Ustalenie Polityki zarządzania ryzykiem w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
Dz.Urz.MIiR.2014.56
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 42
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 22 lipca 2014 r.
w sprawie ustalenia Polityki zarządzania ryzykiem w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju
ZAŁĄCZNIK
POLITYKA ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W MINISTERSTWIE INFRASTRUKTURY I ROZWOJU
POLITYKA ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W MINISTERSTWIE INFRASTRUKTURY I ROZWOJU
I.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
II.
Proces zarządzania ryzykiem
Proces zarządzania ryzykiem
Prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka | ||
Ocena | Punkty | Opis |
Bardzo niskie | 1 | Prawdopodobieństwo wynosi poniżej 10% |
Niskie | 2 | Prawdopodobieństwo wynosi od 11-30% |
Średnie | 3 | Prawdopodobieństwo wynosi od 31-50% |
Wysokie | 4 | Prawdopodobieństwo wynosi od 51%-70% |
Bardzo wysokie | 5 | Prawdopodobieństwo powyżej 71% |
Wpływ na realizację celów Ministerstwa | ||
Ocena | Punkty | Opis |
Nieznaczny | 1 | Zdarzenie objęte ryzykiem powoduje nieznaczne zakłócenie lub opóźnienie w wykonywaniu zadań, nie wpływa na wizerunek Ministerstwa. Skutki zdarzenia można łatwo usunąć. |
Mały | 2 | Zdarzenie objęte ryzykiem powoduje małe zakłócenie lub opóźnienie w wykonywaniu zadań, częściowo wpływa na wizerunek Ministerstwa. Skutki zdarzenia można usunąć. |
Średni | 3 | Zdarzenie objęte ryzykiem powoduje małą stratę posiadanych zasobów, ma negatywny wpływ na efektywność działania, jakość wykonywanych zadań, wizerunek Ministerstwa. Z wystąpieniem zdarzenia może się wiązać trudny proces przywracania stanu poprzedniego. |
Duży | 4 | Zdarzenie objęte ryzykiem powoduje średnią stratę posiadanych zasobów, ma negatywny wpływ na efektywność działania, jakość wykonywanych zadań, wizerunek Ministerstwa. Z wystąpieniem zdarzenia wiąże się trudny proces przywracania stanu poprzedniego. |
Krytyczny | 5 | Zdarzenie objęte ryzykiem powoduje poważną stratę zasobów lub uszczerbek mający krytyczny wpływ na realizację kluczowych zadań i osiąganie założonych celów. Z wystąpieniem zdarzenia wiąże się długotrwały i trudny proces przywracania stanu poprzedniego. |
III.
Monitorowanie ryzyk
Monitorowanie ryzyk
IV.
Ocena zarządzania ryzykiem
Ocena zarządzania ryzykiem
Załącznik:
Rejestr ryzyk
Rejestr ryzyk
Rejestr ryzyk - załącznik do Polityki zarządzania ryzykiem w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju | TYLKO DLA RYZYK O ISTOTNOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ AKCEPTOWALNY POZIOM - 9 | |||||||||||||||
Nr ryzyka 1) | Skrót komórki organizacyjnej | Dokument źródłowy dla celu i zadania (P - Plan działalności MIiR, w pozostałych przypadkach pełna nazwa) | Cel 2) | Zadanie 3) | Opis zidentyfikowanego ryzyka | Data rejestracji ryzyka 4) (dd.mm.rrrr) | Prawdopodobieństwo | wpływ | istotność | Właściciel ryzyka 5) (symbol komórki wewnętrznej KO) | Istniejące mechanizmy kontrolne 6) | Typ reakcji na ryzyko 7) (lista rozwijana) | Konieczne do podjęcia działania 8) | Termin podjęcia działań 9) | Skutki zmaterializowania się ryzyka | Plan na wypadek zmaterializowania się ryzyka 10) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 | ||||||||||||||||
0 |
2) Cel np. z Planu działalności Ministra Infrastruktury i Rozwoju lub dokumentów utworzonych przez dyrektorów komórek organizacyjnych zgodnie z § 17 ust. 4 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
3) Zadanie np.: z Planu działalności Ministra Infrastruktury i Rozwoju lub dokumentów utworzonych przez dyrektorów komórek organizacyjnych zgodnie z § 17 ust. 4 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
4) Data wpisania ryzyka do Rejestru ryzyk.
5) Właściciel ryzyka to wskazana przez kierownika komórki organizacyjnej komórka wewnętrzna departamentu/biura/sekretariatu, bezpośrednio zarządzająca ryzykiem, w tym odpowiedzialna za podjęcie działań, jeżeli poziom istotności ryzyka przekracza poziom akceptowalny.
6) Mechanizmy kontrolne, które już są stosowane i których wpływ jest brany pod uwagę przy ocenie ryzyka.
7) Typ reakcji na ryzyko, do wyboru z listy rozwijanej, która zostanie zastosowana w celu ograniczenia istotności ryzyka do poziomu akceptowalnego.
8) Działania, których podjęcie ograniczy istotność ryzyka do poziomu akceptowalnego.
9) Termin podjęcia działań określonych w kolumnie nr 15.
10) Działania, które zostaną podjęte, gdy ryzyko się zmaterializuje.