
1)
potwierdzić na piśmie, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej warunków, jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej;
2)
poinformować pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę, urlopie wypoczynkowym oraz długości okresu wypowiedzenia umowy;
3)
zaznajomić pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach, ryzykiem zawodowym związanym z wykonywaną pracą oraz ich podstawowymi uprawnieniami;
4)
zapewnić pracownikowi odpowiednie miejsce pracy oraz techniczne środki pracy, niezbędne do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
5)
zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy;
6) 7
skierować pracownika na wstępne, okresowe i kontrolne badania lekarskie;
7)
przeprowadzać szkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z odrębnymi przepisami;
8)
zapewnić pracownikowi środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze przewidziane do stosowania na danym stanowisku pracy;
9)
przeciwdziałać dyskryminacji w zatrudnieniu;
10)
przeciwdziałać mobbingowi;
11)
ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
12)
stosować obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników ich pracy;
13)
prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy;
14)
terminowo wypłacać wynagrodzenie;
15)
wpływać na kształtowanie w urzędzie zasad współżycia społecznego;
16)
zapewnić przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych, a w szczególności:
a)
zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych,
b)
zapewnić ochronę danych znajdujących się w aktach, rejestrach i aktach spraw załatwionych,
c)
zabezpieczyć dane, o których mowa w lit. a i b, przed osobami nieuprawnionymi, uszkodzeniem lub zniszczeniem,
d)
udostępniać dane osobowe na zasadach zawartych w ustawie o ochronie danych osobowych;
17) 8
niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy;
18) 9
udostępnić pracownikowi dokumentację systemu zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2001.
2. 10
Pracodawca przydziela nieodpłatnie środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze pracownikom wykonującym czynności inspekcyjno-techniczne u przedsiębiorców niebędących pracodawcami oraz innym pracownikom, którzy wykonują czynności mogące powodować zniszczenie lub znaczne zabrudzenie odzieży własnej, w zakresie i na okres ustalony w tabeli norm przydziału środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu pracy.
3.
Wydanie świadectwa pracy, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.
§  5. 11
Dyrektor Generalny urzędu przyjmuje pracowników w sprawach skarg i wniosków w dniach roboczych w godzinach od 800 do 1500.

Rozdział  3

Obowiązki pracowników

§  6.
Obowiązki pracowników regulują w szczególności:
1)
art. 67 - 76 ustawy o służbie cywilnej;
2)
art. 100 Kodeksu pracy;
3)
przepisy ustawy o ochronie danych osobowych;
4)
przepisy ustawy o ochronie informacji niejawnych.
§  7.
Na podstawie przepisów wymienionych w § 6 pracownik jest obowiązany w szczególności:
1)
przestrzegać Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;
2)
chronić interesy państwa oraz prawa człowieka i obywatela;
3)
racjonalnie gospodarować środkami publicznymi;
4)
rzetelnie i bezstronnie, sprawnie i terminowo wykonywać powierzone zadania;
5)
dochowywać tajemnicy ustawowo chronionej;
6)
rozwijać wiedzę zawodową;
7)
godnie zachowywać się w służbie oraz poza nią;
8)
przestrzegać standardów postępowania ustanowionych w Kodeksie Etyki Służby Cywilnej, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 114 Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 października 2002 r. w sprawie ustanowienia Kodeksu Etyki Służby Cywilnej (M.P. Nr 46, poz. 683);
9)
wykonywać polecenia służbowe przełożonych;
10)
przy wykonywaniu obowiązków służbowych nie kierować się interesem jednostkowym lub grupowym;
11)
nie manifestować publicznie poglądów politycznych;
12)
nie uczestniczyć w strajku lub akcji protestacyjnej zakłócającej normalne funkcjonowanie urzędu;
13)
nie podejmować, bez zgody Dyrektora Generalnego urzędu: w przypadku pracowników służby cywilnej - dodatkowego zatrudnienia, a w przypadku urzędników służby cywilnej - również zajęć zarobkowych;
14)
poddawać się wstępnym, okresowym i kontrolnym badaniom lekarskim oraz stosować się do zaleceń lekarza;
15)
przestrzegać czasu pracy ustalonego w urzędzie;
16)
przestrzegać Regulaminu pracy i ustalonego w urzędzie porządku;
17)
przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów o ochronie przeciwpożarowej;
18)
dbać o dobro urzędu, chronić jego mienie oraz zachowywać w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę;
19)
przestrzegać w urzędzie zasad współżycia społecznego;
20) 12
uczestniczyć w szkoleniach przewidzianych dla członków korpusu służby cywilnej oraz wstępnych i okresowych szkoleniach z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
21) 13
stosować się do innych zasad obowiązujących w urzędzie;
22) 14
używać sprzęt komputerowy oraz korzystać z sieci komputerowych wyłącznie w celach służbowych;
23) 15
znać treść Księgi Jakości Wyższego Urzędu Górniczego i przestrzegać zapisów procesów i procedur związanych z systemem zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2001.
§  8.
W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracownik jest obowiązany rozliczyć się z urzędem i uzyskać odpowiednie wpisy w karcie obiegowej.

