Ustalenie podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MIiR.2014.16
Akt utracił moc Wersja od: 28 listopada 2014 r.
ZARZĄDZENIE Nr 12
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 28 lutego 2014 r.
w sprawie ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju
Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) ustala się, co następuje:
§ 1.
1.
Minister Infrastruktury i Rozwoju, zwany dalej "Ministrem":1)
kieruje działalnością Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zwanego dalej "Ministerstwem", i ustala podstawowe kierunki jego polityki;2)
nadzoruje Centrum Projektów Europejskich.2.
Minister nadzoruje merytorycznie Gabinet Polityczny Ministra (GP) oraz Biuro Ministra (BM).§ 2.
1.
Minister podpisuje pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, a w sprawach wnoszenia dokumentów rządowych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów - do Sekretarza Rady Ministrów.2.
Do wyłącznej kompetencji Ministra zastrzegam:1)
akceptowanie projektów: założeń do projektów ustaw, ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk, kierowanych przez Ministra do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;2)
występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;3)
powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.3.
Sekretarze i Podsekretarze Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.4.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.5.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło podpisuje w zastępstwie Ministra akty wykonawcze do ustaw, komunikaty oraz obwieszczenia.6.
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski podpisuje korespondencję w zakresie związanym z wykonywaniem funkcji koordynatora prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.7.
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel, a w razie jej nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.8.
Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak, a w razie jego nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.9.
Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:1)
do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;2)
przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;3)
zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;4)
odpowiedzi na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie oraz na oświadczenia i wystąpienia senatorskie skierowane do Ministra;5)
do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.10.
Pisma, o których mowa w ust. 1 i 9, powinny być przygotowane na blankiecie Ministra i parafowane przez właściwego merytorycznie kierownika komórki organizacyjnej, a przedkładane do podpisu Ministra - zaaprobowane również przez członka kierownictwa Ministerstwa nadzorującego właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną.11.
Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia.12.
Złożenie przez Sekretarzy Stanu lub Podsekretarzy Stanu oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.§ 3.
1.
Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów i Ministra, podejmują w imieniu Ministra decyzje zgodne ze wskazanym przez Ministra kierunkiem rozstrzygnięcia, bądź będące realizacją ustalonej polityki.2.
Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:1)
uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;2)
wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.3.
Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.4.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło, Podsekretarze Stanu realizujący zadania w zakresie działu administracji rządowej rozwój regionalny i Dyrektor Generalny odpowiadają za monitorowanie realizacji zadań, określonych w art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.), wytycznych szczegółowych dla programów operacyjnych opracowanych zgodnie z właściwością oraz dla regionalnych programów operacyjnych, a także wskazanych wytycznych horyzontalnych dla programów operacyjnych na okres 2007-2013.5.
Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych Ministerstwa.§ 4.
1.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami projektów finansowanych w ramach strategii wykorzystania Funduszu Spójności 2004-2006, Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.2. 2
(uchylony).3.
Ponadto Sekretarz Stanu Adam Zdziebło odpowiada za:1)
nadzór nad sprawami w zakresie dotychczasowych wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego dotyczących systemu projektów indywidualnych i generujących dochód, w tym dużych;2)
nadzór nad sprawami z zakresu realizacji zadań dotyczących Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, w tym działań Platformy PPP;3)
nadzór nad wdrożeniem inicjatywy JASPERS.4.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło pełni funkcję Pełnomocnika do spraw realizacji Projektów Phare pozostających w kompetencji ministra właściwego do spraw transportu oraz wykonuje zadania Instytucji Zarządzającej dla Funduszu TENT.5.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło prowadzi sprawy wynikające z podległości Ministrowi Centrum Unijnych Projektów Transportowych.6.
W sprawach, o których mowa w ust. 1-5, Sekretarz Stanu Adam Zdziebło reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.7.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło reprezentuje Ministra w Stałym Komitecie Rady Ministrów.8.
Sekretarz Stanu Adam Zdziebło nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Programów Infrastrukturalnych (DPI);2)
Departament Systemu Wdrażania Programów Infrastrukturalnych (DWI);3)
Departament Wsparcia Projektów Partnerstwa Publiczno - Prywatnego (DWP);4)
Departament Informacji i Promocji (DIP);5) 3
(uchylony).§ 5.
1.
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz - Pełnomocnik Rządu do spraw zarządzania infrastrukturą drogową, z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:1)
dróg i autostrad;2)
transportu drogowego;3) 4
(uchylony);4)
opracowania i realizacji budżetu państwa w częściach: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska i transport;5) 5
bezpieczeństwa ruchu drogowego.2.
