Ustalenie Regulaminu organizacyjnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2020.33

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 sierpnia 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 33/2020
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 5 sierpnia 2020 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu organizacyjnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny

Na podstawie art. 39 ust. 6-8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) oraz art. 18 ust. 3 w związku z art. 22 pkt 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1541 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 374) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ustala się Regulamin organizacyjny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2. 
Traci moc zarządzenie nr 35/2019 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie ustalenia Regulaminu organizacyjnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny (Dz. Urz. GITD poz. 35).
§  3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO W WARUNKACH ZEWNĘTRZNEGO ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA I W CZASIE WOJNY

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1. 
1. 
Postanowienia Regulaminu organizacyjnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, stosuje się w razie postanowienia przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o wprowadzeniu stanu gotowości obronnej państwa czasu kryzysu lub stanu gotowości obronnej państwa czasu wojny.
2. 
Z chwilą postanowienia przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o obniżeniu wyższych stanów gotowości obronnej państwa do stanu stałej gotowości obronnej państwa, stosuje się przepisy regulaminu organizacyjnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, obowiązującego w stanie stałej gotowości obronnej państwa.
§  2. 
Ilekroć w Regulaminie organizacyjnym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny jest mowa o:
1)
Głównym Inspektorze - należy przez to rozumieć Głównego Inspektora Transportu Drogowego;
2)
Zastępcach Głównego Inspektora - należy przez to rozumieć Zastępców Głównego Inspektora Transportu Drogowego;
3)
Dyrektorze Generalnym - należy przez to rozumieć Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego;
4)
Inspektoracie - należy przez to rozumieć Główny Inspektorat Transportu Drogowego;
5)
Regulamin - należy przez to rozumieć Regulamin organizacyjny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
6)
stałym dyżurze - należy przez to rozumieć stały dyżur Głównego Inspektora;
7)
planie operacyjnym - należy przez to rozumieć "Plan operacyjny funkcjonowania Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny";
8)
GSK - należy przez to rozumieć główne stanowisko kierowania Głównego Inspektora w stałej siedzibie;
9)
ZMP - należy przez to rozumieć główne stanowisko kierowania Głównego Inspektora w zapasowym miejscu pracy;
10)
komórkach organizacyjnych Inspektoratu - należy przez to rozumieć biura, Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, Gabinet Głównego Inspektora oraz delegatury terenowe;
11)
kierujących komórkami organizacyjnymi Inspektoratu - należy przez to rozumieć dyrektorów komórek organizacyjnych Inspektoratu i naczelników delegatur terenowych.
§  3. 
Regulamin określa:
1)
kompetencje Głównego Inspektora i Zastępców Głównego Inspektora w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
2)
siedzibę Inspektoratu i jego podstawowe funkcje;
3)
strukturę organizacyjną Inspektoratu;
4)
zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
5)
szczegółowe zakresy działania wybranych komórek organizacyjnych Inspektoratu.

Rozdział  2

Kompetencje Głównego Inspektora oraz Zastępców Głównego Inspektora w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny

§  4. 
1. 
W warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, Główny Inspektor kieruje Inspektoratem przy pomocy Zastępców Głównego Inspektora, Dyrektora Generalnego i kierujących komórkami organizacyjnymi Inspektoratu.
2. 
Główny Inspektor kierując działalnością Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w tym podczas podwyższania gotowości obronnej państwa:
1)
wydaje dyspozycje mające na celu zapewnienie prawidłowej realizacji zadań przez Zastępców Głównego Inspektora, Dyrektora Generalnego, kierujących komórkami organizacyjnymi Inspektoratu lub innych upoważnionych pracowników;
2)
organizuje wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony w Inspektoracie;
3)
rozpatruje i podejmuje decyzje w sprawach zastrzeżonych do osobistej aprobaty, w tym w obszarze:
a)
korespondencji i meldunków kierowanych do ministra właściwego do spraw transportu,
b)
zatwierdzania organizacji i zasad działania Inspektoratu,
c)
ustalania zasad ochrony informacji niejawnych w Inspektoracie.
3. 
W razie nieobecności Głównego Inspektora, jego funkcje wykonują w kolejności: Zastępcy Głównego Inspektora, Dyrektor Generalny, upoważniony pisemnie kierujący komórką organizacyjną Inspektoratu lub inny pracownik, w zakresie określonym w upoważnieniu.
§  5. 
1. 
Zastępcy Głównego Inspektora wykonują wyznaczone przez Głównego Inspektora zadania oraz pełnią zastępstwo w razie jego nieobecności.
2. 
Zastępcy Głównego Inspektora realizują swoje zadania stosownie do ustalonego zakresu działania oraz przyznanych im uprawnień w przedmiocie wydawania decyzji i spraw związanych z zapewnieniem sprawnego funkcjonowania Inspektoratu, warunków jego działania, a także organizacji pracy, i w tym zakresie nadzorują działalność wszystkich komórek organizacyjnych Inspektoratu.
3. 
Zastępcy Głównego Inspektora mogą odpowiadać za obsadę kadrową Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

Rozdział  3

Siedziba Inspektoratu i jego podstawowe funkcje

§  6. 
Inspektorat jest urzędem zapewniającym obsługę Głównego Inspektora.
§  7. 
Inspektorat ma swoją siedzibę w Warszawie.
§  8. 
Działalność Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny podporządkowana jest nadrzędnemu zadaniu, jakim jest obrona Rzeczypospolitej Polskiej.
§  9. 
1. 
Inspektorat w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny realizuje zadania określone w regulaminie organizacyjnym Inspektoratu obowiązującym w stanie stałej gotowości obronnej państwa.
2. 
Do zadań Inspektoratu należy przede wszystkim realizacja zadań powierzonych Głównemu Inspektorowi w ramach przysługujących mu kompetencji, zgodnie z przepisami prawnymi i decyzjami ministra właściwego do spraw transportu.
3. 
Po wprowadzeniu wyższych stanów gotowości obronnej państwa zadania realizowane w stanie stałej gotowości obronnej państwa, na podstawie decyzji ministra właściwego do spraw transportu, mogą zostać ograniczone lub zawieszone.
§  10. 
W celu zapewnienia ciągłości wymiany informacji z ministrem właściwym do spraw transportu oraz organami współdziałającymi, w Inspektoracie funkcjonuje stały dyżur, którego zasady działania regulują przepisy odrębne.
§  11. 
1. 
W celu zapewnienia ciągłości działania Głównego Inspektora w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny przygotowuje się:
1)
obiekty budowlane stanowiące GSK;
2)
obiekty budowlane pozyskane w ramach świadczeń na rzecz obrony, planowane jako ZMP.
2. 
GSK rozwijane jest na podstawie postanowienia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o przejściu organów władzy publicznej na określone stanowiska kierowania.
3. 
Przemieszczenie do ZMP realizuje się na podstawie decyzji Głównego Inspektora, po wcześniejszym otrzymaniu do realizacji zadania operacyjnego od ministra właściwego do spraw transportu, zgodnie z opracowanym planem operacyjnym, po uprzednim powiadomieniu Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
4. 
Przygotowanie i organizację GSK i ZMP, organizację pracy na stanowiskach kierowania oraz kwestie związane z przemieszczeniem się do ZMP regulują:
1)
zarządzenie w sprawie przygotowania i organizacji głównego stanowiska kierowania Głównego Inspektora w stałej siedzibie i zapasowym miejscu pracy;
2)
regulamin i instrukcja pracy na głównym stanowisku kierowania Głównego Inspektora w stałej siedzibie;
3)
regulamin i instrukcja pracy na głównym stanowisku kierowania Głównego Inspektora w zapasowym miejscu pracy.
5. 
Pracownicy niewchodzący w skład GSK i ZMP realizują swoje zadania służbowe na podstawie Regulaminu.
§  12. 
Kierujący komórkami organizacyjnymi Inspektoratu ustalają szczegółowy podział wykonywanych zadań wśród pracowników komórek organizacyjnych Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