Rozdział  4

Równe traktowanie w zatrudnieniu oraz przeciwdziałanie mobbingowi

§  9.
1.
Pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także bez względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy.
2.
Równe traktowanie w zatrudnieniu oznacza niedyskryminowanie w jakikolwiek sposób, bezpośrednio lub pośrednio, z przyczyn określonych w ust. 1.
3.
Dyskryminowanie bezpośrednie istnieje wtedy, gdy pracownik z jednej lub z kilku przyczyn określonych w ust. 1 był, jest lub mógłby być traktowany w porównywalnej sytuacji mniej korzystnie niż inni pracownicy.
4.
Dyskryminowanie pośrednie istnieje wtedy, gdy na skutek pozornie neutralnego postanowienia, zastosowanego kryterium lub podjętego działania występują dysproporcje w zakresie warunków zatrudnienia na niekorzyść wszystkich lub znacznej liczby pracowników należących do grupy wyróżnionej ze względu na jedną lub kilka przyczyn określonych w ust. 1, jeżeli dysproporcje te nie mogą być uzasadnione innymi obiektywnymi powodami.
5.
Przejawem dyskryminowania w rozumieniu ust. 2 jest także:
1)
działanie polegające na zachęcaniu innej osoby do naruszania zasady równego traktowania w zatrudnieniu;
2)
zachowanie, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności albo poniżenie lub upokorzenie pracownika (molestowanie).
6.
Dyskryminowaniem ze względu na płeć jest także każde nieakceptowane zachowanie o charakterze seksualnym lub odnoszące się do płci pracownika, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności lub poniżenie albo upokorzenie pracownika; na zachowanie to mogą się składać fizyczne, werbalne lub pozawerbalne elementy (molestowanie seksualne).
§  10.
1.
Za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu, z zastrzeżeniem ust. 2-4, uważa się różnicowanie przez pracodawcę sytuacji pracownika z jednej lub kilku przyczyn określonych w § 9 ust. 1, którego skutkiem jest w szczególności:
1)
odmowa nawiązania lub rozwiązanie stosunku pracy,
2)
niekorzystne ukształtowanie wynagrodzenia za pracę lub innych warunków zatrudnienia albo pominięcie przy awansowaniu lub przyznawaniu innych świadczeń związanych z pracą,
3)
pominięcie przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe

- chyba że pracodawca udowodni, że kierował się obiektywnymi powodami.

2.
Zasady równego traktowania w zatrudnieniu nie naruszają działania polegające na:
1)
niezatrudnianiu pracownika z jednej lub kilku przyczyn określonych w § 9 ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione ze względu na rodzaj pracy, warunki jej wykonywania lub wymagania zawodowe stawiane pracownikom;
2)
wypowiedzeniu pracownikowi warunków zatrudnienia w zakresie wymiaru czasu pracy, jeżeli jest to uzasadnione przyczynami niedotyczącymi pracowników;
3)
stosowaniu środków, które różnicują sytuację prawną pracownika ze względu na ochronę rodzicielstwa, wiek lub niepełnosprawność pracownika;
4)
ustalaniu warunków zatrudniania i zwalniania pracowników, zasad wynagradzania i awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych - z uwzględnieniem kryterium stażu pracy.
3.
Nie stanowią naruszenia zasady równego traktowania w zatrudnieniu działania podejmowane przez określony czas, zmierzające do wyrównywania szans wszystkich lub znacznej liczby pracowników wyróżnionych z jednej lub kilku przyczyn określonych w § 9 ust. 1, przez zmniejszenie na korzyść takich pracowników faktycznych nierówności, w zakresie określonym w tym przepisie.
4.
Różnicowanie pracowników ze względu na religię lub wyznanie nie stanowi naruszenia zasady równego traktowania w zatrudnieniu, jeżeli w związku z rodzajem i charakterem działalności prowadzonej w ramach kościołów i innych związków wyznaniowych, a także organizacji, których cel działania pozostaje w bezpośrednim związku z religią lub wyznaniem, religia lub wyznanie pracownika stanowi istotne, uzasadnione i usprawiedliwione wymaganie zawodowe.
§  11.
1.
Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości.
2.
Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia, bez względu na ich nazwę i charakter, a także inne świadczenia związane z pracą, przyznawane pracownikom w formie pieniężnej lub w innej formie niż pieniężna.
3.
Pracami o jednakowej wartości są prace, których wykonywanie wymaga od pracowników porównywalnych kwalifikacji zawodowych, potwierdzonych dokumentami przewidzianymi w odrębnych przepisach lub praktyką i doświadczeniem zawodowym, a także porównywalnej odpowiedzialności i wysiłku.
§  12.
Osoba, wobec której pracodawca naruszył zasadę równego traktowania w zatrudnieniu, ma prawo do odszkodowania w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie za pracę, ustalane na podstawie odrębnych przepisów.
§  13.
Skorzystanie przez pracownika z uprawnień przysługujących z tytułu naruszenia zasady równego traktowania w zatrudnieniu nie może stanowić przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie przez pracodawcę stosunku pracy lub jego rozwiązanie bez wypowiedzenia.
§  14.
1.
Pracodawca jest obowiązany przeciwdziałać mobbingowi.
2.
Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.
3.
Pracownik, u którego mobbing wywołał rozstrój zdrowia, może dochodzić od pracodawcy odpowiedniej sumy tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.
4.
Pracownik, który wskutek mobbingu rozwiązał umowę o pracę, ma prawo dochodzić od pracodawcy odszkodowania w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie za pracę, ustalane na podstawie odrębnych przepisów; oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę powinno nastąpić na piśmie z podaniem przyczyny, o której mowa w ust. 2, uzasadniającej rozwiązanie umowy.

