Ustalenie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MŚiGIOŚ.2003.3.52
Akt utracił moc Wersja od: 21 maja 2004 r.
ZARZĄDZENIE Nr 36
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 20 sierpnia 2003 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska.
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Ministerstwu Środowiska nadaje się regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.§ 2.
1.
Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Środowiska, w porozumieniu z Dyrektorem Biura Ministra oraz Dyrektorem Departamentu Prawnego, określą, w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych, strukturę oraz podział zadań wewnątrz podległych sobie komórek, z zastrzeżeniem ust. 3.2.
Wewnętrzne regulaminy organizacyjne, o których mowa w ust. 1, zatwierdza Dyrektor Generalny Ministerstwa Środowiska.3.
Wewnętrzny regulamin organizacyjny Gabinetu Politycznego Ministra zatwierdza Minister Środowiska.§ 3.
Wewnętrzne regulaminy organizacyjne wydane na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 4, zachowują moc do czasu wydania nowych wewnętrznych regulaminów organizacyjnych, o ile nie są sprzeczne z niniejszym zarządzeniem.§ 4.
Traci moc zarządzenie Nr 22 Ministra Środowiska z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska (Dz. Urz. MŚiGIOŚ z 2003 r. Nr 1, poz. 5) oraz zarządzenie Nr 17 Ministra Środowiska z dnia 8 kwietnia 2003 r., zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Środowiska.§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA ŚRODOWISKA
REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA ŚRODOWISKA
§ 1.
Regulamin organizacyjny Ministerstwa Środowiska, zwany dalej "regulaminem", określa zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Środowiska, zwanego dalej "Ministerstwem" oraz jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra Środowiska, zwanego dalej "Ministrem".§ 2.
1.
Komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, zwanymi dalej "komórkami" kierują dyrektorzy przy pomocy zastępców dyrektorów, o ile regulamin i przepisy szczególne nie stanowią inaczej.2.
Dla prowadzenia wyodrębnionej tematycznie grupy spraw, w komórkach, mogą być tworzone: 1)
wydziały - w których zatrudnionych jest co najmniej 5 pracowników; 2)
zespoły - w których zatrudnionych jest co najmniej 2 pracowników; 3)
samodzielne stanowiska pracy - na których zatrudniony jest 1 pracownik.3.
W każdej z komórek tworzy się sekretariat, którego zadaniem jest prowadzenie bieżącej obsługi komórki, o ile regulamin nie stanowi inaczej.§ 3.
1.
Do właściwości każdej z komórek należy realizacja zadań Ministra, należących do zakresu działania danej komórki, w szczególności: 1)
przygotowywanie projektów dokumentów pozostających w zakresie działania Ministra: aktów normatywnych, oświadczeń woli, programów, sprawozdań, stanowisk, prognoz, informacji, ocen i analiz; 2)
przedkładanie Ministrowi, Sekretarzowi i Podsekretarzom Stanu oraz Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa informacji lub opinii na temat prowadzonych spraw; 3)
przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych; 4)
współpraca z innymi komórkami, urzędami administracji publicznej, pozostałymi organami administracji oraz innymi organizacjami krajowymi i międzynarodowymi;4a) 1
wykonywanie obowiązków związanych z notyfikacją aktów normatywnych transponujących dyrektywy prawa wspólnotowego w ramach systemu TAIEX; 5)
prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego; 6)
realizacja zadań wynikających z zobowiązań międzynarodowych; 7)
realizacja planu finansowego komórki; 8)
przygotowywanie założeń do planu finansowego Ministerstwa; 9)
udzielanie zainteresowanym podmiotom informacji oraz opinii w zakresie spraw prowadzonych przez komórkę; 10)
przekazywanie do Biura Edukacji Ekologicznej i Komunikacji Społecznej informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie podmiotowej Ministra Środowiska Biuletynu Informacji Publicznej oraz powiadamianie o zmianach treści udostępnionych materiałów;10a) 2
przekazywanie do Centrum Informacji o Środowisku wypełnionych kart informacyjnych o dokumentach i innych nośnikach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, podlegających udostępnieniu zgodnie z art. 19 ustawy - Prawo ochrony środowiska; 11)
realizacja innych zadań nałożonych przez Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa.2. 3
Procedura przygotowywania i uzgadniania projektów aktów normatywnych stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.3. 4
Procedura postępowania z aktami normatywnymi transponującymi dyrektywy prawa wspólnotowego stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.§ 4.
1.
Dokumenty sporządzane w komórkach, przedkładane do podpisu Ministrowi, Sekretarzowi i Podsekretarzom Stanu oraz Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa, parafują dyrektorzy tych komórek lub ich zastępcy.2.
Dyrektorzy komórek lub ich zastępcy, w zakresie udzielonych im upoważnień, podpisują, w imieniu Ministra, decyzje administracyjne przez niego wydawane.3.
Dokumenty, inne niż wymienione w ust. 1 i 2, podpisują dyrektorzy komórek lub, w zakresie przez nich określonym, ich zastępcy.4.
Pracownicy Ministerstwa, w trakcie wykonywania swoich zadań, przestrzegają drogi służbowej, zgodnie z którą: 1)
pracownik podlega bezpośredniemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe i wobec którego odpowiada za całokształt powierzonych mu spraw; 2)
pracownik, który otrzymał polecenie służbowe od przełożonego wyższego szczebla, ma obowiązek powiadomić o tym bezpośredniego przełożonego.§ 5.
1.
Realizacji zadań należących do właściwości kilku komórek dokonują wszystkie zainteresowane komórki, każda w zakresie swojej właściwości.2.
