Taryfa opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Warszawa im. Fryderyka Chopina.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2008.4.38

Akt indywidualny
Wersja od: 25 kwietnia 2008 r.

OGŁOSZENIE NR 2
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 17 kwietnia 2008 r.
w sprawie taryfy opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym warszawa im. Fryderyka Chopina

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 oraz w związku z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558) ogłasza się taryfę opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Warszawa im. Fryderyka Chopina, stanowiącą załącznik do ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

Taryfa opłat lotniskowych

ważna od 1 kwietnia 2008 r.

w Porcie Lotniczym Warszawa im. Fryderyka Chopina

w Warszawie

OPŁATA ZA LĄDOWANIE
Opłata obejmuje udostępnienie lotniska wraz z jego infrastrukturą techniczną w celu wykonania operacji lądowania i startu statku powietrznego oraz standardowe usługi służb lotniskowych związane z obsługą tych operacji, z wyjątkiem usług obsługi naziemnej.

opłata pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego.

Jednostka naliczenia opłatyStawka opłaty
dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej do 2 ton włącznie (z wyjątkiem śmigłowców)
za lądowanie (niezależnie od maksymalnej masy startowej statku powietrznego)80,00 PLN
dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 2 ton do 25 ton włącznie (z wyjątkiem śmigłowców)
za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego41,00 PLN
dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 25 ton (z wyjątkiem śmigłowców)
za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego41,00 PLN za pierwsze 25 t plus
45,00 PLN za każdą rozpoczętą tonę ponad 25 t
dla śmigłowców
za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej21,00 PLN
OPŁATA HAŁASOWA
Opłata pobierana jest z tytułu emisji hałasu przez statki powietrzne podczas wykonywania startu i lądowania za usługi związane z monitorowaniem i ochroną przed hałasem lotniczym oraz przeciwdziałaniem negatywnemu wpływowi na środowisko.

Opłata pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego.

Podstawę do zaliczenia statku powietrznego do określonej kategorii hałasowej stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu. Jeżeli usługobiorca nie przekazał do PPL dokumentów pozwalających na zaliczenie statku powietrznego do odpowiedniej kategorii hałasowej, zostanie on zaliczony do kategorii 5.

Wysokość stawek jednostkowych opłaty (za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego) jest uzależniona od kategorii hałasowej statku powietrznego oraz od godziny wykonania lądowania i startu.

Kategoria hałasowastawka opłaty za tonęOpis kategorii hałasowej
w godz.w godz.
06:00-21:5922:00-05:59*
10,00 PLN4,00 PLNstatki powietrzne o maksymalnej masie startowej do 9 t włącznie oraz statki powietrzne o maksymalnej masie startowej większej niż 9 t certyfikowane wg Rozdz. 3 i 5 części II, Tomu 1 Załącznika Nr 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, o skumulowanym marginesie hałasu** równym 20 EPNdB i powyżej
23,20 PLN9,60 PLNstatki powietrzne o maksymalnej masie startowej większej niż 9 t certyfikowane wg Rozdz. 3 i 5 części II, Tomu 1 Załącznika Nr 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, o skumulowanym marginesie hałasu** od 10 do 19,99 EPNdB
35,80 PLN17,40 PLNstatki powietrzne o maksymalnej masie startowej większej niż 9 t certyfikowane wg Rozdz. 3 i 5 części II, Tomu 1 Załącznika Nr 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, o skumulowanym marginesie hałasu** od 5 do 9,99 EPNdB
413,00 PLN39,00 PLstatki powietrzne o maksymalnej masie startowej większej niż 9 t certyfikowane wg Rozdz. 3 i 5 części II, Tomu 1 Załącznika Nr 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, o skumulowanym marginesie hałasu** od 0 do 4,99 EPNdB
518,00 PLN54,00 PLNstatki powietrzne o maksymalnej masie startowej większej niż 9 t certyfikowane wg Rozdz. 2 i nie spełniające wymagań Rozdz. 3 i 5, części II, Tomu 1 Załącznika Nr 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym oraz statki powietrzne o maksymalnej masie startowej większej niż 9 t nie posiadające świadectw zdatności w zakresie hałasu
* Dla potrzeb naliczenia opłaty, operacji lądowania statku powietrznego przyporządkowuje się najbliższą jej operację startu tego samego statku powietrznego. Jeżeli jedna z operacji (lądowanie lub start) miała miejsce

