Tryb zlecania i rozliczania realizacji zadań publicznych z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MEN.2013.2

Akt utracił moc
Wersja od: 5 lutego 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 25 stycznia 2013 r.
w sprawie trybu zlecania i rozliczania realizacji zadań publicznych z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1. 
Zarządzenie określa tryb zlecania, rozliczania i kontroli realizacji zadań publicznych z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej w Ministerstwie Edukacji Narodowej, zwanym dalej "Ministerstwem".
§  2. 
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
DE - rozumie się przez to Departament Ekonomiczny w Ministerstwie;
2)
dotacji - rozumie się przez to dotację celową przekazywaną przez Ministra Edukacji Narodowej na realizację zadania publicznego;
3)
dyrektorze komórki koordynującej - rozumie się przez także zastępcę dyrektora komórki koordynującej;
4) 1
 komisji - rozumie się przez to komisję konkursową dokonującą oceny i wyboru najkorzystniejszych ofert w danym konkursie;
5)
komórce koordynującej - rozumie się przez to komórkę organizacyjną Ministerstwa, do której należy koordynacja zlecania zadań publicznych;
6)
komórce zlecającej - rozumie się przez to komórkę organizacyjną Ministerstwa, która występuje z wnioskiem o przeprowadzenie konkursu;
7)
konkursie - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert przeprowadzany w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.);
8)
oferencie - rozumie się przez to podmiot, którzy złożył ofertę realizacji zadania publicznego;
9) 2
 rozporządzeniu - rozumie się przez to rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057);
10)
ustawie o działalności pożytku publicznego - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
11) 3
 właściwym członku kierownictwa - rozumie się przez to członka kierownictwa Ministerstwa nadzorującego pracę komórki zlecającej;
12)
zleceniobiorcy - rozumie się przez to podmiot, któremu przyznana została dotacja.
§  3. 
1. 
Realizacja zadań publicznych z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej jest zlecana organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego po przeprowadzeniu konkursu.
2. 
Zarządzenia nie stosuje się w przypadku gdy tryb i zasady udzielania lub rozliczania dotacji określają odrębne przepisy lub umowa międzynarodowa.
3. 
Przepisy zarządzenia stosuje się odpowiednio do zlecania zadań z zakresu administracji rządowej jednostkom samorządu terytorialnego, jeżeli zadania są zlecane po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
§  4. 
1. 
Komórka koordynująca i komórka zlecająca współpracują przy przeprowadzaniu konkursów.
2. 
Do zadań komórki koordynującej, poza koordynacją zadań związanych ze zlecaniem realizacji zadań publicznych w Ministerstwie, należy przechowywanie dokumentacji konkursowej, w tym oryginałów złożonych ofert.
3. 
Do zadań komórki zlecającej, poza występowaniem z wnioskiem o przeprowadzenie konkursu, należy:
1)
prowadzenie negocjacji z oferentami w zakresie kosztorysów i harmonogramów realizacji zadań publicznych;
2)
zawieranie umów z oferentami;
3)
nadzór nad realizacją zadań i rozliczeniem dotacji;
4)
przechowywanie oryginałów sprawozdań i dokumentacji finansowej z realizacji zadań.

Rozdział  2

Plan zlecania zadań publicznych

§  5. 
1. 
Komórki zlecające są obowiązane przekazać do komórki koordynującej zatwierdzone przez dyrektorów komórek zlecających oraz właściwych członków kierownictwa informacje o planowanych na następny rok budżetowy zleceniach zadań publicznych.
2. 
Informacja, o której mowa w ust. 1, określa w szczególności:
1)
cel zadania i jego ważność ze względu na priorytety określone przez Ministra Edukacji Narodowej;
2)
planowany termin realizacji zadania;
3)
krótki opis zadania;
4)
kwotę potrzebną na sfinansowanie zadania, ujętą w planie budżetu zadaniowego komórki zlecającej oraz inne koszty dodatkowe realizacji zadania.
3.  4
 Komórka koordynująca, na podstawie informacji, o których mowa w ust. 1, w terminie 30 dni od dnia zatwierdzenia planu finansowego Ministerstwa, sporządza i przedstawia do zatwierdzenia Ministrowi Edukacji Narodowej plan zlecania zadań publicznych.
4.  5
 Komórka koordynująca zamieszcza zatwierdzony plan zlecania zadań publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa.
5.  6
 W przypadku konieczności zrealizowania w trakcie bieżącego roku budżetowego zadania nieuwzględnionego w planie zlecania zadań publicznych na dany rok budżetowy, komórka zlecająca, po wskazaniu źródła finansowania, przedstawia wniosek, o którym mowa w § 6, zaakceptowany przez właściwego członka kierownictwa.
6.  7
 (uchylony).
7.  8
 (uchylony).
8.  9
 (uchylony).

Rozdział  3

Wniosek o ogłoszenie konkursu

§  6. 
1. 
Konkurs ogłasza się na wniosek komórki zlecającej.
2.  10
 Komórka zlecająca, po potwierdzeniu przez głównego księgowego zabezpieczenia środków finansowych, składa do komórki koordynującej wniosek o ogłoszenie konkursu zaopiniowany przez radcę prawnego oraz zaakceptowany przez dyrektora generalnego i właściwego członka kierownictwa. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
3. 
Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, dołącza się:
1)
ogłoszenie konkursu, którego wzór określa załącznik nr 2 do zarządzenia;
2)
regulamin konkursu, którego wzór określa załącznik nr 3 do zarządzenia;
3)
zasady przyznawania i rozliczania dotacji, których wzór określa załącznik nr 4 do zarządzenia.
4.  11
 Konkurs ogłasza się w sposób określony w art. 13 ust. 3 i 4 ustawy o działalności pożytku publicznego albo, w przypadku kiedy jest ogłaszany na podstawie przepisów odrębnych - na podstawie tych przepisów.

Rozdział  4

Komisja

§  7. 
1. 
Oceny i wyboru ofert realizacji zadania publicznego dokonuje komisja powołana przez dyrektora komórki koordynującej na wniosek dyrektora komórki zlecającej.
2. 
Komisja jest powoływana do rozstrzygnięcia konkretnego konkursu.
3.  12
 Komisja składa się z co najmniej czterech osób, w tym przewodniczącego, sekretarza (przedstawiciela komórki koordynującej) i członków. Członkami komisji mogą być pracownicy Ministerstwa lub inne osoby będące przedstawicielami Ministra Edukacji Narodowej, a także osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego.
4.  13
 Po powołaniu komisji w trybie określonym w ust. 3, dyrektor komórki koordynującej może powołać do jej składu dodatkowe osoby ze względu na liczbę lub złożoność ofert.
4a.  14
 Na uzasadniony wniosek dyrektora komórki zlecającej, dyrektor komórki koordynującej może dokonać zmiany w składzie komisji ze względu na konieczność zastąpienia członka komisji, który stale lub czasowo nie może uczestniczyć w jej obradach, z tym że liczba członków komisji nie może być mniejsza niż określona w ust. 3.
5. 
Powołanie osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego oraz ich uczestniczenie w pracach komisji następuje na zasadach określonych w tej ustawie.
6. 
Komisja może prowadzić prace, jeżeli w jej posiedzeniu uczestniczy co najmniej połowa liczby członków komisji
7.  15
 Przewodniczący komisji może zaprosić do prac komisji, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których dotyczy konkurs. Osoby te podpisują deklarację dotyczącą potencjalnego konfliktu interesów, której wzór stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
8. 
Członkowie komisji, po upływie terminu do składania ofert i przedstawieniu przez sekretarza listy ofert, podpisują deklarację bezstronności i poufności albo składają oświadczenie o wyłączeniu z prac komisji. Wzór deklaracji stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
§  8. 
1. 
Do zadań komisji należy w szczególności:
1)
udzielanie wyjaśnień związanych z konkursem;
2)
wybór ofert w oparciu o kryteria ustalone w regulaminie konkursu;
3)
sporządzenie uzasadnienia wyboru lub odrzucenia ofert;
4)
sporządzenie listy ofert, wraz z proponowanymi kwotami dotacji dla poszczególnych oferentów;
5)
sporządzenie protokołu końcowego.
2. 
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1)
organizowanie pracy komisji, w tym zwoływanie jej posiedzeń;
2)
zapewnienie bezstronności i przejrzystości prac komisji;
3)
zapewnienie przestrzegania postanowień regulaminu konkursu.
3. 
Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:
1)
dokonanie oceny formalnej ofert i sporządzenie listy ofert po ocenie formalnej;
2)
obsługa korespondencji;
3)
dokonywanie czynności związanych z publikacją ogłoszeń.
4. 
Na okres nieobecności przewodniczącego komisji dyrektor komórki koordynującej wskazuje pisemnie jego zastępcę spośród członków komisji, któremu powierza kierowanie pracami komisji.