Realizację zadań, o których mowa w ust. 1, koordynuje komórka, w której właściwości leży problematyka o wiodącym znaczeniu dla danego zadania.3.
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami rozstrzyga Dyrektor Generalny Ministerstwa.4.
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami i jednostkami organizacyjnymi podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra oraz pomiędzy tymi jednostkami, rozstrzyga Minister.§ 6.
Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra (GPM) należy zapewnienie politycznego i merytorycznego doradztwa, związanego z obsługą Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu, stosownie do przydzielonych im zadań oraz bezpośrednich poleceń Ministra, w szczególności: 1)
inicjowanie działań politycznych i merytorycznych Ministra; 2)
przygotowywanie, zgodnej z programem Rządu, strategii politycznej i programowej oraz wytycznych dla działań Ministra, a także weryfikacja działań poszczególnych komórek organizacyjnych Ministerstwa w tym zakresie; 3)
analizowanie wydarzeń i procesów politycznych, gospodarczych, społecznych w aspekcie polityki rządu, ze szczególnym uwzględnieniem zakresu działania Ministra Środowiska; 4)
współpraca z partiami politycznymi, klubami parlamentarnymi, administracją rządową i samorządową, organizacjami pozarządowymi oraz gabinetami politycznymi innych ministrów; 5) 5
koordynacja działań doradców politycznych Ministra, w szczególności Rady Ekspertów; 6)
planowanie i organizowanie konsultacji, doradztwo i sporządzanie opinii w zakresie realizacji zadań Ministra; 7)
analizowanie i opiniowania dokumentów przedkładanych do podpisu Ministra; 8)
kreowanie i koordynowanie polityki informacyjnej i medialnej Ministra; 9)
prowadzenie planu pracy Ministra; 10)
koordynowanie obiegu korespondencji Ministra, 11)
opiniowanie zasadności proponowanych wizyt, spotkań Ministra oraz zgodności treści projektów wystąpień Ministra przygotowywanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa z celami politycznymi rządu.§ 7. 6
Do zakresu działania Sekretariatu Ministra (SM) należy zapewnienie bieżącej obsługi Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu, w szczególności: 1)
organizowanie prac związanych z działalnością Ministra jako naczelnego organu administracji rządowej oraz obsługa parlamentarna i rządowa Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarza Stanu; 2) 7
przechowywanie i ewidencjonowanie niepublikowanych dokumentów wydawanych przez Radę Ministrów, Komitet Rady Ministrów i Komitet Europejski Rady Ministrów; 3) 8
sporządzanie i przekazywanie innym komórkom informacji z posiedzeń Rady Ministrów, Komitetu Rady Ministrów i Komitetu Europejskiego Rady Ministrów; 4)
obsługa sekretariatów Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz Gabinetu Politycznego Ministra; 5)
zapewnienie obsługi posiedzeń kolegium resortu środowiska; 6)
ewidencjonowanie i prowadzenie postępowań w sprawach interpelacji i zapytań poselskich oraz petycji; 7)
obsługa organizacyjno-biurowa Rady Ekspertów; 8)
przechowywanie i udostępnianie okrągłej pieczęci Ministra.§ 7a. 9
Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego (BDG) należy zapewnienie bieżącej obsługi Dyrektora Generalnego Ministerstwa, w szczególności: 1)
realizacja wszelkich zadań bezpośrednio nie zastrzeżonych w regulaminie do właściwości innych komórek; 2)
koordynowanie współpracy Dyrektora Generalnego Ministerstwa z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa; 3)
prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych; 4)
administrowanie systemami teleinformatycznymi Ministerstwa; 5)
obsługa kancelaryjno-biurowa Dyrektora Generalnego Ministerstwa; 6)
prowadzenie Kancelarii Ogólnej Ministerstwa; 7)
prowadzenie i koordynacja zadań w zakresie skarg i wniosków; 8)
współpraca ze związkami zawodowymi.§ 8.
Do zakresu działania Departamentu Ekonomicznego (DE) należy:1.
Realizacja zadań Ministra, jako dysponenta głównego części budżetu państwa, w szczególności: 1)
opracowywanie projektów planu dochodów i wydatków, układu wykonawczego części budżetu państwa pozostających w dyspozycji Ministra oraz wykonywanie planu finansowego resortu; 2)
sprawowanie merytorycznego nadzoru nad gospodarką finansową dysponentów budżetu państwa drugiego i trzeciego stopnia podległych Ministrowi oraz opracowywanie budżetowych sprawozdań finansowych, kwartalnych ocen przebiegu wykonania zadań oraz dochodów i wydatków przez jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra; 3)
sporządzanie bilansów i analiz finansowych; 4)
prowadzenie spraw związanych z ustalaniem zasad wynagradzania w jednostkach budżetowych podległych Ministrowi; 5)
transfer zagranicznych środków kredytowych do budżetu państwa i planu finansowego Ministerstwa na realizację programów określonych w ustawie budżetowej; 6)
prowadzenie obsługi zadłużenia zagranicznego; 7)
nadzór i kontrola nad gospodarczym wykorzystaniem majątku Skarbu Państwa; 8)
przygotowywanie projektów decyzji majątkowych Ministra; 9)
realizacja spraw związanych z nadzorem statutowym nad fundacjami działającymi w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej; 10)
prowadzenie spraw związanych z likwidacją jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra; 11)
sprawowanie nadzoru nad działalnością Centralnego Ośrodka Doskonalenia Kadr Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Dębem oraz Biurem Gospodarki Wodnej.2. 10
Rejestracja przepływów pozabudżetowych środków finansowych, będących w zarządzie lub dyspozycji Ministra.§ 9.