w godzinach 22:00 - 05:59 według czasu lokalnego, a druga przyporządkowana jej operacja miała miejsce w godzinach 06:00 - 21:59, stawka opłaty za operacje w godzinach 22:00 - 05:59 według czasu lokalnego wynosi 50% stawki dla kategorii hałasowej 1 i 67% stawki dla kategorii hałasowych 2-5.

** Skumulowany margines hałasu - suma różnic pomiędzy dopuszczalnym poziomem hałasu a poziomem hałasu określonym w świadectwie zdatności statku powietrznego w zakresie hałasu, według pomiarów dokonywanych w punktach referencyjnych; dopuszczalny poziom hałasu oraz punkty referencyjne są określone w części II Tomu I Załącznika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym.
OPŁATA PASAŻERSKA
Opłata pobierana jest za usługi świadczone na rzecz pasażerów odlatujących, przylatujących i tranzytowych. Obejmuje udostępnianie pasażerom dworca lotniczego wraz z jego infrastrukturą techniczną w celu rozpoczęcia, zakończenia lub kontynuacji podróży lotniczej oraz standardowe usługi służb lotniskowych z tym związane, z wyjątkiem usług obsługi naziemnej.

Wysokość opłaty jest uzależniona od terminala, w którym wykonywana jest odprawa pasażerska danego lotu.

Opłata jest pobierana za każdego pasażera znajdującego się na pokładzie statku powietrznego w momencie startu, z wyjątkiem pasażerów w tranzycie bezpośrednim i dzieci do lat 2.

Jednostka naliczenia opłatyStawka opłaty
za każdego pasażera podróżującego lotem odprawianym w:Terminalu Międzynarodowym T1/T260,00 PLN
Terminalu Krajowym24,00 PLN
Terminalu Etiuda30,00 PLN
Terminalu VIP Aviation50,00 PLN
OPŁATA POSTOJOWA
Opłata obejmuje udostępnienie miejsca do postoju statku powietrznego na płycie postojowej oraz standardowe usługi służb lotniskowych z tym związane, z wyjątkiem usług obsługi naziemnej.

Nie pobiera się opłaty za postój statków powietrznych do 4 godzin włącznie.

Jednostka naliczenia opłatyStawka opłaty
za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego i każde rozpoczęte 24 godziny postoju, liczone od momentu lądowania do momentu startu5,50 PLN
OPŁATA HANGAROWA
Opłata obejmuje udostępnienie miejsca do postoju statku powietrznego w hangarze przeznaczonym dla małych samolotów lotnictwa ogólnego oraz standardowe usługi służb lotniskowych z tym związane, z wyjątkiem usług obsługi naziemnej. Dla usługobiorców korzystających stale z usługi hangarowania (w okresie dłuższym niż jeden miesiąc), opłata może być określona w drodze odrębnej umowy z PPL.
Jednostka naliczenia opłatyStawka opłaty
przy postoju do 3 godzin
za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego i każdą rozpoczętą godzinę postoju37,00 PLN
przy postoju ponad 3 godziny do 1 miesiąca
za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego i każde rozpoczęte 24 godziny postoju111,00 PLN
ODSTĘPSTWA
* Nie pobiera się opłat lotniskowych za lądowanie i postój statków powietrznych wykonujących loty w celu obrony przed skutkami klęsk żywiołowych oraz ratowania życia i zdrowia ludzkiego, chyba że loty te, wykonywane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
* Zwalnia się z opłat lotniskowych loty polskich państwowych statków powietrznych wykonywane w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa państwa lub granicy państwowej.
* Nie pobiera się opłaty za lądowanie statków powietrznych wykonujących kontrolę i testy urządzeń wykorzystywanych lub planowanych do wykorzystania jako naziemne pomoce nawigacyjne.
* Nie pobiera się opłaty za lądowanie, opłaty hałasowej i opłaty pasażerskiej, jeśli zaistniała konieczność powrotu statku powietrznego bez żadnego międzylądowania na lotnisko z przyczyn meteorologicznych lub w sytuacjach awaryjnych.
* Ulgi i zwolnienia od opłat lotniskowych za loty obcych państwowych statków powietrznych wykonujących loty związane z zapewnieniem bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa państwa, ochroną granicy państwowej lub poszukiwaniem i ratownictwem stosuje się na zasadach określonych w umowach międzynarodowych oraz z uwzględnieniem zasady wzajemności.