Rozdział  5

Ocena ofert

§  9. 
1.  16
 Oferty powinny zostać sporządzone w oparciu o wzór oferty realizacji zadania publicznego określony w załączniku nr 1 lub 2 do rozporządzenia.
2.  17
 Podczas dokonywania oceny formalnej sekretarz może wzywać oferentów do udzielenia wyjaśnień lub złożenia brakujących dokumentów wymaganych w regulaminie konkursu. W przypadku rejestrów udostępnianych w ogólnodostępnych sieciach teleinformatycznych sekretarz może samodzielnie pobrać brakujący wydruk.
3. 
Oferty, które nie spełniają wymagań formalnych określonych w regulaminie konkursu, podlegają odrzuceniu bez oceny merytorycznej.
4. 
Lista ofert zawierająca wyniki oceny formalnej jest publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa niezwłocznie po zatwierdzeniu przez dyrektora komórki koordynującej.
5. 
Wzór karty oceny formalnej stanowi załącznik nr 6 do zarządzenia.
§  10.  18
1. 
Każda oferta spełniająca wymogi formalne jest oceniana pod względem merytorycznym przez dwóch członków komisji. Ocena odbywa się poprzez wypełnienie karty oceny merytorycznej, której wzór określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
2. 
Oferty do oceny merytorycznej przydziela przewodniczący komisji.
3. 
Ocena ofert pod względem merytorycznym odbywa się na podstawie kryteriów określonych w regulaminie konkursu.
4. 
Oferta, która nie uzyska podczas oceny merytorycznej od przynajmniej jednego członka komisji co najmniej 60 % punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej zawartości merytorycznej oferty i co najmniej 60 % procent punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej budżetu, nie otrzymuje dotacji.
5. 
Oferta, której oceny punktowe przyznane przez członków komisji różnią się od siebie o co najmniej 9 pkt, z wyjątkiem ofert, o których mowa w ust. 4, podlega ocenie trzeciego członka komisji wyznaczonego przez przewodniczącego komisji.
6. 
Ostateczną ocenę punktową oferty stanowi średnia arytmetyczna wszystkich ocen (dwóch, a w przypadku określonym w ust. 5 - trzech) wystawionych przez członków komisji.
7. 
Kolejność na liście ofert po ocenie merytorycznej ustala się w porządku malejącym na postawie średniej arytmetycznej ocen punktowych, o których mowa w ust. 6. Oferty, które nie spełniły wymogu, o którym mowa w ust. 4, są umieszczane na liście z adnotacją o niespełnieniu tego wymogu.
§  11. 
1. 
Z prac komisji sporządzany jest protokół końcowy zawierający w szczególności:
1)
datę sporządzenia;
2)
nazwę konkursu;
3)
imiona i nazwiska członków komisji;
4)
liczbę złożonych ofert, z podziałem na oferty spełniające wymogi formalne oraz ich niespełniające;
5)
listę ofert, wraz z oceną punktową, jaką otrzymała dana oferta, oraz proponowaną wysokością dofinansowania, a także listę ofert odrzuconych;
6)
podpisy członków komisji.
2. 
Protokół, o którym mowa w ust. 1, jest przekazywany do zatwierdzenia właściwemu członkowi kierownictwa.
3. 
Niezwłocznie po zatwierdzeniu protokołu końcowego komórka koordynująca ogłasza wyniki konkursu w sposób określony w art. 13 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego.
4. 
Komórka koordynująca przekazuje komórce zlecającej kopię ogłoszenia, o którym mowa w ust. 3, wraz z wybranymi ofertami, celem przygotowania umów z oferentami.
5. 
Konkurs może zostać unieważniony w przypadkach określonych w art. 18a ustawy o działalności pożytku publicznego.

Rozdział  6

Zawarcie umowy, kontrola i ocena realizacji zadania oraz rozliczenie dotacji

§  12. 
1. 
Przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego odbywa się na podstawie umowy o wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego, a w przypadku zlecenia jednostce samorządu terytorialnego zadania z zakresu administracji rządowej - na podstawie porozumienia. Zasady przyznawania i rozliczania dotacji stanowią obowiązkowy załącznik do umowy.
2. 
Przed podpisaniem umowy komórka zlecająca przeprowadza negocjacje ze zleceniobiorcą w odniesieniu do kosztorysu, harmonogramu i zakresu realizacji zadania, zgodnie z rekomendacjami i uwagami zawartymi w karcie oceny merytorycznej. Z przebiegu negocjacji sporządza się protokół.
3.  19
 Podpisany egzemplarz umowy lub porozumienia, o których mowa w ust. 1, wraz z załącznikami, komórka zlecająca przekazuje niezwłocznie do DE.
§  13.  20
 (uchylony).
§  14.  21
1. 
Komórka zlecająca przeprowadza kontrolę i ocenę realizacji zadania publicznego.
2.  22
 Kontrola i ocena realizacji zadania publicznego odbywa się na podstawie postanowień umowy lub porozumienia, z uwzględnieniem art. 17 ustawy o działalności pożytku publicznego, przepisów ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. poz. 1092 oraz z 2019 r. poz. 730) oraz art. 175 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, 1622, 1649, 2020 i 2473).
§  15.  23
1. 
Komórka zlecająca jest odpowiedzialna za terminowe rozliczenie dotacji.
2.  24
 Zatwierdzenia rozliczenia dotacji dokonuje komórka zlecająca na postawie informacji zawartych w złożonym sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego, zgodnie z zasadami kontroli merytorycznej obowiązującymi w Ministerstwie, zawartymi w szczególności w polityce rachunkowości Ministerstwa.
3. 
Na wezwanie Ministerstwa zleceniobiorca jest zobowiązany do dołączenia do sprawozdania, o którym mowa w ust. 2, oryginałów lub potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii faktur (rachunków) oraz materiałów dokumentujących działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania.
4.  25
 Komórka zlecająca, po dokonaniu oceny sprawozdania z realizacji zadania publicznego, wypełnia kartę oceny sprawozdania końcowego/częściowego z wykonania zadania publicznego, której wzór stanowi załącznik nr 8 do zarządzenia. Oryginał zatwierdzenia sprawozdania merytoryczno-finansowego sporządzonego zgodnie z wzorem nr 1 określonym w załączniku nr 3 do zarządzenia nr 47 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zasad (polityki) rachunkowości w Ministerstwie Edukacji Narodowej, wraz z załącznikami, jest niezwłocznie przekazywany do DE.
§  16. 
1.  26
 W przypadku braku zastrzeżeń do sprawozdania, o którym mowa w § 15 ust. 2, lub zgłoszenia zastrzeżeń niemających wpływu na rozliczenie finansowe, dyrektor komórki zlecającej przygotowuje pismo do zleceniobiorcy w sprawie zatwierdzenia rozliczenia przyznanej dotacji. Kopia pisma jest niezwłocznie przekazywana do DE.
2. 
W przypadku stwierdzenia, że dotacja lub jej część została wydatkowana niezgodnie z warunkami umowy, niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości, dyrektor komórki zlecającej pisemnie wzywa zleceniobiorcę do zwrotu kwoty dotacji, wraz z należnymi odsetkami, wskazując ostateczny termin zwrotu. Kopia pisma jest niezwłocznie przekazywana do DE, który w przypadku otrzymania zwróconych przez zleceniobiorcę środków przekazuje do komórki zlecającej dowód wpłaty., W przypadku niezwrócenia przez zleceniobiorcę środków w wyznaczonym terminie, komórka zlecająca niezwłocznie podejmuje działania zmierzające do wyegzekwowania kwot.
3.  27
 W przypadku niedokonania zwrotu środków wraz z odsetkami w terminie oznaczonym w piśmie, o którym mowa w ust. 2, dyrektor komórki zlecającej przygotowuje projekt decyzji Ministra Edukacji Narodowej określającej kwotę podlegającą zwrotowi oraz termin, od którego nalicza się odsetki. Decyzję podpisuje Minister lub, na podstawie pisemnego upoważnienia, inny członek kierownictwa lub inna upoważniona osoba, po wcześniejszym parafowaniu przez DE projektu decyzji, o którym mowa w zdaniu poprzednim.
4.  28
 Po podpisaniu decyzji, o której mowa w ust. 3, odpis decyzji jest przekazywany niezwłocznie do DE.
5.  29
 W przypadku braku zwrotu przez zleceniobiorcę kwoty wynikającej z decyzji, o której mowa w ust. 3, komórka zlecająca podejmuje dalsze czynności w celu wyegzekwowania należności.
§  17.  30
 W przypadku zaistnienia okoliczności wskazujących na możliwość naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez podmiot, który otrzymał dotację, dyrektor komórki zlecającej przygotowuje projekt zawiadomienia o ujawnionych okolicznościach wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych i przekazuje do parafowania przez DE. Dyrektor komórki zlecającej przekazuje zawiadomienie do właściwego rzecznika dyscypliny finansów publicznych.

Rozdział  7

Postanowienia przejściowe i końcowe

§  18. 
l. 
Do konkursów wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie zarządzenia oraz zlecania i rozliczania zadań publicznych, których te konkursy dotyczą, stosuje się przepisy dotychczasowe.
2. 
Do rozliczania dotacji na realizację zadań publicznych zleconych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  19. 
Traci moc zarządzenie Nr 5 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2009 r. w sprawie trybu zlecania oraz rozliczania realizacji zadań publicznych z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873, z późn. zm.).
§  20. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  31  

WZÓR

.........................................................Warszawa, dnia .................. r.

