Ustalenie regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRR.2013.11

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2013 r.

ZARZĄDZENIE Nr 14
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO
z dnia 29 lipca 2013 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Ustala się regulamin organizacyjny Centrum Projektów Europejskich, zwanego dalej "Centrum", który określa szczegółową organizację, zakres zadań i tryb pracy Centrum.
2.
Regulamin organizacyjny Centrum stanowi załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie nr 17 Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 18 grudnia 2008 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Centrum Projektów Europejskich.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą od dnia 1 lipca 2013 r.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH

§  1.
Centrum Projektów Europejskich, zwane dalej "Centrum", realizuje zadania określone w Statucie, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 16 Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Europejskich.
§  2.
1.
W skład Centrum wchodzą:
1)
Dyrektor;
2)
Zastępca Dyrektora do Spraw Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego, Krajowej Instytucji Wspomagającej dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Centralnego Punktu Informacyjnego;
3)
Zastępca Dyrektora do Spraw Wspólnych Sekretariatów Technicznych - zwani dalej "Zastępcami Dyrektora";
4)
Główny Księgowy;
5)
Radca Prawny;
6)
Wydział Finansowy;
7)
Wydział Administracji;
8)
Wydział Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich;
9)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2007-2013 z siedzibą w Krakowie (WST PL-SK);
10)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2007-2013 z siedzibą w Gdańsku (WST PB);
11)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013 z siedzibą w Zielonej Górze (WST PL-BB);
12)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 z siedzibą w Warszawie (WST PL-BY-UA);
13)
Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013 z siedzibą w Warszawie (WST LT-PL-RU);
14)
Wydział Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego (KOEFS);
15)
Wydział Krajowej Instytucji Wspomagającej dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (KIW);
16)
Centralny Punkt Informacyjny (CPI);
17)
Sekretariat.
2.
Strukturę organizacyjną Centrum przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik do regulaminu.
§  3.
1.
Centrum kieruje Dyrektor przy pomocy dwóch Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 6 - 16.
2.
Zastępców Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor.
3.
W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje Zastępca Dyrektora lub kierownik komórki organizacyjnej wyznaczony w trybie określonym w § 16 ust. 1.
4.
Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Centrum i wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Centrum.
5.
Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.
6.
Dyrektor może, w trybie określonym w § 16 ust. 1, upoważnić Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 6 - 16, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
§  4.
Do zadań Dyrektora Centrum należy kierowanie działalnością Centrum, w szczególności:
1)
realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z:
a)
przepisów o finansach publicznych,
b)
przepisów o rachunkowości;
2)
wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi części budżetowej;
3)
bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Radcy Prawnego, Wydziału Administracji, Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich oraz Sekretariatu.
§  5.
1.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw KOEFS, KIW i CPI należy w szczególności:
1)
kierowanie bieżącą pracą KOEFS, KIW i CPI;
2)
bezpośrednie nadzorowanie Naczelników KOEFS, KIW oraz koordynatora CPI;
3)
koordynacja zadań związanych z wdrożeniem Strategii Centrum Projektów Europejskich, zwanej dalej "Strategią", w tym koordynacja zadań związanych z monitorowaniem realizacji Strategii we współpracy z kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum;
4)
koordynacja zadań związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem w Centrum systemu kontroli zarządczej, w tym systemu zarządzania przez cele;
5)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
2.
Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Wspólnych Sekretariatów Technicznych, należy w szczególności:
1)
bezpośrednie nadzorowanie Kierowników Wspólnych Sekretariatów Technicznych, w zakresie określonym Porozumieniem zawartym w dniu 17 grudnia 2009 r. pomiędzy Ministrem Rozwoju Regionalnego a Państwową Jednostką Budżetową - Centrum Projektów Europejskich;
2)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
§  6.
Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
1)
kierowanie bieżącą pracą Wydziału Finansowego;
2)
bezpośrednie nadzorowanie Naczelnika Wydziału Finansowego;
3)
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z przepisami o finansach publicznych i o rachunkowości, oraz zgodnie z przepisami finansowymi programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) oraz Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (EISP) obsługiwanych przez Centrum;
4)
wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.