Do podanych stawek opłat dolicza się podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości obowiązującej w dniu wykonania usługi.

ZASADY UDZIELANIA ZNIŻEK OD OPŁAT LOTNISKOWYCH NA LOTNISKU WARSZAWA/OKĘCIE

Zniżki stosuje się na zasadzie równego traktowania i niedyskryminacji w odniesieniu do każdego usługobiorcy spełniającego warunki i kryteria udzielania zniżek określone poniżej.

1. zniżka dla nowej trasy

1.1. Udziela się zniżkę od opłaty za lądowanie statków powietrznych wykonujących pasażerskie loty regularne na nowej trasie, z częstotliwością nie mniejszą, niż jeden raz w tygodniu.

1.2. Zniżka jest udzielana każdemu usługobiorcy wykonującemu pasażerskie loty regularne na nowej trasie i spełniającemu warunki udzielenia zniżki określone poniżej, niezależnie od przyznania tej zniżki innym usługobiorcom, jednak na okres nie dłuższy niż 4 lata od daty wykonania pierwszego pasażerskiego lotu regularnego na danej trasie przez pierwszego usługobiorcę.

1.3. Wysokość zniżki jest uzależniona od czasu, jaki upłynął od rozpoczęcia wykonywania pasażerskich lotów regularnych na nowej trasie i wynosi 75% opłaty za lądowanie w ciągu pierwszego roku i 50% opłaty za lądowanie w kolejnych trzech latach eksploatacji połączenia na nowej trasie.

1.4. Przez pasażerskie loty regularne rozumie się loty, których celem jest wykonywanie pasażerskich regularnych przewozów lotniczych, tj. przewozów lotniczych, w których w każdym locie miejsca w statkach powietrznych przeznaczone do przewozu pasażerów są publicznie oferowane do nabycia, a przewóz jest wykonywany między tymi samymi punktami według opublikowanego rozkładu lotów albo w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów.

1.5. Za nową trasę kwalifikującą się do udzielenia zniżki uznaje się trasę obsługiwaną przez pasażerskie loty regularne, w których portem początkowym, docelowym lub portem międzylądowania jest nowy port lotniczy, rozszerzający siatkę połączeń regularnych lotniska WARSZAWA/Okęcie.

1.6. Za nowy port lotniczy rozszerzający siatkę połączeń regularnych lotniska WARSZAWA/Okęcie uznaje się port, z/do którego, z zastrzeżeniem pkt. 1.8. i 1.9., w ciągu 2 lat poprzedzających planowaną datę uruchomienia połączenia, nie były wykonywane pasażerskie loty regularne do/z lotniska WARSZAWA/Okęcie.

1.7. Zniżka obowiązuje pod warunkiem oferowania przez usługobiorcę publicznie do nabycia średnio w ciągu miesiąca nie mniej niż 25% miejsc na danej trasie w lotach, dla których została udzielona zniżka. Usługobiorca jest zobowiązany złożyć stosowne oświadczenie w tej sprawie i umożliwić wyrywkową weryfikację spełnienia tego warunku.