(nazwa komórki zlecającej)

 AKCEPTUJĘ

 .........................................................................

 (podpis właściwego członka kierownictwa)

 AKCEPTUJĘ

 .......................................................................

 (podpis Dyrektora Generalnego)

Dyrektor

..................................................................

(nazwa komórki koordynującej)

Wniosek o ogłoszenie otwartego konkursu ofert

Na podstawie § 6 zarządzenia nr 1 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie trybu zlecania i rozliczania realizacji zadań publicznych z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej (Dz. Urz. MEN poz. 2, z późn. zm.), proszę o ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego: ...................

.....................................................................................................................................................

Celem zadania publicznego będzie:

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

Konkurs zostanie przeprowadzony na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.) oraz zarządzenia nr 1 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie trybu zlecania i rozliczania realizacji zadań publicznych z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej.

Wysokość środków budżetowych przeznaczonych na dotacje dla zleceniobiorców wyłonionych w konkursie wynosi: ............................ (słownie: .........................................) zł.

Środki budżetowe przeznaczone na sfinansowanie ww. zadania publicznego będą pochodzić z:

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

(dział, rozdział, nr budżetu zadaniowego)

Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, jeżeli ...................................................1)

W przypadku dopuszczenia udziału jednostek samorządu terytorialnego w otwartym konkursie ofert oświadczam, że przedmiot zadania nie należy do zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego. Osoby proponowane do składu komisji konkursowej:

.........................................................................,

.........................................................................,

.........................................................................,

..........................................................................

.................................................................

(podpis dyrektora komórki zlecającej)

Potwierdzam zabezpieczenie środków w wysokości:

...........................................................................

(data i podpis Głównego Księgowego)

Opinia radcy prawnego:

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

(data i podpis radcy prawnego)

______

1) Komórka zlecająca określa wielkości i zasady dokonywanych przesunięć.

Załączniki:

1) projekt ogłoszenia konkursu;

2) projekt Regulaminu konkursu;

3) zasady przyznawania i rozliczania dotacji.

ZAŁĄCZNIK Nr  2  32  

WZÓR

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert

na realizację zadania publicznego

Na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817, z późn. zm.) w związku z art. 8 ust. 1 pkt 2 i art. 45 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 198, z późn. zm.)

Minister Edukacji Narodowej ogłasza konkurs ofert na realizację zadania publicznego pt.: .........................................................................................................

I. 

Informacje ogólne

1.
Oferty realizacji zadania mogą składać organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 tej ustawy, jak również jednostki samorządu terytorialnego 33 .
2.
Celem konkursu jest: .......................
3.
Termin realizacji zadania upływa w dniu ...................... r.

II. 

(uchylona)

III. 

Finansowanie zadania

1.
Środki na realizację zadania zostaną przekazane w formie dotacji celowej.
2.
Na realizację zadania przeznacza się środki publiczne w wysokości ........................... zł.

W przypadku nieotrzymania środków finansowych w latach ...-..... w planowanej wysokości,

Ministerstwo Edukacji Narodowej zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację ww. zadania lub prawo do rozwiązania umowy 34 .

3.
Maksymalna kwota dofinansowania zadania wynosi ......................................... zł 35 .
4.
W roku ogłoszenia konkursu i roku poprzednim Minister Edukacji Narodowej realizował zadanie/a ............................................., na realizację którego/ych przeznaczono dotacje w łącznej kwocie ............................... zł.

IV. 

Opis sposobu przygotowywania ofert

1.
Uprawniony podmiot może złożyć tylko jedną ofertę.
2.
Formularz oferty należy wypełnić elektronicznie. Formularz oferty zamieszczony jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej pod adresem www.bip.men.gov.pl.
3.
Wypełniony formularz oferty należy wysłać za pośrednictwem łącza internetowego do bazy danych Ministerstwa Edukacji Narodowej.
4.
Po dokonaniu czynności, o której mowa w ust. 3, należy wygenerować ofertę w formacie .pdf, a następnie:
1)
wydrukować, podpisać i wysłać pocztą na adres Ministerstwa Edukacji Narodowej wskazany w części V "Miejsce oraz termin składania ofert" albo
2)
podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym ePUAP i przesłać za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN ePUAP.
5.
Do oferty, o której mowa w ust. 4, należy dołączyć wymagane załączniki określone w § 2 ust. 10 Regulaminu konkursu.
6.
W przypadku przesyłania oferty za pośrednictwem platformy ePUAP zgodnie z ust. 4 pkt 2, załączniki w postaci elektronicznej należy dołączyć w wersji elektronicznej, załączniki w postaci papierowej należy zeskanować i dołączyć do oferty.
7.
Treść oferty, o której mowa w ust. 4, musi być zgodna z treścią wypełnionego formularza oferty, o którym mowa w ust. 3. W przypadku różnic, decyduje treść oferty.
8.
Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta. Upoważnienie osoby podpisującej ofertę jest sprawdzane zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 9-11 Regulaminu konkursu.
9.
W przypadku oferty przesyłanej za pomocą platformy ePUAP i podpisanej:
1)
kwalifikowanym podpisem - kwalifikowanym podpisem ofertę podpisują zgodnie z reprezentacją osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta;
2)
profilem zaufanym ePUAP - w przypadku oferty podmiotu, w którym reprezentacja do składania oświadczeń woli jest wieloosobowa - profilem zaufanym ofertę podpisuje osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa do złożenia i podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty. Postanowienia ust. 6 stosuje się odpowiednio.

V. 

Miejsce oraz termin składania ofert

1.
Miejsce składania ofert:

Ministerstwo Edukacji Narodowej

Al. J. Ch. Szucha 25

00-918 Warszawa

2.
Termin składania ofert: ..................... r.

Uwaga! W przypadku ofert przesłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego.

VI. 

Opis sposobu wyboru ofert oraz warunki realizacji zadania publicznego

1.
Każda oferta podlega ocenie.
2.
Cele konkursu, sposób informowania, warunki uczestnictwa w otwartym konkursie ofert, finansowanie zadania oraz kryteria i sposób oceny ofert określa szczegółowo regulamin konkursu, stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia. Szczegółowe zasady przyznawania i rozliczania dotacji określa załącznik nr 2 do ogłoszenia.

VII. 

Sposób przekazywania informacji

1.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w terminie do dnia ....................... r. w sposób określony w art. 13 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2.
Kontakt: (imię i nazwisko, e-mail, telefon, komórka koordynująca).

Załączniki do ogłoszenia:

Załącznik nr 1: Regulamin konkursu

Załącznik nr 2: Zasady przyznawania i rozliczania dotacji

ZAŁĄCZNIK Nr  3  36  

WZÓR

Regulamin otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego pt. .....................................................................

§  1. 
Informacje ogólne
1. 
Regulamin określa szczegółowo cele konkursu, sposób informowania, warunki uczestnictwa w otwartym konkursie ofert, finansowanie zadania oraz kryteria i sposób oceny ofert.
2. 
Konkurs jest ogłaszany przez Ministra Edukacji Narodowej na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817, z późn. zm.), art. 8 ust. 1 pkt 2 i art. 45 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 198, z późn. zm.) 37 .
3. 
Celem konkursu jest wyłonienie ofert na realizację zadania z zakresu ............................................................
4. 
Szczegółowy opis zadania 38 :
1)
......................................................
5. 
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert jest zamieszczane zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
6. 
Formularz oferty, regulamin konkursu oraz zasady przyznawania i rozliczania dotacji umieszczone są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej www.bip.men.gov.pl w zakładce "Zadania publiczne".
§  2. 
Warunki uczestnictwa w konkursie oraz sposób przygotowania oferty
1. 
Oferty realizacji zadania mogą składać organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ww. ustawy, jak również jednostki samorządu terytorialnego 39 .
2. 
Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
3. 
Oferent zobowiązany jest zapewnić wkład własny w wysokości minimum ............................ % całkowitej wartości zadania.
4. 
Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne nie mogą przekroczyć ............................................ % całkowitej wartości zadania.
5. 
Maksymalny termin realizacji zadania objętego finansowaniem z dotacji upływa w dniu ..............................................
6.  40
 Zamieszczony na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej formularz oferty należy wypełnić elektronicznie, a następnie wysłać za pośrednictwem łącza internetowego do bazy danych Ministerstwa Edukacji Narodowej.
7.  41
 Po dokonaniu czynności, o której mowa w ust. 6, należy wygenerować ofertę w formacie .pdf, a następnie:
1)
wydrukować, podpisać i wysłać pocztą na adres Ministerstwa Edukacji Narodowej albo
2)
podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym ePUAP i przesłać za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej MEN ePUAP.
8.  42
 Treść oferty, o której mowa w ust. 7, musi być zgodna z treścią wypełnionego formularza oferty, o którym mowa w ust. 6. W przypadku różnic, decyduje treść oferty.
9.  43
 Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta. Upoważnienie osoby podpisującej ofertę jest sprawdzane zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 9-11 Regulaminu konkursu. W przypadku oferty przesyłanej za pomocą platformy ePUAP i podpisanej:
1)
kwalifikowanym podpisem - kwalifikowanym podpisem ofertę podpisują zgodnie z reprezentacją osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta;
2)
profilem zaufanym ePUAP - w przypadku oferty podmiotu, w którym reprezentacja do składania oświadczeń woli jest wieloosobowa - profilem zaufanym ofertę podpisuje osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa do złożenia i podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
10. 
Do oferty należy załączyć:
1)
kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji. Odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany;
2)
w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferenta niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (pełnomocnictwo, upoważnienie);
3)
w przypadku oferty wspólnej podpisanej przez osobę reprezentującą wszystkich oferentów - dokumenty potwierdzające upoważnienie do działania w imieniu wszystkich oferentów;
3a) 44
 w przypadku oferty składanej za pomocą platformy ePUAP podmiotu, w którym reprezentacja do składania oświadczeń woli jest wieloosobowa - pełnomocnictwo zawierające umocowanie osoby składającej ofertę za pomocą platformy ePUAP do jej podpisania w imieniu osób uprawnionych do reprezentacji tego podmiotu;
4)
w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - oryginały lub kopie dokumentów potwierdzających, że oferent nie działa w celu osiągnięcia zysku oraz przeznacza całość dochodu na realizację celów statutowych, a także nie przeznacza zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
11. 
Dokumenty potwierdzające upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta mogą zostać przedstawione w postaci kopii. Komisja konkursowa może zażądać przedłożenia oryginału dokumentu, w szczególności jeśli przedstawiona kopia budzi wątpliwości lub jest nieczytelna.
12.  45
 W ofercie należy wskazać dane teleadresowe oferenta (adres do korespondencji, nr telefonu, faksu, adres e-mail, itp.) oraz dane (imię i nazwisko) osoby do kontaktu w sprawie zlecenia i realizacji zadania publicznego (koordynator). Korespondencję i informacje przekazane zgodnie z tymi wskazaniami uważa się za skutecznie doręczone, jeżeli oferent nie powiadomił pisemne Ministerstwa Edukacji Narodowej o zmianach w tym zakresie.
§  3. 
Miejsce oraz termin składania ofert
1. 
Miejscem składania ofert jest:

Ministerstwo Edukacji Narodowej

Al. J. Ch. Szucha 25

00-918 Warszawa

2. 
Termin składania ofert: ...........................
3. 
W przypadku oferty przesłanej pocztą decyduje data stempla pocztowego.
§  4. 
Opis sposobu wyboru ofert
1. 
Każda oferta podlega ocenie.
2. 
Ocena złożonych ofert następuje zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3. 
Ocena ofert jest dwuetapowa. Pierwszy etap obejmuje ocenę formalną, a drugi etap ocenę merytoryczną. Ocenie merytorycznej podlegają tylko te oferty, które pozytywnie przeszły ocenę formalną.
4. 
Przy ocenie oferty pod względem formalnym będą brane pod uwagę:
1)
zgodność statusu prawnego oferenta z ogłoszeniem konkursu;
2)
terminowość nadesłania oferty;
3) 46
 złożenie oferty na aktualnym formularzu według wzoru określonego w załączniku nr.... do rozporządzenia;
4)
złożenie przez oferenta samodzielnie lub wspólnie z innym oferentem nie więcej niż jednej oferty;
5)
zgodność wnioskowanej kwoty dotacji z ogłoszeniem konkursu;
6)
zgodność terminu realizacji zadania z ogłoszeniem konkursu;
7)
podpisanie oferty przez upoważnione osoby;
8)
dołączenie wymaganych załączników;
5. 
Lista ofert ocenionych formalnie zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej www.bip.men.gov.pl.
6. 
Ocena merytoryczna polega na ocenie zgodności oferty z celem konkursu. Przy ocenie i analizie oferty pod względem merytorycznym komisja:
1)
w części dotyczącej oceny zawartości merytorycznej oferty ocenia następujące kategorie:
a)
możliwość realizacji zadania publicznego, w tym 47 :

– ...,

b)
planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków, w szczególności 48 :
...,
c)
jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne, w tym 49 :
...,
d)
analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych, w tym 50 ;
...;
2)
w części dotyczącej oceny budżetu oferty ocenia następujące kategorie:
a)
planowany udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego, w tym 51 :
...,
b)
kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, również w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w tym 52 :

– ...;

7.
Oferta, która nie uzyska podczas oceny merytorycznej od przynajmniej jednego członka komisji co najmniej 60 % punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej zawartości merytorycznej oferty i co najmniej 60 % procent punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej budżetu, nie otrzymuje dotacji.
§  5. 
Finansowanie zadania
1. 
Na realizację zadania przeznacza się środki publiczne w wysokości .................. zł. W przypadku nieotrzymania środków finansowych w latach ....-.... w planowanej wysokości,

Ministerstwo Edukacji Narodowej zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację ww. zadania lub prawo do rozwiązania umowy 53 .

2. 
Maksymalna kwota dofinansowania zadania wynosi ........................ zł 54 .
3. 
W ramach dotacji pokryte mogą być tylko koszty kwalifikowane. Szczegółowy opis kosztów uznawanych za koszty kwalifikowane określa § 6 zasad przyznawania i rozliczania dotacji, stanowiących załącznik nr 2 do ogłoszenia.
4. 
Dopuszcza się zakup środków trwałych w postaci 55  .......................
5.  56
 (uchylony).
6. 
Komisja ma prawo uznać za celowe przyznanie dotacji w wysokości odpowiadającej całości lub części wnioskowanej kwoty.
7. 
W przypadku podjęcia decyzji o zmniejszeniu wnioskowanej kwoty dotacji, komisja może wskazać wraz z uzasadnieniem pozycje kosztorysu oferty, które nie mogą być sfinansowane z dotacji.
§  6. 
Warunki realizacji zadania publicznego
1. 
Z oferentami, których oferty zostaną wybrane przez komisję w toku postępowania konkursowego, zostaną zawarte umowy o realizację zadania publicznego, a w przypadku jednostek samorządu terytorialnego - porozumienia w sprawie realizacji zadania z zakresu administracji rządowej na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 2 i art. 45 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego 57 .
2. 
Przed podpisaniem umowy właściwa komórka organizacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej (komórka zlecająca) przeprowadza negocjacje z oferentami, o których mowa w ust. 1, w odniesieniu do kosztorysu, harmonogramu i zakresu realizacji zadania publicznego.
3. 
W przypadku odmowy podpisania umowy przez oferenta możliwe jest udzielenie dotacji oferentowi, który uzyskał najwięcej punktów spośród tych oferentów, którym nie przyznano dotacji, z zastrzeżeniem § 4 ust. 7. Jeżeli największą liczbę punktów spośród tych, którym nie przyznano dotacji, ma więcej niż jeden oferent, wybór oferenta któremu zostanie udzielona dotacja należy do dyrektora komórki zlecającej.
4. 
Dotacja będzie udzielona na podstawie umowy zgodnej z art. 151 ustawy o finansach publicznych oraz art. 16 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a w przypadku jednostek samorządu terytorialnego - na podstawie porozumienia zawartego na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 2 i art. 45 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego 58 .
5. 
Oferent, który otrzyma dotację, jest zobowiązany do informowania o źródle pochodzenia funduszy na zasadach określonych w umowie/porozumieniu 59 . Na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania oraz zakupionych środkach trwałych, należy umieścić logo Ministerstwa Edukacji Narodowej proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność.
6.  60
 Po zatwierdzeniu oferty i podpisaniu umowy, dokonanie w trakcie realizacji zadania przesunięć pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w budżecie (przesunięcie środków z jednej pozycji do drugiej w ramach przyznanej dotacji), zmiany terminów lub miejsca wykonania zadania, jak również zmian merytorycznych zadania, wymaga uzyskania pisemnej zgody Ministerstwa Edukacji Narodowej. Zgodę wydaje dyrektor komórki zlecającej.
7.  61
 Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, jeżeli......
8. 
Nie wyraża się zgody na zwiększenie procentowego udziału dotacji w całkowitych kosztach realizacji zadania publicznego.
9. 
Wysokość świadczenia pieniężnego pobranego od pojedynczego odbiorcy zadania publicznego nie może się zwiększyć o więcej niż ........... % w stosunku do wysokości świadczenia pieniężnego planowanego w ofercie.
§  7. 
Sposób przekazywania informacji
1. 
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w terminie do dnia ...... r. w sposób określony w art. 13 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. 
Kontakt: (imię i nazwisko, email, telefon, komórka koordynująca).

