Udzielanie ulg w spłacie i umarzania należności pieniężnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz zawierania ugód dotyczących tych należności.
B.I.LP.2021.2.20
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 4
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 20 stycznia 2021 r.
w sprawie udzielania ulg w spłacie i umarzania należności pieniężnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz zawierania ugód dotyczących tych należności
Na podstawie art. 33 ust. 1 i art. 50 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1463 ze zm.) oraz § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz. U., poz. 692), w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, nadanego zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r., zarządza się, co następuje:
- bez względu na kwotę należności ubocznych.
ZAŁĄCZNIK 4
WZÓR WNIOSKU O UDZIELENIE ULGI LUB UMORZENIE oraz STANOWISKA ROZSTRZYGAJĄCEGO WNIOSEK
WZÓR WNIOSKU O UDZIELENIE ULGI LUB UMORZENIE oraz STANOWISKA ROZSTRZYGAJĄCEGO WNIOSEK
Pan (i) ................................................................
............................................................................
(kierownik jednostki organizacyjnej LP)
WNIOSEK O UDZIELENIE ULGI W SPŁACIE LUB UMORZENIE NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNEJ PAŃSTWOWEGO GOSPODARSTWA LEŚNEGO LASY PAŃSTWOWE
Na podstawie § 6 ust. 1 zarządzenia nr .......... Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia ........................................ 2021 r. w sprawie udzielania ulg w spłacie i umarzania należności pieniężnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz zawierania ugód dotyczących tych należności - wnoszę o zastosowanie ulgi w spłacie lub umorzenie należności zgodnie z danymi przedstawionymi poniżej.
A. DANE DOTYCZĄCE NALEŻNOŚCI
1. Należność główna stanowi .................................................................................................
(np. czynsz najmu; odszkodowanie)
za ................................................................................................................................................
(np. lokal taki a taki za okres taki a taki; zniszczenie mienia takiego a takiego)
i wynika z ...................................................................................................................................
(np. umowy takiej a takiej z dnia tego i tego; zdarzenia takiego a takiego z dnia tego i tego)
Kwota należności głównej wynosi ............................................. zł.
Należność ta jest / nie jest* związana z prowadzeniem przez dłużnika działalności rolniczej / pozarolniczej działalności gospodarczej*.
Należność ta była /nie była/jest * przedmiotem postępowania sądowego ...................................
......................................................................................................................................................
2. Od powyższej należności głównej przysługują odsetki .......................................................
......................................................................................................................................................
(np. ustawowe, ustawowe za opóźnienie, ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych)
za okres od dnia ................................................ do dnia zapłaty / do dnia *..............................
Kwota odsetek wyliczonych na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku, tj. na dzień wynosi .......................... zł.
3. Za koszty odzyskiwania należności przysługuje / nie przysługuje*rekompensata na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 935).
Kwota rekompensaty wynosi .......................................... zł.
4. Od powyższej należności głównej przysługują/ nie przysługują *inne należności uboczne, tj. ........................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
(np. zwrot kosztów odzyskiwania należności nieobjętych rekompensatą określoną w pkt 3
Kwota innych należności ubocznych wyliczonych na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku, tj. na dzień .............................. wynosi .................................... zł.
B. DANE DOTYCZĄCE DŁUŻNIKA
1. Dłużnikiem jest .....................................................................................................................
(imię i nazwisko oraz ewent. firma osoby fizycznej albo nazwa jednostki organizacyjnej)
albo:
Dłużnikiem, który zmarł / został wykreślony z rejestru / uległ likwidacji * był
......................................................................................................................................................
(imię i nazwisko oraz ewent. firma osoby fizycznej albo nazwa jednostki organizacyjnej)
Adres miejsca zamieszkania /siedziby * dłużnika: ......................................................................
......................................................................................................................................................
Dłużnik będący jednostką organizacyjną jest / był * wpisany do rejestru ..... pod numerem ......
2. Dłużnik nie prowadzi/prowadzi * działalność rolniczą /pozarolniczą działalność gospodarczą * i posiada NIP: .....................................*
3. Dłużnik nie ma / ma * przeterminowane należności wobec innych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych na łączną kwotę ......................................... zł.
4. Inne informacje o dłużniku: ...................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
C. PROPONOWANA ULGA LUB UMORZENIE
1. Udzielenie ulgi przez:
1.1. Odroczenie spłaty należności z dnia ................................ do dnia ........................
1.2. Rozłożenie spłaty należności na ......... rat miesięcznych / kwartalnych* w wysokości ........ zł każda, płatnych od miesiąca ........................ .................r.
