Ustalenie regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MIiR.2015.42

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lipca 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 26
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 17 lipca 2015 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ustala się regulamin organizacyjny Centrum Projektów Europejskich, zwanego dalej "Centrum", który określa szczegółową organizację, zakres zadań i tryb pracy Centrum.
§  2. 
Regulamin organizacyjny Centrum stanowi załącznik do zarządzenia.
§  3. 
Traci moc zarządzenie nr 26 Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2014 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich (Dz. Urz. Min. Inf. i Roz. poz. 32).
§  4. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH

§  1. 
Centrum Projektów Europejskich, zwane dalej "Centrum", realizuje zadania określone w Statucie, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 27 Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lipca 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Europejskich.
§  2. 
1. 
W skład Centrum wchodzą:
1)
Dyrektor;
2)
Zastępca Dyrektora do Spraw Europejskiego Funduszu Społecznego i Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (ds. EFS i PIFE);
3)
Zastępca Dyrektora do Spraw Wspólnych Sekretariatów Technicznych i Kontroli (ds. WST i Kontroli)

- zwani dalej "Zastępcami Dyrektora";

4)
Główny Księgowy;
5)
Radca Prawny;
6)
Wydział Finansowy (WF);
7)
Wydział Administracji (WA);
8)
Wydział Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich;
9)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Słowacja z siedzibą w Krakowie (WST PL-SK), pełniący funkcje:
a)
Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka 2007 - 2013,
b)
Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020;
10)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk z siedzibą w Gdańsku (WST PB), pełniący funkcje:
a)
Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2007-2013,
b)
Wspólnego Sekretariatu Programu Współpracy Interreg V-A Południowy Bałtyk 2014-2020;
11)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie)-Brandenburgia 2007-2013 z siedzibą w Zielonej Górze (WST PL-BB);
12)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 z siedzibą w Warszawie (WST PL-BY-UA);
13)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013 z siedzibą w Warszawie (WST LT-PL-RU);
14)
Wspólny Sekretariat Programu Współpracy Interreg V-A Polska-Saksonia 2014-2020 z siedzibą we Wrocławiu (WS PL-SN);
15)
Wydział Kontroli;
16)
Wydział Projektów EFS (WP EFS);
17)
Wydział Koordynacji Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE);
18)
Wydział Centralnego Punktu Informacyjnego (CPI);
19)
Zespół Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego (KOEFS);
20)
Samodzielne stanowisko Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI);
21)
Sekretariat.
2. 
Strukturę organizacyjną Centrum przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik do regulaminu.
§  3. 
1. 
Centrum kieruje Dyrektor przy pomocy dwóch Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 6-19.
2. 
Zastępców Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor.
3. 
W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje Zastępca Dyrektora lub kierownik komórki organizacyjnej wyznaczony w trybie określonym w § 19 ust. 1..
4. 
Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Centrum i wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Centrum.
5. 
Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.
6. 
Dyrektor może, w trybie określonym w § 19 ust. 1, upoważnić Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 oraz pracowników Centrum, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
§  4. 
Do zadań Dyrektora należy kierowanie działalnością Centrum, w szczególności:
1)
realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z:
a)
przepisów o finansach publicznych,
b)
przepisów o rachunkowości;
2)
wykonywanie zadań powierzonych instytucji pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), wynikających z porozumienia zawartego między ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego a Centrum, w tym:
a)
zawieranie umów o dofinansowanie projektów lub wydawanie decyzji o dofinansowaniu projektów;
b)
wydawanie decyzji, o których mowa w art. 61, art. 64, art. 189 ust. 3b i art. 207 ust. 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.).
3)
wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi części budżetowej;
4)
bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Radcy Prawnego, Wydziału Administracji, Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich, Samodzielnego stanowiska ABI oraz Sekretariatu.
§  5. 
1. 
Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. EFS i PIFE należy w szczególności:
1)
kierowanie bieżącą pracą WP EFS, PIFE, CPI i KOEFS;
2)
bezpośrednie nadzorowanie Naczelników WP EFS, PIFE i CPI oraz koordynatora KOEFS;
3)
koordynacja zadań związanych z wdrożeniem Strategii Centrum Projektów Europejskich, zwanej dalej "Strategią", w tym koordynacja zadań związanych z monitorowaniem realizacji Strategii we współpracy z kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum;
4)
koordynacja zadań związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem w Centrum systemu kontroli zarządczej;
5)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
2. 
Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. WST i Kontroli należy w szczególności:
1)
bezpośrednie nadzorowanie Kierowników Wspólnych Sekretariatów Technicznych, w zakresie określonym w obowiązujących porozumieniach zawartych między ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego, a państwową jednostką budżetową Centrum Projektów Europejskich w sprawie zapewnienia ciągłości i funkcjonowania Wspólnych Sekretariatów Technicznych;
2)
bezpośrednie nadzorowanie naczelnika Wydziału Kontroli;
3)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
§  6. 
Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
1)
kierowanie bieżącą pracą Wydziału Finansowego;
2)
bezpośrednie nadzorowanie Naczelnika Wydziału Finansowego;
3)
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z przepisami o finansach publicznych i o rachunkowości oraz zgodnie z przepisami finansowymi programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej obsługiwanych przez Centrum;
4)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
§  7. 
Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:
1)
prowadzenie obsługi legislacyjnej Centrum, w tym opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych;
2)
prowadzenie obsługi prawnej Centrum:
a)
opiniowanie projektów umów i decyzji,
b)
wydawanie opinii prawnych,
c)
reprezentowanie Centrum przed sądami, innymi organami i instytucjami.
§  8. 
Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:
1)
prowadzenie bieżącej obsługi finansowo-księgowej w tym wystawianie na rzecz beneficjentów Działania 4.3 PO WER zleceń płatności, o których mowa w art. 188 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz dokonywanie wypłat dotacji celowej na rzecz tych beneficjentów w części odpowiadającej wkładowi krajowemu ze środków budżetu państwa;
2)
sporządzanie planu finansowego we współpracy z odpowiednią Instytucją Zarządzającą, dokonywanie bieżących korekt w planie finansowym;
3)
prowadzenie gospodarki środkami finansowymi, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami;
4)
prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
5)
dokonywanie analiz finansowych i ocen w zakresie działalności finansowej Centrum;
6)
prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą wynagrodzeń pracowników Centrum oraz wynagrodzeń bezosobowych;
7)
dokonywanie weryfikacji i poświadczania wydatków w ramach Działania 4.3 PO WER, w tym przygotowywanie deklaracji wydatków.
§  9. 
Do zadań Wydziału Administracji należy w szczególności:
1)
prowadzenie spraw z zakresu informacji i promocji Centrum;
2)
obsługa administracyjna Centrum, w szczególności w zakresie:
a)
zaopatrzenia, łączności, transportu,
b)
gospodarowania mieniem, prowadzenia ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;
3)
przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z zadaniami Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4)
prowadzenie spraw związanych z organizacją Centrum;
5)
planowanie i realizacja działań związanych z rozwojem i utrzymaniem systemu informatycznego;
6)
prowadzenie archiwum zakładowego;
7)
organizacja kontroli warunków pracy w Centrum, w tym przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;
8)
prowadzenie rejestrów umów, pełnomocnictw i upoważnień, z wyłączeniem ewidencji i rejestrów prowadzonych przez ABI;
9)
publikowanie w formie elektronicznej w intranecie wewnętrznych aktów prawnych Dyrektora oraz decyzji i zarządzeń Ministra Infrastruktury i Rozwoju.
§  10. 