1.8. Jeżeli usługobiorca w okresie krótszym, niż 90 dni od daty rozpoczęcia wykonywania pasażerskich lotów regularnych na trasie, dla której udzielono zniżki, zaprzestał ich wykonywania, nie ma prawa do ponownego korzystania ze zniżki na tej trasie. Zniżka na tej trasie jest dostępna dla innych usługobiorców, którzy zdecydują się na uruchomienie na niej połączeń. W takim przypadku czas obowiązywania zniżki jest liczony od daty uruchomienia połączenia przez pierwszego usługobiorcę, chyba że pasażerskie loty regularne na tej trasie były wykonywane przez okres nie dłuższy, niż jeden miesiąc.

1.9. Zniżka nie przysługuje usługobiorcy, który w ciągu 2 lat poprzedzających planowaną datę rozpoczęcia lotów na nowej trasie zaprzestał wykonywania pasażerskich lotów regularnych do innego portu lotniczego obsługującego tę samą aglomerację, jeżeli spowodowało to likwidację połączenia. Jeżeli jednak usługobiorca ten korzystał ze zniżki na trasie, na której zaprzestał wykonywania lotów, zachowuje prawo do zniżki w okresie do 4 lat od dnia uruchomienia połączenia, dla którego udzielona została pierwsza zniżka.

1.10. Zniżki nie udziela się, jeśli rozkładowy czas lądowania lub startu na lotnisku WARSZAWA/Okęcie planowany jest w godzinach 23:00 - 5:59 czasu lokalnego. Przyznanej zniżki nie stosuje się, jeśli operacja lądowania lub startu wykonana została w godzinach 23:00 - 5:59 czasu lokalnego. Dla potrzeb udzielania i stosowania zniżki operacji lądowania statku powietrznego przyporządkowuje się najbliższą następującą po niej operację startu na tej samej trasie.

1.11. Pasażerskie loty regularne na trasach, które na podstawie opłat obowiązujących od 1 września 2005 r. kwalifikują się do udzielenia zniżki w dniu wejścia w życie niniejszej zmiany opłat, objęte są nowymi zasadami udzielania zniżki przedstawionymi powyżej. Usługobiorcy zobowiązani są do ponownego złożenia wniosku, z uwzględnieniem zmienionych warunków udzielania zniżek. Nie złożenie wniosku będzie skutkowało automatycznym wstrzymaniem zniżek.

2. zniżka dla pasażera tranzytowego (transfer)

2.1. Udziela się zniżkę w wysokości 50% opłaty pasażerskiej dla pasażerów tranzytowych przewożonych na trasach, które kwalifikują się do udzielenia zniżki dla nowej trasy. Zniżka jest udzielana wyłącznie dla pasażerów tranzytowych, którzy przylecieli na lotnisko WARSZAWA/Okęcie lotem regularnym na nowej trasie lub kontynuują podróż lotem regularnym na nowej trasie.

2.2. Pasażer tranzytowy to pasażer, który przyleciał na lotnisko WARSZAWA/Okęcie lotem regularnym i kontynuuje podróż do portu lotniczego innego, niż początkowy port podróży, lotem o innym numerze, na podstawie tego samego biletu lotniczego, pod warunkiem, że różnica między rozkładowym czasem przylotu, a rozkładowym czasem odlotu z lotniska WARSZAWA/Okęcie jest nie dłuższa, niż 6 godzin.

2.3. Usługobiorca, którego pasażerowie korzystają ze zniżki, jest zobowiązany do:

a) bieżącego przesyłania do PPL kompletnych depesz (typu PTM) zawierających informacje o pasażerach tranzytowych;

b) przekazywania, najpóźniej w dniu następnym, dziennych zestawień liczby pasażerów tranzytowych podlegających zniżce, z informacją o porcie początkowym, porcie docelowym, numerach rejsu, czasach rozkładowych przylotu i odlotu oraz czasie tranzytu;

c) umożliwienia na każde żądanie wglądu do swojej dokumentacji, w celu weryfikacji przekazywanych danych;

d) pobierania od pasażerów opłaty pasażerskiej w wysokości uwzględniającej zniżkę.