Do zakresu działania Departamentu Geologii i Koncesji Geologicznych (DGiKG) należy analiza i ocena budowy geologicznej kraju, ocena występowania złóż kopalin i wód podziemnych oraz ustalanie kierunków badań geologicznych, w szczególności: 1)
gromadzenie i przetwarzanie danych geologicznych dotyczących występowania złóż kopalin i wód podziemnych; 2)
ustalanie głównych kierunków polityki koncesyjnej, analizowanie wniosków koncesyjnych i przygotowywanie decyzji koncesyjnych, umów o ustanowienie użytkowania górniczego oraz kontrola prawidłowości uiszczania opłat, w szczególności eksploatacyjnych; 3)
prowadzenie postępowań administracyjnych oraz udział w postępowaniach przed Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach dotyczących geologii i górnictwa; 4)
zapewnienie prowadzenia oraz finansowania prac poszukiwawczych i kartograficznych; 5)
zapewnienie techniczno-organizacyjnej oraz kancelaryjno-biurowej obsługi organów pomocniczych Ministra w zakresie geologii i górnictwa; 6)
prowadzenie negocjacji oraz działalność informacyjna z zakresu geologii i górnictwa; 7)
prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców; 8)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Państwowym Instytutem Geologicznym; 9)
nadzór nad realizacją zadań państwowej służby geologicznej.10) 11
prowadzenie spraw związanych z rozporządzaniem informacją geologiczną.§ 10. 12
Do zakresu działania Departamentu Integracji Europejskiej (DIE) należy organizowanie i koordynowanie działań Ministra związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, w powiązaniu z polityką ekologiczną państwa i polityką zrównoważonego rozwoju Unii Europejskiej, w szczególności: 1)
prowadzenie całokształtu spraw związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej; 2)
uczestniczenie w pracach instytucji Unii Europejskiej; 3)
prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem środków przyznanych w ramach funduszy unijnych (Funduszu Spójności i funduszy strukturalnych) oraz przedakcesyjnych; 4)
przygotowywanie i przekazywanie projektów stanowiska Ministra w sprawie opiniowanych w Ministerstwie projektów aktów normatywnych i innych dokumentów kierowanych na Komitet Europejski Rady Ministrów.§ 11.
Do zakresu działania Departamentu Instrumentów Ochrony Środowiska (DIOS) należy inicjowanie, opracowywanie i monitorowanie rozwiązań planistycznych i techniczno-technologicznych, kształtujących i wspomagających ochronę środowiska w Polsce obejmujące instrumenty prawno-reglamentacyjne, kontrolno-interwencyjne oraz prawno-ekonomiczne, w szczególności: 1)
opracowywanie zasad lokalizacji inwestycji zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w kontekście planów zagospodarowania przestrzennego, w tym także prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wniosków dotyczących wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji dróg krajowych oraz działalności inwestycyjnej na obszarze polskiego morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej, a także prowadzenia badań naukowych w wyłącznej strefie ekonomicznej; 2)
koordynacja spraw w zakresie funkcjonowania krajowego systemu ocen oddziaływania na środowisko, a także obsługa Krajowej Komisji do spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko; 3)
realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o odpadach oraz ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych; 4)
prowadzenie postępowań administracyjnych oraz uczestnictwo w postępowaniach przed Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach nie zastrzeżonych do właściwości innych komórek, a w szczególności w sprawach dotyczących:a)
ochrony powietrza,b)
ochrony środowiska przed odpadami,c)
ochrony środowiska przed hałasem i polami elektromagnetycznymi,d)
gospodarowania wodami,e)
pozwoleń zintegrowanych,f)
ochrony środowiska w procesie planistycznym i inwestycyjnym,g)
dostępu do informacji o środowisku; 5)
przygotowywanie projektów regulacji prawnych, opracowywanie wyjaśnień oraz przygotowywanie interpretacji przepisów w zakresie zadań wymienionych w pkt 3 oraz w zakresie pozwoleń zintegrowanych; 6)
opracowywanie zasad w zakresie wdrażania systemu pozwoleń zintegrowanych oraz koordynacja działań na rzecz wdrażania najlepszych dostępnych technik (BAT), w tym rozwoju technik i technologii w zakresie ochrony środowiska; 7)
opracowywanie, monitorowanie i doskonalenie zasad funkcjonowania mechanizmów wspomagających realizację zadań ekologicznych (handel emisjami, wspólne przedsięwzięcia, mechanizm czystego rozwoju, świadectwa pochodzenia, zielone certyfikaty); 8)
ustalanie standardów emisyjnych i standardów jakości środowiska oraz zasad ich monitorowania; 9)
inicjowanie, wspomaganie i koordynacja działań związanych z racjonalizacją zużycia energii oraz rozwojem energetyki opartej na źródłach odnawialnych; 10)
opracowywanie zasad i koordynacja współpracy administracji publicznej i przedsiębiorców w zakresie rozdziału sektorowych limitów emisji wynikających z globalnych zobowiązań Polski; 11)
analizowanie i opiniowanie propozycji dotyczących wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy, w ramach prac Międzyresortowej Komisji do Spraw Najwyższych Dopuszczalnych Stężeń i Natężeń Czynników Szkodliwych dla Zdrowia w Środowisku Pracy; 12)
merytoryczna ocena wykorzystania funduszy przedakcesyjnych i pomocowych w zakresie realizacji projektów inwestycji przynoszących efekty ekologiczne; 13)
prowadzenie w uzgodnieniu z Departamentem Współpracy z Zagranicą spraw związanych z realizacją zobowiązań międzynarodowych i dwustronnych w zakresie właściwości departamentu wynikających z Konwencji Espoo, regulacji OECD, innych organizacji międzynarodowych i Komisji Międzynarodowych; 14)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Państwową Agencją Atomistyki oraz Głównym Inspektoratem Ochrony Środowiska; 15)
zapewnienie obsługi techniczno-organizacyjnej oraz kancelaryjno-biurowej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.§ 12.
