Tryb wykonywania czynności inspekcyjno-technicznych przez pracowników Wyższego Urzędu Górniczego.
Dz.Urz.WUG.2012.37
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 10
PREZESA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
z dnia 2 lutego 2012 r.
w sprawie trybu wykonywania czynności inspekcyjno-technicznych przez pracowników Wyższego Urzędu Górniczego
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Kontrole
Kontrole
Rozdział 3
Kompleksowe sprawdzenie i ocena zagadnień związanych z prowadzeniem ruchu zakładów górniczych
Kompleksowe sprawdzenie i ocena zagadnień związanych z prowadzeniem ruchu zakładów górniczych
Rozdział 4
Pogotowie techniczne
Pogotowie techniczne
Rozdział 5
Ustalanie stanów faktycznych i przyczyn zdarzeń
Ustalanie stanów faktycznych i przyczyn zdarzeń
Rozdział 6
Nadzór nad merytoryczną działalnością dyrektorów OUG oraz dyrektora SUG
Nadzór nad merytoryczną działalnością dyrektorów OUG oraz dyrektora SUG
Rozdział 7
Przepis końcowy
Przepis końcowy
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
KARTA PRACY PRACOWNIKA INSPEKCYJNO-TECHNICZNEGO
KARTA PRACY PRACOWNIKA INSPEKCYJNO-TECHNICZNEGO
Data | Miejsce wykonania pracy | Rodzaj czynności | Nr dokumentu | Uwagi |
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. | ||||
5. | ||||
6. | ||||
7. | ||||
8. | ||||
9. | ||||
10. | ||||
11. | ||||
12. | ||||
13. | ||||
14. | ||||
15. | ||||
16. | ||||
17. | ||||
18. | ||||
19. | ||||
20. | ||||
21. | ||||
22. | ||||
23. | ||||
24. | ||||
25. | ||||
26. | ||||
27. | ||||
28. | ||||
29. | ||||
30. | ||||
31. |
Liczba dni kontrolnych/nadzorczych:
w tym: 1) podziemnych ……………………….… ;
2) powierzchniowych ................................;
3) kontrola/nadzór nad OUG / SUG ……..;
Potwierdzenie dyrektora (naczelnika) komórki Podpis pracownika
…………………………………………………… ……………………………………..
ZAŁĄCZNIK Nr 2
EWIDENCJA PRZEPROWADZONYCH KONTROLI
EWIDENCJA PRZEPROWADZONYCH KONTROLI
Zakład górniczy: ....................................................................................................................
Nr kontroli | Zakład górniczy (zakłady górnicze), w którym (w których) przeprowadzono kontrolę | Nr zawiadomienia oraz data doręczenia | Nr upoważnienia oraz liczba osób biorących udział w kontroli | Liczba dni roboczych przeznaczonych na kontrolę | Liczba dni kontrolnych narastająco od początku roku | Data rozpoczęcia oraz zakończenia kontroli | Decyzje pokontrolne z określeniem liczby decyzji | Uzasadnienie braku zawiadomienia przedsiębiorcy o zamiarze wszczęcia kontroli lub zastosowania wyjątków | Uzasadnienie przedłużenia czasu trwania kontroli lub przerwy w kontroli | Uwagi | |||
art. 171 ust. 1 pkt 1 Pgg | art. 171 ust. 1 pkt 2 Pgg (ruch zakładu górniczego) | art. 171 ust. 1 pkt 2 Pgg (ruch urządzeń) | pozostałe | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
EWIDENCJA PRZEPROWADZONYCH KONTROLI WYROBÓW
EWIDENCJA PRZEPROWADZONYCH KONTROLI WYROBÓW
Nr kontroli | Nr zawiadomienia oraz data doręczenia | Nr upoważnienia oraz liczba osób biorących udział w kontroli | Liczba dni roboczych przeznaczonych na kontrolę | Liczba dni kontrolnych narastająco od początku roku | Data rozpoczęcia oraz zakończenia kontroli | Uzasadnienie braku zawiadomienia przedsiębiorcy o zamiarze wszczęcia kontroli lub zastosowania wyjątków | Uzasadnienie przedłużenia czasu trwania kontroli lub przerwy w kontroli | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli
Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli
znak sprawy
Przedsiębiorca (nazwa i adres)
Na podstawie art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.) zawiadamiam, że zamierzam wszcząć kontrolę w:
…………………………………………………………………………………………………..
