Ustalenie regulaminu Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MTBiGM.2013.25

Akt utracił moc
Wersja od: 21 maja 2013 r.

ZARZĄDZENIE Nr 12
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 20 maja 2013 r.
w sprawie ustalenia regulaminu Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się regulamin Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie Nr 31 Ministra Infrastruktury z dnia 31 marca 2008 r. w sprawie regulaminu Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej (Dz. Urz. MI Nr 6, poz. 33).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951 i 1445 oraz z 2013 r. poz. 21 i 405.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN GŁÓWNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ

§  1.
1.
Regulamin określa organizację i tryb działania Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1)
Komisji - rozumie się przez to Główną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną;
2)
Ministrze - rozumie się przez to ministra właściwego do spraw budownictwa, lokalnego planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa;
3)
Departamencie - rozumie się przez to Departament Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
§  2.
1.
Komisja liczy nie więcej niż 25 osób.
2.
W skład Komisji wchodzą:
1)
Przewodniczący Komisji;
2)
Zastępca Przewodniczącego Komisji;
3)
Członkowie Komisji.
3.
Zastępca Przewodniczącego Komisji wybierany jest przez Komisję ze swojego grona w drodze głosowania.
4.
Osoby, o których mowa w ust. 2 potwierdzają przyjęcie powołania oraz zapoznanie się z niniejszym Regulaminem poprzez odpowiednią adnotację na akcie powołania.
5.
Informację o powołaniach, o których mowa w ust. 4 podaje się do publicznej wiadomości w trybie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych.
6.
Sekretarzem Komisji jest pracownik Departamentu wyznaczony przez Dyrektora Departamentu.
§  3.
1.
Przewodniczący Komisji:
1)
reprezentuje Komisję;
2)
kieruje całokształtem prac Komisji;
3)
przedstawia Ministrowi na piśmie uchwały zawierające stanowiska Komisji, w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.
2.
Zastępca Przewodniczącego działa w zakresie upoważnienia udzielonego przez Przewodniczącego Komisji.
§  4.
1.
Komisja rozpatruje sprawy z inicjatywy Ministra, wyrażając swoje stanowisko w formie uchwał.
2.
Komisja może również, po uzgodnieniu z Ministrem, rozpatrywać sprawy z własnej inicjatywy, wyrażając swoje stanowisko w formie uchwał.
3.
Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji. Uchwały sporządzane są na piśmie i stanowią załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji.
§  5.
1.
Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach.
2.
Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji na wniosek Ministra lub osoby przez niego upoważnionej, zaś gdy Komisja rozpatruje sprawy, o których mowa w § 4 ust. 2 - Przewodniczący Komisji po uzgodnieniu z Ministrem lub osobą przez niego upoważnioną.
3.
O terminie i miejscu posiedzenia Komisji oraz rodzaju spraw skierowanych pod obrady powiadamia Przewodniczący Komisji. Przewodniczący Komisji powiadamia pisemnie Ministra i członków Komisji najpóźniej na 7 dni przed terminem posiedzenia. Dopuszcza się również powiadomienia telefoniczne lub drogą elektroniczną z zachowaniem terminu wskazanego w zdaniu poprzednim.
4.
W posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć Minister lub osoby upoważnione przez Ministra oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Komisji.
5.
Osoby obecne na posiedzeniu Komisji podpisują listę obecności.
§  6.
1.
Członkowie Komisji mogą pisemnie zgłaszać uwagi do projektów uchwał oraz zdanie odrębne. W przypadku zgłoszenia przez Członka Komisji zdania odrębnego, dołącza sieje do uchwały.
2.
Sekretarz Komisji lub Członek Komisji sporządza protokół z posiedzenia Komisji.
3.
Protokół podpisuje Przewodniczący Komisji albo jego Zastępca i niezwłocznie przekazuje Dyrektorowi Departamentu.
§  7.
1.
Komisja może zdecydować o rozpatrzeniu sprawy w Zespole.
2.
Członków Zespołu wyznacza Przewodniczący Komisji. Członkowie Zespołu ze swojego grona wybierają Koordynatora, który organizuje prace Zespołu i zwołuje jego posiedzenia.
3.
Zespół wyraża swoje stanowisko w formie pisemnych opinii. Opinia przygotowana przez Zespół jest niezwłocznie przekazywana Przewodniczącemu Komisji celem zatwierdzenia i przekazania Ministrowi.
§  8.
Członkostwo w Komisji oraz udział w jej pracach są nieodpłatne.
§  9.
Przewodniczący Komisji sporządza i przedstawia Ministrowi co najmniej raz na 3 miesiące sprawozdanie z pracy Komisji, zawierające informację o datach posiedzeń, tematyce obrad, podjętych uchwałach, ewentualnych informacjach o problemach w funkcjonowaniu Komisji oraz wnioskach dotyczących kolejnych posiedzeń Komisji.
§  10.
Obsługę Komisji, w tym:
1)
przesyłanie zawiadomień, o których mowa w § 5 ust. 3,
2)
zapewnienie sali oraz niezbędnego wyposażenia na czas posiedzenia Komisji oraz Zespołów,
3)
prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem Komisji,
4)
inne czynności zapewniające prawidłowe funkcjonowanie Komisji,

- zapewnia Departament.