1.3. Ponieważ należność, zgodnie z pkt. A.1 niniejszego wniosku, jest związana z prowadzeniem przez dłużnika działalności rolniczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, zastosowanie ulgi wymaga od dłużnika płacenia odsetek ustawowych, których stawka roczna na dzień sporządzenia niniejszego wniosku wynosi ....... % w terminach miesięcznych/kwartalnych* od kwoty należności objętych ulgą oraz ustanowienia zabezpieczenia zapłaty tych należności w formie gwarancji bankowej / ubezpieczeniowej* na okres stosowania ulgi.*
2. Umorzenie należności w całości** / w części obejmującej ...................................................
(rodzaj należności)
................................................. w wysokości ........................ zł *.
3. W ramach postępowania restrukturyzacyjnego:
3.1. Umorzenie należności w części obejmującej ........................................................................
(rodzaj należności)
................................................. w wysokości ........................ zł.
3.2. Odroczenie spłaty należności wczęści obejmującej .............................................................
(rodzaj należności)
................................................. w wysokości ......... zł *z dnia ............. do dnia .....................
3.3. Rozłożenie spłaty należności w części obejmującej ............................................................
(rodzaj należności)
................................................ w wysokości .............. zł* na.... rat miesięcznych / kwartalnych* w wysokości .................zł każda, płatnych od miesiąca ...................... ..............r.
D. UZASADNIENIE
1. Należność nie uległa przedawnieniu na dzień złożenia niniejszego wniosku.
2. Należność nie została ustalona w drodze decyzji administracyjnej.
3. W przypadku ulgi w spłacie:
3.1. Należność jest bezsporna - została uznana w pełnej wysokości przez dłużnika pismem z dnia .................../ zasądzona prawomocnym wyrokiem / nakazem zapłaty* wydanym przez Sąd .............................. dnia ...................... o sygn. akt: ........................................*
3.2.Należność jest wymagalna - termin zapłaty upłynął dnia ...............................................
3.3. Zachodzi okoliczność wskazana w § 4 ust. 2 pkt. ...... zarządzenia, tj.
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
4. W przypadku umorzenia:
4.1. Należność nie posiada zabezpieczenia zapłaty, w szczególności w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, cesji praw z lokaty ani w innej formie.
4.2. Zachodzi okoliczność wskazana w § 5 ust. 2 pkt. ........... zarządzenia, tj.
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
............................................................
(podpis wnioskodawcy)
E. OPINIA GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
............................................................
(podpis głównego księgowego)
F. OPINIA RADCY PRAWNEGO
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
...................................................
(podpis radcy prawnego)
Załączniki:
1. .............................................................
2. .............................................................
3. .............................................................
4. .............................................................
STANOWISKO ROZSTRZYGAJĄCE WNIOSEK
Po uzyskaniu opinii ......................................................................... z dnia ...............................*
(określenie kierownika jednostki nadrzędnej)
oraz opinii Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia .........................................*
postanawiam:
1. Odmówić udzielenia ulgi w spłacie lub umorzenia należności**.
2. Udzielić ulgę przez:
2.1. Odroczenie spłaty należności z dnia .......................... do dnia ......................................
2.2. Rozłożenie spłaty należności na .................. rat miesięcznych / kwartalnych* w wysokości
....................... zł każda, płatnych od miesiąca .............................. .....................r.
2.3. Zastosowanie ulgi wymaga od dłużnika płacenia odsetek ustawowych, których stawka roczna na dzień sporządzenia niniejszego wniosku wynosi .........% w terminach miesięcznych /kwartalnych * od kwoty należności objętych ulgą oraz ustanowienia zabezpieczenia zapłaty tych należności w formie gwarancji bankowej / ubezpieczeniowej* na okres stosowania ulgi.*
3. Umorzyć należność w całości ** / w części obejmującej ....................................................
(rodzaj należności)
........................................ w wysokości .....................zł *.
4. Wramach postępowania restrukturyzacyjnego - wyrazić zgodę na:
4.1. Umorzenie należności w części obejmującej ......................................................................
(rodzaj należności)
........................................ w wysokości .....................zł *.
4.2. Odroczenie spłaty należności w części obejmującej
(rodzaj należności)
........................................ w wysokości .....................zł *. z dnia ............... do dnia ...................
4.3. Rozłożenie spłaty należności w części obejmującej ...............................................................
(rodzaj należności)
........................... w wysokości ...... zł* na ........ rat miesięcznych/kwartalnych* w wysokości ................. zł każda, płatnych od miesiąca ...................... ..................r.
...............................................................
(data ipodpis kierownika jednostki)
UWAGA:
W przypadku zastosowania ulgi na podstawie § 4 ust. 2 pkt a) albo pkt b) tiret pierwsze, a także w przypadku umorzenia należności na podstawie § 5 ust. 2 pkt f) zarządzenia - konieczne jest sporządzenie umowy w sprawie zastosowania ulgi albo umorzenia należności.
_______________________
* - skreślić niewłaściwe
** - podkreślić, jeżeli jest właściwe