Taryfa opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2007.4.14

Akt indywidualny
Wersja od: 4 lipca 2007 r.

OGŁOSZENIE Nr 2
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 15 czerwca 2007 r.
w sprawie taryfy opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 oraz w związku z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82 poz. 558) ogłasza się taryfę opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika, stanowiącą załącznik do ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

Taryfa opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika

1. DEFINICJE

Dla celów niniejszej taryfy wprowadza się następujące definicje użytych w niej pojęć:

1.1. maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOW) - maksymalna masa statku powietrznego, będąca wartością podaną w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego lub w innym równorzędnym dokumencie;

1.2. PLW S.A. - Port Lotniczy Wrocław S.A. z siedzibą we Wrocławiu, 54-530 Wrocław, ul. Skarżyńskiego36;

1.3. pasażer - osoba podróżująca statkiem powietrznym, nie będąca członkiem jego załogi;

1.4. połączenie regularne - przez połączenie regularne rozumie się regularny przewóz lotniczy, czyli przewóz lotniczy, w którym w każdym locie miejsca w statkach powietrznych przeznaczone do przewozu pasażerów, bagażu, towarów lub poczty są publicznie oferowane do nabycia, a przewóz jest wykonywany między tymi samymi punktami według opublikowanego rozkładu lotów albo w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów;

1.5. nowe połączenie - połączenie regularne do portu nieobsługiwanego przez żadnego przewoźnika, w okresie dwóch lat poprzedzających planowane uruchomienie połączenia.

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.1. Opłaty objęte taryfą dokonywane są na rzecz PLW S.A., przez użytkownika statku powietrznego korzystającego z usług świadczonych przez PLW S.A. W przypadku wystąpienia trudności z identyfikacją użytkownika statku powietrznego, opłatami obciążony zostanie właściciel statku.

2.2. Skorzystanie z usług PLW S.A. jest jednoznaczne z przyjęciem wszystkich warunków niniejszej taryfy.

2.3. Opłaty za usługi dodatkowe, nie ujęte w niniejszej taryfie, a świadczone na wniosek użytkownika statku powietrznego, muszą być uzgodnione z PLW S.A. oddzielnie, przed wykonaniem usługi.

2.4. Stawki opłat określonych w niniejszej taryfie są stawkami netto, do których zostanie doliczony podatek VAT, w wysokości określonej odrębnymi przepisami.

2.5. Stawki opłat są określone w złotych polskich (PLN).

3. OPŁATA ZA LĄDOWANIE STATKU POWIETRZNEGO

LĄDOWANIE STATKU POWIETRZNEGOMaksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOW)STAWKA [PLN]
ruch krajowy i międzynarodowydo 3 ton80
powyżej 3 do 10 t275
powyżej 10 do 30 t600
powyżej 30 do 50 t975
powyżej 50 do 100 t1.560
powyżej 100 t3500

4. OPŁATA ZA PASAŻERA ODLATUJĄCEGO

ODLATUJĄCY PASAŻERSTAWKA [PLN]
ruch krajowy27
ruch międzynarodowy32

5. OPŁATA POSTOJOWA

OPŁATA POSTOJOWA (za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej (MTOW))STAWKA [PLN]
pierwsze 4 godziny postoju0
każde rozpoczęte 24 godziny6

6. OPŁATY DODATKOWE

6.1. Usuwanie zanieczyszczeń z nawierzchni lotniskowych

Opłaty pobiera się za usuwanie z nawierzchni lotniskowych zanieczyszczeń spowodowanych przez użytkowników lotniska w następującej wysokości za każde rozpoczęte 10 m2:

RODZAJ OPŁATYSTAWKA (PLN)
usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów2.000
usunięcie innych zanieczyszczeń1.000

6.2. Dodatkowa ochrona statków powietrznych w czasie postoju.

Opłaty pobiera się za niestandardowe usługi zabezpieczenia statku powietrznego podczas postoju w porcie lotniczym:

RODZAJ OPŁATYSTAWKA (PLN)
ochrona statku powietrznego przez wyznaczonego strażnika, za każdą rozpoczętą godzinę pracy każdego strażnika150
specjalne oświetlenie stanowiska postojowego, za każdą rozpoczętą godzinę za 1 punkt świetlny50
wygrodzenie stanowiska postojowego500

6.3 Zabezpieczenie przez Lotniskową Straż Pożarną tankowania/ roztankowania statku powietrznego w czasie wchodzenia/wychodzenia lub przebywania pasażerów na pokładzie.

Zgodnie z decyzją podjętą przez dowódcę statku powietrznego lub innego uprawnionego przedstawiciela użytkownika statku powietrznego - 100 PLN za operację.

7. ZNIŻKI OD OPŁAT

7.1 Na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się zniżki od opłat za lądowanie, wyrażone jako odsetek opłaty określonej w art. 3 taryfy:

- przy uruchomieniu połączenia regularnego do portu nieobsługiwanego przez żadnego przewoźnika, w okresie dwóch lat poprzedzających planowane uruchomienie połączenia, - 50% przez okres pół roku;

- w połączeniach regularnych na małych dystansach (do 500 km) - 30%;

- w połączeniach regularnych wykonywanych przynajmniej 6 razy w tygodniu - 5% (rejsy wykonywane w zbliżonych godzinach - różnica do dwóch godzin - traktowane są łącznie)

- za operacje w czasie wskazanym przez Port - 10%;

- dla czarterów w okresie zimowym (od 1 listopada do 31 marca) - 30%;

W razie możliwości uzyskania kilku zniżek z różnych tytułów, uzyskane zniżki sumuje się.

7.2 Na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się zniżki dla przewoźników generujących duży ruch od opłaty pasażerskiej określonej w art. 4 taryfy:

- w przypadku połączeń regularnych w ruchu międzynarodowym, obsługiwanych przez jednego przewoźnika, generujących co najmniej "n" x 4.250 odlatujących pasażerów rocznie każde (gdzie "n" jest liczbą odlotów w tygodniu), liczbę pasażerów odlatujących, obsłużonych przez jednego przewoźnika, sumuje się i stosuje dla niej obniżoną opłatę pasażerską wg następującej tabeli:

Liczba odlatujących pasażerów obsłużonych w ciągu 12 miesięcySTAWKA (PLN)
30.000 - 35.00024
35.001 - 60.00021
60.001 - 80.00020
80.001 - 120.00019
120.001 - 200.00017
200.001 - 300.00015
300.001 - 400.00014,2
powyżej 400.00013,4

Obniżona opłata pasażerska stosowana jest na podstawie początkowej deklaracji przewoźnika co do planowanej wielkości ruchu upoważniającej do tej zniżki. Zniżka weryfikowana jest po upływie roku w oparciu o rzeczywistą wielkość wygenerowanego ruchu.

Tabela obniżonych opłat pasażerskich zawarta w punkcie 7.2 nie może być stosowana łącznie ze zniżkami z punktu 7.1.

8. ZWOLNIENIA Z OPŁAT

Zwolnione z opłat niniejszej taryfy są:

8.1 Statki powietrzne wykonujące loty w celu obrony przed skutkami klęsk żywiołowych oraz ratowania życia lub zdrowia ludzkiego, chyba, że loty te wykonywane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;

8.2 Loty kontrolne naziemnych urządzeń nawigacyjnych;

8.3 Pasażerowie w tranzycie bezpośrednim;

8.4 Dzieci do lat 2, nieuprawnione do zajmowania miejsca pasażerskiego w samolocie.

9. Taryfa opłat wchodzi w życie z dniem 1 maja 2007 roku.