Ustalenie podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MIiR.2014.84

Akt utracił moc
Wersja od: 22 grudnia 2014 r.

ZARZĄDZENIE Nr 63
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 22 grudnia 2014 r.
w sprawie ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju

Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) ustala się, co następuje:
§  1. 
1. 
Minister Infrastruktury i Rozwoju, zwany dalej "Ministrem" kieruje działalnością Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zwanego dalej "Ministerstwem", i ustala podstawowe kierunki jego polityki.
2. 
Minister sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1)
Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego;
2)
Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
3)
Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze";
4)
Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
5)
Instytutem Kolejnictwa;
6)
Centrum Projektów Europejskich.
3. 
Minister wykonuje bezpośrednio zadania w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.
4. 
Minister reprezentuje Skarb Państwa w spółkach PKP S.A. i PKP PLK S.A.
5. 
Minister nadzoruje merytorycznie:
1)
Gabinet Polityczny Ministra (GP);
2)
Biuro Ministra (BM);
3)
Departament Transportu Kolejowego (DTK);
4)
Departament Rozwoju Kolei (DRK);
5)
Departament Lotnictwa (DL).
§  2. 
1. 
Minister podpisuje pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, a w sprawach wnoszenia dokumentów rządowych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów - do Sekretarza Rady Ministrów.
2. 
Do wyłącznej kompetencji Ministra zastrzegam:
1)
akceptowanie projektów: założeń do projektów ustaw, ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk, kierowanych przez Ministra do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
2)
występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;
3)
powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.
3. 
Sekretarz i Podsekretarze Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.
4. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
5. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz podpisuje w zastępstwie Ministra akty wykonawcze do ustaw, komunikaty oraz obwieszczenia.
6. 
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski podpisuje korespondencję w zakresie związanym z wykonywaniem funkcji koordynatora prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.
7. 
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel, a w razie jej nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
8. 
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda, a w razie jego nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
9. 
Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:
1)
do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;
2)
przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
3)
zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;
4)
odpowiedzi na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie oraz na oświadczenia i wystąpienia senatorskie skierowane do Ministra;
5)
do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.
10. 
Pisma, o których mowa w ust. 1 i 9, powinny być przygotowane na blankiecie Ministra i parafowane przez właściwego merytorycznie kierownika komórki organizacyjnej, a przedkładane do podpisu Ministra - zaaprobowane również przez członka kierownictwa Ministerstwa nadzorującego właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną.
11. 
Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.), wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia.
12. 
Złożenie przez Sekretarza Stanu lub Podsekretarzy Stanu oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.
§  3. 
1. 
Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów i Ministra, podejmują w imieniu Ministra decyzje zgodne ze wskazanym przez Ministra kierunkiem rozstrzygnięcia, bądź będące realizacją ustalonej polityki.
2. 
Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:
1)
uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2)
wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.
3. 
Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.
4. 
Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu realizujący zadania w zakresie działu administracji rządowej rozwój regionalny i Dyrektor Generalny odpowiadają za monitorowanie realizacji zadań, określonych w art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649), wytycznych szczegółowych dla programów operacyjnych opracowanych zgodnie z właściwością oraz dla regionalnych programów operacyjnych, a także wskazanych wytycznych horyzontalnych dla programów operacyjnych na okres 2007 - 2013.
5. 
Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych Ministerstwa.
§  4. 
1. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz - Pełnomocnik Rządu do spraw zarządzania infrastrukturą drogową, z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:
1)
dróg i autostrad;
2)
transportu drogowego;
3)
opracowania i realizacji budżetu państwa w częściach: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska i transport;
4)
bezpieczeństwa ruchu drogowego.
2. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz z upoważnienia Ministra:
1)
występuje o nadanie odznaczeń państwowych;
2)
nadaje i wręcza honorowe odznaki resortowe i udziela w tym zakresie dalszych pełnomocnictw.
3. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1)
Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad;
2)
Głównym Inspektorem Transportu Drogowego;
3)
Instytutem Transportu Samochodowego;
4)
Transportowym Dozorem Technicznym;
5)
Instytutem Badawczym Dróg i Mostów.