3. zniżka dla samolotów o maksymalnej masie startowej powyżej 100 t

3.1. Udziela się zniżkę od opłaty za lądowanie statków powietrznych o maksymalnej masie startowej większej niż 100 t.

3.2. Wysokość zniżki wynosi 50% opłaty za lądowanie za każdą tonę powyżej 100 t maksymalnej masy startowej statku powietrznego.

3.3. Zniżka nie będzie stosowana, jeżeli rzeczywisty czas lądowania lub startu miał miejsce w godzinach 23:00-05:59 czasu lokalnego. Dla potrzeb stosowania zniżki operacji lądowania statku powietrznego przyporządkowuje się najbliższą następującą po niej operację startu tego samego statku powietrznego.

4. zniżka z tytułu wzrostu częstotliwości lotów na istniejącej trasie

4.1. Udziela się zniżkę w wysokości 25% opłaty za lądowanie statków powietrznych wykonujących dodatkowe pasażerskie loty regularne na trasie nie podlegającej zniżce dla nowej trasy (na istniejącej trasie), zwiększające częstotliwość obsługi połączenia na tej trasie.

4.2. Zniżka jest udzielana, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:

* liczba pasażerskich lotów regularnych na danej trasie wykonanych przez usługobiorcę, któremu udzielana jest zniżka w danym sezonie rozkładowym jest nie mniejsza, niż liczba pasażerskich lotów regularnych wykonanych przez tego samego usługobiorcę w analogicznym sezonie w poprzednim roku (w sezonie zimowym w porównaniu do poprzedniego sezonu zimowego i w sezonie letnim w porównaniu do poprzedniego sezonu letniego);

* liczba miejsc oferowanych w lotach regularnych na danej trasie przez usługobiorcę, któremu udzielana jest zniżka w danym sezonie rozkładowym jest nie mniejsza, niż liczba miejsc oferowanych przez tego samego usługobiorcę w lotach regularnych na tej samej trasie w analogicznym sezonie w poprzednim roku;

* łączna liczba pasażerskich lotów regularnych wykonanych na danej trasie przez wszystkich usługobiorców w danym sezonie rozkładowym jest nie mniejsza, niż łączna liczba pasażerskich lotów regularnych na tej samej trasie w analogicznym sezonie w poprzednim roku.

4.3. Zniżka za dany sezon rozkładowy jest udzielana po jego zakończeniu. Zniżka jest naliczana w odniesieniu do każdej kolejnej operacji lądowania w pasażerskich lotach regularnych po przekroczeniu liczby lotów wykonanych w analogicznym sezonie w poprzednim roku.

4.4. Wysokość zniżki jest obliczana nie później, niż dwa miesiące po zakończeniu sezonu rozkładowego, którego dotyczy. Powstała z tytułu udzielonej zniżki nadpłata jest zaliczana na poczet przyszłych należności usługobiorcy z tytułu opłat lotniskowych. W przypadku zakończenia wykonywania przez danego usługobiorcę lotów na lotnisko WARSZAWA/Okęcie i braku należności z tytułu opłat lotniskowych, nadpłata zostanie zwrócona na rachunek usługobiorcy nie później, niż w ciągu trzech miesięcy po terminie obliczenia zniżki.

5. inne zniżki

5.1. Udziela się zniżkę w wysokości 99% opłaty za lądowanie statku powietrznego wykonującego lot inauguracyjny. Za lot inauguracyjny uznaje się:

a) pierwszy pasażerski lot regularny wykonany na nowej trasie;

b) pierwszy pasażerski lot regularny wykonany przez usługobiorcę, który nie wykonywał pasażerskich lotów regularnych z/do lotniska WARSZAWA/Okęcie w okresie poprzednich 2 lat.