Rozdział  4

Struktura organizacyjna Inspektoratu

§  13. 
1. 
Z chwilą wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa Inspektorat funkcjonuje z zachowaniem struktur obowiązujących w stanie stałej gotowości obronnej państwa.
2. 
Stosownie do potrzeb, mogą zostać wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej Inspektoratu.
3. 
Z chwilą zmiany zakresu zadań realizowanych przez Inspektorat, na podstawie decyzji ministra właściwego do spraw transportu, mogą nastąpić zmiany w strukturze etatowej Inspektoratu.
§  14. 
W skład Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego;
2)
Biuro Dyrektora Generalnego;
3)
Biuro Finansowe;
4)
Biuro Informacji i Promocji;
5)
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej;
6)
Biuro Nadzoru Inspekcyjnego;
7)
Biuro Prawne;
8)
Biuro Teleinformatyki;
9)
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym;
10)
Gabinet Głównego Inspektora;
11)
delegatury terenowe.
§  15. 
W sytuacji wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa liczba etatów w komórkach organizacyjnych Inspektoratu, może ulec zmianie w stosunku do liczby etatów obowiązujących w stanie stałej gotowości obronnej państwa. Struktura etatowa Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny stanowi załącznik do Regulaminu.

Rozdział  5

Zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny

§  16. 
1. 
Komórki organizacyjne Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny realizują zadania określone w regulaminie organizacyjnym Inspektoratu, obowiązującym w stanie stałej gotowości obronnej państwa.
2. 
Po wprowadzeniu wyższych stanów gotowości obronnej państwa, zadania realizowane w stanie stałej gotowości obronnej państwa, na podstawie decyzji Głównego Inspektora, Zastępców Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego, mogą zostać ograniczone lub zawieszone.
3. 
Komórki organizacyjne Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny:
1)
w zakresie spraw ogólnoobronnych:
a)
realizują zadania wynikające z kompetencji Głównego Inspektora,
b)
realizują zadania ustalone przez Głównego Inspektora,
c)
przygotowują materiały i opracowania na potrzeby Głównego Inspektora,
d)
przyjmują i ewidencjonują informacje oraz przekazują je Głównemu Inspektorowi, za pośrednictwem Gabinetu Głównego Inspektora,
e)
przygotowują projekty zarządzeń, decyzji i wytycznych wydawanych przez Głównego Inspektora,
f)
podejmują działania w zakresie zapobiegania sytuacjom kryzysowym i uczestniczą zgodnie z właściwością w usuwaniu ich skutków,
g)
bieżąco uaktualniają Regulamin, plan struktury etatowej komórek organizacyjnych Inspektoratu oraz zakres obowiązków poszczególnych pracowników w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
h)
współdziałają w aktualizacji dokumentacji dotyczącej podwyższania gotowości obronnej państwa w Inspektoracie,
i)
realizują zadania wynikające z bieżącej działalności Inspektoratu w zakresie spraw obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej, według kompetencji;
2)
w zakresie spraw gospodarczo-obronnych:
a)
przygotowują dane do projektów planów realizacji zadań obronnych w ramach wydatków na obronę i bezpieczeństwo państwa,
b)
przygotowują ocenę funkcjonowania Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w tym na GSK i w ZMP.

