Udzielanie zamówień w Polskich Kontyngentach Wojskowych w ramach realizacji polskiej pomocy zagranicznej.
Dz.Urz.MON.2021.259
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 177/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 17 grudnia 2021 r.
w sprawie udzielania zamówień w Polskich Kontyngentach Wojskowych w ramach realizacji polskiej pomocy zagranicznej
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN udzielania zamówień w Polskich Kontyngentach Wojskowych w ramach realizacji polskiej pomocy zagranicznej
REGULAMIN udzielania zamówień w Polskich Kontyngentach Wojskowych w ramach realizacji polskiej pomocy zagranicznej
Rozdział I: Postanowienia ogólne
Rozdział II: Zbieranie informacji o potrzebach lokalnej ludności
Rozdział III: Opracowanie projektu pomocowego
Rozdział IV: Postępowanie i zawarcie umowy
Rozdział V: Nadzór nad realizacją projektu
Rozdział VI: Odbiór wykonanego projektu
Rozdział VII: Zakończenie projektu
Rozdział VIII: Postanowienia końcowe
Załącznik: Wzór propozycji projektu pomocowego
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
CEL
DEFINICJE
DEFINICJE
FINANSOWANIE PROJEKTÓW Z BUDŻETU PAŃSTWA Z CZĘŚCI 29 - OBRONA NARODOWA
FINANSOWANIE PROJEKTÓW Z BUDŻETU PAŃSTWA Z CZĘŚCI 29 - OBRONA NARODOWA
Rozdział II
ZBIERANIE INFORMACJI O POTRZEBACH LOKALNEJ LUDNOŚCI
ZBIERANIE INFORMACJI O POTRZEBACH LOKALNEJ LUDNOŚCI
Rozdział III
OPRACOWANIE PROJEKTU POMOCOWEGO
OPRACOWANIE PROJEKTU POMOCOWEGO
Rozdział IV
POSTĘPOWANIE I ZAWARCIE UMOWY
POSTĘPOWANIE I ZAWARCIE UMOWY
Środki finansowe na uiszczenie opłat za zamieszczanie w lokalnych mediach ogłoszeń, zapewni szef finansów przez zarezerwowanie ich w planach finansowych lub poprzez ujęcie ich w budżecie projektu pomocowego. W tym przypadku zamawiający korzysta ze wsparcia: grupy PSYOPS (Psychological Operations), Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego lub Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej, w celu uzyskania informacji na temat wiarygodności wykonawcy.
Rozdział V
NADZÓR NAD REALIZACJĄ PROJEKTU
NADZÓR NAD REALIZACJĄ PROJEKTU
Rozdział VI
ODBIÓR WYKONANEGO PROJEKTU
ODBIÓR WYKONANEGO PROJEKTU
Rozdział VII
ZAKOŃCZENIE PROJEKTU
ZAKOŃCZENIE PROJEKTU
Rozdział VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Załącznik
WZÓR
PROPOZYCJA PROJEKTU POMOCOWEGO
WZÓR
PROPOZYCJA PROJEKTU POMOCOWEGO
..........................................
1. NAZWA PROJEKTU:
.......................................................................................................................................................
(pełna nazwa projektu w języku polskim i angielskim)
2. LOKALIZACJA PROJEKTU:
.......................................................................................................................................................
(prowincja, dystrykt, miejscowość, współrzędne)
3. ZAKRES TEMATYCZNY PROJEKTU POMOCOWEGO
.......................................................................................................................................................
(dziedzina projektu np. edukacja, infrastruktura, zdrowie itd.)
4. TYP PROJEKTU POMOCOWEGO/ RODZAJ ZAMÓWIENIA:
.......................................................................................................................................................
(dostawa, roboty budowlane, usługa)
5. INICJATOR PROJEKTU POMOCOWEGO ZE ŚRODOWISKA LOKALNEGO:
.......................................................................................................................................................
(nazwa instytucji lub imię i nazwisko, telefon kontaktowy, e-mail inicjatora projektu)
.......................................................................................................................................................
(nazwa, forma prawna, adres, telefon kontaktowy partnera)
.......................................................................................................................................................
(podstawowe cele i obszary działania partnera)
.......................................................................................................................................................
(dotychczasowe doświadczenia partnera w realizacji zadań podobnego rodzaju do zgłoszonego projektu)
6. OPIS PROJEKTU POMOCOWEGO
a) wprowadzenie i uzasadnienie, w tym ewentualne powiązanie z wcześniejszymi projektami/działaniami,
b) cel projektu,
c) komplementarność względem działań innych donatorów lub powiązania z wcześniejszymi działaniami CIMIC (civil-military cooperation - współpraca cywilno-wojskowa)/PRT (Provincial Reconstruction Team - Zespół Odbudowy Prowincji),
d) zakładane rezultaty projektu, w tym ilościowe korzyści płynące z realizacji projektu,
e) ryzyko zniszczenia lub przejęcia przez osoby niepożądane,
f) trwałość projektu,
g) równość szans,
h) wpływ na środowisko,
i) monitoring i sposób oceny rezultatów projektu.