(nazwa i adres przedsiębiorcy oraz - jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą w kilku zakładach górniczych lub zakładach lub wyodrębnionych częściach swojego przedsiębiorstwa - wskazanie zakładu górniczego lub zakładu lub wyodrębnionej części przedsiębiorstwa, w których kontrola będzie przeprowadzona)
w następującym zakresie:
..………..……………………………………………
(podpis osoby upoważnionej do zawiadomienia)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Upoważnienie nr .......
Upoważnienie nr .......
znak sprawy
Na podstawie art. 154 ust. 1 i 168 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981)*) oraz art. 79a ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.):
upoważniam
Pana/Panią ......................................................................, legitymacja służbowa nr .............
(imię, nazwisko, stanowisko służbowe)
Pana/Panią ......................................................................, legitymacja służbowa nr .............
(imię, nazwisko, stanowisko służbowe)
Pana/Panią ......................................................................, legitymacja służbowa nr .............
(imię, nazwisko, stanowisko służbowe)
do przeprowadzenia w terminie od dnia ................................... do dnia .....................................
kontroli w ..................................................................................................................................
(nazwa i adres przedsiębiorcy oraz - jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą w kilku zakładach górniczych lub zakładach lub wyodrębnionych częściach swojego przedsiębiorstwa - wskazanie zakładu górniczego lub zakładu lub wyodrębnionej części przedsiębiorstwa, w których kontrola będzie przeprowadzona)
w następującym zakresie:
Kierującym grupą kontrolną jest .................................................................................................
okrągła pieczęć organu
zarządzającego kontrolę
……………………………………………………
(podpis osoby udzielającej upoważnienia
z podaniem zajmowanego stanowiska lub funkcji)
*) wstawić odpowiedni inny przepis lub przepisy prawa materialnego
POUCZENIE O PRAWACH I OBOWIĄZKACH KONTROLOWANEGO PRZEDSIĘBIORCY
Kontrolowany przedsiębiorca jest uprawniony do:
Kontrolowany przedsiębiorca jest obowiązany do:
ZAŁĄCZNIK Nr 6
14 PROTOKÓŁ Nr ....................
KONTROLI ..............................................*)
14 PROTOKÓŁ Nr ....................
KONTROLI ..............................................*)
ZAŁĄCZNIK Nr 6a
15 PROTOKÓŁ Nr ....................
KONTROLI ..............................................*)
15 PROTOKÓŁ Nr ....................
KONTROLI ..............................................*)
ZAŁĄCZNIK Nr 7
PROTOKÓŁ KONTROLI WYROBU Nr ..................................................
PROTOKÓŁ KONTROLI WYROBU Nr ..................................................
……………………………….......... (tryb)
I. Podstawa prawna kontroli:
Na podstawie art. 153 pkt 1 lit. e i art. 166 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981) oraz art. 38 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2010 r. Nr 138, poz. 935, z późn. zm.) przeprowadzono kontrolę wyrobu w:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
(dane kontrolowanego: firma przedsiębiorcy / nazwa innej jednostki oraz siedziba / adres - nazwa oraz adres zakładu górniczego)*)
II. Kontrolą objęto:
................................................................................................................................................
(nazwa, rodzaj, typ i przeznaczenie wyrobu)
III. Kontrolę przeprowadzono w dniach: ...............................................................................
IV. Kontrolę przeprowadził: ..................................................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer legitymacji
służbowej, numer upoważnienia)
V. Ze strony kontrolowanego / zakładu górniczego*) w kontroli brali udział:
………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………....
(imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)
VI. Miejsce przeprowadzenia kontroli:
……………………………………………………………………………………………....