§  7.
Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:
1)
prowadzenie obsługi legislacyjnej Centrum, w tym opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych;
2)
prowadzenie obsługi prawnej Centrum:
a)
opiniowanie projektów umów,
b)
wydawanie opinii prawnych,
c)
reprezentowanie Centrum przed sądami, innymi organami i instytucjami.
§  8.
Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:
1)
prowadzenie bieżącej obsługi finansowo-księgowej;
2)
sporządzanie planu finansowego we współpracy z odpowiednią Instytucją zarządzającą, dokonywanie bieżących korekt w planie finansowym;
3)
prowadzenie gospodarki środkami finansowymi, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami;
4)
prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
5)
dokonywanie analiz finansowych i ocen w zakresie działalności finansowej Centrum;
6)
prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą wynagrodzeń pracowników Centrum oraz wynagrodzeń bezosobowych.
§  9.
Do zadań Wydziału Administracji należy w szczególności:
1)
prowadzenie spraw z zakresu informacji i promocji Centrum;
2)
obsługa administracyjna Centrum, w szczególności w zakresie:
a)
zaopatrzenia, łączności, transportu,
b)
gospodarowania mieniem, prowadzenia ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;
3)
przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z zadaniami Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4)
prowadzenie spraw związanych z organizacją Centrum;
5)
realizowanie zadań związanych z kontrolą w zakresie działania Centrum;
6)
planowanie i realizacja działań związanych z rozwojem i utrzymaniem systemu informatycznego;
7)
prowadzenie archiwum zakładowego;
8)
organizacja kontroli warunków pracy w Centrum, w tym przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;
9)
prowadzenie rejestrów umów, pełnomocnictw i upoważnień;
10)
publikowanie w formie elektronicznej w intranecie wewnętrznych aktów prawnych Dyrektora Centrum oraz decyzji i zarządzeń Ministra Rozwoju Regionalnego.
§  10.
Do zadań Wydziału Kadr i Rozwoju Zasobów Ludzkich należy w szczególności:
1)
prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej pracowników Centrum;
2)
prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych;
3)
współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie spraw płacowo-kadrowych;
4)
prowadzenie spraw związanych z rekrutacją pracowników;
5)
koordynowanie prac związanych z procesem ocen okresowych pracowników oraz analizowanie ich wyników;
6)
organizowanie w Centrum staży, praktyk oraz wolontariatu;
7)
prowadzenie spraw zawiązanych z rozwojem zawodowym pracowników;
8)
realizowanie zadań związanych z działalnością zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
§  11.
Do zadań Wspólnych Sekretariatów Technicznych dla programów EWT: Polska - Republika Słowacka, Południowy Bałtyk i Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia, oraz zadań Wspólnych Sekretariatów Technicznych dla programów EISP: Polska - Białoruś - Ukraina i Litwa - Polska - Rosja, należy w szczególności:
1)
wspieranie Instytucji Zarządzającej i Komitetu Monitorującego, oraz w stosownych przypadkach, Instytucji Audytowej w realizacji ich obowiązków;
2)
promowanie programów i rozpowszechnianie informacji o programach oraz ich celach;
3)
udzielanie informacji potencjalnym beneficjentom dotyczących warunków uzyskania dofinansowania ze środków programów oraz przygotowania wniosków o dofinansowanie;
4)
przygotowanie zestawu dokumentów dla wnioskodawców oraz zapewnienie dostępności dokumentów dla beneficjentów programów;
5)
ogłaszanie i organizacja naboru projektów;
6)
rejestrowanie projektów;
7)
koordynacja procesu oceny wniosków projektowych;
8)
organizacja posiedzeń komitetów i grup roboczych utworzonych w ramach programów oraz sporządzanie protokołów z posiedzeń komitetów i grup roboczych;
9)
wdrażanie decyzji Komitetu Monitorującego;
10)
weryfikacja raportów sporządzanych przez beneficjentów programów;
11)
przygotowywanie raportów z realizacji programów;
12)
organizowanie szkoleń w zakresie programów EWT oraz EISP.