5.2. Udziela się zniżkę w wysokości 90% opłaty za lądowanie statku powietrznego wykonującego lot promocyjny. Za lot promocyjny uznaje się lot wykonany w celach promocyjnych, w którym statek powietrzny wraca na lotnisko WARSZAWA/Okęcie bez międzylądowania. Zniżki tej udziela się nie częściej, niż jeden raz w roku kalendarzowym dla jednego usługobiorcy.

5.3. Udziela się zniżkę w wysokości 50% opłaty za lądowanie statków powietrznych wykonujących pasażerskie loty regularne na trasie obsługiwanej na zasadzie obowiązku użyteczności publicznej.

5.4. Zniżki, o których mowa w pkt. 5.1., 5.2. i 5.3. nie będą udzielone, jeżeli rzeczywisty czas lądowania lub startu miał miejsce w godzinach 23:00-05:59 czasu lokalnego. Dla potrzeb udzielania zniżki operacji lądowania statku powietrznego przyporządkowuje się najbliższą następującą po niej operację startu tego samego statku powietrznego.

5.5. Opłata za lądowanie polskich państwowych statków powietrznych wykonujących loty związane z zapewnieniem bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa państwa, ochroną granicy państwowej lub poszukiwaniem i ratownictwem jest pobierana, z zastrzeżeniem lotów zwolnionych z opłat, w wysokości 75% opłaty za lądowanie.

6. Postanowienia dodatkowe

6.1. Zniżki, o których mowa w pkt. 1., 2. i 5.3., przestają obowiązywać w stosunku do usługobiorcy, który w okresie korzystania ze zniżek, w ciągu kolejnych sześciu miesięcy kalendarzowych, więcej niż dwukrotnie opóźnił płatności na rzecz PPL z tytułu opłat lotniskowych na lotnisku WARSZAWA/Okęcie o więcej niż 5 dni w stosunku do terminu płatności wskazanego na fakturze. W razie zaistnienia takiej sytuacji PPL automatycznie rozpoczyna, od następnego miesiąca, naliczanie opłat dla takiego usługobiorcy w pełnej wysokości. Usługobiorca może ponownie uzyskać zniżkę od następnego miesiąca po 3 miesiącach terminowego regulowania należności wobec PPL z tytułu opłat lotniskowych na lotnisku WARSZAWA/Okęcie.

6.2. Zniżka, o której mowa w pkt. 4. nie zostanie udzielona usługobiorcy, który w trakcie sezonu rozkładowego, którego dotyczy zniżka, więcej niż dwukrotnie opóźnił płatności na rzecz PPL z tytułu opłat lotniskowych na lotnisku WARSZAWA/Okęcie o więcej niż 5 dni w stosunku do terminu płatności wskazanego na fakturze.

6.3. Przyznanie zniżek, o których mowa w pkt. 1., 2., 4., 5.2. i 5.3. następuje na wniosek zainteresowanego usługobiorcy składany przed zaistnieniem okoliczności warunkującej udzielenie zniżki. Zniżki nie będą naliczane za loty wykonane przed datą wpłynięcia do PPL kompletnego wniosku.

6.4. W odniesieniu do usługobiorcy, który w dniu złożenia wniosku o udzielenie zniżki korzysta ze zniżek lub któremu wstrzymano naliczanie zniżek z tytułu nieterminowych płatności, mają zastosowanie zasady, o których mowa w punkcie 6.1. powyżej. W odniesieniu do innych usługobiorców zniżka nie zostanie udzielona, jeśli w dniu złożenia wniosku usługobiorca miał niezapłacone w terminie wskazanym na fakturze zobowiązania wobec PPL z tytułu opłat lotniskowych na lotnisku WARSZAWA/Okęcie.

6.5. Usługobiorcy przysługuje prawo jednoczesnego korzystania ze zniżek z różnych tytułów, z wyjątkiem zniżek, o których mowa w pkt. 5.1. i 5.2., które nie sumują się ze zniżkami z innych tytułów.