Ustalenie regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MIiR.2014.32
Akt utracił moc Wersja od: 1 kwietnia 2014 r.
ZARZĄDZENIE Nr 26
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 29 kwietnia 2014 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Ustala się regulamin organizacyjny Centrum Projektów Europejskich, zwanego dalej "Centrum", który określa szczegółową organizację, zakres zadań i tryb pracy Centrum.2.
Regulamin organizacyjny Centrum stanowi załącznik do zarządzenia.§ 2.
Traci moc zarządzenie nr 14 Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 29 lipca 2013 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich.§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 kwietnia 2014 r.ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
§ 1.
Centrum Projektów Europejskich, zwane dalej "Centrum", realizuje zadania określone w Statucie, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 16 Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Europejskich.§ 2.
1.
W skład Centrum wchodzą:1)
Dyrektor;2)
Zastępca Dyrektora do Spraw Europejskiego Funduszu Społecznego i Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (ds. EFS i PIFE),3)
Zastępca Dyrektora do Spraw Wspólnych Sekretariatów Technicznych i Kontroli (ds. WST i Kontroli)- zwani dalej "Zastępcami Dyrektora";
4)
Główny Księgowy;5)
Radca Prawny;6)
Wydział Finansowy;7)
Wydział Administracji;8)
Wydział Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich;9)
Wspólny Sekretariat Techniczny Polska - Słowacja z siedzibą w Krakowie (WST PL-SK), pełniący funkcje:a)
Wspólnego Sekretariatu Technicznego Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2007-2013,b)
Wspólnego Sekretariatu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2014-2020;10)
Wspólny Sekretariat Techniczny Południowy Bałtyk z siedzibą w Gdańsku (WST PB), pełniący funkcje:a)
Wspólnego Sekretariatu Technicznego Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2007-2013,b)
Wspólnego Sekretariatu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2014-2020;11)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013 z siedzibą w Zielonej Górze (WST PL-BB);12)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 z siedzibą w Warszawie (WST PL-BY-UA);13)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013 z siedzibą w Warszawie (WST LT-PL-RU);14)
Wspólny Sekretariat Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2014-2020 z siedzibą we Wrocławiu (WST PL-SN);15)
Wydział Kontroli;16)
Wydział Krajowej Instytucji Wspomagającej dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (KIW);17)
Wydział Koordynacji Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE);18)
Wydział Centralnego Punktu Informacyjnego (CPI);19)
Zespół Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego (KOEFS);20)
Sekretariat.2.
Strukturę organizacyjną Centrum przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik do regulaminu.§ 3.
1.
Centrum kieruje Dyrektor przy pomocy dwóch Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 6-19.2.
Zastępców Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor.3.
W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje Zastępca Dyrektora lub kierownik komórki organizacyjnej wyznaczony w trybie określonym w § 18 ust. 1.4.
Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Centrum i wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Centrum.5.
Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.6.
Dyrektor może, w trybie określonym w § 18 ust. 1, upoważnić Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.§ 4.
Do zadań Dyrektora należy kierowanie działalnością Centrum, w szczególności:1)
realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z:a)
przepisów o finansach publicznych,b)
przepisów o rachunkowości;2)
wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi części budżetowej;3)
bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Radcy Prawnego, Wydziału Administracji, Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich oraz Sekretariatu.§ 5.
1.
Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. EFS i PIFE należy w szczególności:1)
kierowanie bieżącą pracą KIW, PIFE, CPI i KOEFS;2)
bezpośrednie nadzorowanie Naczelników KIW, PIFE i CPI oraz koordynatora KOEFS;3)
koordynacja zadań związanych z wdrożeniem Strategii Centrum Projektów Europejskich, zwanej dalej "Strategią", w tym koordynacja zadań związanych z monitorowaniem realizacji Strategii we współpracy z kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum;4)
koordynacja zadań związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem w Centrum systemu kontroli zarządczej, w tym systemu zarządzania przez cele;5)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.2.