4. 
W sprawach, o których mowa w ust. 1-3, Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
5. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz reprezentuje Ministra w Stałym Komitecie Rady Ministrów.
6. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz pełni funkcję Sekretarza Stanu do spraw Parlamentarnych.
7. 
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz nadzoruje merytorycznie:
1)
Departament Dróg i Autostrad (DDA);
2)
Departament Transportu Drogowego (DTD);
3)
Departament Budżetu Infrastruktury (DBI);
4)
Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (SKR).
§  5. 
1. 
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
2. 
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach budownictwa, mieszkalnictwa, zagospodarowania przestrzennego i polityki miejskiej, gospodarki nieruchomościami oraz orzecznictwa.
3. 
Ponadto Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski odpowiada za:
1)
nadzorowanie zadań związanych z zamykaniem Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich i Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL;
2)
nadzorowanie realizacji zadań związanych z zapewnieniem funkcjonowania Europejskiego Funduszu Społecznego w okresie programowania 2014-2020;
3)
nadzorowanie realizacji projektów badawczych realizowanych we współpracy z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) m.in. w ramach programu LEED;
4)
nadzór nad realizacją Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;
5)
koordynowanie prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.
4. 
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski reprezentuje Ministra w Zespole do spraw Programowania Prac Rządu.
5. 
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1)
Głównym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;
2)
Instytutem Techniki Budowlanej w Warszawie;
3)
Instytutem Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie;
4)
Instytutem Rozwoju Miast w Krakowie.
6. 
W sprawach, o których mowa w ust. 1-5, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
7. 
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski nadzoruje merytorycznie:
1)
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego (DZF);
2)
Departament Polityki Przestrzennej (DPM);
3)
Departament Mieszkalnictwa (DM);
4)
Departament Gospodarki Nieruchomościami (DGN);
5)
Departament Budownictwa (DB);
6)
Departament Orzecznictwa I (DOI);
7)
Departament Orzecznictwa II (DOII).
§  6. 
1. 
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za sprawy związane z opracowaniem strategii, planów i programowaniem rozwoju społeczno-gospodarczego, a także za koordynację wdrażania regionalnych programów operacyjnych.
2. 
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami projektów finansowanych z Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, Phare SSG, Sektorowego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004 - 2006, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013, programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) w latach 2007-2013 oraz programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w latach 2007 - 2013.
3. 
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach polityki transportowej.
4. 
Ponadto Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za:
1)
nadzór nad realizacją zadań związanych z aktywnym udziałem strony polskiej w pracach dotyczących Polityki Spójności UE, w tym koordynację prac dotyczących negocjacji rozporządzeń regulujących funkcjonowanie tej polityki w latach 2014-2020;
2)
nadzór nad przygotowaniami do wdrażania polityki spójności w Polsce w latach 2014 - 2020, w tym przygotowanie i negocjacje Umowy Partnerstwa oraz koordynację przygotowania i negocjacji programów operacyjnych;
3)
koordynację wdrażania programów operacyjnych w ramach NSRO oraz Umowy Partnerstwa;
4)
nadzór nad funkcjonowaniem Komitetu Koordynującego NSRO na lata 2007-2013;
5)
koordynowanie działań w ramach realizacji procesu ewaluacji polityki spójności;
6)
koordynację zagadnień związanych z pomocą publiczną w ramach programów operacyjnych;
7)
koordynowanie współpracy z EUROSTAT i Głównym Urzędem Statystycznym;
8)
koordynowanie funkcjonowania systemu informatycznego do obsługi programów operacyjnych współfinansowanych ze środków strukturalnych i Funduszu Spójności w latach 2007-2013;
9)
nadzorowanie zamknięcia spraw związanych z realizacją Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006;
10)
nadzorowanie wykonania i rozliczenia kontraktów wojewódzkich oraz koordynację przygotowań do realizacji kontraktów terytorialnych;
11)
koordynację współpracy międzynarodowej, w tym utrzymywanie kontaktów z Komisją Europejską i innymi instytucjami Unii Europejskiej oraz nadzór nad realizacją działań wynikających z porozumień o współpracy zawartych przez Ministra z partnerami zagranicznymi;
12)
realizację zadań związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, w tym koordynację w ramach Ministerstwa procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej;
13)
prowadzenie spraw Grupy Wyszehradzkiej;
14)
koordynację spraw związanych z umowami twinningowymi w ramach programów Unii Europejskiej, Instrumentu Pomocy Przedakcesyjnej (IPA) oraz Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa.