.………………………………………………………………………………………….......
VII. Przeprowadzającemu kontrolę przedstawiono do wglądu następujące dokumenty i dokumentacje:
……………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………
VIII. Treść deklaracji zgodności:
………………………………………………………………………………….……….
…………………………………………………………………………………………..
IX. W czasie kontroli stwierdzono następujące oznakowanie wyrobu:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
X. Wyniki wykonanych pomiarów i prób:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
XI. Stwierdzone nieprawidłowości:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
(opis stwierdzonych niezgodności z zasadniczymi lub innymi wymaganiami oraz wskazanie naruszonych przepisów)
XII. Prawo zgłoszenia zastrzeżeń:
Pouczony o prawie zgłoszenia zastrzeżeń, kontrolowany / przedsiębiorca*) (osoba przez niego upoważniona) oraz osoby biorące udział w kontroli składające wyjaśnienia oświadczają, że nie wnoszą zastrzeżeń do stwierdzeń dokonanych w czasie kontroli / zgłaszają następujące zastrzeżenia*):
XIII. Załączniki do protokołu:
Integralną część niniejszego protokołu stanowią następujące dokumenty:
1. ...............................................................................................................................
2. ...............................................................................................................................
………………………………………………… ...………………………………………
(podpis(-y) osoby(-ób) biorącej(-ych) udział (podpisy przeprowadzających kontrolę)
w kontroli ze strony kontrolowanego / przedsiębiorcy*))
………………………………………………… ………………………………..………
(podpis(-y) kontrolowanego / przedsiębiorcy*) (podpis kierującego grupą kontrolną)
lub osoby przez niego upoważnionej, otrzymujących
protokół)
*) niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 8
EWIDENCJA DOKONANYCH KOMPLEKSOWYCH SPRAWDZEŃ I OCEN ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM RUCHU ZAKŁADÓW GÓRNICZYCH (ROZPOZNAŃ)
EWIDENCJA DOKONANYCH KOMPLEKSOWYCH SPRAWDZEŃ I OCEN ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM RUCHU ZAKŁADÓW GÓRNICZYCH (ROZPOZNAŃ)
Lp. | Nazwisko i imię | Departament | Przedsiębiorca | Zakład górniczy (zakłady górnicze) | Data | Liczba dni roboczych | Nr notatki służbowej | Uwagi | ||
powiadomienia przedsiębiorcy | rozpoczęcia | zakończenia | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
ZAŁĄCZNIK Nr 9
Powiadomienie o zamierzonym kompleksowym sprawdzeniu i ocenie zagadnień związanych z prowadzeniem ruchu zakładów górniczych (rozpoznaniu)
Powiadomienie o zamierzonym kompleksowym sprawdzeniu i ocenie zagadnień związanych z prowadzeniem ruchu zakładów górniczych (rozpoznaniu)
znak sprawy
Przedsiębiorca (nazwa i adres)
Na podstawie art. 166 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981) powiadamiam, że zamierzam dokonać kompleksowego sprawdzenia i oceny zagadnień związanych z prowadzeniem ruchu zakładów górniczych (rozpoznania) w:
…………………………………………………………………………………………………...
(nazwa i adres przedsiębiorcy oraz - jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą w kilku zakładach górniczych lub zakładach lub wyodrębnionych częściach swojego przedsiębiorstwa - wskazanie zakładu górniczego lub zakładu lub wyodrębnionej części przedsiębiorstwa, w których kompleksowe sprawdzenie i ocena będą dokonane)
w następującym zakresie:
…………………………………………………..
(podpis osoby upoważnionej do powiadomienia)
ZAŁĄCZNIK Nr 10
NOTATKA SŁUŻBOWA Nr .......................
NOTATKA SŁUŻBOWA Nr .......................
Z KOMPLEKSOWEGO SPRAWDZENIA I OCENY ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM RUCHU ZAKŁADÓW GÓRNICZYCH (ROZPOZNANIA)
Rozpoznania dokonano w: ..............................................................................................