Do zadań Zastępcy Dyrektora ds. WST i Kontroli należy w szczególności:1)
bezpośrednie nadzorowanie Kierowników Wspólnych Sekretariatów Technicznych, w zakresie określonym w obowiązujących porozumieniach zawartych między ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego a państwową jednostką budżetową Centrum Projektów Europejskich w sprawie zapewnienia ciągłości i funkcjonowania Wspólnych Sekretariatów Technicznych;2)
bezpośrednie nadzorowanie naczelnika Wydziału Kontroli;3)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.§ 6.
Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:1)
kierowanie bieżącą pracą Wydziału Finansowego;2)
bezpośrednie nadzorowanie Naczelnika Wydziału Finansowego;3)
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z przepisami o finansach publicznych i o rachunkowości oraz zgodnie z przepisami finansowymi programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej obsługiwanych przez Centrum;4)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.§ 7.
Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:1)
prowadzenie obsługi legislacyjnej Centrum, w tym opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych;2)
prowadzenie obsługi prawnej Centrum:a)
opiniowanie projektów umów,b)
wydawanie opinii prawnych,c)
reprezentowanie Centrum przed sądami, innymi organami i instytucjami.§ 8.
Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:1)
prowadzenie bieżącej obsługi finansowo-księgowej;2)
sporządzanie planu finansowego we współpracy z odpowiednią Instytucją Zarządzającą, dokonywanie bieżących korekt w planie finansowym;3)
prowadzenie gospodarki środkami finansowymi, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami;4)
prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej;5)
dokonywanie analiz finansowych i ocen w zakresie działalności finansowej Centrum;6)
prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą wynagrodzeń pracowników Centrum oraz wynagrodzeń bezosobowych.§ 9.
Do zadań Wydziału Administracji należy w szczególności:1)
prowadzenie spraw z zakresu informacji i promocji Centrum;2)
obsługa administracyjna Centrum, w szczególności w zakresie:a)
zaopatrzenia, łączności, transportu,b)
gospodarowania mieniem, prowadzenia ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;3)
przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z zadaniami Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami;4)
prowadzenie spraw związanych z organizacją Centrum;5)
planowanie i realizacja działań związanych z rozwojem i utrzymaniem systemu informatycznego;6)
prowadzenie archiwum zakładowego;7)
organizacja kontroli warunków pracy w Centrum, w tym przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;8)
prowadzenie rejestrów umów, pełnomocnictw i upoważnień;9)
publikowanie w formie elektronicznej w intranecie wewnętrznych aktów prawnych Dyrektora oraz decyzji i zarządzeń Ministra Infrastruktury i Rozwoju.§ 10.
Do zadań Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich należy w szczególności:1)
prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej pracowników Centrum;2)
prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych;3)
współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie spraw płacowo-kadrowych;4)
prowadzenie spraw związanych z rekrutacją pracowników;5)
koordynowanie prac związanych z procesem ocen okresowych pracowników oraz analizowanie ich wyników;6)
organizowanie w Centrum staży, praktyk oraz wolontariatu;7)
prowadzenie spraw związanych z rozwojem zawodowym pracowników;8)
realizowanie zadań związanych z działalnością zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.§ 11.
1.
Do zadań Wspólnych Sekretariatów Technicznych należy w szczególności:1)
wspieranie Instytucji Zarządzającej i Komitetu Monitorującego oraz w stosownych przypadkach, Instytucji Audytowej w realizacji ich obowiązków;2)
promowanie programów i rozpowszechnianie informacji o programach oraz ich celach;3)
udzielanie informacji wnioskodawcom i beneficjentom programów dotyczących warunków uzyskania dofinasowania ze środków programów oraz przygotowania wniosków o dofinansowanie;4)
przygotowanie zestawu dokumentów dla wnioskodawców oraz zapewnienie dostępności dokumentów dla beneficjentów programów;5)
ogłaszanie i organizacja naboru projektów;6)
rejestrowanie projektów;7)
koordynacja procesu oceny wniosków projektowych;8)
organizacja posiedzeń komitetów i grup roboczych utworzonych w ramach programów oraz sporządzanie protokołów z posiedzeń komitetów i grup roboczych;9)
wdrażanie decyzji Komitetu Monitorującego;10)
weryfikacja raportów sporządzanych przez beneficjentów programów;11)
przygotowywanie raportów z realizacji programów;12)
organizowanie szkoleń w zakresie programów EWT oraz EISP.2.
