Ustalenie obowiązków związanych z nadawaniem i aktualizacją numerów statystycznych jednostek organizacyjnych resortu finansów.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.1977.11.24

Akt utracił moc
Wersja od: 30 lipca 1977 r.

INSTRUKCJA Nr 9/OR
MINISTERSTWA FINANSÓW
z dnia 25 czerwca 1977 r.
w sprawie ustalenia obowiązków związanych z nadawaniem i aktualizacją numerów statystycznych jednostek organizacyjnych resortu finansów.

W związku z § 6 uchwały Nr 195 Rady Ministrów z dnia 17 października 1975 r. w sprawie utworzenia systemu identyfikacji i klasyfikacji jednostek gospodarki narodowej - REGON (Monitor Polski Nr 35, poz. 211) ustala się, co następuje:
§  1.
1.
Ministerstwo Finansów oraz centrale: Narodowego Banku Polskiego, Banku Gospodarki Żywnościowej, Banku Handlowego w Warszawie S.A., Banku Polska Kasa Opieki S.A., Państwowego Zakładu Ubezpieczeń i Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" S.A. występują samodzielnie do Głównego Urzędu Statystycznego z wnioskami o nadanie im numerów statystycznych oraz o zmianę lub likwidację tych numerów.
2.
Jednostki organizacyjne wymienione w ust. 1 - zwane dalej jednostkami zgłaszającymi - występują ponadto z wnioskami o nadanie, zmianę lub likwidację numerów statystycznych dla następujących jednostek organizacyjnych:
1)
Ministerstwo Finansów - dla wszystkich jednostek organizacyjnych bezpośrednio podległych lub nadzorowanych przez Ministra Finansów, z wyjątkiem central instytucji finansowych,
2)
centrale: Narodowego Banku Polskiego, Banku Polska Kasa Opieki S.A., Państwowego Zakładu Ubezpieczeń oraz Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" S.A. - dla wszystkich pozostałych jednostek organizacyjnych każdej z tych instytucji,
3)
Centrala Banku Gospodarki Żywnościowej - dla wszystkich pozostałych jednostek organizacyjnych Banku oraz dla banków spółdzielczych,
4)
Centrala Banku Handlowego w Warszawie S.A. - dla wszystkich pozostałych jednostek organizacyjnych Banku oraz dla Banku Gospodarstwa Krajowego.
3.
Prezes Banku Gospodarki Żywnościowej może upoważnić oddziały wojewódzkie Banku do występowania z wnioskami o nadanie, zmianę lub likwidację numerów statystycznych dla banków spółdzielczych mających siedzibę na obszarze ich działania.
§  2.
1.
W każdej jednostce zgłaszającej należy wyznaczyć komórkę organizacyjną, odpowiedzialną za przygotowywanie wniosków o nadanie, zmianę i likwidację numerów statystycznych dla jednostek organizacyjnych objętych właściwością jednostki zgłaszającej oraz za właściwe zorganizowanie i wykonywanie lub nadzór nad wykonywaniem innych obowiązków wynikających z przepisów uchwały Nr 195 Rady Ministrów z dnia 17 października 1975 r. sprawie utworzenia systemu identyfikacji i klasyfikacji jednostek gospodarki narodowej - REGON (Monitor Polski Nr 35, poz. 211), w szczególności z przepisów § 6 i 7, a także z instrukcji i wytycznych Głównego Urzędu Statystycznego.
2.
W Ministerstwie Finansów wykonywanie obowiązków wymienionych w ust. 1 powierza się Departamentowi Organizacji i Planowania.
3.
Jednostki zgłaszające obowiązane są podać do wiadomości Głównego Urzędu Statystycznego i Ministerstwa Finansów nazwę komórki organizacyjnej, której powierzono obowiązki określone w ust. 1 oraz nazwisko i numer telefonu pracownika odpowiedzialnego są wykonywanie tych obowiązków, a także bieżąco informować o wszelkich zmianach w tym zakresie.
§  3.
Kontrolę wykonywania obowiązków wynikających z uchwały wymienionej w § 2 ust. 1 i niniejszej instrukcji należy włączyć do stałej tematyki pracy komórek rewizji.
§  4.
Instrukcję stosuje ale od dnia ogłoszenia.