Rozdział  5

Czas pracy

§  15.
1.
Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w urzędzie lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
2.
Czas pracy nie obejmuje:
1)
przerw w pracy nie wliczanych do czasu pracy;
2)
czasu pełnienia dyżuru w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę, w trakcie którego pracownik nie wykonuje pracy;
3)
czasu dojazdu z miejsca zamieszkania pracownika do miejsca pracy i z powrotem;
4)
czasu przejazdów służbowych do miejsca oddelegowania i z powrotem, chyba że w czasie przejazdu pracownik wykonuje pracę lub podróż odbywa się w godzinach pracy ustalonych dla tego pracownika.
3.
Czas pracy pracowników nie może przekraczać 8 godzin na dobę ("norma dobowa") i średnio 40 godzin tygodniowo ("norma tygodniowa") w przyjętym okresie rozliczeniowym wynoszącym 1 miesiąc kalendarzowy; okresem rozliczeniowym jest czas, na który pracodawca ustala rozkład czasu pracy pracownika, a po jego upływie dokonuje rozliczenia.
3a. 16
Rozkład i wymiar czasu pracy reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 kwietnia 2000 r. w sprawie zasad ustalania rozkładu i wymiaru czasu pracy pracowników urzędów administracji rządowej (Dz. U. Nr 28, poz. 350 oraz z 2002 r. Nr 24, poz. 246).
3b. 17
Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której pracownik rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
3c. 18
Przez tydzień należy rozumieć 7 kolejnych dni, poczynając od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego.
3d. 19
Przez porę nocną należy rozumieć czas pomiędzy godziną 2200 a 600.
3e. 20
Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
3f. 21
Pracownikowi przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku, obejmującego co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku dobowego.
3g. 22
Odpoczynek, o którym mowa w ust. 3f, powinien przypadać w niedzielę. Niedziela obejmuje 24 kolejne godziny, poczynając od godziny 700.
3h. 23
W przypadkach dozwolonej pracy w niedzielę odpoczynek, o którym mowa w ust. 3f, może przypadać w innym dniu niż niedziela.
4.
Okres rozliczeniowy rozpoczyna się pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego.
4a. 24
Okres rozliczeniowy dłuższy niż miesiąc rozpoczyna się 1 stycznia danego roku.
5.
W przypadkach uzasadnionych rodzajem pracy i jej organizacją mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie czasu pracy do 12 godzin na dobę; w rozkładach tych czas pracy nie może jednak przekraczać średnio 40 godzin tygodniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym nie dłuższym niż 2 miesiące kalendarzowe.
6. 25
Dyrektor Generalny urzędu w porozumieniu z przełożonym pracownika może określić inne godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy; ustalenie indywidualnego rozkładu czasu pracy może nastąpić w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych, a w wyjątkowych przypadkach w związku z osobistą sytuacją pracownika.
7.
Ustalenie rozkładu czasu pracy innego niż 8 godzin na dobę wymaga sporządzenia - przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego - harmonogramu pracy; harmonogram pracy sporządza przełożony, powiadamiając pracownika, i przekazuje go niezwłocznie do Biura Kadr i Szkolenia.
8.
Ustalenie rozkładu czasu pracy pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy wymaga sporządzenia - przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego - harmonogramu pracy; harmonogram pracy sporządza przełożony, powiadamiając pracownika, i przekazuje go niezwłocznie do Biura Kadr i Szkolenia.
9. 26
W rozkładzie czasu pracy pracowników wykonujących czynności kontrolne Dyrektor Generalny urzędu może ustalić pracę w dni tygodnia niebędące dniami pracy w urzędzie.
10. 27
Jeżeli praca w dni tygodnia niebędące dniami pracy w urzędzie jest niezbędna ze względu na szczególny charakter wykonywanych zadań, Dyrektor Generalny urzędu sporządza harmonogram pracy dla pracowników na niektórych stanowiskach pracy lub w niektórych komórkach organizacyjnych urzędu.
11.
Jeżeli wymagają tego potrzeby urzędu, pracownik na pisemne polecenie przełożonego, dokonane na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu pracy, wykonuje pracę poza normalnymi godzinami pracy, w tym w wyjątkowych przypadkach także w nocy oraz w niedziele i święta; wykonywanie pracy poza normalnymi godzinami pracy, w przypadku braku pisemnego polecenia, przełożony potwierdza pisemnie na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do Regulaminu pracy. Pisemne polecenia oraz pisemne potwierdzenia wykonywania pracy poza normalnymi godzinami pracy przekazywane są niezwłocznie do Biura Kadr i Szkolenia.
