Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KPWiG.1999.9.176

Akt indywidualny
Wersja od: 17 maja 1999 r.

UCHWAŁA Nr 288
KOMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD
z dnia 16 kwietnia 1999 r.
w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715) uchwala się, co następuje:
§  1.
Udziela się Powszechnej Kasie Oszczędności Bank Państwowy, zwanej dalej domem maklerskim, zezwolenia na doradztwo w zakresie obrotu papierami wartościowymi.
§  2.
Dom maklerski zobowiązany jest do prowadzenia działalności doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi w oparciu o regulamin świadczenia usług doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi.
§  3.
Dom maklerski zobowiązany jest do prowadzenia działalności doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi w oparciu o "Zasady kontroli przepływu informacji poufnych oraz informacji stanowiących tajemnicę zawodową między Wydziałem Doradztwa a innymi komórkami organizacyjnymi", stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.
§  4.
Dom maklerski zobowiązany jest zatrudniać przy czynnościach związanych z prowadzeniem działalności będącej przedmiotem niniejszego zezwolenia co najmniej jednego doradcę inwestycyjnego.
§  5.
1.
Dom maklerski zobowiązany jest przechowywać przez okres co najmniej 5 lat dokumenty związane z prowadzeniem działalności doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi.
2.
Dom maklerski zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich warunków przechowywania dokumentów, o których mowa w ust. 1, w szczególności zabezpieczenia ich przed dostępem osób niepowołanych.
3.
W przypadku umów oraz dokumentów pełnomocnictw związanych z prowadzeniem działalności doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi, okres 5 lat biegnie od dnia rozwiązania umowy lub ustania pełnomocnictwa.
§  6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

Zasady kontroli i przepływu informacji poufnych oraz informacji stanowiących tajemnicę zawodową między Wydziałem Doradztwa a innymi komórkami organizacyjnymi BDM

1. Zasady mają na celu maksymalną kontrolę oraz zapobieganie nieuzasadnionemu przepływowi informacji poufnych i informacji stanowiących tajemnicę zawodową pomiędzy Wydziałem Doradztwa a komórkami organizacyjnymi BDM.

2. Informacją poufną jest informacja dotycząca emitenta bądź papieru wartościowego, która nie została podana do wiadomości publicznej, a po ujawnieniu mogłaby w istotny sposób wpłynąć na cenę papieru wartościowego.

3. Tajemnicą zawodową jest informacja uzyskana w związku z czynnościami służbowymi albo wykonywaniem prac zleconych, której nieuprawnione ujawnienie mogłoby naruszyć interes uczestników publicznego obrotu papierami wartościowymi.

4. Zasady niniejsze mają zastosowanie do pracowników BDM PKO BP zatrudnionych w Wydziale Doradztwa oraz pozostałych komórkach organizacyjnych BDM.

5. Każdy pracownik zatrudniony w Wydziale Doradztwa zobowiązany jest podpisać oświadczenie o zapoznaniu się z treścią niniejszych Zasad oraz przestrzegać jego postanowień.

6. Pracownicy zatrudnieni w Wydziale Doradztwa zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy dotyczącej treści pozyskanej informacji poufnej lub informacji stanowiącej tajemnicę zawodową.

7. Niezastosowanie się do powyższego zakazu spowoduje pociągnięcie do odpowiedzialności dyscyplinarnej przewidzianej właściwymi przepisami prawa.

8. Zabrania się pracownikom Wydziału Doradztwa oraz pracownikom innych komórek organizacyjnych BDM przekazywania sobie wzajemnie lub zabiegania o uzyskanie treści informacji poufnych, bądź informacji stanowiącej tajemnicę zawodową, z wyjątkiem sytuacji określonych w niniejszych Zasadach.

9. Pracownicy Wydziału Doradztwa nie mogą prowadzić rozmów z osobami nieupoważnionymi na temat informacji poufnych lub informacji stanowiących tajemnicę zawodową.

10. Zabrania się pracownikom Wydziału Doradztwa w przypadku uzyskania, w sposób określony w pkt. 9, informacji poufnej lub informacji stanowiącej tajemnicę zawodową sporządzania dla klientów opracowań inwestycyjnych opartych na tej informacji oraz dokonywania zakupu lub sprzedaży papierów wartościowych we własnym imieniu i na własny rachunek, jeżeli informacja dotyczy tych papierów wartościowych.

11. Przekazywanie treści informacji poufnej lub informacji stanowiącej tajemnicę zawodową między Wydziałem Doradztwa a innymi komórkami BDM może odbywać się w szczególnie uzasadnionych przypadkach i tylko w zakresie niezbędnym do wykonywania obowiązków służbowych albo innej zleconej pracy. Przekazywanie powyższych informacji może nastąpić wyłącznie za zgodą Kierującego Wydziałem Nadzoru lub upoważnionego pracownika tego Wydziału.

12. Wyrażenie zgody na przekazanie treści informacji poufnej lub informacji stanowiącej tajemnicę zawodową odnotowywane jest w rejestrze przekazanych informacji prowadzonym przez Wydział Nadzoru.

13. O wyrażeniu zgody na powierzenie informacji poufnej lub informacji stanowiącej tajemnicę zawodową pracownik zostaje powiadomiony przez Kierującego Wydziałem Nadzoru lub upoważnionego pracownika tego Wydziału.

14. W sytuacji uzyskania przez Wydział Doradztwa informacji poufnej bądź informacji stanowiącej tajemnicę zawodową z innych komórek organizacyjnych BDM lub innych źródeł zewnętrznych, Kierujący Wydziałem zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie oraz okolicznościach powzięcia informacji Kierującego Wydziałem Nadzoru lub osobę upoważnioną.

15. Pracownik Wydziału Doradztwa, po uzyskaniu informacji poufnej lub informacji stanowiącej tajemnicę zawodową niewynikającą z charakteru wykonywanych czynności, nie może uczestniczyć w jakichkolwiek czynnościach dotyczących papierów wartościowych objętych informacją. Zgodę na udział w tych czynnościach może udzielić Kierujący Wydziałem Nadzoru lub pracownik przez niego upoważniony.

16. W przypadku gdy informacja poufna zostanie podana do wiadomości publicznej, Kierujący Wydziałem Nadzoru lub pracownik przez niego upoważniony zezwala na powrót do czynności, z których pracownik został ze względu na informację poufną czasowo wyłączony.

17. Kierujący Wydziałem Doradztwa informuje na bieżąco Kierującego Wydziałem Nadzoru o treści informacji poufnych napływających do Wydziału Doradztwa.

18. Pracownik, który uzyskał informację poufną w inny sposób niż na podstawie zezwolenia Kierującego Wydziałem Nadzoru, zobowiązany jest powiadomić go lub osobę przez niego upoważnioną o sposobie uzyskania informacji poufnej.

19. Papiery wartościowe, dla których BDM wydaje rekomendacje inwestycyjne, nie mogą być przedmiotem inwestycji dokonywanych przez pracowników Wydziału Doradztwa do momentu upublicznienia tych rekomendacji.

20. Postanowienia niniejszych Zasad nie uchybiają postanowieniom innych regulaminów ani właściwym przepisom prawa.