Do zakresu działania Departamentu Leśnictwa (DL) należy opracowywanie i wdrażanie kierunków polityki Ministra w zakresie leśnictwa, łowiectwa i zrównoważonej gospodarki leśnej, w szczególności: 1)
opracowywanie, wdrażanie i ocena skuteczności funkcjonowania rozwiązań w zakresie leśnictwa, łowiectwa oraz ochrony gruntów leśnych; 2)
podejmowanie działań w kierunku ochrony i gospodarczego wykorzystania lasów, zachowania różnorodności biologicznej i gospodarowania populacjami zwierząt łownych oraz rozwijania pozaprodukcyjnych funkcji lasów; 3)
prowadzenie spraw z zakresu przeznaczenia gruntów rolnych do zalesienia; 4)
gromadzenie danych dotyczących populacji i stanu zdrowotnego lasów oraz zwierzyny łownej; 5)
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu leśnictwa, łowiectwa oraz ochrony gruntów leśnych; 6) 13
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Państwowym Gospodarstwem Leśnym "Lasy Państwowe", Polskim Związkiem Łowieckim, Instytutem Badawczym Leśnictwa oraz Biurem Nasiennictwa Leśnego.§ 13.
Do zakresu działania Departamentu Ochrony Przyrody (DOP) należy projektowanie i realizacja działań w zakresie ochrony przyrody oraz organizmów genetycznie zmodyfikowanych, w szczególności: 1)
gromadzenie oraz przetwarzanie danych dotyczących stanu oraz zmian w ekosystemach, z wyłączeniem spraw dotyczących łowiectwa; 2)
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach regulowanych przepisami o ochronie przyrody i o organizmach genetycznie zmodyfikowanych; 3)
prowadzenie rejestrów zgód i zezwoleń zgodnie z przepisami o organizmach genetycznie zmodyfikowanych; 4)
wdrażanie polityki ekologicznej państwa w zakresie ochrony przyrody i krajobrazu, krajowej strategii ochrony przyrody oraz programu ochrony różnorodności biologicznej; 5)
prowadzenie spraw z zakresu organizowania i funkcjonowania sieci Natura 2000; 6) 14
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad parkami narodowymi; 7)
zapewnienie obsługi techniczno-organizacyjnej oraz kancelaryjno-biurowej Państwowej Rady Ochrony Przyrody oraz Komisji do Spraw Organizmów Genetycznie Zmodyfikowanych.§ 14.
Do zakresu działania Departamentu Polityki Ekologicznej (DPE) należy opracowywanie założeń i kierunków polityki ekologicznej państwa w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju, ocena realizacji tej polityki, w szczególności: 1)
projektowanie instrumentów prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych umożliwiających realizację polityki ekologicznej państwa, a także analiza skuteczności ich funkcjonowania; 2)
opiniowanie i uzgadnianie, pod względem zgodności z polityką ekologiczną państwa, projektów, strategii i programów ekologicznych, założeń, opracowań studialnych, planów społeczno-gospodarczych i innych dokumentów przygotowanych w Ministerstwie, jak również przekazanych przez Radę Ministrów oraz jej członków, Komitet Rady Ministrów, Sejm i Senat; 3)
realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej, a także ustawy o odpadach w zakresie planów gospodarki odpadami; 4)
kształtowanie i wdrażanie polityki ekologicznej państwa w zakresie wymagań nakładanych na Polskę w porozumieniach międzynarodowych w zakresie ochrony przed hałasem i polami elektromagnetycznymi, ochrony klimatu, atmosfery, powierzchni ziemi oraz w zakresie odpadów; 5)
kreowanie polityki badawczej w resorcie, nadzór i koordynacja realizacji zadań z niej wynikających; 6)
prowadzenie spraw z zakresu normalizacji i statystyki; 7)
prowadzenie spraw z zakresu współpracy z samorządami oraz Komisją Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego; 8)
prowadzenie spraw z zakresu zrównoważonego rozwoju, w tym realizacji postanowień Szczytów Ziemi w Rio de Janeiro i Johannesburgu; 9)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Instytutem Ochrony Środowiska, Instytutem Ekologii Terenów Uprzemysłowionych oraz Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z wyłączeniem badania zgodności z prawem uchwał Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; 10)
kształtowanie i ocena polityki regionalnej z uwzględnieniem zasad polityki ekologicznej państwa; 11)
prowadzenie sekretariatu Rady do spraw Zrównoważonego Rozwoju; 12)
zapewnienie obsługi techniczno-organizacyjnej oraz kancelaryjno-biurowej Państwowej Rady Ochrony Środowiska.§ 15.
