Ustalenie regulaminu pracy Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek zagranicznych.
Dz.Urz.MSZ.2004.2.24
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 8
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 29 marca 2004 r.
w sprawie ustalenia regulaminu pracy Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek zagranicznych.
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN PRACY
REGULAMIN PRACY
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział II
Wypłata wynagrodzenia, dodatków i zasiłków
Wypłata wynagrodzenia, dodatków i zasiłków
Rozdział III
Obowiązki pracodawcy i pracownika
Obowiązki pracodawcy i pracownika
Rozdział IV
Porządek wewnętrzny w zakładzie pracy
Porządek wewnętrzny w zakładzie pracy
Rozdział V
Organizacja i czas pracy
Organizacja i czas pracy
Rozdział VI
Urlopy wypoczynkowe i urlopy bezpłatne
Urlopy wypoczynkowe i urlopy bezpłatne
Rozdział VII
Zasady usprawiedliwiania nieobecności w pracy i spóźnień do pracy
Zasady usprawiedliwiania nieobecności w pracy i spóźnień do pracy
Rozdział VIII
Zwolnienia od pracy
Zwolnienia od pracy
Rozdział IX
Awanse i wyróżnienia
Awanse i wyróżnienia
Rozdział X
Kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy
Kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy
Rozdział XI
Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy
Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy
Rozdział XII
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Rozdział XIII
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
Załącznik Nr 1
Wzór oświadczenia pracownika o zapoznaniu się z treścią regulaminu pracy
Wzór oświadczenia pracownika o zapoznaniu się z treścią regulaminu pracy
oświadczam, że zapoznałam(em) się z treścią regulaminu pracy
Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek zagranicznych.
Data .................... Podpis...................
Załącznik Nr 2
Tabela wyposażenia pracowników zatrudnionych na niektórych stanowiskach w odzież i obuwie robocze, środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej
Tabela wyposażenia pracowników zatrudnionych na niektórych stanowiskach w odzież i obuwie robocze, środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej
Lp. | Stanowisko | Wyposażenie w odzież i obuwie robocze | Liczba sztuk i okres używalności |
1. | Sprzątaczka Woźny | Fartuch tekstylny Trzewiki tekstylne Rękawice ochronne gumowe | 1 szt. na 18 miesięcy 1 para na 9 miesięcy 9 szt. na 12 miesięcy |
2. | Intendent Magazynier Mechanik Rzemieślnik Technik | Fartuch tekstylny Rękawice ochronne tekstylne | 1 szt. na 18 miesięcy do zużycia |
3. | Palacz | Fartuch drelichowy Trzewiki przemysłowe Rękawice ochronne brezentowe Okulary ochronne | 1 szt. na 12 miesięcy 1 para na 18 miesięcy do zużycia do zużycia |
4. | Ogrodnik | Fartuch drelichowy Trzewiki przemysłowe Rękawice ochronne tekstylne Kurtka przeciwdeszczowa | 1 szt. na 12 miesięcy 1 para na 18 miesięcy do zużycia 1 szt. na 24 miesiące |
5. | Archiwista Maszynistka | Fartuch tekstylny | 1 szt. na 18 miesięcy |
6. | Kierowca Kierowca-intendent | Ubiór reprezentacyjny (garnitur, 2 koszule białe, krawat) Fartuch przedni wodochronny Fartuch tekstylny Rękawice ochronne gumowe Rękawice ochronne tekstylne Buty gumowe | 1 garnitur na 24 miesiące, 2 koszule na 12 miesięcy, 1 krawat na 24 miesiące do dyspozycji 1 szt. na 18 miesięcy do zużycia do zużycia 1 para na 24 miesiące |
Załącznik Nr 3
Wzór protokołu zdawczo-odbiorczego stanowiska
Wzór protokołu zdawczo-odbiorczego stanowiska
.....................................
(nazwa stanowiska pracy)
sporządzony w dniu ............................. przez ..........
.................................................................
(imię, nazwisko, stopień dyplomatyczny)
Data objęcia stanowiska pracy przez sporządzającego protokół
.................... r.
I.1. Następujące zadania1 .......................................
.................................................................
nazwa komórki organizacyjnej lub placówki zagranicznej
wynikające z planu pracy na rok ............
zostały wykonane do dnia sporządzenia niniejszego protokołu:
1)
2)
2. W trakcie realizacji są następujące zadania:
1)
2)
3. Realizacja następujących zadań nie została rozpoczęta do dnia
sporządzenia niniejszego protokołu:
1)
2)
II. (wypełnia kierownik komórki organizacyjnej MSZ)
W bieżącym roku budżetowym do dyspozycji ...................
.............................. przydzielono środki budżetowe
nazwa komórki organizacyjnej
w wysokości ................. Do dnia ......................
wykorzystano ................ to jest ...........%. Do końca
roku budżetowego pozostaje do wykorzystania .................
III. (wypełnia kierownik placówki zagranicznej)
Stan środków finansowych placówki na dzień .................
wynosi ....................., w tym w kasie .....................
w banku ........................... Razem: .....................,
w tym środków budżetowych ................................ środka
specjalnego ....................................
Wykonanie budżetu placówki za .......... wynosi ............
co stanowi ....... % rocznego planu finansowego.