7. BENEFICJENCI PROJEKTU/GRUPA DOCELOWA/ZASIĘG PROJEKTU POMOCOWEGO
.......................................................................................................................................................
(bezpośredni beneficjenci projektu - uzasadnienie)
8. KOSZT PROJEKTU POMOCOWEGO
SPECYFIKACJA ARTYKUŁÓW DO ZAKUPU I MONTAŻU | |||||
Lp. | Nazwa produktu (zakres prac) | Jednostka miary | Ilość | Cena j edno stkowa | Ogólny koszt w USD (PLN) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | |||||
2 | |||||
Razem: |
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu)
9. WARTOŚĆ SZACUNKOWA ZAMÓWIENIA:
a) w dolarach amerykańskich ...... (USD) według średniego kursu z dnia .......
b) w złotych polskich ........ (PLN)
c) w euro ........... (EUR)
(wartość szacunkową zamówienia określa się po przeliczeniu wartości kosztorysowej projektu podaną w dolarach amerykańskich - na złote, według średniego kursu tej waluty w Narodowym Banku Polskim obowiązującego w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego sporządzenie "Propozycji Projektu Pomocowego", następnie wartość złotową projektu należy przeliczyć na euro według obwieszczenia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o średnim kursie złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczenia)
10. ZGODNOŚĆ PROJEKTU POMOCOWEGO Z PRZEPISAMI POLSKIEJ USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH (należy wskazać, czy projekt podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 11 ust. 5 pkt 7 ustawy)
11. PLANOWANY HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU
Ramy czasowe wdrażania projektu | ||
Działanie (główne etapy realizowanego projektu z uwzględnieniem ew. procedury zamówień publicznych) | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
Działanie 1 | ||
Działanie 2 | ||
Działanie 3 |
12. PRZEWIDYWANY CZAS REALIZACJI PROJEKTU POMOCOWEGO
.......................................................................................................................................................
(okres wyrażony w dniach - liczony od momentu zawarcia umowy - względnie otrzymania zgody od miejscowych władz przez wykonawcę na realizację projektu, przekazania terenu pod projekt przez władze lokalne)
13. ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA DLA WYKONAWCY PROJEKTU POMOCOWEGO
.......................................................................................................................................................
(sprecyzowanie czy lokalny wykonawca odpowiada sam za zapewnienie sobie bezpieczeństwa przy realizacji projektu, czy też korzysta w tym zakresie ze wsparcia ze strony wojskowej lub w inny sposób)
14. ROLA BENEFICJENTA W REALIZACJI PROJEKTU POMOCOWEGO
.......................................................................................................................................................
15. ROLA PARTNERA (NA PRZYKŁAD PRZEDSTAWICIELA ADMINISTRACJI LOKALNEJ) W REALIZACJI UMOWY
.......................................................................................................................................................
16. ZAŁOŻENIA DOTYCZĄCE REALIZACJI UMOWY
.......................................................................................................................................................
(np. stwierdzenie, iż za cały sprzęt oraz materiały niezbędne do zrealizowania projektu odpowiada miejscowy wykonawca, ustalenie dotyczące formy płatności - przykładowo: w jednej racie po odbiorze projektu lub w kilku ratach, gdzie będzie dokonana płatność)
17. KOORDYNACJA PROJEKTU POMOCOWEGO ZE STRONY PARTNERA LOKALNEGO
.......................................................................................................................................................
(imię, nazwisko, telefon kontaktowy, adres e-mail)
18. KOORDYNATOR PROJEKTU POMOCOWEGO/DANE OSOBY SPORZĄDZAJĄCEJ PROPOZYCJĘ PROJEKTU
.......................................................................................................................................................
(stopień, imię, nazwisko, podległość służbowa, punkt kontaktowy, telefon kontaktowy, adres e-mail)
PODPIS: .....
19. DATA SPORZĄDZENIA PROPOZYCJI PROJEKTU POMOCOWEGO
.......................................................................................................................................................
(podana data ma wpływ na ustalenie kursu walut przy obliczeniu wartości projektu)
20. PROPOZYCJĘ SPRAWDZONO POD WZGLĘDEM MERYTORYCZNYM W ZESPOLE:
.......................................................................................................................................................
(data, stopień, imię, nazwisko, podległość służbowa, punkt kontaktowy, numer telefonu, adres e-mail)
PODPIS: .........
21. PROPOZYCJĘ SPRAWDZONO POD WZGLĘDEM RACHUNKOWYM W KOMÓRCE FINANSOWEJ:
.......................................................................................................................................................
(data, stopień, imię, nazwisko, podległość służbowa, punkt kontaktowy, numer telefonu, adres e-mail)
PODPIS: ......
.................................
(Szefa zespołu)
Uzgodniono:
DOWÓDCA KONTYNGENTU/SZEF FINANSÓW
...................................................