2.
W skład Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 wchodzą następujące zespoły:
1)
Zespół do Spraw Programowych;
2)
Zespół do Spraw Projektowych;
3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;
4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.
3.
W skład Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Współpracy Transgranicznej Litwa - Polska - Rosja 2007-2013 wchodzą następujące zespoły:
1)
Zespół do Spraw Projektowych I;
2)
Zespół do Spraw Projektowych II;
3)
Stanowisko do Spraw Informacji i Promocji;
4)
Stanowisko do Spraw Obsługi Administracyjnej.
§  12.
1.
Do zadań Wydziału KOEFS należą zadania związane z koordynacją funkcjonowania sieci Regionalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego (ROEFS), koordynacją punktów informacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zwanego dalej "PO KL", w Instytucjach Pośredniczących i Instytucjach Pośredniczących II stopnia, wsparciem pracowników w instytucjach realizujących PO KL oraz prowadzeniem działań informacyjnych i promocyjnych propagujących ten program, w szczególności:
1)
certyfikacja pracowników oraz usług ROEFS, a także monitorowanie działań ROEFS, w tym realizacja badań ewaluacyjnych związanych z realizowanymi przez ROEFS działaniami;
2)
kontrola i nadzór nad ROEFS w zakresie tworzenia i wdrażania standardów działania ROEFS;
3)
obsługa ogólnopolskiej infolinii Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS); wydawanie publikacji poświęconych EFS; organizacja kampanii i akcji promocyjnych poświęconych EFS;
4)
realizacja szkoleń i działań rozwojowych dla pracowników instytucji uczestniczących w realizacji PO KL oraz członków Komitetu Monitorującego i grup roboczych;
5)
organizacja spotkań, warsztatów, seminariów, grup roboczych poświęconych wdrażaniu Programu, w tym organizacja posiedzeń Komitetu Monitorującego PO KL (KM PO KL) oraz pełnienie roli wspólnego Sekretariatu dla 6 grup roboczych funkcjonujących przy KM PO KL w zakresie administracyjno-technicznym;
6)
koordynacja punktów informacyjnych PO KL w Instytucjach Pośredniczących oraz w Instytucjach Pośredniczących II stopnia.
2.
W skład Wydziału KOEFS wchodzą następujące zespoły:
1)
Zespół do Spraw Regionalnych Ośrodków Europejskiego Funduszu Społecznego;
2)
Zespół do Spraw Informacji;
3)
Zespół do Spraw Szkoleń i Doradztwa.
§  13.
1.
Do zadań Wydziału KIW należy koordynacja działań związanych z wyborem i realizacją projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej oraz współpracą ponadnarodową, a w szczególności:
1)
pełnienie roli szkoleniowo - doradczej, w tym opracowywanie i aktualizowanie dokumentów i materiałów w zakresie projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej;
2)
wspieranie i koordynowanie Instytucji Pośredniczących w procesie planowania, wyboru oraz realizacji projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej, w tym informowanie Instytucji Pośredniczących na temat tych projektów realizowanych w ramach PO KL i o ich rezultatach;
3)
wspieranie Instytucji Zarządzającej i Grupy Roboczej ds. horyzontalnych w kwestiach dotyczących projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej, w tym przy aktualizacji Tematów projektów innowacyjnych oraz przy realizacji Planu Komunikacji PO KL;
4)
zarządzanie wypracowanymi rezultatami projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej oraz wspieranie i monitorowanie procesu upowszechniania i włączania rezultatów projektów innowacyjnych do głównego nurtu polityki na poziomie projektów, w tym prowadzenie współpracy z mediami w tym zakresie;
5)
koordynowanie i monitorowanie działań informacyjnych i promocyjnych Instytucji Pośredniczących II stopnia oraz prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych na rzecz projektów innowacyjnych i projektów współpracy ponadnarodowej;
6)
pełnienie roli sekretariatu oraz koordynowanie i monitorowanie prac Sieci Tematycznych PO KL;
7)
wspieranie podmiotów polskich i z innych krajów w poszukiwaniu partnera do współpracy ponadnarodowej.