Inwentarz placówki (środki podstawowe) stanowi wartość
............. (środki podstawowe), w tym samochody o wartości
ewidencyjnej ....................... według załączonego spisu2
oraz .................... nieruchomości stanowiących własność
Skarbu Państwa o wartości ewidencyjnej .........................
według załączonego spisu3.
Placówka dysponuje ...................... nieruchomościami i
mieszkaniami wynajętymi, według załączonego spisu4.
IV. Przekazuję następujące pieczęcie urzędowe5: .................
(opis pieczęci)
sztuk ...........
V. Inne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania
komórki organizacyjnej lub placówki zagranicznej6.
Sporządzający protokół oświadcza, że niniejszy protokół został
sporządzony rzetelnie, obejmuje całość spraw podlegających
przekazaniu oraz potwierdza zgodność opisanego wyżej stanu ze
stanem faktycznym.
Przejmujący obowiązki oświadcza, że całość spraw podlegających
przekazaniu przejmuje i z chwilą podpisania niniejszego protokołu
bierze pełną odpowiedzialność za ich stan.
............................... ..............................
podpis sporządzającego protokół podpis przejmującego obowiązki
________
1 W protokole nie należy wpisywać zadań komórek organizacyjnych i
placówek zagranicznych określonych w regulaminie organizacyjnym
MSZ. Należy natomiast uwzględnić zadania przewidziane do
realizacji w danym roku, które wynikają z planu pracy, przyjętych
programów, strategii zaleceń Najwyższej Izby Kontroli oraz
dokumentów rządowych.
2 Należy dołączyć spis samochodów z wyszczególnieniem ich marki,
roku produkcji i przebiegu.
3 Należy dołączyć spis nieruchomości, z wyszczególnieniem ich
powierzchni, krótkiego opisu oraz podaniem numeru księgi
wieczystej, jeżeli jest założona.
4 Patrz przypis nr 3. Ponadto należy zaznaczyć, na jaki okres i z
kim została zawarta umowa najmu.
5 Pieczęcią urzędową jest metalowa, tłoczona pieczęć okrągła
zawierająca pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła a w otoku
napis odpowiadający nazwie jednostki organizacyjnej uprawnionej
do używania pieczęci urzędowej. W przypadku gdy sporządzający
protokół nie dysponował pieczęciami urzędowymi należy to w treści
protokołu wyraźnie zaznaczyć.
6 Stosownie do potrzeb w protokole zdawczo-odbiorczym należy
zamieścić inne niezbędne informacje dla prawidłowego
funkcjonowania komórki organizacyjnej lub placówki zagranicznej,
które będą przydatne dla osoby obejmującej stanowisko.
Załącznik Nr 4
Usprawiedliwianie nieobecności w pracy
Usprawiedliwianie nieobecności w pracy
Zwolnienia z pracy
Załącznik Nr 5
Zasady stosowania kar i odwoływania się od nich (wyciąg z Kodeksu pracy)
Zasady stosowania kar i odwoływania się od nich (wyciąg z Kodeksu pracy)
§ 2. Kara może być zastosowana tylko po uprzednim wysłuchaniu pracownika.
§ 3. Jeżeli z powodu nieobecności w zakładzie pracy pracownik nie może być wysłuchany, bieg dwutygodniowego terminu przewidzianego w § 1 nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu do dnia stawienia się pracownika do pracy.
Art. 110. O zastosowanej karze pracodawca zawiadamia pracownika na piśmie, wskazując rodzaj naruszenia obowiązków pracowniczych i datę dopuszczenia się przez pracownika tego naruszenia oraz informując go o prawie zgłoszenia sprzeciwu i terminie jego wniesienia. Odpis zawiadomienia składa się do akt osobowych pracownika.
Art. 111. Przy stosowaniu kary bierze się pod uwagę w szczególności rodzaj naruszenia obowiązków pracowniczych, stopień winy pracownika i jego dotychczasowy stosunek do pracy.
Art. 112 § 1. Jeżeli zastosowanie kary nastąpiło z naruszeniem przepisów prawa, pracownik może w ciągu 7 dni od dnia zawiadomienia go o ukaraniu wnieść sprzeciw.
O uwzględnieniu lub odrzuceniu sprzeciwu decyduje pracodawca po rozpatrzeniu stanowiska reprezentującej pracownika zakładowej organizacji związkowej. Nieodrzucenie sprzeciwu w ciągu 14 dni od dnia jego wniesienia jest równoznaczne z uwzględnieniem sprzeciwu.
§ 2. Pracownik, który wniósł sprzeciw, może w ciągu 14 dni od dnia zawiadomienia o odrzuceniu tego sprzeciwu wystąpić do sądu pracy o uchylenie zastosowanej wobec niego kary.
§ 3. W razie uwzględnienia sprzeciwu wobec zastosowanej kary pieniężnej lub uchylenia tej kary przez sąd pracy, pracodawca jest obowiązany zwrócić pracownikowi równowartość kwoty tej kary.
Art. 113 § 1. Karę uważa się za niebyłą, a odpis zawiadomienia o ukaraniu usuwa z akt osobowych pracownika po roku nienagannej pracy. Pracodawca może, z własnej inicjatywy lub na wniosek reprezentującej pracownika zakładowej organizacji związkowej, uznać karę za niebyłą przed upływem tego terminu.
§ 2. Przepis § 1 zdanie pierwsze stosuje się odpowiednio w razie uwzględnienia sprzeciwu przez pracodawcę albo wydania przez sąd pracy orzeczenia o uchyleniu kary.