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz z upoważnienia Ministra:1)
występuje o nadanie odznaczeń państwowych;2)
nadaje i wręcza honorowe odznaki resortowe i udziela w tym zakresie dalszych pełnomocnictw.3.
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:1)
Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad;2)
Głównym Inspektorem Transportu Drogowego;3) 6
(uchylony);4) 7
(uchylony);5) 8
(uchylony);6)
Instytutem Transportu Samochodowego;7)
Transportowym Dozorem Technicznym;8)
Instytutem Badawczym Dróg i Mostów.4. 9
(uchylony).5.
W sprawach, o których mowa w ust. 1-4, Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.5a. 10
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz odpowiada za bieżącą koordynację spraw parlamentarnych.6.
Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Dróg i Autostrad (DDA);2)
Departament Transportu Drogowego (DTD);3) 11
(uchylony);4)
Departament Budżetu Infrastruktury (DBI);5) 12
Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (SKR).§ 6.
1.
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.2.
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach mieszkalnictwa, zagospodarowania przestrzennego i polityki miejskiej oraz gospodarki nieruchomościami.3.
Ponadto Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski odpowiada za:1)
nadzorowanie zadań związanych z zamykaniem Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich i Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL;2)
nadzorowanie realizacji zadań związanych z zapewnieniem funkcjonowania Europejskiego Funduszu Społecznego w okresie programowania 2014-2020;3)
nadzorowanie realizacji projektów badawczych realizowanych we współpracy z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) m.in. w ramach programu LEED;4)
nadzór nad realizacją Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;5)
koordynowanie prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.4.
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski reprezentuje Ministra w Zespole do spraw Programowania Prac Rządu.5.
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad Instytutem Rozwoju Miast w Krakowie.6.
W sprawach, o których mowa w ust. 1-5, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.7.
Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego (DZF);2)
Departament Polityki Przestrzennej (DPM);3)
Departament Mieszkalnictwa (DM);4)
Departament Gospodarki Nieruchomościami (DGN).§ 7.
1.
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za sprawy związane z opracowaniem strategii, planów i programowaniem rozwoju społeczno-gospodarczego, a także za koordynację wdrażania regionalnych programów operacyjnych.2.
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach polityki transportowej.3.
Ponadto Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za:1)
nadzór nad realizacją zadań związanych z aktywnym udziałem strony polskiej w pracach dotyczących Polityki Spójności UE, w tym koordynację prac dotyczących negocjacji rozporządzeń regulujących funkcjonowanie tej polityki w latach 2014-2020;2)
nadzór nad przygotowaniami do wdrażania polityki spójności w Polsce w latach 2014-2020, w tym przygotowanie i negocjacje Umowy Partnerstwa oraz koordynację przygotowania i negocjacji programów operacyjnych;3)
koordynację wdrażania programów operacyjnych w ramach NSRO oraz Umowy Partnerstwa;4)
nadzór nad funkcjonowaniem Komitetu Koordynującego NSRO na lata 2007 - 2013;5)
koordynowanie działań w ramach realizacji procesu ewaluacji polityki spójności;6)
koordynację zagadnień związanych z pomocą publiczną w ramach programów operacyjnych;7)
koordynowanie współpracy z EUROSTAT i Głównym Urzędem Statystycznym;8)
koordynowanie funkcjonowania systemu informatycznego do obsługi programów operacyjnych współfinansowanych ze środków strukturalnych i Funduszu Spójności w latach 2007-2013;9)
nadzorowanie zamknięcia spraw związanych z realizacją Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004 - 2006;10)
nadzorowanie wykonania i rozliczenia kontraktów wojewódzkich oraz koordynację przygotowań do realizacji kontraktów terytorialnych.4.
W sprawach, o których mowa w ust. 1-3, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.5.
Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Koordynacji Strategii i Polityk Rozwoju (DKS);2)
Departament Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej (DKF).§ 8.
1.
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej oraz Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw.2.
Ponadto Podsekretarz Stanu Iwona Wendel odpowiada za:1)
koordynowanie zagadnień związanych z obszarem społeczeństwa informacyjnego;2)
koordynację zagadnień związanych z instrumentami inżynierii finansowej w ramach programów operacyjnych;3)
nadzór nad zmianami, realizacją i monitorowaniem Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020;4)
nadzór nad procesem monitorowania obszarów strategicznej interwencji w zakresie województw wskazanych w Strategii rozwoju społeczno - gospodarczego Polski Wschodniej;5)
nadzór nad przygotowaniem strategii ponadregionalnych.3.
W sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.4.
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra w Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.5.