ZAŁĄCZNIK Nr  4  62  

WZÓR

Zasady przyznawania i rozliczania dotacji

§  1. 
Warunki ogólne, przeznaczenie dotacji
1. 
Wszelkie środki pochodzące z dotacji Ministra Edukacji Narodowej mogą być użyte wyłącznie zgodnie z umową lub porozumieniem, zwanymi dalej "umową".
2. 
Dotacja może być wykorzystana w terminie określonym w umowie.
3. 
Zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 168, z późn. zm.), naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest:
1)
wydatkowanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem określonym przez udzielającego dotację;
2)
nierozliczenie w terminie otrzymanej dotacji;
3)
niedokonanie w terminie zwrotu dotacji w należnej wysokości.
4. 
Środki, które nie zostaną wykorzystane w terminie określonym w umowie, podlegają zwrotowi bez odrębnego wezwania, w terminie określonym w tej umowie.
5. 
W przypadku stwierdzenia, że środki dotacji zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości, Ministerstwo Edukacji Narodowej żąda zwrotu tej części dotacji, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości, wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
6. 
Zwrotu środków, wraz z odsetkami, zleceniobiorca winien dokonać na rachunek bankowy Ministerstwa Edukacji Narodowej wskazany w umowie, zgodnie z art. 168 i 169 ustawy z dnia z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.).
7. 
Zleceniobiorca, który otrzymał dotację, jest zobowiązany do informowania o źródle pochodzenia funduszy na zasadach określonych w umowie.
§  2.  63
 (uchylony).
§  3. 
Dokumentowanie działań
1. 
Zleceniobiorca zobowiązany jest do rzetelnego dokumentowania działań podejmowanych w ramach realizacji zadania publicznego. Ministerstwo Edukacji Narodowej może żądać przedstawienia dokumentacji w trakcie kontroli realizacji zadania, a także w trakcie oceny sprawozdania końcowego lub częściowego z realizacji zadania.
2. 
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, musi zawierać w szczególności:
1)
w przypadku warsztatów, seminariów, spotkań, konferencji, obozów, kolonii oraz szkoleń:
a)
listę uczestników zawierającą imię, nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, podpis uczestnika oraz, jeżeli dotyczy, nazwę organizacji/instytucji i funkcję uczestnika,
b)
listę podmiotów, z którymi zleceniobiorca zawarł umowy cywilnoprawne (trenerów, wykładowców, wychowawców), wraz z umowami,
c)
szczegółowy program, wraz z nazwiskami osób odpowiedzialnych za prowadzenie poszczególnych elementów,
d)
kopie materiałów przekazywanych uczestnikom,
e)
raporty, materiały wypracowane podczas warsztatów,
f)
kopie ankiet ewaluacyjnych,
g)
raport ewaluacyjny (lub inną formę oceny przewidzianej w zadaniu);
2)
w przypadku staży i wizyt studyjnych:
a)
listę uczestników stażu/wizyty studyjnej, zawierającą: imię, nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, nazwę organizacji/instytucji, funkcję uczestnika oraz podpis,
b)
szczegółowy program stażu/wizyty studyjnej,
c)
oryginały podpisanych indywidualnych ankiet ewaluacyjnych opisujących przebieg i oceniających wyniki stażu/wizyty studyjnej,
d)
listę podmiotów odpowiedzialnych za realizację staży/wizyt studyjnych (gospodarze wizyt, opiekunowie staży);
3)
w przypadku zadań wydawniczych (w tym publikacji elektronicznych):
a)
po jednym egzemplarzu wszystkich opublikowanych materiałów,
b)
pliki elektroniczne zawierające opracowaną publikację utrwalone na powszechnie używanym nośniku takim jak: płyta CD, DVD, pendrive, itp.
§  4. 
Zasady sporządzania kalkulacji budżetu oferty
1. 
Kalkulację budżetu oferty należy sporządzić w złotych polskich zgodnie z tabelą w formularzu elektronicznym.
2. 
Koszty i ich kategorie uwzględnione w kalkulacji zadania muszą mieć swoje odzwierciedlenie w szczegółowym opisie zadania.
3. 
W ramach kalkulacji powinny być wyraźnie wydzielone poszczególne kategorie kosztów działania zaplanowane w ramach zadania i opisane w formularzu (np. w przypadku działania o nazwie "pięciodniowe warsztaty dla samorządu uczniowskiego" w kalkulacji wyróżniamy następujące kategorie: koszty wynagrodzenia trenerów, koszty udostępnienia sali, koszty zakwaterowania uczestników, zakup biletów na dojazdy na warsztaty itp.).
4. 
Kalkulacja powinna w możliwie najlepszy sposób pokazywać sposób wyliczenia kosztów jak wskazano w formularzu elektronicznym, np.:

Kategoria kosztów: koszty wynagrodzenia 2 trenerów w trakcie 5-dniowych warsztatów

Koszt jednostkowy: 150 PLN

Jednostka: osobodzień

Liczba jednostek: 10

Koszt całkowity: 1 500 PLN

Dla dokładnego zobrazowania metody kalkulacji, zleceniobiorca może skorzystać z pola w formularzu "Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu:".