Do zadań Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich należy w szczególności:
1)
prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej pracowników Centrum;
2)
współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie spraw płacowo-kadrowych;
3)
prowadzenie spraw związanych z rekrutacją pracowników;
4)
koordynowanie prac związanych z procesem ocen okresowych pracowników oraz analizowanie ich wyników;
5)
organizowanie w Centrum staży, praktyk oraz wolontariatu;
6)
prowadzenie spraw związanych z rozwojem zawodowym pracowników;
7)
realizowanie zadań związanych z działalnością zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
§  11. 
1. 
Do zadań Wspólnych Sekretariatów Technicznych należy w szczególności:
1)
wspieranie Instytucji Zarządzającej i Komitetu Monitorującego oraz w stosownych przypadkach, Instytucji Audytowej w realizacji ich obowiązków;
2)
promowanie programów i rozpowszechnianie informacji o programach oraz ich celach;
3)
udzielanie informacji wnioskodawcom i beneficjentom programów dotyczących warunków uzyskania dofinasowania ze środków programów oraz przygotowania wniosków o dofinansowanie;
4)
przygotowanie zestawu dokumentów dla wnioskodawców oraz zapewnienie dostępności dokumentów dla beneficjentów programów;
5)
ogłaszanie i organizacja naboru projektów;
6)
rejestrowanie projektów;
7)
koordynacja procesu oceny wniosków projektowych;
8)
organizacja posiedzeń komitetów i grup roboczych utworzonych w ramach programów oraz sporządzanie protokołów z posiedzeń komitetów i grup roboczych;
9)
wdrażanie decyzji Komitetu Monitorującego;
10)
weryfikacja raportów sporządzanych przez beneficjentów programów;
11)
przygotowywanie raportów z realizacji programów;
12)
organizowanie szkoleń w zakresie programów EWT oraz EISP.
2. 
W skład WST PL-SK wchodzą:
1)
Zespół do Spraw Programowych;
2)
Zespół do Spraw Projektowych;
3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;
4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.
3. 
W skład WST PL-BY-UA wchodzą:
1)
Zespół do Spraw Programowych;
2)
Zespół do Spraw Projektowych;
3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;
4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.
4. 
W skład WST LT-PL-RU wchodzą:
1)
Zespół do Spraw Projektowych I;
2)
Zespół do Spraw Projektowych II;
3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;
4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.
§  12. 
Do zadań Wydziału Kontroli należy w szczególności:
1)
realizowanie zadań związanych z kontrolą w zakresie działania Centrum;
2)
kontrola I-go stopnia w programach transnarodowych i międzyregionalnych w tym:
a)
weryfikacja wydatków polskich beneficjentów,
b)
aktualizacja wytycznych dla beneficjentów dotyczących rozliczenia projektów; aktualizacja wytycznych jest przekazywana do zatwierdzenia Ministrowi Infrastruktury i Rozwoju,
c)
udzielanie beneficjentom informacji związanych z kontrolą,
d)
uczestniczenie w spotkaniach i grupach roboczych związanych z kontrolą zarówno na poziomie krajowym jak i międzynarodowym,
e)
przeprowadzenie kontroli projektów w tym kontroli na miejscu.
3)
wykonywanie zadań IP PO WER w zakresie kontroli, w tym:
a)
prowadzenie kontroli projektu na miejscu jego realizacji, w tym prowadzenie wizyt monitoringowych,
b)
prowadzenie kontroli na zakończenie realizacji projektu na miejscu jego realizacji;
c)
prowadzenie kontroli doraźnych,
d)
prowadzenie kontroli trwałości projektu,
e)
raportowanie o nieprawidłowościach,
f)
zgłaszanie podmiotów podlegających wykluczeniu do rejestru podmiotów wykluczonych na zasadach określonych w art. 207 ust. 4 ustawy o finansach publicznych.
§  13. 
1. 
Do zadań WP EFS należy wykonywanie zadań związanych z pełnieniem przez CPE funkcji Krajowej Instytucji Wspomagającej dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) oraz funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).
2. 
W skład WP EFS wchodzą:
1)
Zespół wsparcia i realizacji projektów;
2)
Zespół finansowo-organizacyjny.