W skład WST PL-SK wchodzą:1)
Zespół do Spraw Programowych;2)
Zespół do Spraw Projektowych;3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.3.
W skład WST PL-BY-UA wchodzą:1)
Zespół do Spraw Programowych;2)
Zespół do Spraw Projektowych;3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.4.
W skład WST LT-PL-RU wchodzą:1)
Zespół do Spraw Projektowych I;2)
Zespół do Spraw Projektowych II;3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.§ 12.
Do zadań Wydziału Kontroli należy w szczególności:1)
realizowanie zadań związanych z kontrolą w zakresie działania Centrum;2)
kontrola I-go stopnia w programach transnarodowych i międzyregionalnych w tym:a)
weryfikacja wydatków polskich beneficjentów programów,b)
aktualizacja wytycznych dla beneficjentów programów dotyczących rozliczenia projektów; aktualizacja wytycznych jest przekazywana do zatwierdzenia Ministrowi Infrastruktury i Rozwoju,c)
udzielanie beneficjentom programów informacji związanych z kontrolą,d)
uczestniczenie w spotkaniach i grupach roboczych związanych z kontrolą zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym,e)
przeprowadzenie kontroli projektów, w tym kontroli na miejscu.§ 13.
1.
Do zadań KIW należy koordynacja działań związanych z wyborem i realizacją projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej oraz współpracą ponadnarodową, a w szczególności:1)
pełnienie roli szkoleniowo - doradczej, w tym opracowywanie i aktualizowanie dokumentów i materiałów w zakresie projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej;2)
wspieranie i koordynowanie Instytucji Pośredniczących w procesie planowania, wyboru oraz realizacji projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej, realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), w tym informowanie Instytucji Pośredniczących na temat tych projektów i o ich rezultatach;3)
wspieranie Instytucji Zarządzającej i Grupy Roboczej ds. horyzontalnych w kwestiach dotyczących projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej, w tym przy aktualizacji Tematów projektów innowacyjnych oraz przy realizacji Planu Komunikacji PO KL;4)
zarządzanie wypracowanymi rezultatami projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej oraz wspieranie i monitorowanie procesu upowszechniania i włączania rezultatów projektów innowacyjnych do głównego nurtu polityki na poziomie projektów, w tym prowadzenie współpracy z mediami w tym zakresie;5)
koordynowanie i monitorowanie działań informacyjnych i promocyjnych Instytucji Pośredniczących PO KL oraz prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych na rzecz projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej;6)
pełnienie roli sekretariatu oraz koordynowanie i monitorowanie prac Sieci Tematycznych PO KL;7)
wspieranie podmiotów polskich i z innych krajów w poszukiwaniu partnera do współpracy ponadnarodowej.2.
W skład KIW wchodzą:1)
Zespół do Spraw Projektów Współpracy Ponadnarodowej;2)
Zespół do Spraw Projektów Innowacyjnych;3)
Zespół do Spraw Wsparcia Realizacji Projektów.§ 14.