5. 
Poszczególne rodzaje kosztów w kalkulacji należy umieścić w odpowiedniej części formularza elektronicznego: koszty merytoryczne, koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne.
6.  64
 Koszty zarządzania zadaniem obejmują koszty dotyczące obsługi zadania publicznego oraz jego promocję. Koszty te mogą być poniesione, o ile są niezbędne do realizacji zadania i są ściśle z nim powiązane. Kosztami takimi mogą być np. wynagrodzenie koordynatora zadania, księgowej (jedynie w części odpowiadającej zaangażowaniu danej osoby w realizację zadania), koszty materiałów biurowych, usług pocztowych, ksero (np. przygotowanie dokumentacji zadania, sprawozdania, ankiet ewaluacyjnych), połączeń telefonicznych, koszty prowadzenia rachunku bankowego (ale nie przelewów), koszty ulotek lub plakatów związanych z promocją. Zleceniobiorca jest zobowiązany do zwrotu poniesionych kosztów przelewów za operacje bankowe związane z realizacją zadania.
7.  65
 Wysokość wkładu własnego rzeczowego nie może przekroczyć kosztu, jaki oferent poniósłby, gdyby udostępniony zasób lub usługa świadczone były oferentowi w sposób odpłatny.
8. 
Kalkulacja budżetu powinna być sporządzona gospodarnie. Nie oznacza to, że wybierać można jedynie najtańszą ofertę. Środki należy wydawać w sposób racjonalny i ekonomiczny (np. kupując bilety kolejowe na tej samej trasie dla 10 osób warto kupić bilet zbiorowy).
§  5. 
Płatności, zasady prowadzenia księgowości i administrowania środkami pochodzącymi z dotacji
1. 
Przy realizacji zadania, prowadzeniu księgowości, a także administrowaniu środkami zleceniobiorca obowiązany jest przestrzegać przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r. poz. 1047, z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do niej.
2. 
Zgodnie z art. 152 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, zleceniobiorca ma obowiązek prowadzić wyodrębnioną ewidencję księgową środków otrzymanych w ramach dotacji oraz wydatków dokonanych z tych środków.
3. 
Zleceniobiorca powinien posiadać system umożliwiający efektywną kontrolę wewnętrzną dotyczącą właściwego gospodarowania środkami pochodzącymi z dotacji oraz ich wydatkowania. Zakres odpowiedzialności poszczególnych członków władz i pracowników oraz tryb obiegu dokumentów powinny określać wewnętrzne pisemne uregulowania zleceniobiorcy (np. instrukcja finansowo-księgowa, zakresy czynności służbowych, uchwały zarządu itp.).
4. 
Przy gospodarowaniu środkami pochodzącymi z dotacji oraz ich wydatkowaniu obowiązują następujące zasady:
1)
dotacja jest wypłacana w jednej lub kilku transzach, zgodnie z umową. Wypłata kolejnej transzy możliwa jest jedynie w przypadku przyjęcia sprawozdania częściowego z realizacji zadania zleconego, o ile umowa nie stanowi inaczej;
2)
przychody od środków ulokowanych na rachunku bankowym (odsetki) powiększają sumę dotacji i muszą zostać wykorzystane na cele zgodne z celami zadania lub, w przypadku ich niewykorzystania, zwrócone na rachunek Ministerstwa Edukacji Narodowej;
3) 66
 zleceniobiorca powinien dokonywać płatności związanych z realizacją umowy w formie bezgotówkowej. Inne formy płatności są dopuszczalne jedynie w uzasadnionych przypadkach.
5. 
Księgowość powinna być prowadzona z uwzględnieniem następujących zasad:
1)
zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia pełnej i przejrzystej dokumentacji księgowej dotyczącej zadania, odrębnie w stosunku do innych kosztów własnej działalności, m.in. poprzez wydzielenie ewidencji otrzymanych i wydatkowanych środków pochodzących z dotacji w księgowym planie kont stosowanym przez zleceniobiorcę. Zapisy księgowe winny odzwierciedlać na bieżąco koszty i wydatki dotyczące realizacji zadania;
2) 67
 dokumenty finansowe powinny być ostemplowane lub opisane treścią "Sfinansowane z dotacji MEN - umowa nr....... w kwocie.........". Opis dokumentów powinien zawierać przeznaczenie dokonanych zakupów. Jeżeli jako potwierdzenie poniesionych w ramach jednej pozycji sprawozdania kosztów podaje się więcej niż jeden dokument (np. faktura, rachunek, polecenie przelewu), każdy dokument powinien być opisany zgodnie z zaleceniami tego punktu;
3)
jeżeli dokument wskazuje wydatek, który tylko częściowo jest finansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej (na przykład, ze środków dotacji finansowane jest jedynie 20% wynagrodzenia pracownika), to winien być opisany treścią "Sfinansowane częściowo z dotacji MEN - umowa nr ....... w kwocie .............";
4)
jeżeli warunki zadania wymagają zatrudnienia i pracy etatowych pracowników, zleceniobiorca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji czasu pracy tych pracowników, dokumentującej ich udział w realizacji zadania;
5)
jeżeli środki dotacji są wydatkowane w innych walutach niż złoty, zleceniobiorca wskazuje faktyczny kurs wymiany banku komercyjnego (lub kantoru), zgodnie z którym została przeprowadzona operacja kupna/ sprzedaży waluty obcej (np. na podstawie potwierdzenia transakcji lub rachunku). Jeżeli brak jest informacji o faktycznym kursie wymiany, wówczas stosowane są średnie kursy walut obcych, ogłaszane przez Narodowy Bank Polski na podstawie art. 24 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2013 r. poz. 908, z późn. zm.) z dnia przeprowadzenia każdej operacji;
6) 68
 dokumenty księgowe dotyczące realizacji zadania powinny być:
a)
rzetelne, to jest zgodne z rzeczywistym przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują,
b)
kompletne oraz wolne od błędów rachunkowych;
7) 69
 wydatki powinny być w całości opłacone w terminie realizacji zadania.
6. 
Cała dokumentacja merytoryczna i finansowa zadania powinna być przechowywana w siedzibie zleceniobiorcy przez 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym zleceniobiorca przyjął sprawozdanie.
7. 
W zakresie zapobiegania podwójnemu finansowaniu obowiązują następujące zasady:
1) 70
 zleceniobiorca jest zobowiązany do postępowania w sposób zabezpieczający przed podwójnym finansowaniem tych samych wydatków równocześnie ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej i dotacji przekazanych przez inne organy;
2)
przy zapraszaniu do uczestnictwa w międzynarodowych obozach/warsztatach itp., odbywających się w Polsce, osób, które nie są pracownikami zleceniobiorcy, zleceniobiorca zobowiązany jest do dołączenia do sprawozdania finansowego następującego oświadczenia uczestnika zadania: "Ja, <Nazwisko>, <Imię>, <Numer dokumentu podróży> oświadczam, że koszty mojego przyjazdu i pobytu (mieszkanie, wyżywienie) w Polsce są pokryte wyłącznie ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej; nie otrzymałem i nie otrzymam refundacji kosztów z innych źródeł, w związku z wyjazdem do Polski nie otrzymałem/am diet z danego kraju na sfinansowanie tych kosztów.";
3)
w przypadku gdy nie wszystkie koszty przejazdu i pobytu są pokrywane z dotacji Ministra Edukacji Narodowej, oświadczenie powinno być zmodyfikowane i dostosowane do stanu faktycznego.
8. 
Przy realizacji zadań finansowanych z dotacji Ministra Edukacji Narodowej nie można:
1)
przekazywać środków uzyskanych z dotacji przez zleceniobiorcę na rzecz członków jego organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych, niż w stosunku do osób trzecich;
2)
wykorzystywać środków uzyskanych z dotacji przez zleceniobiorcę na rzecz członków jego organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych, niż w stosunku do osób trzecich;
3)
wykorzystywać środków uzyskanych z dotacji przez zleceniobiorcę na zakup towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów dotowanego lub pracownicy oraz ich osoby bliskie, na zasadach innych, niż określone w § 4 ust. 8.
§  6. 
Koszty kwalifikowane
1. 
Dotacja przekazana przez Ministra Edukacji Narodowej może zostać wykorzystana wyłącznie od momentu zawarcia umowy na pokrycie kosztów:
1)
niezbędnych do zrealizowania zadania;
2)
przewidzianych w budżecie projektu;
3)
poniesionych w trakcie realizacji zadania (nie ma możliwości refundowania kosztów poniesionych przed dniem zawarcia umowy ani po zakończeniu realizacji zadania);
4)
udokumentowanych i opisanych w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania pod względem merytorycznym i finansowym.
2. 
Za koszty kwalifikowane 71  uznaje się, w szczególności:
1)
koszty wynagrodzeń i honorariów (dotyczą tylko osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację zadania), z tym że:
a)
koszty wynagrodzeń i honorariów (w tym również na korzyść nierezydentów) mogą być ponoszone wyłącznie na podstawie pisemnej: umowy o pracę, umowy zlecenia lub innej umowy cywilnoprawnej, albo na podstawie faktury wystawionej przez osobę prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
b)
stawki wynagrodzeń i honorariów nie mogą być wyższe od powszechnie stosowanych w Polsce dla danego rodzaju czynności,
c) 72
 osoba, która w ramach zadania pobiera wynagrodzenie jako koordynator (kierownik) zadania lub prowadzi księgowość, nie może być jednocześnie zatrudniona przy realizacji tego zadania w innym charakterze (trener, tłumacz, ekspert, itp.) bez oddzielnej zgody Ministerstwa Edukacji Narodowej. Zgoda na połączenie przy realizacji zadania kilku funkcji jest wydawana w formie pisemnej przez dyrektora komórki zlecającej. Z wyjątkiem uzasadnionych przypadków (nagłe zmiany w harmonogramie, choroba osoby, z którą zleceniobiorca zawarł umowę cywilnoprawną, itp.), zgoda nie może być wydana wstecz,
d) 73
 zgody Ministerstwa Edukacji Narodowej wymaga zawarcie umowy cywilnoprawnej pomiędzy członkami organu dotowanego w ramach środków otrzymanych z dotacji; zgoda jest wydawana w formie pisemnej przez dyrektora komórki zlecającej,
e)
przy umowach o pracę musi być prowadzona karta czasu pracy, dokumentująca udział w realizacji zadania,
f)
wymagane przez prawo podatki, ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, jak również świadczenia urlopowe zgodne z zasadami obowiązującymi u zleceniobiorcy, są traktowane jako część płac, wraz z pochodnymi,
g)
dokumentację kosztów wynagrodzeń i honorariów stanowią:
przy umowach o pracę: karta czasu pracy, wyciąg z listy płac z wyodrębnieniem kwot pochodzących z dotacji przekazanej przez Ministra Edukacji Narodowej,
przy umowach zlecenia i innych umowach cywilnoprawnych: umowy oraz rachunki do tych umów,
przy usłudze wykonywanej przez osobę prowadzącą jednoosobowo działalność gospodarczą: faktura ze specyfikacją zakresu usługi (czynności);
2)
koszty podróży - pod warunkiem, że są niezbędne do realizacji zadania, zgodne z kalkulacją zadania, z tym że:
a)
wszystkie podróże międzynarodowe powinny zostać przewidziane w budżecie zadania,
b)
koszty podróży lotniczych powinny być planowane według standardowych stawek i z możliwie największym wykorzystaniem taryf ekonomicznych i zniżkowych. Trasy przelotów lotniczych powinny zostać zaplanowane wg trasy typowej (najkrótszej i/lub uzasadnionej ekonomicznie). Wszelkie dodatkowe koszty związane z wyższą klasą samolotu i/lub wykorzystaniem innej trasy muszą być sfinansowane przez podróżującego,
c)
przejazdy taksówkami lub innymi pojazdami nienależącymi do zleceniobiorcy - mogą być wykorzystane, jeżeli nie jest dostępny transport publiczny lub ich wykorzystanie jest podyktowane względami bezpieczeństwa. Przejazd taki musi być uwzględniony w budżecie zadania wraz ze specyfikacją trasy, odległości i ceny jednostkowej za kilometr. W takich przypadkach należy dołożyć wszelkich starań, by minimalizować koszty przez możliwe maksymalne wykorzystanie taksówki/innego pojazdu nienależącego do zleceniobiorcy. Koszty podróży taksówkami i wynajętymi samochodami nie mogą przekraczać 5% kwoty przeznaczonej w zadaniu na transport i koszty podróży. Podstawą do rozliczenia przejazdu jest dokument spełniający wymogi ustawy o rachunkowości do ujęcia go w księgach jednostki. Koszt przejazdu nie może przekraczać stawek, określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271, z późn. zm.),
d)
mandaty i inne kary związane z naruszeniem przepisów drogowych nie mogą być finansowane ze środków dotacji,
e)
dokumentami księgowymi związanymi z podróżami są: faktury, rachunki, noty obciążeniowe, oświadczenia, bilety (lotnicze, kolejowe, autobusowe, również elektroniczne, bilety komunikacji miejskiej) oraz dokumenty związane z wydatkami podczas podróży (prowizje, opłaty rezerwacyjne, lotniskowe, opłaty za pościel w pociągach, opłaty bagażowe itd.) Do faktury za bilety lotnicze musi być dołączony i przechowywany oryginał karty pokładowej lub jej wydruk elektroniczny, do faktury za inne bilety - oryginał biletów lub ich wydruk elektroniczny lub kserokopia tych biletów;
3)
koszty zakwaterowania i wyżywienia - pod warunkiem, że są niezbędne do realizacji zadania, zgodnie z kalkulacją zadania, z tym że:
a)
koszty zakwaterowania i wyżywienia grup (np. seminaria, warsztaty, wizyty studyjne) powinny być finansowane wyłącznie na podstawie dowodów księgowych,
b)
na dowodach księgowych dotyczących zakwaterowania powinny być zaznaczone: liczba osób oraz daty noclegów,
c)
koszty wyżywienia powinny być dokumentowane fakturą lub rachunkiem lub innym dowodem księgowym w rozumieniu ustawy o rachunkowości, wykazującym liczbę posiłków i cenę jednostkową posiłku. Do rozliczenia kosztów wyżywienia musi być załączone oświadczenie zleceniobiorcy, że ze środków dotacji nie sfinansowano zakupu alkoholu,
d)
ze środków dotacji nie można finansować kosztów napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych;
4)
inne koszty wynikające bezpośrednio z realizacji zadania (np. tłumaczenia, druk, publikacje, szkolenia itp.) - pod warunkiem, że są poniesione oszczędnie;
5)
koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne (zgodnie z opisem w § 4 ust. 6, jeśli są ściśle powiązane z zadaniem (np. nie jest kosztem kwalifikowanym ochrona czy sprzątanie biura zleceniobiorcy), z tym że:
a)
kwoty diet nie mogą przekraczać wartości wskazanych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167),
b)
koszty promocji realizowanego zadania obejmujące m.in. ulotki plakaty, ogłoszenia prasowe mogą być finansowane z dotacji jedynie jeśli dotyczą bezpośrednio realizowanego projektu. Wszelkie działania promocyjne winny być dokumentowane na zasadach określonych w niniejszym dokumencie.
3. 
Kosztami, które nie są kwalifikowane i które nie mogą zostać sfinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej 74  są w szczególności:
1)
koszty, które zostały sfinansowane w ramach innych działań lub z dotacji przekazanej przez inny organ;
2)
koszty poniesione przed dniem podpisania umowy albo po terminie zakończenia realizacji zadania;
3)
zakupy nieruchomości (grunty, budynki);
4)
zakupy środków trwałych, o ile regulamin nie przewiduje możliwości ich zakupu;
5)
długi, kredyty i inne kwoty dłużne;
6)
koszty leczenia członków organizacji lub innych osób;
7)
koszty wyższe niż wskazane w regulaminie konkursu.
§  7. 
Monitoring i sprawozdawczość
1. 
Zleceniobiorca powinien na bieżąco monitorować przebieg realizacji zadania, kontrolując realizację zaplanowanych działań oraz właściwe wykorzystanie funduszy.

