Taryfa opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika.
Dz.Urz.ULC.2007.4.14
Akt indywidualnyOGŁOSZENIE Nr 2
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 15 czerwca 2007 r.
w sprawie taryfy opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika
ZAŁĄCZNIK
Taryfa opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika
Taryfa opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław im. Mikołaja Kopernika
Dla celów niniejszej taryfy wprowadza się następujące definicje użytych w niej pojęć:
1.1. maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOW) - maksymalna masa statku powietrznego, będąca wartością podaną w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego lub w innym równorzędnym dokumencie;
1.2. PLW S.A. - Port Lotniczy Wrocław S.A. z siedzibą we Wrocławiu, 54-530 Wrocław, ul. Skarżyńskiego36;
1.3. pasażer - osoba podróżująca statkiem powietrznym, nie będąca członkiem jego załogi;
1.4. połączenie regularne - przez połączenie regularne rozumie się regularny przewóz lotniczy, czyli przewóz lotniczy, w którym w każdym locie miejsca w statkach powietrznych przeznaczone do przewozu pasażerów, bagażu, towarów lub poczty są publicznie oferowane do nabycia, a przewóz jest wykonywany między tymi samymi punktami według opublikowanego rozkładu lotów albo w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów;
1.5. nowe połączenie - połączenie regularne do portu nieobsługiwanego przez żadnego przewoźnika, w okresie dwóch lat poprzedzających planowane uruchomienie połączenia.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.1. Opłaty objęte taryfą dokonywane są na rzecz PLW S.A., przez użytkownika statku powietrznego korzystającego z usług świadczonych przez PLW S.A. W przypadku wystąpienia trudności z identyfikacją użytkownika statku powietrznego, opłatami obciążony zostanie właściciel statku.
2.2. Skorzystanie z usług PLW S.A. jest jednoznaczne z przyjęciem wszystkich warunków niniejszej taryfy.
2.3. Opłaty za usługi dodatkowe, nie ujęte w niniejszej taryfie, a świadczone na wniosek użytkownika statku powietrznego, muszą być uzgodnione z PLW S.A. oddzielnie, przed wykonaniem usługi.
2.4. Stawki opłat określonych w niniejszej taryfie są stawkami netto, do których zostanie doliczony podatek VAT, w wysokości określonej odrębnymi przepisami.
2.5. Stawki opłat są określone w złotych polskich (PLN).
3. OPŁATA ZA LĄDOWANIE STATKU POWIETRZNEGO
LĄDOWANIE STATKU POWIETRZNEGO | Maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOW) | STAWKA [PLN] |
ruch krajowy i międzynarodowy | do 3 ton | 80 |
powyżej 3 do 10 t | 275 | |
powyżej 10 do 30 t | 600 | |
powyżej 30 do 50 t | 975 | |
powyżej 50 do 100 t | 1.560 | |
powyżej 100 t | 3500 |
4. OPŁATA ZA PASAŻERA ODLATUJĄCEGO
ODLATUJĄCY PASAŻER | STAWKA [PLN] |
ruch krajowy | 27 |
ruch międzynarodowy | 32 |
5. OPŁATA POSTOJOWA
OPŁATA POSTOJOWA (za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej (MTOW)) | STAWKA [PLN] |
pierwsze 4 godziny postoju | 0 |
każde rozpoczęte 24 godziny | 6 |
6. OPŁATY DODATKOWE
6.1. Usuwanie zanieczyszczeń z nawierzchni lotniskowych
Opłaty pobiera się za usuwanie z nawierzchni lotniskowych zanieczyszczeń spowodowanych przez użytkowników lotniska w następującej wysokości za każde rozpoczęte 10 m2:
RODZAJ OPŁATY | STAWKA (PLN) |
usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów | 2.000 |
usunięcie innych zanieczyszczeń | 1.000 |
6.2. Dodatkowa ochrona statków powietrznych w czasie postoju.
Opłaty pobiera się za niestandardowe usługi zabezpieczenia statku powietrznego podczas postoju w porcie lotniczym:
RODZAJ OPŁATY | STAWKA (PLN) |
ochrona statku powietrznego przez wyznaczonego strażnika, za każdą rozpoczętą godzinę pracy każdego strażnika | 150 |
specjalne oświetlenie stanowiska postojowego, za każdą rozpoczętą godzinę za 1 punkt świetlny | 50 |
wygrodzenie stanowiska postojowego | 500 |
6.3 Zabezpieczenie przez Lotniskową Straż Pożarną tankowania/ roztankowania statku powietrznego w czasie wchodzenia/wychodzenia lub przebywania pasażerów na pokładzie.
Zgodnie z decyzją podjętą przez dowódcę statku powietrznego lub innego uprawnionego przedstawiciela użytkownika statku powietrznego - 100 PLN za operację.
7. ZNIŻKI OD OPŁAT
7.1 Na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się zniżki od opłat za lądowanie, wyrażone jako odsetek opłaty określonej w art. 3 taryfy:
- przy uruchomieniu połączenia regularnego do portu nieobsługiwanego przez żadnego przewoźnika, w okresie dwóch lat poprzedzających planowane uruchomienie połączenia, - 50% przez okres pół roku;
- w połączeniach regularnych na małych dystansach (do 500 km) - 30%;
- w połączeniach regularnych wykonywanych przynajmniej 6 razy w tygodniu - 5% (rejsy wykonywane w zbliżonych godzinach - różnica do dwóch godzin - traktowane są łącznie)
- za operacje w czasie wskazanym przez Port - 10%;
- dla czarterów w okresie zimowym (od 1 listopada do 31 marca) - 30%;
W razie możliwości uzyskania kilku zniżek z różnych tytułów, uzyskane zniżki sumuje się.
7.2 Na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się zniżki dla przewoźników generujących duży ruch od opłaty pasażerskiej określonej w art. 4 taryfy:
- w przypadku połączeń regularnych w ruchu międzynarodowym, obsługiwanych przez jednego przewoźnika, generujących co najmniej "n" x 4.250 odlatujących pasażerów rocznie każde (gdzie "n" jest liczbą odlotów w tygodniu), liczbę pasażerów odlatujących, obsłużonych przez jednego przewoźnika, sumuje się i stosuje dla niej obniżoną opłatę pasażerską wg następującej tabeli:
Liczba odlatujących pasażerów obsłużonych w ciągu 12 miesięcy | STAWKA (PLN) |
30.000 - 35.000 | 24 |
35.001 - 60.000 | 21 |
60.001 - 80.000 | 20 |
80.001 - 120.000 | 19 |
120.001 - 200.000 | 17 |
200.001 - 300.000 | 15 |
300.001 - 400.000 | 14,2 |
powyżej 400.000 | 13,4 |
Obniżona opłata pasażerska stosowana jest na podstawie początkowej deklaracji przewoźnika co do planowanej wielkości ruchu upoważniającej do tej zniżki. Zniżka weryfikowana jest po upływie roku w oparciu o rzeczywistą wielkość wygenerowanego ruchu.
Tabela obniżonych opłat pasażerskich zawarta w punkcie 7.2 nie może być stosowana łącznie ze zniżkami z punktu 7.1.
8. ZWOLNIENIA Z OPŁAT
Zwolnione z opłat niniejszej taryfy są:
8.1 Statki powietrzne wykonujące loty w celu obrony przed skutkami klęsk żywiołowych oraz ratowania życia lub zdrowia ludzkiego, chyba, że loty te wykonywane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;
8.2 Loty kontrolne naziemnych urządzeń nawigacyjnych;
8.3 Pasażerowie w tranzycie bezpośrednim;
8.4 Dzieci do lat 2, nieuprawnione do zajmowania miejsca pasażerskiego w samolocie.
9. Taryfa opłat wchodzi w życie z dniem 1 maja 2007 roku.