Do zakresu działania Departamentu Prawnego (DP) należy opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz umów cywilnoprawnych, a także sporządzanie opinii prawnych w zakresie działania Ministra, w szczególności: 1)
opiniowanie projektów aktów normatywnych pod względem zgodności z prawem oraz poprawności redakcji i techniki legislacyjnej (kontrola formalnoprawna); 2)
udział w uzgadnianiu projektów aktów normatywnych przygotowywanych w Ministerstwie; 3)
koordynowanie opiniowania przez inne komórki projektów aktów normatywnych przekazanych w ramach uzgodnień międzyresortowych; 4)
koordynowanie opiniowania przez inne komórki organizacyjne projektów aktów normatywnych, kierowanych na posiedzenia Zespołu Przygotowawczego Komitetu Integracji Europejskiej; 4a) 15
prowadzenie spraw związanych z notyfikacją aktów normatywnych w ramach systemu TAIEX; 5)
kontrola formalnoprawna projektów umów cywilnoprawnych, przygotowywanych w Ministerstwie; 6)
kontrola zgodności z prawem uchwał Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz aktów prawa miejscowego wydawanych przez wojewodów; 7)
kontrola formalnoprawna projektów statutów Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz innych organów i jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez Ministra; 8)
prowadzenie spraw z zakresu reprywatyzacji tartaków; 9)
interpretacja przepisów i wydawanie opinii prawnych; 10)
zapewnienie zastępstwa procesowego Ministra w postępowaniach przed sądami i innymi organami, w sprawach nie zastrzeżonych do właściwości innych komórek; 11)
ewidencjonowanie:a)
aktów normatywnych wydawanych przez Ministra,b)
aktów kierownictwa wewnętrznego, wydawanych przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa,c)
pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Ministra i Dyrektora Generalnego Ministerstwa.§ 16.
Do zakresu działania Departamentu Spraw Obronnych (DSO) należy prowadzenie zadań Ministra wynikających z powszechnego obowiązku obrony, w szczególności: 1)
prowadzenie współpracy z resortem obrony narodowej i właściwymi organami NATO, dotyczącej ochrony środowiska i gospodarki wodnej; 2)
realizacja zadań Ministra związanych z obowiązkową ochroną obszarów, obiektów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa lub bezpieczeństwa publicznego; 3)
współudział w pracach związanych z zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych i obroną cywilną; 4)
prowadzenie szczegółowego wykazu obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie w jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra.§ 17.
Do zakresu działania Departamentu Współpracy z Zagranicą (DWzZ) należy podejmowanie inicjatyw dotyczących rozwoju współpracy międzynarodowej w zakresie działania Ministra oraz koordynowanie realizacji zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną lub sygnatariuszem, a także wynikających z członkostwa w organizacjach międzynarodowych, w szczególności: 1)
inicjowanie współpracy oraz prowadzenie działań, w tym negocjacji, na forum międzynarodowym; 2)
podejmowanie inicjatyw, prowadzenie negocjacji i realizacja postanowień umów dwustronnych oraz zobowiązań wynikających z konwencji, protokołów, traktatów i porozumień wielostronnych; 3)
opracowywanie procedur związanych z wyjazdami zagranicznymi pracowników Ministerstwa oraz kontrola ich przestrzegania; 4)
obsługa protokolarna i logistyczna Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa a także pracowników Ministerstwa w związku z ich wizytami zagranicznymi oraz wizytami gości zagranicznych w Ministerstwie; 5)
zapewnienie prawidłowości i terminowości korespondencji zagranicznej Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu oraz tłumaczeń podczas spotkań międzynarodowych.§ 18.
Do zakresu zadań Departamentu Zasobów Wodnych (DZW) należy opracowywanie założeń i kierunków polityki Ministra w zakresie gospodarowania wodami oraz realizacja zadań z niej wynikających, w szczególności: 1)
kształtowanie ochrony i racjonalnego wykorzystania zasobów wodnych; 2)
utrzymanie śródlądowych wód powierzchniowych, stanowiących własność Skarbu Państwa, wraz z infrastrukturą techniczną; 3)
wykonywanie zadań Ministra, jako reprezentującego Skarb Państwa w stosunku do mienia związanego z gospodarką wodną; 4)
prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i utrzymaniem śródlądowych dróg wodnych; 5)
zapewnienie ochrony przeciwpowodziowej oraz koordynacji przedsięwzięć służących osłonie i ochronie przeciwpowodziowej; 6)
zapewnienie funkcjonowania państwowej służby hydrologiczno-meteorologicznej oraz współpraca w zakresie funkcjonowania państwowej służby hydrogeologicznej; 7)
prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Regionalnymi Zarządami Gospodarki Wodnej oraz Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej; 8)
obsługa kancelaryjno-biurowa Pełnomocnika Ministra do spraw współpracy na wodach granicznych oraz Krajowej Rady Gospodarki Wodnej.§ 19. 16
Do zakresu działania Biura Administracyjno-Gospodarczego (BAG) należy zapewnienie prawidłowych warunków funkcjonowania Ministerstwa, w szczególności: 1)
opracowywanie projektu i układu wykonawczego planu finansowego Ministerstwa w oparciu o jednostkowe plany rzeczowo-finansowe; 2)
obsługa finansowo-księgowa komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; 3)
realizowanie dochodów i wydatków budżetowych w oparciu o przyjęty roczny plan finansowy oraz sporządzanie analiz i obowiązkowej sprawozdawczości w tym zakresie; 4)
prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem Ministerstwa w sprzęt biurowy, środki czystości i inne materiały eksploatacyjne, urządzenia techniczne i środki łączności; 5)
gospodarowanie składnikami majątkowymi Ministerstwa oraz prowadzenie ich ewidencji; 6)
współudział w obsłudze narad, konferencji i spotkań; 7)
prowadzenie archiwum Ministerstwa.§ 20.