12.
Postanowień ust. 5 i 11 nie stosuje się do kobiet w ciąży oraz - bez ich zgody - do pracowników sprawujących pieczę nad osobami wymagającymi stałej opieki lub opiekujących się dziećmi w wieku do lat 8.
13.
Pracownikowi służby cywilnej za pracę wykonywaną na polecenie przełożonego poza normalnymi godzinami pracy przysługuje czas wolny w tym samym wymiarze; przełożony jest obowiązany udzielić czasu wolnego w bieżącym okresie rozliczeniowym. Na wniosek pracownika czas wolny może być udzielony w następnym okresie rozliczeniowym albo w okresie bezpośrednio poprzedzającym urlop wypoczynkowy lub po jego zakończeniu; wniosek wraz z akceptacją przełożonego pracownik jest obowiązany niezwłocznie dostarczyć do Biura Kadr i Szkolenia.
14. 28
Urzędnikowi służby cywilnej za pracę poza normalnymi godzinami pracy wykonywaną w porze nocnej przysługuje czas wolny w tym samym wymiarze.
15.
Urzędnikowi służby cywilnej za pracę wykonywaną w niedzielę przysługuje dzień wolny od pracy w najbliższym tygodniu, a za pracę wykonywaną w święto przysługuje inny dzień wolny.
§  16.
1.
Ewidencjonowanie czasu pracy pracowników jest dokonywane:
1)
elektronicznym systemie rejestracji czasu pracy, zwanym dalej "RCP", z którego wydruk stanowi miesięczną ewidencję czasu pracy;
2)
w ewidencji wyjść w godzinach pracy;
3)
w ewidencji delegacji (wyjazdów) służbowych.
2.
Czas pracy pracowników zatrudnionych w Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej jest rejestrowany na kartach miesięcznej (rocznej) ewidencji czasu pracy, na listach obecności, w ewidencji wyjść w godzinach pracy oraz w ewidencji delegacji (wyjazdów) służbowych; karty ewidencji czasu pracy oraz listy obecności przekazywane są do Biura Kadr i Szkolenia.
§  17.
1.
Godziny pracy w urzędzie obejmują czas pomiędzy godziną 730 a 1530.
2.
Godziny pracy w urzędzie obejmujące czas pomiędzy godziną 800 a 1500 stanowią czas kontaktowy.
3.
Każdy pracownik jest obowiązany do obecności w pracy w czasie kontaktowym, przy zachowaniu normy dobowej; w uzasadnionych przypadkach przełożony może udzielić zgody na nieobecność pracownika w czasie kontaktowym w danym dniu.
4.
Zaliczenie obecności w pracy w RCP jest dokonywane w godzinach od 700 do 1600.
5. 29
Przełożeni na początku miesiąca otrzymują informacje o istotnych błędach w rejestracji, niedoborze czasu pracy oraz wydruki rozliczenia czasu pracy w przypadku pracy poza normalnym czasem pracy pracowników. W terminie 5 dni od dnia otrzymania tych informacji przełożony przekazuje do Biura Kadr i Szkolenia wyjaśnienia dotyczące przyczyn nieprawidłowości w rejestracji czasu pracy podległych pracowników.
6.
Jeżeli informacja, o której mowa w ust. 5, po dokonaniu korekty, wykaże ujemny bilans czasu pracy danego pracownika w stosunku do miesięcznego wymiaru czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, pracownik ten jest obowiązany do odpracowania wykazanej różnicy w terminie do 5 dni roboczych od dnia otrzymania informacji, o której mowa w ust. 5; w przypadku usprawiedliwionej nieobecności, termin odpracowania liczony jest od dnia stawienia się do pracy. Odpracowanie wykazanej różnicy nie stanowi pracy poza normalnymi godzinami pracy. W przypadku nieodpracowania wykazanej różnicy wynagrodzenie ulega proporcjonalnemu pomniejszeniu.
7.
Maksymalny wymiar ujemnego bilansu, o którym mowa w ust. 6, wynosi 5 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym; w przypadku przekroczenia wymiaru ujemnego bilansu wynagrodzenie ulega proporcjonalnemu pomniejszeniu.
8. 30
Wykazany w informacji, o której mowa w ust. 5, po dokonaniu korekty, dodatni bilans czasu pracy pracownika nie jest przenoszony na następny miesiąc, o ile praca ta nie była wykonywana poza normalnymi godzinami pracy na polecenie przełożonego.
9.
Podjęcie dodatkowego zatrudnienia przez pracownika następuje zgodnie z:
1)
art. 72 ust. 1 i 2 ustawy o służbie cywilnej;
2)
przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. Nr 106, poz. 679, z późn. zm.2));
3)
zasadami ustalonymi przez Prezesa urzędu.
10.
Kontrolę w zakresie rozliczania czasu pracy pracowników w RCP sprawuje Biuro Kadr i Szkolenia.
§  18.
Pracownikowi, którego dobowy wymiar czasu pracy wynosi co najmniej 6 godzin, przysługuje piętnastominutowa przerwa w pracy wliczona do czasu pracy.
§  19.
Czas pracy pracownika wykonującego czynności służbowe w innej miejscowości jest rozliczany na podstawie polecenia wyjazdu służbowego.