3. 
Do zadań Zespołu wsparcia i realizacji projektów należy, w szczególności:
1)
W zakresie pełnienia przez CPE funkcji Instytucji Pośredniczącej dla PO WER:
a)
opracowywanie dokumentacji związanej z realizacją zadań IP POWER, a tym Rocznych Planów Działania PO WER oraz dokumentacji konkursowej,
b)
dokonywanie wyboru projektów w oparciu o kryteria zatwierdzone przez Komitet Monitorujący dla PO WER,
c)
przygotowywanie do zawarcia umów o dofinansowanie z wnioskodawcami, których projekty zostały wybrane do dofinansowania, zgodnie z minimalnym wzorem określonym przez Instytucję Zarządzającą, przygotowywanie aneksów oraz oświadczeń o rozwiązaniu tych umów w przypadku wystąpienia do tego przesłanek określonych w tych umowach,
d)
przygotowywanie projektów decyzji o dofinansowaniu projektów, które zostały wybrane do dofinansowania, zgodnie z minimalnym wzorem określonym przez Instytucję Zarządzającą, projektów zmian tych decyzji oraz projektów decyzji uchylających decyzje o dofinansowaniu w przypadku wystąpienia do tego przesłanek określonych w tych decyzjach,
e)
wykonywanie obowiązków dotyczących procedury odwoławczej, o której mowa w ustawie o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020,
f)
przeprowadzanie weryfikacji wniosków o płatność składanych w ramach PO WER wraz z załączonymi dokumentami oraz sporządzanie informacji o wynikach weryfikacji wniosku o płatność, w tym, w przypadku wystąpienia przesłanek, informacji o nałożeniu korekt finansowych,
g)
monitorowanie postępów realizacji umów o dofinansowanie projektu lub decyzji o dofinansowaniu projektu,
h)
przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie o finansach publicznych, w tym w szczególności w art. 207 ust. 9, art. 189 ust. 3b, art. 61 i art. 64 tej ustawy,
i)
monitorowanie postępów w realizacji działania 4.3 PO WER, w tym przygotowywanie prognoz wydatków, monitorowanie osiągania celów rocznych i końcowych określonych w PO WER w formie wskaźników,
j)
prowadzenie ewaluacji w oparciu o Plan ewaluacji PO WER,
k)
prowadzenie oraz zamieszczanie na stronie internetowej IP POWER wykazu kandydatów na ekspertów, o którym mowa w art. 49 ust. 10 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020,
l)
wprowadzanie danych do centralnego systemu teleinformatycznego;
2)
W zakresie pełnienia przez CPE funkcji Krajowej Instytucji Wspomagającej dla PO KL:
a)
pełnienie roli szkoleniowo - doradczej, w tym opracowywanie i aktualizowanie dokumentów i materiałów w zakresie projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej realizowanych w PO KL,
b)
wspieranie i koordynowanie Instytucji Pośredniczących w procesie planowania, wyboru oraz realizacji projektów innowacyjnych oraz projektów współpracy ponadnarodowej PO KL, w tym informowanie Instytucji Pośredniczących na temat tych projektów i ich rezultatów,
c)
wspieranie Instytucji Zarządzającej i Grupy Roboczej ds. horyzontalnych w kwestiach dotyczących projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej PO KL, w tym aktualizacji Tematów projektów innowacyjnych oraz przy realizacji Planu Komunikacji PO KL,
d)
zarządzanie wypracowanymi rezultatami projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej PO KL oraz wspieranie i monitorowanie procesu upowszechniania i włączania rezultatów projektów innowacyjnych do głównego nurtu polityki na poziomie projektów, w tym prowadzenie współpracy z mediami w tym zakresie,
e)
pełnienie roli sekretariatu oraz koordynowanie i monitorowanie prac Sieci Tematycznych PO KL,
f)
wspieranie podmiotów polskich i z innych krajów w poszukiwaniu partnera do współpracy ponadnarodowej.