Zleceniobiorca zobowiązany jest do poinformowania Ministerstwa Edukacji Narodowej o pojawiających się istotnych przeszkodach mogących uniemożliwić zrealizowanie zaplanowanych działań lub osiągnięcie zaplanowanych celów.

2. 
Zleceniobiorca zobowiązany jest do przedstawienia:
1)
sprawozdania końcowego z realizacji zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia jego realizacji;
2)
sprawozdania częściowego z realizacji zadania, na wezwanie Ministerstwa Edukacji Narodowej, lub w terminie określonym w umowie.
3.  75
 Sprawozdanie końcowe lub częściowe należy sporządzić w oparciu o wzór sprawozdania stanowiący załącznik nr..... do rozporządzenia.
§  8.  76
 Kontrola

Kontrola wykonywania zadań odbywa się na podstawie postanowień umowy lub porozumienia, z uwzględnieniem art. 17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, 1570 i 2020), przepisów ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. poz. 1092 oraz z 2019 r. poz. 730) oraz art. 175 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, 1622, 1649, 2020 i 2473).

ZAŁĄCZNIK Nr  4a  77

 (uchylony)

ZAŁĄCZNIK Nr  5  78  

Deklaracja bezstronności i poufności członka komisji konkursowej w otwartym konkursie ofert

pt..............................................................

Oświadczam, że:
1.
Nie jestem oferentem ani nie pozostaję wobec żadnego z oferentów w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że wynik konkursu mógłby mieć wpływ na moje prawa lub obowiązki.
2.
Nie pozostaję ani nie pozostawałem*) w związku małżeńskim ani w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia z żadnym z oferentów.
3.
Nie jestem ani nie byłem*) związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z żadnym z oferentów.
4.
Nie jestem ani byłem przedstawicielem oferenta, a także nie jest ani nie była przedstawicielem oferenta osoba będąca moim małżonkiem, byłym małżonkiem, powinowatym w linii prostej, krewnym lub powinowatym w linii bocznej do drugiego stopnia, związana2) z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.
5.
Nie zostało wszczęte przeciwko mnie dochodzenie służbowe, postępowanie dyscyplinarne lub karne z powodu konkursu.
6.
Żaden z oferentów nie pozostaje wobec mnie w stosunku nadrzędności służbowej.

Zobowiązuję się ponadto do zachowania w tajemnicy wiadomości uzyskanych w związku z konkursem.

Data: ...........................

Podpis: .............................................................................

___________________________________________________________________________

W związku z zaistnieniem okoliczności, o której mowa w pkt ...... podlegam wyłączeniu na podstawie art. 15 ust. 2f ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.) związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 oraz z 2014 r. poz. 183). Zobowiązuję się ponadto do zachowania w tajemnicy wiadomości uzyskanych w związku z konkursem.

....................................................................... dnia ................r.

......................................................

....

(podpis pracownika)

______

*) Przesłanki do wyłączenia występują również w przypadku, gdy związek małżeństwa, przysposobienia, opieki lub kurateli ustał.

ZAŁĄCZNIK Nr  6  79  

WZÓR

Karta oceny formalnej oferty złożonej w otwartym konkursie ofert

pt. ....................................

NAZWA OFERENTAOFERTA NR
Lp.Lista kryteriów oceny formalnejTAKNIENIE

DOTYCZY

1Status prawny oferenta jest właściwy
2Oferta wpłynęła we wskazanym terminie
3Oferta jest złożona na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 lub nr 2 do rozporządzenia1)
4Oferent złożył samodzielnie lub wspólnie z innymi nie więcej niż jedną ofertę
5Łączna wysokość wnioskowanej kwoty jest zgodna z ogłoszeniem konkursu
6Termin realizacji zadania jest zgodny z ogłoszeniem konkursu
7Oferta jest podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu składającego
8Dołączono wymagane załączniki, które nie mogą być samodzielnie pobrane przez sekretarza komisji
Uwagi2):
TAKNIE
Oferta spełnia wszystkie wymogi formalne i zostaje skierowana do oceny merytorycznej
Data i miejsce wystawienia ocenyOsoba dokonująca oceny (imię, nazwisko)Podpis

______

1) Zaznaczyć numer załącznika.

2) W razie potrzeby proszę rozszerzyć komórkę.

ZAŁĄCZNIK Nr  7  80  

WZÓR

Karta oceny merytorycznej oferty złożonej w otwartym konkursie ofert pt. .......................

NAZWA OFERENTAOFERTA NRUzyskana liczba punktów za część merytoryczną oferty1)
l.p.Kategoria podlegające ocenie2)Skala ocenOcena w

każdej kategorii

Uzasadnienie oceny3)/dodatkowe rekomendacje4)
Ocena zawartości merytorycznej oferty0-25
1.możliwość realizacji zadania publicznego, w tym5:

- ..........................................................................

2.Planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków, w szczególności5):

- ..........................................................................

3.jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne, w tym5):

- ..........................................................................

4.analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych, w tym5):

- ..........................................................................

Razem ocena zawartości merytorycznej oferty

(minimalna łączna liczba punktów z pozycji 1-4, którą oferta powinna otrzymać)

min. 60% punktów możliwych do uzyskaniaWymagane minimum zostało / nie zostało osiągnięte
Ocena budżetu oferty0-10
5.Planowany udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego, w tym5):

- ..........................................................................

6.kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania w tym5):

- ..........................................................................

Razem ocena budżetu oferty (minimalna łączna liczba punktów z pozycji 5-6, którą oferta powinna otrzymać)min. 60% punktów możliwych do uzyskaniaWymagane minimum zostało / nie zostało osiągnięte
RAZEM

(max. 35 punktów)

Proponowane korekty w budżecie, harmonogramie i zakresie działań do wykorzystania podczas okresu negocjacji ze Zleceniobiorcą6):
Data i miejsce wystawienia ocenyOsoba dokonująca oceny (imię, nazwisko)Podpis

______________________

1) Liczba punktów w tej komórce musi być taka sama jak suma punktów w tabeli.

2) Szczegółowy opis kategorii podlegających ocenie znajduje się w Regulaminie.

3) W uzasadnieniu należy podać liczbę punktów przyznanych za poszczególne podkategorie w ramach danej kategorii, uwzględniając maksymalną liczbą punktów możliwych do uzyskania za daną podkategorię, określoną w regulaminie konkursu.

4) W razie potrzeby proszę rozszerzyć komórkę.

5) W każdej kategorii należy podać co najmniej jedną podkategorię zgodnie z regulaminem konkursu.

6) W razie potrzeby proszę rozszerzyć komórkę.