Rozdział  6

Wypłata wynagrodzenia

§  20.
1. 31
Wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną i jest wypłacane co miesiąc z dołu ostatniego dnia miesiąca. Wynagrodzenie jest wypłacane w wyznaczonych godzinach w kasie urzędu lub za zgodą pracownika wyrażoną na piśmie przekazuje sieje na wskazany przez niego rachunek bankowy.
2.
Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym.
3.
Pracodawca, na żądanie pracownika, jest obowiązany udostępnić do wglądu dokumenty, na podstawie których zostało obliczone jego wynagrodzenie.
4.
Zasady wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników urzędu określają w szczególności:
1)
ustawa o służbie cywilnej;
1a) 32
ustawa z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080, z późn. zm.);
1b) 33
Kodeks pracy;
2)
rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 1999 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz. 996, z późn. zm.3));
3)
rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 1999 r. w sprawie określenia uprawnień szczególnych w zakresie płac i innych świadczeń, zasad przyznawania tych świadczeń i ich wysokości oraz określenia dodatków do wynagrodzenia przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz. 997, z 2000 r. Nr 48, poz. 563 oraz z 2004 r. Nr 70, poz. 633).
5.
Zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę określają art. 87 - 91 Kodeksu pracy.

Rozdział  7

Urlopy i zwolnienia od pracy

§  21.
1.
Uprawnienie pracownika do urlopu wypoczynkowego określa Biuro Kadr i Szkolenia na podstawie art. 152-173 Kodeksu pracy, a w przypadku urzędników służby cywilnej - również na podstawie art. 88 ustawy o służbie cywilnej.
2.
Termin urlopu wypoczynkowego, z wyłączeniem 4 dni urlopu udzielanego na żądanie pracownika, ustala przełożony w porozumieniu z pracownikiem, mając na uwadze konieczność zapewnienia normalnego toku pracy komórki organizacyjnej.
3.
Urlopu wypoczynkowego udziela się na karcie urlopowej, zaparafowanej przez pracownika; parafa pracownika na karcie urlopowej stanowi jego wniosek urlopowy.
4.
Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku kalendarzowym; pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia urlopu.
5.
Udzielenie urlopu na żądanie pracownika powinno być wyraźnie zaznaczone na karcie urlopowej oraz odnotowane w ewidencji czasu pracy.
6.
Wiceprezesom urzędu, Dyrektorowi Generalnemu urzędu oraz dyrektorom komórek organizacyjnych urlopu wypoczynkowego udziela Prezes urzędu.
7. 34
Dni tygodnia niebędących dniami pracy w urzędzie nie wlicza się do urlopu wypoczynkowego, chyba że pracownik ma ustalony indywidualny rozkład czasu pracy.
8.
Na wniosek pracownika urlop wypoczynkowy może być podzielony na części, z tym że jedna z nich powinna obejmować nie mniej niż 14 dni kalendarzowych.
9. 35
Urlop wypoczynkowy pracownik jest obowiązany wykorzystać do końca roku kalendarzowego.
10.
Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu wypoczynkowego tylko wówczas, gdy jego obecności w urzędzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w chwili rozpoczynania urlopu wypoczynkowego; pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu wypoczynkowego.
§  22.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach pracodawca może, na wniosek pracownika, udzielić urlopu bezpłatnego na zasadach określonych w ustawie o służbie cywilnej i w Kodeksie pracy.
§  23.
W trybie i na zasadach określonych odrębnymi przepisami pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika:
1)
wezwanego do osobistego stawienia się przed organem właściwym w zakresie powszechnego obowiązku obrony na czas niezbędny w celu załatwienia sprawy będącej przedmiotem wezwania;
2)
na czas niezbędny do stawienia się na wezwanie organu administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego, sądu, prokuratury albo policji;
3)
wezwanego w celu wykonywania czynności biegłego w postępowaniu administracyjnym, karnym przygotowawczym lub sądowym; łączny wymiar zwolnień z tego tytułu nie może przekroczyć 6 dni w ciągu roku kalendarzowego;
4)
na czas niezbędny do wzięcia udziału w posiedzeniu komisji pojednawczej w charakterze:
a)
członka tej komisji,
b)
strony lub świadka w postępowaniu pojednawczym;
5)
na czas niezbędny do przeprowadzenia obowiązkowych badań lekarskich i szczepień ochronnych przewidzianych przepisami o chorobach zakaźnych i zakażeniach;
6)
wezwanego do stawienia się w celu jego przesłuchania w charakterze świadka w postępowaniu kontrolnym prowadzonym przez Najwyższą Izbę Kontroli lub powołanego do udziału w tym postępowaniu w charakterze specjalisty;
7)
będącego członkiem ochotniczej straży pożarnej - na czas niezbędny do uczestnictwa w działaniach ratowniczych i do wypoczynku koniecznego po ich zakończeniu, a także - w wymiarze nieprzekraczającym łącznie 6 dni w ciągu roku kalendarzowego - na szkolenia pożarnicze; czas koniecznego wypoczynku pracownika po zakończeniu działań ratowniczych ustala osoba, która kierowała takimi działaniami;
8)
będącego ratownikiem Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego - na czas niezbędny do uczestnictwa w akcji ratowniczej i do wypoczynku koniecznego po jej zakończeniu; czas koniecznego wypoczynku pracownika po zakończeniu akcji ratowniczej ustala osoba, która kierowała taką akcją;
9)
na czas wykonywania obowiązku świadczeń osobistych, w trybie i na warunkach przewidzianych w odrębnych przepisach;
10)
będącego krwiodawcą - na czas oznaczony przez stację krwiodawstwa w celu oddania krwi, jak również na czas niezbędny do przeprowadzenia zaleconych przez stację krwiodawstwa okresowych badań lekarskich, jeżeli nie mogą być one wykonane w czasie wolnym od pracy;
11)
na czas obejmujący:
a)
2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma lub macochy,
b)
1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką;
12)
na czas niezbędny do wykonania doraźnej czynności wynikającej z jego funkcji związkowej poza urzędem, jeżeli czynność ta nie może być wykonana w czasie wolnym od pracy;
13)
na czas niezbędny do wykonania doraźnej czynności wynikającej z jego funkcji związkowej, jeżeli czynność ta nie może być wykonana w czasie wolnym od pracy.
§  24. 36
Za czas zwolnień od pracy wymienionych w § 23 pkt 4, 5, 8 i 10-13 przysługuje wynagrodzenie za pracę.
§  25.
1.
Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny do załatwienia ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, które wymagają załatwienia w godzinach pracy.
2.
Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w ust. 1, pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, jeżeli odpracował czas zwolnienia; czas odpracowania nie stanowi pracy poza normalnymi godzinami pracy.
§  26.
1.
Nieobecność pracownika w pracy jest odnotowywana w RCP z zaznaczeniem rodzaju nieobecności.
2.
Sposób usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikowi zwolnień od pracy określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. Nr 60, poz. 281).
3. 37
Za realizację obowiązku zwolnienia od pracy, określonego w przepisach wymienionych w ust. 2, odpowiedzialny jest przełożony.
§  27. 38
1.
Pracownikowi wychowującemu co najmniej 1 dziecko do lat 14 przysługuje w ciągu roku zwolnienie od pracy na 2 dni, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
2.
Oświadczenie pracownika o zamiarze lub o braku zamiaru korzystania z uprawnienia określonego w ust. 1 pracownik składa do akt osobowych do dnia 31 stycznia roku, w którym to uprawnienie przysługuje.
§  28.
1.
W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy o pracę dokonanego przez pracodawcą pracownikowi przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
2.
Wymiar zwolnienia wynosi:
1)
2 dni robocze - w okresie dwutygodniowego i jednomiesięcznego wypowiedzenia;
2)
3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w przypadku jego skrócenia na podstawie art. 361 § 1 Kodeksu pracy.