5. 
W sprawach, o których mowa w ust. 1-4, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
6. 
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda reprezentuje Ministra w Komitecie do Spraw Europejskich.
7. 
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda nadzoruje merytorycznie:
1)
Departament Koordynacji Strategii i Polityk Rozwoju (DKS);
2)
Departament Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej (DKF);
3)
Departament Programów Pomocowych (DPT);
4)
Departament Współpracy Międzynarodowej (DWM);
5)
Departament Certyfikacji i Desygnacji (DCD) - w zakresie realizacji programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w latach 2007-2013;
6)
Departament Współpracy Terytorialnej (DWT).
§  7. 
1. 
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami, projektów finansowanych w ramach strategii wykorzystania Funduszu Spójności 2004-2006, Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej oraz Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw.
2. 
Ponadto Podsekretarz Stanu Iwona Wendel odpowiada za:
1)
koordynowanie zagadnień związanych z obszarem społeczeństwa informacyjnego;
2)
koordynację zagadnień związanych z instrumentami inżynierii finansowej w ramach programów operacyjnych;
3)
nadzór nad zmianami, realizacją i monitorowaniem Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020;
4)
nadzór nad procesem monitorowania obszarów strategicznej interwencji w zakresie województw wskazanych w Strategii rozwoju społeczno - gospodarczego Polski Wschodniej;
5)
nadzór nad przygotowaniem strategii ponadregionalnych;
6)
nadzór nad sprawami w zakresie dotychczasowych wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego dotyczących systemu projektów indywidualnych i generujących dochód, w tym dużych;
7)
nadzór nad sprawami z zakresu realizacji zadań dotyczących Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, w tym działań Platformy PPP;
8)
nadzór nad wdrożeniem inicjatywy JASPERS.
3. 
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel pełni funkcję Pełnomocnika do spraw realizacji Projektów Phare pozostających w kompetencji ministra właściwego do spraw transportu oraz wykonuje zadania Instytucji Zarządzającej dla Funduszu TENT.
4. 
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel prowadzi sprawy wynikające z podległości Ministrowi Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
5. 
W sprawach, o których mowa w ust. 1-4, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
6. 
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra w Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.
7. 
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel nadzoruje merytorycznie:
1)
Departament Rozwoju Cyfrowego (DRC);
2)
Departament Konkurencyjności i Innowacyjności (DKI);
3)
Departament Programów Ponadregionalnych (DPP);
4)
Departament Programów Infrastrukturalnych (DPI);
5)
Departament Systemu Wdrażania Programów Infrastrukturalnych (DWI);
6)
Departament Wsparcia Projektów Partnerstwa Publiczno - Prywatnego (DWP);
7)
Departament Informacji i Promocji (DIP).
§  8. 
1. 
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej.
2. 
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1)
Dyrektorami Urzędów Morskich;
2)
Dyrektorami Urzędów Żeglugi Śródlądowej;
3)
Akademią Morską w Gdyni;
4)
Akademią Morską w Szczecinie;
5)
Instytutem Morskim w Gdańsku;
6)
Morską Służbą Poszukiwania i Ratownictwa;
7)
Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni;
8)
Izbą Morską w Szczecinie;
9)
Odwoławczą Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni.
3. 
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć wykonuje zadania Ministra w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.
4. 
W sprawach, o których mowa w ust. 1-3, Podsekretarz Stanu Dorota Pyć reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
5. 
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć nadzoruje merytorycznie Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM).
§  9. 
1. 
Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1111 i 1199).