4. 
Do zadań Zespołu finansowo-organizacyjnego należy, w szczególności:
1)
W zakresie pełnienia przez CPE funkcji Instytucji Pośredniczącej dla PO WER:
a)
zarządzanie budżetem pomocy technicznej PO WER, w szczególności przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów pomocy technicznej PO WER i sprawozdań z ich realizacji oraz współpraca z WF w tym zakresie,
b)
przekazywanie Instytucji Zarządzającej wszystkich niezbędnych informacji o procedurach i weryfikacjach prowadzonych w związku z rozliczaniem wydatków, w szczególności dla potrzeb certyfikacji,
c)
koordynacja opracowania Rocznego Planu działań informacyjno-promocyjnych oraz realizacja działań informacyjno-promocyjnych dla projektów współpracy ponadnarodowej PO WER zgodnie z właściwymi Wytycznymi,
d)
prowadzenie działań związanych z zamówieniami publicznymi na potrzeby realizacji projektów współpracy ponadnarodowej PO WER oraz współpraca z WA w tym zakresie,
e)
koordynacja działań związanych z danymi osobowymi w zakresie projektów współpracy ponadnarodowej PO WER,
f)
administrowanie stroną internetową CPE w zakresie projektów współpracy ponadnarodowej PO WER,
g)
pełnienie funkcji administratora merytorycznego PO WER,
h)
inne działania finansowo-administracyjne związane w szczególności z: rozliczaniem faktur i rachunków, szkoleniami wewnętrznymi, archiwizacją dokumentacji, koordynacją aktualizacji instrukcji wykonawczych, itp.
2)
W zakresie pełnienia przez CPE funkcji Krajowej Instytucji Wspomagającej dla PO KL:
a)
zarządzanie budżetem pomocy technicznej PO KL, w szczególności koordynacja opracowania i aktualizacji Rocznych Planów Działania oraz przygotowywania wniosków o płatność PO KL w zakresie merytorycznym oraz współpraca z WF oraz WA w tym zakresie,
b)
koordynowanie opracowania Rocznego Planu działań informacyjno-promocyjnych PO KL oraz realizacja działań informacyjno - promocyjnych na rzecz projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej PO KL,
c)
prowadzenie działań związanych z zamówieniami publicznymi na potrzeby realizacji projektów współpracy ponadnarodowej PO WER oraz współpraca z WA w tym zakresie,
d)
administrowanie stroną internetową CPE w zakresie KIW,
e)
inne działania finansowo-administracyjne związane w szczególności z: rozliczaniem faktur i rachunków, szkoleniami wewnętrznymi, archiwizacją dokumentacji, itp.
§  14. 
Do zadań PIFE należy w szczególności:
1)
opracowywanie i rozwój standardów świadczenia usług w Sieci PIFE 2014-2020 oraz systemu certyfikacji Punktów Informacyjnych i ich pracowników;
2)
realizacja certyfikacji Sieci PIFE 2014-2020 zgodnie z Zasadami prowadzenia certyfikacji Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich i ich pracowników;
3)
monitorowanie jakości pracy oraz działań podejmowanych przez Sieć PIFE 2014-2020;
4)
zapewnienie szkoleń i rozwoju kompetencji personelu Sieci PIFE 2014-2020;
5)
wsparcie współpracy i wymiany doświadczeń w ramach Sieci PIFE 2014-2020;
6)
prowadzenie działań zmierzających do wprowadzenia jednolitej wizualizacji Sieci PIFE 2014-2020.
§  15. 