Rozdział  6

Szczegółowe zakresy działania wybranych komórek organizacyjnych Inspektoratu

§  17. 
Gabinet Głównego Inspektora:
1)
koordynuje całokształt wykonywania zadań obronnych, w tym podwyższania gotowości obronnej w Inspektoracie oraz realizuje zadania w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej;
2)
utrzymuje kontakt z Szefem Obrony Cywilnej Kraju, Rządowym Centrum Bezpieczeństwa, urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw transportu oraz organem administracji samorządowej, zgodnie z obowiązującymi zasadami w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
3)
sprawuje w imieniu Głównego Inspektora nadzór i kontrolę w zakresie terminowego i prawidłowego wykonania zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w komórkach organizacyjnych Inspektoratu;
4)
określa zasady, tryb i terminy wykonywania zadań obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej dla kierujących komórkami organizacyjnymi Inspektoratu oraz udziela merytorycznego wsparcia w organizowaniu pracy w zakresie powierzonych zadań;
5)
organizuje i nadzoruje wykonywanie zadań obronnych, w tym zadań operacyjnych przez delegatury terenowe;
6)
organizuje i koordynuje realizację zadań określonych przez organ administracji samorządowej oraz ministra właściwego do spraw transportu w sprawach obrony cywilnej;
7)
organizuje i koordynuje realizację zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony;
8)
prowadzi sprawy związane z reklamowaniem pracowników od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
9)
prowadzi ewidencję osób zatrudnionych w Inspektoracie, podlegających obowiązkowi pełnienia czynnej służby wojskowej;
10)
sporządza i ewidencjonuje meldunki oraz sprawozdania kierownictwa Inspektoratu i przekazuje je według właściwości;
11)
zapewnia obsługę organizacyjną prac Głównego Inspektora i Zastępców Głównego Inspektora;
12)
planuje, organizuje i realizuje szkolenia z zakresu obrony cywilnej dla pracowników Inspektoratu;
13)
posiada aktualną wiedzę o miejscu przebywania kierownictwa Inspektoratu;
14)
organizuje współpracę Głównego Inspektora z wojewódzkimi inspektorami transportu drogowego w zakresie wykonywania zadań obronnych.
§  18. 
Biuro Dyrektora Generalnego:
1)
organizuje uzupełnianie stanów etatowych przewidzianych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, pozyskując w miejsce osób przewidzianych do służby wojskowej w Siłach Zbrojnych i jednostkach przewidzianych do militaryzacji, pracowników z zakładów pracy;
2)
prowadzi sprawy kadrowe i szkoleniowe pracowników, a także planuje pracę Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w tym podczas podwyższania gotowości obronnej państwa;
3)
uaktualnia etaty i wykazy obsady stanowisk pracy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz zakresy obowiązków poszczególnych pracowników;
4)
pozostaje w gotowości do odwołania z urlopów pracowników, wprowadzenia zakazu ich udzielania jak również ogranicza do niezbędnych potrzeb delegacje służbowe;
5)
ogranicza do niezbędnego minimum rozwiązywanie umów o pracę;
6)
prowadzi czynności zmierzające do zawieszenia działalności niektórych wydziałów, sekcji oraz samodzielnych lub wieloosobowych stanowisk pracy w komórkach organizacyjnych Inspektoratu i podporządkowania zatrudnionych w nich pracowników kierującemu inną komórką organizacyjną Inspektoratu lub naczelnikowi innego wydziału;
7)
realizuje zadania związane z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym Inspektoratu, w tym GSK i ZMP, podczas podwyższania gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;
8)
zapewnia ochronę fizyczną oraz ochronę przeciwpożarową;
9)
organizuje zbiorową i indywidualną ochronę pracowników Inspektoratu przed środkami rażenia;
10)
organizuje i zaopatruje pracowników w odzież i sprzęt ochronny zabezpieczające przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych;
11)
organizuje w szczególności niezbędne odkażalniki, środki ochrony indywidualnej, materiały do zaciemniania i zaopatruje w nie siły ratownicze Inspektoratu;
12)
utrzymuje w stałej gotowości niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające funkcjonowanie GSK i ZMP, z wyjątkiem łączności i sprzętu teleinformatycznego;
13)
wyposaża GSK i ZMP w sprzęt obrony cywilnej;
14)
zabezpiecza ważną dokumentację komórek organizacyjnych Inspektoratu i prowadzi Archiwum Zakładowe GITD.
§  19. 
Biuro Informacji i Promocji prowadzi politykę informacyjną Głównego Inspektora i organizuje współpracę ze środkami masowego przekazu, w obszarze działalności Inspektoratu.
§  20. 
Biuro Nadzoru Inspekcyjnego:
1)
zbiera i selekcjonuje informacje z wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego, zwłaszcza o zagrożeniach i stanie bezpieczeństwa oraz przedstawia je kierownictwu za pośrednictwem Gabinetu Głównego Inspektora;
2)
realizuje zadania kontrolne w Inspektoracie dotyczące wykonywanych zadań podczas podwyższania gotowości obronnej państwa.
§  21. 
Biuro Prawne:
1)
prowadzi obsługę prawną Głównego Inspektora i komórek organizacyjnych Inspektoratu w zakresie obronności, w tym uczestniczy w redagowaniu i opracowywaniu pod względem formalnoprawnym wydawanych przez Głównego Inspektora aktów prawa wewnętrznego związanych z realizacją zadań obronnych;
2)
prowadzi rejestry oraz zbiory oryginałów zarządzeń, wytycznych i decyzji Głównego Inspektora oraz zarządzeń i decyzji Dyrektora Generalnego, związanych z wykonywaniem zadań obronnych, ogłasza je pracownikom oraz przekazuje kierującym komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w celu zaznajomienia pracowników z ich treścią;
3)
monitoruje zmiany w przepisach prawnych dotyczących wykonywania zadań obronnych i mających wpływ na funkcjonowanie Inspektoratu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
§  22. 
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej zbiera, analizuje i przedstawia Głównemu Inspektorowi informacje o zagrożeniach i stanie bezpieczeństwa.
§  23. 
Biuro Finansowe prowadzi obsługę finansowo-księgową Inspektoratu w części dotyczącej obronności.
§  24. 
Biuro Teleinformatyki zapewnia prawidłowe funkcjonowanie łączności i sprzętu teleinformatycznego Inspektoratu oraz niezbędnych systemów teleinformatycznych, zwłaszcza na GSK i w ZMP.
§  25. 
1. 
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego oraz delegatury terenowe realizują zadania określone w Regulaminie oraz przekazane im do realizacji przez Głównego Inspektora wybrane zadania obronne.
2. 
Pracownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu, o których mowa w ust. 1, stanowią rezerwę osobową Inspektoratu na potrzeby wykonywania zadań obronnych i stosownie do potrzeb kierowani są przez Głównego Inspektora, Zastępców Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego do pracy w komórkach organizacyjnych Inspektoratu, o których mowa w § 17-24.
§  26. 
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, stosuje się przepisy regulaminu organizacyjnego Inspektoratu obowiązującego w stanie stałej gotowości obronnej państwa, z uwzględnieniem przepisów szczególnych, mających zastosowanie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