Do zakresu działania Biura Edukacji Ekologicznej i Komunikacji Społecznej (BEEiKS) należy podejmowanie działań mających na celu podnoszenie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz prezentowanie zasad polityki ekologicznej państwa oraz dokonań w dziedzinie ochrony środowiska wobec mediów, instytucji i organizacji pozarządowych mających wpływ na kształtowanie postaw proekologicznych, w szczególności: 1)
koordynowanie realizacji narodowej strategii i krajowego programu edukacji ekologicznej, w tym udział w pracach międzyresortowego zespołu ds. edukacji ekologicznej, 2)
podejmowanie i koordynowanie działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych popularyzujących działania Ministerstwa oraz ideę zrównoważonego rozwoju; 3)
prowadzenie prac związanych ze szkolnictwem zawodowym w zakresie środowiska i gospodarki wodnej; 4)
współpraca z pozarządowymi organizacjami ekologicznymi; 5)
nadzór merytoryczny nad działalnością Centrum Informacji o Środowisku, w tym współkoordynowanie prac związanych z realizacją krajowych i międzynarodowych aktów prawnych, dotyczących dostępu do informacji o środowisku; 6)
realizacja zadań wynikających z założeń polityki medialnej i informacyjnej Ministerstwa, w tym obsługa Rzecznika Prasowego Ministerstwa; 7)
redakcja, organizowanie druku, rozpowszechnianie i prowadzenie zbioru Dziennika Urzędowego Ministra Środowiska i Głównego Inspektora Ochrony Środowiska oraz jego skorowidza za rok ubiegły; 8)
prowadzenie biblioteki Ministerstwa.§ 21.
Do zakresu działania Biura Kadr i Rozwoju Zawodowego (BKiRZ) należy prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi w odniesieniu do członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w Ministerstwie oraz innych pracowników Ministerstwa, a także dyrektorów jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra, w szczególności: 1)
opracowywanie założeń polityki personalnej; 2)
prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej członków korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników Ministerstwa, w tym żołnierzy oddelegowanych do pracy w Ministerstwie; 3)
projektowanie i realizacja działań w celu rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej; 4)
sporządzanie opisów stanowisk pracy na podstawie ankiet wypełnianych przez członków korpusu służby cywilnej; 5)
nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy; 6)
prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy dyrektorów jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra; 7)
organizowanie szkoleń w służbie cywilnej; 8)
obsługa techniczna i kancelaryjno-biurowa Komisji do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz Komisji dyscyplinarnej; 9)
prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem odznaczeń i nagród; 10)
naliczanie, gromadzenie i administrowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.§ 22.
Do zakresu działania Biura Kontroli i Audytu Wewnętrznego (BKiAW) należy przeprowadzanie kontroli w komórkach oraz jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra, a także prowadzenie audytu wewnętrznego, w szczególności: 1)
opracowywanie i przedkładanie do akceptacji Ministra projektów rocznych planów kontroli; 2)
organizowanie i przeprowadzanie kontroli w tym kontroli doraźnych; 3)
opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych Ministra bądź Dyrektora Generalnego Ministerstwa oraz wniosków i zaleceń zmierzających do usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli; 4)
opracowywanie rocznych sprawozdań o kontroli wewnętrznej wraz z wnioskami z nich wynikającymi; 5)
prowadzenie audytu wewnętrznego; 6)
zapewnienie współpracy Ministerstwa z organami kontroli zewnętrznej; 7)
ewidencjonowanie wystąpień i zaleceń pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej.§ 23.
Do zakresu działania Samodzielnego Wydziału Ochrony Informacji Niejawnych (SWOIN) należy ochrona informacji niejawnych w Ministerstwie przed nieuprawnionym ujawnieniem, w szczególności: 1)
prowadzenie ewidencji pracowników Ministerstwa dopuszczonych do informacji niejawnych oraz wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa; 2)
szkolenie pracowników Ministerstwa w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz w zakresie ochrony danych osobowych; 3)
kontrola przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych; 4)
kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów, ze szczególnym uwzględnieniem Kancelarii Tajnej; 5)
ochrona systemów i sieci teleinformatycznych; 6)
współpraca przy zapewnieniu ochrony fizycznej Ministerstwa; 7)
opracowywanie planu ochrony Ministerstwa i nadzorowanie jego realizacji.§ 24.
1.
Przy Ministerstwie działa gospodarstwo pomocnicze Ministerstwa - Zakład Obsługi Ministerstwa Środowiska (ZO).2.
Bezpośredni nadzór nad Zakładem Obsługi Ministerstwa Środowiska sprawuje Dyrektor Generalny Ministerstwa.3.
Zakres zadań i tryb działania Zakładu Obsługi Ministerstwa Środowiska określa zarządzenie Nr 23 Ministra Ochrony Środowiska i Zasobów Naturalnych z dnia 30 czerwca 1986 r. w sprawie utworzenia biura gospodarczego przy Ministrze Ochrony Środowiska i Zasobów Naturalnych, ze zmianami.§ 25.
Zakres zadań i tryb działania Głównego Inspektora Ochrony Środowiska określa ustawa z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2002 r. Nr 112, poz. 982, Nr 113, poz. 984 i Nr 153, poz. 1271).§ 26.
Zakres zadań i tryb działania Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki określa ustawa z dnia 18 stycznia 2001 r. - Prawo atomowe (Dz. U. Nr 3 poz. 18, Nr 100, poz. 1085 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 74, poz. 676 i Nr 135, poz. 1145 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 717).§ 27.
Zakres zadań i tryb działania Biura Gospodarki Wodnej w Warszawie określa zarządzenie Nr 4 Ministra Środowiska z dnia 22 lutego 2000 r. w sprawie utworzenia Biura Gospodarki Wodnej, zmienione zarządzeniem Nr 5 Ministra Środowiska z dnia 21 lutego 2003 r. oraz zarządzeniem Nr 19 Ministra Środowiska z dnia 28 kwietnia 2003 r.§ 28.