2. 
Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za:
1)
nadzorowanie opracowania budżetu części 34 - Rozwój regionalny;
2)
nadzorowanie realizacji budżetu dysponenta części 34 - Rozwój regionalny oraz obsługi finansowo-księgowej środków pochodzących z funduszy strukturalnych;
3)
nadzorowanie prac związanych z realizacją zadań ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących przygotowania materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i bezzwrotnej pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA oraz zmian w tych wydatkach;
4)
akceptację w imieniu ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego wniosków o uruchomienie środków/zapewnienie finansowania lub dofinansowania z rezerw celowych budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich na finansowanie programów oraz akceptowanie zmian klasyfikacji wydatków;
5)
nadzorowanie realizacji zadań związanych z pełnieniem przez Ministra funkcji Instytucji Certyfikującej wydatki w ramach programów perspektywy 2007 - 2013, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009 - 2014, a także dla Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;
6)
współpracę z instytucjami kontrolnymi oraz, w zakresie określonym w Wytycznych w zakresie warunków certyfikacji oraz przygotowania prognoz wniosków o płatność do Komisji Europejskiej w Programach Operacyjnych w ramach NSRO na lata 2007 - 2013, udział w procesie tworzenia i zapewniania efektywnego systemu kontroli środków unijnych;
7)
nadzorowanie procesów legislacyjnych w zakresie prawa krajowego oraz nadzorowanie prowadzenia spraw z zakresu obsługi prawnej;
8)
koordynowanie procesu wdrażania prawa Unii Europejskiej do polskiego systemu prawnego;
9)
nadzorowanie spraw dotyczących kontroli w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra;
10)
nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych.
3. 
Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:
1)
Departament Budżetu Rozwoju (DBR);
2)
Departament Certyfikacji i Desygnacji (DCD), z zastrzeżeniem § 6 ust. 7 pkt 5;
3)
Departament Informatyki (DI);
4)
Departament Kontroli (DK);
5)
Departament Prawny (DP);
6)
Biuro Administracyjne (BA);
7)
Biuro Dyrektora Generalnego (BDG);
8)
Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi (BZL);
9)
Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych (BZK).
§  10. 
1. 
Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra należy:
1)
realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych;
2)
dokonywanie, na polecenie Ministra, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.
2. 
Szczegółowe zadania w Gabinecie Politycznym Ministra ustala Minister.
§  11. 
1. 
Ministra w czasie nieobecności zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz.
2. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Zbigniewa Rynasiewicza, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski.
3. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu oraz Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda.
4. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego oraz Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgody, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel.
5. 
W przypadkach nieobecności Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu zastępstwa odbywają się według następujących zasad:
1)
Sekretarza Stanu Zbigniewa Rynasiewicza w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Dorota Pyć;
2)
Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgodę w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski;
3)
Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Iwona Wendel;
4)
Podsekretarza Stanu Iwonę Wendel w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda;
5)
Podsekretarza Stanu Dorotę Pyć w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz.
6. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących wymienionych w ust. 5, decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.
7. 
Dyrektora Generalnego w czasie nieobecności - w zakresie czynności związanych z certyfikowaniem wydatków - zastępuje Dyrektor Departamentu Certyfikacji i Desygnacji, na podstawie odrębnego upoważnienia udzielonego przez Ministra.
8. 
O nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.
§  12. 
Minister może zlecić Sekretarzowi Stanu, Podsekretarzom Stanu, Dyrektorowi Generalnemu inne zadania niż określone dla nich w niniejszym zarządzeniu.
§  13. 
Wszelkie spory i wątpliwości kompetencyjne związane z realizacją zadań przez Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego rozstrzyga Minister, a w przypadku komórek organizacyjnych Ministerstwa - Minister lub Dyrektor Generalny.
§  14. 
Traci moc zarządzenie nr 12 Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 lutego 2014 r. w sprawie ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (Dz. Urz. Min. Inf. i Roz. poz. 16, z późn. zm.).
§  15. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działami administracji rządowej budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska, rozwój regionalny oraz transport, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).