Do zadań CPI należy w szczególności:
1)
prowadzenie w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb informacyjnych klienta telefonicznej, elektronicznej, pisemnej i osobistej obsługi klientów poszukujących informacji o Funduszach Europejskich (programy Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia i Umowy Partnerstwa) w poniższym zakresie:
a)
informowanie o możliwościach uzyskania dofinansowania z Funduszy Europejskich,
b)
informowanie o dostępnych, aktualnie realizowanych projektach dofinansowanych z Funduszy Europejskich,
c)
informowanie o zasadach przygotowania projektu lub wniosku o dofinansowanie z Funduszy Europejskich,
d)
informowanie o zasadach realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich,
e)
informowanie o możliwościach realizacji projektów w formule partnerstwa publiczno - prywatnego, dofinansowanych z Funduszy Europejskich,
f)
udzielanie informacji uzupełniających w zakresie programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Rolnego Rozwoju Obszarów Wiejskich;
2)
organizowanie spotkań informacyjnych i szkoleń w zakresie tematyki Funduszy Europejskich, a także udział w tego typu przedsięwzięciach;
3)
opracowywanie, wydawanie i dystrybuowanie materiałów informacyjno-promocyjnych oraz publikacji związanych z działalnością CPI;
4)
wykonywanie innych zadań wynikających z udziału w Sieci PIFE 2014-2020 koordynowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
§  16. 
Do zadań KOEFS należą zadania związane z koordynacją funkcjonowania sieci Regionalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego (ROEFS) oraz prowadzeniem działań informacyjnych i promocyjnych propagujących ten program, w szczególności:
1)
obsługa ogólnopolskiej infolinii Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS);
2)
wydawanie publikacji poświęconych EFS;
3)
organizacja kampanii i akcji promocyjnych poświęconych EFS;
4)
organizacja spotkań, warsztatów, seminariów, grup roboczych poświęconych wdrażaniu Programu, w tym organizacja posiedzeń Komitetu Monitorującego PO KL oraz pełnienie roli wspólnego Sekretariatu dla 6 grup roboczych funkcjonujących przy KM PO KL w zakresie administracyjno-technicznym.
§  17. 
Do zadań ABI należy w szczególności:
1)
zapewnianie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w szczególności przez:
a)
sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowywanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych,
b)
nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych,
c)
zapewnianie zapoznania się osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
2)
prowadzenie w sposób zgodny z przepisami o ochronie danych osobowych rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych, z wyjątkiem zbiorów określonych w art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1999 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.);
3)
koordynowanie procesu przyznawania uprawnień do przetwarzania danych osobowych, w tym prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
4)
nadzór nad zabezpieczeniem danych osobowych oraz podejmowanie działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie przetwarzania danych osobowych;
5)
nadzór nad procesem udostępniania danych osobowych instytucjom i osobom spoza Centrum, w tym wydawania stosownych opinii;
6)
nadzór nad procesem powierzania przetwarzania danych osobowych innym podmiotom, w tym opiniowanie umów z tymi podmiotami w zakresie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych;
7)
współpraca z Generalnym Inspektorem Danych Osobowych w zakresie określonym w przepisach o ochronie danych osobowych.
§  18. 
Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:
1)
przyjmowanie, wysyłanie oraz rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
2)
prowadzenie terminarza spotkań kierownictwa Centrum;
3)
prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych Centrum, w szczególności listy obecności, delegacje;
4)
prowadzenie rejestrów zarządzeń i decyzji Dyrektora oraz gromadzenie zbiorów zarządzeń i decyzji Ministra Infrastruktury i Rozwoju mających związek z działalnością Centrum;
5)
przygotowywanie na polecenia Dyrektora lub Zastępców Dyrektora pism dotyczących spraw z zakresu działania Centrum;
6)
obsługa jednostki w zakresie administracyjno-biurowym, w tym zabezpieczenie materiałów biurowych i eksploatacyjnych;
7)
archiwizacja dokumentów.
§  19. 
1. 
System zastępstw i upoważnień oraz szczegółowy zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum określa Dyrektor w drodze decyzji.
2. 
Strukturę etatową komórek organizacyjnych Centrum i zakresy obowiązków pracowników zatwierdza Dyrektor.

Załącznik

SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH

grafika
1 Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).