Zakres zadań i tryb działania Centralnego Ośrodka Doskonalenia Kadr Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Dębem, określa zarządzenie Nr 1 Ministra Środowiska z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie Centralnego Ośrodka Doskonalenia Kadr Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Dębem, zmienione zarządzeniem Nr 4 Ministra Środowiska z dnia 12 lutego 2003 r.§ 29.
Zakres zadań i tryb działania Centrum Informacji o Środowisku w Warszawie określa zarządzenie Nr 9 Ministra Środowiska z dnia 30 maja 2001 r. w sprawie utworzenia Centrum Informacji o Środowisku.§ 30. 17
1.
Zakres i tryb działania parków narodowych określa ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880) oraz statuty.2.
Na podstawie art. 159 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880), Krajowy Zarząd Parków Narodowych przechodzi w stan likwidacji.§ 31.
Zakres zadań i tryb działania jednostek badawczo-rozwojowych, nadzorowanych przez Ministra Środowiska, określa ustawa z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 388 oraz z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1683 i Nr 240, poz. 2052) oraz nadane na jej podstawie statuty.§ 32.
Zakres zadań i tryb działania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie określa ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 i Nr 115, poz. 1229, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 233, poz. 1957 oraz z 2003 r. Nr 46, poz. 392 i Nr 80, poz. 717 i poz. 721).§ 33.
Zakres zadań i tryb działania Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe w Warszawie określa ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2000 r. Nr 56, poz. 679, Nr 89, poz. 958 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 110, poz. 1189 i Nr 145, poz. 1623, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 113, poz. 984 i Nr 200, poz. 1682 oraz z 2003 r. Nr 80 poz. 717 i poz. 721).§ 34.
Zakres zadań i tryb działania Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej określa ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. Nr 115, poz. 1229 i Nr 154, poz. 1803, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz. 1112, Nr 233, poz. 1957 i Nr 238, poz. 2022 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 717) oraz nadane na jej podstawie statuty.§ 35. 18
Zakres i tryb działania Biura Nasiennictwa Leśnego określa ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o leśnym materiale rozmnożeniowym (Dz. U. Nr 73, poz. 761).ZAŁĄCZNIK
PROCEDURA PRZYGOTOWYWANIA I UZGADNIANIA AKTÓW NORMATYWNYCH
PROCEDURA PRZYGOTOWYWANIA I UZGADNIANIA AKTÓW NORMATYWNYCH
§ 1.
1.
Niniejszy załącznik reguluje zasady przygotowywania i uzgadniania projektów aktów normatywnych przewidzianych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów oraz projektów aktów normatywnych wydawanych przez Ministra i ogłaszanych, na podstawie odrębnych przepisów, w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej lub Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".2.
Jeżeli w przepisach niniejszego załącznika jest mowa o "projekcie" bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć projekt, o którym mowa w ust. 1, którego przygotowanie należy do kompetencji Ministra oraz inne dokumenty sporządzane, opiniowane oraz uzgadniane wraz z tym projektem, zgodnie 2 przepisami Regulaminu pracy Rady Ministrów.§ 2.
1.
Projekt sporządza komórka, do której zakresu działania należy materia regulowana tym aktem, zwana dalej: "właściwą komórką".2.
Wraz z projektem właściwa komórka sporządza następujące dokumenty: 1)
uzasadnienie do projektu; 2)
opinię wstępną o zgodności projektowanego aktu z prawem Unii Europejskiej; 3)
jeżeli projekt przewiduje wydanie aktów wykonawczych - projekty tych aktów; 4)
jeżeli przedmiot projektu objęty jest zakresem prawa Unii Europejskiej - przetłumaczone teksty aktów normatywnych Unii Europejskiej regulujących ten przedmiot; 5)
listę uczestników konsultacji społecznych.3.
Przed sporządzeniem projektu właściwa komórka przeprowadza ocenę skutków regulacji OSR, której wyniki zamieszcza się w odrębnej części uzasadnienia, o którym mowa w ust. 2 pkt 1.§ 3.
1.
Właściwa komórka uzgadnia projekt oraz dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 2, z innymi komórkami Ministerstwa, z wyłączeniem Departamentu Prawnego.2.
Komórki organizacyjne Ministerstwa zgłaszają opinie do projektu aktu normatywnego oraz do dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2, w terminie wyznaczonym przez właściwą komórkę, jednak nie krótszym niż 3 dni i nie dłuższym niż 10 dni. Nieprzedstawienie opinii w terminie uważa się za brak zastrzeżeń do projektu.§ 4.
1.
Po przeprowadzeniu uzgodnień, o których mowa w § 3, właściwa komórka przekazuje projekt wraz z dokumentami, o których mowa w § 2 ust. 2, do Departamentu Prawnego, celem zaopiniowania pod względem poprawności redakcji oraz zgodności z prawem i zasadami techniki prawodawczej.2.
Do projektu, o którym mowa w ust. 1, załącza się informację o wynikach uzgodnień, o których mowa w § 3.§ 5.
1.
W przypadku braku uwag do projektu oraz dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2, Departament Prawny kieruje projekt do opinii: 1)
uczestników konsultacji społecznych; 2)
Rządowego Centrum Legislacji - pod względem jakości oceny skutków regulacji OSR i zakresu konsultacji społecznych.2.
Wyniki konsultacji społecznych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, właściwa komórka omawia w uzasadnieniu do projektu.3.
Jeżeli w opinii, o której mowa w ust. 1, Rządowe Centrum Legislacji zgłosi zastrzeżenia do projektu, właściwa komórka sporządza projekt stanowiska Ministra do zgłoszonych zastrzeżeń.§ 6.
1.
Po wyrażeniu opinii, o której mowa w § 4 ust. 1, Departament Prawny kieruje projekt do uzgodnień międzyresortowych.2.