Rozdział  8

Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem

§  29.
1.
Kobiety w ciąży nie wolno zatrudniać poza normalnymi godzinami pracy ani w porze nocnej.
2.
Kobiety w ciąży nie wolno bez jej zgody delegować poza stałe miejsce pracy.
3.
Postanowień § 15 ust. 5 i 11 nie stosuje się do kobiet w ciąży.
§  30.
Do innej odpowiedniej pracy przenosi się kobietę w ciąży:
1)
zatrudnioną przy pracy wzbronionej kobietom w ciąży;
2)
w razie przedłożenia orzeczenia lekarskiego stwierdzającego, że ze względu na stan ciąży nie powinna wykonywać dotychczasowej pracy.
§  31.
Stan ciąży powinien być stwierdzony świadectwem lekarskim.
§  32.
Urlop macierzyński przysługuje na zasadach oraz w wymiarze określonym w art. 180-184 Kodeksu pracy.
§  33.
Zasady udzielania urlopu wychowawczego oraz jego wymiar określają art. 186-1867 Kodeksu pracy.
§  34.
1.
Pracownica karmiąca dziecko piersią ma prawo do dwóch półgodzinnych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy, a pracownica karmiąca więcej niż jedno dziecko - prawo do dwóch przerw w pracy po 45 minut każda; przerwy na karmienie mogą być na wniosek pracownicy udzielone łącznie.
2.
Pracownicy zatrudnionej przez czas krótszy niż 4 godziny dziennie przerwy na karmienie nie przysługują; jeżeli czas pracy pracownicy nie przekracza 6 godzin dziennie, przysługuje jedna przerwa na karmienie.
3.
Fakt karmienia dziecka piersią powinien być stwierdzony zaświadczeniem lekarskim.
§  35.
Wykaz prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet zawiera rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 1996 r. w sprawie wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet (Dz. U. Nr 114, poz. 545 oraz z 2002 r. Nr 127, poz. 1092).

Rozdział  9

Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz ochrona przeciwpożarowa

§  36.
Pracodawca i pracownik są obowiązani do ścisłego przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów o ochronie przeciwpożarowej.
§  37.
1.
Pracownicy podlegają szkoleniom w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
2.
Pracownik jest obowiązany potwierdzić na piśmie zapoznanie się z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, a także z ryzykiem zawodowym w związku z wykonywaną pracą.
3.
Pracownicy podlegają okresowym badaniom lekarskim; pracodawca prowadzi ewidencję zaświadczeń lekarskich dotyczących badań okresowych i kieruje na badania pracowników, którym upłynął termin ważności badań.
4.
Kopie dokumentów wymienionych w ust. 2 i 3 przekazuje się do akt osobowych pracownika.
5.
Pracownik, który nie został przeszkolony w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub nie posiada zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku pracy, nie może być dopuszczony do wykonywania pracy.
6.
Pracownikom obsługującym stanowiska wyposażone w monitory ekranowe przysługuje zwrot kosztów okularów korygujących wzrok, na podstawie zaświadczenia lekarskiego wydanego w ramach badań okresowych, zgodnie z § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. Nr 148, poz. 973) oraz zasadami zatwierdzonymi przez Dyrektora Generalnego urzędu.
§  38.
1.
W razie gdy warunki pracy nie odpowiadają przepisom bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, pracownik ma prawo powstrzymać się od wykonywania pracy, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego.
2.
Jeżeli powstrzymanie się od wykonywania pracy nie usuwa zagrożenia, o którym mowa w ust. 1, pracownik ma prawo oddalić się z miejsca zagrożenia, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego.
3.
Za czas powstrzymania się od wykonywania pracy lub oddalenia się z miejsca zagrożenia w przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 2, pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia.
§  39.
1.
Pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy lub był świadkiem wypadku innego pracownika, ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia tego faktu swojemu bezpośredniemu przełożonemu lub dyspozytorowi urzędu; bezpośredni przełożony lub dyspozytor urzędu powinni powiadomić o wypadku pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
2.
Niezwłocznemu zgłoszeniu podlegają również wypadki zaistniałe w drodze do pracy i z pracy.
3.
Jeśli skutki wypadku ujawniły się w okresie późniejszym, pracownik jest obowiązany zawiadomić swojego przełożonego niezwłocznie po ich ujawnieniu.