Do zadań PIFE należy w szczególności:1)
opracowywanie i rozwój standardów świadczenia usług w Sieci PIFE 2014-2020 oraz systemu certyfikacji Punktów Informacyjnych i ich pracowników;2)
realizacja certyfikacji Sieci PIFE 2014-2020 zgodnie z Zasadami prowadzenia certyfikacji Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich i ich pracowników;3)
monitorowanie jakości pracy oraz działań podejmowanych przez Sieć PIFE 2014-2020;4)
zapewnienie szkoleń i rozwoju kompetencji personelu Sieci PIFE 2014-2020;5)
wsparcie współpracy i wymiany doświadczeń w ramach Sieci PIFE 2014-2020;6)
prowadzenie działań zmierzających do wprowadzenia jednolitej wizualizacji Sieci PIFE 2014-2020.§ 15.
Do zadań CPI należy w szczególności:1)
prowadzenie w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb informacyjnych klienta telefonicznej, elektronicznej, pisemnej i osobistej obsługi klientów poszukujących informacji o Funduszach Europejskich (programy Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia i Umowy Partnerstwa) w poniższym zakresie:a)
informowanie o możliwościach uzyskania dofinansowania z Funduszy Europejskich,b)
informowanie o dostępnych, aktualnie realizowanych projektach dofinansowanych z Funduszy Europejskich,c)
informowanie o zasadach przygotowania projektu lub wniosku o dofinansowanie z Funduszy Europejskich,d)
informowanie o zasadach realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich,e)
informowanie o możliwościach realizacji projektów w formule partnerstwa publiczno -prywatnego, dofinansowanych z Funduszy Europejskich,f)
udzielanie informacji uzupełniających w zakresie programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich;2)
organizowanie spotkań informacyjnych i szkoleń w zakresie tematyki Funduszy Europejskich, a także udział w tego typu przedsięwzięciach;3)
opracowywanie, wydawanie i dystrybuowanie materiałów informacyjno-promocyjnych oraz publikacji związanych z działalnością CPI;4)
wykonywanie innych zadań wynikających z udziału w Sieci PIFE 2014-2020 koordynowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.§ 16.
Do zadań KOEFS należą zadania związane z koordynacją funkcjonowania sieci Regionalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego (ROEFS) oraz prowadzeniem działań informacyjnych i promocyjnych propagujących PO KL w szczególności:1)
certyfikacja pracowników oraz usług ROEFS, a także monitorowanie działań ROEFS;2)
kontrola i nadzór nad ROEFS w zakresie tworzenia i wdrażania standardów działania ROEFS;3)
obsługa ogólnopolskiej infolinii Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS);4)
wydawanie publikacji poświęconych EFS;5)
organizacja kampanii i akcji promocyjnych poświęconych EFS;6)
organizacja spotkań, warsztatów, seminariów, grup roboczych poświęconych wdrażaniu PO KL, w tym organizacja posiedzeń Komitetu Monitorującego PO KL, Pre-Komitetu Monitorującego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój oraz pełnienie roli wspólnego Sekretariatu dla 6 grup roboczych funkcjonujących przy KM PO KL w zakresie administracyjno-technicznym.§ 17.
Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:1)
przyjmowanie, wysyłanie oraz rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej;2)
prowadzenie terminarza spotkań kierownictwa Centrum;3)
prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych Centrum, w szczególności listy obecności, delegacje;4)
prowadzenie rejestrów zarządzeń i decyzji Dyrektora oraz gromadzenie zbiorów zarządzeń i decyzji Ministra Infrastruktury i Rozwoju mających związek z działalnością Centrum;5)
przygotowywanie na polecenia Dyrektora lub Zastępców Dyrektora pism dotyczących spraw z zakresu działania Centrum;6)
obsługa jednostki w zakresie administracyjno-biurowym, w tym zabezpieczenie materiałów biurowych i eksploatacyjnych;7)
archiwizacja dokumentów.§ 18.
1.
System zastępstw i upoważnień oraz szczegółowy zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum określa Dyrektor w drodze decyzji.2.
Strukturę etatową komórek organizacyjnych Centrum i zakresy obowiązków pracowników zatwierdza Dyrektor.Załącznik
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
grafika
1 Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).