(nazwa przedsiębiorcy oraz zakładu górniczego)
Przedmiot rozpoznania oraz przebyła trasa*): ............................................................................
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Rozpoznania dokonano w dniu(-ach): ..................................................................................
Rozpoznania dokonał(-li): ..................................................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer
legitymacji służbowej)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Ze strony zakładu górniczego w rozpoznaniu brali udział: .........................................................
(imię i nazwisko oraz stanowisko
służbowe)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Działając na podstawie art. 166 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981) w czasie rozpoznania ustalono:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
W związku z ustaleniami podjęto następujące działania:
………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………. ………….………………………………..
(podpisy osób biorących udział w rozpoznaniu) (podpis dokonującego rozpoznania)
……………………………………….......
(podpis kierującego grupą rozpoznawczą)
*) Obowiązek określenia w notatce służbowej przebytej trasy nie dotyczy rozpoznań powierzchniowych w podziemnych zakładach górniczych (§ 27 ust. 3 zarządzenia nr 10 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 2 lutego 2012 r. w sprawie trybu wykonywania czynności inspekcyjno-technicznych przez pracowników Wyższego Urzędu Górniczego).
ZAŁĄCZNIK Nr 11
PROTOKÓŁ
PROTOKÓŁ
z oględzin miejsca wypadku ............................, któremu ulegli (uległ) w dniu ..........................
ok. godz. ..................... w .........................................................................................................
………………………………………………………………………………………………..
(pełna nazwa i siedziba zakładu górniczego oraz miejsce wypadku)
Pan(-i): ......................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………
(imię i nazwisko oraz stanowisko poszkodowanego)
Prezes WUG / upoważniony przez Prezesa WUG*)
…………………………………………………………………………………………………...
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer legitymacji służbowej)
działając na podstawie art. 174 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981) w obecności:
(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)
przeprowadził w dniu ................... od godz. ......... do godz. ......... oględziny miejsca wypadku.
W wyniku oględzin stwierdzono, co następuje:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Dokonano zabezpieczenia następujących dowodów:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Na tym protokół zakończono i po przeczytaniu oraz pouczeniu o prawie zgłoszenia zastrzeżeń podpisano.
………………………………………………
……………………………………………… ……………………………………......
(podpisy osób biorących udział w oględzinach) (podpis przeprowadzającego oględziny)
*) niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 13
............................................................... ......................................., dnia ............. 20.….... r.
............................................................... ......................................., dnia ............. 20.….... r.
(znak sprawy) ................................................
Wypadek | |||
Śmiertelny | □ | ||
Indywidualny | □ | Ciężki | □ |
Zbiorowy | □ | Powodujący czasową niezdolność do pracy | □ |
Załączone orzeczenie oraz akta badań powypadkowych zostały sporządzone w sprawie wypadku przy pracy zaistniałego w ruchu w zakładu górniczego ................................., któremu uległ ......................................... urodzony .....................................
1. | Data wypadku (dzień, godzina | 2. | Data zawiadomienia WUG o wypadku (dzień, godzina) | 3. | Data zawiadomienia prokuratury o rozpoczęciu badań (dzień, godzina) | 4. | Data dokonania oględzin miejsca wypadku (dzień, godzina) |
5. Osoby biorące udział w oględzinach miejsca wypadku oraz ich funkcje | |||||||
6. Osoby przesłuchiwane (nazwiska oraz funkcje) | |||||||
7. Przepisy, których naruszenie spowodowało wypadek | |||||||
8. Określenie przyczyn wypadku według Statystycznej Karty Wypadku | |||||||
9. Działania Prezesa WUG podjęte w związku z zaistniałym wypadkiem, w tym wydane decyzje |
Zał. .......................................... ……………………………………
(Prezes WUG)
*) niepotrzebne skreślić
-zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 29 z dnia 12 lipca 2012 r. (Dz.Urz.WUG.12.80) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 lipca 2012 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 33 z dnia 9 października 2012 r. (Dz.Urz.WUG.12.85) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 9 października 2012 r.