Załącznik

STRUKTURA ETATOWA GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO

Kierownictwo Głównego Inspektoratu Transportu DrogowegoDyrektor/Naczelnik delegaturyZastępca Dyrektora/Zastępca Naczelnika delegaturyNaczelnik wydziałuZastępca Naczelnika wydziałuPozostali pracownicy w komórkach organizacyjnychRazem w komórkach organizacyjnych
Główny Inspektor Transportu Drogowego1-----1
Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego3-----3
Dyrektor Generalny1-----1
Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego-12628798
Biuro Dyrektora Generalnego-125-70,10878,108
Biuro Finansowe-116-8391
Biuro Informacji i Promocji-122111,2517,25
Biuro Teleinformatyki-112-3236
Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej-1243251,33261,33
Biuro Nadzoru Inspekcyjnego-122,8-25,07530,875
Biuro Prawne-114138,645,6
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym-1252127,925137,925
Gabinet Głównego Inspektora111-21,87524,875
Delegatura Północno-Zachodnia-1---1011
Delegatura Południowo-Zachodnia-1---1213
Delegatura Śląska-1---1011
Delegatura Południowa-1---1415
Delegatura Północna-1---1011
Delegatura Wielkopolska-1---1213
Delegatura Centralna-1---1112
Delegatura Północno-Wschodnia-1---1415
Delegatura Wschodnia-1---1415
Delegatura Południowo-Wschodnia-1---1011
Razem pracowników5201637,89865,163952,963