ZAŁĄCZNIK Nr  8  81  

WZÓR

Karta oceny sprawozdania końcowego/częściowego1) z wykonania zadania publicznego

NAZWA OFERENTAUMOWA NR
Lp.Elementy sprawozdaniaTAKNIEUwagi

i rekomendacje2)

1Sprawozdanie wpłynęło w terminie wskazanym w umowie
2Liczba beneficjentów/liczba wydanych pozycji/ liczba przeprowadzonych programów/ liczba zrealizowanych szkoleń są zgodne z umową
3Zleceniobiorca załączył opis działań/ informację na temat realizacji zadania
4Wydatki zostały dokonane zgodnie z umową
5Zestawienie faktur/rachunków lub innych dokumentów księgowych potwierdza poniesione wydatki związane z realizowanym zadaniem publicznym
6Zleceniobiorca zapewnił udział środków własnych
7Zleceniobiorca jest zobowiązany do zwrotu niewykorzystanej dotacji(tutaj proszę wskazać ewentualną wysokość kwoty przeznaczonej do zwrotu)
8Zleceniobiorca jest zobowiązany do złożenia korekty do sprawozdania
Wyszczególnienie niezbędnych korekt Zleceniobiorca jest zobowiązany dokonać w sprawozdaniu, wyszczególnienie kwot/działań podlegających dodatkowym wyjaśnieniom ze strony Zleceniobiorcy, itp.3)
TAKNIE
Sprawozdanie jest rekomendowane dyrektorowi komórki zlecającej do zaakceptowania
Data oraz imię i nazwisko, podpis osoby sprawdzającejData oraz imię i nazwisko, podpis osoby zatwierdzającej pod względem merytorycznym

______

1) Niepotrzebne skreślić.

2) W razie potrzeby proszę rozszerzyć komórkę.

3) W razie potrzeby proszę rozszerzyć komórkę.

1 § 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
2 § 2 pkt 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.

3 § 2 pkt 11 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. c zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
4 § 5 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
5 § 5 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
6 § 5 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
7 § 5 ust. 6 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
8 § 5 ust. 7 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
9 § 5 ust. 8 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
10 § 6 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
11 § 6 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
12 § 7 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 17 z dnia 27 czerwca 2014 r. (Dz.Urz.MEN.2014.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 czerwca 2014 r.
13 § 7 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 17 z dnia 27 czerwca 2014 r. (Dz.Urz.MEN.2014.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 czerwca 2014 r.
14 § 7 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 17 z dnia 27 czerwca 2014 r. (Dz.Urz.MEN.2014.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 czerwca 2014 r.
15 § 7 ust. 7:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 16 z dnia 17 kwietnia 2015 r. (Dz.Urz.MEN.2015.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 kwietnia 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.

16 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
17 § 9 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
18 § 10 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
19 § 12 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
20 § 13 uchylony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
21 § 14 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
22 § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
23 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
24 § 15 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
25 § 15 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
26 § 16 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
27 § 16 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
28 § 16 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 7 lit. c zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
29 § 16 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 7 lit. c zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
30 § 17 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
31 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.

32 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16 z dnia 17 kwietnia 2015 r. (Dz.Urz.MEN.2015.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 kwietnia 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.

33 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeżeli regulamin konkursu nie przewiduje zawierania porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego.
34 Dotyczy konkursów wieloletnich. W przypadku konkursów jednorocznych skreślić część oznaczoną kursywą.
35 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeżeli podawanie maksymalnej wysokości dofinansowania zadania nie jest uzasadnione celem konkursu.
36 Załącznik nr 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 17 z dnia 27 czerwca 2014 r. (Dz.Urz.MEN.2014.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 czerwca 2014 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 16 z dnia 17 kwietnia 2015 r. (Dz.Urz.MEN.2015.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 kwietnia 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

37 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeżeli regulamin konkursu nie przewiduje zawierania porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego.
38 Szczegółowy opis zadania/zadań powinien zawierać w szczególności informację o beneficjentach końcowych, celach, przewidywanych formach działania, priorytetach wysokości środków przeznaczonych na realizację zadania' maksymalnej wysokości dotacji, a także czy zadanie będzie realizowane przez operatorów w trybie określonym w art. 14 ust. 1a i 2 ustawy.
39 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeżeli regulamin konkursu nie przewiduje zawierania porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego.
40 Załącznik nr 3 § 2 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
41 Załącznik nr 3 § 2 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
42 Załącznik nr 3 § 2 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
43 Załącznik nr 3 § 2 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
44 Załącznik nr 3 § 2 ust. 10 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 11 lit. a tiret drugie zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
45 Załącznik nr 3 § 2 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 11 lit. a tiret trzecie zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
46 Załącznik nr 3 § 4 ust. 4 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
47 Komórka zlecająca w projekcie regulaminu konkursu ma obowiązek zaproponować co najmniej jedną podkategorię do każdej kategorii podlegającej ocenie, z tym że suma punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej oceny zawartości merytorycznej oferty wynosi 25, a w części dotyczącej oceny budżetu - 10 punktów.
48 Komórka zlecająca w projekcie regulaminu konkursu ma obowiązek zaproponować co najmniej jedną podkategorię do każdej kategorii podlegającej ocenie, z tym że suma punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej oceny zawartości merytorycznej oferty wynosi 25, a w części dotyczącej oceny budżetu - 10 punktów.
49 Komórka zlecająca w projekcie regulaminu konkursu ma obowiązek zaproponować co najmniej jedną podkategorię do każdej kategorii podlegającej ocenie, z tym że suma punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej oceny zawartości merytorycznej oferty wynosi 25, a w części dotyczącej oceny budżetu - 10 punktów.
50 Komórka zlecająca w projekcie regulaminu konkursu ma obowiązek zaproponować co najmniej jedną podkategorię do każdej kategorii podlegającej ocenie, z tym że suma punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej oceny zawartości merytorycznej oferty wynosi 25, a w części dotyczącej oceny budżetu - 10 punktów.
51 Komórka zlecająca w projekcie regulaminu konkursu ma obowiązek zaproponować co najmniej jedną podkategorię do każdej kategorii podlegającej ocenie, z tym że suma punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej oceny zawartości merytorycznej oferty wynosi 25, a w części dotyczącej oceny budżetu - 10 punktów.
52 Komórka zlecająca w projekcie regulaminu konkursu ma obowiązek zaproponować co najmniej jedną podkategorię do każdej kategorii podlegającej ocenie, z tym że suma punktów możliwych do uzyskania w części dotyczącej oceny zawartości merytorycznej oferty wynosi 25, a w części dotyczącej oceny budżetu - 10 punktów.
53 Dotyczy konkursów wieloletnich. W przypadku konkursów jednorocznych skreślić część oznaczoną kursywą.
54 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeżeli podawanie maksymalnej wysokości dofinansowania zadania nie jest uzasadnione celem konkursu.
55 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeśli zakup środków trwałych jest sprzeczny z celem konkursu.
56 Załącznik nr 3 § 5 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. c zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
57 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeśli regulamin konkursu nie przewiduje zawierania porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego.
58 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeśli regulamin konkursu nie przewiduje zawierania porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego.
59 Skreślić część oznaczoną kursywą, jeśli regulamin konkursu nie przewiduje zawierania porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego.
60 Załącznik nr 3 § 6 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. d zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
61 Załącznik nr 3 § 6 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. d zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
62 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.
63 Załącznik nr 4 § 2 uchylony przez § 1 pkt 12 lit. a zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
64 Załącznik nr 4 § 4 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
65 Załącznik nr 4 § 4 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. b zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
66 Załącznik nr 4 § 5 ust. 4 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. c tiret pierwsze zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
67 Załącznik nr 4 § 5 ust. 5 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. c tiret drugie zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
68 Załącznik nr 4 § 5 ust. 5 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 12 lit. c tiret trzecie zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
69 Załącznik nr 4 § 5 ust. 5 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 12 lit. c tiret trzecie zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
70 Załącznik nr 4 § 5 ust. 7 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. c tiret czwarte zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
71 Lista kosztów kwalifikowanych może ulegać zmianie przy poszczególnych konkursach.
72 Załącznik nr 4 § 6 ust. 2 pkt 1 lit. c zmieniona przez § 1 pkt 12 lit. d zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
73 Załącznik nr 4 § 6 ust. 2 pkt 1 lit. d zmieniona przez § 1 pkt 12 lit. d zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
74 Lista kosztów niekwalifikowanych może ulegać zmianie przy poszczególnych konkursach.
75 Załącznik nr 4 § 7 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. e zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
76 Załącznik nr 4 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 12 lit. f zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
77 Załącznik nr 4a uchylony przez § 1 pkt 13 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.
78 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 17 z dnia 27 czerwca 2014 r. (Dz.Urz.MEN.2014.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 czerwca 2014 r.
79 Załącznik nr 6:

- zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 14 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.

80 Załącznik nr 7:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 17 z dnia 27 czerwca 2014 r. (Dz.Urz.MEN.2014.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 czerwca 2014 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

81 Załącznik nr 8:

- zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 16 z dnia 28 kwietnia 2017 r. (Dz.Urz.MEN.2017.28) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 15 zarządzenia nr 6 z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.Urz.MEN.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2020 r.