Podsekretarz Stanu Iwona Wendel nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Rozwoju Cyfrowego (DRC);2)
Departament Konkurencyjności i Innowacyjności (DKI);3)
Departament Programów Ponadregionalnych (DPP).§ 9.
1.
Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami, projektów finansowanych z Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, Phare SSG, Sektorowego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) w latach 2007-2013 oraz programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w latach 2007-2013.2.
Ponadto Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak odpowiada za:1)
koordynację współpracy międzynarodowej, w tym utrzymywanie kontaktów z Komisją Europejską i innymi instytucjami Unii Europejskiej oraz nadzór nad realizacją działań wynikających z porozumień o współpracy zawartych przez Ministra z partnerami zagranicznymi;2)
realizację zadań związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, w tym koordynację w ramach Ministerstwa procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej;3)
prowadzenie spraw Grupy Wyszehradzkiej;4)
koordynację spraw związanych z umowami twinningowymi w ramach programów Unii Europejskiej, Instrumentu Pomocy Przedakcesyjnej (IPA) oraz Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa.3.
W sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.4.
Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak reprezentuje Ministra w Komitecie do Spraw Europejskich.5.
Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Programów Pomocowych (DPT);2)
Departament Współpracy Międzynarodowej (DWM);3)
Departament Certyfikacji i Desygnacji (DCD) - w zakresie realizacji programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w latach 2007-2013;4)
Departament Współpracy Terytorialnej (DWT).§ 10.
1. 13
Podsekretarz Stanu Zbigniew Klepacki z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach kolejnictwa i lotnictwa.2.
Podsekretarz Stanu Zbigniew Klepacki w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:1)
Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego;2)
Instytutem Kolejnictwa;3) 14
Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego;4) 15
Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze";5) 16
Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.3. 17
Podsekretarz Stanu Zbigniew Klepacki wykonuje zadania Ministra w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.4.
Podsekretarz Stanu Zbigniew Klepacki reprezentuje Skarb Państwa w spółkach PKP SA i PKP PLK SA.5.
W sprawach, o których mowa w ust. 1-4, Podsekretarz Stanu Zbigniew Klepacki reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.6. 18
Podsekretarz Stanu Zbigniew Klepacki nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Transportu Kolejowego (DTK);2)
Departament Rozwoju Kolei (DRK);3) 19
Departament Lotnictwa (DL).§ 11.
1.
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej.2.
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:1)
Dyrektorami Urzędów Morskich;2)
Dyrektorami Urzędów Żeglugi Śródlądowej;3)
Akademią Morską w Gdyni;4)
Akademią Morską w Szczecinie;5)
Instytutem Morskim w Gdańsku;6)
Morską Służbą Poszukiwania i Ratownictwa;7)
Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni;8)
Izbą Morską w Szczecinie;9)
Odwoławczą Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni.3.
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć wykonuje zadania Ministra w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.4.
W sprawach, o których mowa w ust. 1-3, Podsekretarz Stanu Dorota Pyć reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.5.
Podsekretarz Stanu Dorota Pyć nadzoruje merytorycznie Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM).§ 12.
1.
Podsekretarz Stanu Janusz Żbik z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach budownictwa oraz orzecznictwa.2.
Podsekretarz Stanu Janusz Żbik w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:1)
Głównym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;2)
Instytutem Techniki Budowlanej w Warszawie;3)
Instytutem Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie.3.
W sprawach, o których mowa w ust. 1-2, Podsekretarz Stanu Janusz Żbik reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.4.
Podsekretarz Stanu Janusz Żbik nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Budownictwa (DB);2)
Departament Orzecznictwa I (DO I);3)
Departament Orzecznictwa II (DO II).§ 13.
1.
Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505, z późn. zm.).2.
Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za:1)
nadzorowanie opracowania budżetu części 34 - Rozwój regionalny;2)
nadzorowanie realizacji budżetu dysponenta części 34-Rozwój regionalny oraz obsługi finansowo-księgowej środków pochodzących z funduszy strukturalnych;3)
nadzorowanie prac związanych z realizacją zadań ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących przygotowania materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i bezzwrotnej pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA oraz zmian w tych wydatkach;4)
akceptację w imieniu ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego wniosków o uruchomienie środków/zapewnienie finansowania lub dofinansowania z rezerw celowych budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich na finansowanie programów oraz akceptowanie zmian klasyfikacji wydatków;5)
nadzorowanie realizacji zadań związanych z pełnieniem przez Ministra funkcji Instytucji Certyfikującej wydatki w ramach programów perspektywy 2007-2013, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014, a także dla Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;6)
współpracę z instytucjami kontrolnymi oraz, w zakresie określonym w Wytycznych w zakresie warunków certyfikacji oraz przygotowania prognoz wniosków o płatność do Komisji Europejskiej w Programach Operacyjnych w ramach NSRO na lata 2007-2013, udział w procesie tworzenia i zapewniania efektywnego systemu kontroli środków unijnych;7)
nadzorowanie procesów legislacyjnych w zakresie prawa krajowego oraz nadzorowanie prowadzenia spraw z zakresu obsługi prawnej;8)
koordynowanie procesu wdrażania prawa Unii Europejskiej do polskiego systemu prawnego;9)
nadzorowanie spraw dotyczących kontroli w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra;10)
nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych.3.
Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:1)
Departament Budżetu Rozwoju (DBR);2)
Departament Certyfikacji i Desygnacji (DCD), z zastrzeżeniem § 9 ust. 5 pkt 3;3)
Departament Informatyki (DI);4)
Departament Kontroli (DK);5)
Departament Prawny (DP);6)
Biuro Administracyjne (BA);7)
Biuro Dyrektora Generalnego (BDG);8)
Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi (BZL);9)
Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych (BZK).§ 14.
1.
Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra należy:1)
realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych;2)
dokonywanie, na polecenie Ministra, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.2.
Szczegółowe zadania w Gabinecie Politycznym Ministra ustala Minister.§ 15.
1.
Ministra w czasie nieobecności zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Sekretarz Stanu Adam Zdziebło. Zastępstwo obejmuje sprawy wynikające z ustawy o ochronie informacji niejawnych.2.
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Adama Zdziebło, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz.3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarzy Stanu, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski.4.
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu oraz Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda.5.
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego oraz Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgody, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel.6.
W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego, Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgody oraz Podsekretarza Stanu Iwony Wendel, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak.7.
W przypadkach nieobecności Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu zastępstwa odbywają się według następujących zasad:1)
Sekretarza Stanu Adama Zdziebło w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda;2)
Sekretarza Stanu Zbigniewa Rynasiewicza w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Zbigniew Klepacki;3)
Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgodę w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Adam Zdziebło;4)
Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Iwona Wendel;5)
Podsekretarza Stanu Iwonę Wendel w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski;6)
Podsekretarza Stanu Marcina Kubiaka w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Iwona Wendel;7)
Podsekretarza Stanu Zbigniewa Klepackiego w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Dorota Pyć;8)
Podsekretarza Stanu Dorotę Pyć w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz;9)
Podsekretarza Stanu Janusza Żbika w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski.8.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących wymienionych w ust. 7, decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.9.
Dyrektora Generalnego w czasie nieobecności - w zakresie czynności związanych z certyfikowaniem wydatków - zastępuje Dyrektor Departamentu Certyfikacji i Desygnacji, na podstawie odrębnego upoważnienia udzielonego przez Ministra.10.
O nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.§ 16.
Minister może zlecić Sekretarzom Stanu, Podsekretarzom Stanu, Dyrektorowi Generalnemu inne zadania niż określone dla nich w niniejszym zarządzeniu.§ 17.
Wszelkie spory i wątpliwości kompetencyjne związane z realizacją zadań przez Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego rozstrzyga Minister, a w przypadku komórek organizacyjnych Ministerstwa - Minister lub Dyrektor Generalny.§ 18.
Traci moc zarządzenie nr 4 Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 14 stycznia 2014 r. w sprawie ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (Dz. Urz. MIiR poz. 4).§ 19.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.1 Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działami administracji rządowej - budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska, rozwój regionalny oraz transport, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).
2 § 4 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 57 z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 listopada 2014 r.
3 § 4 ust. 8 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 57 z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 listopada 2014 r.
4 § 5 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
5 § 5 ust. 1 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 57 z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 listopada 2014 r.
6 § 5 ust. 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
7 § 5 ust. 3 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
8 § 5 ust. 3 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
9 § 5 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. c zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
10 § 5 ust. 5a dodany przez § 1 zarządzenia nr 54 z dnia 17 października 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.71) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 października 2014 r.
11 § 5 ust. 6 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. d zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
12 § 5 ust. 6 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 57 z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 listopada 2014 r.
13 § 10 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
14 § 10 ust. 2 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
15 § 10 ust. 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
16 § 10 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
17 § 10 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.
18 § 10 ust. 6 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 39 z dnia 8 lipca 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.49) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 lipca 2014 r.
19 § 10 ust. 6 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 2 lit. d zarządzenia nr 45 z dnia 5 sierpnia 2014 r. (Dz.Urz.MIiR.2014.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 sierpnia 2014 r.