Rozdział  10

Dyscyplina pracy

§  40.
1.
Pracownik jest obowiązany rejestrować każde wejście do urzędu oraz każde jego opuszczenie w czytniku kart identyfikacyjnych; niedokonanie rejestracji lub udostępnienie swojej karty identyfikacyjnej innemu pracownikowi, w celu rejestracji wejścia do urzędu lub jego opuszczenia, stanowi naruszenie obowiązków pracowniczych.
2. 39
W przypadku braku karty identyfikacyjnej lub awarii czytnika pracownik obowiązany jest dokonać wpisu w ewidencji rejestracji wyjść w godzinach służbowych, znajdującej się w portierni.
3.
W przypadku zniszczenia lub zgubienia karty identyfikacyjnej z winy pracownika, pracodawca wydaje nową kartę, a kosztami jej wydania obciąża pracownika.
§  41. 40
1.
Pracownik jest obowiązany zgłosić przełożonemu każde wyjście poza urząd oraz dokonać wpisu w ewidencji wyjść w godzinach pracy, znajdującej się w sekretariacie komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony, albo w sekretariacie, w którym prowadzona jest obsługa kancelaryjno-biurowa stanowiska, na którym jest zatrudniony, a także dokonać odpowiedniej rejestracji w czytniku kart identyfikacyjnych.
2.
Pracownicy, z wyjątkiem dyrektorów komórek organizacyjnych i ich zastępców, mogą przebywać na terenie urzędu po godzinie 1600 tylko w uzasadnionych przypadkach, na polecenie przełożonego lub po uzyskaniu jego zgody; pracownik powinien zgłosić ten fakt służbie dyspozytorskiej urzędu oraz odnotować ten fakt w książce raportów znajdującej się w dyspozytorni.
§  42.
1.
Pracownik jest obowiązany do obecności w pracy w czasie kontaktowym, o którym mowa w § 17 ust. 2.
2. 41
Pracownik jest obowiązany uprzedzić bezpośredniego przełożonego o przyczynie i przewidywanym okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry wiadoma lub możliwa do przewidzenia.
3.
W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy, pracownik jest obowiązany niezwłocznie powiadomić bezpośredniego przełożonego o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania, nie później jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy.
4.
Niedotrzymanie przez pracownika terminu, o którym mowa w ust. 3, może być usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami, zwłaszcza obłożną chorobą pracownika połączoną z brakiem możliwości powiadomienia bezpośredniego przełożonego o przyczynie nieobecności w pracy.
5.
Dowodami usprawiedliwiającymi nieobecność w pracy są:
1)
karta urlopowa;
2)
zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolności do pracy;
3)
decyzja właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej - w razie odosobnienia pracownika z powodu choroby zakaźnej;
4)
imienne wezwanie pracownika do osobistego stawienia się, wystosowane przez organ właściwy w sprawach powszechnego obowiązku obrony, organ administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego, sąd, prokuraturę lub policję - w charakterze strony lub świadka w postępowaniu prowadzonym przed tymi organami, zawierające adnotacją potwierdzającą stawienie się pracownika na to wezwanie;
5)
oświadczenie pracownika potwierdzające odbycie podróży służbowej w godzinach nocnych, zakończonej w takim czasie, że do rozpoczęcia pracy nie upłynęło 8 godzin, w warunkach uniemożliwiających odpoczynek nocny;
6)
oświadczenie pracownika - w razie zaistnienia okoliczności uzasadniających konieczność sprawowania przez pracownika osobistej opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 z powodu nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły, do której dziecko uczęszcza.
6.
W przypadku niezdolności do pracy trwającej dłużej niż 30 dni, spowodowanej chorobą, pracownik podlega badaniom lekarskim w celu ustalenia zdolności do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku; pracownik ma obowiązek dostarczyć do Biura Kadr i Szkolenia, przed ponownym podjęciem pracy, zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku.
§  43.
1.
Dyrektorzy komórek organizacyjnych informują o wyjściu służbowym bezpośredniego przełożonego oraz wpisują się do książki wyjść znajdującej się w sekretariacie Prezesa urzędu i dokonują stosownej rejestracji w czytniku kart identyfikacyjnych; obowiązek ten dotyczy także osoby kierującej komórką organizacyjną w czasie nieobecności dyrektora komórki organizacyjnej.
2.
Dyrektorom komórek organizacyjnych zwolnień od pracy udziela bezpośredni przełożony.
3.
Delegacje służbowe dla dyrektorów komórek organizacyjnych podpisuje bezpośredni przełożony, a dla pracowników komórki organizacyjnej - dyrektor komórki organizacyjnej.
4.
O fakcie delegowania dyrektora komórki organizacyjnej lub jej pracownika należy zawiadomić Biuro Kadr i Szkolenia, celem dokonania wpisu w ewidencji delegacji służbowych pracowników, prowadzonej przez to Biuro.
5. 42
Przepisy ust. 2-4 stosuje się odpowiednio do pracowników Wyższego Urzędu Górniczego wymienionych w § 6 ust. 1 pkt 9 i 10 oraz ust. 1a regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 1 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 8 lipca 2002 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Wyższego Urzędu Górniczego.
§  43a. 43
Na terenie urzędu pracownik jest obowiązany do noszenia identyfikatora ze zdjęciem, zawierającego dane pracownika dotyczące imienia, nazwiska i zajmowanego stanowiska oraz nazwy komórki organizacyjnej.
§  43b. 44
Pracownik korzystający z telefonu służbowego do rozmów prywatnych zobowiązany jest do ponoszenia kosztów tych rozmów.
§  44.
1.
Zabrania się spożywania w miejscu pracy alkoholu i innych środków odurzających.
2.
Jeżeli dyrektor komórki organizacyjnej lub jego zastępca albo inna upoważniona osoba stwierdzi, że pracownik, który stawił się do pracy, jest w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających, jest on obowiązany do odsunięcia pracownika od świadczenia pracy na czas trwania stanu nietrzeźwości lub odurzenia oraz poinformowania pracownika o skutkach z tego wynikających; sposób postępowania w wymienionym zakresie określa ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, z późn. zm.4)).
3.
W urzędzie obowiązuje zakaz palenia tytoniu, z wyjątkiem miejsc do tego wyznaczonych.
4.
Zakaz, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również odbywających się w pomieszczeniach urzędu konferencji, spotkań i narad.

Rozdział  11

Nagrody i wyróżnienia

§  45.
Nagrody i wyróżnienia przyznaje pracownikom Prezes urzędu na wniosek Dyrektora Generalnego urzędu.
§  45a. 45
Po przepracowaniu 25 lat pracownik otrzymuje zegarek pamiątkowy, z tym że zegarek przyznaje się tylko jeden raz.

Rozdział  12

Odpowiedzialność dyscyplinarna pracowników

§  46.
Pracownicy ponoszą odpowiedzialność dyscyplinarną przewidzianą w ustawie o służbie cywilnej.

Rozdział  13

Postanowienia końcowe

§  47.
Zmiany w Regulaminie pracy są dokonywane w trybie przewidzianym dla ustalenia Regulaminu pracy.
§  48.
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem pracy stosuje się przepisy:
1)
ustawy o służbie cywilnej;
2)
Kodeksu pracy;
3)
ustawy o pracownikach urzędów państwowych.
§  49.
Zasady gospodarowania Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych określa odrębny regulamin.
§  50.
Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy urzędu określa odrębny regulamin.

________

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 113, poz. 715 i Nr 162, poz. 1126, z 1999 r. Nr 49, poz. 483, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302.