Jeżeli w toku uzgodnień, o których mowa w ust. 1, zostaną zgłoszone uwagi do projektu, właściwa komórka: 1)
przygotowuje zestawienie uwag; 2)
przygotowuje projekt stanowiska Ministra do zgłoszonych uwag, z zastrzeżeniem ust. 3; 3)
w razie potrzeby - organizuje konferencję uzgadniającą projekt.3.
Jeżeli uwagi, o których mowa w ust. 2 dotyczą poprawności redakcji bądź zgodności z prawem lub zasadami techniki prawodawczej, projekt stanowiska, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 przygotowuje Departament Prawny.§ 7.
1.
Po zakończeniu uzgodnień międzyresortowych, właściwa komórka opracowuje nowy tekst projektu uwzględniający zgłoszone uwagi lub sporządza protokół rozbieżności, w którym omawia zgłoszone uwagi oraz przyczyny ich nieuwzględnienia. Przepis § 5 ust. 3 stosuje się odpowiednio.2.
W razie nie uwzględnienia uwag zgłoszonych w toku uzgodnień międzyresortowych, Departament Prawny kieruje projekt do rozpatrzenia przez właściwy stały komitet Rady Ministrów celem usunięcia rozbieżności, z zastrzeżeniem § 8 ust. 2.§ 8.
1.
Projekt uwzględniający uwagi zgłoszone w toku uzgodnień międzyresortowych lub którego brzmienie zostało ustalone zgodnie z § 7 ust. 2, Departament Prawny kieruje do Rządowego Centrum Legislacji z wnioskiem o zwolnienie z obowiązku rozpatrzenia przez Komisję Prawniczą.2.
W razie nie uwzględnienia uwag Rządowego Centrum Legislacji zgłoszonych w toku uzgodnień międzyresortowych, Departament Prawny kieruje projekt do rozpatrzenia przez Komisję Prawniczą.§ 9.
1.
Po zwolnieniu projektu z obowiązku rozpatrzenia przez Komisję Prawniczą lub po uzgodnieniu jego brzmienia na posiedzeniu Komisji Prawniczej, Departament Prawny kieruje projekt: 1)
do podpisu Ministra, za pośrednictwem Gabinetu Politycznego Ministra - w przypadku projektu aktu wydawanego przez Ministra; 2)
pod obrady właściwego stałego komitetu Rady Ministrów lub Rady Ministrów - jeżeli projekt, na podstawie odrębnych przepisów, podlega obowiązkowi rozpatrzenia przez Radę Ministrów.2.
Akt normatywny, podpisany przez Ministra zgodnie z ust. 1 pkt 1, Departament Prawny kieruje do Rządowego Centrum Legislacji z wnioskiem o publikację w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej lub Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".ZAŁĄCZNIK Nr 2 19
Procedura postępowania z aktami normatywnymi transponującymi dyrektywy prawa wspólnotowego.
Procedura postępowania z aktami normatywnymi transponującymi dyrektywy prawa wspólnotowego.
§ 1.
W przypadku, gdy akt normatywny transponuje dyrektywy prawa wspólnotowego, właściwa komórka sporządza szczegółowy wykaz dyrektyw prawa wspólnotowego transponowanych przez ten akt.§ 2.
Jeżeli akt normatywny dokonuje samodzielnie całkowitej transpozycji danej dyrektywy prawa wspólnotowego, lub dokonuje całkowitej transpozycji jako ostatni z kilku aktów normatywnych częściowo transponujących przepisy danej dyrektywy, właściwa komórka sporządza tabelę zgodności dla danej dyrektywy.§ 3.
Tabela zgodności, o której mowa w § 2, powinna zawierać: 1)
tytuł i numer dyrektywy; 2)
listę wszystkich aktów normatywnych transponujących dyrektywę; 3)
szczegółowy wykaz przepisów dyrektywy wraz z transponującymi je przepisami właściwych aktów normatywnych.§ 4.
Wykaz, o którym mowa w § 1, oraz tabelę zgodności, o której mowa w § 2, właściwa komórka przekazuje do Departamentu Prawnego w celu dokonania notyfikacji aktu normatywnego Komisji Europejskiej, w ramach systemu TAIEX.§ 5.
Czynności wymienionych w § 1-4 właściwa komórka dokonuje w terminie siedmiu dni od dnia opublikowania aktu normatywnego w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej.1 Załącznik § 3 ust. 1 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
2 Załącznik § 3 pkt 10a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 46 z dnia 13 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.1.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 listopada 2003 r.
3 Załącznik § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
4 Załącznik § 3 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
5 Załącznik § 6 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 46 z dnia 13 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.1.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 listopada 2003 r.
6 Załącznik § 7 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 46 z dnia 13 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.1.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 listopada 2003 r.
7 Załącznik § 7 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
8 Załącznik § 7 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
9 Załącznik § 7a:
- dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 46 z dnia 13 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.1.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 listopada 2003 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 7 z dnia 24 marca 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 24 marca 2004 r.
10 Załącznik § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 3 z dnia 5 lutego 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.1.16) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2004 r.
11 Załącznik § 9 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 46 z dnia 13 listopada 2003 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.1.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 listopada 2003 r.
12 Załącznik § 10 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
13 Załącznik § 12 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
14 Załącznik § 13 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
15 Załącznik § 15 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
16 Załącznik § 19 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 7 z dnia 24 marca 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 24 marca 2004 r.
17 Załącznik § 30 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
18 Załącznik § 35 dodany przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.
19 Załącznik nr 2 dodany przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 9 z dnia 21 maja 2004 r. (Dz.Urz.MŚiGIOŚ.04.2.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 21 maja 2004 r.