Ustalanie stawek odpłatności za użycie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2001.12.143

Akt utracił moc
Wersja od: 8 października 2001 r.

DECYZJA NR 254
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 8 października 2001 r.
w sprawie: ustalania stawek odpłatności za użycie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych

W celu wprowadzenia jednolitych stawek odpłatności za użycie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych, wprowadza się następujące zasady ustalania stawki odpłatności za usługi lotnicze:
§  1.
Koszt użycia policyjnych statków powietrznych określany jest na podstawie, przeliczanej na jedną godzinę lotu, sumy nakładów ponoszonych na:
1)
zakup paliwa,
2)
naprawy i przeglądy wynikające z resursu godzinowego,
3)
ubezpieczenie śmigłowców i załogi,
4)
opłaty za stacjonowanie i usługi lotniskowe,
5)
specjalistyczne wyposażenie personelu latającego (ubiór),
6)
uposażenie personelu latającego (w przypadku użycia śmigłowca na rzecz podmiotów spoza resortu spraw wewnętrznych i administracji),
7)
inne świadczenia związane z wykonywaniem lotu.
§  2.
1.
Norma zużycia paliwa na 1 godzinę lotu dla poszczególnych typów statków powietrznych wynosi:
1)
śmigłowiec Bell-206 wyposażony w silnik Allison-250C 20J - 120 litrów,
2)
śmigłowiec PZL-Kania wyposażony w 2 silniki typu Allison-250C 20B - 250 litrów,
3)
śmigłowiec Mi-2 wyposażony w 2 silniki typu GTD-350 DW - 350 litrów,
4)
śmigłowiec W-3 Sokół wyposażony w 2 silniki typu PZL-10W - 500 litrów,
5)
śmigłowiec Mi-8 wyposażony w 2 silniki typu TW-2 117A - 850 litrów.
2.
Roczna norma nalotu dla jednego śmigłowca wynosi 300 godzin.
3.
Wartość pozostałych składników służących do ustalania kosztów jednej godziny lotu poszczególnych typów śmigłowców użytkowanych w Policji, pokrywanych z budżetu centralnego określa załącznik do niniejszej decyzji.
4.
Wartość składników, o których mowa w ust. 3 ustala Dyrektor Biura - Centralny Sztab Policji KGP, w uzgodnieniu z Dyrektorem Biura Finansów KGP i Dyrektorem Biura Logistyki Policji KGP do 30 kwietnia każdego roku, na poziomie kosztów materiałowych i osobowych planowanych w budżecie danego roku.
§  3.
1.
Dyrektor Biura - Centralny Sztab Policji KGP ustala stawkę odpłatności za korzystanie ze statków powietrznych Zarządu Lotnictwa Policyjnego Komendy Głównej Policji, z uwzględnieniem wydatków ponoszonych centralnie oraz kosztów własnych związanych z użytkowaniem policyjnych statków powietrznych.
2.
Komendanci wojewódzcy Policji w uzgodnieniu z Dyrektorem Biura - Centralny Sztab Policji KGP ustalają stawkę odpłatności za korzystanie ze statków powietrznych pozostających w ich dyspozycji, z uwzględnieniem wydatków ponoszonych centralnie oraz kosztów własnych związanych z użytkowaniem policyjnych statków powietrznych.
§  4.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

Koszty eksploatacji policyjnych statków powietrznych ponoszone z budżetu centralnego w przeliczeniu na 1 godzinę lotu:

(w zł)
Rodzaj kosztówTyp śmigłowca
BELL-206PZL-KaniaMi-2W-3Mi-8
Naprawy i przeglądy wynikające z resursu940,00893,301.085,002.500,002.200,00
Uposażenie personelu lotniczego127,75127,75127,75362,60362,60
Ubezpieczenie25,0025,0025,0025,0025,00
Ubiór specjalistyczny2,452,452,452,452,45
RAZEM1.095,201.048,501.240,202.890,052.590,05

Całkowity koszt jednej godziny lotu ustalany jest po doliczeniu do ww. stawek kosztów paliwa oraz opłat za stacjonowanie i usługi lotniskowe.