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 48, poz. 562 i Nr 117, poz. 1236, z 2001 r. Nr 89, poz. 978, z 2002 r. Nr 8, poz. 62 i Nr 70, poz. 647, z 2003 r. Nr 14, poz. 138 i Nr 141, poz. 1358 oraz z 2004 r. Nr 130 poz. 1381.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1372, z 2003 r. Nr 80, poz. 719 i Nr 122, poz. 1143 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257 i Nr 99, poz. 1001.

Załącznik Nr 1 46

TABELA NORM PRZYDZIAŁU ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ ORAZ ODZIEŻY I OBUWIA ROBOCZEGO DLA PRACOWNIKÓW WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO

Lp.Stanowisko lub rodzaj czynnościZakres wyposażenia

R - odzież i obuwie robocze

O - środki ochrony

indywidualnej

Przewidywany okres używalności
1234
1.prowadzenie archiwum chusta lub czapka (R)36 miesięcy
zakładowegofartuch (R)36 miesięcy
rękawice (R)12 miesięcy
2.prowadzenie magazynufartuch (R)36 miesięcy
rękawice (O)do zużycia
3.odbieranie i sortowanie poczty w Kancelarii Głównejfartuch (R)36 miesięcy
4.płaszcz przeciwdeszczowy (R)60 miesięcy
kurtka ciepłochronna (R)5 okresów zimowych
wykonywanie czynnościbuty filcowo-gumowe (R)36 miesięcy
inspekcyjno-technicznych w odkrywkowych i otworowych zakładach górniczychfartuch (R)do zużycia (minimum 36 miesięcy)
rękawice (O)do zużycia
hełm (O)do zużycia
okularydo zużycia

Załącznik Nr 2

WYŻSZY URZĄD GÓRNICZY

Departament/Biuro: .............

Katowice, .................

POLECENIE

wykonywania pracy poza normalnym czasem pracy

Polecam Panu/Pani .............................................

wykonanie pracy poza normalnym czasem pracy w dniu ... 200.. r.

od godziny ....... do godziny ........, tj. ...................

suma godzin

Uzasadnienie, cel i zakres pracy do wykonania:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

..................

podpis pracownika

........................

podpis przełożonego

Załącznik Nr 3

WYŻSZY URZĄD GÓRNICZY

Departament/Biuro: .............

Katowice, ................

POTWIERDZENIE

Pan/Pani ......................................................

wykonywał/a pracę poza normalnym czasem pracy w dniu ..........

200... r.

od godziny ......... do godziny ........, tj. .................

suma godzin

Uzasadnienie, cel i zakres pracy do wykonania:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

..........................

podpis pracownika

..........................

podpis przełożonego

* Z dniem 27 kwietnia 2007 r. nin. decyzja traci moc w zakresie, w jakim została wydana na podstawie ustawy z dnia 18·grudnia·1998·r.o·służbie·cywilnej·(Dz.U.99.49.483), zgodnie z art. 132 i 133 ustawy·z·dnia·24·sierpnia·2006·r. o służbie cywilnej (Dz.U.06.170.1218).
1 Załącznik § 2 pkt 1 lit. a) zmieniona przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
2 Załącznik § 2 pkt 5 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
3 Załącznik § 2 pkt 5 lit. d) dodana przez § 1 pkt 1 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
4 Załącznik § 2 pkt 5 lit. e) dodana przez § 1 pkt 1 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
5 Załącznik § 3 pkt 3 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 2 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
6 Załącznik § 3 pkt 3 lit. e) zmieniona przez § 1 pkt 2 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
7 Załącznik § 4 ust. 1 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) tiret pierwsze decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
8 Załącznik § 4 ust. 1 pkt 17 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) tiret drugie decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
9 Załącznik § 4 ust. 1 pkt 18 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) tiret trzecie decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
10 Załącznik § 4 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
11 Załącznik § 5 zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
12 Załącznik § 7 pkt 20 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
13 Załącznik § 7 pkt 21 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
14 Załącznik § 7 pkt 22 dodany przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
15 Załącznik § 7 pkt 23 dodany przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
16 Załącznik § 15 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
17 Załącznik § 15 ust. 3b:

- dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.

18 Załącznik § 15 ust. 3c dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
19 Załącznik § 15 ust. 3d:

- dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.

20 Załącznik § 15 ust. 3e dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
21 Załącznik § 15 ust. 3f dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
22 Załącznik § 15 ust. 3g dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
23 Załącznik § 15 ust. 3h dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
24 Załącznik § 15 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 5 lit. c) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
25 Załącznik § 15 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. d) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
26 Załącznik § 15 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. e) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
27 Załącznik § 15 ust. 10 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. e) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
28 Załącznik § 15 ust. 14 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
29 Załącznik § 17 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
30 Załącznik § 17 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
31 § 20 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
32 Załącznik § 20 ust. 4 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
33 Załącznik § 20 ust. 4 pkt 1b dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
34 Załącznik § 21 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 8 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
35 Załącznik § 21 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
36 Załącznik § 24 zmieniony przez § 1 pkt 5 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
37 Załącznik § 26 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 9 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
38 Załącznik § 27 zmieniony przez § 1 pkt 6 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
39 Załącznik § 40 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
40 Załącznik § 41 zmieniony przez § 1 pkt 11 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
41 Załącznik § 42 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.
42 Załącznik § 43 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 12 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
43 Załącznik § 43a dodany przez § 1 pkt 13 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
44 Załącznik § 43b dodany przez § 1 pkt 13 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.
45 Załącznik § 45a:

- dodany przez § 1 pkt 8 decyzji nr 8 z dnia 16 listopada 2004 r. (Dz.Urz.WUG.04.8.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 14 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.

46 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 15 decyzji nr 3 z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz.Urz.WUG.06.14.75) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 sierpnia 2006 r.