2.
W skład Wydziału KIW wchodzą następujące zespoły:
1)
Zespół do Spraw Projektów Współpracy Ponadnarodowej;
2)
Zespół do Spraw Projektów Innowacyjnych;
3)
Zespół do Spraw Wsparcia Realizacji Projektów.
§  14.
Do zadań CPI należy w szczególności:
1)
udzielanie informacji horyzontalnych o możliwościach dofinansowania projektów w ramach programów operacyjnych poprzez:
a)
udzielanie informacji o możliwościach uzyskania pomocy z odpowiedniego programu operacyjnego lub regionalnego programu operacyjnego poprzez kontakt bezpośredni z potencjalnym beneficjentem, rozmowę telefoniczną, pocztę tradycyjną i elektroniczną,
b)
diagnostykę potrzeb informacyjnych potencjalnego beneficjenta i kierowanie go do odpowiednich instytucji w celu uzyskania szczegółowych informacji,
c)
informowanie zainteresowanych o dostępnych, aktualnie realizowanych projektach dofinansowanych ze środków Funduszy Europejskich,
d)
organizowanie konferencji i spotkań informacyjno-promocyjnych dla potencjalnych beneficjentów lub osób zainteresowanych udziałem w projektach, a także udział w tego typu przedsięwzięciach,
e)
prowadzenie wstępnego doradztwa przy rozliczaniu projektów dofinansowanych z programów operacyjnych realizowanych w ramach Narodowej Strategii Spójności;
2)
organizowanie lub współpraca przy organizacji konferencji, spotkań, wydarzeń tematycznych dotyczących zagadnień związanych z Narodową Strategią Spójności w porozumieniu z Instytucją Koordynującą Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia w zakresie informacji i promocji;
3)
opracowanie i wydawanie w porozumieniu z Instytucją Koordynującą Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia w zakresie informacji i promocji materiałów informacyjno-promocyjnych związanych z działalnością CPI;
4)
dystrybuowanie własnych i otrzymanych od Instytucji Koordynującej Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia w zakresie informacji i promocji materiałów informacyjno-promocyjnych;
5)
wykonywanie innych zadań wynikających z udziału CPI w sieci Punktów Informacyjnych o Funduszach Europejskich koordynowanych przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego na zlecenie i w porozumieniu z Instytucją Koordynującą Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia w zakresie informacji i promocji.
§  15.
Do zadań Sekretariatu należy w szczególności:
1)
przyjmowanie, wysyłanie oraz rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
2)
prowadzenie terminarza spotkań kierownictwa Centrum;
3)
prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych Centrum, w szczególności listy obecności, delegacje;
4)
prowadzenie rejestrów zarządzeń i decyzji Dyrektora Centrum oraz gromadzenie zbiorów zarządzeń i decyzji Ministra Rozwoju Regionalnego mających związek z działalnością Centrum;
5)
przygotowywanie na polecenia Dyrektora i Zastępcy Dyrektora pism dotyczących spraw z zakresu działania Centrum;
6)
obsługa jednostki w zakresie administracyjno-biurowym, w tym zabezpieczenie materiałów biurowych i eksploatacyjnych;
7)
archiwizacja dokumentów.
§  16.
1.
System zastępstw i upoważnień oraz szczegółowy zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych Centrum określa Dyrektor Centrum w drodze decyzji.
2.
Strukturę etatową komórek organizacyjnych Centrum i zakresy obowiązków pracowników zatwierdza Dyrektor Centrum.

Załącznik

SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM PROJEKTÓW EUROPEJSKICH